Формула 1 обмисля завръщането на активното окачване

"Уилямс FW15C" е болидът, спечелил титлите през 1993 г.

© Архив, Associated Press

"Уилямс FW15C" е болидът, спечелил титлите през 1993 г.



Отборите във Формула 1 обмислят завръщането на активното окачване като част от планираните мерки за контролиране на разходите, твърди "Аутоспорт".


Според изданието Стратегическата група към световния шампионат търси алтернативни варианти за задържане на настоящите нива на харчене, след като реши да не въвежда ограничение в разходите на отборите.


Едно от предложенията е вдигането на забраната за активното окачване за първи път след 1993 г. Предполага се, че електро-механично-хидравличната технология ще позволи на тимовете много по-евтино да постигат оптимално представяне на своите болиди, отколкото само с настоящите сложни механични системи.




Евентуалното завръщане на активното окачване се обсъжда за 2017 г. За тогава се обмисля и вариантът Формула 1 да премине към 18-инчови колела вместо настоящите 13-инчови.


Стратегическата група е разработила списък с промени, които предстои да бъдат разгледани за въвеждане в следващите няколко години. Основната им насоченост е към опростяване на елементите, които в момента поглъщат голяма част от бюджетите за развойна дейност на отборите.


В това число влизат горивната система, структурите, които предпазват пилота при инцидент, дизайнът на предното крило, устройството на окачването и спирачките. Сред вариантите за понижаване на разходите влиза и намаляването на служителите в отборите.


В настоящия състав на Стратегическата група влизат по един представител на "Ред бул", "Ферари", "Макларън", "Уилямс" и "Лотус", като всеки от тях разполага с един глас - общо 6. ФИА и собственикът на търговските права CVC Capital Partners имат по 6 гласа и допълват всички 18 в групата.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (3)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1632 Весело

    Одобрявам!
    Формула 1 трябва да въплъщава всичко най-модерно в автомобилните технологии, а не да се спъва с изкуствени технологични ограничения.

    Знанието е сила, информацията - власт
  2. 2 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2001 Неутрално

    Супер, крайно време е. Дано също пак да направят болидите широки, както едно време.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  3. 3 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 1616 Неутрално

    Тъй, тъй... после да им върнат АБС-а и АСР-а.

    Накрая им слагат по един круиз контрол, че нищо да не зависи от пилота.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах