Франция подготвя финансови стимули за раздяла със замърсяващи коли

Франция подготвя финансови стимули за раздяла със замърсяващи коли

© Reuters



Правителството на Франция планира поредица от стимули и данъчни облекчения, за да убеди населението да се раздели със замърсяващи околната среда автомобили и да подобри енергоспестяващата изолация на жилищата си, съобщи екоминистърът Никола Юло.


В интервю за в. "Либерасион" той каза, че в бюджета за 2018 г. ще бъде предвиден стимул от 500-1000 евро за преминаване към кола, която замърсява по-малко. Подобна помощ използват в момента домакинства с ниски доходи, а министърът иска мярката да важи за всички, притежаващи автомобили с двигатели на бензин или дизел. Това ще засегне бензиновите коли, регистрирани преди 1997 г., и дизеловите, регистрирани преди 2001 г.


Сумата ще бъде не само за купуване на нова кола, но и за относително нови автомобили втора употреба, които са с ниски емисии на въглероден двуокис. Според Юло стимулите за бедните домакинства ще бъдат удвоени до 2000 евро, което за малки употребявани коли можело да наближи и половината от стойността им.




Министерството се надява догодина да бъдат подменени около 100 хиляди от близо 3 милиона стари коли, за които ще важат помощите.


Ако депутатите одобрят предложението, всеки собственик, преминал на електромобил, ще получи 2500 евро плюс 6000 евро субсидия.


Що се отнася до изолацията на жилищата, Юло предлага от 2019 г. средствата, вложени от домакинството за това, веднага да бъдат възстановявани от данъчните след приключване на работата. Причината е, че бедните семейства не прибягват до това подобрение на имота си, защото не могат да чакат парите да бъдат възстановени най-малкото месец по-късно под формата на данъчен кредит.


За преминаване на домакинствата с ниски доходи от стари отоплителни инсталации на нафта към такива на възобновяеми енергоизточници - например котли на дърва или термопомпи - правителството планира субсидии до 3000 евро.


Министърът отхвърли спекулации по медиите, че президентът Еманюел Макрон е дал инструкции да се намалят бюрократичните пречки в строителството, което ще занижи стандартите за изолиране на нови сгради. "Най-лошото би било да предаваме на хората социални жилища, които не са енергийно ефективни."


От следващата година Франция ще повиши от 30.5 на 44.6 евро на тон т.нар. въглероден данък. Съгласно приетия при предходната администрация план от 2015 г. размерът на този екоданък трябва да достигне 100 евро на тон до 2030 г.

Ключови думи към статията:

Коментари (14)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на sxn49533317
    sxn49533317
    Рейтинг: 294 Неутрално

    Имаше по телевията интересно предаване на леки коли с водородно гориво.Пълно зареждане на резервоара на леката кола в рамките на 3 минути, с което може да се измине 500 км автомагистрала.При изгаряне няма отделяне на вредни газове.
    Една плоча на конвертиращият елемент дава напрежение от 500 А и много малък волтаж, затова се прави блок от много, над 300 плочки. Засега няма индустриално производство, всичко се прави на ръка от човек и трае като време и инвестирани пари много.Но се стреми, до 2020 г. да се направят машини, които да произвеждат всичко автоматично.

  2. 2 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 3011 Неутрално

    "Франция подготвя финансови стимули за раздяла със замърсяващи коли"

    Да включат и България, ще им изтънее бюджета

  3. 3 Профил на hamiltonf1
    hamiltonf1
    Рейтинг: 3703 Любопитно

    "....6000 евро субсидия."


    Моля!? В България нищо не сме чували?!?

  4. 4 Профил на Дундурук
    Дундурук
    Рейтинг: 890 Неутрално

    До коментар [#1] от "sxn49533317":

    Водородът е батерия за пренасяне на електричество. Такъв е и нефтът, но е зареден безплатно от природата за милиарди години, а и е в удобна за транспорт течна опаковка. Това е проблемът на водорода - трябва да се произведе, а процесът е бавен, скъп и доста неефективен засега. Изисква се много ток, а той засега идва предимно от фосилни горива и атоми.

  5. 5 Профил на taratanki
    taratanki
    Рейтинг: 568 Неутрално

    Франция беше страната, която насърчаваше дизоловия двигател. Тези хора наистина хал хабер си нямат какво правят.

  6. 6 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 2539 Неутрално

    Очакваме ги, нов внос.

  7. 7 Профил на sxn49533317
    sxn49533317
    Рейтинг: 294 Неутрално

    До коментар [#1] от "sxn49533317":Водородът е батерия за пренасяне на електричество. Такъв е и нефтът, но е зареден безплатно от природата за милиарди години, а и е в удобна за транспорт течна опаковка. Това е проблемът на водорода - трябва да се произведе, а процесът е бавен, скъп и доста неефективен засега. Изисква се много ток, а той засега идва предимно от фосилни горива и атоми.
    —цитат от коментар 4 на Дундурук


    И в началото на извлизане на петрола, трябваше да се инвестира енергия, за да се извлече петрола от голяма дълбочина. Всичко се оптимираше с времето.
    И след 10 години производството на въглерод ще е по-евтино от това на петрола за едно и също разстояние, изминато с лек автомобил.Да не забравяме, първите автомобили с бензин са харчили към 20-25 литра бензин на 100 км, сегашните модерни към 6-7 литра на 100 км

  8. 8 Профил на Messerschmitt
    Messerschmitt
    Рейтинг: 3743 Весело

    Ехе.....от Германия се очаква да "извади 1,4 мил.стари дизела и 1,2 милиона бензинови сега и от Франция!Догодина май "потоп" и ниски цени на новият внос ще има!!!

    До истината се достига с познание!
  9. 9 Профил на buiko
    buiko
    Рейтинг: 822 Неутрално

    Скоро в Курубляне ще има много кочини от преди '97-ма със първоначална регистрация (F)

  10. 10 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 1210 Неутрално

    "Сумата ще бъде не само за купуване на нова кола, но и за относително нови автомобили втора употреба, които са с ниски емисии на въглероден двуокис."

    Значи пак дизели ще стимулират. Те са с по-ниски емисии на СО2 от бензиновите, просто защото харчат по-малко гориво. А азотни оксиди, твърди частици и т.н. кой ти гледа.
    Те Франция и Германия затова се напълниха с дизели, защото правителствата гледаха само СО2 емисиите - накара ги да ги слагат на всеки етикет с цената, на всяка реклама, базираха данъците на тях... Да бяха гледали и други фактори, то не е само СО2 дето замърсява. Даже самият СО2 не е замърсител - не мирише, не цапа... Единствено парников ефект дето уж предизвиква, ама това е спорно и няма научен консенсус още по въпроса.

  11. 11 Профил на sxn49533317
    sxn49533317
    Рейтинг: 294 Неутрално

    При елекромобилите, трае много време пълното зареждане на литиево-йонните батерии, които и се загряват при зареждане и могат да експлодират при зареждане. Минимума за 500 км магистрала е 45 минутно зареждане бързо зареждане с голямо подаване на електрически ток.
    Има нова технология с алуминиево-въздух батерии, които да се сменят на бензиностанциите, но за това ще са нужни машини, които автоматично да сменят батерията под каросерията на леката кола, понеже са тежки и само с машини могат да се сменят и не са презареждаеми.

  12. 12 Профил на stef
    stef
    Рейтинг: 881 Гневно

    "Сумата ще бъде не само за купуване на нова кола, но и за относително нови автомобили втора употреба, които са с ниски емисии на въглероден двуокис."Значи пак дизели ще стимулират. Те са с по-ниски емисии на СО2 от бензиновите, просто защото харчат по-малко гориво. А азотни оксиди, твърди частици и т.н. кой ти гледа.Те Франция и Германия затова се напълниха с дизели, защото правителствата гледаха само СО2 емисиите - накара ги да ги слагат на всеки етикет с цената, на всяка реклама, базираха данъците на тях... Да бяха гледали и други фактори, то не е само СО2 дето замърсява. Даже самият СО2 не е замърсител - не мирише, не цапа... Единствено парников ефект дето уж предизвиква, ама това е спорно и няма научен консенсус още по въпроса.
    —цитат от коментар 10 на Камен


    Абсолютно - и те не знаят какво правят...

    Stef
  13. 13 Профил на marks_nazi
    marks_nazi
    Рейтинг: 1220 Неутрално

    Френски дизел- ЕКО МИНуЕТ!! Нова злоупотреба за джиткане в булгария

    Долу рушистите и фашистите
  14. 14 Профил на Г.Е.М.
    Г.Е.М.
    Рейтинг: 1208 Весело

    На изток пазар за стари коли да искаш, всяка бангия се продава като за (почти) нова, много запазена, по на около 100к км. Тук се движат коли от ВСВ барабар с новите "ТЕСЛИ", въпрос на вкус, а и законите за чистия въздух не важат за нас...





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах