Решаващото рали "Хеброс" обещава много атракции за зрителите

Организирането на ралито е поет от млад екип, наблюдаван от Георги Гераджиев-старши

© Калин Дедиков

Организирането на ралито е поет от млад екип, наблюдаван от Георги Гераджиев-старши



Предстоящото издание на обновеното рали "Хеброс", което ще определи националния шампион, ще бъде насочено изцяло към удобството и забавлението на публиката, обещаха организаторите.


Надпреварата ще се проведе в петък и събота и ще стартира и завърши с основната си атракция - суперспециален етап на територията на Международния пловдивски панаир, който е основен партньор на събитието.


Състезанието ще бъде базирано на изложбените площи и ще се завърне към традиционните си отсечки, като в съботния маршрут са включени Марково, хижа "Здравец", Добралък, Яврово, Асенова крепост, Дедево и Бойково.




Суперспециалният етап в панаирното градче ще открие и закрие ралито. Той ще е с дължина 1200 метра, а пилотите ще правят по две обиколки на трасето. Първия път в него ще бъдат пускани по двама пилоти, които ще стартират в "италианско преследване" (от противоположните страни на пистата с 300 метра отстояние между тях). При второто минаване на етапа в събота вечер пилотите ще бъдат пускани по един.


Организаторите от АСК "Булгартабак" обясниха, че публиката ще има отлична видимост над цялото трасе, като за нея са предвидени изненади, които ще станат ясни на място. Зрителите ще могат да наблюдават двете минавания на атрактивния етап и от 6-етажния автомобилен паркинг.


Билетът за всеки от двата дни ще струва по 3 лева и ще е валиден за цялата територия на панаира. Това включва и петте изложения, които ще се провеждат в Пловдив по това време. В програмата на състезанието ще има още музикално шоу с популярни млади изпълнители и парад на ретро автомобили.


Феновете ще бъдат улеснени и в достъпа си до отсечките. За целта към почти всички отсечки са направени къси обходни пътеки с дължина до няколкостотин метра към най-интересните места по трасето.


Така зрителите ще могат да паркират автомобилите си и с кратък преход да стигнат до трасето непосредствено преди началото на етапа, без да се притесняват от предварителното затваряне на маршрута. Това ще им позволи бързо да се придвижват между отсечките и да видят максимално много от състезанието.


Промяната в развитието на "Хеброс", което през миналата година беше осакатено и се провеждаше около Хисаря, се дължи на нов млад екип. Директор на ралито е Недялко Петков, а цялата организация се наблюдава от Георги Гераджиев-старши.


През тази година "Хеброс" е финал в националния шампионат и ще определи носителя на титлата. За нея ще спорят настоящият ѝ носител Димитър Илиев ("Шкода Фабия S2000"), Крум Дончев ("Пежо 207 S2000") и Петър Гьошев ("Пежо 207 S2000"), който все още не е подал заявка и вероятно ще пропусне състезанието. Илиев е начело със 146 точки и има аванс от съответно 3 и 12 точки пред своите конкуренти.


До момента заявки за участие са подали 29 екипажа, което според организаторите е рекорд за българските пилоти през сезона. Най-атрактивният тандем е сформиран от участника в първото издание на "Хеброс" през 1972 г. - 75-годишният Йордан Гюров-Чарли, а негов навигатор ще бъде първият заслужил майстор на спорта в мотоциклетизма Кирил Николов, който е на 91 години. Общата възраст на екипажа е 166 години, а на старта ще застане и най-младият пилот в България – 16-годишният Михаил Симеонов.


Церемониалният старт на ралито ще бъде в петък от 18.00 часа, а от 19.00 ч. ще потегли първият автомобил по трасето на суперспециалния етап. Екипажите ще трябва да изминат общо 267.34 километра, 101.93 от които в състезателно темпо.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (2)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на bta
    bta
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    Да внимават ,че колите летят.

  2. 2 Профил на kozhouharov
    kozhouharov
    Рейтинг: 405 Неутрално

    91 години!? Този дядка е екстремист!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах