САЩ предложили на Русия план за бъдещето на Асад

САЩ предложили на Русия план за бъдещето на Асад

© Reuters



Възможно ли е заплахата от обвинения във военни престъпления да убеди президента Башар Асад да напусне властта? Или гаранциите за безопасността му, ако се съгласи на изгнание? Тези амбициозни предложения са в центъра на новите опити на администрацията на американския президент Доналд Тръмп за край на шестгодишната гражданска война в Сирия.


Въпреки че все още са в развитие, плановете на Тръмп за Сирия вече са по-ясни, откакто той нареди ракети да бъдат изстреляни по сирийска военновъздушна база, за да бъде наказан Асад за атаката с химически оръжия. Стратегията се разделя на три основни фази: победа на "Ислямска държава", връщане на стабилността в Сирия район по район и осигуряване на политически преход, който да завърши с оттеглянето на Асад.


Този подход не е много по-различен от онзи, който се провали по време на администрацията на предшественика на Тръмп, Барак Обама, а пред него има по-големи предизвикателства.




Асад се съпротивлява с твърда сила на всички опити управлението му да бъде прекратено, разпалвайки конфликт, в който загинаха половин милион души. Опозицията срещу Асад е много по-слаба след серия поражения на бойното поле. Същевременно за всеки американски план за Асад ще е необходимо съдействието на ключовия съюзник на Сирия – Русия. Миналата седмица Тръмп обяви, че отношенията между Русия и САЩ "може да са достигнали най-ниската си точка в историята".


Въпреки това няколко служители от администрацията на президента казват, че екипът на Тръмп по въпросите на националната сигурност използва нестабилността в Сирия този месец, за да даде нов фокус на разговорите с Москва.


Ракетното нападение в отговор на химическата атака в Сирия подсили аргументите на САЩ за това, че Русия подкрепя Асад, потенциален военнопрестъпник, и върна на Америка възможността да заплашва с военни действия, ако отново се случат жестокости. Властите казват, че по-скоро са се надявали да възстановят сътрудничеството с Русия относно Сирия, което би помогнало да се оправят обтегнатите отношения между Вашингтон и Москва.


В момента оформящият се план на Тръмп включва три елемента, твърдят няколко представители на американските власти, които нямат право да обсъждат вътрешния дебат по политики и поискаха анонимност.


Първа фаза: разгром на "Ислямска държава"


Въздушните удари на САЩ бяха първата американска атака срещу силите на Асад, но няма желания армията да се използва за свалянето му. Съветникът на Тръмп по националната сигурност Хърбърт Макмастър каза в събота, че САЩ не планират изпращане на още сухопътни сили. "Приоритет ни е да победим ["Ислямска държава"]", обяви миналата седмица секретарят по отбраната Джеймс Матис.


Групировката вече е загубила много от териториите, които владееше в Ирак и Сирия. Най-сериозното изключение е Ракка, която "Ислямска държава" провъзгласи за своя столица в Сирия и която САЩ и съюзниците се подготвят да нападнат в близките седмици.


Втора фаза: стабилизация


След като "Ислямска държава" бъде победена или заплахата ѝ бъде неутрализирана, администрацията ще опита да посредничи за примирия в отделните райони между войските на Асад и бунтовниците. Подобни примирия рядко се спазват.


Администрацията на Тръмп заговори за "временни зони на стабилност". Те биха били различни от "безопасните зони", които администрацията на Обама обмисляше, но които така и не реши да приложи, защото за целта би било необходимо американско военно присъствие, създавайки потенциал за сблъсък между американски самолети със сирийските военновъздушни сили.


Планът на Тръмп предвижда правителството на Асад да е страна в изграждането на зони за стабилност и американски или арабски самолети да патрулират в тях, без да се сблъскват със сирийски самолети.
Когато сигурността се възстанови, администрацията се надява, че местни лидери, принудени да избягат, могат да се завърнат и да поведат местни правителства. Могат да помогнат да се възстановят основните услуги и да пазят Сирия. Основната идея би била сунитските сили да охраняват преобладаващо сунитските зони, кюрдските сили да охраняват основно кюрдските зони и т.н.


На национално ниво целта е да се създаде преходна власт, която да управлява временно Сирия. Преговори под шапката на ООН се провалят години наред в опитите си да установят такава власт.


Трета фаза: преход


Въпреки че представители на администрацията на Тръмп досега са правили противоречащи си публични изказвания за бъдещето на Асад, очертаващият се план предвижда мирно предаване на властта. Оттеглянето на Асад може да се случи по няколко начина.


Една от възможностите е да се проведат избори според нова конституция, като на Асад се забрани да участва.
По-мрачен сценарий предвижда Асад да последва съдбата на бивши диктатори като Муамар Кадафи в Либия и Садам Хюсеин в Ирак, убити след свалянето им.


Третият сценарий предвижда да се окаже влияние на Асад чрез заплаха, че ще бъде обвинен във военни престъпления. Докато администрацията вярва, че правителството на Сирия е виновно, ключът е в това престъпленията да се свържат със самия Асад. Успешното му изправяне пред правосъдието би било трудно по правни и геополитически причини. Освен от Русия Асад е подкрепян и от Иран.


Администрацията на Тръмп все още нищо не е казала за възможността да работи с Техеран за мира в Сирия. Независимо от това Вашингтон още вярва, че ако заплашат Асад с разследване за военни престъпления и му предложат да се оттегли в изгнание извън Сирия – например в Иран или Русия – този подход би могъл да съдържа потенциал.


Държавният секретар Рекс Тилърсън каза на руския президент Владимир Путин и външния министър Сергей Лавров, че Вашингтон предпочита именно последната възможност, твърдят източниците от администрацията. "Колкото повече време минава, толкова по-възможно става", обясни Тилърсън по време на пресконференция. "Има и определени лица, които работят в тази посока."


След прехода


Въпреки различията между Белия Дом и Кремъл представители на Тръмп настояват, че въвличането на Русия е от изключителна важност, за да се сложи край на войната, предвид влиянието, което тя получи в Сирия, след като помогна на Асад да си възвърне най-големите градове в страната.


Администрацията търси подкрепа за Русия, като гарантира достъп до военноморската база в Тартус и военновъздушната в Латакия според всеки сценарий за времето след Асад. Не е ясно обаче как САЩ могат да правят подобни уверения, след като не са сигурни кой ще управлява Сирия.


Тилърсън е предал основните моменти в този план на Путин и руските представители в Москва, твърдят официалните лица. В същото време той е помолил Русия да даде яснота за главните си интереси, без да търси незабавен отговор и предлагайки на руските власти да помислят по въпроса. Не е ясно кога ще отговори Русия, казват източниците от администрацията.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (164)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на DJTrump
    DJTrump
    Рейтинг: 350 Неутрално

    Куха теория и нищо повече.
    Победа на Ислямска държава - О.К.
    Ми после.
    После САЩ се надява...
    Ми да не се надяват, там нещата не стават така.
    Трябва здръва ръка и бой по каската.
    Докато посинее.
    Иначе просто ще се роди поредната ИДИЛ, ако Асад падне.
    Колега Тръмп...

  2. 2 Профил на Миша
    Миша
    Рейтинг: 856 Неутрално

    Рекс Тилърсън показа мастер-клас по дипломация в Москва. Путин и Лавров не бяха подготвени за това.
    Планът е добър. Ако толкова държат на Асад, нека го пробват на истински честни избори.

    Миша
  3. 3 Профил на von_seeckt
    von_seeckt
    Рейтинг: 718 Неутрално

    Сащ имат най голяма полза да се поддържа възможно най голпм хаос в региона и симите да избиват шиите и обратно.

  4. 4 Профил на Отец Сисой
    Отец Сисой
    Рейтинг: 1443 Весело

    Какво мисли народът на Сирия няма значение, нали така?

    over the under
  5. 5 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8917 Неутрално

    До коментар [#4] от "Отец Сисой":

    Народът на Сирия имаше достатъчно години да се оправи сам. Е, не можа. Сега ще чака, други да го оправят.

  6. 6 Профил на citoplast
    citoplast
    Рейтинг: 1721 Весело

    Асад е Путник!

    Имало едно време ссср...
  7. 7 Профил на CINZANO - оправете си сайта!
    CINZANO - оправете си сайта!
    Рейтинг: 2518 Неутрално

    Ако свалят жирафа от власт, филмът ще свърши за християните, алауитите, язидите и всякакви други малцинства в Сирия, а краят му ще е кървав. Ама на кой му пука, важно е Катар и СА да са доволни...

    Мома, връщай 12 и 12А!
  8. 8 Профил на Отец Сисой
    Отец Сисой
    Рейтинг: 1443 Неутрално

    До коментар [#5] от "Роси":

    Народът на Сирия си се оправяше много добре докато си беше оставен сам на себе си. После някои решиха, че ще бъде още по-добре, ако махнат Асад до няколко седмици (по Давутоглу) и въоръжиха ислямски си братя да си джихадстват.

    over the under
  9. 9 Профил на дядо Д
    дядо Д
    Рейтинг: 2653 Неутрално

    На Русия плана е същия, плюс конституция.До коментар [#2] от "Миша":

  10. 10 Профил на ka2
    ka2
    Рейтинг: 2123 Неутрално

    Много вероятно е разделяне на Сирия . Поне това прозира от всичко казано.

  11. 11 Профил на дядо Д
    дядо Д
    Рейтинг: 2653 Неутрално

    Това ще е лош сигнал за Украйна.
    До коментар [#10] от "ka2":

  12. 12 Профил на Отец Сисой
    Отец Сисой
    Рейтинг: 1443 Неутрално

    И изобщо, всичко вървеше към логична си завръзка и без САЩ - Асад изгони джихадистите от големите градове, те нямаха избор и седнаха на масата на преговорите, с помощта на Турция плюс Русия и Иран. САЩ се оказаха изолирани и сега с бомбене и евтина пропаганда се опитват да се върнат в играта. "Ангажирането" на САЩ със Сирия само ще удължи гражданската война.

    over the under
  13. 13 Профил на полувишис
    полувишис
    Рейтинг: 282 Весело

    До коментар [#6] от "citoplast":

    Асад трябва да изкара остатъка от дните си или във военната база в Латакия, или в луксозния ризорт Гуантанамо :)

    http://labs.capital.bg/201601/agentite-dnes
  14. 14 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 2561 Неутрално

    ".. да бъде наказан Асад за атаката с химически оръжия. "
    това още ли минава за истина ? значи в Ирак същите главорези ползваха химически оръжия , обаче в Сирия не са те

  15. 15 Профил на ka2
    ka2
    Рейтинг: 2123 Неутрално

    До коментар [#11] от "Добрин":

    Добрине , испусна момента! Докато имаха тридесет хилядна армия не стана. Какво те кара да мислиш , че ще стане при сто и осемдесет хиляди и вече добре въоръжена.Ако вземеш предвид породилата се омраза от загиналите , просто няма как да стане. А расиюшка няма силата да го направи.

  16. 16 Профил на меншевик
    меншевик
    Рейтинг: 1071 Неутрално

    "Администрацията търси подкрепа за Русия, като гарантира достъп до военноморската база в Тартус и военновъздушната в Латакия според всеки сценарий за времето след Асад. Не е ясно обаче как САЩ могат да правят подобни уверения, след като не са сигурни кой ще управлява Сирия."

    Не е и много ясно за какво въобще са им на ватниците тези бази там, при положение че логистиката им е нонсенс. На мен планът ми звучи така - дръжте си базите, а Асад при Янукович в най-добрия вариант. Харесва ми този план. Я как жужката почна да се вслушва след проведената му кратка и съдържателна педагогическа терапия с Томахавки.

    Сокурсник Путина, экс-разведчик КГБ: Вы серьезно думаете, что Путин, делающий подтяжку лица, развяжет ядерную войну? У него от страха ботокс потечет
  17. 17 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4427 Любопитно

    Като цяло съм съгласен с фазите предлагани от администрацията на Тръмпи, но има и пропуски. Освен разгром на ИД за да приключи първа фаза трябва да има и разгром на фронта ал-Нусра и техните съюзници. В момента точно те контролират град и провинция Идлиб. Изродите ал-Нусарски не са по-безопасни и по-малко главорези от изродите ИДилски.

    Относно трета фаза, и според мен след края на войната Асад трябва да си подаде оставката, да има нови и наистина демократични избори за президент и парламент. Всички етнически и религиозни групи в Сирия (а те са доста) да имат свои партии, които да участват на тези избори. След това те да направят и нова конституция, която обаче също да бъде светска и демократична. Може и в нея да има част за разделяне на различни властови позиции между основните групи в страната, по подобие на Ирак и Ливан.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  18. 18 Профил на ka2
    ka2
    Рейтинг: 2123 Неутрално

    До коментар [#14] от "дерибеев":

    Снощи в Турция е пристигнала експертна група по БОВ. На база снимков и видео матерял е видна самолетната атака. Загиналите еднозначно са от Зарин. А ти не вярвай!

  19. 19 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4427 Любопитно

    До коментар [#10] от "ka2":

    Всички велики сили са против този сценариий.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  20. 20 Профил на ka2
    ka2
    Рейтинг: 2123 Неутрално

    До коментар [#19] от "Иво":

    Така казват. Но идеята за по етапно превземане и успокояване , говори това.

  21. 21 Профил на protivbspdpsatak
    protivbspdpsatak
    Рейтинг: 1979 Неутрално

    На Русия плана е същия, плюс конституция.До коментар [#2] от "Миша":
    —цитат от коментар 9 на Добрин


    Фуражка,нали пишеше,че САЩ ще се разберат с Русия за оставането на Асад.Няма план военнопрестъпника и народоубиец и употребяващ химическо оръжие бандит Асад да остане на власт.Войната ще приключи когато руската подлога е аут.Най-добре е да бъде съден за престъпленията си срещу сорийския народ т.е обесен като Саддам Хюсеин или убит като Муамар Кадафи.Тоталитарните терористи от светски тип тази съдба ги очаква рано или късно.Ясно ли ти е сега бе фатмак-артелчик-пенсионер???????

  22. 22 Профил на bitaka
    bitaka
    Рейтинг: 610 Неутрално

    До коментар [#18] от "ka2":

    От турция всичко е видно.от самолет да бяха погледнали.на място няма ли да отидат?

    харпун
  23. 23 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 2267 Любопитно

    САЩ не може да предлага нищо относно Асад = той спечели войната.
    :-) САЩ ако желаят, могат да преговарят със Сирия.

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  24. 24 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 1494 Неутрално

    Шъ я делнат на 4 като Германия на времето . Зони на Турция, Русия, Иран и САЩ и после вече ще се мисли каква ще я сготвят

  25. 25 Профил на protivbspdpsatak
    protivbspdpsatak
    Рейтинг: 1979 Неутрално

    И изобщо, всичко вървеше към логична си завръзка и без САЩ - Асад изгони джихадистите от големите градове, те нямаха избор и седнаха на масата на преговорите, с помощта на Турция плюс Русия и Иран. САЩ се оказаха изолирани и сега с бомбене и евтина пропаганда се опитват да се върнат в играта. "Ангажирането" на САЩ със Сирия само ще удължи гражданската война.
    —цитат от коментар 12 на Отец Сисой


    Не си в час.Със превземането на големите градове не означава победа над тероризма.Още повече ,че сирийския народ в по-голямата си част таят тотална омраза срещу химическия убиец Асад.Терористите от Ал Кайда и ИД не са победени в Сирия ,и все са така силни.За това сега ще има всекидневни терористични актове в тази държава,и никой не може да ги спре без помоща на САЩ!Трябва Асад да бъде изгонен с ритници от власста,и победата срещу другите терористи ще бъде по лесно.След това избори в които да участва цялата умеена опозиция без сатрапа и убиеца Асад,за да може сирийците които искат да дойдат в Сирия от западните държави да могат спокойно,и без страх да го направят.Бъдещето е в умерената опозиция,която е част от сирийския народ.Те не са терористи,коакто путинската,асадската и иранската пропаганда иска да внуши.

  26. 26 Профил на Hawaii
    Hawaii
    Рейтинг: 5007 Весело

    оформящият се план на Тръмп включва три елемента, твърдят няколко представители на американските власти, които нямат право да обсъждат вътрешния дебат по политики и поискаха анонимност.
    ------------------------------------------------------------------------------

    Ха-хааааааа
    Не компютри а компоти
    Нямало плат а имало поредната ПАРТЕНКА
    от ХИБРИДНАТА РУСКА ПРОПАГАДНА с подтекст
    как САЩ без Русийката не можел
    Какъв ти план
    какво ти САЩ ПРЕДЛОЖИЛИ БИЛИ !!!! на Русия
    кви пет лева !!!!
    Някакви повече от изсмукани от пръстите съновидения
    как там някой за нещо си размишлявал
    как гласовете в него спорили били ъбаут
    ха-хаааааааа
    Кремълската пропагадна вече за нищо не става
    Една интрижка като хората вече не може да подхвърли
    хиииииии

  27. 27 Профил на султана глаушева
    султана глаушева
    Рейтинг: 2581 Неутрално

    Невероятно! Бъдещето на Асад се решава от сирийския народ на избори. Това е демокрация! Какво се бъркат Щатите? Той да е нападал Вашингтон? С какво право който и да било се разпорежда с чужда страна, все едно, че му е бащиния!

    Платената тролщина трябва да бъде криминализирана!
  28. 28 Профил на Ian Smith
    Ian Smith
    Рейтинг: 2417 Любопитно

    Сащ имат най голяма полза да се поддържа възможно най голпм хаос в региона и симите да избиват шиите и обратно.
    —цитат от коментар 3 на von_seeckt


    И защо мислиш така !

    В нормалните държави лудите са в психиатриите, а в Русия са в Кремъл.
  29. 29 Профил на dejmos
    dejmos
    Рейтинг: 1661 Неутрално

    Как си го представя САЩ ? Има избори при които шиити , алеуити, християни гласуват за АСАД ( стават накъде към 30%). Има кюрди 10% -16% ; Други до 9% . Сунитите остават към 40%. Ако има единна държава, това ще са три федеративни области. Ако няма ,ще има Сирия , Сирйкски Кюрдистан ....и нещо Сунитско.

  30. 30 Профил на ka2
    ka2
    Рейтинг: 2123 Неутрално

    До коментар [#26] от "Hawaii":

    + ++ Така е. Как няколко томахавки сринаха , дълго провеждащата се пропаганда.

  31. 31 Профил на keko2
    keko2
    Рейтинг: 527 Неутрално

    ".. да бъде наказан Асад за атаката с химически оръжия. "това още ли минава за истина ? значи в Ирак същите главорези ползваха химически оръжия , обаче в Сирия не са те
    —цитат от коментар 14 на дерибеев


    Ислямска държава удари американци и австралийци с химическо оръжие...
    http://frognews.bg/news_133277/Isliamska-darjava-udari-amerikantsi-i-avstraliitsi-s-himichesko-orajie/
    https://offnews.bg/news/Sviat-_12/Isliamska-darzhava-udari-irakskata-armiia-s-himichesko-orazhie_653295.html

  32. 32 Профил на Ian Smith
    Ian Smith
    Рейтинг: 2417 Любопитно

    Какво мисли народът на Сирия няма значение, нали така?
    —цитат от коментар 4 на Отец Сисой


    Може би трябваше да си по-загрижен за това какво мисли народа на Сирия когато същият този народ излезе масово да протестира срещу Асад и последния прати танковете да стрелят срещу мирните демонстариции.
    Тогава къде беше да се грижиш за мнението на народа на Сирия.

    В нормалните държави лудите са в психиатриите, а в Русия са в Кремъл.
  33. 33
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше вулгарни, нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  34. 34 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4427 Любопитно

    До коментар [#20] от "ka2":

    Не мисля, че говори за това. По скоро това е по лесния вариант за налагането на мир в страната. Изведнъж навсякъде мир няма как да настъпи,

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  35. 35 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 2267 Неутрално

    На Русия плана е същия, плюс конституция.До коментар [#2] от "Миша":
    —цитат от коментар 9 на Добрин
    Русия си отглежда сирийска опозиция в Москва от 2011 , която да смени Асад ... ако се наложи. :-) Не е същата опозиция която САЩ си представят

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  36. 36 Профил на ivan_
    ivan_
    Рейтинг: 4514 Неутрално

    До коментар [#12] от "Отец Сисой":

    Последните 50 години не може да имаш развръзка без САЩ...

  37. 37 Профил на Ian Smith
    Ian Smith
    Рейтинг: 2417 Любопитно

    Ако свалят жирафа от власт, филмът ще свърши за християните, алауитите, язидите и всякакви други малцинства в Сирия, а краят му ще е кървав. Ама на кой му пука, важно е Катар и СА да са доволни...
    —цитат от коментар 7 на CINZANO - върнете старият дизайн!


    Точно затова Щатите искат да се осъществи контролиран преход. Само че гАспАдаря ти в Кремъл не го интересуват нито хриситяните, нито язидите, него го интересува само базичката и съдбата на Асад.
    Що се отнася до алауитите те извършиха страшно много зверства и престъпления срещу сънародниците си - да си носят последствията.

    В нормалните държави лудите са в психиатриите, а в Русия са в Кремъл.
  38. 38
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  39. 39 Профил на Ian Smith
    Ian Smith
    Рейтинг: 2417 Любопитно

    До коментар [#5] от "Роси":Народът на Сирия си се оправяше много добре докато си беше оставен сам на себе си. После някои решиха, че ще бъде още по-добре, ако махнат Асад до няколко седмици (по Давутоглу) и въоръжиха ислямски си братя да си джихадстват.
    —цитат от коментар 8 на Отец Сисой


    Офффф, тези лъжи ... Като се оправяше толкова добре народа на Сирия защо излезе да протестира срещу властта на Асад и когато видя, че няма да стане с мир и добро защо се хвана за оръжието !
    Точно народа на Сирия реши да махне Асад.

    В нормалните държави лудите са в психиатриите, а в Русия са в Кремъл.
  40. 40 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4427 Любопитно

    САЩ не може да предлага нищо относно Асад = той спечели войната.:-) САЩ ако желаят, могат да преговарят със Сирия.
    —цитат от коментар 23 на dark'star


    Преувеличаваш ми се струва. Първо, Асад не е спечелил още войната. Тя не е свършила. Второ, режима на Асад действително постигна големи победи в последно време, възвърна си много територии, НО това стана благодарение главно на Русия и нейната помощ за режима, както и на Иран и войниците и милициите, които иранците пратиха на помощ на сирийската армия. Ако, не беше Иран и Русия отдавна режима на Асад щеше да падне от власт. Та, затова и американците натискат руснаците, защото знаят, че те спасиха Асад и имат някакво влияение върху него.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  41. 41 Профил на Ian Smith
    Ian Smith
    Рейтинг: 2417 Любопитно

    Това ще е лош сигнал за Украйна.До коментар [#10] от "ka2":
    —цитат от коментар 11 на Добрин


    Нищо общо с Украйна. В Украйна никой не иска да се дели. Рано или късно московските агресори ще си вървят и нещата ще си тръгнат както си трябва.

    В нормалните държави лудите са в психиатриите, а в Русия са в Кремъл.
  42. 42 Профил на Ian Smith
    Ian Smith
    Рейтинг: 2417 Любопитно

    И изобщо, всичко вървеше към логична си завръзка и без САЩ - Асад изгони джихадистите от големите градове, те нямаха избор и седнаха на масата на преговорите, с помощта на Турция плюс Русия и Иран. САЩ се оказаха изолирани и сега с бомбене и евтина пропаганда се опитват да се върнат в играта. "Ангажирането" на САЩ със Сирия само ще удължи гражданската война.
    —цитат от коментар 12 на Отец Сисой


    Фантазии.

    В нормалните държави лудите са в психиатриите, а в Русия са в Кремъл.
  43. 43 Профил на Ian Smith
    Ian Smith
    Рейтинг: 2417 Любопитно

    ".. да бъде наказан Асад за атаката с химически оръжия. "това още ли минава за истина ?
    —цитат от коментар 14 на дерибеев


    В нормалния свят, да. Във вашата маргинална групичка не знам как е пък и няма значение.

    В нормалните държави лудите са в психиатриите, а в Русия са в Кремъл.
  44. 44 Профил на mr. wonderworld.
    mr. wonderworld.
    Рейтинг: 1496 Неутрално

    Дали Путин ще предложи сделка- Асад срещу санкциите?
    И дали някой ще приеме?
    По- скоро - не!

    In my Wonderworld each sleeping vision is so real.
  45. 45 Профил на ivan_
    ivan_
    Рейтинг: 4514 Неутрално

    Относно Сирия предпоследното предложение на САЩ беше ООН да излезе с обща позиция!
    Изрично си казаха в прав текс, че ако не успеят да се разберат страните в ООН, САЩ си запазват правото да действат самостоятелно.
    Страните в ООН не успяха да се разберат основно защото Русия се мисли за фактор!
    САЩ демонстративно изпраха подходяща цел и я удариха военно.

    Сега САЩ предлагат много разумно да се състави план за отеглянето на Асад...

    Да видим дали ще се разберат сраните относно предложението им...

    П.С. За тези които не знаят да ви кажа, че през предната седмица в Испания запорираха и изеха имущество за 690 млн. евро на чичото на Асад, кото май подобна операция е проведена по същото време и във Франция...

  46. 46 Профил на ivan_
    ivan_
    Рейтинг: 4514 Неутрално
  47. 47 Профил на Ian Smith
    Ian Smith
    Рейтинг: 2417 Неутрално

    Фуражка,нали пишеше,че САЩ ще се разберат с Русия за оставането на Асад
    —цитат от коментар 21 на protivbspdpsatak


    Защото освен фуражка трябва и нещо под фуражката.

    В нормалните държави лудите са в психиатриите, а в Русия са в Кремъл.
  48. 48 Профил на keko2
    keko2
    Рейтинг: 527 Неутрално

    До коментар [#25] от "protivbspdpsatak":

    Още повече ,че сирийския народ в по-голямата си част таят тотална омраза срещу химическия убиец Асад.
    —цитат от коментар 25 на protivbspdpsatak


    А тъй .... а истината е ...народа го избрал с 70% .... Е що тъй ма Миме!!!

    Ислямска държава удари американци и австралийци с химическо оръжие...
    http://frognews.bg/news_133277/Isliamska-darjava-udari-amerikantsi-i-avstraliitsi-s-himichesko-orajie/
    https://offnews.bg/news/Sviat-_12/Isliamska-darzhava-udari-irakskata-armiia-s-himichesko-orazhie_653295.html



  49. 49 Профил на Ian Smith
    Ian Smith
    Рейтинг: 2417 Неутрално

    САЩ не може да предлага нищо относно Асад = той спечели войната.:-) САЩ ако желаят, могат да преговарят със Сирия.
    —цитат от коментар 23 на dark'star


    Ха-ха-ха, това заклинание в последните шест години го чувам от теб поне за 138-и път.

    В нормалните държави лудите са в психиатриите, а в Русия са в Кремъл.
  50. 50 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 3536 Любопитно

    Сащ имат най голяма полза да се поддържа възможно най голпм хаос в региона и симите да избиват шиите и обратно.
    —цитат от коментар 3 на von_seeckt

    В какво точно се състои ползата?

    Then I heard the voice of the Lord saying, "Whom shall I send? And who will go for us?" And I said, "Here am I. Send me"
  51. 51 Профил на ali_ibn_isa
    ali_ibn_isa
    Рейтинг: 975 Неутрално

    Расия подържа своя диктатор - ОК.
    Ама, айде посмалете с тез нагли лъжи, че и сирийския народ държи много на Асад!
    Дори само защото мнозинството от сирийците са сунити и са крайно дискриминирани от управляващата роднинска каста около Асад е абсурдно този военнопрестъпник да спечели свободни избори.
    Затова и подържащия го руски фашист няма да рискува такъв ход.
    Стратегията на Асад, Русия и Иран е етническа чистка сред сунитското мнозинство.
    Последствията са ясни и очевидни за цяла Европа.
    Ердоган и Турция нямат интерес от обезлюдяване на Сирия от арабските сунити, защото са опора на техните интереси там.

  52. 52 Профил на Ian Smith
    Ian Smith
    Рейтинг: 2417 Весело

    Питай в Ханой .... те знаят по-добре !
    —цитат от коментар 38 на dark'star


    Предпочитам да питам Варшавския договор. Може ли ! Ауууу, ми то няма как :)
    Между другото Ханой е ключов същзник на САЩ в момента и подкрепя плътно американската политика.

    В нормалните държави лудите са в психиатриите, а в Русия са в Кремъл.
  53. 53 Профил на Ian Smith
    Ian Smith
    Рейтинг: 2417 Весело

    До коментар [#25] от "protivbspdpsatak":А тъй .... а истината е ...народа го избрал с 70% .... Е що тъй ма Миме!!!
    —цитат от коментар 48 на keko2


    В Сирия не е правено нищо което нормалните хора да могат да нарекат избори.

    В нормалните държави лудите са в психиатриите, а в Русия са в Кремъл.
  54. 54 Профил на Ian Smith
    Ian Smith
    Рейтинг: 2417 Неутрално

    До коментар [#25] от "protivbspdpsatak":Ислямска държава удари американци и австралийци с химическо оръжие...
    —цитат от коментар 48 на keko2


    Ооооффф, я да вземеш да се скриеш с Офнюз и Фрогнюз.

    В нормалните държави лудите са в психиатриите, а в Русия са в Кремъл.
  55. 55 Профил на Messerschmitt
    Messerschmitt
    Рейтинг: 3617 Весело

    До коментар [#38] от "dark'star":

    Затова ли най-големите инвестиции във Виетнам са американски?Слдвани от китайските и европейските...А агитататоре

    До истината се достига с познание!
  56. 56 Профил на Ian Smith
    Ian Smith
    Рейтинг: 2417 Неутрално

    Невероятно! Бъдещето на Асад се решава от сирийския народ на избори. Това е демокрация! Какво се бъркат Щатите? Той да е нападал Вашингтон? С какво право който и да било се разпорежда с чужда страна, все едно, че му е бащиния!
    —цитат от коментар 27 на султана глаушева


    Имахте шест години и преди това 30 години диктатура на фамилията Асад за да проведете избори. Да сте ги направили, сега е гражданска война.
    И не ни учи какво е демокрация - не ти е познато.

    В нормалните държави лудите са в психиатриите, а в Русия са в Кремъл.
  57. 57 Профил на Феникс
    Феникс
    Рейтинг: 239 Неутрално

    До коментар [#2] от "Миша":

    Янките никога няма да се съгласят на честни избори с участието на Асад, защото знаят много добре, че той ще ги спечели. Милиони хора избягаха от териториите контролирани от ИД и "умерените" главорези и намериха убежище именно в териториите контролирани от Асад. Затова той може да има контрол над 25% от територията на Сирия, но там живее около 70% от населението, основната част от което застава твърдо зад него.

  58. 58 Профил на ОГРАДА с Турция  - ВЕДНАГА!
    ОГРАДА с Турция - ВЕДНАГА!
    Рейтинг: 1263 Неутрално

    А защо САЩ не оставят нещата в ръцете на сорийците - да се оправят сами ?

  59. 59 Профил на Иван К
    Иван К
    Рейтинг: 3341 Весело

    Преговори с добра дума и с пистолет.
    Обама беше забравил пистолета.

    тел 032 644 150
  60. 60 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4427 Неутрално

    [quote#52:"Ian Smith"][/quote]Между другото Ханой е ключов същзник на САЩ в момента и подкрепя плътно американската политика.

    Извинявам се, че се намесвам, но Виетнам е съюзник с много държави и си подържа добри отношения с всички големи държави. Имат добри отношения със САЩ, но също така с ЕС, Япония, Южна Корея, Индия, Русия, Бразилия, та чак до Куба и КНДР.... тоест имат една балансирана външа политика, която може да бъде за пример на много държави. Не бих казал, че "подкрепят плътно американската политика". Имат отлични отношения и със своите съседи, като Лаос например, а в последно време и с Малайзия и Филипините. Само с Китай малко нещата им куцат, заради спорните острови в Южно китайско море, но това не пречи най-големия търговски партньор на Виетнам да бъде Китай (САЩ и ЕС са останалите два), а най-много чуждестранни туристи посещаващи страната да са китайци.

    За повече инфо тук:

    http://atlas.media.mit.edu/en/profile/country/vnm/

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  61. 61 Профил на Георги
    Георги
    Рейтинг: 1388 Неутрално

    Много вероятно е разделяне на Сирия . Поне това прозира от всичко казано.
    —цитат от коментар 10 на ka2


    Това е единственото правилно начало, за умиротворяване на територията.

    Раковски: "Русите са били един най-див и най-варварски народ, както са си и досега останали такива в най-голямата си част. "
  62. 62 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 3536 Неутрално

    До коментар [#57] от "Феникс":

    Изборите с участието на Асад няма как да са честни. Все едно избори с участието на другара Тодар Живков.

    Then I heard the voice of the Lord saying, "Whom shall I send? And who will go for us?" And I said, "Here am I. Send me"
  63. 63 Профил на joro4900
    joro4900
    Рейтинг: 806 Весело

    До коментар [#17] от "Иво":
    „Всички етнически и религиозни групи в Сирия (а те са доста) да имат свои партии, които да участват на тези избори. След това те да направят и нова конституция, която обаче също да бъде светска и демократична.“

    Ти да видиш! А не беше ли така преди започване на „пролетта“? И кой хвърли Сирия и народа и в тази война? Не бяха ли американското и европейските правителства? Не беше ли Мак Кейн този, който отиде на крак при ислямистите и им обеща оръжие? И много още други въпросчета... Бил съм в Сирия преди войната, България може само да мечтае за такъв ред, социални отношения и обществен ред...

  64. 64 Профил на дядо Д
    дядо Д
    Рейтинг: 2653 Неутрално

    А Асад срещу Украйна?
    До коментар [#44] от "mr. wonderworld.":

  65. 65 Профил на joro4900
    joro4900
    Рейтинг: 806 Весело

    До коментар [#39] от "Ian Smith":

    „Офффф, тези лъжи ... Като се оправяше толкова добре народа на Сирия защо излезе да протестира срещу властта на Асад и когато видя, че няма да стане с мир и добро защо се хвана за оръжието !
    Точно народа на Сирия реши да махне Асад.“

    Аде сега, само гракаш „народа на Сирия излезе“. Хубаво е да прочетеш как почна всичко. Много обичате да плещте, без да имате понятие от нещо. И като падне Асад какво следва? Още една Либия, та и по страшно.

  66. 66 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3472 Неутрално

    Абе на янките кои им са съюзници в Сирия? Някой знае ли?

  67. 67 Профил на ivan_
    ivan_
    Рейтинг: 4514 Неутрално

    До коментар [#58] от "ОГРАДА с Турция - ВЕДНАГА!":

    Защото Сирия показа, че не може без чужда помощ...
    Също така се намира в БИ ако разбираш какво значи това...

  68. 68 Профил на joro4900
    joro4900
    Рейтинг: 806 Весело

    До коментар [#37] от "Ian Smith":
    „Точно затова Щатите искат да се осъществи контролиран преход“,
    Да, де да, те така искаха и в Ирак, и в Либия, контролиран преход... от ислямистите имаш предвид, нали? И кой ще го контролира „демократите“ с чалмите... Ти едно време имаше сериозни кометари тука, а ма нещо си го олабил.

  69. 69 Профил на ivan_
    ivan_
    Рейтинг: 4514 Неутрално

    До коментар [#63] от "joro4900":

    До коментар [#65] от "joro4900":

    За тебе само две думи - Близък Изток...

  70. 70 Профил на protivbspdpsatak
    protivbspdpsatak
    Рейтинг: 1979 Неутрално

    До коментар [#25] от "protivbspdpsatak":
    —цитат от коментар 48 на keko2


    Кой народ ма Кекоске???Този който е при Асад са крепостни и са малцинство!Повечето сирийци избягаха на запад,и при свободни и честни избори ще изберат умерената опозиция!При свободни и честни избори химическия убиец Асад е аут!За това този бандит го е страх от всеобщи избори.Изборите които направи Асад в неговите територии са манипулирани тотално.За това нямаше международни наблюдатели!Но Асад е бита карта,само агонията му продължава!

  71. 71 Профил на qwerty 500
    qwerty 500
    Рейтинг: 1500 Неутрално

    До коментар [#32] от "Ian Smith":

    Сирия е лунен пейзаж, откъдето са минали джихадистите на "първата лейди".
    С Тръмп обаче ще го ядете. Не знаете грам за Доналд Тръмп нито на какво е способен, а най-малко пък знаете на какъв народ е потомък.

    I`m addicted to the truth, it`s a dangerous love affair.
  72. 72 Профил на joro4900
    joro4900
    Рейтинг: 806 Весело

    До коментар [#25] от "protivbspdpsatak":

    „Още повече ,че сирийския народ в по-голямата си част таят тотална омраза срещу химическия убиец Асад.“

    Тъй де, тъй и таят тотална обич към ИД и „демократичните“ ислямски разбойници...Интересно, че почти всички сирийски бежанци в Германия са за Асад. Малко част са против него и то главно за да се харесат на властите и да получат по лесно убежище...Можеш да си направиш труда и да потърсиш инфо колко от 3-те милиона в Турция са за Асад...

  73. 73 Профил на diegos
    diegos
    Рейтинг: 1262 Неутрално

    САЩ като гледам, обещават единствено да направят от Сирия нов Ирак или Либия...

    И алоу, запомнете- няма бунтовници и опозиция. Има радикални сунитски главорези, които за щастие, са с все по малко влияние. Факт е, че мнозинството сунити като цяло, са при Асад. Щото са светски хора и вече видяха, какво следва ако бъде свалено правителството и кой точно го сваля- Катарско саудитската ухабитска гной...

  74. 74 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 2267 Неутрално

    Точно народа на Сирия реши да махне Асад.
    —цитат от коментар 39 на Ian Smith
    В сирийската армия и опълèнието какви са = това е народа на Сирия

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  75. 75 Профил на qwerty 500
    qwerty 500
    Рейтинг: 1500 Неутрално

    Забелязал съм че тука има няколко човека, на които им се плаща от агентите на Клинтън и се прикриват и играят някакви поставени роли.

    I`m addicted to the truth, it`s a dangerous love affair.
  76. 76 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 2267 Неутрално

    Абе на янките кои им са съюзници в Сирия? Някой знае ли?
    —цитат от коментар 66 на Judjuk
    Кюрдите от PYD

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  77. 77 Профил на qwerty 500
    qwerty 500
    Рейтинг: 1500 Неутрално

    До коментар [#66] от "Judjuk":

    А не, не са янките, а само една клика едно котило, на което г-жа първата лейди е главна медуза, които от десетилетия съсипват Света. Но това е в процес на приключване.
    Не трябва да се обвиняват САЩ и американците за това, което са надробили една клика.

    I`m addicted to the truth, it`s a dangerous love affair.
  78. 78 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3112 Неутрално

    Какво мисли народът на Сирия няма значение, нали така?
    —цитат от коментар 4 на Отец Сисой


    Как какво мисли? 99.99% мислят, че Асад трябва да ги управлява, същото като правешкият ви илитерат.

    Защо мислите, че Асад трябва да се кандидатира на такива избори? Престъпниците не отиват на избори, те отиват на бесилката, в затвор, изгнание и т.н.

    А това, че вече 5-та година в Сирия се води гражданска война показва съвсем нееднозначно, че Асад трябва да си ходи. Либийски слецарии с кол в г.за, югославски сценарий с международен съд, или украински сценарий,. тъкмо ще играят карти с Бандюкович. Това са трите сценария за Асад.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  79. 79 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 2267 Неутрално

    До коментар [#38] от "dark'star":Затова ли най-големите инвестиции във Виетнам са американски?Слдвани от китайските и европейските...А агитататоре
    —цитат от коментар 55 на Messerschmitt
    Виетнам има проблем с Китай, както ние с някои съседи.
    :-) Не отбягвай темата и изпитан начин за решаване проблем със САЩ

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  80. 80 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3707 Неутрално

    До коментар [#74] от "dark'star":

    Точно колкото в "народната" милиция беше българският народ.

    Не знам нарочно ли ги плещиш тия глупости, за да дразниш хората, или си ги мислиш, понеже си ... каквото съм ти казвал неведнъж.

    Сирийската армия пуска фосфорни бомби и зарин по сирийския народ, вллючително (и най-вече) по сирийските жени и деца.

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  81. 81 Профил на qwerty 500
    qwerty 500
    Рейтинг: 1500 Неутрално

    До коментар [#80] от "Norman Granz":

    Най вече по децата и жените. Но понякога и по ембрионите.

    I`m addicted to the truth, it`s a dangerous love affair.
  82. 82 Профил на qwerty 500
    qwerty 500
    Рейтинг: 1500 Неутрално

    До коментар [#80] от "Norman Granz":

    Ще бъдете изметени от истинският НОВ СВЕТОВЕН РЕД.

    I`m addicted to the truth, it`s a dangerous love affair.
  83. 83 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3707 Неутрално

    До коментар [#82] от "qwerty":

    Кой е този нов световен ред - клептоманите на Путин? Не усещаш ли, че Путин никой не го бръсне вече за слива?

    Или Фат Ким ще ме измете?

    Какво стана с #Трьiмпнаш? Май вече е #Трьiмпненаш...

    😀😀😀😀😈😈

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  84. 84 Профил на protivbspdpsatak
    protivbspdpsatak
    Рейтинг: 1979 Неутрално

    До коментар [#25] от "protivbspdpsatak":„Още повече ,че сирийския народ в по-голямата си част таят тотална омраза срещу химическия убиец Асад.“Тъй де, тъй и таят тотална обич към ИД и „демократичните“ ислямски разбойници...Интересно, че почти всички сирийски бежанци в Германия са за Асад. Малко част са против него и то главно за да се харесат на властите и да получат по лесно убежище...Можеш да си направиш труда и да потърсиш инфо колко от 3-те милиона в Турция са за Асад...
    —цитат от коментар 72 на joro4900


    Ти добре ли си бе???Почти всички които живеят на запад са против сатрапа Асад!Чети,и друг път не пиши непоидготвен!Асад за това го е страх от свободни и честни избори,защото повечето сирийци особенно тези на запад ще гласуват за умерената опозиция!Асад е аут,и това ще се разбере скоро!Путин вече разбира,че вечно не може да помага на омразен убиец като Асад!

  85. 85 Профил на protivbspdpsatak
    protivbspdpsatak
    Рейтинг: 1979 Неутрално

    До коментар [#80] от "Norman Granz":Ще бъдете изметени от истинският НОВ СВЕТОВЕН РЕД.
    —цитат от коментар 82 на qwerty


    Аз от повече от тридесет години чакам,и все не идва този нов световен ред!САЩ и запада като цяло задават дневния ред на света!

  86. 86 Профил на qwerty 500
    qwerty 500
    Рейтинг: 1500 Неутрално

    До коментар [#83] от "Norman Granz":

    Стига с Путин, точно това казах прикривате се зад стари флашки. Този от който трябва да се страхувате е Тръмп. Това е човек автентичен потомък на един от най-коравите и способни народи. И е обезпечен от всякъде с помощта на автентичните евреи.
    Ако имаш малко акъл си направи изводите на коя страна си.

    I`m addicted to the truth, it`s a dangerous love affair.
  87. 87 Профил на 678
    678
    Рейтинг: 294 Неутрално

    Първа фаза, втора фаза, трета фаза - сметка без кръчмар. Русия се е настанила в Сирия и американците трябва да са наясно с това.

  88. 88 Профил на 678
    678
    Рейтинг: 294 Неутрално

    До коментар [#83] от "Norman Granz":

    Ами като е така защо САЩ не свалят Асад ????

  89. 89 Профил на Virgin
    Virgin
    Рейтинг: 1266 Неутрално

    В отговор Русия ще предложи на САЩ план за бъдещето на държавните глави на Саудитска Арабия, Катар, Йемен и Бахрейн.

  90. 90 Профил на Каишков - Либерален мислител
    Каишков - Либерален мислител
    Рейтинг: 1039 Неутрално

    Въпреки че все още са в развитие, плановете на Тръмп за Сирия вече са по-ясни, откакто той нареди ракети да бъдат изстреляни по сирийска военновъздушна база, за да бъде наказан Асад за атаката с химически оръжия.
    =====================================================================
    Химическите оръжия са явен блъф, тъй като досега не са намерени никакви еднозначни доказателства. Само снимки от неясни места и в противоречиви ситуации. За ракетите - 60 ракети за близо 90 милиона долара разрушиха една столова и няколко бракувани самолета. Не знам доколко това са аргументи за "ясни планове".

  91. 91 Профил на ivan_
    ivan_
    Рейтинг: 4514 Неутрално

    До коментар [#87] от "678":

    До коментар [#88] от "678":

    Приятелю,

    към днешно време има само една световна супер сила (за добро или лошо но е факт) и това е САЩ.
    В момента те са в своя зенит, а БИ е стратегически район и за Европа и за Азия (някой го наричат Евразия), а от там и света.

    Обаме реално беше миролюбив президент и затова не реагира силово на опитите на Русия и Асад да играят.
    Русия обаче вече е помолена да свие перките в района (защото хората са културни)!

    Ако не го направи ще дойде хирурга и ще им приложи хирургическа интервенция без да го е грижа за упойка и обезболяващи...

    Русия не може да остане в БИ защото не е фактор.
    Това, че събра малко парици от скъпия петрол и замая главата и си помисли, че може да седне на масата, но бързо ще се озове отново пред вратата...

  92. 92 Профил на Каишков - Либерален мислител
    Каишков - Либерален мислител
    Рейтинг: 1039 Неутрално

    До коментар [#82] от "qwerty":Кой е този нов световен ред - клептоманите на Путин? Не усещаш ли, че Путин никой не го бръсне вече за слива?
    —цитат от коментар 83 на Norman Granz

    Прав си, миналата седмица Тилерсон посети Росен Плевненлиев, за да се допита до него за бъдещето на света и да решат съдбата на Русия. Но за заблуда пред световните агенции се престори че е в Москва, за да не разберат враговете на свободата колко силна е демокрацията у нас и колко близки българския народ чувства американците.

  93. 93 Профил на Каишков - Либерален мислител
    Каишков - Либерален мислител
    Рейтинг: 1039 Неутрално

    Д. Русия обаче вече е помолена да свие перките в района (защото хората са културни)!Ако не го направи ще дойде хирурга и ще им приложи хирургическа интервенция без да го е грижа за упойка и обезболяващи...Русия не може да остане в БИ защото не е фактор.Това, че събра малко парици от скъпия петрол и замая главата и си помисли, че може да седне на масата, но бързо ще се озове отново пред вратата...
    —цитат от коментар 91 на ivan_

    Много силно обаче да ти кажа неубедително. Тръмп сви перките на цяла непобедима флотилия начело с най мощния еър кериър в света когато Северна Корея каза че ще се съпротивлява със сила ако американците си развяват това онова където не им е работата. И се оказа че еър кериъра нещо объркал посоката - нещо връзката със сателита дето следи маршрута, разбираш ли се бъгнала, те били в обратна посока, Отивали за риба.

  94. 94 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2157 Весело

    До коментар [#51] от "ali_ibn_isa":

    "Стратегията на Асад, Русия и Иран е етническа чистка сред сунитското мнозинство.
    Последствията са ясни и очевидни за цяла Европа."

    Как пък не се сетих, че шиитското правителство на Ирак беше назначено с "демократични избори" от Асад, Русия и Иран? И иракският народ така се зарадва на американската демокрация, че ... роди не само Северен Кюрдистан, ами и "Ислямска държава".

  95. 95 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2157 Весело

    До коментар [#85] от "protivbspdpsatak":

    "САЩ и запада като цяло задават дневния ред на света!"

    Сиреч диктуват го дневния ред на света. Да не се чудим после откъде идват диктатурите!?

  96. 96 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2157 Любопитно

    До коментар [#78] от "Realist":

    "Престъпниците не отиват на избори, те отиват на бесилката, в затвор, изгнание и т.н."
    Не отиваха ли първо в съда? За да се видят доказателствата ... в състезателно производство. Или за комундетата няма значение - щом нещо са си намили, ще отарашат мандрата!?

  97. 97 Профил на СДС
    СДС
    Рейтинг: 1882 Неутрално

    Първа фаза: разгром на "Ислямска държава"
    .................
    Хехе, какви гауфони.
    Ислямска държава няма как да бъде разгромена, товае една подвижна и силно гъвкава организация. Турция нпр. е на път да стане ислямска държава, ито в НАТО.
    Киргизия, Таджикистан, Туркменистан, това са ислямски държави след няколко години.
    Манила в Африка, части от Нигерия.
    Кутията на Пандора е отворена и този виирус повече не може да бъде унищожен.

    nemo malus felix, minime corruptor.
  98. 98 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2157 Неутрално

    До коментар [#70] от "protivbspdpsatak":

    "Повечето сирийци избягаха на запад"

    Не спряхте да лъжете! Йордания, Египет, па дори и Ливан "на запад" ли се намират? Дори и Турция не е точно "на запад".
    А мигрантите, дето са "на запад" (в Европа), са избягали бедняци от демокрацията в Ирак, Афганистан, Либия, Сомалия, Нигерия, Камерун, Судан, ЦАР (там демокрацията я носеха френски командоси). В концлагера край Кале няма ни е дин сириец, а 90% са видимо с произход извън Близкия изток.

  99. 99 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2157 Любопитно

    До коментар [#97] от "СДС":

    "Киргизия, Таджикистан, Туркменистан, това са ислямски държави след няколко години."

    Това как го разбрахте? Да не сте били лаленце-правоверен джихадист в Революцията на лалетата?
    Това, че има авторитарни режими не значи, че ще заприлат на ислямски Иран или Саудитска арабия.

  100. 100 Профил на dgd
    dgd
    Рейтинг: 1760 Неутрално

    4-та фаза - прокарване на катарските тръби, проливане на една голяма крокодилска сълза за избитите десеки хиляди от ИДИЛ и умерената опозиция и естествено - дежурните приказки за световния мир.А това, че болшинството от народа иска Асад и не ще шериат - както Хилъри каза, някои жертви могат да се преглътнат.
    Все пак за кинти става дума.

    muncho: "Няма защо да се отричат очевидните и статистически доказани факти, че мнозинството жени не стават за шофьори"




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах