"Порше" покори "Льо Ман" за трета поредна година

"Порше" покори "Льо Ман" за трета поредна година

© Asociated Press



Порше" спечели 85-ото издание на най-авторитетното автомобилно състезание в света "24-те часа на Льо Ман". Втората кола на немците, управлявана от пилотите Тимо Бернхард, Брендън Хартли и Ърл Бамбър и завъртя 367 обиколки със средна скорост от 245.6 км/ч.


Победата изглеждаше немислима за екипажа, който прекара дълго време в гаража четири часа след началото за смяна по предния мост.

На подиума на легендарното трасе "Сарт" се качиха два прототипа от LMP2 на "Джаки Чан Рейсинг" с номер 38 и "Ребелиън" номер 13.




Големите фаворити от "Тойота" отново бяха застигнати от проклятието, като водеха в състезанието с колите си с номера 7 и 9, но различни повреди ги извадиха от надпреварата.


"Порше" покори "Льо Ман" за трета поредна година


Драмата в клас LMP1 беше най-голяма, след като победата беше на път да се изплъзна от ръцете на "Порше". Първата кола на немците с пилоти Ник Танди, Андре Лотерер и Нийл Яни водеше убедително след повредите на "Тойота" и имаше аванс от 17 обиколки начело, но 3 часа преди финала също напусна заради проблем налягането на маслото.


Шокиращо начело в "Льо Ман" за първи път в историята излезе прототип от класа LMP2, пилотиран от Оливър Джарвис, Хо-Пин Тунг и Томас Лаурент.


Втората кола на "Порше" обаче даде всичко от себе си, като точно час и 7 минути преди края успя да излезе начело.


Успехът е 19-и в историята и трети пореден за "Порше" , която е най-успешната марка в "Льо Ман".


Началото


Фаворитите от "Тойота", които започнаха от първите две места с колите № 7 и 8 стартираха уверено и се откъснаха напред. Рекордните обиколки в квалификациите бяха затвърдени със страхотно темпо в състезателни условия за японския производител.


"Порше" покори "Льо Ман" за трета поредна година

© Asociated Press


Екипажът на кола 7 Камуй Кобаяши, Стефан Саразен и Майк Конуей водеше уверено, докато за второто място имаше битка между първия прототип на "Порше" и кола 8 на "Тойота".


Третият прототип на японците караше с по-ниско темпо от първите два, сякаш за да гарантира успешно финиширане. Проблем имаше и втората кола на "Порше", която спря продължително в гаража за поправка по предния мост.


"Порше" покори "Льо Ман" за трета поредна година

© Asociated Press


Драма през нощта


Нощните часове, за които говореше и легендата Том Кристенсен преди състезанието, наистина се оказаха най-важни. Темпото за водещите коли беше стабилно, но проблемите дойдоха след излизане на кола за сигурност.


Камуй Кобаяши изгуби мощност веднага след рестартирането на състезанието и 10 часа след началото лидерите трябваше да спрат. По-късно стана ясно, че автомобилът има проблем със съединителя.


"Порше" покори "Льо Ман" за трета поредна година

© Asociated Press


Ситуацията се влоши и за останалите две коли, като №9 беше ударена Менър от LMP2 и отпадна. №8 пък получи повреда в хибридния двигател и влезе в гаража, като се върна едва на 14-то място.


Развръзката


Победата изглеждаше в кърпа вързана за "Порше", като екипажът на кола №1 се движеше много уверено към финала. Немците занижиха режимите на двигателя, за да не рискуват, но 3 часа преди края налягането в маслото падна и колата спря край пистата.


До финала имаше лудо преследване от страна на втората кола на "Порше", която въпреки началните проблеми успя да грабне победата.


В останалите класове най-интересно беше сред GTE Pro, където "Астън Мартин" грабна победата в последната обиколка, благодарение на Джони Адам.


"След първите 4 часа ситуацията беше ужасна за нас. Няма как да предвидиш какво ще се случи в това състезание, това е духът на "Льо Ман". Когато загубихме другия автомобил просто карахме на пълна газ, за да излезеначело. Това е сбъдната мечта за мен", каза веднага след финала един от щастливите победители Тимо Бернхард.

Ключови думи към статията:

Коментари (28)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на hamiltonf1
    hamiltonf1
    Рейтинг: 3907 Неутрално

    Големи драми....Жалко, че победителя не се решава на пистата (с едно изключение). Но на Тойота, най-бързия отбор, никой не им е виновен, и то с рекорден бюджет от 500 млн. долара, но без надеждност...
    А, драмата в последни 5 минути в GTE Pro, в борбата за първото място, беше нещо невероятно! Да не си в бокса на Корвет...

  2. 2 Профил на Гавраилов
    Гавраилов
    Рейтинг: 241 Неутрално

    Няма друго такова състезание като Льо Ман. Гледах може би 18 от 24 часа на състезанието и смело мога да заявя, че имаше абсолютно всичко в него. Смяна на лидери във всички класове, бързи и ненадеждни Тойоти, драма в GT Pro класа в последните минути. Има една максима за Льо Ман и тя е следната: побеждаваш в Льо Ман, когато Льо Ман ти позволи. Жалко че сега ще има да чакаме една година. Дано Тойота и Порше се завърнат и през 2018, че имат още какво да изясняват на пистата!

  3. 3 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1661 Неутрално

    Какво състезанието! Не можеш и да го съчиниш такова! След миналата година, едва ли някой би си представил нещо по-лудо!

    Това беше голяма възможност за Тойота. Колата им е доста по-нова и дори още има какво да се развива. А и кьолнци са направили отличен аеро пакет за ЛМ, като за пръв път виждам прототип с висока предница (поне сравнително) да е доминантна на ЛМ. Ауди пробваха 2009-та, но не довършиха концепцията и се отказаха за следващата година. Обаче много наблюдатели говорят за поредната доза трикове извън правилата, този път при дифузьора.

    Порше колата им е вече на четири години, като развиха концепцията до максимум още 2015. Нова кола няма да има поне още 2 години - финансовите разходи са необосновани, защото ще има изцяло нови правила за 2020, а и имат уговорка с Тойота от тази година да не се правят нови шасите/монокоци до тогава. Очакванията бяха да са безнадеждно неконкурентни още тази година, и дори да се откажат след края на сезона, поне до 2020. Ще бъде интересно какво ще решат, но ЛМП1 е пред колапс заради невероятнтие разходи, никой нов производител не иска да дойде, а тази година за малко да спечели прототип от ЛМП2. Та има много да се мисли за бъдещето на топ прототипите.

    "ПРЕДУПРЕЖДЕНИЕТО" (Демокрацията в България е в опасност) - 18.09.1992: http://dobronameren.blog.bg/history/2011/12/08/preduprejdenieto.863556
  4. 4 Профил на hamiltonf1
    hamiltonf1
    Рейтинг: 3907 Весело

    До коментар [#2] от "Гавраилов":

    Брей, истински фен, с една и съща часова гледаемост сме... Другата година и БМВ, с водород...

  5. 5 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 2624 Неутрално

    И аз прицъквах от време на време, ... СТРАХОТИЯ. Трябва си сериозна подготовка за такова състезание и въпреки всичко може и да не завършиш.

  6. 6 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1661 Неутрално

    До коментар [#1] от "hamiltonf1":

    Виж сега, това си е част от всяко състезание за издържливост. Дори е важно колко бързо сменяш гумите (Порше станаха известни с няколкото момчета, които спокойно сменят гумата с едната ръка, докато с другата се оправят със старата), да не говорим за това дали колата лесно може да се разглабя, поправя, и дали ще издържи на оф-трак "екскурзия" като при Лапиер (сети се за Кристенсен през 2010, не помня кое Ауди през 2012, или Дувал през 2015).
    Истината е, че Порше си бяха "on pace". Очакванията бяха Тойота да са псотоянно по 3 секунди на обиколка по-бързи, но не стана точно така. Скоростта няма никакво значение, ако не можеш да издържиш цялото състезание. Това Порше го показа миналата година, когато се отказаха от нови, по-бързи елементи при задвижването, защото не бяха сигурни за надеждността им. Сега май и високите температури си казаха думата. Между другото, 919 има климати, TS050 няма!

    "ПРЕДУПРЕЖДЕНИЕТО" (Демокрацията в България е в опасност) - 18.09.1992: http://dobronameren.blog.bg/history/2011/12/08/preduprejdenieto.863556
  7. 7 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1661 Неутрално

    До коментар [#1] от "hamiltonf1":


    и то с рекорден бюджет от 500 млн. долара
    —цитат от коментар 1 на hamiltonf1


    Няма как да е толкова малък. Реално никой не знае колко е точно, но със сигурност над милион. Говореше се за поне 1/3 от бюджета им от Ф1, който май е бил 3.5 - 4 милиона.
    Но бюджетът на Тойота винги ще е много по-нисък, защото ТМГ си имат собствен въздушен тунел, и то от най-добрите! Интересно колко от участниците в състезанието са им плащали именно на тях за да го позлват.

    "ПРЕДУПРЕЖДЕНИЕТО" (Демокрацията в България е в опасност) - 18.09.1992: http://dobronameren.blog.bg/history/2011/12/08/preduprejdenieto.863556
  8. 8 Профил на hamiltonf1
    hamiltonf1
    Рейтинг: 3907 Неутрално

    До коментар [#6] от "deutschwagen":

    Ясно е, че издръжливостта е на първо място. Но при Тойта вече става нарицателно, особено при този бюджет Счупен съединител!?
    Иначе, "...Очакванията бяха Тойота да са псотоянно по 3 секунди на обиколка по-бързи, но не стана точно така", не беше точно така. Следях лайф тайминга, и дори когато Тимо Бернхард натискаше на макс, за да настигне "Джеки Чан" (евала на китайците), разликата в обиколките с Тойота №8 бяха между 4-7 секунди, в полза на №8

  9. 9 Профил на hamiltonf1
    hamiltonf1
    Рейтинг: 3907 Неутрално

    До коментар [#7] от "deutschwagen":

    "...но със сигурност над милион.." Милиард ли имаш предвид, много е.... Четох някъде за тази цифра - 500 000 000.

  10. 10 Профил на voxy
    voxy
    Рейтинг: 852 Неутрално

    изключително драматично състезание, обаче провалът в LMP1 е брутален, огромни бюджети и накрая тотален краш на всички коли, включително и на Тойота 9, която едно леко докосване й беше достатъчно да отпадне, а през миналите години Ауди се връщаше почти напълно разпаднало се в бокса. Победа но с 1 час в бокса е срамно за целия екип на Порше при бюджетите с които работят. Очевидно има нещо тотално сбъркано в LMP1.

    twitter.com/voxybg
  11. 11 Профил на simval
    simval
    Рейтинг: 1464 Неутрално

    Последните години явно немците знаят нещо повече.
    По-преди Пежо почти да спечели, сега Тойота почти.
    Е, да де, ама почти.

    Аз не зареждам в Лукойл.
  12. 12 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1661 Неутрално

    До коментар [#8] от "hamiltonf1":

    Не съм видял такива разлики от 4-7 секунди. Първо, че Бернард имаше повече от достатъчно време мине Джаки Чен, та чак и го затвори с една обиколка преди края. Второ, най-бързите обиколки са доста сходни, особено ако погледнеш по-бързото Порше #1. #1 беше в оспорвана битка с #8, докато #7 не се откъсваше достатъчно (справка с други състезания). А #9 изоставаше от самото начало. Така и не видяхме Тойота 1-2-3, както Ауди бяха стабилно 1-2-3 през 2013, преди да почнат проблемите.

    "ПРЕДУПРЕЖДЕНИЕТО" (Демокрацията в България е в опасност) - 18.09.1992: http://dobronameren.blog.bg/history/2011/12/08/preduprejdenieto.863556
  13. 13 Профил на hamiltonf1
    hamiltonf1
    Рейтинг: 3907 Неутрално

    До коментар [#10] от "voxy":

    А Тойота №8 с 2,30 ч. в бокса, и с изоставане от само 10 обиколки.... Жалко е, наистина, че няма състезание на пистата, както и с тактики в бокса....

  14. 14 Профил на hamiltonf1
    hamiltonf1
    Рейтинг: 3907 Весело

    Пропуснах: поздравления за моя приятел Емилиян Стойков и за неговия колега (не си спомням името му). Професионални коментари, пълно инфо в реално време, без излишни отклонения. С пожелание за една-две заслужени бири Гинес, и да се наспят добре...

  15. 15 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 7436 Неутрално

    Лудо състезание - германците с едни гърди напред

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  16. 16 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 3999 Неутрално

    Класическо състезание и класически победител-:)

  17. 17 Профил на voxy
    voxy
    Рейтинг: 852 Неутрално

    До коментар [#14] от "hamiltonf1":

    коментарът беше на ниво, обаче Евроспорт правеха прекъсване за реклама на всеки 10 минути, такова чудо не бях виждал преди, но явно с Дискавъри-собственик ще е така.

    twitter.com/voxybg
  18. 18 Профил на hamiltonf1
    hamiltonf1
    Рейтинг: 3907 Весело

    До коментар [#17] от "voxy":

    Много реклами, наистина, и то несъобразени с важни моменти... Нормално за янките, подобно на Дисни с "Междузвездни войни"...

  19. 19 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1661 Неутрално

    До коментар [#9] от "hamiltonf1":

    Хаха, доста съм се объркал! Абе няма как да е милиард. Просто едни спорят, че бил под 1 милион и като видях 5 и разни нули след това...

    Казват, че на Ауди бил около 200 милиона. Ако на Тойота наистина е 500 милиона, това ще е голяма новина! Но се съмнявам.

    "ПРЕДУПРЕЖДЕНИЕТО" (Демокрацията в България е в опасност) - 18.09.1992: http://dobronameren.blog.bg/history/2011/12/08/preduprejdenieto.863556
  20. 20 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1661 Неутрално

    До коментар [#10] от "voxy":

    За пръв път съм съгласен с повечето написано от теб!

    "ПРЕДУПРЕЖДЕНИЕТО" (Демокрацията в България е в опасност) - 18.09.1992: http://dobronameren.blog.bg/history/2011/12/08/preduprejdenieto.863556
  21. 21 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1661 Неутрално

    До коментар [#14] от "hamiltonf1":

    Да, коментаторите бяха добри. За пръв път гледах БГ Евроспорт миналата година и май бяха същите. И тогава бяха на ниво, само никой не навлезе в детайлите за правилата и EoT когато говореха за Ауди, а то това беше най-важното. Но като цяло са добре информирани и ориентирани и е приятно да ги слушаш.

    "ПРЕДУПРЕЖДЕНИЕТО" (Демокрацията в България е в опасност) - 18.09.1992: http://dobronameren.blog.bg/history/2011/12/08/preduprejdenieto.863556
  22. 22 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1661 Неутрално

    До коментар [#9] от "hamiltonf1":


    спорят, че бил под 1 милион.
    —цитат от коментар 19 на deutschwagen


    100 милиона разбира се, не милион! Явно тия 24 часа (реално 20) ми се отразяват:)



    "ПРЕДУПРЕЖДЕНИЕТО" (Демокрацията в България е в опасност) - 18.09.1992: http://dobronameren.blog.bg/history/2011/12/08/preduprejdenieto.863556
  23. 23 Профил на stanislavdi
    stanislavdi
    Рейтинг: 2153 Неутрално

    В последните 5 часа имаше съспенс. Гледах с огромно любопитство. GT състезанията (и при и ам) за мен бяха по-забавни. Е, не мога да излъжа, че ми беше интересно как с 250-260 км/ч се вземат завоите. Лудо състезание.

  24. 24 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 9663 Неутрално

    Това нещо не прилича много на кола, камо ли на Порше или Тойота :)

  25. 25 Профил на Митев
    Митев
    Рейтинг: 1654 Неутрално

    Не разбирам от тези състезания, но пък гледах края и това което видях беше нещо откачено! Поздравления за всеки, който е доволен от резултата!

  26. 26 Профил на Митев
    Митев
    Рейтинг: 1654 Неутрално

    Не разбирам от тези състезания, но пък гледах края и това което видях беше нещо откачено! Поздравления за всеки, който е доволен от резултата!

  27. 27 Профил на primerno
    primerno
    Рейтинг: 667 Неутрално

    До коментар [#1] от "hamiltonf1":

    Навремето Тойота бяха с бюджет колкото Ферари и Макларън (ако не и по-голям) във Ф1, но ако не се лъжа дори и до една победа не се докопаха и безславно се оттеглиха

  28. 28 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1661 Неутрално

    До коментар [#8] от "hamiltonf1":


    Ето я и таблицата с времената:

    http://www.gt-eins.de/Berichte2017/24h/Lemans/fotos/Statistiken_Rennen/LMP1Fahrer.jpg


    Както казвах, Тойота са по-бързи, но не толкова колкото се очакваше. Също се вижда, че и Поршето е способно на бързи обиколки, но много не са го натискали. На Льо Ман е важно да намериш оптималното темпо, и изглежда това темпо не е било оптимално за Тойота.
    Иначе Тойота са отново с невероятно бързи пилоти - Буеми, Конуей, Дейвидсън, Накаджима и Кобаяши са уникално бързи (макар последните двама да правят глупости от време на време), а и новакът Лопес от #9 изглежда много обещаващ.
    Изясниха се доста неща за Тойотата. Колата е бърза, но чуплива и адски трудна за поправки. Направена е да е максимално лека и бърза, но тази чупливост е голям проблем засъстезание като ЛМ. Изполването на минимален брой слоеве материал за олекотяване е предизивкало повредата преди последната обиколка миналата година. На тазгодишното състезание, #8 имаше същия проблем като #2, (повреда в MGU)но Поршето изкара два пъти по-малко време в гаража. А на Тойотата и махаха стъклото и арматурното табло! #9 изглежда е изгубила хидравликата си заради разпадащата се гума след инцидента, като е заседнала в 5-та скорост (в която навярно е била преди този инцидент), и от там Лапиер не е могъл да сменя скорости, и е трябвало да пердаши в 5-та скорост с разпадащ се прототип, което го е довършило. И най-фрапантният инцидент с #7 - след като тръгва от пита по грешка, Кобаяши спира някъде за да изчака колата за сигурност и после пак тръгва. Това тръвгане е било със запален двигател, което е унищожило съединителя. При Тойотата тръгването ставало само на ток, след което двигателят и съединителят се включват на 60 или 80 км. Не е направена да може да тръгне със съединител, за да може съединителят да е малък и лек. Но това е голям риск, защото в едно състезание винаги може да ти се наложи да тръгнеш и извън бокса!

    "ПРЕДУПРЕЖДЕНИЕТО" (Демокрацията в България е в опасност) - 18.09.1992: http://dobronameren.blog.bg/history/2011/12/08/preduprejdenieto.863556




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах