Себастиен Ожие е новият световен шампион във WRC

Ожие (вдясно) и навигаторът му Жюлиен Инграсиа спечелиха световната титла във WRC

© Associated Press

Ожие (вдясно) и навигаторът му Жюлиен Инграсиа спечелиха световната титла във WRC



Французинът Себастиен Ожие е новият световен шампион във WRC. Пилотът на "Фолксваген" триумфира два кръга преди края на шампионата, за да отбележи края на деветгодишната доминация на своя сънародник Себастиен Льоб. 


Легендарният французин се оттегли от WRC и реши през тази година да участва само в четири състезания. Така световният рали шампионат има нов носител на титлата за първи път след успеха на Петер Солберг през 2003 г.


29-годишният Ожие спечели титлата предсрочно пред родна публика, след като единственият му конкурент Тиери Нювил с "Форд" не успя да спечели специалната отсечка в края на първия ден на рали "Франция". 




Белгиецът се нуждаеше от трите точки, които се дават на победителя, за да запази теоретичните си шансове за първото място. Той обаче остана втори в специалния етап с изоставане от 0.8 секунди от испанеца Дани Сордо със "Ситроен".


По този начин Ожие, който завърши трети в специалния етап, запази преднината си от 82 точки пред Нювил при максималните 81 точки, които могат да бъдат спечелени до края на шампионата, който завършва с рали "Великобритания" на 17 ноември. 


"Толкова съм щастлив. Преди етапа не бях сигурен дали ще се справим, но ние успяхме. Това беше идеален сезон за целия отбор. Сега ще бъдем максимално агресивен и ще опитаме да спечелим колкото може повече точки до края", заяви Ожие. 


През този сезон французинът спечели шест победи в десет състезания. Льоб, който триумфира в два от трите си старта досега, и Сордо, който спечели в Германия, бяха другите двама пилоти, които успяха да вземат победи през 2013 г. 


"Себастиен напълно заслужава титлата. Той направи страхотен сезон", заяви Льоб, за когото домашното рали "Франция" се очаква да бъде последно в изключителната му кариера. 

Коментари (8)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на izabell
    izabell
    Рейтинг: 1391 Неутрално
  2. 2 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1681 Неутрално

    До коментар [#1] от "xalikarans":

    Преди началото на сезона и най-смелите не биха очаквали ФВ да спечелят титлата още в дебютния си сезон. Но скоростта им си пролича от самото начало - спечелени етапи в Монте Карло и второ място, после и победата във втория кръг в Швеция.
    Но за сега Ожие още не е на нивото на Льоб, има още да се развива. Бърз е, но прави и грешки. Така изгуби битката срещу Льоб в Аржентина, както и възможността да спечели титлата още в Германия. Аз много бих искал Льоб да остане, защото е феноменално добът пилот и дърпа нивото на останалите.

    "ПРЕДУПРЕЖДЕНИЕТО" (Демокрацията в България е в опасност) - 18.09.1992: http://dobronameren.blog.bg/history/2011/12/08/preduprejdenieto.863556
  3. 3 Профил на The Stig
    The Stig
    Рейтинг: 1059 Неутрално

    [quote#2:"deutschwagen"]Преди началото на сезона и най-смелите не биха очаквали ФВ да спечелят титлата още в дебютния си сезон.[/quote]
    Глупости на търкалета. Това беше пределно ясно, въпросът беше, че не се очакваше да стане с такава лекота. Оттеглянето на Льоб само доказа колко по-слаб автомобил са имали Ситроен през годините и колко огромен е Льоб, за да ги дърпа толкова пред останалите през всички тези години.

  4. 4 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1681 Неутрално

    До коментар [#3] от "The Stig":

    Мерси за минсуа, "Стиг". Защо да са глупости? Нали сам казваш, че "слабостите" на Ситроен са си проличали едва когато Льоб се е оттеглил? А той почна да се оттегля този сезон, така че едва ли някой е очаквал такова превъзходство. Аз лично не мога да намеря някой, който е очаквал доминацията на ФВ преди Монте Карло.
    Друг е и въпросът дали Ситроен са "слаби", или просто ФВ са по-силни. Съгласен съм, че Льоб е огромен, но не може да обобщаваме за това какви са били Ситроен за всичките последни 7-8 години.

    "ПРЕДУПРЕЖДЕНИЕТО" (Демокрацията в България е в опасност) - 18.09.1992: http://dobronameren.blog.bg/history/2011/12/08/preduprejdenieto.863556
  5. 5 Профил на graham
    graham
    Рейтинг: 550 Неутрално

    До коментар [#4] от "deutschwagen":
    Почна да се оттегля? От 13 ралита кара 4 и е "почнал"?!
    Ситроен са трагични в първия сезон, в който го няма Льоб. Доказателствата са ясни от трите ралита, в който той все пак кара досега - две победи (Монте Карло, Аржентина) и едно второ място (Швеция). Хирвонен и Сордо също карат DS3, но така го карат, че да му се доплаче на човек. Те им викат завършете, момчетата се въртят, падат в пропасти и какво ли още не...
    А за Фолксваген беше ясно, че ще бият, просто наистина стана по буквално размазващ начин. Тоест вече намери двама, очаквали да се стигне точно дотук.

  6. 6 Профил на dohco
    dohco
    Рейтинг: 450 Весело

    Гоуфо е гоуема работа!!!

    Най-добрите неща в живота идват безплатно...
  7. 7 Профил на sbk
    sbk
    Рейтинг: 550 Неутрално

    До коментар [#3] от "The Stig":

    Да, феноменален пилот. И си проличава особено ярко именно в настоящия сезон - от 3 старта две 1-ви места и едно 2-ро. Аз почти на шега в началото на сезона писах, че ако ги удари в стартовете, където се пуска, ще бъде феноменално. Е, почти го прави, което само по себе си е подвиг.

  8. 8 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1681 Неутрално

    До коментар [#5] от "graham":

    Значи си очаквал да стане така преди да почне шампионата? Или скед първите 2-3 кръга - има голяма разлика.
    Никой от пилотите в момента няма опита на Льоб. Въртят се и падат в пропасти, защото искат да продължат доминацията на Ситроен и Форд, а не просто да завършат. От ФВ също правиха грешки - сечене на завои, удари в камънаци, дори Ожие греши.
    Дали Ситроен са трагични зависи от гледната точка, са солидно втори при конструкторите, доста по-близо до ФВ, от колкото до Форд.

    "ПРЕДУПРЕЖДЕНИЕТО" (Демокрацията в България е в опасност) - 18.09.1992: http://dobronameren.blog.bg/history/2011/12/08/preduprejdenieto.863556




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах