Бърни Екълстоун: Новата Формула 1 е пълен абсурд

Екълстоун недоволства от хаоса на "Херес" и по-тихите и бавни болиди

© Reuters

Екълстоун недоволства от хаоса на "Херес" и по-тихите и бавни болиди



Промотърът на Формула 1 Бърни Екълстоун определи настоящата ситуация в спорта като пълен абсурд.


Изказването на британеца идва след края на първите предсезонни тестове на "Херес", в които няколко отбора, сред които и шампионите от "Ред бул", не успяха да се справят особено добре и записаха минимален километраж.


Милиардерът не е доволен от новата "зелена" и по-бавна политика, довела до дебюта на новите 1.6-литрови V6 турбодвигатели и по-мощните хибридни системи. Именно с тях имаше проблем "Рено", който е доставчик на "Ред бул", "Торо росо" и "Кейтъръм".




"Вижте последните няколко дни. Още преди това бях казал какво ще се случи – пълен фарс. Те (ФИА и отборите) настояваха за тези нови двигатели. Ако искат да се състезават по този начин, да отидат на Льо Ман", каза пред "Спортсмейл" Екълстоун, визирайки очакваната необходимост за пестене на гориво по време на Гран при.


"Те говорят за икономия на гориво. Не им трябваха тези нови двигатели, за да я постигнат. Трябваше да си вземат по-малки моторхоуми. Не им трябват и толкова много камиони, с които да кръстосват Европа. "Мерцедес" мъкнат навсякъде 23 тира. Като искат да пестят гориво, да спрат с това. Цялата работа с новите двигатели е тотален абсурд", категоричен бе Екълстоун.


Той не е доволен и от звука на новите агрегати и по-ниската скорост на болидите. По време на тестовете на "Херес" някои от тях изоставаха с цели 11 секунди от рекорда на испанската писта.


"Хората искат шумни болиди, нещо специално, това трябва да е Формула 1. А сега имаме тихи двигатели и празна писта. Добрата новина е, че сезонът ще бъде изключително интересен, истински непредвидим, а това е вълнуващо", допълни промотърът.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (26)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на simeonov_
    simeonov_
    Рейтинг: 479 Весело

    Те говорят за икономия на гориво. Не им трябваха тези нови двигатели, за да я постигнат. Трябваше да си вземат по-малки моторхоуми. Не им трябват и толкова много камиони, с които да кръстосват Европа. "Мерцедес" мъкнат навсякъде 23 тира. Като искат да пестят гориво, да спрат с това.
    ________________________________
    Бърни както винаги е много забавен Само че единственото което го интересува е да не спадне интереса към Формула 1 и от там да загуби доста пари.

  2. 2 Профил на The Core
    The Core
    Рейтинг: 1026 Разстроено

    Дай на французин да управлява (ФИА) пък чакай нещо добро....

    Ние обичаме да сме сред природата, защото тя няма мнение за нас! Ницше
  3. 3 Профил на оstavime
    оstavime
    Рейтинг: 506 Неутрално

    До коментар [#1] от "simeonov_":

    Дали пък все още няма хора, които да са в спорта, заради спорта. Просто си мисля, знам ли. След като имаш милиарди, не е ли редно да милееш за спорта.

  4. 4 Профил на Марко
    Марко
    Рейтинг: 583 Неутрално

    имаме тихи двигатели и празна писта. Добрата новина е, че сезонът ще бъде изключително интересен,
    ..................................

    Интересен сезон с тихи двигатели и празна писта?
    Наистина интересно!

    Не съм магаре;-)
  5. 5 Профил на cucing
    cucing
    Рейтинг: 593 Неутрално

    Изобщо цялата "формула" и подобни "състезания" са си пълен абсурд.
    Не знам ккво харесва на народонаселението ревящи щуротии хвърчащи с 300 км в час и самоубийците в тях.
    Но тя цялата човешка история е пълна с абсурди, какво ад се прави.

    ура и да живей!!!
  6. 6 Профил на Venelin Todorov
    Venelin Todorov
    Рейтинг: 374 Неутрално

    Ще наваксат със мощността има време.
    Ще стане по-интресно ако допуснат дизеловите двигатели във Формула 1 и разрешат по-голяма кубатура за тях,те са и по-иконимични и ще развият технологията

  7. 7 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 1323 Неутрално

    Колкото и да ми е непритна тая мумия, в случая има право, но частично.

    Като цяло турбо моторите не са толкова лоши, да не казвам, че имат потенциал да извадят страшна мощност, ако им увеличат блендата.

    Но тия керсове/хибриди са пълен шит и убиват духа на Ф1.

    Който иска екология да върви в електрическата формула.

  8. 8 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1447 Неутрално

    Бърни е тотално изтрещял. От години това е първата стъпка в правилната посока - технологиите във формулата да се доближават до тенденциите в автомобилостроененто (даунсайзинг, хибриди,турбопълнене, икономия на гориво), вместо все повече да се отдалечават.
    На неговите години е обяснимо, но си остава глупаво и късогледо.

    Знанието е сила, информацията - власт
  9. 9 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 1323 Неутрално

    До коментар [#5] от "cucing":

    Е щом не знаеш, редно е да не коментираш, нали? И аз не знам какво интересно намират хората в това да гледат 22 куци балерини да се разхождат по зелена морава, ама въпросното кабаре се води най-гледания спорт. Ама не се вра по футболните форуми да давам акъл, щото явно тая "игра" ми е непонятна.

  10. 10 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 2862 Неутрално

    “Хората искат шумни болиди, нещо специално, това трябва да е Формула 1...”

    ...пък конструкторите какво постигнали - при 250km/h на правата в кокпита се чува само часовника?!

    I Want To Believe
  11. 11 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 4341 Неутрално

    Бърни требе да напусне по скоро. Не че не е истина това което казва но то не отчита и неговата роля в ставащото.

    klimentm
  12. 12 Профил на nassaux
    nassaux
    Рейтинг: 588 Неутрално

    До коментар [#8] от "pag":

    Странно, за всичките си 38 години никога не съм имал кола с принудително пълнене. Има особен чар в атмосферните автомобили, който ми носи радост всеки ден. Разбира се радост няма на бензиностанцията. Хибридите също не стоят на дневен ред някак си. Аз плащам повече акциз, повече данък и повече застраховка за удоволствието да карам атмосферен мотор с голяма кубатура и излиза, че никой не мисли за мен. И не ми казвай, че малолитражен хибрид се кара по-приятно от истински автомобил (да не говорим, как изглеждат тия хибриди).....

    До коментар [#6] от "venelin_todorov":

    Може да пуснат и на метан и после да задължат другите да карат по-тежки коли, щото метановата бутилка тежи.... Абе вие със саждите що не се скриете някъде ? Смърдите наоколо, тропате като трактори, бавни сте и накрая претендирате да сте по- по- най-......


    [quote#7:"niakoi_si"]Като цяло турбо моторите не са толкова лоши, да не казвам, че имат потенциал да извадят страшна мощност, ако им увеличат блендата. [/quote]

    Турбо моторите вършат чудеса..... ако се возиш на дълъг и относително прав път - магистрала. Турбо моторите са прелестни, когато са инсталирани във влак.... Турбо моторите са отлични, когато са в самолет, макар там да са малко по-друг тип в днешно време. Турбо моторите са смешна работа на писта. Разбира се с куп регулации и ограничения един атмосферен автомобил може да се забави достатъчно, че и турбо дизел да го изпревари Особено с по-голям обем

  13. 13 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1826 Неутрално

    Мерцедес и всичките болиди с техни двигатели дръпнаха напред, а Рено и особено РедБул изостават.
    Бърни има една амбиция - да забрани спорта във Ф1 и да го превърне в цирк, с медийни звезди, а не истиснска борба между състезатели.
    Аз лично намирам звука на новите двигатели много по-добър. Нека Бърни обясни къде са звуковете на легендарните V10 двигатели? Абе да ходи някъде другаде да лобира за двойни точки и пръскалки с вода за пистите.

    "ПРЕДУПРЕЖДЕНИЕТО" (Демокрацията в България е в опасност) - 18.09.1992: http://dobronameren.blog.bg/history/2011/12/08/preduprejdenieto.863556
  14. 14 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1826 Неутрално

    До коментар [#12] от "nassaux":

    Говориш полуистини. Първо, турбото има дълга история в моторните спортове - WRC (включително легендарната Група Б), Льо Ман, даже и Формула 1.
    Не знам дали ти е известно, но още средата на 80-те турбо двигателите лесно са минавали 1000к.с.
    Днешните турбо двигатели също ще бъдат ограничени, но по-смислено - на базата на разход на гориво. Така отборите могат да създадат колкото си искат мощност, стига да покрият ограниченията за количество и разход за гориво.
    И последно, легендарните атмосферни двигатели отдавна са ги разкарали от Ф1. Развитието отдавна е забранено и общо взето всички двигатели бяха станали еднакви. Формула 1 е заприличала на формула на еднаквите спецификации, а не формула на различните коснтруктори, както трябва да бъде.

    "ПРЕДУПРЕЖДЕНИЕТО" (Демокрацията в България е в опасност) - 18.09.1992: http://dobronameren.blog.bg/history/2011/12/08/preduprejdenieto.863556
  15. 15 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1826 Неутрално

    До коментар [#7] от "niakoi_si":

    Керсовете и хибридите ги има от години, къде беше мумията да се оплаче?
    Аз съм много доволен, че най-после ще има различни двигатели и различни решения, а не всичко да бъде ендакво и развитието да стои замразено с години.
    Освен това, еиднственото което ограничава мощността е количеството и потока на гориво.

    "ПРЕДУПРЕЖДЕНИЕТО" (Демокрацията в България е в опасност) - 18.09.1992: http://dobronameren.blog.bg/history/2011/12/08/preduprejdenieto.863556
  16. 16 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1826 Неутрално

    До коментар [#2] от "The Core":

    Французи управляваха Ф1 и в най-легендарните и периоди. Например скандалния Балестър, който бе заменен с човек на Бърни - Макс Мозли - през 1993-та и от тогава нещата вървят надолу. Жан Тод също е помагал на Бърни в политиката на спорта, като шеф на Ферари.

    "ПРЕДУПРЕЖДЕНИЕТО" (Демокрацията в България е в опасност) - 18.09.1992: http://dobronameren.blog.bg/history/2011/12/08/preduprejdenieto.863556
  17. 17 Профил на deymus
    deymus
    Рейтинг: 1796 Неутрално

    По-случайност съм съгласен с БЕ, но не знам защо се е дал толкова лесно на ФИА.
    Ще видим какво ще стане през годината.

  18. 18 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 1323 Неутрално

    До коментар [#15] от "deutschwagen":

    Мисля, че ще имат и рестриктор на въздуха. Т.е. бленда със стандартна ширина, както е във ВРЦ. Ама може и да се бъркам.

  19. 19 Профил на nassaux
    nassaux
    Рейтинг: 588 Неутрално

    До коментар [#14] от "deutschwagen":

    Зная за турбо колите в моторните спортове. Но прецизното управление и красотата на пистовите шампионати е в атмосферните мотори и тяхното време за реакция и равномерно разпределение на мощността.

    Иначе сме на едно мнение, Ф1 се превърна в поредното копие на Ф2/Ф3000/Индикар и разните там опенситъри. Ф1 трябва да е празник на технологиите. Минимални правила и свобода на въображението на конструкторите. Сега не е Ф1 сега е нещо като капитализма във Франция. Хем е капитализъм, хем ако може да вземем от богатите и да дадем на бедните.....

  20. 20 Профил на grand funk railroad
    grand funk railroad
    Рейтинг: 1171 Неутрално

    В случая, май е прав.

    Parmi ceux qui n'ont rien à dire les plus agréables sont ceux qui se taisent. Coluche
  21. 21 Профил на nodamncat
    nodamncat
    Рейтинг: 525 Неутрално

    Формула 1 трябва да е перлата в короната на моторните спортове. Това означава и най-бързите автомобили. Несериозно е болид от Формула 1 да изостава с 11 секунди от най-бързото време на писта.

  22. 22 Профил на beatles
    beatles
    Рейтинг: 804 Неутрално

    [quote#12:"nassaux"]И не ми казвай, че малолитражен хибрид се кара по-приятно от истински автомобил[/quote]
    ми и да и не. тествах новия и3 на БМВ. начи ускорява като бесен, спирането е едно приключение (кат му отпуснеш газта пуска директно керс-а, т.е. почва да спира), но за градско се е утепал. в града съм сконен да кажа, че се кара поне толкова приятно от 320 ГТ

    Всички животни са равни, но някои са по-равни от други
  23. 23 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1826 Неутрално

    До коментар [#18] от "niakoi_si":

    Мисля, че не. Това (до колкото знам) е първият път когато рестрикирането става с горивния поток, а не въздушния. Това е една от "опорните точки" на новата Формула - полезен начин на рестриктиране, който ще допринесе за развитието, в случая към по-икономични двигатели. За разлика от WRC и WEC (и там има някакви нови правила за 2014, но съм ги гледал). Това е опитът Ф1 да се върне към някаква релевантност към серийните автомобили и техните технологии, да има някакъв ефект на тях.

    "ПРЕДУПРЕЖДЕНИЕТО" (Демокрацията в България е в опасност) - 18.09.1992: http://dobronameren.blog.bg/history/2011/12/08/preduprejdenieto.863556
  24. 24 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1826 Неутрално

    До коментар [#19] от "nassaux":

    Така е. Скоро няма да отпуснат техническите ограничения. Мен примерно ме дразнят тесните болиди. Да ги направят широки, както преди 1998-ма, с дебели гуми. Също и ниски, с изкри отдолу. Разнообразие при двигателите както до 1995-та - V8 (Zetec-R на Форд), V10 на Рено, V12 на Ферари, всички звучащи красиво и различно.
    Едва ли ще се върне, но поне сега ще иамаме нещо ново. Новите двигатели за мен звучат по-добре от последната ера на V8 със замразено развитие.

    "ПРЕДУПРЕЖДЕНИЕТО" (Демокрацията в България е в опасност) - 18.09.1992: http://dobronameren.blog.bg/history/2011/12/08/preduprejdenieto.863556
  25. 25 Профил на nassaux
    nassaux
    Рейтинг: 588 Весело

    До коментар [#22] от "beatles":

    Аз незнам кое видях, и1 ли беше или и3, но няма такава пластмасария дори и сред японските марки. Нещо съвсем сбъркано има в тия БМВ-та (да се чете, съвсем не приличат на такива...)

  26. 26 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 4341 Неутрално

    [quote#13:"deutschwagen"]Бърни има една амбиция - да забрани спорта във Ф1 и да го превърне в цирк, с медийни звезди, а не истиснска борба между състезатели. [/quote]
    Много точно! Почти е успял.

    klimentm




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах