Регистрация
12 мар 2010, 07:35

Стартира най-очакваният сезон във Формула 1

От Мирослав Стоев Всички статии на автора
Завръщането на Михаел Шумахер във Формула 1 предизвика бум и превърна започващия сезон в най-очаквания от години насам, но той ще бъде и най-оспорваният с четирима световни шампиони на стартовата решетка за първи път от 1999 г. ...

За да прочетете тази статия, трябва да се регистрирате. Регистрацията е безплатна.

Предимства:

  • Достъп до над 600 000 статии от архивите на Капитал и Дневник
  • Единен вход за всичките сайтове
  • Възможност за персонализация на вашия профил

Ако вече сте регистрирани, влезте с вашия email и парола.

14 коментара
 
Анонимен потребител

Legal Eagle

Весело
  • 1
  • 08:57
  • 12 мар, 2010

Ей, интересен сезон се очертава - сега ще видим дали Шумахер най-добрия за всички времена или просто най-добрия за своето време... Повечето промени също обещават по-интересни моменти.

Оценка
-3 +11
 
Анонимен потребител

mcLaren

Весело
  • 2
  • 09:04
  • 12 мар, 2010

чудесна статия. браво

Оценка
-1 +22
 
Преглед на профил

alieng

Рейтинг: 154 Неутрално
  • 3
  • 09:16
  • 12 мар, 2010

Каква е причината за отмяна на презареждането? Така се губи всякакъв тактически елементи между отборите и състезателите, а и намаляват възможните места за изпреварване. Сега ми се струва, че само ще се въртят обиколки без много интересни моменти.

Оценка
-3 +11
 
Анонимен потребител

Най-Джъл

Неутрално
  • 4
  • 09:23
  • 12 мар, 2010

Хайде Камуи, покажи им на тези примадони и измислени седемкратници как карат истинските пилоти

Оценка
-6 +6
 
Преглед на профил

ANAGOR

Рейтинг: 658 Неутрално
  • 5
  • 09:26
  • 12 мар, 2010

"Широчината на предните гуми вече е намалена от 270 на 245 мм, с което се цели постигането на по-добра стабилност на предницата. Със завръщането на сликовете през миналия сезон размерът на предните гуми не беше променен, което им донесе повече сцепление спрямо задните. Сега с по-тесните гуми болидите ще имат по-добър баланс между предната и задната част."
------------------------------------------
Статията не е лоша, но този абзац е абсурден.
Как може по-тесните гуми да дадат по добра стабилност на предницата. Може да подобрят баланса като цяло, но е много спорно.
Целта на по-тесните предни гуми е главно за намаляване на разхода на гориво.

Оценка
-8 +1
 
Анонимен потребител

Благо

Неутрално
  • 6
  • 10:12
  • 12 мар, 2010

Пожелавам шампионска титла на Фернандо Алонсо и отбора на "Ферари". Да са живи, здрави без злополуки и накрая на сезона - най-успешни!!!
Успех и на " Рено" - фирма, допринесла не малко за развитието на този прекрасен спорт!
П.П. Не споменавам Шумахер, защото кариерата и титлите му говорят сами за него, освен да му пожелая здраве.

Оценка
-3 +3
 
Анонимен потребител

На Иван Тенчев брат му

Неутрално
  • 7
  • 10:15
  • 12 мар, 2010

До коментар [#5] от "ANAGOR":

Не си прав, спомни си, че през миналата година болидите на много от отборите бяха нестабилни при спирането.
Точно така ще се постигне по-добър баланс на болидите. Той е търсен основно в режим на спиране, а тогава масите в автомобила се изместват напред и правят още по-голямо сцеплението на предните гуми, особено пък при идентични размери със задните.
При всички мощни серийни автомобили задните гуми са по-големи и по-широки. Така се избягва закопаващата се предница и танцуваща задница.
Малко по-груп, но ориентировъчен пример - все едно зимата да караш колата си с предни зимни гуми и задни летни. Не е готино, нали?

Пожелавам много емоции на всички фенове!!!

Оценка
-1 +5
 
Анонимен потребител

ptc

  • 8
  • 10:36
  • 12 мар, 2010

Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

 
Преглед на профил

VX

Рейтинг: 165 Неутрално
  • 9
  • 11:31
  • 12 мар, 2010

Промените са интересни. Дали са добри времето ще покаже

На тренировките Ред Бул сменят всичките гуми на болида за... 1.8 секунди. Невероятно.

Оценка
+3
 
Анонимен потребител

Бъци

Неутрално
  • 10
  • 12:07
  • 12 мар, 2010

Успех на всички пилоти.
Нека станем свидетели на един интересен сезон !!!
Добре дошъл отново Шуми ...
Добре дошъл ШАМПИОНЕ !!!

Оценка
+2
 
Преглед на профил

ANAGOR

Рейтинг: 658 Неутрално
  • 11
  • 12:31
  • 12 мар, 2010

До коментар №7 На Иван Тенчев брат му

Първо мога да ти кажа да четеш малко по внимателно.
В статията пише, че така се подобрява стабилността на предницата, което за мен е абсурд.
След това аз пиша, че би могло да подобрят баланса като цяло на автомобила, но е много спорно тъй като той зависи от много фактори.
А и през всичките годин в които гледам Ф1 задните гуми винаги са били по широки от предните макар и в различно съотношение.
И накрая, използвайки твоя пример ще се опитам да ти обясня моята логика. Пробвай тогава да караш през зимата с предни летни и задни летни. Според мен със сигурност ще имаш по балансиран автомобил, но със много по нестабилна предница и естествено много по-бавен като цяло.

Оценка
-3 +1
 
Анонимен потребител

На Иван Тенчев брат му

Неутрално
  • 12
  • 12:56
  • 12 мар, 2010

До коментар [#11] от "ANAGOR":

Относно четенето на статията - "Сега с по-тесните гуми болидите ще имат по-добър баланс между предната и задната част" - това за мен отвсякъде означава по-добър баланс на автомобила.

Дадох грубия пример със зимните/летни гуми като относително съотношение между нашите автомобили за ежедневието и тези от Ф1, които естествено нямат нищо общо. Защото при нормална кола 100-150 кс гумите са с еднакви размери и на практика разлика може да се усети статуквото се промени и предните са по-специални - за това казах зимни, защото са от по-мека смес и дават повече сцепление, а в допълнение с летните отзад разликата става осезаема.

Да, прав си - когато караш нормалния си автомобил с еднакви гуми той ще е много по-, да не кажа най-балансиран. Но за Ф1, както знаеш, там законите на физиката играят по друг начин, благодарение най-вече на аеродинамиката.

Оценка
+3
 
Анонимен потребител

motogp

Неутрално
  • 13
  • 13:58
  • 12 мар, 2010

а коя телевизия ще излъчва motogp?

 
Преглед на профил

ANAGOR

Рейтинг: 658 Неутрално
  • 14
  • 14:29
  • 12 мар, 2010

До коментар №12 На Иван Тенчев брат му
"Широчината на предните гуми вече е намалена от 270 на 245 мм, с което се цели постигането на по-добра стабилност на предницата"
-------------------------------------
Аз имам предвид тази част от статията.
Според теб това твърдение вярно ли е?

Иначе за баланса по принцип съм съгласен, с особеното мнение, че по принцип той зависи от както вече казах множество други фактори./разпределение на масите, ъгъл на антикрилата и т.н. и т.н./

Според мен ако не беше забранено презареждането никой от отборите нямаше да намали широчината на предните гуми. И за това подържам мнението, че основната цел е намаляване на разхода на гориво имайки предвид колко е важно теглото във Ф1, а не постигането на баланс.


Добавяне на коментар Правила за писане на коментари

За да коментирате, моля влезте в профила си или се регистрирайте.