IBM работи по "дишаща" автомобилна батерия

IBM работи по "дишаща" автомобилна батерия

© IBM



Технологичната компания IBM обяви, че започва партньорство с две от водещите компании в химическата индустрия Asahi Kasei и Central Glass за създаването на батерия за електромобили, издържаща пробег от 800 км (500 мили). Двете компании ще се присъединят към проекта Battery 500 на IBM, чиято цел е да забърза прехода от бензин към електричество като основният източник на енергия за автомобили.


Ключови думи към статията:

Коментари (143)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Виктор Янулов
    Виктор Янулов
    Рейтинг: 588 Неутрално

    Дано и цената да е нормална.

    Аз знам, че нищо не знам!!!
  2. 2 Профил на Десен
    Десен
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    1 кон позволява спокойно да се измине дистанция от поне 50 км на ден. Така до морето ще се пътува само дена което ще е една чудесна почивка.
    Това е дишашаща батерия с която са пътували хората от време оно.

    Не цъфтиш ли като цвете, гниеш като бурен.
  3. 3 Профил на bta
    bta
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    Мали горкия петрол,набрали са му.

  4. 4 Профил на redguy
    redguy
    Рейтинг: 1023 Неутрално

    На бас, че такава технология съществува отдавна, но не му е дошло времето да излезе на пазара!

  5. 5 Профил на beatles
    beatles
    Рейтинг: 844 Весело

    т.нар. въздушно-йонна батерия

    абе откъде ги вадите тия бе, поне погледнете на снимката дето сте я бацнали, кво пише... батерията е metal-air, в нашия случай lithium-air, кви йони, кви 5 лева. кислорода от въздуха реагира с метален литий, превръщайки се в литиеви йони, и после при зареждане обратното....

    Всички животни са равни, но някои са по-равни от други
  6. 6 Профил на Скакауец
    Скакауец
    Рейтинг: 758 Неутрално

    "батерия за електромобили, издържаща пробег от 800 км"

    Хубаво, но не казват след въпросните 800км колко часа ще трае зареждането. Защото това никак не е маловажно. Иначе казано - караш 800км, последвано от х часа принудителна почивка за зареждане. Колкото и да не го долюбваме петрола, в това отношение е труден за достигане - зареждането на празния резервоар трае няколко минути, все още...

    Дневник трият мненията критикуващи неграмотното им писане! Няма да дам на Икономедиа 39лв/месец за статии с правописни, граматически и смислови грешки!
  7. 7 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 2685 Неутрално

    БРАВО БРАВО БРАВО пробив ще има и тогава петроладжите, ще видят от къде изгрява слънцето.

  8. 8 Профил на Антикорупционен блок-Да Корупция!
    Антикорупционен блок-Да Корупция!
    Рейтинг: 2349 Весело

    До коментар [#2] от "Десен":

    По твоята логика пък здрав човек с 2 крака може да измине 30 км на ден, което също е дишаща батерия. Така пеша до морето се стига за 17 дни само ! В едната посока имам пред вид. И между отиването и втъщането/общо 34 дни / 1-2 дни почивка от ходенето , което вече може да се използва и за печене на плаж на морето, да .

    Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на ток
  9. 9
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  10. 10 Профил на Десен
    Десен
    Рейтинг: 1366 Весело

    До коментар [#8] от "~":
    Може и с делтапланер. Пускаш се от Витоша - набираш височина, после плъзгане до Средногорието и от там пак набираш за да превалиш Стара планина и на зигзаг по билото до Варна.

    Не цъфтиш ли като цвете, гниеш като бурен.
  11. 11 Профил на BlueWater
    BlueWater
    Рейтинг: 1040 Весело

    Съчетанието Литий - електромобил - екология е НЕСЪВМЕСТИМО!

    Ако всичкият добиван, чрез електролиза, литий за периода 2015-2020г. се използва САМО за акумолатори на коли, то максималното възможно количество произведени коли ще е от ЧЕТИРИ до ОСЕМ милиона броя в ЦЯЛ СВЯТ!
    http://www.meridian-int-res.com/Projects/Lithium_Microscope.pdf

    Това е при положение, че сега почти цялото производство отива за батерии на мобилни устройства!

    Човек трябва да бъде достатъчно голям, за да признае грешките си; достатъчно умен, за да спечели от тях и достатъчно силен, за да ги поправи. - Джон С. Максуел
  12. 12 Профил на Чичи (Ice Man's fan)
    Чичи (Ice Man's fan)
    Рейтинг: 1748 Весело

    До коментар [#11] от "BlueWater":

    Е, и малко отива за лечение на онези от 4-ти километър.

    Πάντα χωρεῖ καὶ οὐδὲν μένει
  13. 13 Профил на RED MAFIA
    RED MAFIA
    Рейтинг: 687 Весело

    До коментар [#10] от "Десен":
    Може и с прашка запъната на Копитото и телевизионната кула в София . Опъваш я от Банкя заредена с тарикати и във Варна ги поемат ТИМ тарикати. И после на обратно - совалка.

    Когато стоиш достатъчно дълго до брега на реката и гледаш, ще видиш как пред теб по водата преминава трупът на врага ти
  14. 14 Профил на silent step
    silent step
    Рейтинг: 446 Неутрално

    За климатичните условия на Бг това са типично летни коли щото през зимата не виждам коя батерия ще издържи на студовете през зимата и какъв ще и е капацитета и пробега, а не дай си боже и да пуснеш "парното".

  15. 15 Профил на Десен
    Десен
    Рейтинг: 1366 Весело

    До коментар [#13] от "RED MAFYA":

    Може! Чудесна идея!

    Не цъфтиш ли като цвете, гниеш като бурен.
  16. 16 Профил на ot4eto
    ot4eto
    Рейтинг: 497 Неутрално

    Скакауец е прав в коментара си. Но на проблема има решение, който следи начуните сайтове, знае за такъв тип батерии. Зареждането при тях е за секунди, за съжаление технологията е в лабораториите и зареждането изисква доста високо напрежение.

    Друга опция е ,да се сменя цялата батерия в бензинсотанцията, както се сменя газова бутилка. Пък после си ги зареждат на спокойствие.

  17. 17 Профил на rio
    rio
    Рейтинг: 392 Неутрално

    До коментар [#14] от "silent step":

    Електромобилите в България: какво се случва при (и под) -20°С
    http://www.ecars.bg/elektromobili/item/2751

  18. 18 Профил на BlueWater
    BlueWater
    Рейтинг: 1040 Весело

    До коментар [#16] от "ot4eto":
    [quote#16:"ot4eto"]Друга опция е ,да се сменя цялата батерия в бензинсотанцията, както се сменя газова бутилка. Пък после си ги зареждат на спокойствие.[/quote]Това ще е страхотен сценарий за комедиен филм!

    Как си представяте "бърза" смяна на 300кг или 500кг батерия от десетки елементи!

    Човек трябва да бъде достатъчно голям, за да признае грешките си; достатъчно умен, за да спечели от тях и достатъчно силен, за да ги поправи. - Джон С. Максуел
  19. 19 Профил на ot4eto
    ot4eto
    Рейтинг: 497 Неутрално

    Блууатер - може би трябваше да помислите преди да напишете този злобен коментар, защото нямаше да се изложите публично. Такава система работи от няколко години на практика в Израел, Дания и наскоро ще се пуска в Холандия.

  20. 20 Профил на ugi
    ugi
    Рейтинг: 556 Неутрално

    До коментар [#7] от "442":

    Пробив ще има наистина когато богати компании като ИБМ, Гугъл и други решат да се опълчат на петролните компании и да разработят нещо такова без да се съобразяват с натиска на петролните. За жалост в клипчето се казва, че разработката е предвидена да се приложени някъде в периода 2020-2030. А и както казаха по-горе - литият е доста по-кът на планетата, отколкото петрола и 95% от лития е в Китай.

  21. 21 Профил на ot4eto
    ot4eto
    Рейтинг: 497 Неутрално

    Надявам се да не ме баннат за спам:

    http://www.youtube.com/watch?v=xu9PST7oXls
    http://www.youtube.com/watch?v=eWjlOFK2c3U

    това е доста добро решение, но не се знае дали ще се наложи. Всичко зависи от цена и пазар, но го има като опция.

  22. 22 Профил на RED MAFIA
    RED MAFIA
    Рейтинг: 687 Любопитно

    Car2Go
    електрически автомобили
    Започвайки на 24 ноември 2011 г., Амстердам стана петият град с car2go услуга в световен мащаб, и на първо място в Европа с изцяло електрически флот. Флота на 300 Smart Fortwo EDS ще бъде на разположение при поискване. Тези на car2go превозни средства и други електрически автомобили в Амстердам ще имат достъп до повече от 250 станции за зареждане в рамките на града. Броят се очаква да нарасне значително до 1000 до края на 2012 г.. Цените са 29 евроцента ($ 0.41) за минута; € 12.90 ($ 18,23) на час и дневната ставка от € 39 евро ($ 55.10) (24 часа). Ако car2go се използва за спиране на определени места, специална ставка за паркиране от 9 цента ($ 0.13) на минута (€ 5,40 ($ 7.63,) на час) ще се изчислява. Разходите за застраховка, такси, електроенергия, както и паркинг са включени в тази цена.
    Apps
    Приложения на трети страни за Apple, Android и Windows Phone устройства позволяват на потребителите да откриват местоположението на превозни средства.
    http://en.wikipedia.org/wiki/Car2Go

    Когато стоиш достатъчно дълго до брега на реката и гледаш, ще видиш как пред теб по водата преминава трупът на врага ти
  23. 23 Профил на ot4eto
    ot4eto
    Рейтинг: 497 Неутрално

    BlueWater - "Това ще е страхотен сценарий за комедиен филм!"

    Очаквам извиненията ви...

  24. 24 Профил на Реконструктор
    Реконструктор
    Рейтинг: 664 Неутрално

    Преди да сте изпаднали в екстаз, "много по-малки" значи максимум 2 пъти.

    И не правильно думать, что есть чьим-то богом обещанный рай
  25. 25 Профил на Прокопиадата: "ЦЕНЗУРА!" - мотото на Дневник!
    Прокопиадата: "ЦЕНЗУРА!" - мотото на Дневник!
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    До коментар [#11] от "BlueWater":


    Рециклиране??? КПД???

    Който не следва линията на Економедиа е тотално цензуриран!
  26. 26 Профил на stamen4ev
    stamen4ev
    Рейтинг: 225 Неутрално

    Още не е зпочнало производството на тази батерия,а нашите другари взеха да и търсят кусури.

  27. 27 Профил на old27530804
    old27530804
    Рейтинг: 811 Неутрално

    Петролът свършва след 40-50 години.

  28. 28 Профил на BlueWater
    BlueWater
    Рейтинг: 1040 Весело

    До коментар [#21] от "ot4eto":
    Добре. Вече съм съгласен, че може да стане. Но въпросът както и вие сте казали, че
    [quote#21:"ot4eto"]Всичко зависи от цена и пазар[/quote]

    В коментара под видеото пише, че батериите остават собственост на компанията, която прави тази замяна. Освен това за да се случи това масово е необходимо да се приеме единен стандарт за размери и капацитет на батериите, защото всички компании произвеждащи коли ще искат да участват като преди това трябва да се договорят за стандарта.

    Човек трябва да бъде достатъчно голям, за да признае грешките си; достатъчно умен, за да спечели от тях и достатъчно силен, за да ги поправи. - Джон С. Максуел
  29. 29 Профил на BlueWater
    BlueWater
    Рейтинг: 1040 Весело

    До коментар [#21] от "ot4eto":

    Има и още една "малка" подробност. тази батерия е разположена на дъното на колата. Тоест тя ще е подложена на удари повреме на движение и трябва да бъде допълнително защитена!

    Човек трябва да бъде достатъчно голям, за да признае грешките си; достатъчно умен, за да спечели от тях и достатъчно силен, за да ги поправи. - Джон С. Максуел
  30. 30 Профил на BlueWater
    BlueWater
    Рейтинг: 1040 Неутрално

    До коментар [#25] от "capricornicus":
    [quote#25:"capricornicus"]Рециклиране??? КПД??? [/quote]Правилно!

    Рециклирането на лития струва ПЕТ ПЪТИ по-скъпо от добива му.

    Цената на лития се е увеличила ТРИ пъти за последните 10 години!
    http://www.waste-management-world.com/index/display/article-display/0524503206/articles/waste-management-world/volume-12/issue-4/features/the-lithium-battery-recycling-challenge.html

    Човек трябва да бъде достатъчно голям, за да признае грешките си; достатъчно умен, за да спечели от тях и достатъчно силен, за да ги поправи. - Джон С. Максуел
  31. 31 Профил на ot4eto
    ot4eto
    Рейтинг: 497 Неутрално

    BlueWater, добре, не споря за проблемите. Всяка технология има проблеми. Само че тряваше ли публично да ви унижавам, за да говорите нормално и сериозно? Вместо това можехме да проведем възпитан и сериозен разговор като големи хора.
    Предполагам, че сте още млад и затова малко по арогантен и невъздържан.

  32. 32 Профил на BlueWater
    BlueWater
    Рейтинг: 1040 Весело

    До коментар [#31] от "ot4eto":
    [quote#31:"ot4eto"]Само че тряваше ли публично да ви унижавам, за да говорите нормално и сериозно?[/quote]Не мисля, че сте ме унижили с нещо. Никой не е безгрешен, най-малко аз. Но аз поне с удоволствие си признавам грешките, когато ми докажат, че съм сгрешил, защото научавам още нещо.
    [quote#31:"ot4eto"]Предполага, че сте още млад[/quote]Грешно предположение.
    [quote#31:"ot4eto"]арогантен и невъздържан.[/quote]Тук не съм съгласен с вас и моля да ме цитирате от къде съм се проявил така?!

    Човек трябва да бъде достатъчно голям, за да признае грешките си; достатъчно умен, за да спечели от тях и достатъчно силен, за да ги поправи. - Джон С. Максуел
  33. 33 Профил на ot4eto
    ot4eto
    Рейтинг: 497 Неутрално

    Ето ви цитата: "Това ще е страхотен сценарий за комедиен филм! "

    Май само вие не разбрахте, че бяхте унижен. Но е хубаво, че си признавате грешката. Следващата стъпка е да признаете арогантността си. Т.е. бе никакви доказателства и при голяма доза на невежество по темата, вие сте готови такива крайни фрази да пускате. Аз лично се занимавам с наука и прекарвам сериозно време по темата и въпреки това не си позволявам да бъда толкова краен, арогантен или да се подигравам на другите.

    Може би наистина сте възрастен, няма как да знам, но поведението ви беше незряло. Надявам се урока който ви дадох , да ви послужи за бъдеще. Успех.

  34. 34 Профил на BlueWater
    BlueWater
    Рейтинг: 1040 Весело

    До коментар [#33] от "ot4eto":
    [quote#33:"ot4eto"]Ето ви цитата: "Това ще е страхотен сценарий за комедиен филм! " [/quote]
    [quote#33:"ot4eto"]Следващата стъпка е да признаете арогантността си. [/quote]Не е арогантност да изразиш лично мнение по който и да било въпрос. Смятам, че израза който съм използвал е забавен начин да кажа какво мисля, в него не се съдържат никакви обиди или нападки към други хора!
    [quote#33:"ot4eto"]Аз лично се занимавам с наука и прекарвам сериозно време по темата и въпреки това не си позволявам да бъда толкова краен, арогантен или да се подигравам на другите. [/quote]Ако смятате чуждото мнение, не съвпадащо с вашето, за арогантност или подигравка то Вие не сте прав!
    [quote#33:"ot4eto"]Надявам се урока който ви дадох , да ви послужи за бъдеще.[/quote]Не считам това за никакъв урок, защото аз много пъти съм грешил и признавал грешките си за разлика от много други хора коментиращи под статиите в "Дневник" и "Капитал".

    Човек трябва да бъде достатъчно голям, за да признае грешките си; достатъчно умен, за да спечели от тях и достатъчно силен, за да ги поправи. - Джон С. Максуел
  35. 35 Профил на BlueWater
    BlueWater
    Рейтинг: 1040 Весело

    До коментар [#33] от "ot4eto":
    [quote#33:"ot4eto"]Май само вие не разбрахте, че бяхте унижен. [/quote]Вие не можете да ме унижите по никакъв начин. Може да ме обидите, но не и да ме унижите. Това, че аз съм допуснал една грешка, не означава че Вие сте безгрешен. Следователно не сте нищо повече от мен и нямате основание да се мислите за някакъв мой учител, което е смешно.

    Ако продължавате да твърдите подобно нещо, то само унижавате себе си.

    Човек трябва да бъде достатъчно голям, за да признае грешките си; достатъчно умен, за да спечели от тях и достатъчно силен, за да ги поправи. - Джон С. Максуел
  36. 36 Профил на batipetio
    batipetio
    Рейтинг: 390 Неутрално

    До коментар [#6] от "Скакауец":

    Ами и за това има решение. Ако е уеднаквен стандарта просто на презареждащата станция ти сменят батерията със заредена а твоята остава за зареждане. 😉

    Надявам се да доживея деня в който на митинг някой политик ще спрегне глагол в минало свършено време. Различен от еб.хме ви мамата разбира се.
  37. 37 Профил на Скакауец
    Скакауец
    Рейтинг: 758 Неутрално

    [quote#7:"442"]БРАВО пробив ще има и тогава петроладжите, ще видят от къде изгрява слънцето. [/quote]
    Ами засега всички сме петроладжии т.е. караме с проидуктите на петрола. Сигурно имаш предвид петролните шейхове? Ей тогава верно, като спре да им се харчи нефтът както са свикнали, дали пък няма да намалят цените? Нали е свободен пазар на енергоносители, трябва да има конкуренция...

    Дневник трият мненията критикуващи неграмотното им писане! Няма да дам на Икономедиа 39лв/месец за статии с правописни, граматически и смислови грешки!
  38. 38 Профил на Скакауец
    Скакауец
    Рейтинг: 758 Неутрално

    [quote#36:"batipetio"]Ами и за това има решение. Ако е уеднаквен стандарта просто на презареждащата станция ти сменят батерията със заредена а твоята остава за зареждане.[/quote]
    Нали не си фантазираш, че батериите ще са с големината на батерии за ВЕФ и ще се сменят точно толкова лесно и бързо? Пък и ти едва ли би се съгласил да смениш твоята нова батерия с друга, с неизвестен брой цикли и остатъчен живот?
    Много е хубаво да се правят разработки за нов вид батерии, но всичките подробности и практически проблеми едва ли ще се решат изведнъж.

    Дневник трият мненията критикуващи неграмотното им писане! Няма да дам на Икономедиа 39лв/месец за статии с правописни, граматически и смислови грешки!
  39. 39 Профил на BlueWater
    BlueWater
    Рейтинг: 1040 Весело

    До коментар [#36] от "batipetio":
    [quote#36:"batipetio"]Ако е уеднаквен стандарта просто на презареждащата станция ти сменят батерията със заредена а твоята остава за зареждане.[/quote]Това звучи добре за една, десет или сто коли, но какво правим за 200 000 до 400 000 коли само в София?

    1. Колко такива станции трябва да има?
    2. Колко батерии трябва да има във всяка от тях? 100, 1000 ?
    3. Къде ще се съхраняват и по-важното зареждат всички тези батерии?
    4. Има ли достатъчно по мощност електрозахранване до станцията?
    5. Колко ще струва тази услуга?
    6. Заплащането ще зависи ли от това колко е разредена старата батерия?
    7. Как ще се измери останалата в батерията енергия?
    8. Ако стане авария на пътя с батерията не можеш да "налееш" гориво от друга кола.

    Човек трябва да бъде достатъчно голям, за да признае грешките си; достатъчно умен, за да спечели от тях и достатъчно силен, за да ги поправи. - Джон С. Максуел
  40. 40 Профил на mrtoyaga
    mrtoyaga
    Рейтинг: 412 Неутрално

    Разработването на елктромобил с разумно дълъг пробег с едно зареждане на батерията не може да се разглежда изолирано, само по себе си. Необходимо условие да се случат нещата е изграждането на умни енергийни мрежи, т.нар. Smart Grids. Основен момент при тези мрежи е, че се търси възможност и за локлно, а не само на централизирано, производство на електроенергия като по този начин се спестяват загуби от преноса и се разчита по условие и на възобновяеми източници. Това носи редица предимства (които всеки може да научи какви са) и е практически осъществимо в наши дни.

    Така еквивалентът на сегашните бензиностанции няма да е единствената възможност да си заредите електромобила, а гъстотата им на разпространение, капацитетът им, и.пр. подробности са решими задачи... а и тук се спомена, че вече има работещи модели и натрупан практически опит.

    Любопитното обстоятелство, че електромобилът ще потребява предимно локално произведена енергия (чието ценообразуване е друг съществен въпрос), може да е предпоставка за създаването на нови модели на експлоатация на превозните средства. Например, притежаването на личен електромобил може да отстъпи пред модела на споделяне на превозните средства, или на нещо подобно на парижките велосипеди под наем Velib, или на колите под наем...

    По отношение на авариите на пътя с батерията и невъзможността за "преливане на гориво", един електромобил, преди да излезе от завода на пътя, трябва да е проектиран (и изработен) по надеждност с подобни или по-добри параметри от съответните автомобили с двигател с вътрешно горене - иначе няма смисъл от цялото упражнение.

  41. 41 Профил на Прокопиадата: "ЦЕНЗУРА!" - мотото на Дневник!
    Прокопиадата: "ЦЕНЗУРА!" - мотото на Дневник!
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    До коментар [#30] от "BlueWater":

    Като намалее добива, рециклирането ще е добър вариант ...

    Който не следва линията на Економедиа е тотално цензуриран!
  42. 42 Профил на Прокопиадата: "ЦЕНЗУРА!" - мотото на Дневник!
    Прокопиадата: "ЦЕНЗУРА!" - мотото на Дневник!
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    [quote#40:"mrtoyaga"]Smart Grids[/quote]

    Ето тука е отговора защо ИБМ разработва батериите ...

    Който не следва линията на Економедиа е тотално цензуриран!
  43. 43 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 1087 Неутрално

    До коментар [#20] от "ugi":

    95% в китай, ама друг път. 50% от познатите находища са в боливия, значи в света има 145% литий!!! Най-големият добив на литии се извършва в солени езера в чили и аржентина, а в афганистан намериха залежи (които фигурурат на карти още от времето на съветската окупация) равни на тези в боливия.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  44. 44 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 1087 Неутрално

    До коментар [#30] от "BlueWater":

    обаче цените на батериите за лаптопи и мобилни телефони не са се увеличили 3 пъти. Литиевият карбонат, 22 кг, в батерията на шевролет волт, струва 450 долара. Преработеният чист литии е около един килограм. Корея вече строи фабрика за извличане на литии от морската вода. По-скъпо е, но цената е постоянна във времето и няма да се влияе от колебанията в цените. До 2020 година не се предвиждат сериозни скокове в цената на лития. В океана има няколко трилиона тона литии, той дали ще стигне за повече от 8 млн коли? Навремето катранените пясъци в алберта, канада, никой не ги е броял за реален източник на петрол, щото от тексас и персийския залив петрола е бил по-евтин от бутилка вода. Само че днес канада е най-големия износител на петрол за сащ.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  45. 45 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 1087 Неутрално

    До коментар [#6] от "Скакауец":

    за тези които карат 800 км, спират, зареждат и продължават, очевадно решението не е електромобил и ще продължат да карат на бензин или дизел. За останалите 99% от хората, които изминават много по-малко от 800 км на ден, средното разстояние на ден в сащ е около 60 км.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  46. 46 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 1087 Неутрално

    До коментар [#30] от "BlueWater":

    иначе интересна графика, там май също си личи че лития е скочил само 50% за последните 20 години. И изрично пише че лития е само около 3% от цената на една батерия за кола. А батерията е около половината от цената, или повече. Демек накрая излиза 1.5-2% от цената на автомобила. Колкото комплект гуми. Или 5-6 резервоара с бензин. За батерия която издържа над 100 000 км и може да се рециклира напълно, ако е икономически изгодно. Само че лития е толкова евтин, че не е икономически изгодно. Петрола може ли да се рециклира? Май не...

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  47. 47 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 1087 Неутрално

    До коментар [#6] от "Скакауец":

    в смисъл че за останалите 99% 800 км са предостатъчно не на ден, ами на седмица.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  48. 48 Профил на batipetio
    batipetio
    Рейтинг: 390 Неутрално

    До коментар [#39] от "BlueWater":

    Със сигурност прехода към ел колите няма да е от един ден за друг така че спокойно не се стресирайте. Същото щеше да е и обратният преход. Непознатото винаги поражда съм ения и това е нещо нормално. Затова си има и специялисти които да си блъскат главите. За мен по важното е тази алтернатива да е по ефикасна(евтина и екологична), за останалото те ще се погрижат😊

    Надявам се да доживея деня в който на митинг някой политик ще спрегне глагол в минало свършено време. Различен от еб.хме ви мамата разбира се.
  49. 49 Профил на batipetio
    batipetio
    Рейтинг: 390 Неутрално

    До коментар [#38] от "Скакауец":

    А като стана дума за вефовете😃щом го споменаваш предполагам че си им съвременник. Помниш ли как им се окосляваха батериите. Това разбира се е минало. Та кой ти е предполагаш тогава че една стая пълна с грамофонни плочи сега можеш да си ги носиш в телефона който всъщност също е преносим а батерията му се презарежда и не се окослява.

    Надявам се да доживея деня в който на митинг някой политик ще спрегне глагол в минало свършено време. Различен от еб.хме ви мамата разбира се.
  50. 50 Профил на BlueWater
    BlueWater
    Рейтинг: 1040 Весело

    До коментар [#44] от "DareDebil":
    [quote#44:"DareDebil"] В океана има няколко трилиона тона литии, той дали ще стигне за повече от 8 млн коли?[/quote]Нима смятате че някой ще може да прекара водата от целият океан БЕЗ ДА Я СМЕСВА с вече преработената и колко ще струва това?!

    Концентрацията на литий в морската вода е 0.17ppm. От поток от морска вода с големината на река Нил (300 милиона кубични метра ДНЕВНО) може да се извлече МАКСИМУМ 61.5 тона литий дневно. За една година този поток като река Нил ще съдържа 22500 тона литий което е по-малко от глобалното количество литий 22800 тона произведено през 2009г. Днешните методи за извличане на литий от морската вода извличат до 20%. Следователно ще трябва да се преработват не една а ПЕТ РЕКИ като Нил с морска вода и то без да се отчитат последващите загуби при производството на Li2CO3 с висока чистота!

    Човек трябва да бъде достатъчно голям, за да признае грешките си; достатъчно умен, за да спечели от тях и достатъчно силен, за да ги поправи. - Джон С. Максуел
  51. 51 Профил на BlueWater
    BlueWater
    Рейтинг: 1040 Весело

    До коментар [#44] от "DareDebil":
    [quote#44:"DareDebil"]Корея вече строи фабрика за извличане на литии от морската вода. По-скъпо е, но цената е постоянна във времето и няма да се влияе от колебанията в цените.[/quote]Забравихте да кажете какъв е проектният добив на тази фабрика. Той е само 30 тона ГОДИШНО. Колко такива ще трябват за 22800 тона произведени през 2009г. Освен това тази фабрика ще се строи навътре в морето и не е ясно колко ще струва.

    Човек трябва да бъде достатъчно голям, за да признае грешките си; достатъчно умен, за да спечели от тях и достатъчно силен, за да ги поправи. - Джон С. Максуел
  52. 52 Профил на aramissss
    aramissss
    Рейтинг: 1195 Неутрално

    Тия тарикатчета дето само смучат петрола пратен им от Бога,ако го докарат до 500 на варел ,ще имаме тези батерии произведени и на пазара до два месеца...

  53. 53 Профил на Скакауец
    Скакауец
    Рейтинг: 758 Неутрално

    [quote#49:"batipetio"] стая пълна с грамофонни плочи сега можеш да си ги носиш в телефона[/quote]
    Разбирам мисълта ти, но ето ти още един аспект на проблема. А ти звука от кой носител предпочиташ? От грамофона т.е. плочата или от телефона?

    Дневник трият мненията критикуващи неграмотното им писане! Няма да дам на Икономедиа 39лв/месец за статии с правописни, граматически и смислови грешки!
  54. 54 Профил на Скакауец
    Скакауец
    Рейтинг: 758 Неутрално

    [quote#45:"DareDebil"]за тези които карат 800 км, спират, зареждат и продължават, очевадно решението не е електромобил и ще продължат да карат на бензин или дизел.[/quote]
    Бих причислил към "тези" камионите, самолетите, корабите. Никой и дума не обелва за електрическата им алтернатива. Представете си само - батерия за самолет или камион (не детски играчки). Не знам колко петрол ще се спести, ако всички леки коли станат електрически, но сигурно си струва! И пак си мисля, че ако стане масов електромобилът, петролът просто е длъжен да поевтинее, много...

    Дневник трият мненията критикуващи неграмотното им писане! Няма да дам на Икономедиа 39лв/месец за статии с правописни, граматически и смислови грешки!
  55. 55 Профил на Само Левски
    Само Левски
    Рейтинг: 912 Неутрално

    http://greentech-bg.net/?p=4497

    Защо литият няма да има съдбата на петрола

  56. 56 Профил на Само Левски
    Само Левски
    Рейтинг: 912 Неутрално

    http://www.greentech.bg/?p=15910

    IBM: въздушните батерии ще променят живота ни

  57. 57 Профил на BlueWater
    BlueWater
    Рейтинг: 1040 Весело

    До коментар [#55] от "Само Левски":
    [quote#55:"Само Левски"]Защо литият няма да има съдбата на петрола[/quote]Защо литият НИКОГА няма да е в достатъчни количества да се произведат батерии за ВСИЧКИ коли!
    [quote#30:"BlueWater"]http://www.waste-management-world.com/index/display/article-display/0524503206/articles/waste-management-world/volume-12/issue-4/features/the-lithium-battery-recycling-challenge.html[/quote]

    Човек трябва да бъде достатъчно голям, за да признае грешките си; достатъчно умен, за да спечели от тях и достатъчно силен, за да ги поправи. - Джон С. Максуел
  58. 58 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 1087 Неутрално

    До коментар [#50] от "BlueWater":

    Корейската фабрика е пилотен проект, 30 тона е една цифра, друга цифра за която се говори е 20,000 тона литиев карбонат на година в корея, което е около годишното потребление на страната. Това че е навътре в морето не виждам какво значение има, корея строи най-големите нефтени платформи вече, а норвегия, сащ, холандия и великобритания оперират такива платформи от десетилетия, нищо че добива е по-скъп от този в ирак или либия. Цената е повече от ясна, литият ще струва пет пъти повече от добивания от солени езера в латинска америка. Демек цената няма как да скочи повече от това равнище, отделно че ако стане 5 пъти по-висока става икономически изгодно и рециклирането на литии, което не се прави в момента. А 8 млн коли за 5 години са и без това около прогнозите на производителите на коли. Сигурно като се е строяла първата рафинерия е света и тогава по форумите (на мегдана) е имало такива дето са викали че за да се заместят всички коне, трябва да се построят стотици рафинерии, и да се пробият хиляди кладенци за петрол... както виждаме това е напълно невъзможно. Факта че фабриката е на платформа означава че може да се мести, така че локалната концентрация на литии да се поддържа.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  59. 59 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 1087 Неутрално

    До коментар [#54] от "Скакауец":

    никой не обелва дума защото на този етап няма такава алтернатива, говори се за кораби на водород обаче, и самолети на биогориво. Колкото по-скоро спре да се гори петрол от леки и лекотоварни коли, толкова по-добре, петрола е твърде важен и ценен за човечеството, цялата химическа промишленост е базирана на петрол.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  60. 60 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 1087 Неутрално

    До коментар [#50] от "BlueWater":

    http://www.posco.com/homepage/docs/eng/jsp/prcenter/news/s91c1010025v.jsp?mode=view&idx=1272

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  61. 61 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 1087 Неутрално

    KIGAM had passed its know-how on to steelmaker POSCO (005490.KS: Quote) to commercialise. The groups would jointly establish an offshore plant and production line to extract 30 tonnes of lithium annually by 2014 and mass produce by as early as 2015, Choi added.

    Success of lithium commercialization by POSCO is expected to lead to approximately 200 million USD in import replacement and 800 million USD of export effects.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  62. 62 Профил на BlueWater
    BlueWater
    Рейтинг: 1040 Весело

    До коментар [#58] от "DareDebil":
    [quote#58:"DareDebil"]друга цифра за която се говори е 20,000 тона литиев карбонат на година в корея, което е около годишното потребление на страната. [/quote]Това са пълни глупости!

    Световното производство за 2009г. е 22800тона, ако корея използва 20000тона то за ВСИЧКИ останали страни остават 800тона.
    [quote#58:"DareDebil"]Това че е навътре в морето не виждам какво значение има,[/quote]Не виждате защото никога не сте ПЛАЩАЛ за построяване на платформа в морето. Само ЕДНА нефтена платформа струва стотици милиони и дори милиард долара.

    Човек трябва да бъде достатъчно голям, за да признае грешките си; достатъчно умен, за да спечели от тях и достатъчно силен, за да ги поправи. - Джон С. Максуел
  63. 63 Профил на BlueWater
    BlueWater
    Рейтинг: 1040 Неутрално

    [quote#58:"DareDebil"]друга цифра за която се говори е 20,000 тона литиев карбонат на година в корея, което е около годишното потребление на страната.[/quote]Нали ви доказах вече че за това ще трябва да пререботват 1,5 кубични километра морска вода ДНЕВНО ( пет реки Нил по 300 000 000кубични метра вода дневно). Това е АБСОЛЮТНО НЕВЪЗМОЖНО дори в далечно бъдеще!

    Човек трябва да бъде достатъчно голям, за да признае грешките си; достатъчно умен, за да спечели от тях и достатъчно силен, за да ги поправи. - Джон С. Максуел
  64. 64 Профил на BlueWater
    BlueWater
    Рейтинг: 1040 Весело

    До коментар [#60] от "DareDebil":
    [quote#60:"DareDebil"]http://www.posco.com/homepage/docs/eng/jsp/prcenter/news/s91c1010025v.jsp?mode=view&idx=1272[/quote]Благодаря за това доказателство на моята теза!

    "Many countries around the world are competing to secure lithium as currently, it is concentrated in a few countries including Chile and China, with approximately only 4.1 million tons available for mining commercially from the ground, forecasted to be exhausted within 10 years."

    Човек трябва да бъде достатъчно голям, за да признае грешките си; достатъчно умен, за да спечели от тях и достатъчно силен, за да ги поправи. - Джон С. Максуел
  65. 65 Профил на titan4o
    titan4o
    Рейтинг: 442 Неутрално

    ей ся си представям родните туземци с тен вроден тен на кожата как крадат батерии на коли и ги продават за вторични суровини/както катализаторите на франсетата сега/

  66. 66 Профил на BlueWater
    BlueWater
    Рейтинг: 1040 Весело

    [quote#63:"BlueWater"]Нали ви доказах вече че за това ще трябва да пререботват 1,5 кубични километра морска вода ДНЕВНО[/quote]Тост ще трябва да преработват ВСЕКИ ДЕН количество морска вода, колкото има в ДВА язовира като "Искър" и то когато е пълен!

    Човек трябва да бъде достатъчно голям, за да признае грешките си; достатъчно умен, за да спечели от тях и достатъчно силен, за да ги поправи. - Джон С. Максуел
  67. 67 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 1087 Неутрално

    До коментар [#62] от "BlueWater":

    пфф, корея ще ползва 20 000 тона до 4 години, когато се очаква да е пусната фабриката.

    If this research succeeds, POSCO will construct a commercial production plant producing 20~100 thousand tons of lithium carbonate annually. The demand for lithium which currently depends all on imports is approximately 5,000 tons annually, but is expected to increase to 20,000 tons

    И кога твоята теза е била че на година се добиват или ще се добиват 410 000 тона литий, при положение че посочваш в момента цифра от рода на 22 000 тона? очакваното увеличение на дела на литии за батерии от световното производство е от 25% на 40% до 2020, къде са ти прогнозите че добива на литии ще стигне 410 000 тона на година? А за платформата, както ти казах, корея много добре знае колко струва построяването на една платформа, понеже ги строят от доста години, или корейците са тъпи и са забравили да сметнат цената на платформата в плановете си?

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  68. 68 Профил на атанас
    атанас
    Рейтинг: 888 Неутрално

    [quote#6:"Скакауец"]Хубаво, но не казват след въпросните 800км колко часа ще трае зареждането. Защото това никак не е маловажно. Иначе казано - караш 800км, последвано от х часа принудителна почивка за зареждане. Колкото и да не го долюбваме петрола, в това отношение е труден за достигане - зареждането на празния резервоар трае няколко минути, все още...[/quote]
    Тя идеята за електромобилите е да има станции, в които за 2-3 минути ти сменят батерията с друга, а после се оправят със зареждането. Но пък основен проблем според мен е животът на самата батерия. Примерно на 3г трябва да я сменяш, а тя струва колкото ти е икономията, която се реализира спрямо дизела. Навремето гледах за Приус- само това с живота на самата батерия ме отказа, защото си направих сметка, че хубаво разходът е бая по-малко, но на към 3 години не мога да спестя 3-4000лв от гориво. Вярно, за хибрид говоря, но все същото. Допълнително токът в ЕС постоянно поскъпва, заради якото източване с ВЕИ и супер скъпите им гарантирани цени на произведения ток, и електричеството има акцизи, че и постоянно ги вдигат, а ползите за екологията са съмнителни- централите пак произвеждат СО2, батериите са в пъти по-страшен замърсител от газовете... Всичко е по-скоро заигравка с потребителите в опит да се каже "Ние вдигаме петрола и слагаме луди акцизи, но ето че ви търсим решение.". Иначе полза от новата технология реално няма да има, ако се върви по досега утъпкания път.

    "Половината истина е по-добра от лъжата." Гьобелс. Търсете цялата истина, за да не ви лъжат! Подписът е протест срещу внушенията, че в България няма криза.
  69. 69 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 1087 Неутрално

    До коментар [#66] от "BlueWater":

    иди с малкото си листче или салфетка на която си направил тая сметка, и покажи на кореците колко са прости и какви глупости дрънкат, може да ти се поклонят, а после да се самоубият ритуално... или това бяха японците?

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  70. 70 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 1087 Неутрално

    До коментар [#68] от "атанас":

    откъде ти е информацията че батерията се сменя на 3 години? Нисан дават гаранция 8 години на техните батерии, а Тесла дават 125 000 мили за тяхната или 8 години, за по-големите батерии гаранцията е 8 години без ограничение на пробега.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  71. 71 Профил на атанас
    атанас
    Рейтинг: 888 Неутрално

    От Приуса е моята. Иначе животът е докъм 500 цикъла на заряд-разряд на литиево-йонните(Толкова е и на никел-кадмий, но онези са капризни и искат пълен цикъл заряд-разряд.). За дребната електроника напоследък гаранциите на батериите са 6м, навремето бяха година. 500 пълни цикъла по ден единият са под 2г, ако зареждаш на 2-3 дни, може да докараш повече.

    "Половината истина е по-добра от лъжата." Гьобелс. Търсете цялата истина, за да не ви лъжат! Подписът е протест срещу внушенията, че в България няма криза.
  72. 72 Профил на BlueWater
    BlueWater
    Рейтинг: 1040 Весело

    До коментар [#69] от "DareDebil":
    [quote#69:"DareDebil"]иди с малкото си листче или салфетка на която си направил тая сметка,[/quote]Това "малко" листче е подробен числен и фактологически анализ на 53 страници!

    http://www.meridian-int-res.com/Projects/Lithium_Microscope.pdf

    Моля, прочетете го внимателно, преди да напишете още някоя глупост или да повярвате на чужди ФАЛШИВИ реклами! после Вие
    [quote#69:"DareDebil"]покажи на кореците колко са прости и какви глупости дрънкат, [/quote]

    Човек трябва да бъде достатъчно голям, за да признае грешките си; достатъчно умен, за да спечели от тях и достатъчно силен, за да ги поправи. - Джон С. Максуел
  73. 73 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3258 Неутрално

    До коментар [#71] от "атанас":

    Не е 3 години, а 8 години гаранция от Нисан, GM и Форд. Литиевите батерии в колите са много по- здрави от батериите за обикновената електроника.

    Плюс това след тези 8 години батерията няма да се развали, просто ще и намалее капацитета, с други думи пак ще е добра, но за други приложения като например резервно захранване на болници, батерия за фотоволтаична централа и т.н. Вече има фирми за обратно изкупуване и използване на такива батерии.

    За никеловите батерии използвани от съвременните хибриди, има няколко милиона хибридни коли, някои от които като такситата в Сан Франциско и Ню Йорк са по над 1 милион мили навъртяни. На практика батерията е най- рядко дефектиращият компонент в една хибридна кола. И аз имам хибрид.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  74. 74 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3258 Неутрално

    До коментар [#72] от "BlueWater":

    Стига сте писали глупости, литият е в много малко количество в една литиева батерия. Литий има в достатъчни количества щом автомобилните производители го избраха за гориво на бъдещето. Плюс това добивът ще има своят пик и след това ще спада, защото литият от старите батерии ще се рециклира в новите продукти. Погледнете консумацията на желязо например, само в Китай и Индия расте, в САЩ и Европа се използва старото желязо от старите автомобили.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  75. 75 Профил на BlueWater
    BlueWater
    Рейтинг: 1040 Весело

    До коментар [#74] от "Realist":
    [quote#74:"Realist"]Стига сте писали глупости, литият е в много малко количество в една литиева батерия. Литий има в достатъчни количества щом автомобилните производители го избраха за гориво на бъдещето.[/quote]Щом твърдите това, то очевидно не сте прочели това [quote#72:"BlueWater"]http://www.meridian-int-res.com/Projects/Lithium_Microscope.pdf [/quote]Там заключението е следното:
    Сега добива на литий едвам задоволява производството на батерии за портативна електроника, дори преди автомобилните батерии 100 пъти по-големи от тези за лаптоп за достигнат пазарите!
    Ако ЦЯЛОТО бъдещо УВЕЛИЧАВАЩО се производство на Литий бъде използвано САМО за автомобилни акумулатори то максималният брой произвеждани коли е между 4 и 8 милиона годишно в ЦЯЛ свят!

    Човек трябва да бъде достатъчно голям, за да признае грешките си; достатъчно умен, за да спечели от тях и достатъчно силен, за да ги поправи. - Джон С. Максуел
  76. 76 Профил на BlueWater
    BlueWater
    Рейтинг: 1040 Весело

    До коментар [#70] от "DareDebil":
    [quote#70:"DareDebil"]откъде ти е информацията че батерията се сменя на 3 години?[/quote]Моята е от практически опит.

    Имаме служебен лаптоп HP, който за осем години от 2004г. до сега е имал ДВЕ ОРИГИНАЛНИ батерии и миналата година му взехме ТРЕТА.

    Човек трябва да бъде достатъчно голям, за да признае грешките си; достатъчно умен, за да спечели от тях и достатъчно силен, за да ги поправи. - Джон С. Максуел
  77. 77 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3258 Неутрално

    До коментар [#75] от "BlueWater":

    Глупости на търкалета, ние сме в самото начало на технологичното усъвършенстване на литиевата батерия. Само преди няколко месеца имаше откритие на една калифорнийска фирма, нарича се Envia, която с подходяща геометрия на катода успя да утрои капацитета на литиевата батерия. С същото количество литий се постига три пъти по- голяма електрическа плътност. Един Нисан Лийф с батерия на Envia със същото количество литий може да мине 500 километра от възможните сега 160.

    Изследвания за необходимите количества литий има още от 2008 година, когато GMC показа първият прототип на Волт. Преди два дена имаше доклад, че цената на литиевите батерии им е паднала с 14% само за година. Вече е $600 за коловатчас, до 2015 година ще стигне $300 на киловатчас, до 2020 само $150. И това ще стане без неочаквани открития, само с усъвършенстване на технологията и производството.

    Литий има в достатъчни количества на сушата в Боливия, Чили, Аржентина, САЩ имат достатъчно неразработени количества в Калифорния, Невада, Ню Мексико, Аризона и Юта. Китай и Афганистан имат също.

    Литият никога не е бил масово търсен елемент, сега се разработват методите за масов добив.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  78. 78 Профил на BlueWater
    BlueWater
    Рейтинг: 1040 Весело

    Ако се чудите има ли някаква практическа възможност за ЛОКАЛНО съхраняване и използване на енергия. То вижте това видео, където професора от MIT Daniel George Nocera обяснява своето изобретение и как то може да реши ВСИЧКИ бъдещи енергийни проблеми на човечеството свързани със съхраняване на енергия!
    http://www.youtube.com/watch?v=KTtmU2lD97o

    Човек трябва да бъде достатъчно голям, за да признае грешките си; достатъчно умен, за да спечели от тях и достатъчно силен, за да ги поправи. - Джон С. Максуел
  79. 79 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3258 Весело

    [quote#76:"BlueWater"]Имаме служебен лаптоп HP, който за осем години от 2004г. до сега е имал ДВЕ ОРИГИНАЛНИ батерии и миналата година му взехме ТРЕТА.[/quote]

    Ако информацията ви идва от служебният лаптоп тогава няма за какво да спорим. Автомобилните батерии са поне 5 пъти по- здрави и 5 пъти по- издръжливи. Имат системи, които се грижат винаги да са в оптимален режим.

    И аз в четката за чистене на зъби имам презареждаема никелова батерия, която трябва да сменям веднъж на година, но на хибридите коли батериите издържат по 15 години без проблем, вижте колко коли от първата генерация Приус се търкалят още в Америка.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  80. 80 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3258 Неутрално

    До коментар [#78] от "BlueWater":

    Има всякакви "решения", аз пък преди години следях EESTOR, и след договорът им с Локхийт Мартин смятах, че работата е опечена, но за жалост се оказаха water vapor.

    Не, че ултракапациторите нямат бъдеще, напротив с последните открития имат, дори Елон Мъск смята това, но засега те са далече от това което може да ни предостави литиевата батерия.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  81. 81 Профил на BlueWater
    BlueWater
    Рейтинг: 1040 Весело

    До коментар [#77] от "Realist":
    [quote#77:"Realist"]Глупости на търкалета, ние сме в самото начало на технологичното усъвършенстване на литиевата батерия.[/quote]Наистина пишете глупости във всякакви форми! Литиеви батерии се продават от над 21 години!

    "In 1991, Sony and Asahi Kasei released the first commercial lithium-ion battery."

    As of 2011, lithium-ion batteries account for 66% of all portable secondary battery sales in Japan.

    Човек трябва да бъде достатъчно голям, за да признае грешките си; достатъчно умен, за да спечели от тях и достатъчно силен, за да ги поправи. - Джон С. Максуел
  82. 82 Профил на convince
    convince
    Рейтинг: 2053 Неутрално

    АЛОУУУООО, компетенциите около батериите трябва да са наясно, че те са само за любители шофьори. Професионални натоварвания на ток ще са недостъпни и нежелани много време още ако не стане чудо.

    Ахтомбилът ще се кара с ВОДОРОДНА БАТЕРИЯ, А НЕ С ЕЛЕКТРИЧЕСКА в бъдещето.

  83. 83 Профил на BlueWater
    BlueWater
    Рейтинг: 1040 Весело

    [quote#79:"Realist"]вижте колко коли от първата генерация Приус се търкалят още в Америка. [/quote]Моля, докажете по някакъв начин, че те са още с оригиналните батерии.

    Човек трябва да бъде достатъчно голям, за да признае грешките си; достатъчно умен, за да спечели от тях и достатъчно силен, за да ги поправи. - Джон С. Максуел
  84. 84 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3258 Весело

    [quote#81:"BlueWater"]Наистина пишете глупости във всякакви форми! Литиеви батерии се продават от над 21 години! [/quote]

    Това пък твърдение показва колко сте "информиран". Остава да ви задам въпросът: И от колко години литиевите батерии се използват в електрически коли?

    Технологията се развива, има достатъчно изследвания в последните години, има много написано от сериозни организации включително и Департамента по Енергетиката на САЩ. Има много сериозен ресърч в тази насока.

    Всъшност развоят в литиевите батерии напомня повече развоят на процесорите отколкото развоят на ДВГ. Процесорите са от 60 години, но още за тях важи законът на Мур.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  85. 85 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3258 Весело

    [quote#83:"BlueWater"]Моля, докажете по някакъв начин, че те са още с оригиналните батерии. [/quote]

    Хайде стига бе, дотам ли ти са знанията, вземи потърси в Уикипедия поне:

    http://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_Prius

    As the Prius reached ten years of being available in the U.S. market, in February 2011 Consumer Reports decided to look at the lifetime of the Prius battery and the cost to replace it. The magazine tested a 2002 Toyota Prius with over 200,000 miles on it, and compared the results to the nearly identical 2001 Prius with 2,000 miles tested by Consumer Reports 10 years before. The comparison showed little difference in performance when tested for fuel economy and acceleration. Overall fuel economy of the 2001 model was 40.6 miles per US gallon (5.79 L/100 km; 48.8 mpg-imp) while the 2002 Prius with high mileage delivered 40.4 miles per US gallon (5.82 L/100 km; 48.5 mpg-imp). The magazine concluded that the effectiveness of the battery has not degraded over the long run.[91] The cost of replacing the battery varies between US$2,200 and US$2,600 from a Toyota dealer, but low-use units from salvage yards are available for around US$500.[91] One piece of research indicates it may be worthwhile to rebuild batteries using good blades from defective used batteries.[92]

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  86. 86 Профил на BlueWater
    BlueWater
    Рейтинг: 1040 Весело

    До коментар [#85] от "Realist":
    [quote#85:"Realist"]Хайде стига бе, дотам ли ти са знанията, вземи потърси в Уикипедия поне: [/quote]Потърсих и намерих това:
    " It should be noted that the Prius traction batteries are under warranty for 8-10 years or 100,000 miles
    http://www.toyotapriusbattery.com/faq.html

    което опровергава вашето твърдение
    [quote#79:"Realist"]Автомобилните батерии са поне 5 пъти по- здрави и 5 пъти по- издръжливи. [/quote]Защото 8-10години не е ПЕТ ПЪТИ повече от ТРИ години!

    Човек трябва да бъде достатъчно голям, за да признае грешките си; достатъчно умен, за да спечели от тях и достатъчно силен, за да ги поправи. - Джон С. Максуел
  87. 87 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 1087 Неутрално

    До коментар [#81] от "BlueWater":

    да, литиеви батерии за лаптопи и телефони се продават от тогава, първата кола с литиеви батерии е на пазара от 2 години, изискванията към двете са несравними. Има батерии, като LiFePO4 (които издържат над 3000 пълни цикъла), такива с литиев титанат, нисан ползват литиево-никелови, дето нямат нищо общо с батериите за лаптопи и са предназначени основно за автомобили.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  88. 88 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3258 Неутрално

    До коментар [#86] от "BlueWater":

    Колко е гаранцията за вашата батерия на лаптопа? Съмнявам се да е повече от 6 месеца или една година. Гаранцията на батерията на Лийф, Волт и Фокус Електрик е 8 години, което е 16 пъти повече при 6 месечна гаранция и 8 пъти повече при едногодишна. Никой не ви е писал, че след 8 години трябва да сменяте батерията на електрическата си кола, напротив, аз като собственик на хибрид ви казвам, че ще я търкаляте поне 4 години повече без да забележите намаляване на заряда.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  89. 89 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 1087 Неутрално

    До коментар [#86] от "BlueWater":

    отделно батериите в лаптопите се ползват винаги на 100%, не може да кажеш на лаптопа да ги зарежда между 20 и 80% примерно, докато автомобилните батерии оперират горе долу така. Тесла роудстър ползва батерии за лаптоп примерно, и пак са с гаранция 8 години. По спецификация са с 500 цикъла на пълно разреждане. само че батерията не се разрежда напълно. Има LiFePO4 модели на пазара с над 2000 цикъла на зареждане, което е 4 пъти по-добре, има и с по 3000.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  90. 90 Профил на BlueWater
    BlueWater
    Рейтинг: 1040 Весело

    [quote#86:"BlueWater"]Prius traction batteries are under warranty for 8-10 years or 100,000 miles [/quote]

    Average Annual Miles = 13,476
    http://www.fhwa.dot.gov/ohim/onh00/bar8.htm

    100000 / 13476 = 7.4 години
    Тоест средно след седем и половина години гаранция франция за батерията. Освен това капацитета и намалява до 70%-80%, което води до повече зареждания за да се изминат същите километри.

    Човек трябва да бъде достатъчно голям, за да признае грешките си; достатъчно умен, за да спечели от тях и достатъчно силен, за да ги поправи. - Джон С. Максуел
  91. 91 Профил на BlueWater
    BlueWater
    Рейтинг: 1040 Весело

    И да не забравяме:
    [quote#75:"BlueWater"]Там заключението е следното:
    Сега добива на литий едвам задоволява производството на батерии за портативна електроника, дори преди автомобилните батерии 100 пъти по-големи от тези за лаптоп за достигнат пазарите!
    Ако ЦЯЛОТО бъдещо УВЕЛИЧАВАЩО се производство на Литий бъде използвано САМО за автомобилни акумулатори то максималният брой произвеждани коли е между 4 и 8 милиона годишно в ЦЯЛ свят![/quote]
    [quote#72:"BlueWater"]http://www.meridian-int-res.com/Projects/Lithium_Microscope.pdf [/quote]

    Човек трябва да бъде достатъчно голям, за да признае грешките си; достатъчно умен, за да спечели от тях и достатъчно силен, за да ги поправи. - Джон С. Максуел
  92. 92 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3258 Неутрално

    До коментар [#90] от "BlueWater":

    Постнал съм ви сериозно изследване на Consumer Reports, което можете да намерите в Уикипедията, самото изследване ви приложих под коментара, дори и това не сте прочели- коментар [#85].

    Последно, всички таксита в Сан Франциско и Ню Йорк се свеждат до три модела автомобили: Тойота Приус, Форд Фюжън Хибрид, Форд Ескейп Хибрид. Какво излиза, таксиметровите фирми приемат, че хибридите са най- здравите, лесни за поддръжка и ефтини за експлоатация автомобили. Има ли какво повече да спорим, пазара отдавна е решил.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  93. 93 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3258 Неутрално

    До коментар [#91] от "BlueWater":

    Ето ви изследване Университета в Мичиган и Форд Мотор Ко. от 28 юли 2011 година:

    http://www.eenews.net/assets/2011/07/27/document_gw_02.pdf

    http://www.nytimes.com/gwire/2011/07/28/28greenwire-global-lithium-deposits-enough-to-meet-electri-67078.html

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  94. 94 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3258 Неутрално

    До коментар [#91] от "BlueWater":

    Предишното беше, че литий има достатъчно, подобни изследвания можете да намерите на сайта на Департамента по Енегетиката още от времето на Джордж Буш.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  95. 95 Профил на BlueWater
    BlueWater
    Рейтинг: 1040 Весело

    До коментар [#92] от "Realist":
    [quote#92:"Realist"]Постнал съм ви сериозно изследване на Consumer Reports[/quote]Вие майтапите ли се с мене?!

    Това "сериозно" изследване е направено само с ДВЕ коли!?







    Човек трябва да бъде достатъчно голям, за да признае грешките си; достатъчно умен, за да спечели от тях и достатъчно силен, за да ги поправи. - Джон С. Максуел
  96. 96 Профил на BlueWater
    BlueWater
    Рейтинг: 1040 Весело

    До коментар [#93] от "Realist":

    Li Resources Reference
    13.8 USGS (2009a)
    19.2 Tahil (2008)
    29.9 Evans (2008b)
    33 USGS (2011)
    34.5 Evans (2010)
    64.0 Yaksic and Tilton (2009)

    Тоест в една и съща година 2009 има изчисление на 13.0 милиона тона USGS и 64 милиона тона Yaksic and Tilton.

    Много голяма точност!

    Човек трябва да бъде достатъчно голям, за да признае грешките си; достатъчно умен, за да спечели от тях и достатъчно силен, за да ги поправи. - Джон С. Максуел
  97. 97 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3258 Весело

    [quote#95:"BlueWater"]Вие майтапите ли се с мене?! [/quote]

    Чудя се дали вие не се майтапите, изследвания имат всички сериозни организации. Положителни изследвания, достатъчно е наистина да се поровите и ще намерите- питайте гугъл, аск, мсн, yahoo и тн.

    Между другото срещал съм ви под статиите за шистовият газ като върл противник на метода. Ако наистина разбирахте от екология щехте да сте върл привърженик на хибридите и електрическите автомобили. Все неща на които са прувърженици истинските загрижените за природата хора. Ама изглежда, че и еколозите в България сте сбъркани, отвън зелени, отвътре червени, динени "еколози" с други думи.

    Поне чатете с друг псевдоним както правят колегите ви от БйеСйеПйе.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  98. 98 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 1087 Неутрално

    До коментар [#95] от "BlueWater":

    а с колко платформи за добив на литии в океана са направени твоите умозаключения че е невъзможно? Май с нула

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  99. 99 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3258 Неутрално

    До коментар [#96] от "BlueWater":

    Както писах преди малко, литият е в много малки количества в една батерия, много повече се харчи за материалите на катода и анода и за работна ръка. Литият вложен в един Шеви Волт, който има 16 киловатчаса батерия срува само няколкостотин долара, цялата батерия е около $8000- $10000. Вземи един калкулатор и сметни какъв процент от цената на една батерия е литият, това е най- проста кръчмарска сметка.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  100. 100 Профил на BlueWater
    BlueWater
    Рейтинг: 1040 Весело

    В изследването, което аз ви дадох от 2008г.
    http://www.meridian-int-res.com/Projects/Lithium_Microscope.pdf
    , са разгледани едно по едно ВСИЧКИ разработени находища, ВСИЧКИ възможни бъдещи източници и са стигнали до следните изводи цитирам:

    "1. This report shows that major economically recoverable Lithium Brine Reserves are lower than previously estimated at only 4 million tonnes of Lithium.
    2. This report confirms that mass production of Lithium Carbonate is not environmentally sound, it will cause irreparable ecological damage to ecosystems that should be protected and that Lilon propulsion is incompatible with the notion of the “Green Car”.
    3. This report confirms that the highly focused geographical concentration of Lithium production will exacerbate the already strained geopolitical relations between Latin America and USA."

    Човек трябва да бъде достатъчно голям, за да признае грешките си; достатъчно умен, за да спечели от тях и достатъчно силен, за да ги поправи. - Джон С. Максуел




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах