Великобритания ще оповести документи за стратегията си за Брекзит

Великобритания ще оповести документи за стратегията си за Брекзит

© Yves Herman, Reuters



Британското правителство ще публикува серия от документи, свързани със стратегията за Брекзит, като ще започне още тази седмица, преди третия кръг преговори с Брюксел в края на август, предаде БТА.


Министърът за Брекзит Дейвид Дейвис каза, че документите ще са "важна следваща стъпка" към излизането от Европейския съюз, за което британският народ гласува миналата година. Един от текстовете ще бъде за бъдещата граница между Северна Ирландия и Република Ирландия на фона на страховете в Дъблин, че връщане на "твърдата" граница може да доведе до икономически загуби и да спъне мирния процес в Северна Ирландия.


Следващ набор от документи ще бъде публикуван преди срещата на Европейския съвет през октомври, когато евролидерите се очаква да решат дали има достатъчно напредък в преговорите с Лондон, за да започнат обсъждания за бъдещите отношения между ЕС и Обединеното кралство.




Преговорите между Лондон и Брюксел, които започнаха през юни, досега не са довели до никакви конкретни резултати. Брюксел отказва да води преговори за бъдещите отношения с Лондон, докато не бъдат уредени непосредствените проблеми, свързани с британското напускане, включително "сметката по развода". Според източници от британското министерство за Брекзита обаче двете теми са неразривно свързани.


Следващият кръг от преговорите се очаква да започне на 28 август.

Коментари (30)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на OOPS
    OOPS
    Рейтинг: 1006 Неутрално

    Някъде към 2050-та може да започнат преговорите.

  2. 2 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 2535 Любопитно

    ... Един от текстовете ще бъде за бъдещата граница между Северна Ирландия и Република Ирландия на фона на страховете в Дъблин, че връщане на "твърдата" граница може да доведе до икономически загуби и да спъне мирния процес в Северна Ирландия ...

    Интересно. Това за "мирния процес в Северна Ирландия" че се споменава специално.

    Прочее ... вчера като гледах щафетите на СП по лека атлетика в Лондон ми направи впечатление, че на екрана, който е фон за представянето при излизането на атлетите, беше изписано "Great Britain & N.I."

    Тая крушка си има със сигурност опашка, ма да видим ...

  3. 3 Профил на ijj
    ijj
    Рейтинг: 1890 Любопитно

    А има и една интересна статия на двамата министри, привърженици на умереност при Брекзита - Филип Хамънд и Лайъм Фокс в днешния брой на "Сънди Телеграф":

    http://www.telegraph.co.uk/news/2017/08/12/britain-will-not-stay-eu-back-door-philip-hammond-liam-fox-declare/

    Тезата им е, че всичките им препоръки за умереност (по отношение на границите, търговията по Интернет и т.н.) се отнасят само за преходния период, а не са окончателни. Интересно, при това положение, този преходен период колко ли години ще продължи?

  4. 4 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 2535 Весело

    Някъде към 2050-та може да започнат преговорите.
    —цитат от коментар 1 на OOPS

    Мдам.
    Само дето великите британци точно в тая стратегия са написали, че до март 2019 смятат да я отметнали работата ...

  5. 5 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 1813 Неутрално

    Имали стратегия..... Сакаш другата страна предварително е казала ДА.

    Еретик
  6. 6 Профил на nemeria
    nemeria
    Рейтинг: 2424 Неутрално

    Накрая ще брекзитнат без сделка, щото няма да се накумили...

  7. 7 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 2535 Весело

    Имали стратегия..... Сакаш другата страна предварително е казала ДА.
    —цитат от коментар 5 на Костадин Иванов

    И к'во ша ги напрайш, ако не си казал "Да"?
    Ша ги набийш?
    Ти да не си перничанин?

  8. 8 Профил на tww09306483
    tww09306483
    Рейтинг: 3033 Неутрално

    До коментар [#7] от "xm...":

    Как, какво...? Гордите британци си остават на острова и започват да спестяват по 300 милиона на седмица. Или, поне така разправяха преди гласуването за Брекзит...!
    По всичко си личи, че гордите британци очакваха, че в Европа някой ще се тръшне да ги моли и да бяга след тях, че да им предлага изгодни условия за сделка. Сега, когато усетиха, че няма да е точно така, малко се объркаха...!
    След по-малко от 2 години Великобритания ще излезе от ЕС. Но, въпреки това, Слънцето пак ще изгрява и Земята, пак ще се върти...! :)

    Искам да съм негър, в щата Алабама...!
  9. 9 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 2535 Весело

    До коментар [#7] от "xm...":Как, какво...? Гордите британци си остават на острова и започват да спестяват по 300 милиона на седмица. Или, поне така разправяха преди гласуването за Брекзит...!По всичко си личи, че гордите британци очакваха, че в Европа някой ще се тръшне да ги моли и да бяга след тях, че да им предлага изгодни условия за сделка. Сега, когато усетиха, че няма да е точно така, малко се объркаха...!След по-малко от 2 години Великобритания ще излезе от ЕС. Но, въпреки това, Слънцето пак ще изгрява и Земята, пак ще се върти...! :)
    —цитат от коментар 8 на tww09306483

    Нещо не сте разбрал. Или сте се метнАл у медийната плява и си бълбукате из нея.

    Това за "спестяването" е популярно за като за мат'ряла. Както е и при Паисий - за простите просто се и пише.
    А иначе - да, великите британци не искат да са нетни донори в ЕС. Това по "спестяването".
    Но нямат "да си остават на острова". То затова е и Брекзита.
    От сума ти и време пиша тук, че трябва да се спре с това медийно обайване за Европоцентричността на Света. Ми не е! Светът отдавна, от едно почти 50 години започна процесът и вече окончателно се измести да се върти около ... Тихия океан.
    И Британия с Брекзита точно натам се и запъти. Отплува. Захвърля котвата на Европоцентричността и си търси включване в Голямата игра. До коляното на Големия брат и като младши, но все пак специален партньор.
    И Европа нямало да се тръшне да ги моли? Ама заради какво е тази вой сред прогресивната общественост и медии, че и още се пускат нежносини бъзни, че Брекзита можело да се преразгледа и тутти кванти?
    За какво е "вдигането на летвата" от "Европа", че Британия трябвало да кихне 100 млрд. евро? При положение, че самата "Европа" устами Жан Клод-а изписка още в началото, че дупката, която зейва в бюджета и, е 60 млрд. Което си е на практика разликата между "сметнатите" от Британия 36 млрд. плащане по стари сметки за "развода" и "заявените" от Европа 100 млрд.
    И няма никакво объркване. Процесът си върви. Само дето по медиите ви обалалайкват с глупости.
    И да, Земята продължава да си се върти. Точно в това е работата!

  10. 10 Профил на ivan_
    ivan_
    Рейтинг: 4041 Любопитно

    До коментар [#9] от "xm...":

    "Захвърля котвата на Европоцентричността и си търси включване в Голямата игра."

    Това "кърти мивки" приятелю.

    Да видя правилно ли съм те разбрал:
    Великобритания като равностоен член на ЕС е недоволна от ролята си в "Голямата игра" и сега ще се бори наравно със всички и в конкуренция даже на същия този ЕС за някаква роля в "Голямата игра"?

    Много "разумно" решение на Великобритания!
    Много си прав като написа, че е отплувала, само дето изтърваш детайла, че океана е бурен , а те напуснаха големия кораб ЕС и отплуват в малка спасителна лодка, смятайки, че тя има мощен двигател, дано да не са се объркали, че подобни авантюри свършват почти винаги трагично!

  11. 11 Профил на patilanskomeze
    patilanskomeze
    Рейтинг: 1377 Неутрално

    https://www.theguardian.com/politics/2017/aug/13/hammond-and-fox-brexit-transition-would-not-be-way-to-remain
    Ето, вече заявиха че 2019г абсолютно, сто процентно, излизат от общия пазар и почват да договарят сделки с трети страни, но запазват още три години "преходен период"--който какво точно означава--може би ще разберем от тия документи дето щели да ги публикуват.
    Европейските фондове се изплащат до 2020г. Кинтите които ЕС искат от Англия са именно да покрият техния дял до 2020г. Това настрана--квото искат да правят. Да си се побратимяват с Пакистан и Турция и Малайзия и да се радват как пак са Световна Сила.
    Стига да не правят зулуми спрямо живеещите при тях граждани на ЕС, най-вече български такива, да правят квото щат. Имат това право--да го ползват.

  12. 12 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 2535 Неутрално

    До коментар [#9] от "xm...":... Да видя правилно ли съм те разбрал:Великобритания като равностоен член на ЕС е недоволна от ролята си в "Голямата игра" и сега ще се бори наравно със всички и в конкуренция даже на същия този ЕС за някаква роля в "Голямата игра"?...
    —цитат от коментар 10 на ivan_

    Точно така, правилно сте разбрали.
    До коментар [#9] от "xm...":...Много "разумно" решение на Великобритания!Много си прав като написа, че е отплувала, само дето изтърваш детайла, че океана е бурен , а те напуснаха големия кораб ЕС и отплуват в малка спасителна лодка, смятайки, че тя има мощен двигател, дано да не са се объркали, че подобни авантюри свършват почти винаги трагично!
    —цитат от коментар 10 на ivan_

    Типично европоцентрично виждане, повлияно от медиите.
    Ами Британия пое де факто този курс с Голямата криза от преди близо 10 години.
    Тогава, явно или не сте внимавали - или не помните, Британия предприе ударни финансови мерки по-близки по смисъл и обем до американските, а Европа се петлявеше и като бързина на реакцията, и като обем, и като цели. Резултатът беше рязко поевтиняване на паунда спрямо еврото до 2009 година. След което се реализира изтегляне от Европа и преориентиране най-вече към пазарите на Изток и особено на т.нар. Комън Уелт. Това се случи. И когато това е така - ЕС с регулациите вече им е пречка, при положение че намалява като тежест в "портфолиото" им. Да не говорим, че са нетен донор в един на практика неприоритетен за тях пазар. И късайки именно с тези регулации на този вече вторичен по приоритет пазар те придобиват така късащата ви сърцето "конкурентноспособност" в глобален аспект.
    Освен това погледнете и какво става със Света.
    Щатите газят на практика Германия. Ударно и по всички фронтове. Да ви припомням ли "Германците са лоши, много лоши"? От "тъпия" Тръмп. Ама и Конгреса и Сената с последните санкции срещу Русия на практика удрят жестоко и германците. Та не е тази политика спрямо Европа само на "тъпия Тръмп", а си е американска стратегия.
    А удряйки Германия - удрят и Европа. "Нова Европа" пък си им е направо в малкия жоп.
    И с тази Европа ли трябва да си играят или с Големия брат англетата?
    Вие кого бихте избрали, при положение, че имате веднъж достатъчна икономическа мощ, втори път финансовата, трети път военната като флот, четвърто - като исторически връзки с Изтока и не на последно място - при историческия статут на "специален партньор" именно на Големия брат? Който е в момента в глобално настъпление?
    И накрая, но не на последно място - ама хайде да спрем да рИвем на чужд гроб, а?
    То рев за британците, то окайване какви са абдали и нещастници, то мъка, мъка. Интернационалистка ...

  13. 13 Профил на George Svinarov
    George Svinarov
    Рейтинг: 1162 Неутрално

    До коментар [#12] от "xm...":

    Слабички са Ви доводите, но пък е добре ,че ги има . Повечето само лялят епитети и клишета. Както и да е. Вижте,правителството ( на ЮК) щяло да публикува документи. Без да има нито една точка на съгласие с ЕС . Това означава само едно - най твърдия възможен брекзит. На последните избори английския народ ясно показа , че не желае твърд брекзит. Като начало следва политическа криза и падане на правителството на Мей.
    Второ, докато съществува заплахата Русия, големия брат няма да загърби Европа. Неслучайно се изграждат нови линии на защита .... на Европа.
    Както виждате има доводи ЗА и ПРОТИВ, повтарям , Вашите ми се струват слабички. На фона на наближаваща трета световна война ЮК се държи неадекватно.

  14. 14 Профил на ivan_
    ivan_
    Рейтинг: 4041 Неутрално

    До коментар [#12] от "xm...":

    Интерсен анализ, за съжаление неверен!

    Аз живея между британци и ежедневно си говоря с тях!
    За съжаление те никак не споделят написаното от вас!

    Те ми казват неща от рода на:
    "Аз много добре си спомням какво беше преди да влезем в ЕС, в 9.00 часа изгасяха уличното осветление, защото нямаше достатъчно пари за да свети цялата вечер"
    "След гласуването за Брексит и поевтиняването на паунда си зашихме джобовете и харчим по-малко"
    "Преди да станем член на ЕС ни беше много трудно да пътуваме из Европа и сега отново ще стане така"

    Относно твърденията ви за:
    "След което се реализира изтегляне от Европа и преориентиране най-вече към пазарите на Изток и особено на т.нар. Комън Уелт. Това се случи. "

    Дефинирайте малко по-ясно кое се е случило, защото данните за износа за 2015г. са
    ЕС - 230 млрд.
    Останалите - 260 млрд.
    а за вноса са:
    ЕС - 291
    Останалите - 229

    Даните са с източник:
    http://visual.ons.gov.uk/uk-trade-partners/

    Има много по подробни графични разбивки включително.


    П.С. Знаете ли какво е използваното от вас "Комън Уелт"

  15. 15 Профил на George Svinarov
    George Svinarov
    Рейтинг: 1162 Неутрално

    До коментар [#14] от "ivan_":

    И като имате на предвид , че голяма част от вноса от "останалите" е за реекспорт за ЕС който ще изчезне след един твърд брекзит...картинката става дори по лоша.

  16. 16 Профил на ivan_
    ivan_
    Рейтинг: 4041 Неутрално

    До коментар [#15] от "George Svinarov":

    Той този реекспорт не е толкова проблемен колкото "финансовия".
    На практика част от финансовите потоци към ЕС от останалия свят минава през Лондон, ако това се прекрати или значително намали обема, както има индикации съвсем ще им се стъжни на британците.

  17. 17 Профил на George Svinarov
    George Svinarov
    Рейтинг: 1162 Неутрално

    До коментар [#16] от "ivan_":

    Имах предвид безмитния внос от британската общност (от Азия) и маскирането му като английски стоки и безмитен внос в ЕС.

  18. 18 Профил на ivan_
    ivan_
    Рейтинг: 4041 Неутрално

    До коментар [#17] от "George Svinarov":

    Да, съгласен съм просто добавих и финансовите потоци и инвестиции за ЕС минаващи през Лондон.

  19. 19 Профил на Mladen Ougartchinski
    Mladen Ougartchinski
    Рейтинг: 290 Неутрално

    До коментар [#3] от "ijj":

    Преходен период има в главите само на британците,които разбират че губят (обедняват) и си се самонавиват и надъхват, че ще им бъде позволено . Никой в ЕК не е казал че такъв ще има,Март 2019 официално излизат след което могат да започнат търговски преговори като трета страна.Това е официалната позиция. Фул стоп.

  20. 20 Профил на Mladen Ougartchinski
    Mladen Ougartchinski
    Рейтинг: 290 Неутрално

    It matters not. Ever since england officially handed in its suicide note, the clock is ticking to Europe’s benefit. How they will proceed with the act is their own problem. The EU is just being asked to approve a less painful departure, or no

  21. 21 Профил на Манчо
    Манчо
    Рейтинг: 776 Весело

    Е, ако някой се е съмнявал в това, че основната стратегия на великата Британия по излизането ще е "стогодишно влачене", сега има нарастваща доза поводи да преосмисли съмнението си!

  22. 22 Профил на Mladen Ougartchinski
    Mladen Ougartchinski
    Рейтинг: 290 Неутрално

    До коментар [#12] от "xm...":

    Типично мнение на българин устроил се в ЮК ,заложил си главата на банките за години напред със заем за 'купената' къща и сега вижда как всичко това започва да се сгромолясва пред очите му,не изведнъж,но постепенно и ежедневно, Разбирам го,не иска да излезне че е глупак ,че ще загуби доста и ще си ги защитава докрай,нищо че паунда гони паритет с еврото (публикация от вчера в 'Индипендънт') и т.н.. Такъв вече натурализиран, 'автентичен англичанин' съм сигурен че е гласувал и за Брекзит..

  23. 23 Профил на Манчо
    Манчо
    Рейтинг: 776 Весело

    Светът отдавна, от едно почти 50 години започна процесът и вече окончателно се измести да се върти около ... Тихия океан.
    И Британия с Брекзита точно натам се и запъти. Отплува. Захвърля котвата на Европоцентричността и си търси включване в Голямата игра. До коляното на Големия брат и като младши, но все пак специален партньор.
    —цитат от коментар 9 на xm...


    Добре казано! И много образно, плаващ остров, пълен с пакистанци, гарнирани с британци, ми звучи обещаващо!
    Аз предлагам, обаче, първо да видим дали Големия брат от Голямата игра ще успее да компенсира британските загуби от напускането на най-големия пазар на света, европейския. Защото какви ще бъдат облагите на "специалния" партньор е просто хипотеза. Докато несъмнените загуби от отстраняването на великата Британия от позицията на финансов и стоков център на ЕС - сигурни.
    Та, нека първо англичаните излязат от ЕС, после ще теглим чертата!

  24. 24 Профил на Манчо
    Манчо
    Рейтинг: 776 Весело

    Типично европоцентрично виждане, повлияно от медиите.
    —цитат от коментар 12 на xm...

    Ужас! Ужас! Докъде пропаднаха европейците, да мислят европоцентрически!...

  25. 25 Профил на George Svinarov
    George Svinarov
    Рейтинг: 1162 Неутрално

    До коментар [#21] от "Манчо":

    За какво влачене говорим? Има ясни законови срокове заложени в договорите , които ЮК е подписала. Промяна в тези срокове може да се случи само по взаимно съгласие. Към момента думата съгласие е най малко приложимата относно преговорите за брекзит.

  26. 26 Профил на Манчо
    Манчо
    Рейтинг: 776 Неутрално

    До коментар [#21] от "Манчо":За какво влачене говорим?
    —цитат от коментар 25 на George Svinarov


    Имах предвид все по-явния опит на англичаните да вкарат процеса по излизането си в режим на протакане. Явно осъзнаването на тежестта на последиците ги кара да възприемат стратегия за отлагане до дупка.
    За договорите сте безусловно прав, но британците са нечестни играчи по дефиниция и предстои цирк покрай опитите им да реализират мераците си за безкрайни преговори. А остават само година и седем месеца до хлопването на мандалото. Което към днешна дата изглежда мандало, но през март 2019 ще е като нож на гилотина за гордите обитатели на Албиона!

  27. 27 Профил на ijj
    ijj
    Рейтинг: 1890 Неутрално

    До коментар [#19] от "Mladen Ougartchinski":

    "Това е официалната позиция."

    Така е, прав сте. И все пак ще има големи загуби и за двете страни. В този смисъл преходният период е нещо като "сламка", за която могат да се хванат (най-вероятно само временно) засегнатите страни.

    Възможно е след време икономическите загуби някак да се компенсират, но ще пострада и самата идея за наднационални обединения. Очевидно развитието на света върви понякога по зигзаг.

  28. 28 Профил на George Svinarov
    George Svinarov
    Рейтинг: 1162 Неутрално

    До коментар [#27] от "ijj":

    Всъщност Европа няма да загуби колкото ЮК. С риск да се повторя , в момента се укриват част от митата дължими за азиатски стоки. Придвижването и маскирането им като ЮК стоки носи печалба за ЮК близка до въпросното мито. Резултата е , че цената на стоките без участието на ЮК няма да се повиши значително и държавите от ЕС ще имат по добри митнически приходи за сметка на занижаването на фондовете от Брюксел. Което като цяло е движение обратно на желаното от ЕС , но загубите са повече политико административни отколкото финансови. Вероятно ще има загуби от загубата на част от пазара на ЮК, но едва ли англичаните ще спрат да карат европейски автомобили например. Е, цената ще е по висока:). Като цяло извода е , че вредата от брекзит, ще основно за ЮК. Така, че е нормално Брюксел да не отстъпва от позициите и сроковете. Засегнатата страна няма да има сламка и ще трябва да намери да се хване за нещо друго. Няма да предлагам за какво да се хванат, че ще ми изтрият поста. Но могат да си бръкнат в някой скъсан джоб.

  29. 29 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 9799 Неутрално

    Следващата сериозна стъпка на ОК. Дали ще доведе до нещо различно? Едва ли...

  30. 30 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 3831 Любопитно

    Серия от документи=поредната порция смях в залата-:)!Изобщо за каква стратегия може да се говори в Лондон след като цялата работа е на принципа:"Орел,рак и щука впрегнати в каруца"?!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах