"Форд" напусна Световния рали шампионат

"М-Спорт" ще продължи участието си във WRC, засега

© "Форд"

"М-Спорт" ще продължи участието си във WRC, засега



Форд" ще приключи заводското си участие в Световния рали шампионат (WRC) след края на сезона, съобщи официално европейското подразделение на производителя.


От компанията посочват като причина за оттеглянето си "настоящата тежка икономическа среда". Решението е било взето след преразглеждане на маркетинговите дейности на марката на континента.


Раздялата на Синия овал с WRC съвпада с частичното оттегляне на спечелилия последните девет титли в шампионата Себастиен Льоб, който ще кара само в някои състезания догодина и няма да се бори за титлата.




"Форд" има дълга и горда история във WRC и това не беше лесно решение. На този етап смятаме, че е по-добре за компанията и марката да съкратим участието си във WRC и да пренасочим инвестициите си в други области", заяви Роланд де Ваарт, вицепрезидент по маркетинга, продажбите и услугите на "Форд Европа".


Синият овал си сътрудничи с препаратора "М-Спорт", който подготвя автомобилите на марката от 1997 г. Екипът стигна до 52 победи и 208 класирания на подиума от 225 състезания, като спечели отборната титла през 2006 и 2007 г.


"М-Спорт" ще продължи самостоятелно развитието на "Форд Фиеста WRC" за следващия сезон. Тимът ще продължи да си партнира с "Форд" около развойната дейност по новия "Форд Фиеста R5", който трябва да дебютира през март.


По-всяка вероятност екипът обаче няма да успее да задържи пилотите си Яри-Мати Латвала и Петер Солберг. Финландецът вече обяви, че е получил предложение от "Фолксваген", който ще дебютира със заводски статус през следващия сезон.


Оттеглянето на "Форд" е поредният сериозен удар за WRC през сезона след оттеглянето на Льоб и постепенното насочване на "Ситроен" към Световния шампионат за туристически автомобили (WTCC).


През миналата седмица БМВ също обяви, че спира финансовата си подкрепа за John Cooper Works WRC. Въпреки това германците ще продължат развитието на 1.6-литровия двигател за "Мини", докато "Продрайв" ще се грижи за шасито и цялата програма на екипа.


Добрите новини са свързани с приключилата двама с намирането на промотър на шампионата, след като "Ред бул" ще поеме ролята от 2013 г. Производителят на енергийни напитки заменя фалиралия North One Sport. "Хюндай" обяви завръщането си ви във WRC, което най-вероятно ще се случи през 2014 г.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (13)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на gabrovski
    gabrovski
    Рейтинг: 402 Неутрално

    За жалост WRC не е това което беше.
    Преди ми харесваше разнообразието при производителите а от няколко години насам се въртят едни и същи - Ситроен, Форд и Шкода

  2. 2 Профил на _
    _
    Рейтинг: 451 Неутрално

    Наскоро и Мини обявиха, че напускат WRC. Определено има проблеми във шампионата - щом и конкурента IRC продължава да набира сила...

  3. 3 Профил на citoyen
    citoyen
    Рейтинг: 1268 Неутрално

    Отначало се запитах "какво препарира препаратора ?" , след което разбрах, че нашенската дума е подготвя. Продължава настойчиво замърсяването на българския език.

  4. 4 Профил на kozhouharov
    kozhouharov
    Рейтинг: 405 Неутрално

    Жалко за Форд, моя любим отбор точно защото никога не се бяха отказвали и винаги са били лидери, независимо дали срещу Фиат, Ланчия, Пежо или Ситроен.

  5. 5 Профил на alexan1234
    alexan1234
    Рейтинг: 458 Неутрално

    И какво излиза сега? Че догодина само Фолксваген ще си карат, а Форд и Льоб няма да ги има?

  6. 6 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 1503 Неутрално

    До коментар [#5] от "alexan1234":

    Ще карат Фолксфаген, Ситроен, Форд и Мини. Но последните два ще са частни тимове, без сериозна заводска подръжка и пари зад гърба си. Евентуално би трябвало да видим и Хюндай в някой ралита като подготовка за пълен сезон през 2014.

    Куцо е наистина, защото Форд винаги са подържали интригата в ВРЦ. Само те се запънаха в последните години да конкурират Ситроен. Всички други се разбягаха.

    Без да съм почитател на Форд, ми е мъчно, защото последните години без Форд просто нямаше да има ВРЦ.

  7. 7 Профил на alexan1234
    alexan1234
    Рейтинг: 458 Неутрално

    До коментар [#6] от "niakoi_si":

    Форд са реалните конкуренти на Ситроените и правят много глупаво, че се оттеглят сега, защото след отказването на Льоб, най-накрая ще могат да натиснат Латвала или някой друг да се бори за първото място. Толкова милиони наляха, за да детронират Ситроен, а сега решават да се оттеглят.

  8. 8 Профил на RS1600
    RS1600
    Рейтинг: 402 Неутрално

    Много, много жалко. Форд са най-вярната на шампионата марка и участват от самото създаване на WRC. Само лошото стечение на обсотятелствата през последните няколко години им попречи да победят дори Льоб. Като чиста скорост Яри-Мати е недостижим.

    За съжаление реалностите на автомобилния пазар в Европа в момента не прощават.

  9. 9 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 1503 Неутрално

    До коментар [#8] от "RS1600":

    Лошо стечение на обстоятелствата??? 9 години под ред един френски гимнастик ги бие като маче в дерек

    Лошо стечение на обстоятелствата за Форд е факта, че Льоб въобще е седнал зад волана

  10. 10 Профил на kozhouharov
    kozhouharov
    Рейтинг: 405 Неутрално

    До коментар [#9] от "niakoi_si":

    Абсолютно си прав, много често Форд имаха най-добрата кола и въпреки това Льоб ги биеше. Тази година беше точно такава, Фиестата е бърза дори и на асфалт.

  11. 11 Профил на mmarto
    mmarto
    Рейтинг: 402 Любопитно

    IRC как е? Аз до сега WRC следях, но догодина мисля да се преориентирам.

  12. 12 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 1503 Неутрално

    До коментар [#10] от "kozhouharov":

    Абе то чистата скорост във ВРЦ не е определящия фактор. И това му е хубавото, това не е драг рейсинг. Затова шампион е Льоб, а не Латвала Последния е много бърз, колата му викате също много бърза... А е опашкар в класирането.

    Щото пътя до финала е един, а до канавката - хиляди

  13. 13 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 1503 Неутрално

    До коментар [#10] от "kozhouharov":

    Пък и колко да е бърза Фиестата? Във ВРЦ Ситроен ги смазаха тотално. В ИРЦ Шкода е тотален хегемон.

    Явно не е само лош късмет и липса на пилоти.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах