Регистрация
14 дек 2011, 12:06

Три шопинг зони в Париж са забранени за просяци

Вътрешният министър на Франция и дългогодишен приближен на президента Никола Саркози обяви забрана за просяци в три зони около популярни за пазаруване и туризъм места на френската столица. ...

За да прочетете тази статия, трябва да се регистрирате. Регистрацията е безплатна.

Предимства:

  • Достъп до над 600 000 статии от архивите на Капитал и Дневник
  • Единен вход за всичките сайтове
  • Възможност за персонализация на вашия профил

Ако вече сте регистрирани, влезте с вашия email и парола.

33 коментара
 
Преглед на профил

NnT

Рейтинг: 822 Весело
  • 1
  • 12:10
  • 14 дек, 2011

Глоби за просяците? А в случай на липса на дребни, може ли с кредитна карта да се плащат?

"If a nation expects to be ignorant and free, in a state of civilization, it expects what never was and never will be." - Thomas Jefferson

Оценка
-6 +17
 
Преглед на профил

theanalyser

Рейтинг: 1903 Весело
  • 2
  • 12:10
  • 14 дек, 2011

А иначе - на нас ни казват да сме толерантни, нали...

Оценка
-4 +28
 
Преглед на профил

НИКОЛА ГЕШЕВ

Рейтинг: 6114 Весело
  • 3
  • 12:14
  • 14 дек, 2011

''____ Критици на решението твърдят, че това е част от кампанията на Саркози срещу циганите. Геан отговори, че указите срещу просяците всъщност са "безмилостна борба" с "румънската престъпност".____''

AAAAA, Дневник, я не такова грубо отношение към мургавите ни събратя . Ще ги наричате роми, а не цигани. Че току виж, някоя толеранстка организация завела иск с/у Вас .

Поздрави и лек ден
ARRI

Политиката е новото средство след религията за зомбиране на нациите.Дали ще разчиташ и вярваш на бог,или на политик,ти ще си прдаден.Поздрави ARRI!

Оценка
-6 +17
 
Преглед на профил

ariel28

Рейтинг: 94 Неутрално
  • 4
  • 12:15
  • 14 дек, 2011

Французите винаги са били най-големите защитници на румънците. Уж по романско-латинска линия (да, бе! румънците са римляни колкото ние сме славяни). Сега се чудят какво им се е стоварило на главите!

Оценка
-6 +21
 
Преглед на профил

Постовете на някой друг

Рейтинг: 1139 Неутрално
  • 5
  • 12:22
  • 14 дек, 2011

Аз казвах ли да не приемат Румъния в ЕС?

Оценка
-4 +11
 
Преглед на профил

Г.

Рейтинг: 2586 Неутрално
  • 6
  • 12:23
  • 14 дек, 2011

Правилно.
Като ги видиш дебелите алчни румънски циганки с бебета и по улиците там и ти призлява.
От километри личи, че са част от организирана група - стоварени с рейсове и с разпределни "работни места".
Само с палките срещу такива и обратно на родна румънска земя.

- A witty saying proves nothing. Voltaire

Оценка
-3 +19
 
Преглед на профил

VеnRus 2008

Рейтинг: 6986 Весело
  • 7
  • 12:24
  • 14 дек, 2011

Въй, ам сега? Какво ще правят братята роми от Румъния и България, как ще си изкарат хляба, а?

"Давайте другари от Ал-Кайда, целият български народ е с вас и ви подкрепя" - цитат на "tupaja__obezyana"

Оценка
-3 +13
 
Преглед на профил

pi314_

Рейтинг: 1073 Любопитно
  • 8
  • 12:25
  • 14 дек, 2011

Те поне имат възможност за елегантно решение, понеже държавата им е богата - при рецидив на просия или престъпление детето се отнема от родителите. Така от една страна спасяват детето, понеже то не е виновно къде се е родило, а от друга страна премахват стимулът да се обучават деца за просия, понеже всичкия труд отива на вятъра след вторият гаф.

Оценка
+16
 
Преглед на профил

mechopuh

Рейтинг: 909 Весело
  • 9
  • 12:32
  • 14 дек, 2011

Амнести да не се мотка, а да излезе с позиция за правата на човека.
Дискриминатори такива

Оценка
-4 +9
 
Преглед на профил

Georgi Yordanov

Рейтинг: 811 Весело
  • 10
  • 12:50
  • 14 дек, 2011

а де ... те ти добър опит - да се приложи и в нашите градове! ... освен, ако вече не са ги узаконили, като туристическа атракция.

Да правим каквото трябва, пък да става каквото ще!

Оценка
-1 +6
 
Преглед на профил

Станка

Рейтинг: 190 Неутрално
  • 11
  • 12:51
  • 14 дек, 2011

До коментар [#4] от "ariel28":
Ние сме много повече славяни, отколкото самите французи - "римляни" или романски народ (имат доста галска кръв, а носят името на едно германско племе). С румънците пък е другояче. Поинтересувайте се от история.

Загубена

Оценка
-4 +5
 
Преглед на профил

normandy

Рейтинг: 3662 Неутрално
  • 12
  • 12:57
  • 14 дек, 2011

До коментар [#4] от "ariel28":

И какво са виновни румънците. Налазилите Франция не са румънци, имат само такива паспорти.

Оценка
-4 +9
 
Преглед на профил

rrv

Рейтинг: 314 Неутрално
  • 13
  • 13:01
  • 14 дек, 2011

Просията трябва да се забрани!!!

Оценка
-5 +7
 
Преглед на профил

luda_krava

Рейтинг: 2607 Неутрално
  • 14
  • 13:02
  • 14 дек, 2011

Прав е вътрешният министър. Париж тази пролет се беше наводнил с румънци. Толкова бяха неприятни, че заради тях спрях да се разхождам покрай Сена.
А кметът-социалист да си затваря устата, щото е негово задължение да осигури на парижани и гостите им спокойствие, което той не е изпълнил!

Оценка
-5 +7
 
Преглед на профил

luda_krava

Рейтинг: 2607 Неутрално
  • 15
  • 13:04
  • 14 дек, 2011

До коментар [#12] от "normandy":

Да де, прав си, имах предвид румънските цигани.

Оценка
-3 +7
 
Преглед на профил

Moi6e ot Israel (onziSa6tia ve!)

Рейтинг: 6758 Неутрално
  • 16
  • 13:06
  • 14 дек, 2011

Глоби за просяците? А в случай на липса на дребни, може ли с кредитна карта да се плащат? - цитат на коментар #1 от “NnT”

Ама без да се проверява чия е кредитната карта! Щото ще е сигурно че е крадена.

I REFUSE TO JOIN ANY CLUB THAT WOULD'VE ME AS A MEMBER!

Оценка
-3 +8
 
Преглед на профил

тулса

Рейтинг: 610 Неутрално
  • 17
  • 13:07
  • 14 дек, 2011

До коментар [#2] от "theanalyser":
"..на нас ни казват.."
Кои са тези, които " ни казват на нас"да сме толерантни?
Саркозиньо винаги е бил за твърди мерки срещу циганите катунари и просяци.Били то местни, били то "румънци" и "българи".
Защитниците на циганите и другите маргинали са главно цоциалисти,правозащитници от някои организации и някои еврокомисарки.

Оценка
-3 +9
 
Преглед на профил

1951

Рейтинг: 1295 Неутрално
  • 18
  • 13:08
  • 14 дек, 2011

Последно бях в Париж през лятото.
По улиците видях два типажа - местни клошари и просещи румънски цигани. Клошарите по правило не просят и до колкото разбрах си живеят по собствени правила и етика. Просещите румънски циганки, обаче са нещо ужасяващо. Невиждано нагли и досадни!

Оценка
-2 +13
 
Преглед на профил

Mechanosaurus

Рейтинг: 452 Неутрално
  • 19
  • 13:10
  • 14 дек, 2011

До коментар [#2] от "theanalyser":

Те ни казват "вие си ги прибирайте", а ние им казваме "както са дошли при вас, така ще дойдат и при вас, а ще се махнат оттука" ХЕХХЕХ!

Оценка
-1 +4
 
Преглед на профил

тулса

Рейтинг: 610 Неутрално
  • 20
  • 13:11
  • 14 дек, 2011

До коментар [#14] от "luda_krava":
"се беше наводнил с румънци".
А бе стига сте ги ..румънисвали циганите.
Циганите са си цигани.
Уточнявам, че става дума за един определен процент от "професионалисти" сред българските и румънски цигани, за големината на който може да се дискутира.
п.п.
Иначе в Париж си има от край време местни клошари,
някои от които са направо плашещи...

Оценка
-3 +8
 
Преглед на профил

ariel28

Рейтинг: 94 Неутрално
  • 21
  • 13:17
  • 14 дек, 2011

До коментар [#11] от "Станка":

С "романско-латинска" имах предвид повече езика. Последните генетични проучвания показаха колко сме славяни. За румънците пък се знае колко са наследници на римски ветерани. И как е създаден "романският" им език.
Личната нападка ще я пренебрегна

Оценка
-1 +3
 
Преглед на профил

luda_krava

Рейтинг: 2607 Неутрално
  • 22
  • 14:00
  • 14 дек, 2011

До коментар [#20] от "тулса":

Съгласна съм и си посипвам главата с пепел
Цигани си бяха, макар че говореха на румънски. И бяха супер нахални и неприятни.
Иначе си има клошари в Париж колко ти душа иска, возихме се един ден с такъв в метрото - вонята беше кошмарна. Ама на местен клошар попадам веднъж в месеца, докато циганите те тормозят всеки ден.

Оценка
+6
 
Преглед на профил

pc_none

Рейтинг: 1312 Любопитно
  • 23
  • 14:11
  • 14 дек, 2011

Какъв е смисълът да се имигрира, ако циганите и бедните също на тълпи идват там?

Оценка
-1 +2
 
Преглед на профил

naskom44

Рейтинг: 479 Неутрално
  • 24
  • 14:18
  • 14 дек, 2011

няма румънски, няма български, няма полски ит.н.има цигани
сега наричани роми. Еднакво мързеливи и крадливи.

Оценка
+3
 
Преглед на профил

Mechanosaurus

Рейтинг: 452 Неутрално
  • 25
  • 14:20
  • 14 дек, 2011

До коментар [#21] от "ariel28":

Да ама генетичните изследвания не могат да ти дадат колко е било славянското ДНК преди 1200 години, когато горе долу се формира днешната славянобългарска народност. Днешният висок процент е последица на 1000 години омесване с комшиите. И в Украйна няма много славянско ДНК, макар тя да се смята за прародина на славяните - просто татарските нашествия са го унищожили. А в Русия има повече угрофинско ДНК. Само Белорусия и отчасти Източна Полша имат славянско ДНК. Но то и без това не е било твърде различно от балканското (дако мизо трако дакийско)

Оценка
+2
 
Преглед на профил

ariel28

Рейтинг: 94 Неутрално
  • 26
  • 14:40
  • 14 дек, 2011

До коментар [#25] от "Mechanosaurus":

Съгласна съм. Имах предвид, че далеч не сме толкова славяни, колкото се опитваха да ни изкарат по политически причини. Аналогично на румънците, които се опитват да се изкарат наследници на римските пенсионирани легионери.

Оценка
-1 +4
 
Преглед на профил

etty1

Рейтинг: 1409 Любопитно
  • 27
  • 15:11
  • 14 дек, 2011

Защо не се учим от добрите примери, както са правили възрожденците? Мислим се за по-умни от тях или просто не ни е грижа?

Оценка
+3
 
Преглед на профил

Orchid

Рейтинг: 1846 Неутрално
  • 28
  • 15:29
  • 14 дек, 2011

"явление, движено от организираната престъпност."
Хем знаят къде е ключа от бараката, хем се правят на ударени.
Част от главните действащи лица на тази организирана престъпност са И в правителствените институции. Хич да не излизат с половинчати мерки, ами да вземат да резнат главата на змея. Остатъците от просещи цигани (били те български, румънски или местни) сами ще изчезнат!

Ако пък си направят системата за получаване на работа и пребиваване по-малко дискриминационна, ще имат пълно основание да си екстрадират на воля.

Оценка
+4
 
Преглед на профил

Mechanosaurus

Рейтинг: 452 Неутрално
  • 29
  • 15:56
  • 14 дек, 2011

До коментар [#26] от "ariel28":

Да, с румънците имаме толкова общо, колкото и със сърбите нямаме. Като казах сърбите (хървати, босненци, черногорци), там пък преобладава илирийско ДНК, а славянското също е малко. А при чехи и словенци пък беше някакъв антропологичен тип свързван с келтите (не помня какъв).

Оценка
-1 +2
 
Преглед на профил

ariel28

Рейтинг: 94 Неутрално
  • 30
  • 16:23
  • 14 дек, 2011

До коментар [#29] от "Mechanosaurus":

Според изследването "най-чистите" славяни са поляците. У сърбите също има доста славянско. Така че си прав.

Оценка
-1 +2
 
Преглед на профил

kardinalat

Рейтинг: 3533 Весело
  • 31
  • 18:46
  • 14 дек, 2011

О, свещена простота !

Популизмът край няма. Интересно ми е как с административни мерки ще се реши социален проблем.

Векове наред е пробвано. И при Валоа, и при Бурбоните, и по време на Републиките е имало периоди с подобни забрани - резултатите ги виждаме.

Оценка
-1 +1
 
Преглед на профил

Mechanosaurus

Рейтинг: 452 Неутрално
  • 32
  • 11:03
  • 15 дек, 2011

До коментар [#31] от "kardinalat":

Но по-добре със отколкото без забрани.

Оценка
-1
 
Преглед на профил

Мария

Рейтинг: 6903 Неутрално
  • 33
  • 17:44
  • 17 яну, 2012

Въй, ам сега? Какво ще правят братята роми от Румъния и България, как ще си изкарат хляба, а? - цитат на коментар #7 от “VеnRus 2008”


Как какво? Ще се преместят на по-топло малко по на юг от Франция, при другите катуни. Семейството в нужда се познава.

И така... след 100 години местене може пък да стигнат до Циганоландия, дай Боже!

Добавяне на коментар Правила за писане на коментари

За да коментирате, моля влезте в профила си или се регистрирайте.