Себастиан Фетел спечели четвърта поредна титла във Формула 1

Фетел стана едва третият след Фанджо и Шумахер, спечелил четири поредни титли

© Reuters

Фетел стана едва третият след Фанджо и Шумахер, спечелил четири поредни титли



Себастиан Фетел спечели със стил четвъртата си поредна световна титла във Формула 1 и продължава да пише модерната история на най-популярния автомобилен спорт.


Пилотът на "Ред бул" триумфира в Гран при на Индия и три кръга преди края стана най-младият носител на четири трофея, което го изравнява по брой с легендарния Ален Прост.


На едва 26-годишна възраст германецът влезе в престижния клуб на Хуан-Мануел Фанджо и Михаел Шумахер, единствени спечелили четири поредни шампионата.




На пистата "Буда интернешънъл" Фетел записа шеста поредна и общо десета победа през 2013 г. Веднага след края на почетната си обиколка той зарадва публиката с няколко донъта на старт-финалната права, излезе от кокпита и се поклони пред болида си RB9.


Впечатляващата шампионска серия на "Ред бул" от последните четири години беше допълнена от подпечатването на титлата при конструкторите независимо от поредното отпадане по технически причини на втория пилот на екипа Марк Уебър.


"Емоциите са невероятно силни! Автомобилът ни беше феноменален през цялата година. Няма какво повече да искам. Желая да кажа голямо благодаря на всички служители, които положиха толкова много работа", заяви Фетел от подиума.


"Сезонът беше много труден за нас, въпреки че много хора смятаха това за даденост. Независимо че бях освиркан, без да съм направил нещо нередно. Гордея се, че се присъединявам в компанията на легенди като Прост, Фанджо и Михаел", допълни световният шампион, дебютирал във Формула 1 на 15 юни 2007 г. в Гран при на САЩ.


Фетел зарадва феновете на старт-финалната права

© Reuters

Фетел зарадва феновете на старт-финалната права


Фетел потегли отлично от полпозишън и започна да се откъсва напред, но още в края на втората обиколка промени стратегията си и смени своите вече износени меки гуми с медиуми.


Комбинация от безпроблемни изпреварвания и спирания в бокса на останалите бързо изведоха пилота на "Ред бул" от 18-о до пето място. В това време неговият съотборник Марк Уебър беше начело, но след минаването му през механиците германецът прогресира и си върна водачеството.


Двамата имаха идентична стратегия за кратък стинт с меките смеси, след който разликата между тях стана 13 секунди в полза на Фетел. Инструкцията към него да пази гумите си загуби смисъл в 40-ата обиколка, когато от бокса наредиха на Уебър да спре край пистата заради поредната повреда в алтернатора и така екипът се раздели със сигурната двойна победа.


"Това е един от най-добрите дни в живота ми. Като дете винаги си мислех за тези моменти, но тогава Формула 1 беше толкова далечна мечта за мен", каза Фетел след 35-ия победен финал в своята кариера. Серията му от шест поредни успеха го поставя на трето място редом до Джим Кларк в подреждането за най-много последователни успехи във Формула 1.


Рекордът от 9 поредни победи се държи от Алберто Аскари, а германецът вече е притежател на тези за най-млад победител в квалификации и Гран при, световен шампион, а от днес и четирикратен носител на титлата. Той има 115 точки аванс пред Фернандо Алонсо и е недостижим три кръга преди края.


Нико Розберг записа първи подиум след "Силвърстоун", но денят принадлежеше изцяло на Фетел

© Reuters

Нико Розберг записа първи подиум след "Силвърстоун", но денят принадлежеше изцяло на Фетел


Проблемите на Уебър предоставиха втората позиция на Нико Розберг с "Мерцедес", който се качи на почетната стълбичка за първи път след победата му във Великобритания. Пилотът на "Лотус" Ромен Грожан допълни тройката въпреки 17-ата си стартова позиция. Французинът изпълни перфектно стратегия с едно спиране и за трето пореден път зае третото място.


Съотборникът му Кими Райконен заложи на същата тактика, но две обиколки преди финала трябваше да смени своите гуми и завърши седми. Единственият останал претендент за титлата преди Индия – Фернандо Алонсо, дори не успя да вземе точки в кошмарната за него надпревара.


Пилотът на "Ферари" имаше удар с Уебър още в първия завой, което наложи минаването му през бокса за ново предно крило. Докрая той така и не успя да навакса пасива си и след още две минавания през пита остана едва 11-и.


Неговият съотборник Фелипе Маса направи едно от най-добрите си състезания през последните години и финишира четвърти. В началото бразилецът дори поведе колоната след влизането в бокса на Фетел, но болидът на "Ферари" не успя да му осигури необходимата скорост за място на подиума.


Серхио Перес се пребори за петата позиция за "Макларън", а Люис Хамилтън остана шести след проблеми с гумите. Пол ди Реста прекрати серията от седем старта без точки на "Форс Индия" с осмо място, а десетката допълниха съотборникът му Адриан Сутил и Даниел Рикардо ("Торо росо").


Успешната защита на титлите от Фетел и "Ред бул" понижава и без това малката интрига в шампионата на ниво второ място. Алонсо е с 24 точки аванс пред Райконен, но по-голямата битка ще е при конструкторите. Там "Ферари" вече води само с 10 точки на "Мерцедес" и 33 спрямо "Лотус". Следващият старт е на 3 ноември в Абу Даби.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (52)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на АмброзСП
    АмброзСП
    Рейтинг: 618 Неутрално

    Много добър пилот,
    много добра кола,
    много добър екип.
    Резултата е налице,
    да им е честито!!!

    В цял свят на спящо дете,казват:Спи като ангел,само в Бъгария се употребява израза:Спи като ЗАКЛАНО
  2. 2 Профил на someeeee
    someeeee
    Рейтинг: 459 Неутрално

    До коментар [#1] от "ambrozia":

    За колата и екипа спор няма.. За пилота може да се съди, ако е в кола поне близка до останалите... Като колата ти е с половин секунда по - бърза на обиколка мисля , че трудно може да се прецени колкото аджеба е добър пилота

  3. 3 Профил на ala_bala
    ala_bala
    Рейтинг: 485 Неутрално

    Някой води ли статистика колко са повредите на Уебър тази година.

  4. 4 Профил на stoiank
    stoiank
    Рейтинг: 1321 Весело

    Не искам подробности, искам видео на завъртането след финала или бясното потропване на маратонката на един от екипа му. Това показва защо са първи, много хъс подкрепен с професионализъм и пари. Отличен пилот.

  5. 5 Профил на 100 Рублей за Доллар
    100 Рублей за Доллар
    Рейтинг: 1130 Весело

    Галфонсо пие студен ред бул и се чуди дали ще е първи пилот догодина

    Жуеш нагло ть1 хамон... Ах, как видно что шпион...!
  6. 6 Профил на comtec
    comtec
    Рейтинг: 498 Неутрално

    Формулата умря още в края на 90-те когато бяха последните истински битки между великите Хакинен и Шумахер. След това бавно и полека се превърна в едно комерсиално и скучно състезание.

  7. 7 Профил на АмброзСП
    АмброзСП
    Рейтинг: 618 Неутрално

    До коментар [#2] от "someeeee":
    Ами заглавието би трябвало да ти
    подскаже,ЧЕТВЪРТА титла,ПОРЕДНА.
    Иска се много постоянство,много дисциплина,
    иска се отичане от много земни неща.
    Който е бил близо до големият спорт
    знае за какво иде реч.

    В цял свят на спящо дете,казват:Спи като ангел,само в Бъгария се употребява израза:Спи като ЗАКЛАНО
  8. 8 Профил на 100 Рублей за Доллар
    100 Рублей за Доллар
    Рейтинг: 1130 Весело

    [quote#2:"someeeee"]За пилота може да се съди, ако е в кола поне близка до останалите...[/quote]

    ХАХААХ, ако беше така състезанията с катинг щяха да са по-гледани от Ф1

    Жуеш нагло ть1 хамон... Ах, как видно что шпион...!
  9. 9 Профил на someeeee
    someeeee
    Рейтинг: 459 Неутрално

    До коментар [#7] от "ambrozia":

    Ами точно, ако следиш ГОЛЕМИЯ СПОРТ ще си наясно, че последните години е така. Ред бул са с много много над останалите като кола, за което трябва да бъдат поздравени инженерите и екипа им... Но за Фетел ще ме прощаваш. Миналата година имаше период, в който колата му като представяне беше близка до останалите? И какви му бяха резултатите ? 6-7 място... Честно казано при равни условия, ако говорим за пилотски качества и Алонсо и Хамилтън и Райконен са по - добри... Просто колите са им доста по - бавни от тези на Ред Бул..

  10. 10 Профил на xymax
    xymax
    Рейтинг: 491 Неутрално

    Сори, ама откакто гледах С бясна скорост и документалния филм 1 и си припомних какво беше и е била Ф1, вече нямам желание да гледам настоящия вариант.

  11. 11 Профил на The Core
    The Core
    Рейтинг: 1105 Разстроено

    Добра кола, добър екип, посредствен пилот и на финала - добра лимонада!
    Нищо повече!

    ПП: Ако догодина не оправят тези гуми, спирам да ги гледам въобще!

    Ние обичаме да сме сред природата, защото тя няма мнение за нас! Ницше
  12. 12 Профил на Мишето_66
    Мишето_66
    Рейтинг: 672 Весело

    До коментар [#3] от "ala_bala":не знам,този път спирачките ли?

  13. 13 Профил на 100 Рублей за Доллар
    100 Рублей за Доллар
    Рейтинг: 1130 Любопитно

    [quote#9:"someeeee"]И какви му бяха резултатите ? 6-7 място...[/quote]

    Същото важи за всеки от пилотите в момента, изключение може би прави Райнконен, но догодина ще видим дали е така...

    Фетел има само един проблем - не е англичанин, иначе за него щяха да се леят реки от мед масло от устите на журналисти, коментатори и дсякави подобни...

    Жуеш нагло ть1 хамон... Ах, как видно что шпион...!
  14. 14 Профил на Acropora
    Acropora
    Рейтинг: 506 Неутрално

    До коментар [#9] от "someeeee":

    Що не бяха шампиони, когато Фетел го нямаше там? Ейдриън Нюи започна работа там в края на 2006 и очевидно не можа да направи шампионски болид за Марк и Дейвид! Защо Фетел, когато караше Торо Росо, събра 35 точки в първия си сезон, а Марк с Ред Бул имаше 21? Защо през 2008г Торо Росо завърши на шесто място при марките, а Ред Бул на седмо? Защо победите почнаха, когато Себ се присъедини към първия тим на Биковете? Защо Торо Росо не постигат нищо, откакто Фетел не е там? ЗАЩООООООО?

    http://www.youtube.com/watch?v=_GMW2xBqSfo
  15. 15 Профил на Acropora
    Acropora
    Рейтинг: 506 Неутрално

    До коментар [#13] от "spas27":

    Те и сега англичаните го величаят! Няма как да е иначе, след 4 титли! Много английски коментатори и анализатори го признаха и наричат глупави, хората които не виждат качествата на Фетел! Първи го призна Мартин Брандъл, а онзи ден и легендата коментатор Мъри Уокър беше още по-екзалтиран от карането на Фетел!
    А хейтърите да го.....

    http://www.youtube.com/watch?v=_GMW2xBqSfo
  16. 16 Профил на Ф.Нинов
    Ф.Нинов
    Рейтинг: 3161 Неутрално

    До коментар [#14] от "acropora":

    Защото шифиорът е главният инджинер в екипа ръчкащ колата... при Шуми същата работа...

  17. 17 Профил на Помак
    Помак
    Рейтинг: 359 Весело

    Честито на Фетел. Браво на Грожан. Алонсо може да запази дизайна на каската си и за следващото състезание.

    На Аллах принадлежи владението на небесата и на земята, и към Аллах езавръщането.
  18. 18 Профил на Acropora
    Acropora
    Рейтинг: 506 Неутрално

    До коментар [#9] от "someeeee":

    Ред Бул ли са с класа над останалите, или само Себ?
    Щото Марк цяла година крета наравно с галфоня, КИми и Хам, ама и той кара Ред БУл! Що не постигна нищо?
    АМан от пишман разбирачи!!

    http://www.youtube.com/watch?v=_GMW2xBqSfo
  19. 19 Профил на nightowl
    nightowl
    Рейтинг: 396 Неутрално

    До коментар [#1] от "ambrozia":

    IVettel !

  20. 20 Профил на Acropora
    Acropora
    Рейтинг: 506 Неутрално

    До коментар [#16] от "Ф.Нинов":

    Кажи го останалите хейтъри! Аз отговра го знам и Нюи преди 30
    мин. в обширно интервю за Скай СПортс Ф1 го потвърди на 100%!

    http://www.youtube.com/watch?v=_GMW2xBqSfo
  21. 21 Профил на starez
    starez
    Рейтинг: 561 Неутрално

    До коментар [#14] от "acropora":

    Ами, някой трябва да върти волана и то без грешка.

  22. 22 Профил на Помак
    Помак
    Рейтинг: 359 Весело

    [quote#14:"acropora"]Що не бяха шампиони, когато Фетел го нямаше там? Ейдриън Нюи започна работа там в края на 2006 и очевидно не можа да направи шампионски болид за Марк и Дейвид! Защо Фетел, когато караше Торо Росо, събра 35 точки в първия си сезон, а Марк с Ред Бул имаше 21? Защо през 2008г Торо Росо завърши на шесто място при марките, а Ред Бул на седмо? Защо победите почнаха, когато Себ се присъедини към първия тим на Биковете? Защо Торо Росо не постигат нищо, откакто Фетел не е там? ЗАЩООООООО?[/quote]

    +++++++++++++

    Не съм фен на Ред Бул и на Фетел, но не мога да не призная, че само с добра кола шампион не се става. При това четири пъти по ред. Постоянството на Фетел е невероятно.

    На Аллах принадлежи владението на небесата и на земята, и към Аллах езавръщането.
  23. 23 Профил на izabell
    izabell
    Рейтинг: 1391 Неутрално
  24. 24 Профил на 5149mich
    5149mich
    Рейтинг: 1216 Любопитно

    До коментар [#2] от "someeeee":

    Той защото е калпав пилот, затова за 4-ти пореден път става шампион. Уникалнен разбор!

  25. 25 Профил на grand funk railroad
    grand funk railroad
    Рейтинг: 1230 Неутрално

    Честито! Въпреки, че бях за Кими.

    Parmi ceux qui n'ont rien à dire les plus agréables sont ceux qui se taisent. Coluche
  26. 26 Профил на Моди трий нищо да не остане!
    Моди трий нищо да не остане!
    Рейтинг: 561 Неутрално

    Браво на Фетел, колкото по-бързо изтрие спомените за шуми толкова по-добре!

  27. 27 Профил на bayern
    bayern
    Рейтинг: 395 Неутрално

    Фетел е невероятен пилот който върви по стъпките на легендата шумахер
    просто повече прецизност и ум има в немските пилоти

    Welthauptstadt Germania
  28. 28 Профил на Сизиф
    Сизиф
    Рейтинг: 534 Неутрално

    [quote#14:"acropora"]Що не бяха шампиони, когато Фетел го нямаше там? Ейдриън Нюи започна работа там в края на 2006 и очевидно не можа да направи шампионски болид за Марк и Дейвид! Защо Фетел, когато караше Торо Росо, събра 35 точки в първия си сезон, а Марк с Ред Бул имаше 21? Защо през 2008г Торо Росо завърши на шесто място при марките, а Ред Бул на седмо? Защо победите почнаха, когато Себ се присъедини към първия тим на Биковете? Защо Торо Росо не постигат нищо, откакто Фетел не е там? ЗАЩООООООО? [/quote]
    Защото в шоу-бизнеса е така. Докарваш повече спонсори - печелиш! От около 40 години гледам Ф1. По-скоро гледах допреди 3-4 години. Времето преди Бърни и сегашният цирк нямат нищо общо. Сега Ф1 е машина за пари, но не е спорт. Спада в графата хляб и зрелища.

    Когато си умрял на теб не ти пука, страдат другите около теб. Същото е и когато си тъп.
  29. 29 Профил на Karla c Україна Hanneman
    Karla c Україна Hanneman
    Рейтинг: 782 Весело

    [quote#4:"stoiank"]бясното потропване на маратонката на един от екипа [/quote]

    На шефа на екипа Кристиян Хорнер.
    Радвам се на Фетел , много , но повече се зарадвах на Гросжан.

    To Crush Your Enemies, See Them Driven Before You, And To Hear The Lamentation Of Their Women!
  30. 30 Профил на Karla c Україна Hanneman
    Karla c Україна Hanneman
    Рейтинг: 782 Неутрално

    [quote#10:"xymax"]вече нямам желание да гледам настоящия вариант[/quote]

    Ми не го гледай , да не е задължително!?

    To Crush Your Enemies, See Them Driven Before You, And To Hear The Lamentation Of Their Women!
  31. 31 Профил на king_nothing
    king_nothing
    Рейтинг: 395 Неутрално

    Честито на Фетел, най-накрая свърши този сезон, сега можем да се надяваме, че следващият ще бъде по-интересен, защото този откровенно си беше скучен.

  32. 32 Профил на m_style
    m_style
    Рейтинг: 752 Неутрално

    Ако някой си мисли, че четири поредни титли във Ф1 са случайни, или без специалните умения на пилота - значи просто не разбира нищо от Ф1 и моторни спортове.

  33. 33 Профил на Нефертити
    Нефертити
    Рейтинг: 1753 Весело

    Честито

    Предразсъдъците са за ограничените.
  34. 34 Профил на Cassi
    Cassi
    Рейтинг: 4033 Неутрално

    С тази си победа и титла Себастиан се нареди до най-големите във Ф1.
    Отлично, Herr Vettel!

    Джордж Бърнард Шоу: „Свободата значи отговорност. Ето защо мнозина се страхуват от нея”
  35. 35 Профил на BarBQ
    BarBQ
    Рейтинг: 893 Весело

    Вече няма съмнения. Това е новият Шумахер.
    Поздравления!

  36. 36 Профил на dedo pepo
    dedo pepo
    Рейтинг: 1453 Неутрално

    Добра кола,преди всичко,добър екип и пилота с повечко късмет.
    Да му е честита голямата победа.

  37. 37 Профил на Øϰϰå Çҩßё
    Øϰϰå Çҩßё
    Рейтинг: 616 Неутрално

    фетелката става все по-добър и по-добър

    иронията е моята първа, втора и трета природа, аронията няма нищо общо
  38. 38 Профил на ala_bala
    ala_bala
    Рейтинг: 485 Неутрално

    [quote#18:"acropora"]Щото Марк цяла година крета наравно с галфоня[/quote]Ами с три колелета как да кара Уебър. Да ти припомня ли всичките перипети. Като се започна с ЕКУ -то в първия старт, следва "мулти 21" във втория. Недостатъчно гориво и на два пъти не затегната гайка на гумите. Няколко още технически проблема, включително и настоящия. Обърканата стратегия в Япония. Е, при това как да се очакват победи.
    То неща си проличаха още в ГП на Турция, когато на Уебър му наредиха да пести гориво, а след старта се разбра , че не е имало никакъв проблем с горивото. Въпреки това Уебър пристигна за последния старт водейки на Фетел в класирането. Тогава бе прекаран отново с грешна стратегия и така му бе отнет шанса да се бори за титлата.
    Да ти припомня ли как миналата година към средата на шампионата поведе на Фетел с 16 т. и какво се случи след това.
    Две смени на скоростните кутии и съответно наказанията за това, няколко повреди (две от които на КЕРС-а). Е, и Грожан "помогна" торпилирайки го на СПА.
    Не мисля, че за всичко това трябва да се обвинява Уебър.
    Да не забравяме, че той през тези години победи в пряка битка Алонсо неколкократно (когато за Фетел бе трудно) и така направи възможни титлите на Фетел за 2010 и 2012 г. Да ти припомня и че само в ГП на Великобритания 2012-та с изпреварването на Алонсо му отне точки с които Алонсо би спечелил шампионата (ако просто бе отстъпил позиция точките не биха били достатъчно).

  39. 40 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1681 Неутрално

    Поздравления, залсужена титла и за пилота, и за отбора!

    Във Ферари не знам какво си мислят, но нещо трябва да се промени.

    Дано догодина да е по-интересно.

    "ПРЕДУПРЕЖДЕНИЕТО" (Демокрацията в България е в опасност) - 18.09.1992: http://dobronameren.blog.bg/history/2011/12/08/preduprejdenieto.863556
  40. 41 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1681 Неутрално

    До коментар [#6] от "comtec":

    Имаше и добри битки между Шимахер и Алонсо, докато беше в Рено. Но тук повечето, по неясни причини водят джихад срещу Алонсо.

    Но иначе си прав - Формулата беше съвсем друго нещо през 90-те - и като битки, и като болиди. Дано се оправи малко с новите правила.

    "ПРЕДУПРЕЖДЕНИЕТО" (Демокрацията в България е в опасност) - 18.09.1992: http://dobronameren.blog.bg/history/2011/12/08/preduprejdenieto.863556
  41. 42 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1681 Неутрално

    До коментар [#14] от "acropora":

    Аз праизнавам отличните качества на Фетел като пилот - спор няма. Но няма и спор, че в момента болидът им е космически.

    Не можеш да очакваш един посредствен болид да стане "шампионски" веднага и само защото Нюи е отишъл там. Тези неща изискват време. За Нюи е безмислено да се спори - има титли с всички, дори с пилоти като Хил и Вилньов, срещу "най-великия" Шумахер....

    Колкото до 2006-2008, първо Култард е много слаб пилот. Второ, нека зададеме друг въпрос - защо Уебър, който е бил доста по-млад тогава, има доста по-слаби класирания в същия този период, и много по-добри след 2008-ма (дори има шанс да спечели титлата няколко пъти)?

    Когато правиме анализи е хубаво да гледаме цялата картинка. Аз виждам един голям фактор, който потенциално може да обясни скоростта, която Ред Бул показват още 2009-та. Това е промяната в правилата. Ако погледнеш периода 2006-2008 поотделно като години, нещата стоят така:
    2006: Нюи няма голямо участие в дизайна на болида.
    2007: Бързи, но ненадеждни
    2008: Печелят точки в началото, но стават много слаби във втората част на сезона - може би Нюи вече се е концентрирал на новите правила за 2009-та?
    2009: Нови правила, чисто нов болид и един от най-бързите.

    Отново, не оспорвам факта, че Фетел е страхотен пилот. Млад, талантлив, енергичен и мотивиран. Харесва ми много повече от Шумахер. Но разликата в болидите разваля интригата. Сигурен съм, че дори и с друг млад, мотивиран пилот този болид би печелил доста състезания. Фетел сигурно също би печелил и в друг от по-добрите болиди, но не толкова често. Това бих искал да видя - как биха се правили Ред Бул с пилот като Хамилтън, Грожан, Райконен, Алонсо и Розберг, и в същото време как би с справил Фетел в отбори като Ферари, Мерцедес, Лотус.

    "ПРЕДУПРЕЖДЕНИЕТО" (Демокрацията в България е в опасност) - 18.09.1992: http://dobronameren.blog.bg/history/2011/12/08/preduprejdenieto.863556
  42. 43 Профил на tonibg
    tonibg
    Рейтинг: 229 Неутрално

    Честито на победителите, но и аз съм на мнение, че състезанията трябва да са по-атрактивни. В последните години зрителите в Европа намаляха рязко / имаше стартове, на които не бяха пуснати цели трибуни/и се налага да се изнасят състезанията по други континенти

  43. 44 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 4987 Неутрално

    Въпреки че не харесвам Фетел не мога да не кажа че напълно заслужено спечели титлата.Фетел ми напомня твърде много за Шумахер с поведението си.
    Ще видим догодина.

    klimentm
  44. 45 Профил на ala_bala
    ala_bala
    Рейтинг: 485 Неутрално

    [quote#44:"klimentm"]Фетел ми напомня твърде много за Шумахер [/quote]Да напомня Аз си спомням еуфорията от рекордната му 7-ма титла през 2004-та и рекордния брой победи. Тогава вярвахме, че и в най-слабия болид да отиде пак ще е шампион. Дори спорихме за това с един приятел дето все ни напомняше за ролята на техниката във Ф1. Ние му се смеехме. Смятахме го просто за злобар (термина хейтър още не бе на мода). Дойде 2005-та Рори Бърни го нямаше вече във Ферари и Шумахер не можа да спече и една победа (изключвам ГП на САЩ заради бойкота). Беше просто жалко подобие на шампион. 2006-та след слабия старт Рори бе върнат. Подобренията направени от него влезнаха за ГП на САЩ. Последваха 7 победи (2 на Маса) от 9 старта (при 2 от 9 преди това) !!!
    Рори работи до февруари 2007-ма като създаде и болида с който Кими стана шампион. Сега отново бе върнат в отбора и работи по болида за 2014-та. Да видим дали ще влезе бързо в крак с новостите. Той е единствения конкурент на Нюи.

  45. 46 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1681 Неутрално

    До коментар [#45] от "ala_bala":

    Съгласен напълно.

    Не знаех, че Рори идва отново във Ферари. Ще стане много интересно, но не знам колко опит имат във Ферари с турбо двигателите.

    "ПРЕДУПРЕЖДЕНИЕТО" (Демокрацията в България е в опасност) - 18.09.1992: http://dobronameren.blog.bg/history/2011/12/08/preduprejdenieto.863556
  46. 47 Профил на beatles
    beatles
    Рейтинг: 842 Неутрално

    [quote#3:"ala_bala"]Някой води ли статистика колко са повредите на Уебър тази година. [/quote]
    ми горе долу като фърлиш монета 100 пъти и тя 90 пъти се падне ези.....
    пък после някой да ми твърди че било нормално.....

    Всички животни са равни, но някои са по-равни от други
  47. 48 Профил на beatles
    beatles
    Рейтинг: 842 Весело

    [quote#16:"Ф.Нинов"]при Шуми същата работа..[/quote]
    той затова шуми последните 4 години направи едно голямо....нищо..щото хем голям пилот, хем голям инжЕнер.....

    Всички животни са равни, но някои са по-равни от други
  48. 49 Профил на beatles
    beatles
    Рейтинг: 842 Любопитно

    [quote#18:"acropora"]Щото Марк цяла година крета наравно с галфоня, КИми и Хам, ама и той кара Ред БУл![/quote]
    а колко пъти се чупи колата на фетел, и колко на марк???
    нали уж една и съща колата.....или от стила на каране по-бързо се износва алтернатора на марк само?????
    не казвам че фетел не е по-добрият пилот, но като вкарват в пъти по-малко усилия и пари при марк, нормално е резултатите да са му значително по-слаби.
    при обратната ситуация, фетел щеше да е постоянно извън пистата, когато не му се чупи колата, просто понеже му липсва търпение и зрялост, а и мисли че е хванал господ за шлифера

    Всички животни са равни, но някои са по-равни от други
  49. 50 Профил на noctifer
    noctifer
    Рейтинг: 545 Неутрално

    Споделям мнението, че Фетел е пилот с преекспонирани възможности. След толкова много гафове около Марк е много близко до акъла да се помисли, че Фетел е галеник не само на съдбата, а и на Матешиц... и понеже познавам отлично австрийският модел на мислене, съм абсолютно сигурен, че на немския сополанко му се помага зверски и по всякакви начини. Въпреки, че съм аустрофил си признавам, че не харесвам Фетел и смятам, че прекалено много дъжд от "злато" му се срина на главата. За мен тази година формулата приключи със случая "21" и позицията на Хорнер... иначе... Поздравления за Ред Бул и всички от екипа въпреки, че не се отнасяха еднакво с пилотите! Не е лесно да направиш тази добра кола и да я поддържаш на такова ниво 4 години...

  50. 51 Профил на ala_bala
    ala_bala
    Рейтинг: 485 Неутрално

    [quote#46:"deutschwagen"]Не знаех, че Рори идва отново във Ферари. [/quote]Да, работи по болида за 2014-та. Много са обаче скептиците. Доста време е извън спорта. Ще му е нужно време. А и с тез двигатели ...

  51. 52 Профил на ala_bala
    ala_bala
    Рейтинг: 485 Неутрално

    [quote#28:"Сизиф"]Защото в шоу-бизнеса е така. Докарваш повече спонсори - печелиш! [/quote]Е, не винаги е така. Има изключения. Алонсо влезе във Ф1 без голям спонсор (банка Сантандер влиза в Ф1 чак 2007-ма) за гърба и спечели 2 титли. След като стана име в този спорт, кандидат спонсори го атакуваха от всички страни. Сега има достатъчно пари (е не колкото Фетел) зад гърба ама титла няма.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах