Нико Розберг спечели Гран при на Монако и поведе в шампионата

Розберг постигна втората си победа за сезона

© Reuters

Розберг постигна втората си победа за сезона



Пилотът на "Мерцедес" Нико Розберг спечели Гран при на Монако и излезе начело в генералното класиране във Формула 1.  


След четири поредни втори места германецът пресече първи под карирания флаг за втори път през този сезон след първия старт в Австралия.


Той прекъсна серията от четири поредни победи на своя съотборник Люис Хамилтън, който остана втори на градското трасе в княжеството.




Англичанинът се движеше на секунда изоставане от лидера през по-голямата част на състезанието, но 14 обиколки преди края започна да губи темпо заради проблем с видимостта. Все пак той успя да удържи второто място пред застигналия го Даниел Рикардо с "Ред бул" и да изведе "Мерцедес" до пета поредна двойна победа. 


В класирането при пилотите Розберг събра 122 точки и изпревари Хамилтън с четири. Двамата са далеч напред пред Фернандо Алонсо с "Ферари", който след четвъртото си място в Монако има актив от 61 точки.


С втория си пореден подиум Рикардо се изкачи на четвърто място с 54 точки, като изпревари своя съотборник Себастиан Фетел. Световният шампион изживя поредното си разочароващо състезание, след като трябваше да се оттегли още в осмата обиколка заради проблеми с мощността. 


Германецът отпада за втори път през сезона и вече е едва шести в класирането при пилотите с 45 точки. Той беше задминат и от сънародника си Нико Хюлкенбер, който събра 47 точки след петото си място в Монако. 


Тесните улици на Монте Карло взеха доста жертви в днешното състезание, а колата за сигурност трябваше да излиза на пистата два пъти. Осем от 22-та стартирали пилоти не успяха да стигнат до финала.


"Мерцедес" спечели пета поредна двойна победа

© Reuters

"Мерцедес" спечели пета поредна двойна победа


Розберг потегли от пол-позишън за втори път през сезона. Той се размина с наказание заради вчерашния инцидент, когато германецът спря в зоната за сигурност след последната си обиколка и попречи на Хамилтън да подобри времето му. Стюардите обаче прецениха, че не е действал умишлено, и му позволиха да запази първата си позиция. 


Германецът не пропусна да се възползва от предимството на пол-позишъна в Монте Карло и нито за момент не изпусна първото място. Въпреки че през 64 от 78-те обиколки Хамилтън беше на гърба на Розберг, до реална битка за първото място не се стигна. 


Четиринадесет обиколки преди края всички въпросителни около победата отпаднаха, след като Хамилтън започна много бързо да губи темпо. Англичанинът съобщи по радиото, че има проблем с видимостта на лявото си око. 


В този момент той имаше близо 13 секунди аванс пред третия Рикардо. Разликата обаче бързо се стопи и пет обиколки преди края австралийският пилот се залепи зад гърба му. Все пак световният шампион от 2008 г. удържа втората си позиция. 


Двамата финишираха с над девет секунди изоставане от Розберг. Фернандо Алонсо беше единственият друг пилот на пистата, който не беше затворен с една обиколка. Той завърши на 32.4 секунди от победителя. 


Между пета и девета позиция се наредиха петима пилоти, които бяха извън първата десетка на стартовата решетка - Нико Хюлкенберг ("Форс Индия"), Дженсън Бътън ("Макларън"), Фелипе Маса ("Уилямс"), Жул Бианки ("Маруся) и Ромен Грожан ("Лотус").


Най-голям скок направи Бианки, който потегли от предпоследната, 21-ва позиция. Французинът донесе първи точки на "Маруся" през сезона. 


Първата десетка беше допълнена от втория пилот на "Макларън" Кевин Магнусен, а направилият отличен старт от шесто до трето място Кими Райконен остана едва дванадесети заради непредвидено преминаване през бокса след контакт с Макс Чилтън и грешка при опит да изпревари Магнусен. 


В класирането при конструктурите след шест победи и пет втори места в шест състезания "Мерцедес" води убедително с 240 точки. На второ място са световните шампиони от "Ред бул" с 99 точки. 


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (17)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на оuzo
    оuzo
    Рейтинг: 387 Неутрално

    до пета поредна двойна победа.

  2. 2
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше вулгарни, нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  3. 3 Профил на vlado1978
    vlado1978
    Рейтинг: 510 Неутрално

    А си мислех, че предните години е било безинтересно. Подобна доминация ще отблъсне много от феновете

  4. 4 Профил на Euronymous
    Euronymous
    Рейтинг: 910 Неутрално

    Винаги Монако е най хубавото състезание.

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    From the depths of Norway , take out your crop pain and feel the true evil !
  5. 5 Профил на voxy
    voxy
    Рейтинг: 853 Неутрално

    монако е най-безсмисленото състезание, стои в календара очевидно заради богаташите
    1. Супер бавно, сякаш гледаш костенурки
    2. Супер тясно - реално фаворити не може да се изпреварват
    3. Постоянно излизане на колата за сигурност
    4. Никаква полза за равитието на автомобилите

    twitter.com/voxybg
  6. 6 Профил на usero
    usero
    Рейтинг: 1872 Неутрално

    До коментар [#3] от "vlado1978":

    Ми нека да забранят развитието на болидите, даже може да направят състезанието с бутане на ръчни колички, та да ги върнат феновете.

  7. 7 Профил на grand funk railroad
    grand funk railroad
    Рейтинг: 1171 Весело

    До коментар [#4] от "Euronymous":
    [quote#4:"Euronymous"]Винаги Монако е най хубавото състезание. [/quote]

    Като гледка, наистина е най-доброто.

    Parmi ceux qui n'ont rien à dire les plus agréables sont ceux qui se taisent. Coluche
  8. 8 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1826 Неутрално

    До коментар [#6] от "usero":

    То развитието на двигателите си беше забранено от 2008-ма до сега. За това ми е много интересно как някои се оплакват от тази формула, но не и от онази.

    "ПРЕДУПРЕЖДЕНИЕТО" (Демокрацията в България е в опасност) - 18.09.1992: http://dobronameren.blog.bg/history/2011/12/08/preduprejdenieto.863556
  9. 9 Профил на iniesta
    iniesta
    Рейтинг: 348 Неутрално

    Браво Нико....Финландската кръв си казва думата а и си е гражданин на Монако познава всяка дупка по асфалта на града в който живее!!

  10. 10 Профил на Euronymous
    Euronymous
    Рейтинг: 910 Неутрално

    До коментар [#7] от "grand funk railroad":
    Хубаво защото е по улиците на град има тунели , но има и едно лошо нещо... Седмица две след състезанието целият град мирише на изгорели гуми

    From the depths of Norway , take out your crop pain and feel the true evil !
  11. 11 Профил на NikB
    NikB
    Рейтинг: 508 Весело

    Доста тъпичко състезание. Наистина е излишно в календара на Ф1.
    А и с жълтите флагове, по време на квалификацията, дадоха служебна победа на татьовото росбергче.
    Аз през повечето време гледах Джирото.

  12. 12 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 1323 Неутрално

    Фетел трябва да ходи да му бае гледачка. Няма такъв карък... Как пък веднъж не се строши колата на Рикардо? Да кажеш, че Фетел много я шпори, ама мен ми изглежда точно обратното, Рикардо е бая по напорист. А и Фетел я троши още в квалификациите или преди да е минал 10 обиколки...

  13. 13 Профил на LAZARIVS
    LAZARIVS
    Рейтинг: 374 Неутрално

    Като чета някои коментари, има усещането, че повечето никога не са гледали F1. ВИНАГИ през годините (може би с изключение на сезони '75 и '76) е имало един изцяло доминиращ отбор. Дори в ''златните години'' на Formula 1 между 1985 - 1993 г. един тим е бил далече пред другите. И това е нормално. Правилата се променят, технологиите се развиват, раждат се нови идеи, един излиза напред, друг изостава, трети успява да навакса... Така е било и така ще бъде. А на нас ни остава само да се наслаждаваме на стартовете и да се надяваме ''нашия'' пилот да спечели.

    Think Different...
  14. 14 Профил на LAZARIVS
    LAZARIVS
    Рейтинг: 374 Неутрално

    Мдааа, общо взето надпреварата в Монако е скучничка... Но каква може да бъде! За несведующите - намерете си записи на квалификациите и състезанията на Сена и ще видите какво може да направи един Пилот, с една кола на това трасе. Ще видите и едно от нещата, заради които определят Сена като най-великия пилот в историята на Гран при.

    Think Different...
  15. 15 Профил на LAZARIVS
    LAZARIVS
    Рейтинг: 374 Неутрално

    До коментар [#5] от "voxy":

    Старта в Монако не е състезание.
    Това е институция.

    Think Different...
  16. 16 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1826 Неутрално

    До коментар [#13] от "LAZARIVS":

    Обаче 1990-1991 са били два като цяло почти равни отбора отгоре. 1993 също е била интересна, макар Уилямс да си бяха доста по-добри. 1994-1995 Уилямс и Бенетон са били почти еднакво силни. Когато залязва Уилямс възкръсва МакЛарън, и чак след време Ферари ги минава напълно. Но пък тогава изгрява Рено и побеждава Ферари два поредни пъти.

    Не винаги е била чак такава доминацията. А и Мерцедес направиха рекорд за най-доминиращ старт, и сега имат реалан възможност да станат и най-доминиращия отбор в рамките на един сезон в историята.
    Но си прав, че не трябва да се оплакват толкова. Ще е редно да се оплакват ако гледаме това 2-3 години, но едва ли ще стане така.

    "ПРЕДУПРЕЖДЕНИЕТО" (Демокрацията в България е в опасност) - 18.09.1992: http://dobronameren.blog.bg/history/2011/12/08/preduprejdenieto.863556
  17. 17 Профил на ala_bala
    ala_bala
    Рейтинг: 451 Неутрално

    [quote#12:"niakoi_si"] Как пък веднъж не се строши колата на Рикардо? [/quote]Е, хайде сега. Нима не го дисквалифицираха в Австралия, нима не му завиха гайката на гумата, нима не го наказаха и него (10 места). Всичко заради грешки на отбора. Нима с Уебър не бе същото.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах