Рали "Хеброс" открива сезона с 30 заявки

Рали "Хеброс" отново ще започне с ефектния суперспециален етап на фарове

© Георги Павлов, Георги Павлов

Рали "Хеброс" отново ще започне с ефектния суперспециален етап на фарове



Рали "Хеброс" ще даде дългоочаквания старт на сезона в националния шампионат, който вече бе отложен с неколкократните промени в календара и преместването на рали "Средна гора".


Състезанието ще се проведе през уикенда във и около Пловдив, а младите организатори за втора поредна година търсят оптималния вариант на провеждане за екипажи и зрители.


Надпреварата е разделена в осем етапа, два от които са суперспециалният в панаирното градче, като общо покриват 101.93 състезателни километра и 177.4 км преход.




До момента има постъпили 30 заявки за участие, а 7 от тях са чуждестранни – от Сърбия, Гърция, Турция и Тайван. За сравнение - по неофициални данни седем бяха всички предварителни заявки за "Средна гора", отложено за 9-11 август заради провеждането на парламентарните избори.


Първоначално "Хеброс" бе заявено като кръг от Европейската рали купа, но организаторите са се отказали от международния характер заради чистата му формалност срещу драстично увеличение на разходите.


"Опитахме да намерим оптималния вариант за провеждане на състезанието – да е късо и евтино както за пилотите, така и за нас като организатори. Бюджетът ни е между 50 и 60 хил. лева. Имахме известни трудности в организацията след смяната на областния управител, който досега съдействаше активно в организацията. Спонсорите ни изпитват затруднения, но отново ни помогнаха", обясни директорът на ралито Недялко Петков.


Той очаква всички постъпили заявки да бъдат реални. Надпреварата отново ще започне със суперспециален етап на фарове на територията на Пловдивския международен панаир. Церемониалният старт ще бъде даден в петък от 20.00 часа, а първият автомобил в SS1 ще потегли в 21.38 ч.


Входът за зрители ще бъде между 3 и 5 лева, а суперспециалният етап влиза в програмата и като финалния SS8 в събота от 18.29 часа. Преди това феновете отново ще имат възможност да видят максимално много от компактното рали, като програмата позволява проследяването на шест от всички осем отсечки.


"Този формат на състезанието е добър за нас, защото намалява разходите ни драстично. Надявам се да започнем сезона с победа", заяви шампионът Димитър Илиев, който завърши втори през миналата година в Пловдив. За разлика от последните няколко сезона той вече няма да разчита на основния си спонсор "Виваком".


"Останалите ни рекламодатели остават с нас и ще можем да изкараме сезона. Ситуацията в момента е тежка за всички – пилоти, спонсори, организатори. Може би никога не е било по-зле", коментира Илиев.


Пилотът на "Глобул рали тим" Крум Дончев вече си осигури двегодишен договор с мобилния оператор, но се присъедини към позицията на Илиев. "Всички усещат в колко трудно положение се намираме. Така е за всички в страната. Бизнесът трудно покрива заплатите на работниците си, как при това положение да отделя средства за спорт", каза Дончев, който в понеделник стартира кампанията на своя спонсор "Шофирай безопасно".


Двамата изразиха задоволство, че рали сезонът най-после ще започне след 8-месечна пауза. За разлика от тях Екатерина Стратиева вече е загряла с четири международни състезания и сега ще зарадва с участието си и българските фенове.


"Много се радвам, че отново ще карам у дома. Момчетата да внимават, не се знае кой може да вземе купите. Много исках да стартирам и на рали "България", но то ще е само седмица след в Белгия. За съжаление няма да можем да изкараме плана си за сезона поради финансови причини. Отделно ми предстои и операция на крака, която изисква по-дълго възстановяване", заяви състезателката на "Астра рейсинг".


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (2)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на izabell
    izabell
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    Дано р."Марица" не прелее

  2. 2 Профил на black_recluse
    black_recluse
    Рейтинг: 521 Неутрално




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах