Париж ще забрани двигателите с вътрешно горене от 2030 г.

Париж ще забрани двигателите с вътрешно горене от 2030 г.

© Associated Press



Властите в Париж планират да забранят достъпа на автомобили с двигатели с вътрешно горене от 2030 г., съобщава агенция "Ройтерс". Този ход цели да ускори прехода към автомобили, движещи се на електрическа енергия.


Френската столица често прибягва към временни забрани за движение на автомобили, за да се бори със замърсяването на въздуха.


Франция вече има план да забрани автомобилите, разчитащи на фосилни горива, от 2040 г., а според местните власти в големите градове това трябва да се случи още по-скоро.




През 2024 г. летните Олимпийски игри ще се проведат в Париж, там бе подписано и международното споразумение за климата, от което САЩ се оттеглиха след идването на власт на президента Доналд Тръмп.


Във Франция има около 32 млн. лични автомобили при население от 66 млн., показват данни от 2016 г. Много парижани не притежават коли и разчитат на градския транспорт, велисипедии, скутери и хибридни автомобили под наем.

Ключови думи към статията:

Коментари (43)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 2779 Неутрално

    Можете да съкратите този срок, можете.

  2. 2 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 1895 Неутрално

    Сипят се лошите новини по петролните сатрапии. Да, за матушката ви става въпрос, мурзилки :)

    The best way to predict the future is to invent it.
  3. 3
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше вулгарни, нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  4. 4 Профил на gmbh
    gmbh
    Рейтинг: 2477 Неутрално

    От горива към Ел и връщане няма. Остава да видм кой ще плаче най-много.

  5. 5 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 1895 Неутрално

    Забелязвате ли как новините за електромобилите стават все повече? Само днес тук в Дневник видях 3 такива, а може би има и още.

    The best way to predict the future is to invent it.
  6. 6 Профил на WWW
    WWW
    Рейтинг: 636 Неутрално

    Имам чувството че всичко това отива натам, че дебни държави ще ги натискат да дават пари на богатите държави икомпании като Тесла/САЩ, Нисан/Япония , БМВ/Германия ....

    Ще става под формата на екологичну мерки - субсидии за електро-автомобили .
    Баба Пенка с пенция 00 лева ще дажа субсии на калифорнииската Тесла, дето заплатите са по 5-10 хиляди долара.

    И това ще е паралелно на мантрите за "свободен пазар и пзарна икономика"

  7. 7 Профил на Lou
    Lou
    Рейтинг: 2335 Неутрално

    Започна се. Всички големи европейски държави стартираха електрическата революция. До десетина години потреблението на петрол ще се срине тотално. Най-засегнатите държави вече взеха мерки - арабските държави започнаха планове за реформи в икономиката, целящи прехвърляне на тежестта от петролната търговия към други отрасли. Само умрелите руснаци още чакат на петрола и природния газ. Когато окончателно цената на суровия петрол падне до 10-15 долара на барел, блядовете ще се плеснат по челото. Рано или късно разходът за добив на един литър петрол ще надмине пазарната му стойност и тогава ще настъпи края на руската приказка. Както и на розовия петролен век на един куп арабски държави, които не са се усетили навреме да променят икономиката си. Не е случаен фактът, че до 1918 г. Близкият изток е най-бедният и най-мизерният регион в света. Тогава настъпва петролната революция и изведнъж арабите се замогнаха, построиха цели градове сред пясъците. Но приказката свършва. Смело мога да прогнозирам, че до 10-15 години Илон Мъск и другите производители на елетромобили ще изместят бай Уилям програмиста от първото място по богатство.

    "Виж, приятелю, на този свят има два типа хора - тези със заредените пистолети и тези, които копаят. Ти копаеш!"
  8. 8
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше вулгарни, нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  9. 9 Профил на bobyb
    bobyb
    Рейтинг: 1011 Неутрално

    Започна се. Всички големи европейски държави стартираха електрическата революция. До десетина години потреблението на петрол ще се срине тотално. Най-засегнатите държави вече взеха мерки - арабските държави започнаха планове за реформи в икономиката, целящи прехвърляне на тежестта от петролната търговия към други отрасли. Само умрелите руснаци още чакат на петрола и природния газ. Когато окончателно цената на суровия петрол падне до 10-15 долара на барел, блядовете ще се плеснат по челото. Рано или късно разходът за добив на един литър петрол ще надмине пазарната му стойност и тогава ще настъпи края на руската приказка. Както и на розовия петролен век на един куп арабски държави, които не са се усетили навреме да променят икономиката си. Не е случаен фактът, че до 1918 г. Близкият изток е най-бедният и най-мизерният регион в света. Тогава настъпва петролната революция и изведнъж арабите се замогнаха, построиха цели градове сред пясъците. Но приказката свършва. Смело мога да прогнозирам, че до 10-15 години Илон Мъск и другите производители на елетромобили ще изместят бай Уилям програмиста от първото място по богатство.
    —цитат от коментар 7 на Lou


    Мъск ще е сигурно първия трилионер. А руснаците какво чакат и те не знаят, онея дето ги яздят, нищо не чакат, ами си трупат пачките във виолончела, като му дойде времето ще избягат, а блядовете ще го духат както винаги.

  10. 10 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 1799 Неутрално

    Оня ден четах една прогноза писана през 2011. И прогнозата гласеше, че през 2020 между 5 и 10 милиона електрички ще се движат по пътищата на Европа.

    В момента има 2 години до 2020 и броя на електричките в Европа е малко над половин милион (и доста под един милион).

    Несбъдната прогноза/план

  11. 11 Профил на WWW
    WWW
    Рейтинг: 636 Неутрално

    Най-важното за България - да не дава и лев субсидии за електроавтомобили !

    Ще стане както с зелената енергия - евро-бярократите си приеха един закон в Брюксел за задъжителна зелена енергия и после започнаха да пънат гушата от субсидии от обикновенните хора.
    Тоест Брюкселските тариката окрадоха европейците , и то с мантрата за екология

  12. 12 Профил на WWW
    WWW
    Рейтинг: 636 Неутрално

    Нито лев БЪЛГАРСКИ субсидии за електроватомобили !

    Които иска електроватомобили да ни дава пари на нас, не ние да даваме!

  13. 13
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше вулгарни, нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  14. 14 Профил на gmbh
    gmbh
    Рейтинг: 2477 Неутрално

    Нито лев БЪЛГАРСКИ субсидии за електроватомобили !Които иска електроватомобили да ни дава пари на нас, не ние да даваме!
    —цитат от коментар 12 на WWW


    Точно обратното ще е. Който иска да трови с ДВГ ще плаща солено за инатлъците си и към здравеопазването. Забравих; и за катализатори ще си плаща редовно и често.

  15. 15 Профил на Без коз
    Без коз
    Рейтинг: 1696 Неутрално

    Не със забрани,така силово....глупаво е.Ако направят Електромобил за 5 000 евро,хората сами ще изхвърлят старите.

    Народ, който избира корумпирани, самозванци, крадци и предатели, не е жертва! Съучастник е !
  16. 16 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 1799 Неутрално

    Прогноза от 05.04.2012 - Възможно е след 10 години у нас да има над 100 хил. електромобилa

    В момента в България има под 1000 броя. Но има още 4 години да се изпълни прогнозата. :)

  17. 17 Профил на sasoss
    sasoss
    Рейтинг: 725 Весело

    До коментар [#10] от "realguru":

    Не знам какви прогнози си гледал, но в края на 2016 година електрическите автомобили в света са били 2 млн. Само 4 години преди това са били 100000. Ако темпа на нарастване се запази, се опасявам, че може да се сбъде и твоята прогноза. :)

  18. 18 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 1799 Неутрално

    Меркел през 2013 - през 2020 в Германия трябва да има 1 милион електрички.

    Chancellor Angela Merkel set the goal in 2010 to deploy one million electric vehicles on German roads by 2020.
    ....
    As of December 2016, a total of 74,754 plug-in electric cars have been registered in Germany since 2010.

    Иначе се забелязва оптимизъм особено в даването на прогнози :)

  19. 19 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 1799 Неутрално

    До коментар [#17] от "sasoss":

    Погледни в Дания кво стана като спряха субсидиите за електрички. :) :)

    60% спад в продажбите :)

  20. 20 Профил на Graf
    Graf
    Рейтинг: 1536 Весело

    "Властите в Париж планират да забранят достъпа на автомобили с двигатели с вътрешно горене от 2030 г., съобщава агенция "Ройтерс"."

    Може.
    Става, пробвано е. :) Щом властите казват, значи - трябва.
    "Да ядат паста."
    А после станало - каквото станало.
    Не знам дали през 2030 г. точно тези "власти" ще са на власт, но ви гарантирам, че отези, дето са на власт тогава, няма да забранят достъпа на автомобили с ДВГ в Париж, по технически причини. :)
    А портиерът "данъкоплатец" нема да види нищо от това, пак по технически причини.
    Поради статистиката. :)

    Ecrasez l’infâme
  21. 21 Профил на gmbh
    gmbh
    Рейтинг: 2477 Неутрално

    Стига де, може ли такъв смях да предизвикват всички русофили с омразата си към електрическите автомобили. Трогателна и забележителна е любовта им към горенето на петролни продукти.

  22. 22 Профил на sandman
    sandman
    Рейтинг: 1258 Неутрално

    До коментар [#7] от "Lou":

    "Започна се. Всички големи европейски държави стартираха електрическата революция. "
    Да бе,да!Те държавните администрации са острието на технологичните революции.Няма лаборатории,няма учени,инженери и изобретатели.Важно е администраторите какво ще начертаят/едно време едни партии така чертаеха бъдещето/Технологията води социалния прогрес,не обратното.

    You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.
  23. 23 Профил на bvc13488311
    bvc13488311
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#5] от "EU defender":

    Вчера четох в едно австрийско списание обзор на 5 електроколи - пробег реално при лятно време не повече от 200 км. , време за зареждане от контакт 230 волта не по-малко то 8 часа.
    Докато тези показатели не се подобрят драстично, всичките приказки за забрана на колите с вътрешно горене са си празно бръщолевене, башка дето електичеството се троизвежда от въглища или атомни централи.
    Отделно че в Африка още масово готвят на дърва, а се очаква след 30-тина години да са повече от 2 милиарда.

  24. 24 Профил на султана глаушева
    султана глаушева
    Рейтинг: 2573 Неутрално

    Като бундесмути, дето и тя 2030 искаше да ликвидира ядрената енергия. 2030 е нещо като “or the camel, or the camel rider“. Или на хубав БГ език, “я камилата, я камиларя”!

    Платената тролщина трябва да бъде криминализирана!
  25. 25 Профил на sandman
    sandman
    Рейтинг: 1258 Неутрално

    https://www.wired.com/2017/06/elon-musk-tesla-semi-truck-battery/
    Ето ви едно мнение по въпроса.
    https://www.iru.org/sites/default/files/2017-07/iru-report-commercial-vehicle-of-the-future-en %20V2.pdf
    Това е четиво за интересуващите се.Прогнозите са от специалисти в областта на транспорта,не от правителствени администратори.

    You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.
  26. 26 Профил на gobay
    gobay
    Рейтинг: 1549 Неутрално

    Леле каква далавера ще се отваря за българските автоджамбази!?

    До коментар [#5] от "EU defender":Вчера четох в едно австрийско списание обзор на 5 електроколи - пробег реално при лятно време не повече от 200 км. , време за зареждане от контакт 230 волта не по-малко то 8 часа.Докато тези показатели не се подобрят драстично, всичките приказки за забрана на колите с вътрешно горене са си празно бръщолевене, башка дето електичеството се троизвежда от въглища или атомни централи. Отделно че в Африка още масово готвят на дърва, а се очаква след 30-тина години да са повече от 2 милиарда.
    —цитат от коментар 23 на bvc13488311


    Не пътувам на дълъг път повече от 1-2 пъти в годината.Обикновено разстоянието е около 500км.При 200 км пробег май няма да ми стигнат 24 часа за изминаване на това разстояние.Да!Вярвам в прогреса и много бързото техническо и технологично развитие,но някак се промъква и мъничка доза песимизъм относно ел.автомобилите и тяхната автономност.И както неведнъж съм писал-какви мощности ще са необходими за производството на ел.енергия за зареждането на акумулаторите на 10000-50000и кой знае колко на брой автомобила примерно в София?А Париж,Берлин,Рим,Лондон и т.н. и т. н.

  27. 27 Профил на Г.Е.М.
    Г.Е.М.
    Рейтинг: 1262 Весело

    Мрънкалници винаги ще има, особено в БГ, особено в нашите форуми. Обаче прогресът не е задвижван от територията на североизток от нас, а от по-други географски посоки и е хубаво да се ориентираме навреме, сега е момента. И много се кефя на хората, които твърдят как нещо не можело да стане - ми може, всичко може, стига желание да има. А щом в Париж са решили да спрат ДВГ-тата през 2030 ще ги спрат, в София се очаква това да стане през 2100г.,евентуално...

  28. 28 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 1799 Неутрално

    До коментар [#25] от "sandman":

    Правенето на прогнози не работи. Специалистите бъркат даже повече, щото си мислят, че знаят повече и обхващат повече детайли.

    Спомняш ли си прогнозата на специалистите, че нефтът се изчерпвал и цената щяла да върви само нагоре. От 100, та до 200 долара на барел и после на 500.

    После се появиха шистаците и цената на нафтата сега е 50 долара за барел.

    Надявам се, това да ви отрезви и да спрете да вярвате на прогнози и планове - било правителствени, било на "специалисти".

    Има стотици примери за прогнози и големи планове, които не са се реализирали.

  29. 29 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 7923 Неутрално

    Дните на ДВГ бавно изтичат

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  30. 30 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 1799 Неутрално

    До коментар [#27] от "Г.Е.М.":

    Прогресът се случва и няма как да бъде спрян. Но не подлежи на прогнозиране.

    Заекът може да изскочи от някъде другаде, а не от електричките - примерно водород, повишаване на КПД на сегашните двигатели. А може и от електричките да изскочи - може утре да измислят батерия дето има 100 пъти по-голям заряд и се зарежда 100 пъти по-бързо.

    Това, което се опитва да кажа е, че прогнозирането и бюрократичното планиране не работи. Но прогресът си работи.

  31. 31 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 1799 Неутрално

    Шистаците са типичен пример за заека, който изскача от съвсем друг ръкав.

    Прогнозите бяха за свършване на нефта и за супер високи цени на нефта. И никой анализатор не предвиди шистаците. Или само малък брой анализатори, дето не ги дават по ТВ или не пишат масово по пресата.

    Така работи Светът - в повечето случаи с непланиран и непрогнозиран прогрес.

  32. 32 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10088 Неутрално

    Ето, дори Париж е по-смел от а Оксфорд - една селце, сравнен с размерите на Париж.

  33. 33 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 10357 Неутрално

    До 2030 година ... я камилата я камиларят.

  34. 34 Профил на slan777
    slan777
    Рейтинг: 959 Неутрално

    До коментар [#31] от "realguru":

    При добиване по шистов метод на петрол в САЩ, много често има срутвания. Петролните фирми пумпат вода с химикалии, за да извлекат петрола от почвата. Като я източат и отделят петрола, водата се явява отпадък, затова я пумпат обратно, на дълбочина към 2км.Което замърсява подземната питейна вода.

    http://www.geo.de/natur/oekologie/2906-rtkl-erdgasfoerderung-fracking-das-sollten-sie-wissen

    И в Германия има идеи за забраняване движението на МПС с дизел от 2020 г.Засега няма решение.

    Разликата между Исляма и Ислямизма е както между алкхола и алкохолизма.
  35. 35 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 1665 Неутрално

    Това със забраните е или популизъм или идиотизъм, да не кажа скрита дискриминация. Така както в момента почти никой не кара с двутактов двигател, така по естествен път един ден ще си отиде и ДВГ, но със забрани е идиотия на квадрат.

  36. 36 Профил на antikommunist
    antikommunist
    Рейтинг: 936 Любопитно

    До 2030 година ... я камилата я камиларят.
    —цитат от коментар 33 на Peni Nikol


    Съвсем не... Просто още от сега парижани ще мислят по няколко пъти преди да си купят кола :)
    Защото колата е инвестиция с доста години живот и мислещите още от сега ще започнат да се преориентират към други форми на мобилност. Там хората не мислят от днес за утре особено когато става въпрос за големи инвестиции.
    Та прогнозам че с приемането на тази мярка в съвсем обозримото бъдеще ще има покачване на продажбите на електромобили в Париж и най-важното срив на продажбите на коли с ДВГ. И дано. Колкото повече хора се откажат от таратайките толкова по-добре. За тези на които наистина им трябва може чисти електромобили, но според мен поне централните части на големите (и не толкова) градове трябва да бъдат изцяло забранени за индивидуален транспорт. Пешеходни зони и който иска с градския транспорт. Градове като Париж страдат жестоко от огромния трафик по отношение на качеството на живот.

  37. 37 Профил на dante_18
    dante_18
    Рейтинг: 1411 Неутрално

    На дълги разстояния слагаш един бензинов генератор на покрива и включваш кабела да се зарежда. И така.... Живот.
    Електрическите двигатели са много по-добри от тези с вътрешно готвене. Би трябвало да са много по-надеждни и с много по проста конструкция.
    Трябва 500 хиляди да ги правят без особени проблеми.
    Друг е въпросът, че такива коли, като Тесла едва ли ще могат и 100 хиляди да направят.



    До коментар [#23] от "bvc13488311":

    If you are going through hell... Keep going!
  38. 38 Профил на proza
    proza
    Рейтинг: 1893 Неутрално

    Най-сетне започна да се реализира това, което трябваше да стане отдавна, но някои се съпротивляваха неистово, защото петролът е тяхното богатство, нямат друго. Светът започна полека лека да се отърсва от дългогодишната зависимост от петрола и да разчита на други източници на енергия.И най=вече започва да се замисля за чистотата на въздуха, който дишаме. Това е бъдещето, няма друга алтернатива.

  39. 39 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3770 Неутрално

    До коментар [#12] от "WWW":

    "Които иска електроватомобили да ни дава пари на нас, не ние да даваме!"

    Червени просяци.

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  40. 40 Профил на usero
    usero
    Рейтинг: 2173 Неутрално

    Започна се. Всички големи европейски държави стартираха електрическата революция. До десетина години потреблението на петрол ще се срине тотално. Най-засегнатите държави вече взеха мерки - арабските държави започнаха планове за реформи в икономиката, целящи прехвърляне на тежестта от петролната търговия към други отрасли. Само умрелите руснаци още чакат на петрола и природния газ. Когато окончателно цената на суровия петрол падне до 10-15 долара на барел, блядовете ще се плеснат по челото. Рано или късно разходът за добив на един литър петрол ще надмине пазарната му стойност и тогава ще настъпи края на руската приказка. Както и на розовия петролен век на един куп арабски държави, които не са се усетили навреме да променят икономиката си. Не е случаен фактът, че до 1918 г. Близкият изток е най-бедният и най-мизерният регион в света. Тогава настъпва петролната революция и изведнъж арабите се замогнаха, построиха цели градове сред пясъците. Но приказката свършва. Смело мога да прогнозирам, че до 10-15 години Илон Мъск и другите производители на елетромобили ще изместят бай Уилям програмиста от първото място по богатство.
    —цитат от коментар 7 на Lou


    Руснаците, като бледолики, им трябват повече психоатаки, че да се стреснат.

  41. 41 Профил на Ivan е
    Ivan е
    Рейтинг: 242 Неутрално

    До коментар [#5] от "EU defender":Вчера четох в едно австрийско списание обзор на 5 електроколи - пробег реално при лятно време не повече от 200 км. , време за зареждане от контакт 230 волта не по-малко то 8 часа.Докато тези показатели не се подобрят драстично, всичките приказки за забрана на колите с вътрешно горене са си празно бръщолевене, башка дето електичеството се троизвежда от въглища или атомни централи. Отделно че в Африка още масово готвят на дърва, а се очаква след 30-тина години да са повече от 2 милиарда.
    —цитат от коментар 23 на bvc13488311



    Сигурен съм че са могли да покажат и 10 електромобили с пробег под 100 километра. Също и такива за които е необходимо да се зареждат 20 часа за да се заредят батериите. Даже могат да покажат такива които не могат да вдигнат 100 километра в час. Има и такива които повече приличат на мотор отколкото на автомобил.

    И какво от това? Не трябва ли да гледаме тези които са с най-голям пробег, да ги сравним с най-големия пробег преди пет години и да преценим ако се запази тенденцията, какво ще е след още 5 години?

    Пробегът зависи от средната скорост. При ниска скорост, имаше пробег над 1000 километра от електромобил 700 конски сили, но Кой кара със средна скорост 40 км/ч. Този пример също не доказва нищо Както и твоя. Реалният пробег е между 400 и 500 километра последните години. Зареждането за 400 км е за 40 минути.

    Да обърна внимание и на любимата ми мантра, как нямало да има достатъчно енергия за зареждане на всички електромобили, все едно до десет години ще сме направили поне 5% електромобили, да се загрижихме когато станат 100%. Нека все пак ги сметнем за всеки случай, Да не би утре да осъмнем само с електромобили и да се чудим какво да ги правим, като не сме си построили поне 25 атомни централи.

    Затова малко факти.

    За изминаване на 15 000 километра от всеки един електромобил на планетата днес са необходими 4,5 TWh енергия годишно, при положение, че всички са от най-лакомите Модел Х и се карат при минусови температури с разход 30kWh на 100км. Реалния разход на Нисан Лийф е 15, а по каталог 10kWh/100км

    Това е само половината, от енергията, която изнасяме всяка година. Следователно, само с изнасяната 10 TWh в добрите времена излишна енергия, бихме могли да зареждаме 4 милиона Нисан Лийф, без да пипнем НИЩО в производствените мощности още днес.

    Толкова електромобили ще има в целия свят най-рано след 5 години...евентуално

  42. 42 Профил на vesolr
    vesolr
    Рейтинг: 3427 Весело

    Забележително е единството на сите путинофили в защитата на ДВГ. Графа, Султана, Гуруто...

    Конспирациите са вредни за вашето здраве
  43. 43 Профил на sandman
    sandman
    Рейтинг: 1258 Неутрално

    До коментар [#28] от "realguru":

    Спомням си.Също си спомням,че четох и алтернативни изследвания,които казваха че петрола се възобновява непрекъснато.Та,добре е да се обхващат всички мнения.ДВГ все още нямат алтернатива в комерсиалния транспорт.Не казвам,че няма да се случи,но понеза сега нямат.
    С регулации няма да стане.Става с инвестиции и научен труд.

    You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах