Регистрация
05 фев 2010, 07:43

Тойота изтегля 270 хил. автомобила от САЩ и Япония

Последна промяна в 11:40 на 05 фев 2010, 2585 прочитания, 26 коментара
Тойота ще изтегли 270 хил. хибридни автомобила Приус от Съединените щати и Япония заради проблеми със спирачната система, съобщиха Асошиейтед прес и БТА.

В края на януари стана известно, че компанията ще изтегли 1.8 милиона автомобила от европейския пазар заради неизправност на педала за газта, а общо от световния пазар ще бъдат изтеглени 9.5 млн. автомобила, което е с 22% повече от общите продажби на компанията за миналата година.

Японският автомобилостроителен гигант започна проверка и за възможни проблеми със спирачките на луксозния хибрид Лексус.

Тойота ще уведоми в скоро време американското и японското министерство на транспорта за изтеглянето на автомобилите, съобщиха японски медии.

Новият хибрид Приус се продава в Япония и САЩ от май 2009 г. Над 170 000 автомобила от този модел са били продадени в Япония и около 103 000 - в САЩ.

Общо в САЩ и Япония са подадени близо 180 оплаквания от спирачната система при автомобилите Приус от трето поколение.
  • Зарче
Етикети
26 коментара
 
Преглед на профил

Михаил

Рейтинг: 712 Неутрално
  • 1
  • 08:05
  • 05 фев, 2010

Честито!

Scientia non habet inimicum praeter ignorantem.

Оценка
-3 +6
 
Преглед на профил

Пловдивски

Рейтинг: 2067 Неутрално
  • 2
  • 08:28
  • 05 фев, 2010

"Луксозният хибрид Лексус" - две неща - на български е Лексъс, освен това не е хибридът лексъс, а е приус. Един от СЮВ-овете на Лексъс според слуховете също имат такъв проблем, но нищо не е потвърдено. Апропо, изтеглянето е само СЛИХ, поне преди малко по 5-ти канал тук (Калифорния) казаха, че още няма официално становище от Тойота по въпроса ще бъдат ли изтеглени автомобилите с новия открит проблем.

Каквото и да е, паниката е прекалена и много производители на конкурентни марки се опитват да направят голяма история от рикол-овете на Тойота, за да трупат профит на гърба на японците.

дразня те? недей тогава да ми четеш блога: http://emurry.com/blog

Оценка
-15 +4
 
Преглед на профил

blondie74

Рейтинг: 0 Неутрално
  • 3
  • 08:53
  • 05 фев, 2010

Нали уж беше най-здравата кола! Уж не се чупела!

blondie74

Оценка
-12 +10
 
Преглед на профил

Хи-хи

Рейтинг: 1558 Неутрално
  • 4
  • 09:03
  • 05 фев, 2010

И къде ги изтегля? На луната ли....

Оценка
-2 +4
 
Анонимен потребител

maxa

Неутрално
  • 5
  • 09:23
  • 05 фев, 2010

Тойота вървят по пътя на GM най - големия производител на големи буклуци!!

Оценка
-8 +10
 
Анонимен потребител

bubolechka

Неутрално
  • 6
  • 09:46
  • 05 фев, 2010

До коментар [#2] от "Пловдивски":

И, как реши, че е "Лексъс", а не "Лексус". Е, те тва, ми обясни.

Оценка
-3 +6
 
Преглед на профил

baphomet

Рейтинг: 403 Неутрално
  • 7
  • 09:55
  • 05 фев, 2010

До коментар [#2] от "Пловдивски":

И кое те кара да мислиш, че не става дума за Лексъс а за Приус?

Оценка
-2 +5
 
Анонимен потребител

bobkata

Неутрално
  • 8
  • 10:08
  • 05 фев, 2010

И Лексъс разполага с хибридна модификация, разбира се, както и останалите модели на Тойота, поне в щатите е така.

Оценка
+5
 
Преглед на профил

yoskobosko

Рейтинг: 8 Весело
  • 9
  • 10:16
  • 05 фев, 2010

До коментар [#2] от "Пловдивски":
Ама защо мислиш, че на български е "Лексъс", така ще да е на "американски", по-скоро ми е чудно как се произнася на японски?

Оценка
-2 +3
 
Анонимен потребител

Тъпият

Весело
  • 10
  • 10:28
  • 05 фев, 2010

Хахаха! Тук всеки са прави на умен и компетентен! Браво, продължавайте!

Оценка
-2 +8
 
Анонимен потребител

Ехх

Неутрално
  • 11
  • 10:31
  • 05 фев, 2010

Тойота очеизвадно не прави най- надеждните автомобили, АМИН!

Оценка
-4 +9
 
Анонимен потребител

Бай Ганьо Балкански

Неутрално
  • 12
  • 10:32
  • 05 фев, 2010

Ту хум ит мей консърн:

Има ли българинът в Чикаго, т.нар. байганьовски комплекс?

Искам обаче да направя уговорката, че по правило всяка генерализация е погрешна, т.е. винаги има изключения. Но моите наблюдения са, че обичаме да се ласкаем от мисълта, че сме по-специални от другите.

Средният българин както у нас, така и в имиграция е придобил необходимостта да вярва или поне да подведе другите да повярват, че е сведущ във всяка сфера. И тази тенденция особено се откроява в такава интернационална смесица, каквото е обществото в САЩ.

Също така нашите имигранти се ласкаят, когато могат да си покажат терикатлъка на другите. Неслучайно моделът “Бай Ганьо” е толкова популярен у нас и по света.

Оценка
-1 +6
 
Анонимен потребител

мазда

Весело
  • 13
  • 10:34
  • 05 фев, 2010

грешка на растежа....

Оценка
-3 +3
 
Анонимен потребител

Mazda F

Неутрално
  • 14
  • 10:53
  • 05 фев, 2010

И аз преди много години си купих нова Мазда и досега - никакъв дефрект, вече ми омръзна но тя не ме оставя ! Доколкото знам леките автомобили Мазда се праят само в Япония и най-вероятно това е причината за високото качество

Оценка
-4 +4
 
Преглед на профил

VX

Рейтинг: 163 Неутрално
  • 15
  • 11:07
  • 05 фев, 2010

Колкото и минуси да му давате на Пловдивския с едно нещо съм съгласен което е казал човека
"Каквото и да е, паниката е прекалена и много производители на конкурентни марки се опитват да направят голяма история от рикол-овете на Тойота, за да трупат профит на гърба на японците"

И преди е имало дефектни автомобили на всякакви производители. Дилърите са викали собствениците обратно в сервиза да оправят "разни дребни работи". Без да ровя веднага се сещам за Рено, Ланчия и Крайслър
Аз например чак миналата седмица разбрах че на моята са сменяли оригиналните фарове. Приказвах с други собственици които също ги викаха обратно но никой не знае защо. Питаш 5 майстора в сервиза защо а те ти дават 6 различни мнения

Не ги защитавам тия от Тойота де. Че са виновни... виновни са. Но не са единствени
От върха се пада най-тежко

Оценка
-2 +3
 
Анонимен потребител

Тойотко

Неутрално
  • 16
  • 11:11
  • 05 фев, 2010

До коментар [#15] от "VX":

Прав си, че и други производители го правят.
Аз поне не си спомням обаче да са в такъв мащаб и да са последвани от проблеми с Приус.
Нека напомня, дефекта може да доведе до смърт, това с фароветети - едва ли.

Оценка
+5
 
Преглед на профил

VX

Рейтинг: 163 Неутрално
  • 17
  • 11:30
  • 05 фев, 2010

До коментар [#16] от "Тойотко":

Не знам какъв е бил проблема с фаровете така че не мога да коментирам. Но представи си че карам по някой селски път в един часа през нощта и изведнъж изгасват... Хмм

Но за Крайсър се сещам за няколко значими дефекти при различни модели но най-сериозният водеше до възпламеняване и целият автомобил изгаряше
Ламбо Гаярдо който струва доста много също е опасен автомобил. На чисто нов излязъл от автосалона спирачките не трябва да се използват много често че иначе...
http://www.telegraph.co.uk/motoring/news/5756778/Lamborghini-Gallardo-supercar-bursts-into-flames.html
Ламбо знаят за проблема но единственото нещо което правят е казват на собствениците да не карат "спортно" в началото

Оценка
+1
 
Анонимен потребител

ki

Неутрално
  • 18
  • 11:35
  • 05 фев, 2010

До коментар [#12] от "Бай Ганьо Балкански":

има нещо такова. Но не само Българите, а и всички други хора, които заминават някъде на ново (за тях) място в началото се чувстват много различно. После идва културния шок и т.н. На повечето хора им трябва време, за да се осъзнаят къде са и какво правят. Стават смешни с "бай-ганьовщината" си, но с времето това минава. А ти Балкански колко пъти си излизал от България и какво си създал сам на чуждо място, с което да се гордееш?

Оценка
+3
 
Преглед на профил

The Stig

Рейтинг: 933 Неутрално
  • 19
  • 12:11
  • 05 фев, 2010

Еее, стига вече де! Тойотковци, спрете да си изтегляте колите, че не останаха по пътищата!
Ех, тези лоши доставчици, как подронват авторитета на японското качество на най-големия автомобилен производител в света. Не ги е срам, това е провокация!

Оценка
-1 +4
 
Преглед на профил

The Stig

Рейтинг: 933 Неутрално
  • 20
  • 12:16
  • 05 фев, 2010

Еее, стига вече де! Тойотковци, спрете да си изтегляте колите, че не останаха по пътищата!
Ех, тези лоши доставчици, как подронват авторитета на японското качество на най-големия автомобилен производител в света. Не ги е срам, това е провокация!

Оценка
-1 +3
 
Анонимен потребител

Николчо Дем...

Неутрално
  • 21
  • 12:16
  • 05 фев, 2010

И все пак нека да се съгласим всички,че става въпрос за поведение на световно известни фирми,които откриват дефекти в масово производство на даден модел,честно си признават,уведомяват собствениците и коректно отстраняват дефектите.Ех,така да беше с производителите на автоматични перални,телевизори,а защо не и на обувки,които се разлепватг на втория ден!

Оценка
-3 +2
 
Анонимен потребител

Ганьо Балкански

Неутрално
  • 22
  • 13:11
  • 05 фев, 2010

До коментар [#18] от "Балкански":
Излизал съм толкова пъти за последните 10 години, че ми се наложи на два пъти да си сменям международния паспорт, понеже не останаха страници за печати.
А за това кой какво е създал, неразбирам какво имаш предвид под "създаване", та чак дори и гордост. Ти да не си някой Нобелов лауреат!?
И в крайна сметка, темата е друга. И голямо чудо, че Тойота имали дефект, всички имат. Евала на тях, че си оправят грешките. Ако Тойота беше българска марка, щаха да си траят докато всички шофьори не се изтепат.

Оценка
+2
 
Анонимен потребител

Незнайко

Неутрално
  • 23
  • 13:32
  • 05 фев, 2010

Абе хора. Тия са продали 273 000 бр., а имат само 180 оплаквания. Въпреки това си изтеглят колите за да ги оправят. На това само евала.

Оценка
-4 +7
 
Анонимен потребител

?!

Неутрално
  • 24
  • 14:41
  • 05 фев, 2010

До коментар [#23] от "Незнайко":

Ти искаш да чакат да дефекитрират всичките им коли ли?! Глупчо. А потребителското доверие, а бъдещите покупки?

Оценка
+4
 
Преглед на профил

capitalist

Рейтинг: 1240 Неутрално
  • 25
  • 14:53
  • 05 фев, 2010

майтапа на страна ,не си купувайте нова тойота в скоро време .....тойота ще си реши проблема ,но няма да е близкият месец ,така ,че за най сигурно гледайте да е произведена след март ,април 2010 ....

Оценка
+5
 
Анонимен потребител

Петърчо

Неутрално
  • 26
  • 01:45
  • 06 фев, 2010

Today, Toyota has admitted that most 2010 Prius models (those built between the start of production last spring and late January) have a glitch in the software that controls the anti-lock braking system. That control system was completely redesigned for 2010.


Разбрахте ли бе специалисти? Бъг в софтуера, контролиращ спирачките, а не самите спирачки. Някои хора още не могат да проумеят, че съвременните коли са по-близо до компютрите, отколкото до конвенционалните превозни средства.

Оценка
-2
Добавяне на коментар Правила за писане на коментари

За да коментирате, моля влезте в профила си или се регистрирайте.

Абонамент
Аонамент за Капитал Daily
Абонирайте се и получавате ПОВЕЧЕ
  • Допълнителни издания
  • Остъпка за участия в събития
  • Отстъпка за реклама
Абонамент