Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация
16 фев 2017, 12:50

Кралев: Няма по-добре изхарчени държавни пари за реклама от турнира по тенис

От Дневник
Последна промяна в 13:01 на 16 фев 2017, 1897 прочитания, 45 коментара
Бившият спортен министър Красен Кралев заяви, че отпуснатите 500 хиляди лева за тенис турнира на АТП в София и 1 милион лева за Световната купа по сноуборд в Банско са най-добрата държавна инвестиция в реклама.

Освен това според него държавата трябва да прави всички възможно да осигури изява на българските звезди в спорта пред родна публика. Кралев изтъкна, че досегът на подрастващите до спортисти като Григор Димитров ще помогне за една по-здрава нация. "Голяма част от тези стотици деца, които гледаха Григор на живо, ще тръгнат да се занимават със спорт. Трябва да се борим за здрава нация. Медалите са важни, но по-важното е здравето на децата", каза Кралев пред Би Ти Ви.

"Изключително съм горд с тези две състезания. Това е много важна функция на държавата. Там, където имаме силни спортисти, звезди, които могат да повлияят върху децата, върху подрастващите, е важно да правим всичко възможно да покажат таланта и уменията си пред родна публика."

"Когато имаме спортисти или отбор във възходяща линия и можем да дадем на децата шанс да се докоснат до тая магия, не трябва да изпускаме такъв момент. След европейското по волейбол Владо Николов направи из цялата страна школи от по 200-300 деца", допълни той.

Кралев каза, че домакинството на състезания като турнира на АТП е скъпо и държавата не може да си позволи да го организира сама. През миналата година, когато бюджетът беше 2.8 млн. лева, отново бяха отпуснати 500 хил. лева. Наградният фонд на турнира отново беше 880 хил. лева, а според бившия спортен министър таксата към АТП е "над половин милион".
снимки

Тази година разходите са по-големи заради хонорарите на звездите в турнира (Димитров, Доминик Тийм, Давид Гофен), които по думите на Кралев са на обща стойност около 1 млн. лева.

Интересът към тазгодишния турнир обаче е генерирал над 1 млн. лева приходи от продажба на билети, докато преди 12 месеца е имало недостиг от над един милион, който е бил покрит от рекламен договор с организатора - турската компания Garanti Koza.

Бившият спортен министър твърди, че от отпуснатите 500 хиляди държавата си е върнала 350 хиляди от наема на залата. Според него тази инвестицията е дребна на фона на рекламата, която е осигурила турнирът. "Беше излъчен в над 120 държави, над 100 млн. зрители са гледали турнира, логото на София грееше на екраните по цял свят."



Кралев цитирани данни на директора на Института за анализи и оценки в туризма Румен Драганов, според когото приходите от Световната купа в Банско се оценяват над 11 млн. лева.

"Над 200 млн. зрители са гледали състезанията, имаше 90% заетост на легловата база, много други хора се бяха настанили в съседните Разлог и Добринище. Каква по-добра реклама? Колко пари се пръскаха за реклама в туризма със спортна ефективност? Смея да твърдя, че точно тези състезания са едни от най-добре планираните и ефективно проведените с оглед на българския интерес", завърши Кралев.
По правилника на спортното министерство държавните средства могат да се използват за плащане на такса към международните федерации, допинг контрол, съдийски апарат, техническо оборудване и наем на зала - в случая "Арена Армеец".

  • Зарче
Етикети
Реклама
Реклама