Регистрация
Тази статия е част от темата "Ванкувър 2010".

Канада спечели олимпийската титла в хокея с внезапна смърт

Последна промяна в 13:54 на 01 мар 2010, 4303 прочитания, 45 коментара
Сидни Кросби комбинира с Джаром Игинла и от малък ъгъл преодоля вратаря на САЩ Райън Милър 7:40 мин. след началото на продължението и Канада спечели с 3:2 олимпийския финал в хокея след внезапна смърт.

Канада бе близо до олимпийското злато още в редовното време, но само 24,4 секунди преди края американците успяха да преодолеят канадската защита и изравниха резултата чрез Зак Паризи, а титлата се реши в 20-минутно продължение, в което се играе 4-на-4 полеви играчи.

Канадците поведоха с 2:0 с голове на Джонатан Тюс и Кори Пери. Райън Кеслър върна един гол за американците във втората третина, след като негов удар бе пропуснат зад голлинията от Роберто Луонго.

Три минути преди края на редовното време Сидни Кросби се откъсна сам срещу Милър, но се забави и не успя да го преодолее.


Това бе четвърта олимпиада за капитанът на "кленовите листа" Скот Нидермайер. Канада спечели златните медали и в Солт лейк сити 2002.

Канада спечели последното златно отличие от зимната олимпиада във Ванкувър и доведе общия си брой златни медали до рекордните 14. Лично президентът на МOK Жак Рох награди медалистите в хокейната надпревара.

Канада направи своеобразен дубъл, след като в петък женският отбор спечели златните медали след 2:0 на финала срещу САЩ и отпразнува победата си екстравагантно.

Фотогалерия: Канада - САЩ 3:2 (прод.)
  • Зарче
45 коментара
 
Анонимен потребител

Зрител

Неутрално
  • 2
  • 01:33
  • 01 мар, 2010

До коментар [#1] от "WIN":

Току що гледах финала по ТВ. Направи ми впечатление по трибуните бяха смесени американци и канадци. И всички заедно се забавляваха, нито имаше такива "лозунги" като твоя, нито нищо. За всички е известно съперничеството между двете страни не само в хокея. Но ето това е цивилизация, за разлика от твоето тук. Такива неща си ги викай на някой мач от българската "шампионска лига" по футбол, но тези ширини се смятат за нещо нормално. Но това все пак е олимпиада, проведена в белия свят, с публика от бели хора.

Оценка
-6 +82
 
Анонимен потребител

Alf

Неутрално
  • 3
  • 01:40
  • 01 мар, 2010

Ама много е тъпо с тая внезапна смърт. канадците верно бяха по-добри в последната част, но, ако маха време американците можеха и да обърнат нещата. Иначе при 2:2 УСА мачкаше. А номер 1 е бунак. какво да го коментираш изобщо.

Оценка
-9 +43
 
Анонимен потребител

Зрител

Неутрално
  • 4
  • 01:43
  • 01 мар, 2010

До коментар [#3] от "Alf":

Наистина, и мен ме хвана яд, че го коментирах. За внезапната смърт съм съгласен. Иначе стисках палци на Канада, не за друго, сестра ми и семейството и живеят там, та така, чисто запалянковски. За мен мачът беше изключително равностоен, много добър, който и да е от двата отбора да беше спечелил, щеше да е напълно заслужено.

Оценка
+37
 
Преглед на профил

Blasphemer

Рейтинг: 141 Неутрално
  • 5
  • 01:48
  • 01 мар, 2010

Много красив мач...

Оценка
-2 +33
 
Анонимен потребител

кросби

Неутрално
  • 6
  • 01:54
  • 01 мар, 2010

чак пък красив...
в групата мачът бе много по-хубав

Оценка
-13 +5
 
Анонимен потребител

WIN

  • 7
  • 01:55
  • 01 мар, 2010

Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

 
Анонимен потребител

WIN

  • 8
  • 01:57
  • 01 мар, 2010

Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

 
Анонимен потребител

Гост

Неутрално
  • 9
  • 02:01
  • 01 мар, 2010

Приятелю, ако си имал предвид 1 и 2, "и" на английски се пише "and". А добрият тон в интернет изисква да не се пише с главни букви, особено когато се пишат глупости.

_______________

Мачът наистина беше забележителен. Браво и на двата отбора

Оценка
-1 +29
 
Анонимен потребител

deforce

Неутрално
  • 10
  • 02:10
  • 01 мар, 2010

Канадците направиха един уникален мач където смазаха Русия . Сякаш цялата мощ я изляха върху руснаците, като спомня колко пъти ги размазваха на мантилелата страх ме хваща, особено първата третина. Дори публиката изглежда повече се беше нахъсала за мача с Русия. След това два по-спокойни идентични мача със Словакия и днес. Идентични защото след като доминираха и в двата мача последните минути сякаш викаха неволята и ако със Словакия им се размина на косъм тука щатите ни им простиха и вкараха мача в продължение. А там дори и случаен удар можеше да им коства всичко. Вижда се че като гонят победата изглеждат много солидни като се върнат да пазят резултата лесно се пропукват. Заслужена победа и много красива втора третина на този мач

Оценка
-1 +22
 
Анонимен потребител

не запалянко

Неутрално
  • 11
  • 02:19
  • 01 мар, 2010

Моля ви, ако никой не е умрял по време на състезанието не използвайте израза"внезапна смърт". Не един и двама спортисти са си отивали по време на състезания от сърдечен разрив или други най често свързани с анаболите причини. Затова споменаването на словосъчетанието"внезапна смърт" за спортна проява навява наистина мисли за смърт, свързана с претоварване, пренапрежение и допинг, разбира се.

Оценка
-14 +15
 
Преглед на профил

capitalist

Рейтинг: 1275 Неутрално
  • 12
  • 02:21
  • 01 мар, 2010

До коментар [#10] от "deforce":

да ти кажа и за мен финала си беше бозичка ,най малкото я нямаше силовата игра ,а за комбинации да не говорим......явно и двата прегоряха .......но наистина това си бяха двата най добри отбори и заслужаваха да играят финал ...

п.п. то и във футбола е така много рядко финалите се получават ,най красивите мачове са на по ниска фаза .....

Оценка
-5 +6
 
Анонимен потребител

kirsner

Неутрално
  • 13
  • 02:32
  • 01 мар, 2010

Много стойностен мач - за мен може би най-добрия хокеен финал на олимпийски игри, който някога съм гледал. Канада направи две грешки при двата гола на американците. При първия гол Гецлаф тръгна да излиза за смяна точно в най-неподходящия момент и оголи своята зона при зародиша на американската атака, а и Луонго не бе убедителен и допусна гол, който можеше да спаси. При втория, при който САЩ изравниха 20 сек преди края, няколко секунди преди това Луонго пропусна да овладее един удар. Това щеше не само да спре атаката, но по-важното - щеше да промени цялата динамиката на американците. Именно такива бяха и мненията на коментаторите от NBC като бившата американска звезда от НХЛ Джеръми Рьоник и др.

Оценка
+14
 
Преглед на профил

capitalist

Рейтинг: 1275 Неутрално
  • 14
  • 02:34
  • 01 мар, 2010

До коментар [#2] от "Зрител":

как да им обясниш на някои хора ,че това е правилният начин да се гледа спортно събитие ......не както футбола агитките да са затворени в клетки и да се дебнат ,да се изтрепят ......

п.п чувал съм ,че преди много години на левски -цска е било както сега в канада ,хората са гледали заедно мача без значение от кой отбор са ....

Оценка
+18
 
Анонимен потребител

Зрител

Неутрално
  • 15
  • 02:38
  • 01 мар, 2010

До коментар [#2] от "Зрител":

Само искам да уточня, че под "бял свят" и "бели хора" нямам предвид цвета на кожата или нещо друго подобно. Бялото е начин на мислене.

Извинете за офтопика, лека нощ.

Оценка
+20
 
Преглед на профил

capitalist

Рейтинг: 1275 Весело
  • 16
  • 02:41
  • 01 мар, 2010

До коментар [#13] от "kirsner ":

ти да не си гледал друг мач ........може би защото и двата отбора са силни ,но не се получи хубав мач ......първият им мач в групите беше класи над този .....подигравката или по скоро урокът на канада срещу русия също беше много добър мач ,въпреки ,че имаше само един отбор на леда ......

Оценка
-1 +2
 
Анонимен потребител

kirsner

Неутрално
  • 17
  • 02:54
  • 01 мар, 2010

Мачът на Канада с Русия не беше толкова стойностен мач, защото беше неравностоен - Канада тотално доминираше, а руснаците бяха неубедителни. Първия мач на САЩ с Канада няма как да е бил по-стойностен, защото беше в началото на турнира, двата отбора ( и по-специално канадците) не бяха намерили "ваксата". Например Майк Бабкок въртеше в едни смени Кросби с различни нападатели, за да намери оптималната тройка за него. Непрекъснато слагаше Нидермайер и Пронгър заедно ( те бяха съотборници в "Анахайм", но така съсредоточаваше двамата си най-опитни бранители на едно място и се получаваше дисбаланс спрямо другите защитни двойки), залагаше на неубедителния Бродюр и т.н. Рон Уилсън от своя страна също опитваше да намери точното място на Зак Паризе и Крис Дрюри. Така че първия мач и двата отбора не изиграха с оптималните си състави, и за това имаше повече грешки. Сега грешките бяха много по-малко, което говори за по-високо качество.

Оценка
+11
 
Преглед на профил

capitalist

Рейтинг: 1275 Неутрално
  • 18
  • 03:01
  • 01 мар, 2010

До коментар [#17] от "kirsner":

съгласен съм ,но все пак говорим красив за гледане .......дори и сблъсъците и противоборствата бяха по слаби .........красивите комбинации също липсваха .......

Оценка
-3 +1
 
Анонимен потребител

kirsner

Неутрално
  • 19
  • 03:03
  • 01 мар, 2010

Ами не знам, на мен мача страшно много ми хареса....

Оценка
+8
 
Преглед на профил

capitalist

Рейтинг: 1275 Неутрално
  • 20
  • 03:06
  • 01 мар, 2010

а като говорим за публика , атмосфера и феърплей......ето я и родната картинка ......трябва да си егати и мазохиста да ходиш по стадионите,не знаеш полицията или феновете на другия отбор ще те бият ,а често и феновете на един отбор се бият по между си .....а какво остава да си заведеш детето на мач ....
http://www.dnevnik.bg/sport/2010/02/28/866047_sblusuci_mejdu_fenove_na_loko_sf_i_policiia_sled_macha/

Оценка
-1 +1
 
Преглед на профил

capitalist

Рейтинг: 1275 Неутрално
  • 21
  • 03:12
  • 01 мар, 2010

До коментар [#19] от "kirsner":

може и хокеистите пък да са ни разглезли с добрите си игри ......и да сме претенциозни ,малко повече ......но определено стана най добрият и качествен турнир от нагано насам ......

Оценка
-1 +3
 
Анонимен потребител

dalechen

Неутрално
  • 22
  • 03:32
  • 01 мар, 2010

Уф, свърши се...14 златни медала....чакаме церемонията по закриването

Оценка
-1 +2
 
Анонимен потребител

Go USA :-)

Неутрално
  • 23
  • 05:46
  • 01 мар, 2010

Мноко добьр мач браво на Ryan Miller

Оценка
-1 +7
 
Анонимен потребител

Van

Неутрално
  • 24
  • 06:04
  • 01 мар, 2010

Канада бяха по-добрите!

Оценка
+3
 
Анонимен потребител

GO-GO

Неутрално
  • 25
  • 06:13
  • 01 мар, 2010

В последният мач да номер #24 но не и в пьрвият кадето загубиха от US...

Оценка
-1 +2
 
Анонимен потребител

Иво

Неутрално
  • 26
  • 06:38
  • 01 мар, 2010


Като цяло Канада беше най-добрият отбор в хокейния турнир и заслужено спечелиха. Инфарктен финал - какво по-добро за гледане? Всички отбори имаха и някои по-слаби игри, но турнира беше на много високо ниво.

Оценка
+13
 
Анонимен потребител

Мики Маус

Неутрално
  • 27
  • 09:18
  • 01 мар, 2010

Прекрасен мач, чак си тананиках след него. Канадците бяха по-добри, но трябваше да решат мача по-рано, след изравнителния гол на американците реших, че ще обърнат напълно мача. В крайна сметка се видя, че хокейстите отвъд океана са просто машини и нещата пак си дойдоха по местата. Дано след 4 години пак пуснат хокеистите от НФЛ на олимпиада.

Оценка
+3
 
Анонимен потребител

Мики Маус

Неутрално
  • 28
  • 09:37
  • 01 мар, 2010

И ся кой е на 1-во място в генералното класиране при медалите. Този с най-много златни или този с най-много медали ?

Оценка
+1
 
Анонимен потребител

USA

Неутрално
  • 29
  • 09:39
  • 01 мар, 2010

Аз бях за САЩ, защото са веилика държава. Иначе мача бе равностоен все пак знаете че НХЛ включва и двте држаи. Все едно играха САЩ-САЩ

Оценка
-17 +1
 
Анонимен потребител

Canada Dry

Неутрално
  • 30
  • 09:51
  • 01 мар, 2010

Когато преди една седмица САЩ би Канада и бяха изписани и изречени много щуротии, казах, че пилетата се броят наесен.
Прекрасно е, че Канада насмете без уговорки кухата грандоманията на накой американски журналисти и спортисти, а и на някой български малоумници.

O-oooo, Canada.....!

Оценка
-2 +7
 
Анонимен потребител

офтопик

Неутрално
  • 31
  • 10:12
  • 01 мар, 2010

То и във футбола май го експериментираха това правило. За мен е по-интересно да гледам до гол, отколкото шанажийските дузпи

Оценка
-1
 
Анонимен потребител

eddy

Неутрално
  • 32
  • 10:21
  • 01 мар, 2010

абе идиоти научете малко повече за хокея сащ имат отбор по хокей от 10 а и по малко години докато Канадците винаги са били най-добрите. FORZA CANADA!

Оценка
-4 +4
 
Анонимен потребител

ГЕРБавия

Неутрално
  • 33
  • 10:36
  • 01 мар, 2010

Хубав мач, определено. Канада бе най-добра в този си мач. Дори срещу нахалната Русия не бе така стабилна. КАНАДА не бе най-добрия отбор на олимпиадата - имаха две загуби и доста непостоянна игра. КАТО ЦЯЛО титлата заслужаваха САЩ - нямаха загуба и биха Канада в първия кръг заслужено. Но сега сякаш играха малко под нивото си.

Оценка
-7 +3
 
Анонимен потребител

WIN

Неутрално
  • 34
  • 10:40
  • 01 мар, 2010

GO CANADA GO

Оценка
-1 +5
 
Анонимен потребител

moro

Неутрално
  • 35
  • 11:05
  • 01 мар, 2010

До коментар [#30] от "Canada Dry":

"И"-то е за мн.4исло, а "Й"-то за ед.4исло.
Не се птави, 4е си забравил да говориш/пишеш по български.

Оценка
-1 +1
 
Анонимен потребител

Максимъс до Canada Dry

Неутрално
  • 36
  • 11:06
  • 01 мар, 2010

Е чак пък насмете...едвам ги биха. Като имаш предвид колко по млади и неопитни бяха американците.

Оценка
-1 +2
 
Анонимен потребител

slab 2

Неутрално
  • 37
  • 11:08
  • 01 мар, 2010

До коментар [#30] от "Canada Dry":

Двойно Членуване? Седни си ! Слаб 2!

Оценка
-1
 
Анонимен потребител

!!!

  • 38
  • 11:38
  • 01 мар, 2010

Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

 
Анонимен потребител

Българин

Неутрално
  • 39
  • 12:33
  • 01 мар, 2010

Колко е хубаво, че мачът беше между Канада и САЩ. Ето че ги няма безумните коментари от мача с Русия, когато се споменаваха комунисти, Сталин, лагери, когато хора, които в живота си не са изгледали един мач, се упражняваха да коментират.

Оценка
-1 +5
 
Анонимен потребител

Canada Dry

Неутрално
  • 40
  • 13:15
  • 01 мар, 2010

Поласкан съм, че моята скромна личност е обект на изключително внимание от страна на двамата титани на граматиката, мисълта, логиката и словото, господата #35-"moro" и #37-"slab 2".
Обещавам за в бъдеще да бъда по-прилежен и неуморим в усвояването на правописа за да не излагам като мои сънародници такива гениални личности, възпитани граждани и пълни с доброта хора като тях.
Благодаря Ви!

Оценка
+3
 
Анонимен потребител

mda

Неутрално
  • 41
  • 16:24
  • 01 мар, 2010

В началото на турнира един "капацитет" беше отписал канадците и основно треньора им, а къде го сега?

Оценка
+4
 
Анонимен потребител

муспи

Неутрално
  • 42
  • 16:34
  • 01 мар, 2010

Продължавайте да симпатизирате на САЩ и Канада за да ви вземат телевизорите и апартаментите съвършенно законно.

Оценка
-7
 
Анонимен потребител

...

Неутрално
  • 43
  • 20:15
  • 01 мар, 2010
Оценка
+2
 
Анонимен потребител

GOLDEN CANADA

  • 44
  • 21:00
  • 01 мар, 2010

Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

 
Анонимен потребител

GOLD

  • 45
  • 00:04
  • 02 мар, 2010

Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

Добавяне на коментар Правила за писане на коментари

За да коментирате, моля влезте в профила си или се регистрирайте.