Франция и Германия започват да правят нов европейски боен самолет

Франция и Германия започват да правят нов европейски боен самолет

© Reuters



Франция и Германия загърбиха дългогодишните си спорове и конкуренция и обявиха планове за разработване на европейски боен самолет. Проектът ще бъде част от инициативата за по-тясно сътрудничество в ЕС по въпросите на отбранителните разходи, унифициране на националните стандарти и намаляване дублирането на бойна техника и оборудване в името на защита на национални компании от военно-промишления комплекс.


"Ройтерс" коментира, че с този ход се ускоряват стъпките за оформяне на бъдещата европейска индустрия за производство на европейски боен многоцелеви самолет и на съществуващите три основни програми за самолети - многонационалният "Юрофайтър" (Eurofighter), френският "Рафал" (Rafale) и шведският "Грипен" (Gripen).


Решението отразява и активизираните усилия за вливане на нова енергия във френско-германските отношения след решението на Великобритания да напусне ЕС. Според специалисти по отбрана, цитирани от "Ройтерс", целта му е отчасти и да се игнорира водеща отбранителна сила в Европа.




Париж и Берлин си поставят за цел в следващата една година - до средата на 2018г. - да изработят пътна карта за съвместно разработване на нов самолет, който да замени съществуващата флотилия от конкуриращи се машини и модели.


"Днес има прекалено много европейски стандарти и изисквания, а понякога и международна конкуренция между европейците", заяви президентът Еманюел Макрон на пресконференция с канцлера Ангела Меркел. "Мога да потвърдя, че това е една дълбоко стигаща революция, но ние не се боим да я започнем, когато тя се провежда спокойно, структурирано и с течение на времето", добави той след съвместно заседание на двете правителства.


Двете страни обявиха, че новата бойна система, която според анализатори може да включва смес от пилотирани и безпилотни машини, ще замести "Рафал" и "Юрофайтър", намиращи се в остра конкуренция за международни поръчки.


Това ще бъде и краят на продължило десетилетия наред разцепление между Франция и Германия, след като Париж се оттегли от проекта "Юрофайтър" през 80-те години, за да се фокусира върху проекта "Рафал" на компанията "Дасо авиасион" (Dassault Aviation).


Самолети "Юрофайтър Тайфун" патрулират в небето на балтийските републики като ротационна мисия на НАТО.

© Reuters

Самолети "Юрофайтър Тайфун" патрулират в небето на балтийските републики като ротационна мисия на НАТО.


Анализатори на отбранителната индустрия казват, че случващото се е неприятна новина за Лондон и за водещата му корпорация BAE Systems. "Това е сигнал и към британците. Той казва: "Напускате ЕС и ние продължаваме напред - повече не ни интересуват опитите ви да блокирате ЕС по въпросите на отбраната", коментира високопоставен представител на германската отбранителна индустрия пред "Ройтерс".


Съвместната декларация не посочва каква роля - ако изобщо се предвижда такава - биха играли британците във френско-германското начинание. Великобритания е с най-големите отбранителни разходи в ЕС и партньор в "Юрофайтър" с Германия, Испания и Италия.


Франция и Великобритания - и двете членове на Съвета за сигурност на ООН и с тесни връзки в отбраната и сигурността - се договориха през 2010г. да си сътрудничат по въпроси на ядрените и ракетните технологии. Но днес някои френски представители на властта изказват тревогата си за въздействитето на Брекзит върху тази отбраната.


Анализатори и представители от отбранителните среди казват, че френско-германската инициатива за нов боен самолет може да тласне Лондон към ще по-тясно индустриално и отбранително сутрудничество със САЩ. Британците в момента участват и в "Юофайтър", и в проекта F-35 на компанията "Локхийд Мартин".


"Почти неизбежно изглежда Великобритания да обмисли ново сътрудничество с Америка за самолетите от следващо поколение", казва Александра Ашборн-Уолмсли от лондонския Royal United Services Institute. "Великобритания прие, че не може сама да проектира и произвежда друг боен самолет - както като естествена еволюция на програмата F-35, така и защото има доста по-малко участие в американския проект, отколкото би си струвало едно включване във френско-германската програма."


Трети смятат, че днешната декларация е само началото на продължителни и непредвидими европейски преговори, засягащи корпорации като BAE и партньорите ѝ в "Юрофайтър" Airbus и Leonardo.


Френският "Рафал" от години насам е в остра конкуренция за поръчки от чужбина с германци и британци.

© Reuters

Френският "Рафал" от години насам е в остра конкуренция за поръчки от чужбина с германци и британци.


Париж и Берлин се договориха също за рамка на сътрудничеството за следващия модел на атакуващия хеликоптер Airbus Tiger, както и за тактически ракети въздух-земя.


В допълнение двете страни ще работят съвместно за поръчване на сухопътни системи като тежки танкове и артилерия.


Преди 2019г. може да бъде подписан договор за военния проект "Юродрон", включващ още Италия.

Коментари (153)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на stedim
    stedim
    Рейтинг: 2550 Неутрално

    Прекрасно. Дано да е начална стъпка за по–голяма интеграция. Не знам дали са го съгласували и с нашия "президент".

  2. 2 Профил на hamiltonf1
    hamiltonf1
    Рейтинг: 3971 Весело

    Ей тука, сигурно ще се включим....

  3. 3 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 3626 Неутрално

    Дано бойко да не им дава акъл как да го правят и да не реши да го чакаме та да си купим.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  4. 4 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 4570 Неутрално

    Уеднаквяването на стандартите трябва да бъде първата стъпка. Тя ще има мултиплициращ ефект във всяка индустрия.

    Мултигруп и подобните и бяха нужни на ЦК на БКП за да охраняват от конкуренцията активите, които в последствие управляващата клика придоби през приватизацията
  5. 5 Профил на стафилокок
    стафилокок
    Рейтинг: 677 Неутрално

    Като станат на 30 години ще си купим.

    Миналото се наследява, бъдещето се изгражда.
  6. 6 Профил на Messerschmitt
    Messerschmitt
    Рейтинг: 3562 Любопитно

    Крайно време беше!!"Някошната идея и консорциум за единен боен самолет се разпадна и се родиха след много мъки -"Юрофайтър" и самосиндикалният Дасо-"Рафал"!!А Швеция винаги е правила собствени разработки (като неутрална страна) още от времето на J-35, JAS-37 "Vigen" и Грипен.

    До истината се достига с познание!
  7. 7 Профил на Хакуна Матата !
    Хакуна Матата !
    Рейтинг: 1051 Неутрално

    Най-накрая спора за избора на нов самолет намери своя отговор.
    Утре ще прочетем предложение за изчакване и закупуване на точно тези самолети , което ще бъде единодушно прието от всички.

    Stupid people make me sick
  8. 8 Профил на zle_platen_trol
    zle_platen_trol
    Рейтинг: 1046 Весело

    До коментар [#3] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Кмете, друже, докато тук лобистите платени от Козяк 16 и Драган Цанков 28 се разправят дали да купим Ф 16 или Грипен, този самолет може и да направи първия си полет.

  9. 9
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше вулгарни, нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  10. 10 Профил на Messerschmitt
    Messerschmitt
    Рейтинг: 3562 Любопитно

    ЕС като цяло леко изостана в развитието на на боен самолет 5 то поколение!Япония само преди месец показа технологичен прототип на подобна машина.

    До истината се достига с познание!
  11. 11 Профил на ka2
    ka2
    Рейтинг: 2303 Неутрално

    Опита показва , че орташката работа кучета яли. Дано не се изпокарат като за Юрофайтер. Следствие на неразбирателство се появява прекрасната машина "Рафал"

  12. 12 Профил на atmanpg
    atmanpg
    Рейтинг: 989 Неутрално

    Разгеле!
    Крачка в правилната посока. Създаването на военно-промишлен комплекс е много правилна политика, в дългосрочна перспектива.

  13. 13 Профил на Cara Mia
    Cara Mia
    Рейтинг: 1443 Неутрално

    Това е по-далечна перспектива според мен,засега Ф 15 са най-добрите!

  14. 14 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 2145 Неутрално

    Уеднаквяването на стандартите трябва да бъде първата стъпка. Тя ще има мултиплициращ ефект във всяка индустрия.
    —цитат от коментар 4 на Храбър



    До коментар [#4] от "Храбър":

    Ама то и българският "Калашник" с който е въоръжена нашата армия,е по стандартите на НАТО,но си остава "Калашник". Само на външен вид де,иначе технологията му си е българска.

  15. 15 Профил на john_3volta
    john_3volta
    Рейтинг: 566 Весело

    Само да не стане самолетът като кюфтаците в Лидъл - едно качество за Германия и друго за България и Чехия.

  16. 16 Профил на Messerschmitt
    Messerschmitt
    Рейтинг: 3562 Неутрално

    До коментар [#14] от "deaf":

    Когато преди десетина години един роден инженер показа автоматичната карабина "Бакалов",по-добра от Калашника,по-лека и по-технологична...всичкото русофилско войннство скочи на бюрата си да защитава "Калашника".Купиха нов лиценз,само и само пуското оръжейно лоби у нас да е доволно.

    До истината се достига с познание!
  17. 17 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1706 Неутрално

    Дано не стане като предния път. И без друго закъснението е огромно.
    И някак си не виждам как ще се мине без британско участие. Най-малкото защото са акционери в еърбъс.

    Дневник, разкарайте таз малоумна визия!
  18. 18 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 2103 Весело

    Ми супер! Тамън може да почакаме да произведат 10-на броя, та да си купим :) Че иначе в момента разход за изтребители е пълна глупост и потвърждение на приказката " На гол тумбак, чифте пищови"

  19. 19 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1706 Неутрално

    До коментар [#16] от "Messerschmitt":

    Никога не сме купували лиценз за калашников.

    Дневник, разкарайте таз малоумна визия!
  20. 20 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 4335 Неутрално

    Интересно към какви амуниции ще е пригодена оръжейната система на този нов европроект? Спорът на Белгия със Швеция демонстрира донякъде проблема, но тук става въпрос за една масова общоевропейска програма. Засега французите водят пред германците в тази насока, но да видим...Разбира се другият въпрос е свързан със системите за сателитна комуникация и съответно с тактическо-оперативните системи за наблюдение и управление на боя. Засега САЩ осигуряват над 70% от тези възможности, та явно Макрон ще трябва да консултира въпросите с хораа на чичо Сам.

  21. 21 Профил на qwerty 500
    qwerty 500
    Рейтинг: 1395 Неутрално

    До коментар [#12] от "atmanpg":

    На мен ми е интересно с кого ще се бие този военно еди какъв си комплекс.
    Обезателно, когато попитам за конкретен отговор, такъв не ми се дава та и сега не очаквам.

    I`m addicted to the truth, it`s a dangerous love affair.
  22. 22 Профил на skomina
    skomina
    Рейтинг: 669 Неутрално

    До коментар [#3] от "КМЕТ В СЯНКА":Кмете, друже, докато тук лобистите платени от Козяк 16 и Драган Цанков 28 се разправят дали да купим Ф 16 или Грипен, този самолет може и да направи първия си полет.
    —цитат от коментар 8 на zle_platen_trol


    Разгеле ,че спомена Драган Цанков отявлен рублоосвоител , безспорно документиран. Е, верно свил мангизите и не направил проруски вестник, ама те рубладжиите открай време са си такива.Единствената промяна е, че вече сакат доларе, щото рублата отдавна не е златна, както по времето на Цанкова.

  23. 23 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3096 Неутрално

    Може би е малко късно, точно усетиха се, Ф-35 остава основният самолет за следващото десетилетие, и не само Юрофайтър, Рафал и Грипен го чустват. Боинг има същият проблем.

    С появата на Ф-35 всички останали платформи от 4-то поколение са на път да се обезмислят. Лично аз смятам, че следващото десетилетие ще доминират или високотехнологичните платформи от 5-то поколение като Ф-35, или сравнително ниско- технологичните (сравнението е с Ф-35) като заместителя на A-10 Thunderbolt II за бойни действия срещу нискотехнологични противници като Ислямска Държава например.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  24. 24 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 2103 Неутрално

    До коментар [#16] от "Messerschmitt":
    До коментар [#19] от "Цецо":

    Всъщност, дори в основата на Калашников стои българска разработка от времето между двете световни войни. И тази разработка комунистите подаряват на руснаците и Калашников прави свои изменения, за да се роди популярния автомат. Потърсете в интернет, че не ми се търси сега за да давам линкове.

  25. 25 Профил на tucker case
    tucker case
    Рейтинг: 1856 Весело

    бе кво шесе маят със самолети, напрао тайфайтъри да почват да прават https://en.wikipedia.org/wiki/TIE_fighter

    имам два президента - единия е самовлюбен токсичен пърдел, а другия подла рушняшка подлога...
  26. 26 Профил на qwerty 500
    qwerty 500
    Рейтинг: 1395 Неутрално

    До коментар [#18] от "cristo_n":

    И аз не смятам че трябва да се дават пари за това, по-добре да закърпят каквото имаме, ако изобщо вече имаме нещо. Не схващам особената разлика между това, дали ще имаме 5, 10 или 15.

    I`m addicted to the truth, it`s a dangerous love affair.
  27. 27 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 2639 Неутрално

    можело значи , само това с пътната карта до средата на 2018 притеснява с бюрокрацията си . ЕС рязко се осъзна . след като ясно заявиха , че енергийната политика и сигурност е правомощие само на ЕС . следваща стъпка , военни бази само и единствено под ЕС командване .

  28. 28 Профил на gmbh
    gmbh
    Рейтинг: 2044 Неутрално

    "Проектът ще бъде част от инициативата за по-тясно сътрудничество в ЕС по въпросите на отбранителните разходи...""

    ЕС няма алтернатива. Недоброжалатели колкото щеш и се налагат общи военни проекти. Европа има какво да пази.

  29. 29 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 2103 Неутрално

    Лично аз смятам, че следващото десетилетие ще доминират или високотехнологичните платформи от 5-то поколение като Ф-35, или ...
    —цитат от коментар 23 на Realist
    А по-следващото десетилетие дроновете с изкуствен интелект, контролирани за всеки случай от разстояние, ще поставят края на управляемите бойни самолети... Като се появят реактивни дронове-камикадзета, способни да правят маневри, непосилни за човека, които се разбиват в първия видян изтребител, и да видим кой ще смее да се вдигне в небето.

  30. 30
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше вулгарни, нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  31. 31 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3472 Неутрално

    Добра новина и тъкмо навреме пристига. Боко сега има не само основание но и право да не купува изтребители. Ще изчакаме новия самолет да стане, да го видим, да го пробваме и ако го харесаме, ще купим. Правилноооо!!!

  32. 32 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3250 Неутрално

    ЕС като цяло леко изостана в развитието на на боен самолет 5 то поколение!Япония само преди месец показа технологичен прототип на подобна машина.
    —цитат от коментар 10 на Messerschmitt


    Рафал е самолет от 5-то поколение. Чудесен самолет!

  33. 33 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 2145 Неутрално

    Дано не стане като предния път. И без друго закъснението е огромно.И някак си не виждам как ще се мине без британско участие. Най-малкото защото са акционери в еърбъс.
    —цитат от коментар 17 на Цецо



    До коментар [#17] от "Цецо":

    Ако Германия и Франция не допуснат да участва Англия в този проект,ще бъде недалновидна политическа постъпка от тяхна страна. С това си действие само биха принудили Англия да се обвърже още по-тясно със САЩ.
    Доколкото знам,Британия има нищожен процент от акциите на Еърбъс,ако не ги е продала вече.

  34. 34 Профил на Messerschmitt
    Messerschmitt
    Рейтинг: 3562 Весело

    До коментар [#24] от "cristo_n":

    В основата на Калашника стои...г-н Шмайзер!Заведен насила в СССР и живял там от 1945 до смърта на сатрапа Сталин!!.Учете ги тия неща бе колеги.....

    До истината се достига с познание!
  35. 35 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 2639 Неутрално

    До коментар [#14] от "deaf":Когато преди десетина години един роден инженер показа автоматичната карабина "Бакалов",по-добра от Калашника,по-лека и по-технологична...всичкото русофилско войннство скочи на бюрата си да защитава "Калашника".Купиха нов лиценз,само и само пуското оръжейно лоби у нас да е доволно.
    —цитат от коментар 16 на Messerschmitt

    някой от партньорите купи ли лиценз ? прояви ли интерес ? с калашник можеш да обучаваш умерени , майдани , пролети ... с Бакалов ( като визитка е ) дали можеш ? та погледни за къде изнасяме ...

  36. 36 Профил на qwerty 500
    qwerty 500
    Рейтинг: 1395 Неутрално

    До коментар [#13] от "Cara Mia":

    Да, добри самолети са Ф-16, МиГ-29 са по-добри, но то си зависи и от модификациите. МиГ има доста повече версии, така да се каже, и да хубаво е да имаме самолетен парк, но при положение, че имаме някви читави самолети, които се броят на пръсти да се дават такива пари за да имаме още няколко. Нз това ми се вижда доста тъпо.
    Освен за някво тупане по гърдите, малко самочувствие или някои да прибере едни пари, не виждам други причини.

    I`m addicted to the truth, it`s a dangerous love affair.
  37. 37 Профил на 1107a
    1107a
    Рейтинг: 1225 Неутрално

    Това е само началото. Измежду Франция и Германия липсва държава, която е способна да разработи реактивен двигател. Само по-себе си, това е начинание за повече от 10 млрд евро. Така че, тази кооперация ще се разраства с нови участници.

  38. 38 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3250 Неутрално

    Имам чувството, че някои не са чували за Дасо Авиасион, и техните миражи, които разпиляха арабските миг през двете последни войни на 20 в. На Рафал конкурентен е единствено Ф-35

  39. 39 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3250 Неутрално

    Имам чувството, че някои не са чували за Дасо Авиасион, и техните миражи, които разпиляха арабските миг през двете последни войни на 20 в. На Рафал конкурентен е единствено Ф-35

  40. 40 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3096 Неутрално

    До коментар [#29] от "cristo_n":

    Така е, но за последните 30-40 години, докато Боинг и Еърбъс лежаха на старите си постижения, Локхийд произведе два уникални самолета, Ф-22 и Ф-35. Първоначално разработените технологии за Ф-22 бяха усъвършенствани и приложени в мултифункцианалният Ф-35.

    И цената на тази нова технология постоянно пада. След няколко години Ф-35 ще се продава на цената на масовият Ф-16. И това не включва само стелт технологията, но и примерно технологията за виртуалният шлем на пилота с който чрез вградените сензони може да наблюдава всичко около себе си, 360% през непрозрачните стени на самолета.

    В последното учение в САЩ, Ф-35 с последните си софтуерни ъпдейти показа ниво на унищожаване 15 към 1 срещу 4-тото поколение самолети, Ф-15 и Ф-16. 4-то поколение почти няма шанс.

    И сега, Европа ще разработва нов самолет, на практика от нулата, от мястото на което Локхийд Мартин беше да кажем преди 35 години.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  41. 41 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3250 Неутрално
  42. 42 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 2639 Неутрално

    До коментар [#24] от "cristo_n":В основата на Калашника стои...г-н Шмайзер!Заведен насила в СССР и живял там от 1945 до смърта на сатрапа Сталин!!.Учете ги тия неща бе колеги.....
    —цитат от коментар 34 на Messerschmitt


    и в основата на самолета стои Нютон , и в началото беше Бога и Бог беше ....

  43. 43
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше вулгарни, нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  44. 44 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3250 Неутрално

    До коментар [#40] от "Realist":

    И сега, Европа ще разработва нов самолет, на практика от нулата, от мястото на което Локхийд Мартин беше да кажем преди 35 години...."

    Не ги оплаквай европейците! Конкуренцията между европейският и американските изтребители ще е на пазарите в Близкия изток , Индия, Пакистан, Бразилия, но не в небето.
    Да му мислят рашките с техните безаналогови самальоти, които горят поне двойно повече от европейските и американските.

  45. 45 Профил на Georgi Milev
    Georgi Milev
    Рейтинг: 405 Неутрално

    До коментар [#23] от "Realist":Може би е малко късно, точно усетиха се, Ф-35 остава основният самолет за следващото десетилетие, и не само Юрофайтър, Рафал и Грипен го чустват. Боинг има същият проблем.

    С появата на Ф-35 всички останали платформи от 4-то поколение са на път да се обезмислят. Лично аз смятам, че следващото десетилетие ще доминират или високотехнологичните платформи от 5-то поколение като Ф-35, или сравнително ниско- технологичните (сравнението е с Ф-35) като заместителя на A-10 Thunderbolt II за бойни действия срещу нискотехнологични противници като Ислямска Държава например.


    Приятелю,четох статия от боен пилот с 2200 часа на Ф-16,а сега на Ф-35 инструктор-изпитател и той казва,че Ф-35 е чудесен самолет,но за патрулиране и посрещач предпочита Ф-15.Мощен,бърз,маневрен,яко въоръжен и най-важното според него е,че може да откаже нарушителя,като му покаже въоръжението си,докато на Ф-35 е вътре в самолета.И сегашните нови самолети вече ги водят от 4то ++ поколение,защото имат същите възможности като Ф-22 и Ф-35,без СТЕЛТ,заради външно въоръжение.

  46. 46 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4091 Любопитно

    "..............Анализатори на отбранителната индустрия казват, че случващото се е неприятна новина за Лондон и за водещата му корпорация BAE Systems. "Това е сигнал и към британците. Той казва: "Напускате ЕС и ние продължаваме напред - повече не ни интересуват опитите ви да блокирате ЕС по въпросите на отбраната", коментира високопоставен представител на германската отбранителна индустрия пред "Ройтерс"................................"

    Отлична стратегия на ЕС!Първо ще се "бие шута" на тъпите британци,а после ще има яка отпор на американските военни самолети-:)

  47. 47 Профил на qwerty 500
    qwerty 500
    Рейтинг: 1395 Неутрално

    Е така си го прехвърлих през ума, и май става въпрос за трагикомедия с тая самолетна сага. Какво, ще правим с няколко самолета, за какво са ни, каква е идеята, ще атакуваме ли някого с 10 самолета, ще се защитаваме ли от някога с 10 самолета.
    Отворен съм за някаква комуникация с доводи.

    I`m addicted to the truth, it`s a dangerous love affair.
  48. 48 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1706 Весело

    До коментар [#24] от "cristo_n":

    Ай стига бе. Демек Шмайзер наистина е правил шевни машини в рашата?

    Дневник, разкарайте таз малоумна визия!
  49. 49 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 2103 Неутрално

    До коментар [#24] от "cristo_n":В основата на Калашника стои...г-н Шмайзер!Заведен насила в СССР и живял там от 1945 до смърта на сатрапа Сталин!!.Учете ги тия неща бе колеги.....
    —цитат от коментар 34 на Messerschmitt


    Стои разработката на кап. Христо Николов от Самоков, който създава изключително прост и надежден възвратен механизъм. Обаче бях забравил цялата история - той сам предава чертежите на СССР, тъй като никой в България на го взима на сериозно.

  50. 50 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1706 Весело

    До коментар [#37] от "1107a":

    Рафал си лети с френски двигатели.
    Истината е, че УК е високоразвита държава, носител на много технологии. Жалко за загубата, ама това е положението.

    Дневник, разкарайте таз малоумна визия!
  51. 51 Профил на qwerty 500
    qwerty 500
    Рейтинг: 1395 Неутрално

    До коментар [#43] от "EU defender":

    измета няма националност, пол или религия, измета си е измет.

    I`m addicted to the truth, it`s a dangerous love affair.
  52. 52 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3096 Неутрално

    До коментар [#44] от "historama":

    Така е, съгласен, САЩ едва ли ще позволят продажба на Ф-35 на страни извън най- близките си съюзници от НАТО, Япония и Израел поне до появата на 6-то поколение изтребител, който ще замени Ф-22 от 2030-та нататък. Това е пазарът за останалите- Ф-15, Ф-16, Ф-18, Рафал, Юрофайтър и Грипен.

    Само за инфо, Боинг почти беше спрял линията си за Ф-18ки ако не беше последната поръчка от американският флот наистина щеше да я спре.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  53. 53 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3617 Неутрално

    КРАЙНО ВРЕМЕ БЕШЕ!! ... Германия да си припомни каква военна сила е била някога!

    Разправях им аз на мурзилките, че Макрон и Меркел ще свият сърмите на ботокса, пък те викат: Големите се разбраха.

    Разбраха се, зер! Ще строят съвместен изтребител.

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  54. 54 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 2112 Неутрално

    "Това е сигнал и към британците. Той казва: "Напускате ЕС и ние продължаваме напред - повече не ни интересуват опитите ви да блокирате ЕС по въпросите на отбраната"

    Не знам дали германците могат да си разиграват коня толкова фриволно?!

    I Want To Believe
  55. 55 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3096 Неутрално

    Приятелю,четох статия от боен пилот с 2200 часа на Ф-16,а сега на Ф-35 инструктор-изпитател и той казва,че Ф-35 е чудесен самолет,но за патрулиране и посрещач предпочита Ф-15.Мощен,бърз,маневрен,яко въоръжен и най-важното според него е,че може да откаже нарушителя,като му покаже въоръжението си,докато на Ф-35 е вътре в самолета.И сегашните нови самолети вече ги водят от 4то ++ поколение,защото имат същите възможности като Ф-22 и Ф-35,без СТЕЛТ,заради външно въоръжение.
    —цитат от коментар 45 на Georgi Milev


    Така е, в армията си САЩ винаги са имали два вида самолети:

    1. Такъв за асове, като например Ф-15 и Ф-22.
    2. Масов, като Ф-16 и Ф-35.

    Старото поколение Ф-16 и Ф-15 ще останат на въоъжение поне още 10-20 години докато им се изчерпи летателният ресурс. Но, нови самолети от тях все по- рядко ще се купуват. Тук става въпрос за нови самолети, не за поддържане на старите.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  56. 56 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3617 Неутрално

    До коментар [#36] от "qwerty 500":

    И Москвич, и Форд са добри коли, като Москвич са малко по-добри...

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  57. 57 Профил на niksan1
    niksan1
    Рейтинг: 1970 Неутрално

    До коментар [#12] от "atmanpg":На мен ми е интересно с кого ще се бие този военно еди какъв си комплекс.Обезателно, когато попитам за конкретен отговор, такъв не ми се дава та и сега не очаквам.
    —цитат от коментар 21 на qwerty 500



    С враговете !

    Без ДС - ченгета! Лустрация!
  58. 58 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 2639 Весело

    Руската измет не харесва това.
    —цитат от коментар 43 на EU defender


    действително . ти , началника и 5-6 клонинга държите на Ф някой си . и триейки коментари сте още по забавни

  59. 59 Профил на sasvirco
    sasvirco
    Рейтинг: 529 Неутрално

    До коментар [#29] от "cristo_n":

    И сега има реактивни дронове камикадзета. Викат им ракети въздух-въздух.

  60. 60 Профил на zle_platen_trol
    zle_platen_trol
    Рейтинг: 1046 Неутрално

    Имам чувството, че някои не са чували за Дасо Авиасион, и техните миражи, които разпиляха арабските миг през двете последни войни на 20 в. На Рафал конкурентен е единствено Ф-35
    —цитат от коментар 39 на historama



    До коментар [#39] от "historama":

    Рафала е жестока машина, но за съжаление излиза твърде скъпо, за нас, а и не само за нас.

  61. 61 Профил на sasvirco
    sasvirco
    Рейтинг: 529 Неутрално

    До коментар [#45] от "Georgi Milev":

    Ф-35 може да покаже въоръжението си.

    http://www.f-16.net/forum/download/file.php?id=19913&t=1

  62. 62 Профил на Messerschmitt
    Messerschmitt
    Рейтинг: 3562 Любопитно

    До коментар [#37] от "1107a":

    Френската фирма SNECMA (сега е с друго име) е четвъртият в света производител на реактивни мотори!!!И е в консорциум с GE.Двигателите на Рафал са си френски......

    До истината се достига с познание!
  63. 63 Профил на Кърти Вонегът
    Кърти Вонегът
    Рейтинг: 585 Неутрално

    КРАЙНО ВРЕМЕ БЕШЕ!! ... Германия да си припомни каква военна сила е била някога!Разправях им аз на мурзилките, че Макрон и Меркел ще свият сърмите на ботокса, пък те викат: Големите се разбраха.Разбраха се, зер! Ще строят съвместен изтребител.
    —цитат от коментар 53 на Norman Granz


    Гранц, Германия запалва две световни войни, два пъти гушва букетчето! Могат да се пробват трети неуспешен път!

    По принцип твои прогнози никога не се сбъдват!

    Левичарството е детска болест на дементни бивши комунета, сега се пишат за "десни"!
  64. 64 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 2639 Весело

    КРАЙНО ВРЕМЕ БЕШЕ!! ... Германия да си припомни каква военна сила е била някога!Разправях им аз на мурзилките, че Макрон и Меркел ще свият сърмите на ботокса, пък те викат: Големите се разбраха.Разбраха се, зер! Ще строят съвместен изтребител.
    —цитат от коментар 53 на Norman Granz


    гениално като мисъл естествено , ама кога го решиха . ми точно като осъзнаха , че енергийната политика и сигурност е ПРАВО само и единствено на ЕС . и това решение показва , че разни санкцийки макар и с фалцет могат да си ги заврът в .... след като оттам мине СП 2 . и дори турски такъв . тик так ... законопроекта ще мине . тик так

  65. 65 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 2116 Неутрално

    До коментар [#58] от "дерибеев":

    Ушанке, с напъните си да купим Грипен, ще вкарате Швеция в НАТО. Хотели как лучше, получилос как всегда.

    The best way to predict the future is to invent it.
  66. 66 Профил на Messerschmitt
    Messerschmitt
    Рейтинг: 3562 Гневно

    До коментар [#47] от "qwerty 500":

    Абе според теб на братска Швейцария за що са и 85 бойни самолета???????А отговори си сам_ако можеш!!

    До истината се достига с познание!
  67. 67 Профил на Кърти Вонегът
    Кърти Вонегът
    Рейтинг: 585 Неутрално

    Преди години, когато разработваха Ойрофайтъра, се оказа, че закъсняха с около тригодини, а самолетът излезе доста по-скъпот договорената цена!

    И този път няма да е по-различно, европейците не ги бива във военните самальоти!

    Левичарството е детска болест на дементни бивши комунета, сега се пишат за "десни"!
  68. 68 Профил на sasvirco
    sasvirco
    Рейтинг: 529 Неутрално

    Това е само началото. Измежду Франция и Германия липсва държава, която е способна да разработи реактивен двигател. Само по-себе си, това е начинание за повече от 10 млрд евро. Така че, тази кооперация ще се разраства с нови участници.
    —цитат от коментар 37 на 1107a



    https://en.wikipedia.org/wiki/Snecma_M88

  69. 69 Профил на Georgi Milev
    Georgi Milev
    Рейтинг: 405 Неутрално

    Старото поколение Ф-16 и Ф-15 ще останат на въоъжение поне още 10-20 години докато им се изчерпи летателният ресурс.
    —цитат от коментар 55 на Realist


    Четох някъде,че САЩ възнамеряват да използват Ф-16 до 2035г,а Ф-15 до 2045г.А Южна Корея смятат да използват новите си Ф-15К до към 2060г

  70. 70 Профил на saint evlampi
    saint evlampi
    Рейтинг: 2606 Неутрално

    До коментар [#21] от "qwerty 500":

    "На мен ми е интересно с кого ще се бие този военно еди какъв си комплекс"

    Ами с когото го нападне. Засега има една държава граничеща с ЕС, която в двайсе и първи век откъсна чужди територии точно от държава желаеща интеграция с ЕС.

    И междудругото тази агресивна държава разполага оръжия и прави учения близо до границите на ЕС редовно. Те с кой ще се бият, а?

    Am I evil? Yes I am
  71. 71
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше вулгарни, нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  72. 72 Профил на 1107a
    1107a
    Рейтинг: 1225 Неутрално

    До коментар [#62] от "Messerschmitt":

    Именно в консорциум с ГЕ, които разработват по-сложната част от двигателя (т. нар газогенератор)
    Съответно технологичното ниво на "френските" двигатели се определя от ГЕ/САЩ.
    И точно заради това М88 е ахилесовата пета на "Рафал".
    А Германия досега не се е захващала с проектиране на реактивни двигатели, поради политически причини.
    Интерсно е да видим, дали германците са надраснали "политическите причини", или отново ще се търси компромисен вариант.
    При всички положения, това е официалното начало на едно голямо, ново европейско приключение, след Ербъс, Торнадо, ЕФ2000, и в участниците и тяхната роля ще се променя многократно в следващите 20 години.

  73. 73 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3617 Неутрално

    До коментар [#63] от "Кърти Вонегът":

    "Германия ... два пъти гушва букетчето!"

    Икономиката й е таман 2 1/2 пъти колкото руската. Технологично е 50 години пред Русия. От Русия купува единствено газ, а Русия от Германия - всичко.

    Ти си живото доказателство - предпочиташ да си гастарбайтер в Германия пред милиционер в Русия (какъвто си бил в България пти соца).

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  74. 74 Профил на ddemivor
    ddemivor
    Рейтинг: 236 Неутрално

    До коментар [#12] от "atmanpg":На мен ми е интересно с кого ще се бие този военно еди какъв си комплекс.Обезателно, когато попитам за конкретен отговор, такъв не ми се дава та и сега не очаквам.
    —цитат от коментар 21 на qwerty 500


    Ако си купиш лютив спрей, с кого ще се пръскаш? С Иванчо или с Петканчо? Или може би с някой хулиган или насилник, който може да скочи на теб или на дъщеря ти. Сега в Европа има един голям хулиган - Русия и един малък - Турция. Преди време, Милошевич се помисли за Наполеон, па си угасна в холандски затвор. С руския самодържец е по-сложно, защото е много по-агресивен хулиган. Нациите, които имат достойнство вместо рублофили, се включват в съвместна инициатива да направят боен самолет, защото отвъд голямото море един червенокоско мисли ту с едната глава, ту с другата, а такава политика не вдъхва доверие. Може само да гадаем дали проектът ще бъде успешен, но поне се опитват. Като започнат да трупат патенти, лека-полека нещата ще започнат да се получават.

  75. 75
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше вулгарни, нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  76. 76 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3096 Неутрално

    [quote#69:"Georgi Milev"][/quote]

    Да, така е, но на пазарите ще борят не само нови самолети, но и значително количество стари, които са заменени от новото поколение в САЩ и съюзници. Производителите на самолети имат бройка под която производството им става нерентабилно. Паднат ли поръчките под определена бройка, производството спира.

    По принцип Ф-15 може да се задържи на въоръжение повече заради недостатъчният брой Ф-22. Ф-22 беше спрян от производство през 2010 заради факта, че беше скъп и на практика нямаше конкурент. Сега, нещата се промениха и вероятно спирането на Ф-22 бе грешка. Ще видим дали Пентагона ще успее с модернизираният Ф-23, или ще се мине изцяло на новото 6-то поколение самолети.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  77. 77
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше вулгарни, нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  78. 78 Профил на ka2
    ka2
    Рейтинг: 2303 Неутрално
  79. 79
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше вулгарни, нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  80. 80 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 10126 Любопитно

    А президента Радев одобрява ли начинанието? Все пак не е с участието на Русия.

  81. 81 Профил на ka2
    ka2
    Рейтинг: 2303 Неутрално

    До коментар [#80] от "Peni Nikol":

    Той се колебае! Изгледа няма нареждане от центъра

  82. 82 Профил на dragozow
    dragozow
    Рейтинг: 1420 Неутрално

    До коментар [#3] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Кой да им даде акъл, Корнелия ли? Не мисля че им трябва акъл, особено ако не участваме с пари в проекта. Разработката може да отнеме 10 - 15 години и то при условие че всичко е гладко. ПАК ФА ще влезе на въоръжение в програмата 2018 - 2025, като е по-вероятно да е второто. Разработват го от 2010 година, в момента е експерименталните бройки са с двигатели на Су 35, с двигател 5 поколение ще почакат. Всичко това е в отговор на омразните ти американски ф 22, които са на въоръжение от 2003, а са литнали експериментално през 1990.

    Сложете бутон "редактирай" на собствените комeнтари.
  83. 83 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 2639 Неутрално

    До коментар [#58] от "дерибеев":Ушанке, с напъните си да купим Грипен, ще вкарате Швеция в НАТО. Хотели как лучше, получилос как всегда.
    —цитат от коментар 65 на EU defender


    ми това е целта , ама там видно не става с дребни 6млн грантове . и ДЪРЖАВАТА Швеция не позволи продажба на Белгия на Грипен . ДЪРЖАВАТА неутрална Швеция не позволява нейни самолети да избиват цивилни и да участват в демократизиране на .. държави . и търси алтернатива . законопроекта ще бъде приет . с твоя опит .. много репортажи за ало ... баби ще има . добър си

  84. 84 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 2639 Неутрално

    До коментар [#76] от "Realist":

    спираш нещо при гладен пазар ?

  85. 85 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 2639 Неутрално

    До коментар [#47] от "qwerty 500":Абе според теб на братска Швейцария за що са и 85 бойни самолета???????А отговори си сам_ако можеш!!
    —цитат от коментар 66 на Messerschmitt


    понеже не е братска , а независима ....

  86. 86 Профил на o_sando
    o_sando
    Рейтинг: 882 Неутрално

    ... ДА! ... най- най- най-важната бойна характеристика на самолетчето е, че ОСНОВНО ще лети на заден ход и вместо БОМБИ ще да разхвърля дъго-цветни капути из европата...

    "Каменный век закончился не потому, что закончились камни" Г. Греф
  87. 87 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3096 Неутрално

    спираш нещо при гладен пазар ?
    —цитат от коментар 84 на дерибеев


    Колко гладен? Нови/стари Грипени по заръка на Радев. А след това?

    Старите самолети също се борят за този пазар. По принцип, Боинг, Еърбъс, Локхийд, Сааб още няколко дестилетия ще поддържат това което са произвели, то ще си сменя собственика. Но, като паднат поръчките самият производител спира линията и преквалифицира или уволнява работниците. Пускането и оптново е прескъпо начинание за което трябва да има сериозна икономическа причина. Рестартирането на производството на Ф-22 би струвало $20 милиарда с подизпълнителите. Колко нови самолета трябва да произведе тази линия за да се оправдае рестартирането и? Един Ф-22 струва $250 милиона.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  88. 88 Профил на o_sando
    o_sando
    Рейтинг: 882 Неутрално

    [quote#83:"дерибеев"][/quote]

    ... каваш, че и на българските комунисти няма да продадат Грипен... за да не продължават с яловите напъни за демократизиране на България... да, правилно е, но излязло от вас като мнение звучи перверзно... и някак саморазобличаващо

    "Каменный век закончился не потому, что закончились камни" Г. Греф
  89. 89 Профил на qwerty 500
    qwerty 500
    Рейтинг: 1395 Неутрално

    До коментар [#57] от "niksan1":
    Кой са те?

    I`m addicted to the truth, it`s a dangerous love affair.
  90. 90 Профил на qwerty 500
    qwerty 500
    Рейтинг: 1395 Неутрално

    До коментар [#66] от "Messerschmitt":

    На тях реално не им трябва и 1. Те са трезора, що ли Хитлер не изяви никакви апетити към Щвейцария.
    Ами защо имат 90 ли там колко, може би ти ще ми кажеш?
    Може би защото за тях да си купят 100-на самолета не е проблем.
    И освен това нали натовски самолети кръстосват небето ни и ни пазят незнайно от кого.

    I`m addicted to the truth, it`s a dangerous love affair.
  91. 91 Профил на Николай_1
    Николай_1
    Рейтинг: 1089 Неутрално

    До коментар [#63] от "Кърти Вонегът":
    Нее , жополизник рубладжийски . Днес Германия е в такова положение , че даже Хитлер не е мечтал даже за такава победа - "победителят" Русия да проси на колене технологии от 'победената' Германия , а тя да не ги дава.
    Виж какво става с турбините Siemens за ТЕЦ-овете в Крим - и до днес ушанките не се научиха турбини да правят.
    Виж технологиите за тройно преварен самогон ги владеят до съвършенство...........

  92. 92 Профил на qwerty 500
    qwerty 500
    Рейтинг: 1395 Неутрално

    До коментар [#70] от "evlampi":

    Колко човешки живота е отнела тази агресивна държава?

    I`m addicted to the truth, it`s a dangerous love affair.
  93. 93 Профил на 'ΕΡΕΒΟΣ
    'ΕΡΕΒΟΣ
    Рейтинг: 4069 Неутрално

    ЕС технологично е много зад САЩ.Всяко сравнение между F-35 и европейските самолети Rafale и Eurofighter правят Европа смешна !
    Отделно, че Франция и Германия имат коренно различни нужди !

    Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !
  94. 94 Профил на qwerty 500
    qwerty 500
    Рейтинг: 1395 Неутрално

    До коментар [#74] от "ddemivor":

    Мда, с лютив спрей ще се биеш срещу автомати. Нещо таква е твоята в кавички метафора, а моята е такава.
    Абе хора за 10 пъти по малко пари може да се купи ПВО, което, ще е много по ефективно от няколко самолета.
    Не знам какво четете, на какви платени рейтинги се възхищавате, това което се пише е глупаво.

    I`m addicted to the truth, it`s a dangerous love affair.
  95. 95 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 2205 Весело

    До коментар [#67] от "Кърти Вонегът":

    Интересно откъде ви събират такива?
    Значи Германия като европейска страна нищо не разбира от военни самолети.и няма традиции...
    Това Месершмит, Юнкерс... са някакви детски самолетчета. ..И първият реактивен самолет Messerschmitt Me 262 Schwalbe не е германски, а го е измислил някакъв пиян руски мужик?

    «Все, что русские взяли от православия – перекреститься перед тем, как зарубить тебя топором». © Ф.М. Достоевский
  96. 96 Профил на Anibаl
    Anibаl
    Рейтинг: 0 Весело

    До коментар [#73] от "Norman Granz": "Икономиката й е таман 2 1/2 пъти колкото руската. Технологично е 50 години пред Русия. От Русия купува единствено газ, а Русия от Германия - всичко."

    И все пак гушна букета...панимаеш

  97. 97 Профил на gianni
    gianni
    Рейтинг: 990 Неутрално

    А Германия досега не се е захващала с проектиране на реактивни двигатели, поради политически причини.
    —цитат от коментар 72 на 1107a


    С реактивните двигатели в Германия се занимава MTU Aero Engines. При всички случаи заедно със SNECMA могат да направят съвременен двигател. Инак най-добри реактивни двигатели за гражданската авиция правят американци и англичани. За военните америкаците и след тях англичани и французи.

  98. 98 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 4335 Неутрално

    До коментар [#34] от "Messerschmitt":

    Първо арестуван от американците, след многоседмични разпити от американски и британски оръжейни специалисти е предаден на руснаците които вземат почти 11,000 чертежа. Върнат в Германия преди смъртта на Сталин, през 1952, умира след операция на белия дроб в Сул на 12 септември 1953 г. (Сталин умира на 5 март 1953)

    Давам кратка извадка от английския текст на "Уики", за да няма съмнения:
    "On 3 April 1945 American troops began to occupy the city of Suhl. Weapons manufacturing was completely prohibited during this time. Hugo Schmeisser and his brother Hans were interrogated for weeks by weapon expert teams of the American and British secret services. At the end of June 1945, American troops evacuated Suhl and all of Thuringia. One month later, the Red Army assumed control over the area, starting a civilian works project to manufacture weapons for the Soviet Union. By August 1945, the Red Army had created 50 StG 44s from existing assembly parts, and had begun inspecting their design. 10,785 sheets of technical designs were confiscated by the Soviets as part of their research. In October 1945, Schmeisser was forced to work for the Red Army and instructed to continue development of new weapons including the AK-47.[5][6][7]

    Schmeisser was one of 16 Germans for which a special department (no. 58) was created at factory number 74, later known as Izmash. Schmeisser was appointed as one of the five designers of the group, together with Kurt Horn and Werner Gruner (both from Grossfuss) and Oscar Schink (from Gustloff), under the formal leadership of Karl Barnitske (also from Gustloff). There is some evidence that Schmeisser was uncooperative with the Soviets because he received the most negative review by his Soviet handlers in this group of five German designers. In these Soviet reviews, Schmeisser was described as a "practical man", whose lack of formal training showed whenever he was presented with any design problems.

    Schmeisser worked in Izhevsk until 1952 when he and other German specialists returned home to Germany. With short notice, his stay in the Soviet Union was extended beyond that of the other weapon specialists by a half year. He finally returned home on 9 June 1952. Schmeisser died on 12 September 1953, and was buried in Suhl. "

  99. 99 Профил на дуле
    дуле
    Рейтинг: 8 Весело

    Най-накрая спора за избора на нов самолет намери своя отговор. Утре ще прочетем предложение за изчакване и закупуване на точно тези самолети , което ще бъде единодушно прието от всички.
    —цитат от коментар 7 на Хакуна Матата !


    Което ще е най-доброто за днешната ситуация.

    Иван Искров: « Да не се гоним, че да не се хванем ».
  100. 100 Профил на Alexander Vatkovski
    Alexander Vatkovski
    Рейтинг: 26 Неутрално

    Прочетох почти всички коментари и това което се набива на очи е, че коментират хора, които нямат никаква идея от авиация, камо ли бойна. Какви ли не глупости видях - за участието на ВБР в Еърбъс, за спящите Аеърбъс и Боинг и прогресивния Локхийд, за Ф35 и други подобни. Нека ви осведомя малко. Това хич не е толкова ново като идея. Даже има вече конретни предложения. И това няма да е самолет 5-то поколение, а 6-то!!! И едва ли ще влезе на въоръжение преди 2035 година... ето нещо по темата:
    https://www.aerosociety.com/news/airbus-reveals-tornado-successor-concept-for-2040s/





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах