Рали "България" отчита пореден антирекорд

Димитър Илиев откри сезона едва преди седмица и половина с победа в <a href="http://www.dnevnik.bg/sport/2013/06/16/2082986_fotogaleriia_dramatichnoto_rali_hebros/">рали "Хеброс"</a>

© Георги Павлов, Георги Павлов

Димитър Илиев откри сезона едва преди седмица и половина с победа в рали "Хеброс"



Рали "България" продължава очаквания си регрес с приемането на едва 26 заявки за предстоящото 44-о издание на надпреварата.


Това е втори антирекорд за състезанието в последните три сезона след достигането на своя пик с домакинството на Световния рали шампионат (WRC) през 2010 г.


Състезанието, което след миналата година отпадна от Европейския шампионат (ERC) и вече е само част от календара на безличната Европейска рали купа, логично ще премине без значимо международно участие.




Единственото атрактивно име сред четирите чуждестранни екипажа е на италианеца Лука Бети с "Форд Фиеста S2000". Интерес провокира решението му да стартира край Боровец, след като през миналата година се оказа единственият пилот, провеждал нерегламентирани тренировки. Тогава той бе дисквалифициран преди началото на надпреварата.


През следващия уикенд в Рила се очаква да потегли и лидерът в Европейската купа Александър Салюк с "Шкода Фабия S2000". Останалите два "супера" в състезанието ще бъдат в ръцете на миналогодишния победител Димитър Илиев ("Шкода Фабия S2000") и Крум Дончев ("Пежо 207 S2000").


Ралито, което ще се проведе между 5 и 7 юли с център Самоков, ще маркира първия старт за годината за пилота на "Октан тийм" Игнат Исаев с "Мицубиши Лансър Ево 9". Сред останалите заявки впечатление прави тази за завръщане на трасето на Даниел Попов, записан със "Ситроен DS3".


Варненецът Тодор Славов ще се включи в "най-престижното българско рали" с "Опел Астра", след като е преотстъпил познатия си автомобил "Рено Клио R3" на Мирослав Ангелов.


Шейкдаунът на рали ще е в петък от 11.00 до 15.00 часа между Бели Искър и Боровец, а церемониалният старт ще започне в 18.00 часа пред кметството в Самоков. Първият етап в града е предвиден за 20.00 часа, а в събота и неделя ще бъдат изминати по още три отсечки с две минавания.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (19)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 1423 Неутрално

    Трагична история - 4 супера...
    И ако Бети отупа нашите, последните да хванат да си скъсат книжките и да спрат да харчат пари залудо.

  2. 2 Профил на izabell
    izabell
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    Скъп спорт,а дава заетост

  3. 3 Профил на onq_s_konq
    onq_s_konq
    Рейтинг: 367 Неутрално
  4. 4 Профил на Доди Марков
    Доди Марков
    Рейтинг: 213 Неутрално

    Ех, а имах надежди, че след 2010-та може този спорт наистина да тръгне нагоре ама уви - има ли българска жилка в нещо, то загива.

    По-добра лична култура, по-добър народ.
  5. 5 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 2581 Гневно

    До коментар [#3] от "onq_s_konq":


    [quote#3:"onq_s_konq"]защо така г-н Стоев? [/quote]
    ========================

    Въпроса ти е много резонен ,
    но г-н Стоев е младо момче и не знае и за това не може да ти отговори !
    1970-та година е ПЪРВОТО рали Златни пясъци
    с маршрут : Златни - Троян - Кърнаре - София (неутрализация) - Петрохан - Троян - Кърнаре - Бургас - Златни
    Една огромна полегнала осмица и като имаш предвид че Троян - Кърнаре над 40 км бе изровен с коловози макадам бе едно изключително трудно състезание !
    То стана международно благодарение на Димитър Попов ( "" за Бога братя не купувайте! "" ), който бе първия българин международен авто съдия !
    Ралито бе с най-висок европейски сертификат до годината 1981-ва , когато Иван Славков назначи приятеля си Георги Янакиев за председател на БФАС към СБА !
    Жоро се обгради с несменяеми лица , някои и до сега са на работа в БФАС !
    Жоро макар и родом от Варна съвсем меркантилно премести ралито от морето в Боровец , заради което бе обявен за поч.гр-н на Самоков , че му и подариха мястото на което си построи хотела в Боровец !
    Да , но в Боровец и околностите няма възможностите за интересна пътна обстановка и състезателите бягат !
    На всичкото отгоре , близо 10 европейски ралита , които през 1982-3-та година бяха доста по-назад в Европа от нашето -=- те отдавна са в Световния рали шампионата за марки !
    Това е на кратко !

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  6. 6 Профил на Ivan Ivanov
    Ivan Ivanov
    Рейтинг: 238 Неутрално

    колко хубаво си беше рали "Албена".. ма пусти шопи го откраднаха....

  7. 7 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 2581 Разстроено

    До коментар [#4] от "Детелин Марков":


    [quote#4:"Детелин Марков"]а имах надежди, [/quote]
    =================

    Прочети ако обичаш # 5

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  8. 8 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 2581 Весело

    До коментар [#6] от "rotnwolf":


    [quote#6:"rotnwolf"]

    колко хубаво си беше рали "Албена".. ма пусти шопи го откраднаха....[/quote]
    ========================

    Жоро не е шоп !
    Той е родом от Варна и от там му е родата .
    Но като малък семейството му се премества в Самоков и всички го мислят , че е от Самоков !
    Да !
    Ама не !
    [quote#5:"Чардо"]1970-та година е ПЪРВОТО рали Златни пясъци
    с маршрут : Златни - Троян - Кърнаре - София (неутрализация) - Петрохан - Троян - Кърнаре - Бургас - Златни [/quote]

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  9. 9 Профил на Доди Марков
    Доди Марков
    Рейтинг: 213 Неутрално

    До коментар [#7] от "Чардо":

    Викаш по-отдавна са били прецани работите. Може не съм толкова запознат със този спорт. Казвам го като любител. Относно Троян - Кърнаре и това което е било. Честно да ти кажа живея на 20км от прохода. Минавал съм го много пъти, петрохан само няколко, но наистина маршрута е бил много добър. Пътната мрежа около балкана е интересна с много изкачвания, спускания, завой и прочие. Към днешна дата прохода е в типично българско състояние, но може да приюти кръг от рали шанпионата без проблем, даже ще стане страхотно състезание заради денивелация, многото завой удобни за публиката места и прочие. Много опасен ще е този участък май.

    Благодаря за информацията, полезно е да се знаят някой неща за българския спорт.

    По-добра лична култура, по-добър народ.
  10. 10 Профил на kozhouharov
    kozhouharov
    Рейтинг: 370 Неутрално

    Догодина ще са още по-малко! Тенденцията е ясна и необратима.

  11. 11 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 2581 Разстроено

    До коментар [#9] от "Детелин Марков":


    [quote#9:"Детелин Марков"]Много опасен ще е този участък май.[/quote]
    ====================

    На второто или на третото рали , на изкачването след ресторанта , малко след чешмата с най-хубавата вода се бяха хвърлили в пропаста един полски екипаж .
    Беклемето бе асфалтиран първоначално само до билото от към Троян .
    Едва след няколко години и то доста , бе асфалтиран от към Кърнаре .
    Високата му част , дето е над горския пояс е доста благодатна и за наблюдение , удобна е .

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  12. 12 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 2581 Весело

    До коментар [#10] от "kozhouharov":


    Като ти видя ника , автоматично се сещам за Андрей Кожухаров спортния журналист , който много дълги години завеждаше прес-клуба на ралито

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  13. 13 Профил на Безименен
    Безименен
    Рейтинг: 1295 Любопитно

    ралито дълги години беше с акцент в сливенския балкан..кризата през 90-тте и пренапасването на капиталите прехвърли рали Златни на Боровец, където имаше повече мутро капитал..

    Времето е наркотик, много от него убива.
  14. 14 Профил на Доди Марков
    Доди Марков
    Рейтинг: 213 Неутрално

    До коментар [#11] от "Чардо":

    Наскоро го преасвалтираха от Кърнаре до билото. От към Троян мисля, че още е само кърпен на места, та онзи асвалт който си виждал той ще да е.

    По-добра лична култура, по-добър народ.
  15. 15 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 2581 Любопитно

    До коментар [#13] от "LZ161":


    [quote#13:"LZ161"]ралито дълги години беше с акцент в сливенския балкан..[/quote]
    =================
    Да ! Така беше !
    Неутрализацията бе именно в Сливен и най-хубавите и интересни СЕ бяха имвенно в Сливенския Балкан .

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  16. 16 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 2581 Гневно

    До коментар [#13] от "LZ161":


    [quote#13:"LZ161"]прехвърли рали Златни на Боровец, където имаше повече мутро капитал..[/quote]
    ===============================

    Тука малко не си прав :
    ралито бе прехвърлени лично от Жоро Янакиев поради НЕГОВИ ЛИЧНИ ИНТЕРЕСИ ! ! !
    Виж # 5 ако имаш време

    [quote#13:"LZ161"]мутро капитал..[/quote]
    При Жоро капитала е от Иван Славков !
    Людмила Живкова има две най-близки приятелки : едната е на Иван Славков първата жена стюардесата дето загина в самолетна катастрофа , та после Иван се ожени за Людмила .
    А другата е жената на Жоро Янакиев -=- Ети , тя е собственичка на Църна маца в Горубляне !
    Именно пи тази линия Жоро бе назначен за Председател на БФАС , после без да енапускал БФАС стана ген.директор на бюро Шипка към ЦС на СБА и на края без да е напуснал ни БФАС , ни Шипка -=- стана председател на ЦС на СБА ! ! !
    Един изключително прост човек , мотореткаджия от ВИФ , който говореше на БЕ към шефовете си , ама и лазеше в краката на Иван Славков в буквалния смисъл ! ! !

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  17. 17 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 2581 Весело

    До коментар [#14] от "Детелин Марков":


    [quote#14:"Детелин Марков"]от Кърнаре до билото.[/quote]
    ===================

    Мисля че бе 1975-та , една нощ някъде около 24.00 ч. се катерех нагоре по макадама и съм задрямал . . .
    Добре че колата бе отишла в дясно - в баира и загасна . . .
    А ако бе завила на ляво сега нямаше да ти пиша ! Освем от ралито този път го познавам отлично , защото имхме вила в Априлци - Острец .По него несъм минавал поине в последните 7 години от как съм в Дома за стари хора Сливен .

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  18. 18 Профил на Доди Марков
    Доди Марков
    Рейтинг: 213 Неутрално

    До коментар [#17] от "Чардо":

    Значи си минавал през мое село. Много съм пътувал с баща ми през годините и не знам и аз колко пъти съм минавал прохода. Катастрофи... много всякакви случай сме имало. Дори случай в една мъгла колона от автомобили (все наши) караме и на един завой излиза човек който мята ама как да срещ посред нощ, мъгла 90 и някоя е било това. Смътни времена бяха и не спряхме, на другия ден разбрахме, че това бил на наш познат сина му - залитнал към пропаста.
    Респект.

    По-добра лична култура, по-добър народ.
  19. 19 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 2581 Весело

    До коментар [#18] от "Детелин Марков":


    [quote#18:"Детелин Марков"]случай в една мъгла [/quote]
    ================

    Дъщерята бе малка , на около 3 години , значи да е било 77-ма , че тя е 74-та .
    Нещо й стана , като на малко дете , набързо събрахме багажа с майкай и оставихм нашите на вилата .
    Тогава по-хубавия път бе през Беклемето и подбалканския , а и по-кратък .
    Тогава имах едно NSU 1 200 TTS
    А на Беклемето още веднага след горския пояс една мъгла гъста , дето има една приказка : щше ти бръгната в очте и няма да видиш кой е ?
    Знаейки пътя наизуст само се молех да не налетя на накой дето го настигам.
    На следващия ден - понеделник , разбрах че един колега се е обърнал в пропастта точно при чешмата от към Троян - северната , а след него е карал един камион с едноосно ремарке , карал е дълги тръби , та и той след него . . . .
    Изглежда е карал по габаритите на колегата , знаеш ли ?
    Кое е твоето село ?

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах