Регистрация
08 фев 2012, 15:10

Хакер качи програмния код на Symantec pcAnywhere в интернет

От Божан Чипев Всички статии на автора
Програмата за дистанционно управление на компютри се ползва от хиляди бизнеси по цял свят и пробив в защитата ѝ може да има пагубни последици. ...

За да прочетете тази статия, трябва да се регистрирате. Регистрацията е безплатна.

Предимства:

  • Достъп до над 600 000 статии от архивите на Капитал и Дневник
  • Единен вход за всичките сайтове
  • Възможност за персонализация на вашия профил

Ако вече сте регистрирани, влезте с вашия email и парола.

19 коментара
 
Преглед на профил

stoiank

Рейтинг: 1550 Неутрално
  • 1
  • 15:23
  • 08 фев, 2012

Да бяхте му платили 50 хил. с опция, ако си трае догодина пак и готово. Сега проблеми.

Оценка
-8 +39
 
Преглед на профил

zahringia

Рейтинг: 493 Неутрално
  • 2
  • 15:38
  • 08 фев, 2012

Ако една програма може да стане уязвима само като се обяви публично как тя функционира, то тя си е била уязвима по начало. Ако е била, то лошите момчета може отдавна да са се възползвали от това без чуждо знание. А може и да е имало умишлено поставени задни вратички.

Т.нар. “security through obscurity” не е никакво сикюрити.

Оценка
-7 +57
 
Преглед на профил

ironhorse

Рейтинг: 1240 Неутрално
  • 3
  • 16:06
  • 08 фев, 2012

До коментар [#2] от "zahringia":

Ами много лесно.
Виждаш алгоритъма, с кои фукции, по кое време се извршват дадени процеси.
Няма непробиваем софтуер, но като видиш сорс кода, това е отворена не врата, не порта, а вселена за манипулиране и вкарване назловреден (атакуваш) софтуер.

Не случайно МикроМеките пазят като зеницата на окото си сорс кода на Прозореца !!!

Пример: Линукс е система с отворен код (т.е. виждаш сорс кода)
ЦРУ съвсем безплатно разпространява много стабилна и удобна версия на червената шапчица. Е ако акъла ти е толкова сложи си го.
Т.е. появява се възможността за копиране на софтуер с включени бонус добавки, които ще ти бъдат предложени за сваляне уж от оторизирания сървър.

Друг пример:
Всички ВВС имат система за опознаване на чужд-свой.
Е все едно този е набарал това нещо. От разстояние може да контролира компютрите на клиенти използващи антивирус на симанетк.
Между другато в България едно момче (войник) си полежа във воене затвор защото загуби код 13

Оценка
-12 +18
 
Преглед на профил

solovyov

Рейтинг: 12 Неутрално
  • 4
  • 16:21
  • 08 фев, 2012

До коментар [#3] от "ironhorse":
Я, не беше ли 17?))

Оценка
-2 +3
 
Преглед на профил

black

Рейтинг: 182 Неутрално
  • 5
  • 16:33
  • 08 фев, 2012

Човекът се е опитал да си издейства работа в symantec, тъпоидите не са се усетили и сега ще страдат. Срам, хакер да хакне компания, предлагаща защѝтен софтуер.

Оценка
-2 +33
 
Преглед на профил

ironhorse

Рейтинг: 1240 Неутрално
  • 6
  • 16:35
  • 08 фев, 2012

До коментар [#4] от "solovyov":

Тцъ 13, беше лето 1993г.

Оценка
+5
 
Преглед на профил

solovyov

Рейтинг: 12 Неутрално
  • 7
  • 16:36
  • 08 фев, 2012

Да, 17-ти беше изгубен в лето 1990..

Оценка
+6
 
Преглед на профил

ironhorse

Рейтинг: 1240 Неутрално
  • 8
  • 16:41
  • 08 фев, 2012

До коментар [#4] от "solovyov":

Между другото това беше, сега не знам, една от най-строго пазените тайни в армията.
Достъпът беше силно ограничен с инструкция кой, кога в присъствието на кого отваря касата и се пренасят съответната двойка кодове до командния пункт.
Не съм ги виждал в раглобено състояние, иначе и аз щях да съм в дисципа, но разправяха че са кристали, които модулират определени честоти.

Оценка
+10
 
Преглед на профил

solovyov

Рейтинг: 12 Неутрално
  • 9
  • 16:58
  • 08 фев, 2012

До коментар [#8] от "ironhorse":
Да, бе , колега, знам, исках само тънко и "секретно" да ти намекна, не само "едно момче" е лежало за такава работа

Оценка
-1 +4
 
Преглед на профил

Знам и Мога

Рейтинг: 1773 Весело
  • 10
  • 18:15
  • 08 фев, 2012

Чудо голямо. Symantec ще си го преместят в другия крачол. Нито някакъв пробив ще се установи кой знае какъв, нито нищо. Най-много 4-5 млади учени да напишат по някоя статия как се хаква PcAnywhere след анализ на кода.

Виж, по-забавно е какво ще стане с виновния за изтичането на кода след вътрешното разследване във фирмата. Подозирам, че ще му струва много повече от 50К.

Оценка
-8 +2
 
Преглед на профил

Десен

Рейтинг: 5172 Неутрално
  • 11
  • 19:58
  • 08 фев, 2012

Имам роднина която бачка в Симантек и е на заплатка над $120К.
Симантек ги ползват всички - от армията до данчъните им и парите които цоцат от федералния бюджет са равни на държавния бюджет на малка европейска страна.
Симантек е една империя в момента която се движи по собствени закони без каквато и да е връзка с хардуер или други фактори.
Сега в момента треска ги тресе и се чудят с какво да се самоубият - дали да си прережат вените, дали да се метнат от офис сградата си или да си пръснат черепите.
Акциите им които между другото не са много показтелни защото на борсата ги има колкото да не ги обвинят че не отговарят на критериите за търгуемо дружество.
За съжаление в момента единственото което може да се случи е тази компания да върви надолу и то стремглаво. Проблема е че са толкова големи и толкова нависоко че ще минат десетилетия преди изобщо нещо да се чуе че евентуално биха могли и да фалират.

No one is taller than the last man standing.

Оценка
+12
 
Преглед на профил

mikereto

Рейтинг: 994 Неутрално
  • 12
  • 22:38
  • 08 фев, 2012

те сумантек да не се правят на света вода ненапита произвеждат вируси и антивирусни

„Футболът е проста игра – 22-ма мъже тичат след една топка в продължение на 90 минути и накрая печелят германците”.

Оценка
-1 +7
 
Преглед на профил

Минаващ

Рейтинг: 644 Неутрално
  • 13
  • 03:54
  • 09 фев, 2012

А може и да е имало умишлено поставени задни вратички. - цитат на коментар #2 от “zahringia”

"Symantec обявиха, че вече са разпространили серия от ъпдейти, които да неутрализират възможността от злоупотреби."

...май си прав. Злоупотреби с какво, с бекдор, видим в сорса?

"На нож препасан и на звяр, на тиха бара, на женски поглед и на цар да нямаш вяра." - Панчатантра

Оценка
+7
 
Преглед на профил

dosetliv

Рейтинг: 874 Неутрално
  • 14
  • 09:42
  • 09 фев, 2012

До коментар [#3] от "ironhorse":

Не е така!

Сорс кода на виндовс е у бат' Бойко. И то отдавна: http://www.btv.bg/news/bulgaria/institucii/story/14039-Bil_Geyts_predostavya_sorskoda_na_Windows_za_nujdite_na_MVR.html

Оценка
+2
 
Преглед на профил

ironhorse

Рейтинг: 1240 Неутрално
  • 15
  • 09:48
  • 09 фев, 2012

До коментар [#14] от "dosetliv":

Не си прав.
1. Това е новина от 2003 г.
Не се споменава за кой Уиндоус става дума. Няма нужда да се убеждаваме, че има разлика между Уин 98, 2000, ХР, Виста и 7
Това са съвсем различни софтуери и не може да се прави пряка връзка в сорс кода между тях !

Предполагам че срещу 30 млн. долара, май-никито толкова плати, Гейтс е дал сорс кода на 98.

Я питай дали е дал Гейтс сорс кода на новия уин на някой !

Оценка
-3 +1
 
Преглед на профил

Знам и Мога

Рейтинг: 1773 Весело
  • 16
  • 13:46
  • 09 фев, 2012

До коментар [#15] от "ironhorse":

http://www.microsoft.com/en-us/sharedsource/default.aspx

 
Преглед на профил

ironhorse

Рейтинг: 1240 Неутрално
  • 17
  • 14:10
  • 09 фев, 2012

До коментар [#16] от "Знам и Мога":

Най ми е интересно дали четете линковете, които давате като аргументи ?!

"All governmental requests (whether from local, state, provincial, or national governments or agencies) for access to Microsoft product source code must be directed to the Government Security Program Team. They can be contacted at gspteam@microsoft.com."

Да ти го преведа или ще си ползваш гугъл ?!

Черно на бяло са дадени инструкции зкак се процедира при ИСКАНИЯ от страна на правителства за сорс кода.
Дали ще им бъде даден е втори въпрос !

Айде четете внимателно де !

 
Преглед на профил

Знам и Мога

Рейтинг: 1773 Весело
  • 18
  • 14:39
  • 09 фев, 2012

До коментар [#17] от "ironhorse":

Аз ти показвам, че има начин кодът да бъде изискан. И получен.

Само това мога да направя. Не мога да те спра да развиваш параноичните си теории как МС са най-голямото зло след Сатаната, а понякога, че самите те са измислили сатаната.

Оценка
+1
 
Преглед на профил

ironhorse

Рейтинг: 1240 Неутрално
  • 19
  • 14:42
  • 09 фев, 2012

До коментар [#18] от "Знам и Мога":

за да приключим в шеговит тон ...
Ако МС бяха автори на Сатаната, щеше да е бая бъгав !!!
Не че и безплатните не са същите, че и по-зле !

Оценка
-1
Добавяне на коментар Правила за писане на коментари

За да коментирате, моля влезте в профила си или се регистрирайте.