Формула 1 въведе старт от място след автомобил за сигурност

Промяната провокира недоволство сред пилотите

© Reuters

Промяната провокира недоволство сред пилотите



Подновяването на състезанията във Формула 1 след появата на автомобил за сигурност вече ще става с нареждане на болидите на стартовата решетка, обяви ФИА в четвъртък вечер.


Промяната ще влезе в сила от 2015 г. и има за цел да направи надпреварите по-интересни чрез провокиването на повече изпреварвания при рестарта.


Новото правило в аванс бе посрещнато с голяма доза негативизъм от някои пилоти. "Разбирам, че стартът е един от най-интересните моменти за феновете, но това звучи прекалено крайно и се надявам да не се случи. Отиваме твърде далеч с някои неща", заяви лидерът в шампионата Нико Розберг по време на Гран при на Австрия.




ФИА потвърди, че промяната е приета от нейния Световен съвет по моторните спортове. "Рестартът след излизането на автомобил за сигурност вече ще се провежда от място на стартовата решетка. Процедурата няма да се изпълнява, ако автомобилът за сигурност е използван в рамките на две обиколки от началото на състезанието (или неговото рестартиране), както и ако остават по-малко от пет обиколки до края", гласи правилото.


Идеята бе предложена от Стратегическата група на Формула 1, а според пилота на "Ред бул" Даниел Рикардо е "изкуствена".


"В старта от място има голям шанс да не потеглиш добре и е много възможно да се смъкнеш от първа до четвърта позиция. Това е прекалено голяма вреда за този, който си е извоювал да бъде начело", коментира австралиецът пред "Скай Спортс".


Други промени включват мерки за намаляване на разходите в области като тестовете и дизайна на болидите. Те ще се лишат от настоящите грозни носове "с цел подобряване на сигурността и по-естетически издържана конструкция".


През 2015 г. ще има три 4-дневни предсезонни теста, които ще се проведат само в Европа, вместо да се налага скъпото пътуване до Бахрейн. За 2016 г. изпитанията ще бъдат съкратени до две с продължителност от по четири дни. В допълнение ще има два двудневни теста по време на сезона, отново в Европа, като в два от тези четири дни зад волана ще трябва да са млади пилоти.


Изпитанията във въздушен тунел ще бъдат ограничени от 80 до 65 часа на седмица. Използването на компютърната технология Computational Fluid Dynamics също ще бъде намалено.


През следващия сезон петъчният вечерен час за служителите на отборите, в който не могат да работят по болидите, ще бъде увеличен от 6 на 7 часа, а година по-късно вече ще трае 8 часа. Освен това условията на затворения парк вече ще важат след последната свободна тренировка в събота, вместо след квалификациите за място.


Догодина всеки пилот ще може да използва до четири двигателя на сезон спрямо сегашните пет, освен ако в календара на Формула 1 няма повече от 20 състезания. Предложената забрана на чохлите за подгряване на гумите засега остава на изчакване.


От ФИА добавят, че в бъдеще всяка промяна в спортния и технически правилник на световния шампионат ще изисква единодушно съгласие на всички страни до 1 март. В момента срокът е 30 юни.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (14)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на КОТАРАКЪТ В ЧИЗМИ
    КОТАРАКЪТ В ЧИЗМИ
    Рейтинг: 823 Неутрално

    Това е предпоставка за още повече инциденти. Обикновено те стават в първите няколко завоя.

    Глупостта е дар божи, но с него не трябва да се злоупотребява. /Ото фон Бисмарк/
  2. 2 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 2629 Неутрално

    А ако искат да направят още по-атрактивен старта, да ги направят така - колите да са с изгасен двигател и пилотите да не са в тях. При даване на сигнал да тичат към тях и да палят, като обикновени автомобили, те тогава да видиш за кво ШОУ ще става въпрос.

  3. 3 Профил на Thermobee
    Thermobee
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    Защо носовете да са грозни? Кое е грозно и кое - хубаво?

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    Не на ислямската инвазия в Европа!
  4. 4 Профил на greenhrast
    greenhrast
    Рейтинг: 1024 Неутрално

    нaй-накрая ще ги снимaт кaк тренирaт нa симулaторa.... Тъпотъпотъпо

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  5. 5 Профил на Волният Ибрик
    Волният Ибрик
    Рейтинг: 446 Неутрално

    [quote#3:"Thermobee"]Защо носовете да са грозни? Кое е грозно и кое - хубаво? [/quote]

    Ми сраванявай...

    http://images.autosport.com/editorial/1390919016.jpg

    http://carslist-db.com/pics/bar-honda/bar-honda-006/bar-honda-006-08.jpg

  6. 6 Профил на nightowl
    nightowl
    Рейтинг: 388 Неутрално

    До коментар [#2] от "442":

    Едно време май е било така. Или на Льо Ман?

  7. 7 Профил на dedo pepo
    dedo pepo
    Рейтинг: 1450 Неутрално

    Ще стане значително по-атрактивно,а доколко справедливо-практиката ще покаже.

  8. 8 Профил на georgealall
    georgealall
    Рейтинг: 388 Неутрално

    няма да е спарведилов - представи си - започваш 8 - стигаш до 2 място караш 40 обиколи 2 и три обикоки преди края трябав отново да станеш 12 защото има прекъсване за което не носиш грам вина....

  9. 9 Профил на graham
    graham
    Рейтинг: 526 Неутрално

    Тъпа работа, измислят какви ли не дивотии. А дето каза един в Туитъра при новината за титаниевите плочи: "Знаете ли що искрите едно време беха толкова badass?! Щото не ги правеха нарочно!"

  10. 10 Профил на beatles
    beatles
    Рейтинг: 824 Неутрално

    вълкът казал: абе вие е е***** майката на тая приказка бе!!!!

    Всички животни са равни, но някои са по-равни от други
  11. 11 Профил на LAZARIVS
    LAZARIVS
    Рейтинг: 388 Неутрално

    До коментар [#3] от "Thermobee":

    Сравнено с това -
    http://www.motorsportmagazine.com/halloffame/files/2013/02/RP191.jpg
    Няма начин. Смеа да твърдя, че това е можеби най-красивата кола джиткала из пистите на ф1

    Think Different...
  12. 13 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1946 Неутрално

    Иначе Алекс Върц е прав - 2-3 старта повече ще се отразят много лошо на съединителите и ск. кутии.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  13. 14 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 1568 Неутрално

    Вече виждам проблема - като спрат и се позабавят докато ги пуснат, ще изстинат гумите, а моторите могат да прегреят в горещи дни!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах