"Хонда" обяви връщането си във Формула 1 с "Макларън"

Легендарният "Макларън-Хонда MP4/4" от 1988 г., извел Аертон Сена до първата му титла във Формула 1

© Reuters

Легендарният "Макларън-Хонда MP4/4" от 1988 г., извел Аертон Сена до първата му титла във Формула 1



Автомобилният производител "Хонда" обяви официално очакваното си завръщане във Формула 1 като доставчик на двигатели за "Макларън" от 2015 г.


Японците ще възобновят едно от най-ефективните партньорства в историята на спорта, спечелило общо осем пилотски и конструкторски титли с Аертон Сена и Ален Прост между 1988 и 1991 г.


"Хонда" ще замени настоящия дългогодишен доставчик на "Макларън" - "Мерцедес", с което ще се включи във Формула 1 за първи път след оттеглянето си в края на 2008 г. заради световната финансова криза.




Решението на компанията е мотивирано от дебюта през следващия сезон на новите 1.6-литрови V6 турбодвигатели с нови по-мощни хибридни системи, с които по-лесно би могла да пренесе високите технологии в серийните си модели.


"Формула 1 пое посока към новите технологии, която съвпада с амбициите за развитие на "Хонда". Младите ни инженери, които ще отговарят за бъдещето на концерна, изявиха своето желание да се включат в това предизвикателство", заяви президентът на компанията Таканобу Ито.


Президентът на "Хонда" Таканобу Ито и шефът на "Макларън" Мартин Уитмарш

© Reuters

Президентът на "Хонда" Таканобу Ито и шефът на "Макларън" Мартин Уитмарш


Според него двете най-близки и бързо адаптивни технологии към серийните автомобили ще бъдат за регенериране на енергията от турбото в електрическа, както и даунсайзингът на двигателите с помощта на принудителното пълнене.


В последните години "Хонда" търпи критики, заради изоставането си в разработването и внедряването на нови технологии, след като вече си бе извоювала статут на иноватор в автомобилната индустрия. Връщането във Формула 1 трябва да промени това. "Искаме да бъдем интересна и вълнуваща компания", обясни Ито, отговорен за създаването на алуминиевото шаси на иконата "Хонда NSX" през 1991 г.


Според ръководството на "Макларън" възраждането на емоционалното партньорство с "Хонда" ще позволи на отбора да се бори на едно ниво със заводските си конкуренти "Ферари" и "Мерцедес".


Екипът от Уокинг използва двигатели на германците от 1995 г., но те вече разполагат със собствен тим и са съперници на пистата. В миналото британците получаваха двигателите безплатно, но сега дават около 8 млн. евро за двигатели на сезон, като сумата ще се увеличи драстично за новите 1.6-литрови V6.


"Мерцедес" насочи всичките си усилия около собствения си отбор, което е разбираемо. Обвързването с концерн като "Хонда" ще ни позволи да се противопоставим на заводските екипи в предни позиции", обясни управляващият директор на "Макларън" Джонатан Нийл.


Сделката между двете страни няма да бъде "ексклузивна" и японците ще се опитат да пласират своите двигатели и на други отбори, които от следващата година ще разчитат на продуктите на "Ферари", "Мерцедес" и "Рено".


"Нашите отношения с "Мерцедес" са отлични вече близо две десетилетия и сме много внимателни във взаимната защита на интелектуалната ни собственост. От наша страна няма да изтича информация към "Хонда", увери Нийл.


"Хонда" обяви връщането си във Формула 1 с "Макларън"

© Reuters


Японският производител дебютира във Формула 1 със собствен отбор през 1964 г. и остава до 1968 г., като за това време печели две победи. "Хонда" се връща в спорта между 1983 и 1992 г. като доставчик на двигатели за "Макларън", "Уилямс" и "Лотус", които извежда до общо 69 първи места в Гран при.


След 8-годишна пауза компанията отново доставя двигатели и става съсобственик на БАР в периода 2000 - 2005 г. От следващия сезон японците поемат пълния контрол над екипа и му дават името си, но въпреки нарастващите им мултимилионни инвестиции изпадат до дъното на колоната и се оттеглят от спорта с началото на финансовата криза.


Настоящият пилот на "Макларън" Дженсън Бътън донесе единствената победа на "Хонда" в Гран при на Унгария през 2006 г. "Много съм развълнуван от новината. "Макларън - Хонда" - зная колко много страст, успехи и гордост са събрани в тези две думи", коментира британецът.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (13)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на alexan1234
    alexan1234
    Рейтинг: 458 Неутрално

    Предполагам че са достатъчно подготвени да предложат едни от най-добрите двигатели на Макларън.

  2. 2 Профил на deeper
    deeper
    Рейтинг: 462 Весело
  3. 3 Профил на vlado1978
    vlado1978
    Рейтинг: 593 Неутрално

    Сетих се когато и Прост и Сена караха за тях. Тогава Формула 1 беше наистина Формула 1.

  4. 4 Профил на alexan1234
    alexan1234
    Рейтинг: 458 Неутрално

    До коментар [#3] от "vlado1978":

    1200 конски сили мощност на двигателя, ръчна скоростна кутия и никакви системи за сигурност!

  5. 5 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 3716 Неутрално

    супер новина !

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  6. 6 Профил на Moonshine
    Moonshine
    Рейтинг: 680 Неутрално

    Старата любов ръжда не хваща. Успех!

  7. 7 Профил на cockmeat
    cockmeat
    Рейтинг: 515 Неутрално

    Чудесна новина. Хонда разбират от малки двигатели, а от следващия сезон ще са по 1.6 моторите с турбини. Това е прекрасна възможност за Хонда да се върнат и то като победители! Японските марки винаги ще са по-специалниза мен ,отколкото напоследък доста трошливите но пък ужасно скъпи немско-китайски фолксфагени и аудита!

    Политиците и памперсите трябва да се сменят често поради една и съща причина!
  8. 8 Профил на stef
    stef
    Рейтинг: 981 Любопитно

    Супер новина, от предишното сътрудничество се раждат изключителни автомобили в серийното им производство. Дано и този път е така!

    Stef
  9. 9 Профил на dissident
    dissident
    Рейтинг: 789 Неутрално

    Макларън са с големи амбиции. Разшириха завода и вече произвеждат, почти серийно, значителна бройка супер коли за клиенти. Това ще е да е от голям интерес за Хонда. Мерцедес няма да са много доволни.

  10. 10 Профил на bilyar
    bilyar
    Рейтинг: 395 Неутрално
  11. 11 Профил на sbk
    sbk
    Рейтинг: 559 Неутрално

    Добра новина - всеки нов производител прави играта интересна, да не говорим за специална марка като Хонда!

  12. 12 Профил на Густав
    Густав
    Рейтинг: 454 Неутрално

    Първият сезон на турбо-двигателите със сигурност ще бъде интересен. Очаква се поредното непредсказуемо преразпределение на силите.

  13. 13 Профил на Euronymous
    Euronymous
    Рейтинг: 977 Неутрално

    Ще видим следващия сезон как ще се справят

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    From the depths of Norway , take out your crop pain and feel the true evil !




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах