Норвегия опитва да ограничи купуването на луксозни електромобили

Норвегия опитва да ограничи купуването на луксозни електромобили

© Reuters



Норвегия планира намаляване на данъчния кредит за електромобили, благодарение на който страната стана третата в света по брой на захранвани от акумулатори коли.


В четвъртък дясното правителство предложи в проектобюджета за 2018 г. да се ползва по-малка привилегия при регистриране и облагане на електромобил с тегло над два тона. Медиите кръстиха предложението "Данък "Тесла", тъй като то е насочено към модели от типа на луксозния Model X на едноименната американска компания.


Изчисления на журналисти показват, че ако мярката бъде одобрена, цената на Model X в страната ще се повиши със 70 000 крони (почти 7500 евро).




"Електрическите коли ще продължат да се ползват със значителни предимства спрямо тези на изкопаеми горива", се посочва в текста. Промяната няма да засегне намаленият ДДС и бонусите за нулеви въглеродни емисии.


Миналата година електромобилите достигнаха 29% от новите регистрации. Далеч назад са Холандия (6.4%) и Швеция (3.4%). "Норвегия поема големи рискове с пазара на електрически коли", коментира пред "Ройтерс" Петер Хонеланд от Норвежката асоциация за електрически превозни средства.


За първите 9 месеца на 2017 г. продажбите на "Тесла" се увеличиха с почти 90% до 4717 коли. През същия период на 2016 г. те бяха около 2500, сочи официалната статистика. Растат продажбите и на други компании - от "Нисан" до "Фолксваген".


Министърът на околната среда Видар Хелгсен заяви, че големите електромобили износвали пътищата повече, отколкото нормалните коли. Освен това субсидиите първоначално целяха да стимулират малки местни производители на електромобили, а не луксозен внос за богатите норвежци.

Ключови думи към статията:

Коментари (29)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4860 Любопитно

    "Освен това субсидиите първоначално целяха да стимулират малки местни производители на елктромобили, а не луксозен внос за богатите норвежци."

    От тази статия научавам, че в Норвегия съществуват местни компании, които произвеждат електромобили. Тази държава не случайно е една от най-иновативните и технологични в Европа.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  2. 2 Профил на slan777
    slan777
    Рейтинг: 1140 Неутрално

    Норвегия е най-големият експортьор от държава,изцяло в Европа, на петрол.Русия не е изцяло в Европа дътжава и експортира повече петрол, отколкото Норвегия.
    Бяха и са на първо място в Европа по покупка на ел. автомобили на американската фирма "Тесла", макар с 50.000€ соновно обзавеждане да не са евтини.

    Schnell sein ist die Lösung!
  3. 3 Профил на proza
    proza
    Рейтинг: 2339 Неутрално

    Нормално е да се обложат с данъци скъпите вносни електромобили в полза на местното производство. У нас предлагам да бъдат обложени с огромни данъци изобщо скъпите коли. Не може в най-бедната страна в ЕС някои да карат Мазерати, а други да гладуват. Хайде, стига вече бонуси за богаташите, аз съм за преразпределението. Да се вземат високи данъци от мафиотите и да се разпределят за социални нужди.

  4. 4 Профил на rwe33471675
    rwe33471675
    Рейтинг: 1155 Весело

    29% от новите регистрации са ел. авт. си е доста впечатляващо.И това за норвежците , които шеговито ги наричаха "синеоката шейхове".

  5. 5 Профил на lol
    lol
    Рейтинг: 1962 Неутрално

    До коментар [#4] от "rwe33471675":

    доколкото знам тамошния еквивалент на винетките е безплатен за ел автомобили, могат да ползват бус лента и безплатни паркинги, данъците са никакви а и тока е много евтин. Общо взето държата ги е направила страшна оферта. Естествено хората са хора и си копуват тесли да ръчкат от 0 до 100, вместо разни корейски кутйики на ток...

    К** за руслямският халифат и емира ал Джуджани!
  6. 6 Профил на rwe33471675
    rwe33471675
    Рейтинг: 1155 Весело

    До коментар [#5] от "lol":

    Щом са такава страшна оферта ,значи е редно държавата да намали малко преференциите.Признавам не съм много запознат с подробностите , но мисля че и в доста други държави има стимули за ел. авт. но не и такъв процент от продажбите.
    Имам много голям респект към Тесла , но никога не биха били първият ми избор ако търся наистина спортен автомобил.Все още за истински спортни емоции си трябва ДВГ.

  7. 7 Профил на tvr18355030
    tvr18355030
    Рейтинг: 980 Неутрално

    Всяка нова технология е скъпа в началото. Малко е малоумно да очакват да се пръкнат евтини електромобили без първо разработката на технологията да е платена със скъпи модели.
    Но както и да е, Тесла скоро пускат Модел 3, който е на същата цена като "евтините" електрички на ДизелВаген и Нисан но е с много по-добри характеристики...

  8. 8 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1633 Неутрално

    До коментар [#3] от "proza": "аз съм за преразпределението."

    Тогава да започнем преразпределянето от твоите пари и собственост???
    Повече от ясно е, че искаш да преразпределяш чуждото, с надежда да закачиш нещо за себе си! Комундерите сте като пиратите - крадете и си преразпределяте чуждото. Работете, търтеи скапани!

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  9. 9 Профил на гошо
    гошо
    Рейтинг: 1616 Неутрално

    е, скоро и за данъци на всички ел колите ще прочетем ,след това за още някакви налози ,може и за вреди излъчвания замърсяващи ефира и така

    гошо
  10. 10
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше вулгарни, нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  11. 11 Профил на patilanskomeze
    patilanskomeze
    Рейтинг: 1947 Неутрално

    До коментар [#3] от "proza":Като искаш, преразпределяй твоите доходи - вместо на твоите деца, дай си част от доходите на някое циганско семейство.За доходите на останалите не давай акъл.Мръсен комунист!
    —цитат от коментар 10 на Athanatos


    Принципно подкрепям този пост, но без последното изречение. От него няма нужда. Само принизява общия психически фон.

  12. 12 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 1155 Неутрално

    Всяка нова технология е скъпа в началото. Малко е малоумно да очакват да се пръкнат евтини електромобили без първо разработката на технологията да е платена със скъпи модели.
    —цитат от коментар 7 на tvr18355030

    То хубаво, ама норвежците да спонсосират американска фирма? Разбирам германците да субсидират ФВ, американците Тесла, а японците - Нисан. ОК - от данъците си стимулират родната индустрия, тя ще се развива и ще плаща после данъци. Ама чуждата - Илон Мъск е милиардер, норвежците ще го спонсорират още? Че сега и в България някои напъват да имало субсидия - как ли пък не!

    Но както и да е, Тесла скоро пускат Модел 3, който е на същата цена като "евтините" електрички на ДизелВаген и Нисан но е с много по-добри характеристики...
    —цитат от коментар 7 на tvr18355030

    Пускат, ама още не са пуснали. Засега има 30 произведени. Като ги пуснат в магазина тогава ще видим. А и се оказа, че не били по $30к, а по 40. И това е без ДДС - в САЩ няма. Значи в Европа ако дойдат - 50. Пак ли са по-евтини от Голфа и Нисана? А дали ще са по-добри ще видим тепърва, защото още никой не си е купил.

  13. 13 Профил на Athanatos
    Athanatos
    Рейтинг: 1989 Неутрално

    Пак ли са по-евтини от Голфа и Нисана?
    —цитат от коментар 12 на Камен

    Пак

    Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .
  14. 14 Профил на Athanatos
    Athanatos
    Рейтинг: 1989 Неутрално

    Принципно подкрепям този пост, но без последното изречение. От него няма нужда. Само принизява общия психически фон.
    —цитат от коментар 11 на patilanskomeze


    До скоро и аз се въздържах, но напоследък гледам да им го казвам право в очите.
    Не заслужават друго, освен да бъдат псувани, ритани, плюти, бити, и т.н. (справка - Пиночет). Няма отърване от такива. Чили е най-развитата държава в Южна Америка не напразно. А Венецуела е най-бедната.

    Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .
  15. 15 Профил на Неизвестен извършител
    Неизвестен извършител
    Рейтинг: 458 Весело

    Данък "Тесла" - колко оригинално българско звучене!

  16. 16 Профил на peaspiring
    peaspiring
    Рейтинг: 560 Неутрално

    До коментар [#14] от "Athanatos":

    Тъй като статията е за Норвегия, да ти обясня, че Норвегия е абсолютно соц. държава. Всички големи фирми са мин. 30% собственост на държавата, включително Теленор и Статойл. Данъчното облагане е едно от най-високите в света - около 50% от доходите. ДДС е 25%. Срещу това - безплатно здравеопазване и образование. И ел. автомобили.

  17. 17 Профил на ban
    ban
    Рейтинг: 960 Неутрално

    До коментар [#14] от "Athanatos":

    Да разбирам, че ти искаш България да взема от твоите, моите, държавните пари по 10000 евро на кола и да ги дава на щатите, германия, франция, япония, и всичко това за да може някоя мутра да си купи електричка!? Не искам да правя квалификации, но вместо тези пари да отидат за болници, детски градини, училища, ти искаш да ги дадеш на някой в чужбина! ми тогава да караме наред, да субсидираме санирането, новите лед крушки, новите перални и т.н.

  18. 18 Профил на basilicum
    basilicum
    Рейтинг: 711 Неутрално

    Норвежците продължават усърдно да правят живота на богаташите си не особено комфортен :)

  19. 19 Профил на basilicum
    basilicum
    Рейтинг: 711 Неутрално

    До коментар [#16] от "peaspiring":

    здравеопазването и образованието не са безплатни, нито на кой знае какво ниво.

  20. 20 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 2679 Неутрално

    Медиите кръстиха предложението "Данък "Тесла", тъй като то е насочено към модели от типа на луксозния Model X на едноименната американска компания."
    значи няма да има засегнати ..
    https://finance.yahoo.com/news/tesla-made-only-260-model-210052594.html

  21. 21 Профил на peaspiring
    peaspiring
    Рейтинг: 560 Неутрално

    До коментар [#12] от "Камен":

    Никой никого не субсидира. В Норвегия не се плаща ДДС и данък (който е доста висок) за електрически автомобили. Това изравнява цената с тази на подобен клас автомобил с ДВГ. Това важи и за е-Голф и Нисан Лийф. Държавата губи от данъци, но за Норвегия това не е проблем. Това, което получават в замяна, е по-чиста градска среда.

  22. 22 Профил на ТНТ
    ТНТ
    Рейтинг: 751 Неутрално

    До коментар [#6] от "rwe33471675":


    https://www.vbox7.com/play :0cc1236f7a

    https://www.youtube.com/watch?v=VNQI8jzfLwE


    Твоят коментар?

    "Последният комунист на планетата ще умре в България." Димитър Талев, "На завой"
  23. 23 Профил на rwe33471675
    rwe33471675
    Рейтинг: 1155 Весело

    До коментар [#22] от "ТНТ":

    Само не разбрах видеото от вбокса защо го постна :)

    А иначе за Тесла не твърдя че е бавна , просто истински спортен автомобил е нещо повече от само брутално ускорение.Като пример бих дал Нисан гт-р , порше 911 /по-наточените версии като rs/
    Автомобила безспорно е добър , но ако някога си купя нещо подобно със сигурност няма да е заради ускорението.

  24. 24 Профил на ТНТ
    ТНТ
    Рейтинг: 751 Весело

    До коментар [#23] от "rwe33471675":

    Прав си да питаш! Ама грешката е колективна на бокса и дневника... Въпреки всичко - извинявай!

    ПП Исках да постна емотикон, ама сега пък не им работи бутона за разрешаване на латиницата... Не'ам нерви! /по Милена/

    "Последният комунист на планетата ще умре в България." Димитър Талев, "На завой"
  25. 25 Профил на 13
    13
    Рейтинг: 240 Неутрално

    Норвежците са маняци на многоцилиндрови реставрирани американски олдтаймери, които често с гордост са паркирани до Тесла-та в гаража!

  26. 26 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3175 Неутрално



    Норвежците продължават усърдно да правят живота на богаташите си не особено комфортен :)
    —цитат от коментар 18 на basilicum


    Богатите по света не са като нашите забогатели селяндури, които си регистрират Кайените и панамерите като баничарки За тях няма да е особено обезпокоително, ако мечтаната луксозна кола поскъпне с 10%, защото по цял свят се знае, че луксозната кола е лукс. Само у нас има въшльовци, които карат 5-5.50 м коли, само на зимни гуми.

    Аз съм за специален завишен данък на колите с над 4.80м. дължина.

  27. 27 Профил на patilanskomeze
    patilanskomeze
    Рейтинг: 1947 Неутрално

    [quote#26:"historama"][/quote]

    Впрочем само в Скандинавия и донякъде немските страни се е запазила лутерано-калвинисткия светоглед че е пошло да парадираш с парите си. В останалата част на света богатите, особено от по-ниските класации, са подобни на нашите, уви.

  28. 28 Профил на stef
    stef
    Рейтинг: 1009 Любопитно

    До коментар [#22] от "ТНТ":Само не разбрах видеото от вбокса защо го постна :)А иначе за Тесла не твърдя че е бавна , просто истински спортен автомобил е нещо повече от само брутално ускорение.Като пример бих дал Нисан гт-р , порше 911 /по-наточените версии като rs/Автомобила безспорно е добър , но ако някога си купя нещо подобно със сигурност няма да е заради ускорението.
    —цитат от коментар 23 на rwe33471675


    Всъщност е повече от истински спортен автомобил, заради безпрецедентно ниския център на тежестта и възможността за изключително бързо и прецизно прехвърляне на въртящ момент към всяко от колелата - донякъде Acura NSX и от скоро MDX са с подобни възможности заради двата електромотора на всяко от задните колела, но нищо не може да се сравни с това, което Тесла са направили като динамика, реакция и завиване...
    Карал съм автомобил, който може да прехвърли 70% от мощността на двигателя само на едното задно колело и усещането при завиване е все едно някой те вкарва в правия път - колкото повече газ подаваш толкова по-добре завива, а това е само един фактор при Тесла...

    Stef
  29. 29 Профил на Г.Е.М.
    Г.Е.М.
    Рейтинг: 1164 Любопитно

    Норвежците няма какво да ги мислим, ние да се видим. Чак не ми се вярва, че ще доживея времето на масовия електрически автомобил в България, който и да е той като марка...





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах