Ейдриън Нюи: Новите двигатели ще диктуват F1 през 2014 г.

Строгите правила за шаситата и аеродинамиката само ще засилят допълнително значението на двигателите, обясни Нюи

© Associated Press

Строгите правила за шаситата и аеродинамиката само ще засилят допълнително значението на двигателите, обясни Нюи



Техническият директор на "Ред бул" Ейдриън Нюи очаква представянето на новите двигатели да диктува разпределението на силите във Формула 1 след дебюта им през 2014 г.


Следващият сезон ще бъде последният за настоящите 2.4-литрови атмосферни V8 агрегати, които ще бъдат заменени от турбинирани в конфигурация V6 с обем от 1.6 литра.


Според Нюи комбинацията от по-строги правила за шаситата и потенциалните разлики в представянето на новите двигатели може да доведе до голямо предимство за отбори, използващи определен доставчик.




Още повече, че не става въпрос само за силовия тракт и трансмисията, а за цяла нова задвижваща система с по-голяма и мощна система KERS, задвижване единствено на електрическа енергия в питлейна и други.


"Възможно е един производител да се справи значително по-добре от останалите и изведнъж да се окажем само с определени заводски автомобили в челото на колоната. Така един вид ще имаме конструкторски шампионат за двигатели", обясни Нюи пред "Аутоспорт".


Британецът отдавна критикува строгите технически правила във Формула 1, които не оставят особено място за иновации на дизайнерите. Той очаква през 2014 г. те да са още по-стегнати, което допълнително да засили значението на двигателите и да се търсят подобрения за максималното им оползотворяване.


"Правилата за шаситата и аеродинамиката ще станат още по-рестриктивни от сегашните. При това положение внедряването на двигателите ще е нещото, над което отборите ще работят със своите доставчици. Остава да видим дали някой ще излезе с нещо новаторско и дали ще вземе предимство", допълни Нюи.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (6)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 3950 Неутрално

    ще поживеем , ще видим !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  2. 2 Профил на snafuracer
    snafuracer
    Рейтинг: 418 Неутрално

    Значението на двигателите отдавна трябваше да го има, а не да са замразени като развитие - това е сърцето на колата, все пак.

    От друга страна, акцентът върху аеродинамиката сега е твърде голям, така че не е съвсем зле да се намали влиянието, а оттам и разходите за въздушен тунел и CFD.

    Ако се намали силният аеродинамичен фактор, както сега например предните крила имат поне по два каскадни елемента плюс многобройни такива около bargeboard зоните, ще отпадне и известно количество челно съпротивление, което пък ще доведе до по-бързи обиколки (на теория).

    Беше време двигателите да се размразят.

  3. 3 Профил на Гита Ог
    Гита Ог
    Рейтинг: 676 Неутрално

    Така е. Който получи добър двигател и го внедри по най-добрия начин в болида си, ще има предимство. А дотогава на Нюи и Биковете не им остава друго, освен да стискат палци в Рено да си свършат работата добре.

    Вещица от Овнерог
  4. 4 Профил на alan_baldwin
    alan_baldwin
    Рейтинг: 367 Неутрално

    [quote#2:"snafuracer"]Беше време двигателите да се размразят. [/quote]
    Ъ...това къде го пише.

    Сега атмосферните са замразени, след 2014г. ще бедът заменини от турбодвигатели който също ще за замразени.

    А Ейдриън го е яд, че на Ред Бул им се наложи да правят промяна в картата за управление на двигателите.

  5. 5 Профил на snafuracer
    snafuracer
    Рейтинг: 418 Неутрално

    До коментар [#4] от "alan_baldwin":

    Не го е яд само за това. По-скоро е доста наясно със силата на Ред Бул (неговите възможности като дизайнер и тези на Роб Маршал), както и с това, че се инвестираха милиони в CFD апликации като ANSYS, които ще им станат по-малко полезни след това, ако ще се акцентира върху системите за регенериране на енергия - проблемите на Ред Бул с КЕРС системата са пословични.

    Никъде не е казано, че разработката на двигателите след 2014 ще бъде замразена. Самото преминаване от V8 до V6 си е размразяване, не мислиш ли?

  6. 6 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 1300 Неутрално

    Айде да вкарават тия турбини. Е отначало ще има да се пръскат охлювите като пуканки, ама тамън ще има малко сеир...

    Сегашните двигатели на Ф1, вече са остарели като концепция, даже в масовото производство вече турбинираните мотори са стандарт. А целта на Ф1 е да води масовото производство, а не обратно.... Изостават с тия атмосферки.

    Освен всичко друго, това ще е нещо ново за пилотите, защото високооборотната атмосферка се кара много по различно от турбинираната.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах