Еврокомисията може да въведе квоти за електромобили от 2025 г.

Еврокомисията може да въведе квоти за електромобили от 2025 г.

© В© Philippe Wojazer / Reuters, Reuters



Европейската комисия обмисля възможността за въвеждане от 2025 година на квоти за производство на електрически автомобили и превозни средства с ниски нива на замърсяващи емисии, съобщава германският в. "Ханделсблат", цитиран от БТА.


Според изданието така ЕК възнамерява да ускори процеса на излизане от употреба на автомобили с двигатели с вътрешно горене. До края на годината Брюксел планира да представи пакет от мерки за развитие на "щадяща климата мобилност". Възможно е той да включва квоти за минимален брой електромобили, произвеждани и продавани от автомобилостроителите, както и по-строги норми за вредните емисии.


В германските делови среди се отнасят с безпокойство към тези планове, отбелязва "Ханделсблат". Според Асоциацията на автомобилостроителите в Германия (VDA) въвеждането на такъв принцип е "погрешен път", тъй като продажбата на електромобили зависи от много фактори, на които самите концерни не могат да влияят.


Германските власти и автомобилните компании се опитват да намерят изход от поредица скандали, свързани с манипулиране на показателите за отделяните вредни вещества от дизеловите автомобили, в което бяха уличени няколко производителя в Германия.

Коментари (81)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на mushashi
    mushashi
    Рейтинг: 2428 Неутрално

    Квоти??????????А какво стана с добрата стара пазарна икономика,определяща се от търсенето и предлагането?

  2. 2 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3047 Неутрално

    Поредната европейска инициатива подета от корпократски лобита?
    Никой не казва ,че индустрията за електробобилите ще замърсява повече от немските дизели от миналия век!
    Няма да има АЕЦ -ве в Германия, значи електричеството за зареждането на колите ще идва от ТЕЦ-ве, перки и соларни системи ще бъдат пръснати на всякъде из пейзажа като инфраструктурата от електропроводи ще трябва да бъде дублирана и ще бъдат изсечени гори за нея!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  3. 3 Профил на ostin22
    ostin22
    Рейтинг: 1126 Неутрално

    Насила УБУСТ не става.. :-) А Ес-то се чуди единствено какви принуди да вкара.. А пък колко е екологично да разнасяш половин тон батерия "в багажника" дето ще трябва да сменяш през година-две и как ще се рециклират "екологично" десетки милиони от тях е друг въпрос..

    There is no way to happiness, happiness is the way!
  4. 4 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3047 Неутрално

    Квоти??????????А какво стана с добрата стара пазарна икономика,определяща се от търсенето и предлагането?
    —цитат от коментар 1 на mushashi

    Напредналата либерастия значи либерални регулации, което няма нищо с демокрацията,свободната търговия и пазарната икономика! Има общи неща с плановата икономика на соца с тази разлика ,че се планира не за нуждите на потребителите и трудовата заетост а за картела на корпорациите които са прозрели някаква далавера от промяната на правилата!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  5. 5 Профил на valtoro
    valtoro
    Рейтинг: 2148 Неутрално

    Тези квоти са защита на корпоративни интереси, под каквато
    и форма да ги представят това е лобиране за автомобилните
    гиганти !!!

  6. 6 Профил на qwertqwert
    qwertqwert
    Рейтинг: 1772 Неутрално

    Като чуя "квота" и все едно ми предлагат да гледам пеераско порно.

    След като мъж може да се жени за мъж, що пък двама братя да не се оженят?
  7. 7 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 2455 Неутрално

    Квоти??????????А какво стана с добрата стара пазарна икономика,определяща се от търсенето и предлагането?
    —цитат от коментар 1 на mushashi


    Ами милиардите, които се дават в селското стопанство като субсидии? Ами квотите при избор на хора на ръководни длъжности в Европейската комисия? Ами....то не са едно не са две.
    ЕС е станал толкова левичарски, че не може да бъде.

  8. 8 Профил на lustmord
    lustmord
    Рейтинг: 1350 Неутрално

    Ултраглобалистите ни подансят пребоядисан социализъм под предтекста "Загрижени сме за природата"

  9. 9 Профил на ostin22
    ostin22
    Рейтинг: 1126 Неутрално

    Не знам какво му е "зеленото" да си подмениш 5-годишна перфектна кола с която ходиш до работата, магазина и някоя почивка с тройно по-скъпа електричка произведена тепърва от нула с всичките замърсявания по изработкатаи нерентабилни батерии.. И как си представят бъдещите електростанции за зареждане като на обикновена бензиностанция се престоява минута-две а за ел.такава към час.. Сигурно ще бъдат по стотина декара.. Ще направят още една аварийна лента по магистралите за презареждащи стоянки..:-)

    There is no way to happiness, happiness is the way!
  10. 10 Профил на ban
    ban
    Рейтинг: 870 Неутрално

    Както доста пъти съм писал под такива теми. Тя ЕК имаше квоти и за биогоривата! Обаче се оказа, че просто няма толкова земеделска земя за тяхното производство! Явно в ЕК инженери не им достигат, като навсякъде и мислят, че всичко идва от контакта или от магазина!

  11. 11 Профил на chevyvolt, Радев - национален предател!
    chevyvolt, Радев - национален предател!
    Рейтинг: 1640 Неутрално

    Руските (съответно и тръмпанарските) тролове, налазиха темата в защита на държавата бензиностанция от североизток!

    http://www.youtube.com/c/SSCBulgaria
  12. 12 Профил на _imi_
    _imi_
    Рейтинг: 455 Неутрално

    Насила УБУСТ не става.. :-) А Ес-то се чуди единствено какви принуди да вкара.. А пък колко е екологично да разнасяш половин тон батерия "в багажника" дето ще трябва да сменяш през година-две и как ще се рециклират "екологично" десетки милиони от тях е друг въпрос..
    —цитат от коментар 3 на ostin22


    Гаранцията на батерията на "Tesla 3" e 8 години или 100 000 мили (161 000 км) или може да се купи с удължена гаранция 120 000 мили ( 193 100 км ).
    В къщи имаме два хибрида Тойота. Единя е на 4 години/50 000 км, само градско каране и батерията не е мръднала .
    Айде стига с тия руски опорки :-). Електромобила ще го бъде и без Путин :-).

  13. 13 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3047 Неутрално


    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 2315
    10:43, 07 авг 17
    Неутрално

    До коментар [#3] от "ostin22":
    Всъщност само дефектиралите батерии се сменят по-рано другите издържат 7 годишна гаранция.Имат десетина клетки и се смянят само развалените! Друг е въпросът какво става с тези коли които катастрофират и падат в реки, езера или в морето!
    Да не говорим ,че при катастрофа горят като факли и отделят силно отровни токсини и карциногенно замърсяват!
    Тела си е яка бомба, ако не беше толкова скъпа сигурно щяха да я купуват джихатите!
    https://www.youtube.com/watch?v=ifaH7uzkMT8

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  14. 14 Профил на Стоян
    Стоян
    Рейтинг: 1491 Неутрално

    Направо официално да въведат плановата икономика и член първи и да се приключва тази игра на "демокрация" и "пазарна икономика". Пълен смях е, че в този форум разни демократи-евроатлантици защитават подобни мерки, а в същото време наричат руснаците "комунисти".

  15. 15 Профил на Минуса
    Минуса
    Рейтинг: 564 Неутрално

    До коментар [#1] от "mushashi":

    Принципно съм съгласен, но виж какво стана с роуминга. Една непазарна регулация не винаги е лоша.

  16. 16 Профил на Стоян
    Стоян
    Рейтинг: 1491 Неутрално

    Електромобила ще го бъде и без Путин :-).
    —цитат от коментар 12 на _imi_
    Без Путин ще го бъде. Без насилствени регулации и държавни субсидии за частни компании обаче няма да го бъде.

  17. 17 Профил на Стоян
    Стоян
    Рейтинг: 1491 Неутрално

    До коментар [#1] от "mushashi":Принципно съм съгласен, но виж какво стана с роуминга. Една непазарна регулация не винаги е лоша.
    —цитат от коментар 15 на Минуса


    Е що тогава рутихте соца? Още малко и задължителен БДС за храните ще речете, че не било лошо.

  18. 18 Профил на dosetliv
    dosetliv
    Рейтинг: 1262 Неутрално

    Тея квоти трябва да са като с екотоците - 20 г задължително изкупуване с 16% държавногарантирана годишна печалба.

  19. 19 Профил на Xumpomo name
    Xumpomo name
    Рейтинг: 2506 Неутрално

    До коментар [#1] от "mushashi":

    ти кво. да не си се връзал на бръщолевенията на руските тролове социален и комедианте за нео-либералния запад :)

    Birds of a feather flock together.
  20. 20 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3047 Неутрално

    До коментар [#9] от "ostin22":
    Като тръгнеш с кола в ЕС която изминава по над 1000км с едно зареждане можеш да го обиколиш за седмица като турист! С електрокарчетата ти е напълно отнета свободата
    , примерно ако отидеш някъде на риба и там ти паднат батериите си го закъсал доста!
    В северна Европа където парното е нужно поне 8 месеца в годината с топло в колата батериите на -30 градуса ще свършват за 20мин.

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  21. 21 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3047 Неутрално

    Който не харесва малоумните европейски директиви ще да е руски трол или тръмпист а?

    Руските (съответно и тръмпанарските) тролове, налазиха темата в защита на държавата бензиностанция от североизток!
    —цитат от коментар 11 на chevyvolt, Радев - национален предател!


    Libertarianism is just anarchy for rich people
  22. 22 Профил на reply
    reply
    Рейтинг: 789 Неутрално

    популизма и простотията ще ни довършат ИЗБИРАМЕ СИ ДЕБИЛИ ЗА УПРАВЛЕНЦИ И ПОСЛЕ ИМ СЪРБАМЕ ПОПАРИТЕ, ТЕХНОЛОГИЯТА ЗА СЪХРАНЕНИЕТО НА ЕЛЕКТРИЧЕСТВОТО НЕ Е ГОТОВА ОЩЕ А И НЕ СЕ ЗНАЕ ИЗОБЩО ДАЛИ НЯКОГА ЩЕ Е ГОТОВА , ЩАНСА Е ДА СЕ СТЪПИ НА ГОТОВИ ЗАРЕДЕНИ БАТЕРИИ ПО СТАНЦИТЕ ,ПО ТОЧНО ОЕДНАКВЯВАНЕ НА БТЕРИИТЕ И ТЯХНОТО БЪРЗО ЗАМЕНЯНЕ ПО СТАНЦИИТЕ НО ТОВА Е ОГРОМЕН ХИМИЧЕСКИ ФИНАНСОВ ТЕХНИЧЕСКИ И ВСЯКАКЪВ ДРУГ РУСУРС!!! ТЕХНОЛОГИЯТА КОЯТО СЕГА ВИ ПРОБУТВАТ СЪС ЗАРЕЖДАЧКИТЕ Е ПУНТА МАРА ,

  23. 23 Профил на ssg
    ssg
    Рейтинг: 413 Неутрално

    До коментар [#11] от "chevyvolt, Радев - национален предател!":

    Гений си! Дръж суджука!

  24. 24 Профил на tvr18355030
    tvr18355030
    Рейтинг: 947 Неутрално

    До 2025 електрическите автомобили вече ще са завзели пазара....

  25. 25 Профил на tvr18355030
    tvr18355030
    Рейтинг: 947 Неутрално

    Квоти??????????А какво стана с добрата стара пазарна икономика,определяща се от търсенето и предлагането?
    —цитат от коментар 1 на mushashi


    Пазарния принцип би бил да се въведът яки данъци за всички замърсяващи коли. Предпоалгам при такава мярка мрънкачите щяха да са в пъти повече....

  26. 26 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3619 Неутрално

    Демек ще ви накараме насила да плащате скъпо за перки, сл. панели и ел.мобили. Истината е, че ЕК е в паника. Енергийният баланс на ЕС е в пъти на червено. Все едно дали зависи от Русия, от Америка или от шейхствата. Добрата новина е че до 25-та година от ЕС ще остане само лошия спомен.

  27. 27 Профил на tvr18355030
    tvr18355030
    Рейтинг: 947 Неутрално

    Насила УБУСТ не става.. :-).. А пък колко е екологично да разнасяш половин тон батерия "в багажника" дето ще трябва да сменяш през година-две...
    —цитат от коментар 3 на ostin22


    Няма да са 1-2 а 10-20 :

    https://www.youtube.com/watch?v=Gb_i4ihsJ1w

  28. 28 Профил на TAC
    TAC
    Рейтинг: 645 Неутрално

    Докато не се случи революция в технологията за производство на батериите,елмобилите няма как да бъдат еко.Разумният компромис в момента са хибридите.

    rock n' roll is king!
  29. 29 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 1293 Неутрално

    Всъщност само дефектиралите батерии се сменят по-рано другите издържат 7 годишна гаранция.Имат десетина клетки и се смянят само развалените!
    —цитат от коментар 13 на comandante vs либерални ентусиасти&корпократи

    Да, на Приусите така сменят няколко клетки, само че цената на тази услуга всеки може да си я провери в Гугъл - от $1000 започва, включва разглобяване и сглобяване и подмяна на дефектните клетки, това е за малката батерия 1.3kWh. За голяма (десетки кВч) всеки може сам да се ориентира. То да не е дистанционно за ТВ - отвориш го, извадиш старите, сложиш новите, хоп готово.
    Отделен е въпроса в кой сервиз ще се решат да ти пипнат Теслата като видят лепенката с череп и светкавица и надпис "Високо напрежение 380 волта".

  30. 30 Профил на TAC
    TAC
    Рейтинг: 645 Любопитно

    До коментар [#13] от "comandante vs либерални ентусиасти&корпократи":

    Процентно колко подобни инцидента има?!

    rock n' roll is king!
  31. 31 Профил на chevyvolt, Радев - национален предател!
    chevyvolt, Радев - национален предател!
    Рейтинг: 1640 Неутрално

    Истината е че трябва да има данък на принципа "замърсителят плаща". Някои го наричат "въглероден данък" въпреки, че не само въглерода е проблем, а най-вече отровните газове локално в градовете.

    Другата опорка, че било "непазарно и социализъм" лесно се оборва четейки новините за картела на немските автопроизводители и дизел гейт.
    Пазарната икономика работи пазарно, само когато има конкуренция, а тя трябва да се пази!

    http://www.youtube.com/c/SSCBulgaria
  32. 32 Профил на sw51
    sw51
    Рейтинг: 253 Неутрално

    До 2025 електрическите автомобили вече ще са завзели пазара....
    —цитат от коментар 24 на tvr18355030


    а дано ама... надали.

    Има доста време докато навлязат и с квоти няма да стане номера. Трябват зарядни станции, по-добри методи за производство на батерии, както и доста по-ниски цени на ел. колите - все неща още неясни и зад хоризонта.

    Любопитен факт е че хората които ще могат да си позволят електричка, и сега карат по-нови и по-екологични коли (Евро5, Евро6), а тези които карат най-големите замърсители - дизели от преди 20години - ще са последните който ще преминат на тесли. Ко прайм с екологията?

  33. 33 Профил на Ватник
    Ватник
    Рейтинг: 802 Неутрално

    Поредната европейска инициатива подета от корпократски лобита?Никой не казва ,че индустрията за електробобилите ще замърсява повече от немските дизели от миналия век!Няма да има АЕЦ -ве в Германия, значи електричеството за зареждането на колите ще идва от ТЕЦ-ве, перки и соларни системи ще бъдат пръснати на всякъде из пейзажа като инфраструктурата от електропроводи ще трябва да бъде дублирана и ще бъдат изсечени гори за нея!
    —цитат от коментар 2 на comandante vs либерални ентусиасти&корпократи


    Не се изнервяй, дрогарьо. Конярите също са били така притеснени от появата на ДВГ на Форд, но ето че сме преодолели някак си революцията в придвижването.
    Сега ще спрем да ползваме изкопаеми горива, пак ще го преживеем.
    Както преживяхме разпада на сесесере, така ще преживеем и този на русия :)
    Пий хаповете, и си живей пенсионерските години спокойно!

    Every cradle is a grave.
  34. 34 Профил на Иван К.
    Иван К.
    Рейтинг: 583 Неутрално

    Ха ха ха , ами те вече се рабраха и сега Еврокомисията за да си придаде важност въвежда квоти, в смисъл е позволено на Еврокомисията да въвежда квоти , предполагам немците дори са им казали и точно какви да са . И после обвинявайте англичаните за Брекзит.

  35. 35 Профил на dpy24528611
    dpy24528611
    Рейтинг: 173 Неутрално

    Големи смешки чета тука...
    Електрическото задвижване няма алтернатива за сега. Да, има недостатъци. Да, вероятно същото е било и при преминаването от пара към ДВГ.
    А вие тука Путин, Мутин , Тръмп....
    Тази историйка с енергийните миксове първо в Аутобирд се популяризира. Естествено, платена теория. Ако ти караш Тесла или Зое, последно от теб зависи какъв ток си "сипваш". Това си проблем на ЕРП и производителите на ел. енергия, а не на потребителите. Така се опитват да вменят вина, на някой, който иска да се придвижва екологино. В този смисъл, ако караш Голф ТДИ, нямаш вина за това как е произведен чугуна и стоманата, дори дизеловото гориво.
    Ако имам финансов ресурс и аз ще хвана професор Х и проф. У и те ще ми спретнат страхотна статия за вредата от дизелите и тяхното производство. Да не се заблуждаваме, че има чисто производство на чугун, стомана, алуминий, литиеви производни и тн.
    В моите очи, изоставащите се опитват да пречат на прогреса. Конкретно тези в Германия, в стремежа си да запазят едни около 800 000 раб. места, ще загубят много...
    Относно регулации и квоти, в този случай не виждам нищо лошо.
    И още нещо.
    Всеки път, когато завъртим ключа на нашите коли, почваме да замърсяваме. Вече директно. Който от вас кара примерно Рено Зое, когато го включи в контакта, може да улучи соларна и вятърна енергия. Хипотетично.

  36. 36 Профил на mushashi
    mushashi
    Рейтинг: 2428 Неутрално

    До коментар [#19] от "Xumpomo name":

    Аз гледам реалностите.И като чуя квота и веднага надушвам комунизъм.Квотата означава , че ще се наложи да купуваш нещо, което е насила наложено.Нямам нищо против електромобилите-нека докажат, че са по-добри от тези с ДВГ и хората сами ще ги купуват.По същият начин щях да реагирам ако имаше и квота за автомобили с ДВГ.

  37. 37 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1709 Неутрално

    До коментар [#10] от "ban":

    Ако това е банското ниво мани. Може ли да дадеш инфо откога има проблем с покриването на изискванията за биогориво? И поне знаеш ли какво е туй чудо и как се използва?

    Дневник, разкарайте таз малоумна визия!
  38. 38 Профил на stoiank
    stoiank
    Рейтинг: 1325 Неутрално

    Проблемът е някой да измисли батерия или нов тип кондензатор, като цяло нещо за съхраняване на енергията. До тогава ще е само приказки. Много се чудих да си поръчам от евтините Тесли, но първо много чакане и второ как ще се произведат толкова много батерии ума ми не го побира. Да не говорим, ако пуснат някаква директива.....

  39. 39 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1709 Неутрално

    Ама мъркането на немските производители е трогателно. Не се ли сещат, че в момента най-добре е да мълчат? След толкова техни измами ако нещо е кофти за тях би следвало да се въведе. Или поне така смятат адски много хора.

    Дневник, разкарайте таз малоумна визия!
  40. 40 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3047 Неутрално

    популизма и простотията ще ни довършат ИЗБИРАМЕ СИ ДЕБИЛИ ЗА УПРАВЛЕНЦИ И ПОСЛЕ ИМ СЪРБАМЕ ПОПАРИТЕ, ТЕХНОЛОГИЯТА ЗА СЪХРАНЕНИЕТО НА ЕЛЕКТРИЧЕСТВОТО НЕ Е ГОТОВА ОЩЕ А И НЕ СЕ ЗНАЕ ИЗОБЩО ДАЛИ НЯКОГА ЩЕ Е ГОТОВА , ЩАНСА Е ДА СЕ СТЪПИ НА ГОТОВИ ЗАРЕДЕНИ БАТЕРИИ ПО СТАНЦИТЕ ,ПО ТОЧНО ОЕДНАКВЯВАНЕ НА БТЕРИИТЕ И ТЯХНОТО БЪРЗО ЗАМЕНЯНЕ ПО СТАНЦИИТЕ НО ТОВА Е ОГРОМЕН ХИМИЧЕСКИ ФИНАНСОВ ТЕХНИЧЕСКИ И ВСЯКАКЪВ ДРУГ РУСУРС!!! ТЕХНОЛОГИЯТА КОЯТО СЕГА ВИ ПРОБУТВАТ СЪС ЗАРЕЖДАЧКИТЕ Е ПУНТА МАРА ,
    —цитат от коментар 22 на reply


    Всъщност никой в ЕК не е избран от народа на Европа а са спуснати с парашут по волята на ЦК на Либерастите с точно поставени задачи за нуждата на корпокрацията!
    Като надежност и ефективност двигателите с вътрешно горене поне още 10г. няма какво да ги замени, вероятно има крещяща нужда консумацията на ток да се увеличи заедно с цените и за това е цялата гюрултия!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  41. 41 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1709 Неутрално

    Щом няма перспектива да открием петрол в/около Европа трябва да се спасяваме по друг начин от азиатската диктатура. Електромобилите и електротранспорта са една от малкото възможности.

    Дневник, разкарайте таз малоумна визия!
  42. 42 Профил на hamiltonf1
    hamiltonf1
    Рейтинг: 3883 Неутрално

    Голямата драма е, какво ще стане с излишните работници? Според шефовете, отговаря за човешки ресурси във VW и Mercedes, електромобилите изискват много по-малко работници от колите с ДВГ, по-точно - около 10 пъти...

  43. 43 Профил на Yotce
    Yotce
    Рейтинг: 1252 Неутрално

    До коментар [#27] от "tvr18355030":

    Батерията в една Тесла няма принципни разлики от батерията в лаптопа или телефона. В този смисъл, гръмките изявления за "вечни" батерии могат да подлъжат само пълен лаик.

  44. 44 Профил на mushashi
    mushashi
    Рейтинг: 2428 Неутрално

    Щом няма перспектива да открием петрол в/около Европа трябва да се спасяваме по друг начин от азиатската диктатура. Електромобилите и електротранспорта са една от малкото възможности.
    —цитат от коментар 41 на Цецо


    Друг начин няма ли?Например ембарго върху всички руски стоки и суровини,включително нефта и природният газ.Щото и при квотите за електрломобили пак ще се купува руски нефт и газ.Докато при едно ембарго няма да продадат нито един барел нефт и нито един кубичен метър природен газ.

  45. 45
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше вулгарни, нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  46. 46 Профил на Стоян
    Стоян
    Рейтинг: 1491 Неутрално

    До коментар [#20] от "comandante vs либерални ентусиасти&корпократи":Айде пак си се изказал/осрал. Плещите глупости на килограм. Я провери колко електромобили се търкаля по норвежките пътища. Или викаш, Норвегия е на юг. Нещастник.
    —цитат от коментар 45 на tsyrvulan


    А я проверете, моля, защо се търкалят толкова много електромобили в Осло (не в Норвегия). И ако случайно откриете, че със субсидии бяха направили така, че да купиш електромобилка беше по-евтино от нормална кола.

  47. 47 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3047 Неутрално


    .В моите очи, изоставащите се опитват да пречат на прогреса. Конкретно тези в Германия, в стремежа си да запазят едни около 800 000 раб. места, ще загубят много...Относно регулации и квоти, в този случай не виждам нищо лошо.И още нещо.Всеки път, когато завъртим ключа на нашите коли, почваме да замърсяваме. Вече директно. Който от вас кара примерно Рено Зое, когато го включи в контакта, може да улучи соларна и вятърна енергия. Хипотетично.
    —цитат от коментар 35 на dpy24528611



    Добре де в [#13] Нали споменаваме ,че половин тон батерии като се запалят и експлодират е все едно е минала мириканската авиация да избомби с обеднен уран!
    Предполагам ,че знаеш какво замърсяване пада от придобиването на редките метали за електричките ,но май не ти се говори за това!?

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  48. 48 Профил на sqrt
    sqrt
    Рейтинг: 1332 Неутрално

    Айде да живей Газпром! Новото дойно кранче на Ротшилд. А матряла в Европа ще цака уж на "руската" фирма :) Да си верва матряла.

  49. 49 Профил на tvr18355030
    tvr18355030
    Рейтинг: 947 Неутрално

    До коментар [#27] от "tvr18355030":Батерията в една Тесла няма принципни разлики от батерията в лаптопа или телефона. В този смисъл, гръмките изявления за "вечни" батерии могат да подлъжат само пълен лаик.
    —цитат от коментар 43 на Yotce


    Аз ти давам данни от стотици собственици на въпросната Тесла, които вече 4 години карат колата и следят състоянието на батерията. А ти си мислиш, че твоите дървено-философски преценки "на-око", без да имаш реални познания или опит в областта ще са по-правилни?

  50. 50 Профил на sqrt
    sqrt
    Рейтинг: 1332 Неутрално

    До коментар [#44] от "mushashi":

    Абе глупочовци а от какво мислите че се движат електромобилите? От въздуха? Като банкстерите закриха Атомните електростанции и бая съкратиха въглищните а познайте с какво ще произвеждат електричество? Много глупав бг матряла.

  51. 51 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3047 Неутрално

    До коментар [#32] от "sw51":
    Всъщност никой нормален не би возил деца в такова, само корпоративните меринджей дето на по 50 нямат деца по задължение сядат на такова!
    https://www.youtube.com/watch?v=fY5YudGurBk

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  52. 52 Профил на ban
    ban
    Рейтинг: 870 Неутрално

    До коментар [#37] от "Цецо":
    Биоетанола и биодизела трябваше вече да бъдат към 15%, но все още си стоят на 5%! Има тенденция да се увеличат още малко, и толкоз!

  53. 53 Профил на Георги
    Георги
    Рейтинг: 1340 Неутрално

    Хич не им се иска на швабите да се откажат от производство на пушещи бръмчалници. А пък във най-високият клас бръмчалки, хвърлиха гигантски средства за разработка на коли с по 1000 конски сили, а Тесла ги изпреварва, като спрели при потегляне и в
    рамките на позволените за движение скорости.

    Раковски: "Русите са били един най-див и най-варварски народ, както са си и досега останали такива в най-голямата си част. "
  54. 54 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1709 Неутрално

    До коментар [#44] от "mushashi":

    Първо нямах предвид само северно азиатците. Второ ембаргото върху кого ще е? Май върху ЕС. И тогава без квоти ще трябва експресно да се мине на електротранспорт.

    Дневник, разкарайте таз малоумна визия!
  55. 55 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1709 Неутрално

    До коментар [#52] от "ban":

    Що не провериш колко са у нас? А сме доста назад спрямо останалите. И изнасяме бая биогорива.

    Дневник, разкарайте таз малоумна визия!
  56. 56 Профил на joro4900
    joro4900
    Рейтинг: 804 Весело

    До коментар [#15] от "Минуса":

    „но виж какво стана с роуминга...“
    Е кво станА с роуминга? Пълен смЕх. От България само до Германия(оператора ми е германски) мога да говоря без тоя роуминг. До всички други страни от ЕС роминга си го има. Интернета от България е 0.83Евр/МгБ независимо коя страна от ЕС е сайта. Разговорът от базисната държава се таксува като международен до всички държави от ЕС....

  57. 57 Профил на tvr18355030
    tvr18355030
    Рейтинг: 947 Неутрално

    До коментар [#32] от "sw51":Всъщност никой нормален не би возил деца в такова, само корпоративните меринджей дето на по 50 нямат деца по задължение сядат на такова!https://www.youtube.com/watch?v=fY5YudGurBk
    —цитат от коментар 51 на comandante vs либерални ентусиасти&корпократи


    Да бе, тия батерии били супер опасни. А газта, която си наливате всеки ден в таратайките хич не :-)
    Я виж какво става като се запали газ-станция:
    https://youtu.be/-_DDvIricp0

  58. 58 Профил на joro4900
    joro4900
    Рейтинг: 804 Весело

    До коментар [#28] от "TAC":
    „Разумният компромис в момента са хибридите.“
    Разумният компромис са автомобилите с водородни батерии(brennzellen) и те са переспективата. За автомобили с класическа батрия, тежаща 400-500кг(1кг/км) при сегашните технологии и материали шанс няма. Залежите на литий на земята са минимални...

  59. 59 Профил на ivan_
    ivan_
    Рейтинг: 4531 Весело

    Не, че нещо но и към момента в някой европейски държави се получават държавни помощи/дотации при закупуване на нов дизелов автомобил, а съвсем доскоро това беше във всички европейски държави.

    От една страна е "забавно" да видиш как правителството те стимулира да си закупиш чист дизел, а след няколко години същото правителство ти забранява да го ползваш:)

    Някак си се "затвърждава вярата" ти в действията и компетенциите на властите :)

  60. 60 Профил на ivan_
    ivan_
    Рейтинг: 4531 Весело

    До коментар [#11] от "chevyvolt, Радев - национален предател!":

    Ти май си първия дето пише за въпросната държава!
    Трол на отстрещната страна?

  61. 61 Профил на Торбалан
    Торбалан
    Рейтинг: 884 Неутрално

    Очевидно преходът към електромобили в затъналата от социализъм и регулации Европа ще бъде доста мъчителен и болезнен...
    Очевидно Европа няма да е сред водещите производители на МПС още в средата на този век...

    При управлението на Путин има истински бум в производството! Всеки ден откриват нови наказателни производства срещу инакомислещите!
  62. 62 Профил на ivan_
    ivan_
    Рейтинг: 4531 Весело

    До коментар [#26] от "Judjuk":

    Само да попитам, баланса като е на червено, защо няма проблем с енергията?
    Някой магьосник ли са назначили да добавя недостигащото?

    Хайде, мислете като пишете, моля?

  63. 63 Профил на ivan_
    ivan_
    Рейтинг: 4531 Весело

    До коментар [#36] от "mushashi":

    А ако пък прочетеш статията и си функционално грамотен ще разбереш, че става дума за производствени квоти!
    Ще се определи колко процента от произведените нови автомобили да са електрически, например до 2025г. всеки автомобилен производител следва да произвежда 30 % електрически автомобили.

  64. 64 Профил на mushashi
    mushashi
    Рейтинг: 2428 Неутрално

    До коментар [#54] от "Цецо":

    Е само Русия ли продава нефт и газ?Има достатъчно държави , откъдето да се вземе нефт и природен газ. Естествено ще трябва да някакъв преходен период, за да се изгради необходимата инфраструктура. Не става от днес за утре.И ще има гръмко сгромолясване на Путин и неговата клика.

  65. 65 Профил на mushashi
    mushashi
    Рейтинг: 2428 Неутрално

    До коментар [#63] от "ivan_":
    Скрий се мишко.Не разбра ли, че изобщо не ме интересува какво мислиш.

  66. 66 Профил на usero
    usero
    Рейтинг: 2173 Неутрално

    Поредната европейска инициатива подета от корпократски лобита?Никой не казва ,че индустрията за електробобилите ще замърсява повече от немските дизели от миналия век!Няма да има АЕЦ -ве в Германия, значи електричеството за зареждането на колите ще идва от ТЕЦ-ве, перки и соларни системи ще бъдат пръснати на всякъде из пейзажа като инфраструктурата от електропроводи ще трябва да бъде дублирана и ще бъдат изсечени гори за нея!
    —цитат от коментар 2 на comandante vs либерални ентусиасти&корпократи


    90% от електропроводите в Германия са под земята, така че няма страшно. Ама те и от ТЕЦ-овете мислят да се отказват, та не знам верно от какво ще ги зареждат тия коли.

  67. 67 Профил на ivan_
    ivan_
    Рейтинг: 4531 Весело

    До коментар [#65] от "mushashi":

    А, Мусаши не така, моля те!

    Не съм мишка, според теб съм мияч на кенефи!

    Уточни си версията, моля!

    П.С. като не те вълнува, защо продължаваш да ми пишеш и да ми четеш коментарите?

  68. 68
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше вулгарни, нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  69. 69 Профил на ivan_
    ivan_
    Рейтинг: 4531 Весело

    До коментар [#68] от "mushashi":

    Мусаши, защо заради мен да те банват?

    П.С. Забравих, защото винаги те обиждам:)

  70. 70 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 1293 Неутрално

    Друг начин няма ли?Например ембарго върху всички руски стоки и суровини,включително нефта и природният газ.Щото и при квотите за електрломобили пак ще се купува руски нефт и газ.Докато при едно ембарго няма да продадат нито един барел нефт и нито един кубичен метър природен газ.
    —цитат от коментар 44 на mushashi

    Не, не може. Световното търсене на петрол е 85 млн.барела/ден, от които 10-11 се осигуряват от Русия. Ако изчезнат 10 милиона от добива, колко ще стане петрола?
    Ако не помниш, беше станал $150 преди 3-4 години когато изчезна добива от Либия и Иран, а те добиваха само 2 и 5 милиона/ден, съответно.
    Политиката си е политика, но бизнесът си е бизнес. Както виждаш, петрол се купува и от Русия, и от Саудитска Арабия, и от Нигерия, и от какви ли не други един от друг по-демократични и прогресивни режими.
    Па и дори ЕС и САЩ да наложат ембарго и да не купуват руски петрол, тогава китайците и индийците пък ще го купуват, а тези дето сега им доставят ще се пренасочат да снабдяват ЕС и САЩ, тоест доставките само ще си променят източника, но няма да изчезнат.
    Нещо като с СО2 емисиите: ако видиш всичките им протоколи Киото и какво ли не, емисиите не изчезват, а просто богатите държави получават правото да плащат на бедните за да ползват техните СО2 квоти. Емисиите са пак същите, от друго място по света се изпускат но отиват все в същата атмосфера, само дето въглеродните кредити се превъртат през търговия и борсово посредничество, за радост на едни определени хора, които доволно потриват ръчички.

  71. 71 Профил на mushashi
    mushashi
    Рейтинг: 2428 Неутрално

    До коментар [#70] от "Камен":
    А да ти е хрумвало, че добивът от останалите държави може да се увеличи? Сега ОПЕК приемат решения за намаляване на добива на нефт.Нефт има много.Да за известно време цената му ще се увеличи, ама като пазарите се наместят и ще се стабилизира .А Русия няма да може да продава колкото си мислиш на Китай.Не случайно проектите за двата газопровода до Китай-"Алтай"и"Силата на Сибир"пропаднаха.

  72. 72 Профил на nigel
    nigel
    Рейтинг: 849 Весело

    Руските (съответно и тръмпанарските) тролове, налазиха темата в защита на държавата бензиностанция от североизток!
    —цитат от коментар 11 на chevyvolt, Радев - национален предател!


    И както казваше навремето при всеки повод един румънски комик: "... а краставицата съдържа 95% вода".

  73. 73 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 1293 Неутрално

    До коментар [#70] от "Камен":А да ти е хрумвало, че добивът от останалите държави може да се увеличи? Сега ОПЕК приемат решения за намаляване на добива на нефт.Нефт има много.Да за известно време цената му ще се увеличи, ама като пазарите се наместят и ще се стабилизира
    —цитат от коментар 71 на mushashi

    Ходи обяснявай ти на електората ако бензина стане 5 лева, че било само временно и да изчакат ОПЕК да вдигне добива, че пазарът да се стабилизира. То пък и голям прогрес за световния ред ще бъде да спонсорираме краля на Саудитска Арабия, аятолаха на Иран, и емира на Абу Даби, вместо диктатора на Русия.
    А и ОПЕК оряза 1.8 милиона барела добив дневно. Русия добива 10.5 - как се компенсира това? То да не е чешма да врътнеш кранчето и да потече. Нужни са милиардни инвестиции и дълги години, за да се разработят нови проекти. Невъзможно е да се заместят 10 милиона дневно дори за 5-10 години. В Америка всичките "алтернативни" добиви и фракъри го докараха до 5 милиона дневно добив, с цената на 10 годишни разработки и десетки милиарди инвестирани. Още 10 просто няма откъде да се вземат ей така, дори и да има резерви за 1-2-5 да речем.

  74. 74 Профил на mushashi
    mushashi
    Рейтинг: 2428 Неутрално

    До коментар [#73] от "Камен":

    Русия добива 10 милиона барела дневно, но колко отиват в държави от ЕС? Нали покрива и собствените си нужди, а и продава не само в държавите от ЕС.Страните от Залива имат огромни възможности за добив и ще се справят с повишен добив.А нито СА, нито Нигерия имат такова негативно влияние върху ЕС като Русия.

  75. 75 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3619 Неутрално

    До коментар [#26] от "Judjuk":Само да попитам, баланса като е на червено, защо няма проблем с енергията?Някой магьосник ли са назначили да добавя недостигащото?Хайде, мислете като пишете, моля?
    —цитат от коментар 62 на ivan_


    Има, как да няма? Бъдещето е плашещо. Искат да минат на ток, за да пестят петрол и газ и да са независими от Русия и Америка. В същото време закриват и атомните централи. Ще останат на вода, въздух и слънце.

  76. 76 Профил на mirohero
    mirohero
    Рейтинг: 866 Неутрално

    До коментар [#41] от "Цецо":

    :) Провери откъде идва лития и батериите за автомобили, и се надявай за спасение от азиатската диктатура - даже тези квоти изглеждат да са измислени точно след "лобиране" на азиатски интереси. Разликата от сега ще бъде, че не само горивото, ами и автомобилите ще идват от Азия в бъдеще.

  77. 77 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1709 Весело

    До коментар [#76] от "mirohero":

    Проверих. В топ 3 няма азиатци.

    Дневник, разкарайте таз малоумна визия!
  78. 78 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10088 Неутрално

    Германските автомобилопроизводители си имат най-силното лоби :)
    Няма да стане скоро. Не и докато те не са готови да наводнят пазара с новите модели...

  79. 79 Профил на ivan_
    ivan_
    Рейтинг: 4531 Неутрално

    До коментар [#75] от "Judjuk":

    Да ти кажа живея в Испания и за 5 години сме нямали проблем с електричеството.
    Испания не ползва никакви руски горива, нито газ нито петрол, а и за капак над 50 % от ел.енергията на страната е с произход "зелени" източници.

    Може пък и да си прав и в някакъв момент в бъдещето да има проблем, въпреки че по мое мнение си далеч от тази материя и си в голяма грешка.

    Има един много интересен термин - "ефективност", горещо ти препоръчвам да се запознаеш с него, да го осмислиш и да се опиташ да предположиш какво ли означава той в контекста на една енергийна система.

    Само за твоя подсказка, към момента само в етапа на транспорт на ел. енергия в мрежи високо и средно напрежение загубите надхвърлят 10% от количеството, а загуби има и в процеса на производство, на добива на първичното гориво и в процеса на използване и т.н.

  80. 80 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3619 Неутрално

    "Може пък и да си прав и в някакъв момент в бъдещето да има проблем, въпреки че по мое мнение си далеч от тази материя и си в голяма грешка."
    До коментар [#79] от "ivan_":

    Прав си! Не съм специалист по всичко. Заради ефективността е построена ПАВЕЦ "Чаира". Сега ще я разширят с още един язовир. Но ако транспортът мине на ток, ще има нужда от 3 пъти повече ток. Белене ще се строи.

  81. 81 Профил на ivan_
    ivan_
    Рейтинг: 4531 Неутрално

    АЕЦ Белене никога няма да бъде построен, дори и само заради политичски причини, което не пречи да се отчетат още няколкостотин милиона покрай него.

    Не разглеждайте нещата само от производствена гледна точка, написах ви че има възможност за огромни икономии с повишаване на ефективността на цялата система.

    От къде си ги измисляте тези 3 пъти повече?





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах