Регистрация
15 яну 2012, 19:01

Сградата, която промени завинаги Лондон

Всеки небостъргач е символ. Точно този обаче не е ясно какво точно символизира. ...

За да прочетете тази статия, трябва да се регистрирате. Регистрацията е безплатна.

Предимства:

  • Достъп до над 600 000 статии от архивите на Капитал и Дневник
  • Единен вход за всичките сайтове
  • Възможност за персонализация на вашия профил

Ако вече сте регистрирани, влезте с вашия email и парола.

49 коментара
 
Преглед на профил

КМЕТ В СЯНКА

Рейтинг: 3539 Неутрално
  • 1
  • 19:19
  • 15 яну, 2012

хубава атракция !

ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ ! ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!

Оценка
-23 +19
 
Преглед на профил

Roger

Рейтинг: 2899 Неутрално
  • 2
  • 19:25
  • 15 яну, 2012

Лондон си беше добре без супер високи небостъргачи.

Оценка
-17 +62
 
Преглед на профил

dodge_ram

Рейтинг: 3944 Неутрално
  • 3
  • 19:25
  • 15 яну, 2012

"... архитектурна катастрофа, достойна за бреговете на Дубай, но не и на Темза..."

Аз по-скоро съм съгласен с това определение.

Great minds discuss ideas; average minds discuss events; small minds discuss people.

Оценка
-16 +134
 
Преглед на профил

rossik

Рейтинг: 5 Неутрално
  • 4
  • 19:27
  • 15 яну, 2012

А кой ли е Енцо Пиано? Дневник, моля ви...
http://www.rpbw.com/

Оценка
-4 +24
 
Преглед на профил

wreck

Рейтинг: 1595 Неутрално
  • 5
  • 19:29
  • 15 яну, 2012

До коментар [#4] от "rossik":

точно щях да ги питам за същото.

You should never underestimate the predictability of stupidity .

Оценка
-2 +7
 
Преглед на профил

Гилгамеш

Рейтинг: 2989 Неутрално
  • 6
  • 19:33
  • 15 яну, 2012

До коментар [#3] от "dodge_ram":

Абсолютно съм съгласен. Ама никой не ни пита нас с теб.

Ако ББ беше президент на Египет => http://prikachi.com/images/27/4258027E.jpg

Оценка
+19
 
Преглед на профил

dourmana

Рейтинг: 1618 Неутрално
  • 7
  • 19:37
  • 15 яну, 2012

Странно, че сте пропуснали най-честото сравнение с гордостта на севернокорейската архитектура: http://en.wikipedia.org/wiki/Ryugyong_Hotel
Иначе Shard ще си стане поредния символ на Лондон, като Gherkin и почти завършената ArcelorMittal Orbit tower ...

Оценка
-5 +15
 
Преглед на профил

Philotimo

Рейтинг: 676 Весело
  • 8
  • 19:39
  • 15 яну, 2012

До коментар [#3] от "dodge_ram":

Ами да ... че какви са и ЩЕ бъдат в бъдеще главните действащи лица в политиката/икономиката/бизнеса на Острова? Руснаци и араби, а на тях това им е точно по вкуса.

Просто УК се отдалечава все повече от Европа и дори тази сграда е символ за това ...

Оценка
-2 +28
 
Преглед на профил

jackdaniels

Рейтинг: 1215 Неутрално
  • 9
  • 19:39
  • 15 яну, 2012

като прочетох заглавието и си помислих че това ще е най голямата джамия в Европа ама добре че англичаните се вдигнаха и спряха проекта. някаква арабска секта с милиарди искаха да строят джамия за 12 хиляди молещи се която да е близо до залата където ще са олимпийските игри и да покаже на света че Англия вече и ислямска територия но 40 хиляди подписа обърнаха нещата и сега вече яко отказват разрешения за строеж на джамии.

http://uk.reuters.com/article/2010/01/18/uk-britain-mosque-idUKTRE60H57020100118

Оценка
-4 +22
 
Преглед на профил

munsterspatz

Рейтинг: 545 Неутрално
  • 10
  • 19:40
  • 15 яну, 2012

До коментар [#3] от "dodge_ram":

Честно казано тази мания по кулите и на мен почва да ми идва в повече. Ако може на всяко коьше по един Бурж да цвъкнем.

Оценка
-5 +18
 
Преглед на профил

Philotimo

Рейтинг: 676 Неутрално
  • 11
  • 19:40
  • 15 яну, 2012

До коментар [#7] от "dourmana":

+

Интересно какво ще си помисли средностатистическия лондончанин/англичанин, когато види това

Оценка
-2 +7
 
Преглед на профил

СДС

Рейтинг: 4388 Неутрално
  • 12
  • 19:44
  • 15 яну, 2012

Един от поредните небостъргачи!
А, до не отдавна, Англия бе символ на оригиналност и новаторство. Първото метро в света, първата асфалтирана улица, първият танк...

Съюз на Държавните Сигурности Времето е наше! Времето е пари! Парите са наши, времето е Ваше!

Оценка
-4 +17
 
Преглед на профил

dodge_ram

Рейтинг: 3944 Неутрално
  • 13
  • 19:47
  • 15 яну, 2012

Абсолютно съм съгласен. Ама никой не ни пита нас с теб. - цитат на коментар #6 от “Гилгамеш”


Първите ми впечатления от Лондон датират от времето, когато величественият шедьовър на сър Кристъфър Рен - катедралата Сейт Пол - беше заобиколен от грозни утилитарни кубове в стил "кино Одеон", строени по времето на някакъв кмет-лейбърист през 60-те. Впоследствие тези грозотии бяха съборени под обществен натиск начело с инициативен комитет, оглавен от Принц Чарлз, и сега на тяхно място има красива ренесансова плаза, околовръст с нискосилуетни офис билдинги, които значително по-добре се вписват в градската среда, особено ако ги погледнеш от "фенера" на купола на катедралата.

Междувременно обаче се появиха други уродливости: Милбанк Тауър току до старата галерия Тейт, зданието на Нат Уест в Ситито, до което преди няколко години се изправи и Корнишонът на Норман Фостър (да си призная, чувствата ми към него са смесени), стъкленият тестис на десния бряг, където се помещава новото кметство на Голям Лондон...

Един от любимите ми градове не може да избяга проклятието меркантилната корпоративна архитектура, заприличвайки все повече на Дубай, Доха, Шанхай и пр. азиатски перли.

Great minds discuss ideas; average minds discuss events; small minds discuss people.

Оценка
-2 +35
 
Преглед на профил

НИКОЛА ГЕШЕВ

Рейтинг: 6114 Весело
  • 14
  • 19:54
  • 15 яну, 2012

На мене ми се вижда като самотна ледена висулка(ако я обърнеш сградата с краката на горе де) ........ Не се връзва тва стъклено-стоманено висулче на Лондон. Не ми харесва определено.....

Политиката е новото средство след религията за зомбиране на нациите.Дали ще разчиташ и вярваш на бог,или на политик,ти ще си прдаден.Поздрави ARRI!

Оценка
-4 +23
 
Преглед на профил

НИКОЛА ГЕШЕВ

Рейтинг: 6114 Весело
  • 15
  • 19:56
  • 15 яну, 2012

До коментар [#12] от "СДС":

А пък първия небостъргач в света е бил построен в Питсбърг, и е бил на 6 етажа. Без майтап.

Политиката е новото средство след религията за зомбиране на нациите.Дали ще разчиташ и вярваш на бог,или на политик,ти ще си прдаден.Поздрави ARRI!

Оценка
-1 +16
 
Преглед на профил

Вели

Рейтинг: 3767 Разстроено
  • 16
  • 19:58
  • 15 яну, 2012

А къде го нашият небостъргач??? Глав. арх. Петър Диков "ще умре с отворени очи"... Ех, Българио, все си нямаш късмет!!!

Оценка
-9 +5
 
Преглед на профил

НИКОЛА ГЕШЕВ

Рейтинг: 6114 Весело
  • 17
  • 20:01
  • 15 яну, 2012

До коментар [#16] от "Вели":

Не подсещай бре. Утре от магистралки ще се прехвърлим да строим небостъргачи.......То на вожда му е толкова пипето......

Политиката е новото средство след религията за зомбиране на нациите.Дали ще разчиташ и вярваш на бог,или на политик,ти ще си прдаден.Поздрави ARRI!

Оценка
-5 +32
 
Преглед на профил

xalikarans

Рейтинг: 6187 Неутрално
  • 18
  • 20:02
  • 15 яну, 2012

Какво представляват съвременните големи градове,освен мегаполиси.
Изсипани от кутия неща:...........,
Има непрентенциозни но неободми неща,има и непотребни купени за ей така,има и лъскави и много скъпи за да не изоставаме от другите,има и еко нещо зелено,има и останали билетчета от еднопосочността

Оценка
+5
 
Преглед на профил

theanalyser

Рейтинг: 1903 Неутрално
  • 19
  • 20:04
  • 15 яну, 2012

Наистина е впечатляваща!
Великолепна гледка!

Оценка
-4 +9
 
Преглед на профил

drakar65

Рейтинг: 3179 Неутрално
  • 20
  • 20:05
  • 15 яну, 2012

До коментар [#14] от "ARRI":

И на мен. Определено! Както и "куршума" от другия бряг на Темза!
Много почна да се прави строителен кич в Лондон!
Губи се атмосферата на града!
А и като добавим цветнокожите в предградията/афроангличан, или афрошотландци/.
Колко и да са консервативни англичаните, колко и да е им стара демокрацията, май не случайно искат излизане от Евро зоната!

“Сега е моментът да превъртим Рубикон-а” - Гай Юлий Ц..."Operation: Black March"

Оценка
-11 +14
 
Преглед на профил

dourmana

Рейтинг: 1618 Неутрално
  • 21
  • 20:07
  • 15 яну, 2012

До коментар [#11] от "Philotimo":

Според мен, едва ли някога лондончани ще започнат да се гордеят с тази кула, както с останалите си символи...
И докато Капур се хвали, че се е вдъхновил за Орбит от кулата на Татлин за 3-тия интернационал, то тук архитекта едва ли ще е щастлив да бъде сравняван с безименен колектив от Северна Корея ))
Най-малко може посмъртно да се окаже, че Ким Ир Сен в свободното си време е проектирал и този хотел в Пхенян

Оценка
-2 +6
 
Преглед на профил

ot Bansko

Рейтинг: 1319 Неутрално
  • 22
  • 20:14
  • 15 яну, 2012

До коментар [#15] от "ARRI":
Първия истински небостърга4 в света: Хоум И6урънс Билдинг, 4икаго, 1883 десететажна сграда, съборена през 1931.
Съжалявам за правописа, но нямам кирилица.

Оценка
+8
 
Преглед на профил

virgin

Рейтинг: 701 Неутрално
  • 23
  • 20:18
  • 15 яну, 2012

Според мен Лондон закъсня с изграждането на този тип сгради, но затова пък бързо наваксва. След скоро завършените Gerkin и Heron Tower и предстоящото откриване през май на тук коментирана London Bridge Tower /Shard/, в процес на изграждане са и Bishopsgate Tower /The Pinnacle/ - 288м на KPF, 122 Leadenhall - 225м на Ричард Роджерс и дори Fenchurch Street 20 /the Walkie Talkie/ - 160м на Рафаел Виноли. Последният не е много висок, но ще доминира поради местоположението си в долната част на Ситито.
На мен това ново поколение лондонски небостъргачи ми допада. Няма нищо общо с бетонните сгради от 60-те и 70-те години. Малко изненадващо е съседството на ниски викториански сгради, но може би точно този еклектизъм прави Лондон толкова уникален. Това което липсва е по-скоро градското планиране и щироките булеварди, но какво да се прави - Лондон не е имал своя барон Осман.
Във всеки случай, вестта за смъртта на небостъргачите е силно преувеличена, напротив, напоследък тази мода се налага дори в Европа - достътючно е да се види какво се прави в Истанбул, Варшава, Москва, Виена, Ротердам . . . .

Guys, I know Kung Fu!

Оценка
-3 +13
 
Преглед на профил

EREBUS

Рейтинг: 5632 Неутрално
  • 24
  • 20:24
  • 15 яну, 2012

Аз също мисля,че тази сграда не се връзва с Лондон.

'' ΒΑΣΙΛΕΥΣ ΒΑΣΙΛΕΩΝ ΒΑΣΙΛΕΥΩΝ ΒΑΣΙΛΕΥΣΙΝ ''

Оценка
-6 +16
 
Преглед на профил

ivanchoLA

Рейтинг: 2318 Весело
  • 25
  • 20:42
  • 15 яну, 2012

Позната на Лондончани като the toilet brush ... те просто умрът да се оплакват,но всъщност тоя раъон не е от наи-добрите и ще дръпне много заради кулата. Още повече че ще прекрие бетонните гета точно зад нея, което неимоверно ще подобри пеизажа от тази страна ...

Americans strive for excellence, Europeans for mediocrity ... да не би цоциализъм играло, не би чудо видяло (c) ivanchoLA2012

Оценка
-11 +5
 
Преглед на профил

drakar65

Рейтинг: 3179 Неутрално
  • 26
  • 20:47
  • 15 яну, 2012

Баш не е по темата, ама и французите се опитаха да се правят на сюрреалисти.
И направиха "La Défense" които е основен бизнес район и модерен квартал.
Ама не го "шибнаха" пред "Лувър-а" или пред "Версай"!

Има разлика? Нали?
П.С. Стъклената пирамида пред "Лувър-а" е заради "Шифъра на Леонардо"!
Иначе Дан Браун не би завършил книгата си!

“Сега е моментът да превъртим Рубикон-а” - Гай Юлий Ц..."Operation: Black March"

Оценка
+13
 
Преглед на профил

_dan_

Рейтинг: 1776 Весело
  • 27
  • 21:03
  • 15 яну, 2012

По-високо от хотел Родина нема!

Оценка
+23
 
Преглед на профил

Срам

Рейтинг: 74 Неутрално
  • 28
  • 21:21
  • 15 яну, 2012

На другия бряг се издига 180-митровата "Краставица"...
Хахахха!!!

Оценка
+5
 
Преглед на профил

johnny_cage

Рейтинг: 434 Весело
  • 29
  • 21:26
  • 15 яну, 2012

Малко на Арабско мяза, ама карай

Оценка
+10
 
Преглед на профил

Omnis Omnibus

Рейтинг: 3481 Неутрално
  • 30
  • 21:29
  • 15 яну, 2012

Според едно проучване, манията за небостъргачи предвещава крах!

http://goo.gl/z9UoK

"Според проучване на Barclays Capital, манията за небостъргачи през последните 140 години е сигурен показател за предстояща катастрофа.

То посочва, че бумът в строителството, който породи в Ню Йорк небостъргачите на Chrysler и Empire State, предшества крахът в Ню Йорк от 1929 г. и Голямата депресия."

Всъщност, който се интересува от история знае, че и в миналото е било така. Грандиозни постройки(като пирамидите и Вавилонската кула, например) са предшествали упадъка на древните цивилизации. "Нищо ново под слънцето"

„По- голямата част от хората са прекалено мързеливи, за да достигнат сами до истината; те се задоволяват с първото попаднало им авторитетно мнение.“ Тукидид

Оценка
-9 +7
 
Преглед на профил

quasimodo

Рейтинг: 699 Неутрално
  • 31
  • 21:52
  • 15 яну, 2012

Април месец за първи път бях там заради концерт на Roger Waters и нищо над 60м височина не ми привлече окото
Едно търговско начинание, което няма нищо общо с духа на този прекрасен град, но... ще го понесе

Оценка
+8
 
Преглед на профил

Павел

Рейтинг: 1257 Неутрално
  • 32
  • 21:55
  • 15 яну, 2012

Да ни е честита първата критика на висока сграда в официална българска медия. Все още има много хора, които защитават тезата, че това е бъдещето на градовете.

http://pavel-yanchev.blogspot.com/

Оценка
+12
 
Преглед на профил

SeoKungFu

Рейтинг: 1504 Неутрално
  • 33
  • 22:45
  • 15 яну, 2012

Прилича на остър х.у.й.

"Корнишона" по-бива де, по-прецизно изобразява същото, с по-подходяща завоалирана овалност, същински еротизъм. Това директно ряяяяяяяяз !

Чисто порно.

~ Happy people are loving. Fearful people are busy with other things. ~ >>> Using governmental force to impose vision on others is intellectual sloth ! <<<

Оценка
-1 +4
 
Преглед на профил

led_zep.23

Рейтинг: 4130 Неутрално
  • 34
  • 22:53
  • 15 яну, 2012

Mислех си, че съм с консервативни възгледи и само на мен не ми харесват тези небостъргачи. Оказа се, че имам съмишленици.
Не ми харесват кулите, както и проекта за кули в Париж.
Защо трябва да се загрозява изящната архитектура, която са оставили предшествениците ни?
От друга страна, не всичко, което сега ни се струва даденост за някой град, на времето е било прието с овации (пример Айфеловата кула).

Оценка
+8
 
Преглед на профил

jack_frances

Рейтинг: 196 Неутрално
  • 35
  • 22:55
  • 15 яну, 2012

Много красива сграда! А само си помислете, какво са казвали за Айфеловата кула. А днес е символ. Всяка епоха трябва да остави своя следа, това показва, че града е жив.

jack frances

Оценка
-1 +8
 
Преглед на профил

sabbath

Рейтинг: 2065 Любопитно
  • 36
  • 23:33
  • 15 яну, 2012

"...сградата ще има 72 етажа (върхът ще е на височината на 87 етаж),"значи ще има цели 16 невидими етажа.

Оценка
-4 +2
 
Преглед на профил

pc_none

Рейтинг: 1312 Неутрално
  • 37
  • 00:01
  • 16 яну, 2012

Това чудо с отвес не се строи...

Оценка
+3
 
Преглед на профил

Теодора

Рейтинг: 1574 Неутрално
  • 38
  • 00:03
  • 16 яну, 2012

Е по-красиво е от Айфеловата кула със сигурност

http://antiideas.wordpress.com/

Оценка
-2 +3
 
Преглед на профил

Теодора

Рейтинг: 1574 Неутрално
  • 39
  • 00:04
  • 16 яну, 2012

До коментар [#36] от "sabbath":

Може да има фиктивни.. или най-горните да са тоалетните

http://antiideas.wordpress.com/

Оценка
-1 +2
 
Преглед на профил

hyacinth

Рейтинг: 1026 Неутрално
  • 40
  • 01:40
  • 16 яну, 2012

Това ми прилича на масонски проект.

Оценка
-2 +2
 
Преглед на профил

Павел

Рейтинг: 1257 Неутрално
  • 41
  • 02:43
  • 16 яну, 2012

До коментар [#35] от "jack_frances":

Когато е строена Айфеловата кула, очевидно е имало нужда от символи. Не мисля, че днешните градове страдат от липса на символи, да не говорим за Лондон.
Може би по-обитаема среда не би навредила на много от днешните градове. А тази кула не мисля, че допринася за това.

http://pavel-yanchev.blogspot.com/

Оценка
-1 +6
 
Преглед на профил

tademan

Рейтинг: 1106 Весело
  • 42
  • 06:50
  • 16 яну, 2012

Тъпи ингилизи - оставили са 50-тина метра до съседната сграда! У СофиА такива пропуски нЕма!

Настроението е "весело", защото няма "саркастично''!

Оценка
+6
 
Преглед на профил

keksa65

Рейтинг: 1018 Неутрално
  • 43
  • 11:23
  • 16 яну, 2012

ЛОНДОН СТАВА ВСЕ ПО-КРАСИВ

Оценка
-4 +1
 
Преглед на профил

W140

Рейтинг: 2101 Неутрално
  • 44
  • 12:00
  • 16 яну, 2012

Лондон ще е все по-интересен за посещение Някой ден надявам се ...

http://www.panoramio.com/user/1141979

Оценка
-2
 
Преглед на профил

funstruction

Рейтинг: 221 Неутрално
  • 45
  • 12:05
  • 16 яну, 2012

Що хабят толкоз много джам тези калпазани. Колко много оранжерии могат да се направят с него и да си набучиш вътре зарзавата ))

www.funstruction.net - Забавни снимки и куриози от строителството

Оценка
+3
 
Преглед на профил

VеnRus 2008

Рейтинг: 6986 Любопитно
  • 46
  • 16:07
  • 16 яну, 2012

Не мога да приема небостъргачи в стара Европа. Някак си по-подхождат за САЩ, Дубай, Хонк-Конг, етс. но не в и центъра на Европа. Не се вързва със старинните красиви сгради на по 500-600 и повече години наоколо.

"Давайте другари от Ал-Кайда, целият български народ е с вас и ви подкрепя" - цитат на "tupaja__obezyana"

Оценка
-1 +3
 
Преглед на профил

kkk_20

Рейтинг: 1621 Разстроено
  • 47
  • 17:54
  • 16 яну, 2012

Катедралата Сейнт Пол се гуши под сянката на арабския небостъргач- това е бъдещето на Лондонския пейзаж.
Отразявала духа на времето, за съжаление.

Оценка
+2
 
Преглед на профил

kkk_20

Рейтинг: 1621 Неутрално
  • 48
  • 18:03
  • 16 яну, 2012

От друга страна, не всичко, което сега ни се струва даденост за някой град, на времето е било прието с овации (пример Айфеловата кула).- цитат на коментар #34 от “led_zep.23”

Айфеловата кула е била и за времето си върховно достижение на инженерно-техническата мисъл.
Шард би бил просто поредният небостъргач в Дубай, но в Лондон е символ на безпардонноста, уродливостта и всеразрушаващата сила на самозабравилият се финасов капитал.

Оценка
+2
 
Преглед на профил

nicoleta

Рейтинг: 6676 Неутрално
  • 49
  • 23:13
  • 16 яну, 2012

Грозно, като 4те кули дето ги вдигнаха в Мадрид,хич не се връзват с останалата архитектура.

הפך את היוצרות

Оценка
+1
Добавяне на коментар Правила за писане на коментари

За да коментирате, моля влезте в профила си или се регистрирайте.