"Ауди" триумфира в лудото издание на "24-те часа на Льо Ман"

"Ауди" №2 спечели легендарното състезание

© Reuters

"Ауди" №2 спечели легендарното състезание



"Ауди" спечели за 13-и път легендарното автомобилно състезание "24-те часа на Льо Ман", чието 82-ро издание предложи страхотни емоции за зрители и състезатели.


Ключови думи към статията:

Коментари (38)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на mentra65
    mentra65
    Рейтинг: 844 Любопитно

    ,,Ауди'' доказва класата си за пореден път.

  2. 2 Профил на graham
    graham
    Рейтинг: 610 Любопитно

    24 часа - нищо не е свършило, докато не свърши. Ауди го доказаха перфектно за пореден път.
    Иначе - лудата Гран при, лудото издание, много лудости из автомобилната рубрика се срещат.

  3. 3 Профил на man_un
    man_un
    Рейтинг: 1117 Неутрално

    Докато чаках за мача Англия-Италия погледах малко и искрено се възхитих. Висша степен майсторско каране на фарове и на трудна писта, имаше кадри с камера в колата, направо ми се зави свят. Браво на пичовете, асове от класа.

  4. 4 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2272 Неутрално

    Льо Ман е специално състезание със собствени си закони, и Ауди ги разбират най-добре от всички. А това издание си беше истинска класика.

    "ПРЕДУПРЕЖДЕНИЕТО" (Демокрацията в България е в опасност) - 18.09.1992: http://dobronameren.blog.bg/history/2011/12/08/preduprejdenieto.863556
  5. 5 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 4211 Неутрално

    Велико състезание. Гредах го почти цялото. Жалко за Марк Уебър и Порше, но и поздравления за Ауди!

    Then I heard the voice of the Lord saying, "Whom shall I send? And who will go for us?" And I said, "Here am I. Send me"
  6. 6 Профил на voxy
    voxy
    Рейтинг: 983 Неутрално

    отново страхотно състезание, и аз съжалявам за порше, заслужаваха да са на подиума в LMP1

    twitter.com/voxybg
  7. 7 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2272 Неутрално

    До коментар [#6] от "voxy":

    Наистина, но за "първа" година не е зле. Надявам се Порше да дойдат следващата година с още по-бърз прототип, изчистен от бъговете.
    То иначе и за Тойота може да се съжалява, бяха доста бързи. Но състезанието е 24 часа.

    "ПРЕДУПРЕЖДЕНИЕТО" (Демокрацията в България е в опасност) - 18.09.1992: http://dobronameren.blog.bg/history/2011/12/08/preduprejdenieto.863556
  8. 8 Профил на deqn1234
    deqn1234
    Рейтинг: 218 Неутрално

    Жалко за Порше наистина. Взе да ми втръсва вече от дизела на Ауди и според мен това му беше последната победа. Догодина Тойота и Порше ще се върнат с още по-добре балансирани прототипи в ЛМП1.

  9. 9 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 1547 Неутрално

    До коментар [#8] от "deqn1234":

    Тия пророчества с "последната" победа ги слушаме вече... бая време. И още ще ги слушаме.

  10. 10 Профил на graham
    graham
    Рейтинг: 610 Неутрално

    Все се надявах този текст да го прочете коректор или поне редактор, който нещо разбира от този спорт.
    - марките последно на кирилица или на латиница? логиката отборът да е на кирилица, а моделът на латиница е малко...
    - Казуки Накаджива
    - Бено Трелуйер
    - Брендън Хатрли
    - Когато Накаджима беше факт, членовете на екипа гледаха невярващо. - ?

  11. 11 Профил на Svetoslava Dimitrova
    Svetoslava Dimitrova
    Рейтинг: 381 Весело

    И то какъв триумф!!! мммм

  12. 12 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2272 Неутрално

    До коментар [#8] от "deqn1234":

    На мен пък ми липсва дизела на Пежо. Да не забравяме, че абсолютния рекорд за дистанция е именно с дизел V10, Ауди R15+ #9, който спечели през 2010-та и покри повече писта дори от Порше 917, при доста по-сложна писта в сравнение със 70-те. Изминатото разстояние щеше да бъде още по-голямо, ако водещото Ауди #7 не беше претърпяло нелепия инцидент с БМВ-то от ГТ, който му изгуби време и наложи поправки.

    Но е хубаво, че сега има разнообразие на двигателите - дизели, бензинови с турбо, атмосферни, и всички са силни. Преди да се променят правилата и да се даде тежест на хибридните системи, бензиновите прототипи нямаха никакъв шанс срещу дизелите, дори преди промените в правилата след 2010-та.

    "ПРЕДУПРЕЖДЕНИЕТО" (Демокрацията в България е в опасност) - 18.09.1992: http://dobronameren.blog.bg/history/2011/12/08/preduprejdenieto.863556
  13. 13 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2272 Неутрално

    До коментар [#8] от "deqn1234":

    Каквото и да стане от днес нататък, Ауди остават в историята. Маркирали са ярка и рядка следа в историята на Льо Ман.

    "ПРЕДУПРЕЖДЕНИЕТО" (Демокрацията в България е в опасност) - 18.09.1992: http://dobronameren.blog.bg/history/2011/12/08/preduprejdenieto.863556
  14. 14 Профил на deqn1234
    deqn1234
    Рейтинг: 218 Неутрално

    До коментар [#13] от "deutschwagen":

    Абсолютно. Оставят сериозна следа, но Порше няма да оставят нещата така и съм убеден, че още догодина ще излязат с прототип, който да дава по-добри времена от дизела на Ауди, а и трябват да поработят върху горивната си система, защото точно заради нея се простиха с минимум второ място в състезанието.

  15. 15 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2272 Неутрално

    До коментар [#14] от "deqn1234":

    Еми то новите правила, въведени от това състезание фактически отнемат всички приемущества на дизелите, по един доста изкуствен начин. Ограничени са да носят около 10л. по-малко гориво от бензиновите, и ако си спомням правилно, да горят 8-9 л/час по-малко. И освен това така възможността за стратегии на основа на разхода е фактически премахната, а едно от най-хубавите неща на дизелите е именно тяхната версатилност.

    "ПРЕДУПРЕЖДЕНИЕТО" (Демокрацията в България е в опасност) - 18.09.1992: http://dobronameren.blog.bg/history/2011/12/08/preduprejdenieto.863556
  16. 16 Профил на DFGeneer
    DFGeneer
    Рейтинг: 221 Неутрално

    До коментар [#15] от "deutschwagen":

    Само дето ти убягва фактът че литър дизел съдържа 20% повече енергия и съответно тежи около 20% повече от литър бензин.
    Така че практически е премахнато искуственото преимущество на дизелите и нещата са изравнени на енергитично ниво.
    Съответно бензиновите хибриди на Тойота изведнъж дръпват рязко напред, а дизелите на Ауди са доминантно догонващи.

  17. 17 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2272 Неутрално

    До коментар [#16] от "DFGeneer":

    Чудих се къде си да браниш прототипа на Тойота (произведен в Германия, без двигателите и електрониката) и да обясняваш как правилата работили за Ауди, защото давали пари.

    Но за твое съжаление съм се объркал - горивният поток е ограничен на базата на кг:

    ERS OPTION MJ/Lap <2 / < 4 / <6 / < 8
    Max Petrol Flow kg/h 93 / 90.5 / 87.9 / 87.3
    Max Diesel Flow kg/h 83.3 / 81 / 78.3 / 76.2

    Изчислено е и на базата на енергия:

    Petrol Energy MJ/Lap 146.3 / 141.7 / 137.2 / 134.9
    Diesel Energy MJ/Lap 140.2 / 135.9 / 131.6 / 127.1

    Айде честито. 3-те литра от миналата година очевидно никога нямаше да ви помогнат. Дизелът просто е много по-добър, и пасва идеално за това състезание, колкото и да го мразиш. За това този път АСО са го ударили именно в приемуществото му, и сега дизелите са задължени да ползват по-малко енергия от бензините, не само да носят по-малко. И пак не спечелихте.

    А това, което би имало значение за реалните условия и потребителите изобщо не са MJ-ове, а л/100 км. , или Евро/100 км. Там дизелът не оставя никакъв шанс. Но очевидно дори и на базата на MJ-ове е по-добър, след като са ограничили дизелите спрямо бензините дори и там.

    "Balance of power", очакваше се. Защото дори имаше слухове, че ако Тойота не спечелят Льо Ман тази (трета) година, биха се оттеглили. Може и да са били верни, и единствено упсехът на късите състезания в шампионата да държат Тойота в играта.

    "ПРЕДУПРЕЖДЕНИЕТО" (Демокрацията в България е в опасност) - 18.09.1992: http://dobronameren.blog.bg/history/2011/12/08/preduprejdenieto.863556
  18. 18 Профил на DFGeneer
    DFGeneer
    Рейтинг: 221 Неутрално

    До коментар [#17] от "deutschwagen":

    Само че хибридът на Тойота е в <6 MJ клас, докато хибридът на Ауди e <2 MJ клас. Т.е. според твойта таблица Тойота разполага с 137.2 MJ/lap срещу 140.2 MJ/lap за Ауди. И въпреки това Тойотата е по-бърза (пол-позиция). Следователно, бензиновия хибрид е по-ефективен от дизеловия.

    Освен това таблицата показва ясна тенденция за наказване на по-добрите хибридни системи с по-малко енергия за обиколка, а не обратното, както твърдиш в коментар 12.

    Не знам как все успяваш да убедиш себе си че дизела бил по-добър, но това просто не е така. Дори на бензиностанцията литър дизел струва 10-20% повече от литър бензин в държавите където двете горива се таксуват еднакво. Разбира се, това изключва държави със силни дизелови лобита като Германия и Франция, където таксите за дизела са много по-ниски отколкото на бензина, но те едва ли могат да служат за положителен пример в това отношение.

  19. 19 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2272 Неутрално

    До коментар [#18] от "DFGeneer":

    Да, типично в твой стил правиш небалансирано сравнение, като смесваш класите (в случая опцията ERS). Май на теб ти отбягва, че в случая Тойота има право на "малко" повече енергия от хибридната система. Даже Паскал Вазелан не се държи за атмосферния бензин колкото ти.

    А фактите тук са ясни - vis-à-vis дизелът е толкова по-добър, че трябва да се ограничава вече не само количеството или теглото, а и позволената енергия, където се дава приемущество на кореспондиращия бензинов мотор.

    Иначе аз в САЩ не съм видял да има "дизелове лоби", даже обратното - има лоби, което блокира продажбата на най-икономичните дизлови автомобили (например BlueMotion на ФВ). И въпреки това, цената на галон дизел е по-ниска от тази на премиум бензина (разбира се, регюлар и мид-грейд струват по-малко). Цената изчислена като USD/Gallon дава огромно приемущество, не само MPG.
    Но най-хубавото на дизела, е че може да бъде и изключително икономичен, и изключителен бърз, или нещо по средата. Избира шофьорът. За съжаление това негово свойство вече не може да се прилага на Льо Ман, след като направи "carnage" с всички останали. Но пък остава при уличните автомобили, а може и дизелите да станат още по-добри заради ACO.

    "ПРЕДУПРЕЖДЕНИЕТО" (Демокрацията в България е в опасност) - 18.09.1992: http://dobronameren.blog.bg/history/2011/12/08/preduprejdenieto.863556
  20. 20 Профил на DFGeneer
    DFGeneer
    Рейтинг: 221 Неутрално

    До коментар [#19] от "deutschwagen":

    Е, сигурно излиза по-евтино да караш дизел. Само че идеята на WEC не е да се толерират допотопните евтини канцерогенни технологии, а точно обратното - модерните технологии с ниски вредни емисии, като хибридите.

    [quote#19:"deutschwagen"]А фактите тук са ясни - vis-à-vis дизелът е толкова по-добър, че трябва да се ограничава вече не само количеството или теглото, а и позволената енергия, където се дава приемущество на кореспондиращия бензинов мотор. [/quote]

    И къде е тоя "кореспондиращ" бензинов мотор? Няма такъв. Тойота и Порше са в 6 MJ клас, Rebellion са в не-хибриден клас.
    Ауди никой не ги е карал да са в 2 MJ клас, това те са си го решили, най-вероятно защото толкова им може хибридната система, все пак е разработка на Уилиамс, а не тяхна.
    Ми да бяха пуснали нехибриден дизел - хем щяха да имат право на повече енергия, хем щеше да има директно сравнение с уличните технологии - дизел на ВАГ срещу хибрид на Тойота.

    А ограничението по тегло не го гледай - бензина на Льо Ман е силно разреден с етанол и затова е с толкова по-ниска плътност. Важно е единствено енергийното съдържание. То определя ефективността на технологията - колко енергия е необходима за да се извърши определена работа.

    Така че великите "преимущества" на дизела ти се свеждат изцяло до факта че дизеловото гориво е с по-висока плътност и всъщност купуваш повече енергия на литър. Само че изразходването на тази повече енергия означава и по-големи вредни емисии. Но пък какво значат тук някакви си емисии, важното е да спестиш някой цент


    [quote#19:"deutschwagen"]даже обратното - има лоби, което блокира продажбата на най-икономичните дизлови автомобили (например BlueMotion на ФВ). [/quote]
    Кое е това лоби? Онова дето нарочно е въвело високи стандарти за вредни емисии, които дизелите не могат да покрият ли? Такова лоби има и в Япония, Канада, Австралия и навсякъде където няма немски автопроизводители

  21. 21 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2272 Неутрално

    До коментар [#20] от "DFGeneer":

    Поне може да се спори интелигентно с теб, за разлика от другите германофоби. Но не си напълно подготвен за темата. АСО са дали някакъв избор - дали с бензин или дизел, избираш каква част от мощността ти идва от ДВГ, и каква от ERS.

    "Kореспондиращ мотор" мотор означава да избереш една класа на ERS, и да сравниш бензиновия и дизеловия мотор в тази класа. Така vis-а-vis дизелът е ограничен да ползва по-малко енергия (сигурно защото е лош. Да, дизелът на Ауди на края изваждат малко повече енергия от бензина на Тойота, но това е защото са в друг ERS клас и изкарват по-малко от хибридната система. Ако Ауди бяха в 6MJ, или Тойота в 2MJ (равен клас), дизелът е ограничен на много по-малък разход в кг/ч, както и на по-ниско ограничение на енергията.
    Не-хибридния клас е само за частните отбори, като Rebellion. Заводските отбори са задължени на 2-8MJ. Ауди се състезават с хирбид от 2012-та по две причини - някъде 2009-2010, АСО изразиха намерение хибридите да станат дори задължителни. Втората е, че хирбидната система дава възможност за четворно задвижване на колелата, което е забранено за пистови състезания от 1989-та, след като Ауди почти печели (и доминира от средата на сезона с чисто нова кола) IMSA GT шампионата с легендарния Ауди 90 GTO IMSA, с 5-цилндров редови двигател срещу американски мускули V8, и то като пропуска първите 1-2 състезания. Това е и целия смисъл на лозунга "Le Mans. Home of Quattro".

    И дори flywheel-ът на Ауди да е разработен с Уилямс, аз не съм видял Уилямс сами да си правят двигателите и ERS, изобщо да не говорим за четворно предаване.

    Иначе както писах в темата за катастрофата на Дувал в първата квалификация, Ауди не ми изглеждаха напълно подготвени. От доста години не съм виждал Ауди да отиват на Спа да тестват, а не да се състезават. И дори така, след като Тойота водиха тазгодишното издание на Льо Ман и Ауди направи някой грешки в стратегията с гумите (според autosport.com), състезанието е 24 часа и водещите Ауди настигаха водещата Тойота през нощта.

    "ПРЕДУПРЕЖДЕНИЕТО" (Демокрацията в България е в опасност) - 18.09.1992: http://dobronameren.blog.bg/history/2011/12/08/preduprejdenieto.863556
  22. 22 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2272 Неутрално

    До коментар [#20] от "DFGeneer":

    Не виждам как модерният дизел е "допотопен". Или канцерогенен - ако индустриалния дизел се замени с индустриален бензин и сложиш работници в такава близост до емисиите, и те ще се разболяват. А тук говорим за друг дизел.

    Не разбирам и какво е това добро лоби в САЩ, което уж се грижило за здравето на хората, обаче в САЩ изобщо не се е предлагал Ultra-low-sulfur diesel до 2007-ма. И как намаляваш емисиите, като позволяваш 3.0 TDI и задвижваш големи автомобили като Ауди А6 и ФВ Тоарег, но не позволяваш Blue Motion (който няколко пъти бие Приус на разход и емисии - интересно е, че изобщо може да се конкурира без хибридна система) и неговите еквиваленти, които горят по-малко и пускат по-малко емисии.
    По-скоро лобито защитава тези, които разчитат на данъци от продаденото гориво, което значи интерес да се продава по-голямо количество. Ето няколко думи от американец:

    https://www.youtube.com/watch?v=L58Yw68Xv1M


    Идеята на WEC в случая (то има много) е да балансира силите и да нбаправи ндапреварата по-интересна. На времето се е налагало на прототипите на Ауди да носят тежести като се състезават, после да носят по-малко гориво. Сега се налага да изразходват по-малко енергия. Ако бяха изравнили кг/ч, или поне mj/lap (защото на пътищата никой не се интересува от mj), и вече ако искаш слагай бензин, дизел, или етанол или биодизел, тогава би било по-справедливо. Но тук се търси баланс и изразвняване на силите, не само практично подобряване на енергоефективността - за това се казва "balance of power". Дизелът е по-ефективен тук и се налага да бъде ограничен спрямо бензина, за да се постигне изравняване на силите.
    Иначе няма нищо против хибридните технологии като допълнение (има и дизелови хибриди по пътищата). Но тотално да премахнат концепцията на "fuel strategy", като задължат всеки ЛМП1 да кара на границата на ограничението на реазрешения горивен поток е не само нереалистично за реалните условия (а WEC е за релевантност към серийните технологии), но и разваля надпреварата.

    "ПРЕДУПРЕЖДЕНИЕТО" (Демокрацията в България е в опасност) - 18.09.1992: http://dobronameren.blog.bg/history/2011/12/08/preduprejdenieto.863556
  23. 23 Профил на DFGeneer
    DFGeneer
    Рейтинг: 221 Неутрално

    До коментар [#22] от "deutschwagen":

    А ти каква концепция предлагаш? Както беше досега - дизела да може да гори повече енергия на обиколка, да има по-отпушен рестриктор на въздушния поток, по-голям обем на двигателя, да носи повече енергия в резервоара, и о, чудо, да бъде по-бърз??? Но не защото го толерирали рестрикциите, ами защото арийските инженери които са го създали са генетично гениални.

    [quote#22:"deutschwagen"]А тук говорим за друг дизел. [/quote]
    Няма "друг" дизел. Това че са му накачили един куп филтри и катализатори не променя канцерогенната същност на дизела. Всъщност, филтъра за твърди частици го прави още по-канцерогеннен, защото натрупва саждите когато са по-големи частици и след това при изгарянето ги превръща в по-малки частици, които преминават още по-лесно и по-навътре в човешкия организъм през дробовете. Е, разбира се, важното е на теста апаратурата да покаже по-малко милиграми на километър сажди, това че броят на частиците се увеличава десетократно не е важно, тях никой не ги брои.

    [quote#22:"deutschwagen"]И как намаляваш емисиите, като позволяваш 3.0 TDI и задвижваш големи автомобили като Ауди А6 и ФВ Тоарег, но не позволяваш Blue Motion (който няколко пъти бие Приус на разход и емисии - интересно е, че изобщо може да се конкурира без хибридна система) и неговите еквиваленти, които горят по-малко и пускат по-малко емисии.[/quote]
    И как си го представяш това? Един Чичо Сам стои на пристанището където разтоварват вноса от Германия и сочи колите една след друга и разпорежда - ти може / ти - не?
    Всъщност е много просто - A6 и Туарег покриват стандартите, Блу Моушън - не. Това е фундаменталия проблем на дизела - или е ефективен (по-малко филтри / по-високи емисии / по нисък разход), или има ниски емисии (обратното). Няма как да бъде и двете едновременно. А6 и Туарег са правени да покриват американските емисии и затова не са толкова ефективни и харчат повече. Блу Моушън харчи по-малко, но пък има по-високи емисии.

    А Blue Motion който да бие Приус по емисии, особено пък на азотни окиси и твърди частици не се сещам да има. Дори за онова корито XL1 се съмнявам..

  24. 24 Профил на DFGeneer
    DFGeneer
    Рейтинг: 221 Неутрално

    [quote#21:"deutschwagen"]водещите Ауди настигаха водещата Тойота през нощта.[/quote]

    Нещо нямам спомени Ауди да са водели преди Тойота номер 7 да отпадне.

  25. 25 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2272 Неутрално

    До коментар [#23] от "DFGeneer":

    Очевидно нямаш особено големи познания относно Льо Ман. Дизелите ги ограничаваха, и то на вълни. Намаляваха им обема, стесняваха им рестриткорите, миналата година намалиха резервоара на Ауди последната минута. Това са неща, които имаха ефект и на Пежо, не само на Ауди (Пежо са тези, които в някои години наистина имаха по-бърз прототип от Ауди).

    Иначе обемите на дизелите винаги са били по-големи от тези на бензиновите - това е така от много преди да почнат да ги състезават и не виждам каква е логиката да сравняваш, както обикновено, ябълки с портокали.

    А сега концепцията е ясна и проста - за да се изравнят силите, дизелите трябва да разчитат на по-малко енергия в сравнение с бензините. Айде обясни ми сега защо, ако дизелът е толкова лош и неефективен. Престани да ми се правиш на зелен, в документацията на АСО не се споменават емисии. Споменава се обикновено "balance of power".
    Концепцията, която аз бих предпочел е каквито и да са специалните ограничения на дизелите, поне да не се задължават прототипите от ЛМП1 да броят енергията на всяка обиколка, а общо за цялото състезание, за да има стратегии с горивото и различни етапи на разход за всеки прототип.

    И ако си мислиш, че концепцията на Тойота е напредничава. Никой не се насочва към атмосферни мотори, особено с повече от 6 цилиндри. Дори Формула 1 напуснаха този клуб.

    "ПРЕДУПРЕЖДЕНИЕТО" (Демокрацията в България е в опасност) - 18.09.1992: http://dobronameren.blog.bg/history/2011/12/08/preduprejdenieto.863556
  26. 26 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2272 Неутрално

    До коментар [#24] от "DFGeneer":

    Не съм го написал много ясно, но не съм твърдял, че Ауди са водили, след като говоря за настигане. Казвам, че след като минават няколко часа и коли за сигурност, и идва нощта, Ауди намират ритъма си, и въпреки ясните ограничения на дизела, Ауди #2 върти по-бързи обиколки от Тойота #7, което е наистина впечатляващо.

    Да не говорим, че една от главните пречки на Ауди в началото на надпреварата са Порше - по-бързи на дългите прави, но Ауди ги мачкат на завоите (цялата концепция на аеро нагласите и аеро в дизайна я игнорираш).

    "ПРЕДУПРЕЖДЕНИЕТО" (Демокрацията в България е в опасност) - 18.09.1992: http://dobronameren.blog.bg/history/2011/12/08/preduprejdenieto.863556
  27. 27 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2272 Неутрално

    До коментар [#23] от "DFGeneer":

    Повечето неща в индустрията са канцерогенни. Това не значи, че използването на дадена технология е опасно.
    Какъто вече писах, не можеш да ми говориш, че нямало различни дизели, след като в САЩ дори не е ималo ULSD преди 2007-ма, а дизелът в индустрията винаги се е използвал, може би повече от в Европа (дизелови локомотиви, генератори, повече камиони).


    [quote#23:"DFGeneer"]Всъщност е много просто - A6 и Туарег покриват стандартите, Блу Моушън - не[/quote]

    Няма как един двигател 1.4 да не покрие стандартите, а 3.0 да ги покрие. Просто няма. А цялата ти идея за стандартите е догадка. Не става въпрос и за пристанища - нещата се решават много преди да тръгнат корабите.


    [quote#23:"DFGeneer"]А Blue Motion който да бие Приус по емисии, особено пък на азотни окиси и твърди частици не се сещам да има[/quote]


    Това е новината от 2008-ма:

    http://www.greenoptimistic.com/2008/09/10/vw-golf-bluemotion-tdi-74mpg-better-than-prius/#.U6aZfbFR9ng

    "ПРЕДУПРЕЖДЕНИЕТО" (Демокрацията в България е в опасност) - 18.09.1992: http://dobronameren.blog.bg/history/2011/12/08/preduprejdenieto.863556
  28. 28 Профил на DFGeneer
    DFGeneer
    Рейтинг: 221 Неутрално

    До коментар [#27] от "deutschwagen":

    Хех, е престани вече с тия "ограничения" за дизела - регулациите разрешават на Ауди да ползват повече енергия на обиколка от Тойота.
    Тоя "Balance of Performance" е писан конкретно за болидите на Ауди и Тойота, не за някакви виртуални хибридни конфигурации.
    Ясно е че конвенционален бензинов ДВГ няма шанс срещу конвенционален дизел по отношение на ефективност. Но също така е ясно че бензиновия хибрид на Тойота е по-ефективен от дизеловия хибрид на Ауди. Това изцяло показва превъзходството на хибридната система на Тойота, който успява да превърне по-нискоефективния бензин в по-високо ефективен бензинов хибрид от съответния дизел/дизел хибрид.
    То и самия факт че се ограничава ERS енергията и се регулират зоните където енергия може да се събира е безумие. Все едно на улицата някой да регулира на кой светофар Приусите да регенерират енергия и по колко и на кой - не. Така че регулациите наказват хибридите в много по-голяма степен от дизелите.


    [quote#27:"deutschwagen"]Това е новината от 2008-ма:

    http://www.greenoptimistic.com/2008/09/10/vw-golf-bluemotion-tdi-74mpg-better-than-prius/#.U6aZfbFR9ng[/quote]
    Тая новина говори за бъдещ Голф Дизел и го сравнява с 5-годишен Приус, който е сменен от нов модел година по-късно, дори преди въпросния Голф Дизел да излезе.
    Освен това се сравняват по емисии на въглероден двуокис, а никой стандарт за емисии не регулира въглероден двуокис, защото това не са вредни емисии. Вредните емисии са азотни окиси (NOx), твърди частици (particulates), въглероден окис (CO), въглеводороди (HC) и т.н.
    Та, емисиите на конкретния Голф модел 2010 са 99g/km CO2, 0.3766 g/km CO, 0.1297 g/km NOx и 0.01g/km particulates.
    http://car-emissions.com/cars/view/32855

    За сравнение, Приус от 2004 е със 104g/km CO2, 0.18 g/km CO, 0.01 g/km NOx и 0.00g/km particulates, т.е. с десетки до хиляди пъти по-ниски вредни емисии по отношение на азотни окиси и твърди частици.
    http://car-emissions.com/cars/view/11429


    [quote#27:"deutschwagen"]Няма как един двигател 1.4 да не покрие стандартите, а 3.0 да ги покрие. Просто няма. [/quote]
    Има, и още как.. EURO 6 лимитите за дизел са 0.080 g/km NOx и 0.005 g/km particulates. Всеки 3-литров дизел ще трябва да ги покрие ако иска да може да се продава в Европа, докато 1.6 литорвия Блу Моушън от линка по-горе очевидно не ги покрива.

  29. 29 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2272 Неутрално

    До коментар [#28] от "DFGeneer":

    Стига вече си се повтарял, че регулациите позволявали на Ауди повече енергия на обиколка. Регулациите ясно ограничават дизелите с 7 MJ по-малко на обиколка. Това, че Тойота са избрали да позлват повече ERS и по-малко енергия от двг В РАМКИТЕ НА РЕГУЛАЦИИТЕ, които разрешават ПОВЕЧЕ енергия от двг от СЪОТВЕТСТВАЩИЯ ДИЗЕЛ е тяхно решение.

    Както вече писах, дизелите се ограничават на Льо Ман от много отдавна. Още преди най-сериозните ограничения от 2011-та, ако слушаш коментара на Eruosport от състезанието от 2010-та, коментаторите дискутират именно как дизелите продължават да размазват бензините, особено тези на Лола-Астън Мартин, за които е имало големи надежди.

    Колко е ефективен хибрида на Тойота зависи. В случая правилата обръщат везните в полза на не-дизелите (и странно как пак Ауди спечелиха първата победа с хибрид, а сега и първата с новите хибриди). Като хибридите са толкова велики, нека да изравнят позволената енергия за дизелите и бензините, и както писах по-рано, да я ограничат за състезанието и не за обиколка, за да има възможност и за стратегии с разхода (каквито са доста реални в реалния свят). И ако си мислиш, че Ауди не могат да направят хибрид, въпреки вече трета поредна победа с хибрид, спокойно би трябвало да могат да купят от великите японци (лично аз харесвам Хитачи) някаква технология, или поне да отворят един офис в Япония и да я разработят заедно там, така както Тойота се състезава с изцяло немски болид, проектиран и построен в Кьолн.

    И ако още не си убеден, че АСО се опитват да ощетят конкретно най-силните за да изравнят силите с "balance of power", и че не става въпрос за някакви емисии или частици, прочети това (и ми кажи кога може да се случи във Ф1, например):

    http://www.autosport.com/news/report.php/id/114496

    "ПРЕДУПРЕЖДЕНИЕТО" (Демокрацията в България е в опасност) - 18.09.1992: http://dobronameren.blog.bg/history/2011/12/08/preduprejdenieto.863556
  30. 30 Профил на DFGeneer
    DFGeneer
    Рейтинг: 221 Неутрално

    [quote#29:"deutschwagen"]Както вече писах, дизелите се ограничават на Льо Ман от много отдавна. [/quote]

    Ама ти да не би да си мислиш че правилата ограничават САМО дизлеите, а за бензините няма ограничения??? Ха-ха, оптимист... Хайде по-сериозно, моля

    [quote#29:"deutschwagen"]Като хибридите са толкова велики, нека да изравнят позволената енергия за дизелите и бензините, [/quote]

    И аз съм ЗА, само че заедно с това да премахнат и всякакви рестрикции върху хибридните системи. Ама то от това ще има полза само Тойота, защото сега са с по-малко енергия на обиколка от Ауди.

    [quote#29:"deutschwagen"] да я ограничат за състезанието и не за обиколка, за да има възможност и за стратегии с разхода (каквито са доста реални в реалния свят). [/quote]

    Каква е разликата? То и сега ограничението е усреднено за няколко обиколк, а не лимит за всяка обиколка.

    [quote#29:"deutschwagen"]И ако си мислиш, че Ауди не могат да направят хибрид, въпреки вече трета поредна победа с хибрид,[/quote]

    Хибрид, ама дизелов, т.е. толериран от регулациите. Хибрида им е смехотворен в сравнение с тоя на Тойота. Даже по времето когато имаха едновременно хибриди и конвенционални дизели, хибридите им не бяха по-бързи от обикновените дизели.

    [quote#29:"deutschwagen"]както Тойота се състезава с изцяло немски болид, проектиран и построен в Кьолн. [/quote]

    Да бе, изцяло..., с двигател и силова електроника от Тойота, електродвигатели от Аисин и Дензо, кондензатори Нишинбо..
    Пък и откога разработките на частна чуждестранна компания са собственост на държавата в която са направени? Ти май взе да заекваш вече...

    До коментар [#29] от "deutschwagen":

  31. 31 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2272 Неутрално

    До коментар [#30] от "DFGeneer":

    [quote#30:"DFGeneer"]Ама ти да не би да си мислиш че правилата ограничават САМО дизлеите, а за бензините няма ограничения[/quote]

    Ами ако видиш таблицата, ясно показва как дизелите са повече ограничени, някъде с около 7 MJ в полза на бензините.


    [quote#30:"DFGeneer"]Ама то от това ще има полза само Тойота, защото сега са с по-малко енергия на обиколка от Ауди[/quote]

    Не, няма да има позла Тойота. Ако Ауди мога да имат 2 MJ ERS и 146.3 MJ от дизела, печелят Ауди и не виждам как можеш да го изкараш, че печелят Тойота. Като последните спокойно можеха да изберат да имат 4 MJ и 141.7 MJ, като така да имат повече инергия и от ЕRS, и от ДВГ. Но бензините едва ли ще могат да се сравняват с дизелите, ако разликата се сведе до само 1.5 MJ. Макар да имат допълнителни 2 MJ повече от ЕRS.
    А това не е малко. Да не говорим за допълнителните 4 MJ при Тойота в сегашната конфигурация. Мисля в момента във Ф1 ЕRS-ът е 4 MJ, и не може да се оспорва ролята му.


    [quote#30:"DFGeneer"]Хибрид, ама дизелов, т.е. толериран от регулациите[/quote]


    Тоест, следващата стъпка при подбутването на Тойота е да се забранят дизелите?
    Ама то Ауди имат и не-дизелови двигатели.



    [quote#30:"DFGeneer"]Хибрида им е смехотворен в сравнение с тоя на Тойота. Даже по времето когато имаха едновременно хибриди и конвенционални дизели, хибридите им не бяха по-бързи от обикновените дизели[/quote]

    Не съм сигурен за какво става въпрос. Първият и доста експериментален хибрид на Ауди, е-трон куатро с позволено актвиране само над 120км/ч спечели квалификацията на Льо Ман през 2012-та, както и първо и второ място на самото състезание, със солидна разлика.
    И отново, ключът към Льо Ман не е непременно по-бързия болид, или по-бързата скорост. Например, при една от епичните битки между Ауди и Пежо от 2011-та, Пжо изглеждаха по-бързи на правите, но Ауди по-добри на завоите и зиг-заганате в трафика. Но това не попречи на Трелуйе в 8:30 сутринта да изпревари Пажино именно на една от дългите прави, като само минути по-рано самия Трелуйе бе минат на права по подобен начин от изоставащия с обиколка Саразен.

    [quote#30:"DFGeneer"]И аз съм ЗА, само че заедно с това да премахнат и всякакви рестрикции върху хибридните системи[/quote]

    Хибридните системи, както и DRS-ът винаги е бил ограничаван в зони (или поне в позволени секунди) във Ф1, както и навсякъде където го има. Това не е някакво действие срещу конкретен отбор или производител, както е случая с дизелите на Ауди на Льо Ман.
    Всъщност, тази година рестрикциите за ERS са променени от АСО, и никъде в правилата не пише да има ограничения за зоните. Няма да се учудя да са премахнати, и както при двигателите, да се залага само на ограничения на използваната енергия.
    Иначе донякъде хубридните системи стават за тези състезания, но от друга страна, това не е Формула Е (която започва тази есен).


    [quote#30:"DFGeneer"]Каква е разликата? То и сега ограничението е усреднено за няколко обиколк, а не лимит за всяка обиколка[/quote]

    Дали? Беше описано, че правилата са направени отборите да карат на пълна скорост, стига да не нарушават ограниченията за позволена енергия на обиколка. По всичко личи, че както при Ф1, отборите нямат право да превишават ограничението дори за една обиколка, дори после да наваксат с по-нисъл разход. На Льо Ман нямат право и да се възползват от спестена енергия за по-късно обиколки.



    [quote#30:"DFGeneer"]Да бе, изцяло..., с двигател и силова електроника от Тойота, електродвигатели от Аисин и Дензо, кондензатори Нишинбо..
    Пък и откога разработките на частна чуждестранна компания са собственост на държавата в която са направени? Ти май взе да заекваш вече[/quote]


    И защо да заеквам? Кога съм казвал, че цялата кола е немска? Говоря за болида - без двигатели, електроника, скоростна кутия и разните работи на Денсо. Споменавам го, защото продължаваш да говориш как хибридите на Ауди не стрували - дори и да беше вярно, защо да не си вземат хибридна система от "добрите", както Тойота прави с болидите?
    Другото, което продължава да ти отбягва е значението и на самия болид - без силовите часи и електрониката, но с аеродинамиката, здравината и издържливостта. Защото изпипаният немски болид, с много развита аеродинамика също има значение при скоростта на TS040 (както и на предишния 030), а не само хибрида на Тойота и енергийните ограничения на АСО.

    "ПРЕДУПРЕЖДЕНИЕТО" (Демокрацията в България е в опасност) - 18.09.1992: http://dobronameren.blog.bg/history/2011/12/08/preduprejdenieto.863556
  32. 32 Профил на DFGeneer
    DFGeneer
    Рейтинг: 221 Неутрално

    [quote#31:"deutschwagen"] Ако Ауди мога да имат 2 MJ ERS и 146.3 MJ от дизела, печелят Ауди и не виждам как можеш да го изкараш, че печелят Тойота.[/quote]
    Чети внимателно, написал съм го ясно:
    [quote#30:"DFGeneer"]И аз съм ЗА, само че заедно с това да премахнат и всякакви рестрикции върху хибридните системи. [/quote]
    Т.е. 146.3 MJ в горивото и ERS кой колкото иска/може.
    Нали така е в реалността - важно е колко сипваш в резервоара. Колко ти регенерира хибрида е изцяло въпрос на технолгия.
    ERS е регенерирана енергия, тя не е "изгорена", така че повече ERS означава по-ефективна задвижваща система, а не повече изгорена енергия. Мислех че си наясно с тия елементарни понятия.
    В момента Тойота има право на 137.2 MJ за обиколка, а Ауди на 140.2. Кой печели ако се изравнят дори и сам можеш да се досетиш.

    [quote#31:"deutschwagen"]Споменавам го, защото продължаваш да говориш как хибридите на Ауди не стрували - дори и да беше вярно, защо да не си вземат хибридна система от "добрите", както Тойота прави с болидите? [/quote]
    Ами защото Тойота нищо не "взема", а си прави сама - TMG е собственост на Тойота. Намира се в Германия изцяло по логистични причини.
    Ауди как да произвеждат сами, като когато е трябвало да инвестират в модерни технологии са предпочели да инвестират в отлагане на по-стриктните стандарти за вредни емисии в Германия и Европа.
    А технология винаги могат да поискат от Тойота, но едва ли ще получат, пък и какво биха казали феновете, все пак всичкия тоя цирк е заради тях..

  33. 33 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2272 Неутрално

    До коментар [#32] от "DFGeneer":


    [quote#32:"DFGeneer"]В момента Тойота има право на 137.2 MJ за обиколка, а Ауди на 140.2. Кой печели ако се изравнят дори и сам можеш да се досетиш[/quote]

    Значи, продължаваш нагло да повтаряш една явна полуистина. НЕ знам какво се опитваш да постигнеш. В случая с 137.2 MJ и 140.2 MJ, Тойота имат прави на 4 MJ повече ERS. При 2 MJ ERS, Ауди би трябвало да имат правото на 146.3 MJ от двг. Или да имат поне 2 MJ повече ERS и да станат 4 MJ ERS, и допълнително 1.5 MJ от двг. Не виждам още какво не разбираш, правилата са ясно неравни за дизелите и бензините.

    Няма смисъл да се правиш повече. Какво искаш ти и какви са правилата са две различни неща. Въпросът, че правилата не са равни за дизелите и бензините. Това никога няма да стане, например във Ф1, където винаги е имало ограничения от зони за KERS и DRS.


    [quote#32:"DFGeneer"]Чети внимателно, написал съм го ясно:

    И аз съм ЗА, само че заедно с това да премахнат и всякакви рестрикции върху хибридните системи. [/quote]

    Нали ти казах, Формула Е почва съвсем скоро. Иначе изобщо не ми хвърляй прах в очите относно хибридния елемент, защото Тойота можеха да изберат да имат 8 MJ, но доброволно не са го направили.



    [quote#32:"DFGeneer"]ERS е регенерирана енергия, тя не е "изгорена", така че повече ERS означава по-ефективна задвижваща система, а не повече изгорена енергия[/quote]

    Нали тук идеята беше да са ограничи използваната енергия (макар неравно за бензини и дизели)? Сега искаш да падне органичението за да ти е удобно? То тогава да смятаме и всички негатови, свързани с хибридите и разните батерии, не само да им вдигаме ограниченията.



    [quote#32:"DFGeneer"]TMG е собственост на Тойота. Намира се в Германия изцяло по логистични причини[/quote]

    То пак заради "логистика" Хюндай и КИА си направиха дизайнерските ателиета в Германия. Даже и местни инженери и дизайнери си взеха.

    "ПРЕДУПРЕЖДЕНИЕТО" (Демокрацията в България е в опасност) - 18.09.1992: http://dobronameren.blog.bg/history/2011/12/08/preduprejdenieto.863556
  34. 34 Профил на DFGeneer
    DFGeneer
    Рейтинг: 221 Неутрално

    [quote#33:"deutschwagen"]Нали тук идеята беше да са ограничи използваната енергия (макар неравно за бензини и дизели)? [/quote]

    Само че ERS не е използвана енергия. Тя е рециклирана. Болидите напускат бокса с празни кондензатори/батерии/маховици според правилата. Идиотия е да се наказват по-добрите хибридни системи с по-малко енергия за обиколка. Затова и Тойота предпочетоха да са в 6MJ клас вместо 8MJ. Нали идеята е да се развиват модерните технологии..

  35. 35 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2272 Неутрално

    До коментар [#32] от "DFGeneer":

    Ето още малко относно реверанса към Тойота на Льо Ман:

    http://www.racecar-engineering.com/news/toyota-braking-system-deemed-illegal-at-le-mans/

    По всичко личи, че Тойота се е състезавала с тази спирачна система, в пълен противовес с правилата.


    Друго интересно нещо е, че Тойота, заразлика от Ауди, не изпозлва единичен ауспух на ръба на болида, а има двоен такъв, който излиза над задния капак. Според коментаторите на Евроспорт, заради високото разположение на дифузьора, това практически прави "blown diffuser" (и със сигурност някакъв "coanda" ефект). А използването на "blown diffuser", какъвто Ауди имаха миналата година, е забранено за 2014-та. Интересно как АСО пак си затварят очите, и не са накарали Тойота да си мръднат ауспуха като на другите болиди, както е сега и във Ф1, след като и там този дифузьор е вече забранен.


    И това е страшно интересно (и според някои фенове с това Тойота са си заслужили отпадането на #7):

    http://www.mulsannescorner.com/RCELeMans2014.html


    Разправяй ми после за великите японски хибриди и колко бързи били на постата.
    То иначе съвсем няма да е първия път на Тойота да прегазват правилата. Късмет, че на Льо Ман, заради "balance of performance" има различни правила за различните отбори, които да затрудняват най-добрите, а не както във Ф1 и WRC правилата, каквито и да са, за еднакви за всички:

    "In 1995 TTE was banned for 12 months[1] from the World Rally Championship (WRC) for cheating by designing a illegal air restrictor[2] on the ST205 that included both a bypass mechanism and spring-loaded devices to conceal it from scrutineers"


    http://homepage.virgin.net/shalco.com/tte_ban.htm

    "ПРЕДУПРЕЖДЕНИЕТО" (Демокрацията в България е в опасност) - 18.09.1992: http://dobronameren.blog.bg/history/2011/12/08/preduprejdenieto.863556
  36. 36 Профил на DFGeneer
    DFGeneer
    Рейтинг: 221 Неутрално

    До коментар [#35] от "deutschwagen":

    Ха-ха-ха, защо биеме негрите ли? Значи да очаквам поне едногодишен бан на Тойота от WEC.. или подобни "иновации" от страна на Ауди и Порше за следващите състезания. Времето ще покаже.

  37. 37 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2272 Неутрално

    До коментар [#34] от "DFGeneer":

    Да, но Льо Ман още от 1920-те е било състезание на "изгорената енергия", и всъщност за първи път тази се ограничава.
    Иначе си има разни еко състезания.

    "ПРЕДУПРЕЖДЕНИЕТО" (Демокрацията в България е в опасност) - 18.09.1992: http://dobronameren.blog.bg/history/2011/12/08/preduprejdenieto.863556
  38. 38 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2272 Неутрално

    До коментар [#36] от "DFGeneer":

    Не виждам никакви негри. Просто то показвам колко е цинична цялата тази история. Не само, че дизелите са по-ограничени от бензините, и не само, че според всички експерти правилата са твърдо срещу Ауди, особено с неочакваните промени и ограничения срещу тях - когато Ауди вече са разработили проекта според тогавашните изисквания (сигурно според форумите за Тойота се говори обратното). А има и няколко елемента, които са меко казано забранени (затова и другите не са ги приложили).
    То обясняваш, колко превъсходен бил хибрида на Тойота и това обяснявало бързината (макар срещу по-ограничен от тях дизелов конкурент). А знаеш ли колко много се печели от подвижно задно крило, особено на Льо Ман (то дори във Ф1 вече забраненият F-duct има голям ефект). Сложи сега малко Coanda ефект за "безплатен" даунфорс, сложи и електронното разпределение на спирачния баланс. Това осигурява ОГРОМНО приемущество, а на Льо Ман и най-малкото приемущество се трупа за 24-те часа.
    Но както писах, едва ли ще има бан, защото това е Льо Ман, където правилата не са равни за всички - каквито са в WRC и във F1. Виж, ако Тойота беше спечелила Льо Ман 3-4 пъти, щяха да им кажат да разкарат въпросните елементи.

    "ПРЕДУПРЕЖДЕНИЕТО" (Демокрацията в България е в опасност) - 18.09.1992: http://dobronameren.blog.bg/history/2011/12/08/preduprejdenieto.863556




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах