"Юбер" е транспортна, а не информационна услуга, обяви генерален адвокат в Съда на ЕС

"Юбер" е транспортна, а не информационна услуга, обяви генерален адвокат в Съда на ЕС

© В© Toby Melville / Reuters, Reuters



Услугата за споделено пътуване "Юбер" е транспортна, а не информационна услуга и трябва да се лицензира и регулира по същия начин, както всички транспортни компании в Европа.


Ключови думи към статията:

Коментари (48)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Beyond
    Beyond
    Рейтинг: 1518 Весело

    " ... тя ощетява конкуренцията поради факта, че не е подвластна на нормите за лиценз и безопасност в съответната държава."

    Возил съм се в София на таксита, очевадно неподвалстни на никакви норми. :)

    TAKE THE RED PILL!
  2. 2 Профил на gedk
    gedk
    Рейтинг: 601 Неутрално

    Всички бакшиши мразят Юбер. Зер не могат да доят клиентите като преди. А какъв рев ще нададат като автономните коли станат масови след найсет години? Ма кво може да се очаква от недоучени идиоти, въртящи по цял ден геврек?

  3. 3 Профил на nick_wolf1
    nick_wolf1
    Рейтинг: 1253 Неутрално

    До коментар [#2] от "gedk":

    Разбира се "операторите" на колите, в които се возят потребителите на Uber, са с минимум магистърска степен:)
    Много се забавлявам, когато иначе интелигентни и образовани хора биват заслепени от "високите технологии" и си мислят, че лайно, показано на екрана на айфончето, всъщност е шоколадов мус:)

  4. 4 Профил на ivan_
    ivan_
    Рейтинг: 3649 Неутрално

    Интересен казус!
    Ще е важно решението, както отбелязват цели нови индустрии се зараждат и в един момент ще трябва да влязат в някакви регулации.

  5. 5 Профил на Fred - Дневник, защо скапахте дизайна?
    Fred - Дневник, защо скапахте дизайна?
    Рейтинг: 2183 Неутрално

    Глупаво мнение продиктувано от мощни лобистки интереси. Като е транспортна услуга къде са колите собственост на Юбер? Ако аз утре открия бюро да продавам самолетни билети това означава ли, че съм самолетна компания и трябва да взема изпит за пилот?

    Политкоректността е Гестапо за Истината.
  6. 6 Профил на ХЪ ХЪ ХЪ
    ХЪ ХЪ ХЪ
    Рейтинг: 682 Неутрално

    До коментар [#4] от "ivan_":

    ...или че някои съществуващи към момента регулации са излишни.

    Бакшишите са типичен пример за това - напреки на всички регулации имаш преимуществено мръсни, технически негодни и осмърдяни таралясници, управлявани в съществен брой от случаите от хора с не много чисто съдебно минало и въпросително разбиране за лична хигиена.

  7. 7 Профил на ivan_
    ivan_
    Рейтинг: 3649 Неутрално

    До коментар [#5] от "Fred - Дневник, защо скапахте дизайна?":

    Не, но всички компании чиито билети продаваш трябва!

  8. 8 Профил на ivan_
    ivan_
    Рейтинг: 3649 Неутрално

    До коментар [#6] от "ХЪ ХЪ ХЪ":

    Това важи може би за българските таксиметрови компании, едва ли са за пример и определено се различават от европейските.
    В съвсем конкретния случай описанието, което давате не отговаря на барселонските таксита, завели жалбата.

  9. 9 Профил на ХЪ ХЪ ХЪ
    ХЪ ХЪ ХЪ
    Рейтинг: 682 Неутрално

    До коментар [#8] от "ivan_":

    Не може би, а описанието изцяло си пасва на нашите такисметрови "компании", които забележи - са също толкова европейски, колкото и барселонските. Понеже не съм в Барселона, сравнението правя с нашичките хубостници - май забравяш, че тук също забраниха дейността на Юбер, точно заради натиска на таксиджиите.

    Пропуснах да спомена за копърките. Също ги има напреки на всичката регулация.

  10. 10 Профил на ivan_
    ivan_
    Рейтинг: 3649 Неутрално

    До коментар [#9] от "ХЪ ХЪ ХЪ":

    Разбирам те и имаш някакви основания, но също така трябва да погледнеш и от страна на клиентите и властите...
    Отделно в част от Европа няма таксиметрови компании, таксиметровата дейност е изцяло малък бизнес. На практика имаш брой лицензии за всяко населено място и лицензията е на физическо лице.
    Например в Испания в град със 40 000 жители има 24 таксита.
    От тях има 4, които са тип бус за повече пътници и 2, които са пригодени за инвалиди със съответните ел. рампи и т.н.
    Това е регулация, която гарантира на клиентите дори и тези в неравностойно положение, че могат да ползват такси и от друга страна гарантира на такситата, че няма да фалират.

    Погледни ситуацията и от тази гледна точка.

  11. 11 Профил на gedk
    gedk
    Рейтинг: 601 Неутрално

    До коментар [#3] от "nick_wolf1":

    Изобщо не ме интересува образованието на шифьора, а подходът му към клиентите. Впрочем независимо от формалното им образование(може и да имат някой и докторка степен) след известен период, 'въртене на геврека" по цял ден, изпростяването е повсеместно. Не ми се говори изобщо за евтините опити да прекарат всеки турист. Хиляда пъти предпочитам Юбер, където повечето са млади хора, които след работа си докарват нещо допълнително.

  12. 12 Профил на gedk
    gedk
    Рейтинг: 601 Неутрално

    До коментар [#10] от "ivan_":

    И виж гърците как са цъфнали и вързали с многото си регулации. Бакшишите имали гаранция че няма да фалрат?!?? Как изобщо жителите на гореспоменатия град са съгласни с такива гротески? Там сигурно и кмета е несменяем и съветниците му. Уникат.

  13. 13 Профил на nick_wolf1
    nick_wolf1
    Рейтинг: 1253 Неутрално

    До коментар [#11] от "gedk":

    С какво "високотехнологичните" опити на Uber да се прекара НАП, а оттам и цялото общество, са по-малко укорими от "евтините опити да прекарат всеки турист" на жълтите таксита??? Защо с мръсната вода да изхвърляме и бебето от коритото?
    Да, в таксиметровите превози има злоупотреби, измами и неспазване на регулациите. Това прави регулациите лоши? Или просто едни хора, дето трябва да упражняват контрол, не го правят заради корупция и/или мързел?
    Казвал съм го и преди под статии по темата Uber: те са хитреци на дребно, които не конкурират превозвачите, а просто експлоатират недорегулиран пазар, благодарение на технологиите. Единственото им конкурентно предимство е, че заобикалят регулациите. В момента, в който бъдат обхванати от регулациите и приравнени с останалите играчи, ще подвият опашки и ще тръгнат да търсят други мътни вирчета, в които да ловят риба. Под "обхванати от регулациите" нямам предвид непременно да бъдат заставени да спазват точно съществуващите изисквания за таксиметрови услуги. Може примерно нормативната база да бъде осъвременена и съществуващи изисквания да бъдат промемени или премахнати, а да влязат изцяло нови, като така бъде покрит и сценарият "Uber".

  14. 14 Профил на ivan_
    ivan_
    Рейтинг: 3649 Неутрално

    До коментар [#12] от "gedk":

    Жителите на въпросния град са супер доволни, защото имат качествена услуга на достъпна цена и сигурност в качеството и сигурността.
    И града е пример, просто ходя в него на плаж и ми беше любопитно как е уреден въпроса там, понеже стоянката за таксита е точно до паркинга на плажа, на който ходя.
    Попитах и хората ми обясниха...

    Такава е ситуацията доколкото зная и във цяла Испания, Франция, Италия, Португалия, а може би и в други страни.

    Защо смятате, че е гротеска?
    Ако в града има 100 човека в инвалидни колички те знаят, че могат да ползват такси наравно с другите, а таксиметровия шофьор, който е инвестирал във бус със рампа знае, че тази инвестиция е защитена по някакъв начин.
    Тука стари автомобили за таксита, няма още повече мръсни или подобно.

  15. 15 Профил на gedk
    gedk
    Рейтинг: 601 Неутрално

    До коментар [#13] от "nick_wolf1":

    И кому са потребни тези регулации? От всеки, дори най-кратък курс имам ф-ра, което при бакшишите не е съвсем сигурно. След всяко пътуване мога да дам мнение. С няколко негативни описания и шофьорът е бегал. Затова и колите са им в добро състояние и чисти, а хората възпитани. Плащам пътуването точно по най-краткия път-gps по интернет. Не си играем в търсене на ресто и приказки: "ама нямам да върна". Регулациите просто гарантират на разни тлъсти плужеци печалбата, на клиентите какво дават?

  16. 16 Профил на ivan_
    ivan_
    Рейтинг: 3649 Неутрално

    До коментар [#15] от "gedk":

    Регулациите си имат своето място!
    Ще ти дам пример - застраховките за таксиметрови услуги имат други покрития, различни от тези за лични автомобили.
    Съответно и обезщетенията при злополука са различни.
    В такси ако катастрофираш ще бъдеш обезщетен със сигурност и коректно, а в Юбер може даже застрахователя да откаже обезщетение.
    Ето ти пример за необходима и полезна регулация.
    Защото ако пострадаш в Юбер автомобил може да се окажеш сам срещу адвокатите и лобито на застрахователите, привлича ли те идеята?

  17. 17 Профил на gedk
    gedk
    Рейтинг: 601 Неутрално

    До коментар [#14] от "ivan_":

    Ами в нормални условия няма никаква гаранция че инвестицията ще се върне. Вие като отворите фабрика за тоалетна хартия сигурно ще искате гаранция че хората само от Вас ще купуват така ли? Регулациите убиват предприемачетвото. Една стока или услуга трябва да може сама да се защити- с качество и/или цена, а не с закони. Инак си е социализъм.

  18. 18 Профил на ivan_
    ivan_
    Рейтинг: 3649 Неутрално

    До коментар [#17] от "gedk":

    Това не е фабрика за хартия!
    Това е услуга в полза на обществото!
    Товарните превози нямат никакви гаранции!

    Стига сте се правили на по-католици от папата!

  19. 19 Профил на nick_wolf1
    nick_wolf1
    Рейтинг: 1253 Неутрално

    До коментар [#15] от "gedk":

    Ти имаш фактура, която може да представиш като разход, евентуално. Как точно шофьорът и Uber, като посредник в услуга, изпълнявана на територията на РБ, отчитат своите ПРИХОДИ пред НАП, м? Шофьорът плаща на Uber за услугата, доколкото знам, от цената на пътуването се отчисляват едни пари за тях. Та, как точно Uber плаща данъци върху тия пари?

  20. 20 Профил на gedk
    gedk
    Рейтинг: 601 Неутрално

    До коментар [#19] от "nick_wolf1":

    В Б-я никак. Просто Юбер го забраниха.

  21. 21 Профил на gedk
    gedk
    Рейтинг: 601 Неутрално

    До коментар [#18] от "ivan_":

    Супер и аз като част от това общество искам да имам избор. И уверявам Ви не съм изключение, предвид голямата популярност на услугата в страните където се предлага. Омръзна ми от хора които знаят по-добре от мене какво ми е необходимо и в какъв вид.

  22. 22 Профил на ivan_
    ivan_
    Рейтинг: 3649 Любопитно

    До коментар [#21] от "gedk":

    Не разбирам какъв ви е проблема?
    Ползвали сте услугата, доволен сте и искате да продължавате да я ползвате, така ли?

    Какво ви спира да го правите?

  23. 23 Профил на gedk
    gedk
    Рейтинг: 601 Неутрално

    До коментар [#16] от "ivan_":

    Ами в нормална държава обезщетение ще получиш, въпросът може да е за размера. А в Б-я и обезщетението в таксито не е сигурно. Ама това са нашите национални особености. И пак питам, защо трябва да се забранява? Информира се обществото какви са гаранциите при злополука при единия и при другия случай и всеки сам си решава.

  24. 24 Профил на gedk
    gedk
    Рейтинг: 601 Неутрално

    До коментар [#22] от "ivan_":

    Ползувам я и ще продължавам докато не я забранят заради бакшишкото лоби, както я забраниха в Б-я. Докато я има нямам проблем.

  25. 25 Профил на ivan_
    ivan_
    Рейтинг: 3649 Неутрално

    До коментар [#23] от "gedk":

    Кой, как и защо информира обществото?
    Имате малко странни представи за носенето на отговорност, замислете се по този въпрос, моля!

    Нали това е цялата история на статията.
    Възникнал е въпрос, който е преценено, че рябва да се разгледа на съответното ниво!
    Взема се решение и от след това се продължава.

  26. 26 Профил на Kalin
    Kalin
    Рейтинг: 1156 Неутрално

    До коментар [#3] от "nick_wolf1":

    ами преди 30 минути слязох от Юбер - 2016 Джип Гранд Чероки - вместо да се клатя в раздрънкан Форд Краун Вик, каран от вмирисан таксиджия

    кое е лайното и кое е мусът може да разбереш единствено, когато си се возил и в двете

    it comes from inside, just listen ...
  27. 27 Профил на stoiank
    stoiank
    Рейтинг: 1323 Весело

    Много важно решение, защото очаквах и Майкъл Оари да пусне споделено пътуване на Райн еър и да заобиколи всички лицензи. Все пак неговата теория да има правостоящи, летищата да плащат на авиокомпаниите и т.н. по нищо не отстъпват на Юбер. Всеки е наясно, че по този начин се заобикалят лицензите, както и Арен Би заобикаля ......., но всеки си затваря очите защото или е по-евтино/по-ниски входни бариери/ или е по-качествено за същите пари. Както с цигарите без бандерол, нищо ново под слънцето. Не виждам защо някакъв върховен съдия трябва да каже, че слънцето изгрява от изток.

  28. 28 Профил на gedk
    gedk
    Рейтинг: 601 Неутрално

    До коментар [#25] от "ivan_":

    Вижте, Вие третирате обществото като овце вместо които някой трябва да взема решения(най-вероятно други овце избрани от първите в някакъв законодателен орган), а аз считам, че се състои от хора които имат и трябва да имат право на суверенни решения, дотам докъдето не накърняват правата на другите, и си носят отговорност за гореспоменатите решения. И Юбер е тука само частен случай. Мисля че е безмислено да ме убеждавате или аз Вас. Желая Ви приятен ден и всичко хубаво.

  29. 29 Профил на ivan_
    ivan_
    Рейтинг: 3649 Любопитно

    До коментар [#28] от "gedk":

    Защо смятате, че третирам, който и да като овце?
    От къде си правите подобен извод за мен?

    Водим дискусия и всеки представя аргументи и примери за тезата си?
    Вие не оспорвате примерите и аргументите ми, а правите някакъв ваш си извод, че съм третирал обществото като овце, след което искате да прекратим дискусията!

    Озадачен съм, но щом това е желанието ви, всичко добро ви желая!

  30. 30 Профил на ivan_
    ivan_
    Рейтинг: 3649 Неутрално

    До коментар [#28] от "gedk":

    Само за Ваша информация, публичните органи и служби нямат правото да излязат по радиото, телевизията интернет или който и да е информационен канал и да дават съвети, мнения, а още повече препоръки за условия постигнати в доворености между частни субекти, компании платформи или каквото и да е друго!

    Нарича се намеса в частната инициатива, правото на договаряне и евентуално непазарна помощ, а също така може да бъде и непозволена реклама.
    Забранено е от доста закони и е направено именно, за да се гарантира предприемачеството и свободния пазар!

    Всяко изявление на подобни органи и служби следва да се мотивира ясно и нееднозначно, като съответно си носят пълната отговорност за направеното изявление и евентуалните последици които могат или настъпват в резултат на изявлението!

    За човек, който пише за защита на предприемачеството е изключително учудващо да не си давате сметка за подобни неща!

  31. 31 Профил на alabalko
    alabalko
    Рейтинг: 662 Неутрално

    Повечето от тези, които защитават Юбер не са наясно какъв е техният бизнес модел.
    Моделът на Юбер е дъмпинг на цени с цел завоюване на пазари. Това се прави от маса стартъпи с идеята да растат много бързо и неорганично с цел да изместят конкуренцията от пазара след което да наложат високи цени и да си върнат "изгорените пари". Юбер гори по 2млрд долара на година защото субсидира всеки превоз. Реално клиентът плаща около 60% от цената на услугата, останалите пари идват от инвеститорите в Юбер. Целта? Да се изместят традиционните таксита, след което да се вдигне цената и докато се появи конкуренция да се правят пари. Предвив размера си в този момент, Юбер би могъл са смачка всяка конкуренция.

    Юбер си позволяват и нелоялни практики да отказват акаунти на хора, които работят за държавни институции. Софтуерът им тайно следи различни параметри от поведението на потребителя и може да не показва свободни коли, ако реши че телефонът е на служител на ДАИ (или еквивалентите в другите държави). Защо се боят?

    Юбер имат в банката 11млрд. долара, които ще им стигнат за около 5 години да преживеят. Пазарната има цена вече е толкова висока, че едва ли ще намерят инвеститори, които да им дадат нови милиарди за горене. Юбер инвестират пари в автономни автомобили. Т.е. целта им е в един момент да разкарат хората, които сега са им шофьори и да си купят коли, които да щъкат автономно. Проблемът е, че технологията им не е много готова, а и наскоро Гугъл започна да ги съди за патенти, защото хора, които са работили над автономни автомобили в Гугъл са отишли при Юбер и използват търговски тайни.

    В крайна сметка Юбер няма да оцелее и то не заради регулациите, а защото бизнес моделът им няма да сработи. Това ще е най-голямото горене на инвеститорски пари от доста време насам.

  32. 32 Профил на nick_wolf1
    nick_wolf1
    Рейтинг: 1253 Неутрално

    До коментар [#28] от "gedk":

    Ма няма проблем:) Премахваме тогава всякакви регулации по темата превоз на пътници с автомобили и оставяме на мъдрите индивиди със смартфончетата да си избират кое и как.
    Щото иначе се оказва, че Юбер се наместват на регулиран пазар, но заобикалят регулациите, които изостават от технологиите, и така придобиват конкурентно предимство. Ето примерно, зелените таксита с Приусите, в които съм се возил, винаги са учтиви, колите са нови, модерни и удобни, може да се плаща с карта. Обаче, освен всичко това, издават касова бележка, имат апарати с фискална памет, а на всичкото отгоре, шофьорите и колите трябва да отговарят и на всички действащи нормативни изисквания за таксиметров превоз. Единствен кусур - нямат много коли и често трябва да чакаш повечко, защото наблизо няма техен автомобил, който да вземе адреса.

  33. 33 Профил на le_bigmac
    le_bigmac
    Рейтинг: 1015 Неутрално

    До коментар [#6] от "ХЪ ХЪ ХЪ":

    Ами ако началната цена е 5 лв. примерно ще се возим в по-чисти таксита и с по-спретнати шофьори. Няма нужда да обвиняваш таксиджиите. Те са обект на толкова регулации и тормоз от институциите и собствените си фирми,че не знам как държат колите в пътя понякога.

  34. 34 Профил на alabalko
    alabalko
    Рейтинг: 662 Неутрално

    До коментар [#33] от "le_bigmac":

    проблемът е, че при нормалните таксита таксижджиите трябва да изкарат пари. Юбер не изкарва пари, те горят пари на всеки превоз. Един ЕТ няма как да издържи на този натиск. Затова услугата на Юбер е нелоялна конкуренция, поради непрекъсната продажба под себейстойност.
    Например Кауфланд могат да решат да продават немското масло от 250гр за 1 лев, същото да се случи и в Лидл, за постоянно. Тогава българските производители на масло могат просто да затворят, те нямат шанс. Това би накарало и другите вериги да свалят цената, от което те ще търпят загуби.

  35. 35 Профил на abdul15
    abdul15
    Рейтинг: 558 Любопитно

    Въпросния "генерален" го чака тежък сблъсък с информационната революция, само ако си помисли че може да спре интернета или пък хората да се сдружават и да си помагат взаимно, без значение дали става през някакво си сайтче-платформа, като юбер.
    И ако се наложи ще му го покажат нагледно.

  36. 36 Профил на kapitan_laino
    kapitan_laino
    Рейтинг: 872 Неутрално

    Между другото произнася се Убер не Юбер.

  37. 37 Профил на dosetliv
    dosetliv
    Рейтинг: 1123 Неутрално

    До коментар [#31] от "alabalko":

    "Юбер имат в банката 11млрд. долара"

    Мне, фъндинга е 11,5 , обаче юдеите от Сакса и Морган Стенли са дали 2,7 като заем, а не адвенчър, тъйче остават 8,8. Оттях треба се извадят оперативните загуби досега и чак тогава се разбира колко има в касата.

    https://www.crunchbase.com/organization/uber #/entity

  38. 38 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1494 Весело

    Забавни са коментарите на модерните Андрешковци, за които няма по-голяма наслада от това някак да прецакат "системата", в случая - държавата.
    Когато обаче ги прецака някой друг Андрешко, по-голям тарикат от тях, тутакси тичат да скимтят по телевизиите "няма такава държава, кой ще ни защити правата"......

    Знанието е сила, информацията - власт
  39. 39 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1494 Весело

    До коментар [#3] от "nick_wolf1":ами преди 30 минути слязох от Юбер - 2016 Джип Гранд Чероки - вместо да се клатя в раздрънкан Форд Краун Вик, каран от вмирисан таксиджия кое е лайното и кое е мусът може да разбереш единствено, когато си се возил и в двете
    —цитат от коментар 26 на Kalin


    Няма проблем, молете се само да ви пази Господ, защото ако стане някой инцидент, от застрахователите ще получите дупката на геврека, а от "превозвача" - даже и по-малко.........

    Знанието е сила, информацията - власт
  40. 40 Профил на Fred - Дневник, защо скапахте дизайна?
    Fred - Дневник, защо скапахте дизайна?
    Рейтинг: 2183 Неутрално

    До коментар [#5] от "Fred - Дневник, защо скапахте дизайна?":Не, но всички компании чиито билети продаваш трябва!
    —цитат от коментар 7 на ivan_


    Сам казваш че съм прав. Юбер нямат коли /нито самолети/ и не извършват услугата таксиметров превоз /нито самолетен/. Те само посредничат да свържат клиента със шофьора /както аз бих посредничил продавайки самолетните билети като свързвам клиента със самолетната компания/.

    Политкоректността е Гестапо за Истината.
  41. 41 Профил на Fred - Дневник, защо скапахте дизайна?
    Fred - Дневник, защо скапахте дизайна?
    Рейтинг: 2183 Неутрално

    Няма проблем, молете се само да ви пази Господ, защото ако стане някой инцидент, от застрахователите ще получите дупката на геврека, а от "превозвача" - даже и по-малко.........
    —цитат от коментар 39 на pag


    Това е съзнателно поет риск. И никой няма право задължително да принуждава хората да се застраховат от него /освен ако така не създават опасност за други/.

    Политкоректността е Гестапо за Истината.
  42. 42 Профил на Fred - Дневник, защо скапахте дизайна?
    Fred - Дневник, защо скапахте дизайна?
    Рейтинг: 2183 Неутрално

    Въпросния "генерален" го чака тежък сблъсък с информационната революция, само ако си помисли че може да спре интернета или пък хората да се сдружават и да си помагат взаимно, без значение дали става през някакво си сайтче-платформа, като юбер.И ако се наложи ще му го покажат нагледно.
    —цитат от коментар 35 на abdul15


    Всъщност в тази битка срещу Юбер играят няколко основни фактора:
    -Първо, определен антиамериканизъм, забелязал съм това в ЕС. Разбираемо,битка между конкуренти, всеки гледа да запази своето парче от пазара.
    -Второ, изключително силни лобистки интереси.Чета, че лиценза за таксиметров шофьор струва стотици хиляди и се чакат години наред да умре някой да се освободи място. Направо наследствена професия. В условията на изкуствено предизвикан дефицит на лицензи процъфтява корупцията и даването на подкупи за администрацията. Естествено тя се бори да си ги запази.
    - Трето, мощни данъчни постъпления за местната власт от източник лесен за проследяване. Също много администрация лежаща върху тези приходи. Не знам как е при Юбер и шофьорите му плащат ли данъци и колко. Очевидно много по-малко след като един от основните аргументи на таксиметровият бизнес е този.
    -Последно но не и по важност, таксиметровите шофьори са изключително силни в защитата на интереса си, с лекота се вдигат на битка за това и могат да създадат големи проблеми на този срещу когото се вдигнат. Естествено политиците гледат да се добре с тях.

    В заключение благодарение на технологичната революция се появява нова услуга, значително по-добра от досега предлаганата и затова бързо изместваща я. Понеже тази традиционната услуга е станала доста арогантна от монопола който изкуствено си е създала тя вижда изхода в борбата за запазване на монопола, не за подобряване на услугата и повишаване на конкурентността.

    Моите симпатии винаги са били на страната на тези които се борят с монопола, на качественото и прогресивното. Просто защото съм клиент, такъв е интересът ми. И не искам някой друг да ми налага и сочи какъв е моят интерес, искам сам да избирам.

    Политкоректността е Гестапо за Истината.
  43. 43 Профил на ivan_
    ivan_
    Рейтинг: 3649 Неутрално




    До коментар [#40] от "Fred - Дневник, защо скапахте дизайна?":

    Казвам, че във конкретния пример самолетните компании, чиито билети предлагате/продавате са обект на всички регулации за самолетни компании извършващи обществен пътнически превоз.

  44. 44 Профил на ivan_
    ivan_
    Рейтинг: 3649 Неутрално

    До коментар [#41] от "Fred - Дневник, защо скапахте дизайна?":

    Напротив,
    в цяла Европа има задължителна застраховка, типа който във България се нарича Гражданска отговорност.
    Не е случайно направена и при сключване се посочва за какво се използва автомобила.
    Ако си сключил застраховка с посочено лично ползване, а след това извършваш пътнически превоз срещу заплащане и стане катастрофа, застрахователя с пълно право може да откаже плащане с аргумента, че използвате автомобила за бизнес и то превоз на пътници.
    И тогава ако сте в нормална държава ще ви се стъжни може и целия живот до края!

  45. 45 Профил на ivan_
    ivan_
    Рейтинг: 3649 Неутрално

    До коментар [#42] от "Fred - Дневник, защо скапахте дизайна?":


    Тука корупционни практики за подобни неща няма!
    Няма и дефицит за лицензи, същите се раздават по параметри най-често брой таксита на брой жители!
    Относно битката на такситата, както виждате хората съвсем културно са се обърнали към съответния съд!

    Арогантни таксиметрови услуги в европа не ми се е случвало да ползвам.

  46. 46 Профил на Fred - Дневник, защо скапахте дизайна?
    Fred - Дневник, защо скапахте дизайна?
    Рейтинг: 2183 Неутрално

    До коментар [#42] от "Fred - Дневник, защо скапахте дизайна?":Няма и дефицит за лицензи, същите се раздават по параметри най-често брой таксита на брой жители!Относно битката на такситата, както виждате хората съвсем културно са се обърнали към съответния съд!Арогантни таксиметрови услуги в европа не ми се е случвало да ползвам.
    —цитат от коментар 45 на ivan_

    Говоря за Париж и Ню Йорк. Там е основната битка, при нас са махленски кавги. А относно културното обръщане в съда не съм забравил, че имаше и бой, и трошене на коли, и нападения върху шофьори и пътници на Юбер. Използването на такива дивашки методи говори ясно за каква полукриминална прослойка става дума. Таксиметров шофьор и цивилизовано поведение малко трудно вървят заедно.

    http://www.videoclip.bg/watch/552215_bezredici-vv-franciya-yak-boj-mezhdu-stachkuvashi-i-policiya-vid
    Безредици във Франция, як бой между стачкуващи и полиция (ВИДЕО)

    https://vesti.bg/sviat/evropa/samorazprava-mezhdu-shofiori-v-briuksel-zaradi-iuber-6033469
    "Юбер" доведе до саморазправа между шофьори в Брюксел
    Таксиметров шофьор и няколко неустановени негови съучастници са нападнали автомобили, предлагащи услугата в града

    Политкоректността е Гестапо за Истината.
  47. 47 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 9279 Неутрално

    Когато дойде е супер, но не мога да разчитам на услугата.
    На два пъти не пристигна поръчаното такси. Единият път беше за летището, при отпътуване...

  48. 48 Профил на Batezuzi
    Batezuzi
    Рейтинг: 692 Неутрално

    Скъпите лицензи за таксиметрови превози по цял свят са, защото някой чиновник е решил, че преценява по-добре от хората от какво имат нужда . Друга причина е мераците за корупция и остаряло законодателство. Че UBER, е транспортна услуга ни е ясно на всички както и факта, че е по-добрия вариант за превоз.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах