България има най-качествения и евтин интернет в света

България има най-качествения и евтин интернет в света

© Kacper Pempel, Reuters



Качеството на интернет връзката е най-добро в България. Това посочва компанията Ookla в своя нов анализ на световния интернет.



Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (100)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Newcastle Fan
    Newcastle Fan
    Рейтинг: 459 Неутрално

    В последната инфографика, която гледах в techcrunch България дори не беше в топ 10 по скорост на broadband интернет

    По плодовете ще познаете дървото.
  2. 2 Профил на Nelumbo
    Nelumbo
    Рейтинг: 617 Разстроено

    "На практика българите не усещат по джоба си факта, че разполагат с най-евтиния интернет в света." !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  3. 3 Профил на postbot
    postbot
    Рейтинг: 459 Неутрално

    Дай Боже, интернет доставчиците да не прихванат скоро политиките на мобилните оператори. И това ще стане, но дано не е скоро.

    Изобщо не мога да си представя как братството може да бъде въведено със закон, ако свободата не е разрушена със закон и правосъдието не е потъпкано със закон.
  4. 4 Профил на Freedom of Speech
    Freedom of Speech
    Рейтинг: 658 Неутрално

    Съотношението цена:скорост за България е повече от отлично.
    Който е ползвал интернет услуги в други държави може да сподели моето мнение.

    Езикът е машина и не бива да се допуска пружините й да скърцат.
  5. 5 Профил на blame
    blame
    Рейтинг: 434 Неутрално

    Еееее, едно нещо да ни е като света!

  6. 6 Профил на Митко Василев
    Митко Василев
    Рейтинг: 616 Весело

    И всичко тръгна от Северозападнала БЪлгария преди 15-20 години. Не е за вярване, но е така

    това, че казваш даден факт, не означава, че непременно го харесваш. въпреки че за 95% от аудиторията значи точно това
  7. 7 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3535 Неутрално

    Ирония, но това е благодарение именно на бедността ни. Поради нея, тук се разви технология, която не беше предвидена за това - но се оказа евтина и сигурна. И ний сме дали нещо на света, и то наистина в световен мащаб.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  8. 8 Профил на extraCACA
    extraCACA
    Рейтинг: 1539 Разстроено

    БьеСьеПе -то, преди изборите обещахте безплатен достъп до интернет до края на първата година в големите градове, до края на мандата и в другите населени места... не ми клинчете...

  9. 9 Профил на Натътрузен десебар, слуга на БСП
    Натътрузен десебар, слуга на БСП
    Рейтинг: 1353 Неутрално

    Това е вярно, но дори и тук могат да се проявят мрънкачи и да намерят кусур. Само да напомня, че в Сърбия още ползват модеми и скоростта е на костенурка, а цената по-висока, в Македония е още по-зле.

    Няма шики-мики.
  10. 10 Профил на SSmart
    SSmart
    Рейтинг: 1291 Весело

    ЕТоооо , и ние сме най в нещо положително!

  11. 11 Профил на Росен (Путлер капут)
    Росен (Путлер капут)
    Рейтинг: 2928 Неутрално

    До коментар [#3] от "postbot":
    [quote#3:"postbot"]интернет доставчиците да не прихванат скоро политиките на мобилните оператори. [/quote]
    А, лесно ще се реши проблем в блоковете.
    Един си взема нет някъде на среден етаж и останалите знаят паролата.
    Инкасото се събира с парите за входа .
    Доставчика ще търпи загуби, докато вдене, че трябва да свали още цените.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  12. 12 Профил на Росен (Путлер капут)
    Росен (Путлер капут)
    Рейтинг: 2928 Весело

    До коментар [#9] от "Daniel Defoe - Аз ходя на протест. А ти?":
    [quote#9:"Daniel Defoe - Аз ходя на протест. А ти?"]в Сърбия още ползват модеми[/quote]
    А?
    Аз също съм с модем, а пък съм далеч от сръбската граница .

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  13. 13 Профил на krasnoselo
    krasnoselo
    Рейтинг: 404 Неутрално

    И ние да сме първи по нещо положително

  14. 14 Профил на captainFill
    captainFill
    Рейтинг: 1193 Весело

    Аз също съм доволен. Свалям, качвам с висока скорост, не прекъсва месеци наред ...

    Андрей Пионтковский: "Путинизм – это высшая и заключительная стадия бандитского капитализма в России".
  15. 15 Профил на krasnoselo
    krasnoselo
    Рейтинг: 404 Неутрално

    Защото ми омръзна да оглавяваме негативните класации за всичко!

  16. 16 Профил на simeonov_
    simeonov_
    Рейтинг: 510 Неутрално

    Откъм качествен интернет на добра цена наистина сме едни от най-добрите в света и това е благодарение на конкуренцията.

  17. 17 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3535 Неутрално

    До коментар [#12] от "Росен (Проклет да си завинаги Сидеров)":

    Силно се съмнявам да говорите за едни и същи модеми. Ти вероятно си с ДСЛ модем, а той ти говори за ония старите чудеса на техниката...

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  18. 18 Профил на krasnoselo
    krasnoselo
    Рейтинг: 404 Неутрално

    Защото ми омръзна да оглавяваме негативните класации за всичко!

  19. 19 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3535 Неутрално

    До коментар [#16] от "simeonov_":

    Не е на конкуренцията, а на технологията. Конкуренцията е по-скоро следствие.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  20. 20 Профил на peron
    peron
    Рейтинг: 559 Неутрално

    Това е един бранш, който се разви тотално независимо от държавата и големите фирми. Няма държавни фирми, няма корпорации, а почти всичко започна по разни гаражчета, когато се разпродадоха ладите и ефектът е виден - най-добрата и качествена услуга, в сравнение с цяла Европа.

  21. 21 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1822 Неутрално

    До коментар [#12] от "Росен (Проклет да си завинаги Сидеров)":

    Ти вероятно си на кабелен модем ама карай.
    Интересното е, че всеки месец излизат класации със съвсем различно подреждане. Явно основното е класиращите да вдигат шум. За себе си.
    Но най-важното е, че нета у нас е наистина добър. И евтин. Спор няма.

    Дневник, разкарайте таз малоумна визия!
  22. 22 Профил на lucky_07
    lucky_07
    Рейтинг: 455 Весело

    Може да е най-евтин, но определено не е най-качествен.
    Иначе, не казват колко процента от населението на Бг ползва интернет.

  23. 23 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1822 Весело

    До коментар [#19] от "Тони!":

    А бе до конкуренция си е. Близу като се усетиха монопол надуха цените веднага. Качеството съотвено никакво. Ама гризнаха дървото.

    Дневник, разкарайте таз малоумна визия!
  24. 24 Профил на captainFill
    captainFill
    Рейтинг: 1193 Весело

    [quote#11:"Росен (Проклет да си завинаги Сидеров)"]Един си взема нет някъде на среден етаж и останалите знаят паролата. [/quote]
    Абе, не е баш така, но по-добре някой специалист да обясни ...

    Андрей Пионтковский: "Путинизм – это высшая и заключительная стадия бандитского капитализма в России".
  25. 25 Профил на патиуанчо
    патиуанчо
    Рейтинг: 506 Весело

    Вервайте си, щом ви харесва, но това не значи, че е така. Който е ползвал интернет в други държави знае как е

    ден година храни.
  26. 26 Профил на Росен (Путлер капут)
    Росен (Путлер капут)
    Рейтинг: 2928 Неутрално

    До коментар [#17] от "Тони!":

    Модем на "Близу".

    А едно време, през 1998-ма година връзката беше по телефона и телефон съответно нямаш, докато си в нета.
    Нета струваше 20$ месечно, но вечер от 22,00 часа до 7,00 часа сутринта за неограничен достъп.
    Скоростта естествено беше някаква умряла. Теглиш си някой плъгин, много ценен обикновено и за целта отива време към седмица някъде за нещо около 1 МВ. Ако няма резюм си свършен. Ако има ставаше за два, три дни.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  27. 27 Профил на captainFill
    captainFill
    Рейтинг: 1193 Неутрално

    До коментар [#23] от "Цецо":

    Те си бяха монопол в пакетите - цифрова, телефон, интернет. Ако човек иска само качествен и бърз интернет, да не ходи там.

    Андрей Пионтковский: "Путинизм – это высшая и заключительная стадия бандитского капитализма в России".
  28. 28 Профил на Росен (Путлер капут)
    Росен (Путлер капут)
    Рейтинг: 2928 Весело

    До коментар [#24] от "captain_fill":

    Съответните клещички и кабел до всеки дом. Някои сме с РС щото и безжична връзка не върши работа.
    Винаги се намира чалъм при непосилни цени.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  29. 29 Профил на captainFill
    captainFill
    Рейтинг: 1193 Весело

    [quote#25:"патиуанчо"]Който е ползвал интернет в други държави знае как е[/quote]
    Зависи кои държави - аз съм ползвал в Сърбия и е (беше тогава) много по-зле. Също и кабелното разпространение на телевизията и цифровизацията беше по-зле, отколкото в България.

    Андрей Пионтковский: "Путинизм – это высшая и заключительная стадия бандитского капитализма в России".
  30. 30 Профил на Росен (Путлер капут)
    Росен (Путлер капут)
    Рейтинг: 2928 Неутрално

    До коментар [#23] от "Цецо":

    Обаче "Близу" си е по-добре от "Вива".
    Дълго време бях на "Вива" вкл. и ТВ.
    От 2 години съм на "Близу" с изтекъл договор и изчаквам, но може би ще остана при тях.
    Данлоуда на Близуджии е три и половина пъти по-добър от този на Вивакомци.

    Не знам как са "Булсатком" и "Спринт".

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  31. 31 Профил на Росен (Путлер капут)
    Росен (Путлер капут)
    Рейтинг: 2928 Неутрално

    Всъщност след 10, 15 мегабита не виждам за какво би ми послужил по бърз нет.
    Данлоуда, обаче не е висок при никоя скорост на ъплоуд.
    Особено трагично е това нещо при Вивакомци.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  32. 32 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1822 Неутрално

    До коментар [#27] от "captain_fill":

    Прав си. Монопол бяха при телевизията. И качество нула. Аз нет от тях не съм ползвал, ама добра дума не съм чул. При нас май загубиха всички клиенти.

    Дневник, разкарайте таз малоумна визия!
  33. 33 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1822 Весело

    До коментар [#31] от "Росен (Проклет да си завинаги Сидеров)":

    За любимите филми

    Дневник, разкарайте таз малоумна визия!
  34. 34 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3535 Неутрално

    До коментар [#23] от "Цецо":

    Конкуренция наистина има, но тя стана възможна заради технологията. Докато в немско се бореха с дсл и предоставяха някаква умрели скорости, тук започнаха със суичове за по 5 лева да правят окабеляване. Това предостави безкрайно евтината възможност на много хора да започнат да предоствят достъп с наистина скромни инвестиции, и основно с желание, експерименти и умения. Затова навлязаха много читави хора и затова се роди конкуренция - входа беше евтин. В последствие технологията се разви, основните производители се светнаха и изкараха продуктови серии по тази технология, но вече стабилно работеща. С което родните мрежи станаха освен евтини и бързи, ами и сигурни. Това се разпространи малко или много в световен мащаб и си е наша идея.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  35. 35 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1822 Неутрално

    До коментар [#30] от "Росен (Проклет да си завинаги Сидеров)":

    Много зле за виваком. А бе явно големите не са цвят.

    Дневник, разкарайте таз малоумна визия!
  36. 36 Профил на captainFill
    captainFill
    Рейтинг: 1193 Неутрално

    [quote#32:"Цецо"]Аз нет от тях не съм ползвал, ама добра дума не съм чул.[/quote]
    Оправиха качеството, но все още главно печелят от пакетите. Иначе цената им само за интернет в сравнение с други малки фирми е направо смешно надута.

    Андрей Пионтковский: "Путинизм – это высшая и заключительная стадия бандитского капитализма в России".
  37. 37 Профил на bulgarofilche
    bulgarofilche
    Рейтинг: 746 Неутрално

    Може би се дължи на факта, че комунделите и техните избиратели са скарани и не се месят във високите технологии и Интернет като цяло и че големите доставчици са частници, без да има държавна намеса. Но комундерите могат да съсипят дори и Интернет връзката, способни са

  38. 38 Профил на ь
    ь
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    [quote#30:"Росен (Проклет да си завинаги Сидеров)"]Обаче "Близу" си е по-добре от "Вива".
    Дълго време бях на "Вива" вкл. и ТВ. [/quote]
    Не ги фалИ много Близуто. Аз бях, но се разкарах своевременно. Минах през Мегалан, но и тях ги разкарах когато ги взеха Ментелите. Сега съм на Вива пакет- файбър нет и айпитиви и може да кажа, че биват, особено телевизията, ако че нета им е по-слаб от тоя на Ментелите

    Простотията ходи по хората! Затова обичам животните! Цъкам само "+" ... но не на всички :)
  39. 39 Профил на aleko
    aleko
    Рейтинг: 689 Неутрално

    В Италия, Франция и Австрия масовия нет е полуумрял. Ако си платиш почти двойно, се доближава до нашия. Така че - да, по този показател може и да сме начело.

  40. 40 Профил на captainFill
    captainFill
    Рейтинг: 1193 Неутрално

    Ето ви един пример сега - на мен пакет не ми трябва, имам си GSM като всички вас, възможно най-простия, но това е друга тема, телевизия също не ми трябва, защото всяко (почти) телевизионно предаване, което искам да гледам, го намирам в интернет, така че ме интересува само качествен интернет. Плащам обаче пакет, защото не съм само аз ...

    Андрей Пионтковский: "Путинизм – это высшая и заключительная стадия бандитского капитализма в России".
  41. 41 Профил на aleko
    aleko
    Рейтинг: 689 Неутрално

    Някой има ли лични впечатления от Нет -1?

  42. 42 Профил на тулса
    тулса
    Рейтинг: 2760 Гневно

    [quote#31:"Росен (Проклет да си завинаги Сидеров)"]Всъщност след 10, 15 мегабита не виждам за какво би ми послужил по бърз нет[/quote]
    Рекох да сравня моя нет с прославения български такъв.. С най- близкия сървър в Бостън,скоростта на даунлоуда ми е 36.64 Mbps , а на аплоудване 10.37 Mbps.

  43. 43 Профил на lp2
    lp2
    Рейтинг: 676 Неутрално

    Където най-малко се е намесвала държавата - IT индустрията - нещата се развиват отлично.

  44. 44 Профил на тулса
    тулса
    Рейтинг: 2760 Весело

    Кога ще ги стигнем ..ние българите.

  45. 45 Профил на ь
    ь
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    До коментар [#42] от "тулса": Значи сваляш някъде с 3.5 мб/сек.!
    Стария ми нет бе 100 мб и свалях с над 10мб/сек. Сега съм с 30 и свалям с до 3.6

    Простотията ходи по хората! Затова обичам животните! Цъкам само "+" ... но не на всички :)
  46. 46 Профил на Thermobee
    Thermobee
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    Аз плащам 15 лева за 40/40 Mbps Bg/Int. Не се оплаквам, това е един от отраслите, който мутрите и комунистите не можаха да разсипят.

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    Не на ислямската инвазия в Европа!
  47. 47 Профил на lacrima
    lacrima
    Рейтинг: 471 Разстроено

    До коментар [#2] от "Nelumbo":
    [quote#2:"Nelumbo"]

    "На практика българите не усещат по джоба си факта, че разполагат с най-евтиния интернет в света." !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! [/quote]
    Айде стига с тоя джоб, бе да му се не знае!
    Децата неграмотни, книги никой не чете, руси голи цици буквално навсякъде, ВИП-овете не знаят кой е Левски и това не ги притеснява.
    Гнус ни залива, а НИЕ ВСЕ В ДЖОБА СИ ГЛЕДАМЕ!

  48. 48 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1822 Неутрално

    До коментар [#42] от "тулса":

    Наистина кофти. Ако отчета такива скорости към замундата сменям доставчика.
    Как живеете бе хора? При това плащам 15-16 долара и получавам и 100+канала ТВ.

    Дневник, разкарайте таз малоумна визия!
  49. 49 Профил на grand funk railroad
    grand funk railroad
    Рейтинг: 1247 Неутрално

    До коментар [#39] от "aleko":
    [quote#39:"aleko"]В Италия, Франция и Австрия масовия нет е полуумрял. Ако си платиш почти двойно, се доближава до нашия. [/quote]

    Във Франция плащам 50 евро/мес. за нет, телевизия и телефон, чрез фиброоптичен кабел. Не ми изглежда нито полуумряло, нито скъпо, нито бавно.

    Parmi ceux qui n'ont rien à dire les plus agréables sont ceux qui se taisent. Coluche
  50. 50 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 7398 Неутрално

    Мутрите не разбират бъкел от АйТи технологии, не са и чували, затова сме едни от най-добрите! А където си мислят, че разбират, провалите са катастрофални! И затова сме най-бедните! Смърт на майка им-БСП и ОСТАВКА!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  51. 51 Профил на gfn_666
    gfn_666
    Рейтинг: 695 Неутрално

    Поредната статистика....

  52. 52 Профил на Медий
    Медий
    Рейтинг: 437 Неутрално

    Какви 29 мб бе. По-големият пазар особено за провинцията е на виеаком с по 1 мб. Пълни лъжи.

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    I'm addicted to the truth.
  53. 53 Профил на тулса
    тулса
    Рейтинг: 2760 Неутрално

    [quote#43:"Лъчо"]Където най-малко се е намесвала държавата[/quote]
    Ти недей да си толкова сигурен за това.Повечето от нещата,използвани в ИТ индустрията са възникнали в резултат на изследвания по разни финансирани от държавата проекти, често с военно назначение.Ето един линк:
    http://www.nsf.gov/news/news_summ.jsp?cntn_id=103050
    The Internet that many of us take for granted today arose from a series of government-funded computer networking efforts. In 1969, the precursor to the Internet began with the U.S. Defense Department's ARPAnet. ARPA-funded researchers developed many of the protocols still used for most Internet communication. Several other agencies also developed networks so their researchers could communicate and share data. In 1981, for example, the National Science Foundation (NSF) provided a grant to establish the Computer Science Network (CSNET) to provide networking services to all university computer scientists.

  54. 54 Профил на Мойше. Деактивирах си акаунта! Толкоз!!!!
    Мойше. Деактивирах си акаунта! Толкоз!!!!
    Рейтинг: 614 Весело

    [quote#11:"Росен (Проклет да си завинаги Сидеров)"]А, лесно ще се реши проблем в блоковете.
    Един си взема нет някъде на среден етаж и останалите знаят паролата.
    Инкасото се събира с парите за входа [/quote]

    I REFUSE TO JOIN ANY CLUB THAT WOULD'VE ME AS A MEMBER!
  55. 55 Профил на Георги
    Георги
    Рейтинг: 1566 Неутрално

    Липсата на регулация, неадекватността на БТК и градските администрации, са трите основни причини да стигнем до тук. За съжаление с окрупняването на пазара, скоростите на достъп се заковаха на едни нива и вече трета година не правят никакви стъпки към покачване. Качеството леко се подобрява. В класацията на Спийдтест.нет бавно но сигурно губим позиции. Преди 3 години имахме 1 място по скорост на ъплоуд и 3-4 по скорост на даунлод. Бавно но сигурно, една по една, редица страни почнаха да ни изпреварват и тенденцията ще се запази.

    Раковски: "Русите са били един най-див и най-варварски народ, както са си и досега останали такива в най-голямата си част. "
  56. 56 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3535 Неутрално

    Между другото, подценявате участието на държавата. Дълго време Информационно обслужване колеше и бесеше в тая сфера, та не е като държавата да не се е опитала да вземе своето в този бранш.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  57. 57 Профил на The Incumbent
    The Incumbent
    Рейтинг: 226 Весело

    До коментар [#26] от "Росен (Проклет да си завинаги Сидеров)":

    Затова тогава ползвахме чудото на софтуера - GetRight, който даже изключваше компа, като свърши свалянето! Тези 20 долара са може би в София. В Плевен си беше 50 $ от bitex за 60 часа дневен + нощен неограничен за месец; алтернатива бяха Digital Systems - 70 $, докато не се появи един доставчик - Intercom се казваше и свали на 20 в края на 99та..

    True genius resides in the capacity for evaluation of uncertain, hazardous, and conflicting information. - W. Churchill
  58. 58 Профил на philipo
    philipo
    Рейтинг: 411 Неутрално

    Това е защото това е най-малко регулирания сектор от държавата!!!

  59. 59 Профил на iazdakaja
    iazdakaja
    Рейтинг: 687 Неутрално

    До коментар [#34] от "Тони!":


    [quote#34:"Тони!"]Това се разпространи малко или много в световен мащаб и си е наша идея. [/quote]

    Кое е наше?
    Нито техниката е наша, нито идеята от всеки гараж да пълзят кабели по дървета и фасади е уникална - просто много други не я предпочитат. Със съответните плюсове и минуси.

    Освен това статистиката е съмнителна - на запад интернет проникването е много високо, мери се по села и паланки, където при нас съвсем няма достъп и трябва да стоят нули при усредняването.

  60. 60 Профил на Ивайло Киров
    Ивайло Киров
    Рейтинг: 465 Неутрално

    Това на снимката е тест за скорост, който си направих .
    Хубаво ли е лошо ли е не знам, но изглежда добре.
    https://picasaweb.google.com/105267562345418853416/272013#5950967408589907474
    Напоследък нещо се е дигнала скоростта.
    Онзи ден гледам свалям с 7-8 МБ в секунда.
    Плащам 16 лева на Итернет Груп.
    7-8 години съм при тях.

    Общо 105 дена БАН от 3 март до 24 юни. Изглежда съм бръкнал в ...*здравето* на Нощник..
  61. 61 Профил на Gavril
    Gavril
    Рейтинг: 395 Неутрално

    А помните ли по времето на чие правителство се случи либерализацията на нета, която дава поминък на хилади млади хора Я да видим - 2 от 3 опита имате!

    България, къде е нашия change we can believe in?
  62. 62 Профил на stg
    stg
    Рейтинг: 1902 Неутрално

    [quote#22:"lucky_07"]Иначе, не казват колко процента от населението на Бг ползва интернет. [/quote]
    на колкото му трябва, ей на майка ми не и трябва не ползва, просто е

    "Ceterum censeo ГЕРБ esse delendam"
  63. 63 Профил на Rage Against
    Rage Against
    Рейтинг: 1114 Неутрално

    До коментар [#7] от "Тони!":

    това всъщност беше резултат на:
    1. "нерегулиран" от монополите пазар (кой го интересуват споделените ЛАН мрежи в студентски град и в крайните квартали)
    2. подценена конкуренция (кварталните ЛАНки са много по-бързи при доставка и остраняване на проблеми)
    3. бързина и адаптиране на предлаганата интернет услуга

    и благодарение на това, че големите телекоми в България проспаха тази тенденция в началото на 2000-те, това стана една качествена и сравнително евтина услуга.

    РЕФОРМИ !
  64. 64 Профил на Rage Against
    Rage Against
    Рейтинг: 1114 Весело

    До коментар [#7] от "Тони!":

    това, което исках да кажа е, че колкото по-малко държавна регулация, толкова по-добре и по-бързо пазара сам се регулира и изхвърля некачествените (разбира се, че комунисти) участници от пазара

    РЕФОРМИ !
  65. 65 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1822 Неутрално

    До коментар [#59] от "iazdakaja":

    За щатите ФЦЦ публикува годишни доклади. Съвсем ясно е описано. Последния който четох е за 2011-та. Болшинството имат достъп от има-няма 3 мегабита/с.

    Дневник, разкарайте таз малоумна визия!
  66. 66 Профил на stg
    stg
    Рейтинг: 1902 Неутрално

    [quote#49:"grand funk railroad"]Във Франция плащам 50 евро/мес. за нет, телевизия и телефон, чрез фиброоптичен кабел.[/quote]
    еми за това става дума, аз плащам 20 евро/мес за телефон, интернет и 140 канала телевизия и да по оптичен кабел е, и мога да кажа без риск че скоростта която ползвам е по голяма

    "Ceterum censeo ГЕРБ esse delendam"
  67. 67 Профил на stg
    stg
    Рейтинг: 1902 Неутрално

    [quote#59:"iazdakaja"]мери се по села и паланки, където при нас съвсем няма достъп [/quote]
    що да няма достъп има си

    "Ceterum censeo ГЕРБ esse delendam"
  68. 68 Профил на Darin Ivanov
    Darin Ivanov
    Рейтинг: 401 Неутрално

    Как няма да сме на първо място. Интернета се предимно за развлечение в България, а както знаем в България нещата за развлечения са евтини.Точно както и алкохола ни е евтин. Ние обичаме забавлението не работата!

    X
  69. 69 Профил на Росен (Путлер капут)
    Росен (Путлер капут)
    Рейтинг: 2928 Весело

    До коментар [#33] от "Цецо":

    На 15 мегабита се тегли достатъчно бързо.
    За какво да бързам още и още?

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  70. 70 Профил на Росен (Путлер капут)
    Росен (Путлер капут)
    Рейтинг: 2928 Весело

    До коментар [#33] от "Цецо":

    Много грешки съм допуснал.
    Там исках да кажа, че ъплоуда на "Близу" е три и половина пъти по-бърз от този на "Вива" при една и съща скорост на данлоуд.

    И в другия пост също исках да кажа, че и при големите скорости на данлоуд ъплоуда е нисък.

    пп. Така е като не се пие редовно. Не съм пил не помня откога.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  71. 71 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1822 Весело

    До коментар [#70] от "Росен (Проклет да си завинаги Сидеров)":

    Последното е много лошо. И води до здравни проблеми.

    Дневник, разкарайте таз малоумна визия!
  72. 72 Профил на stg
    stg
    Рейтинг: 1902 Неутрално

    [quote#25:"патиуанчо"]Вервайте си, щом ви харесва, но това не значи, че е така.[/quote]
    примерно като в Русия, където много много хора са още на трафик, дори на сайтовете със снимки има предупреждение внимание трафик, сега там са на нашето ниво от преди 10 години

    "Ceterum censeo ГЕРБ esse delendam"
  73. 73 Профил на Geoimg*
    Geoimg*
    Рейтинг: 959 Весело

    Посмали малко манго

    *Лауреат на Нобелова награда! ГРАЖДАНИН! БЕЗПАРТИЕН!!!
  74. 74 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 1933 Неутрално

    Ще си позволя да повторя този цитат по-долу и дано влезне на някого за пример в главата, ако желае също така да имаме евтино и достъпно здравеопазване, железопътен и автобусен транспорт, образование и градски транспорт. Само открита конкуренция, отворен пазар, държавата да стои надалеч и нека бъде най-доброто и евтино за клиента!

    [quote#20:"peron"]Това е един бранш, който се разви тотално независимо от държавата и големите фирми. Няма държавни фирми, няма корпорации, а почти всичко започна по разни гаражчета, когато се разпродадоха ладите и ефектът е виден - най-добрата и качествена услуга, в сравнение с цяла Европа.[/quote]

    ДЕОС - българските либерали. Няма други на хоризонта!
  75. 75 Профил на Десен
    Десен
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    В блокове в които всеки си прави каквото иска, панелки пред срутване, общински шахти без надзор, виснали кабели отвсякъде е лесно да имаш бърз и евтин нет.
    Я иди по другите страни за които шахтата е между $20 и €10 на м линеен на месец и в блокове не можеш ни да пробиваш на хората стените ни да им пускаш кабели пред прозорците да те видя.
    Евтин и бърз интернет в България има само по градовете, защото и степента на гъстота на населението е съпоставима с гъстотата в Треблинка. Я виж какъв интернет ще имаш само на 20 км от крайната табела на София, Пловдив, Варна и Бургас да те видя. Няма, и в склада няма.

    Не цъфтиш ли като цвете, гниеш като бурен.
  76. 76 Профил на murttle
    murttle
    Рейтинг: 852 Неутрално

    [quote#75:"Десен"]Евтин и бърз интернет в България има само по градовете[/quote]

    И в другите страни е така. Колкото по-голямо населеното място, толкова по-добри възможности за достъп. То си важи и не само за интернета.
    От личен опит от редица европейски страни плюс САЩ също мога да потвърдя, че у нас нетът е много добър.

  77. 77 Профил на Приказки от Шипковия храст.
    Приказки от Шипковия храст.
    Рейтинг: 506 Неутрално

    [quote#5:"blame"]Еееее, едно нещо да ни е като света![/quote]
    Не знам по света. Интернета ми бива. Даже е супер. Обаче, защо е така, а? Дали пък не е защото тъпите ни политици-държавници хал хабер нямат от тази техника? И не са се намесили да го "регулират"?

  78. 78 Профил на Десен
    Десен
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    [quote#76:"murttle"]И в другите страни е така.[/quote]
    В градовете има повече добри оферти и конкуриращи се фирми и това е напълно естествено.
    Но и в западна европа и в САЩ можеш да получиш евтин и бърз интернет и извън градовете, къде по оптика, къде по коаксиал, къде по дсл. Важното е че го има.
    В България за разлика от това го няма.
    Та думата ми беше че като отчетеш и географската разпръснатост на потребителите, т.е. достъпа до интернет, тогава следва да си правиш заключения за качеството му. Зер аз ако имам нет от 10 мб/с за 20 лв на пъпа на София, а ти у Владо Тричково за интернет само си чувАл от преразказки от весникО сер получава че нета не е чак толкова достъпен, камо ли евтин.

    Не цъфтиш ли като цвете, гниеш като бурен.
  79. 79 Профил на alabalko
    alabalko
    Рейтинг: 713 Неутрално

    Пробвайте да намерите симетричен канал в Германия, за фирма, който да струва 25-30 евро на месец и да дава 100мбита/с. Няма! SDSL е адски скъп и на ниски скорости. Мтел/мегалан къртят мивки, където имат покритие.
    Разни стартиращи фирми, които правят софтуер имат достъп до страхотна инфраструктура. В БГ един офис спокойно може да си бекъпва данни към дейта център в друг град на БГ за реално стотинки и да постигне по-висока сигурност на данните си.

  80. 80 Профил на Нефертити
    Нефертити
    Рейтинг: 1741 Весело

    Нация техническа

    Предразсъдъците са за ограничените.
  81. 81 Профил на stg
    stg
    Рейтинг: 1902 Неутрално

    [quote#75:"Десен"]Евтин и бърз интернет в България има само по градовете[/quote]
    няма как да закараш кабел до село с 5 потребителя и цената да е изгодна така е тук , така е и по цял свят, то и театри и 3д кина няма по селата ма кво да правиш

    "Ceterum censeo ГЕРБ esse delendam"
  82. 82 Профил на stg
    stg
    Рейтинг: 1902 Неутрално

    [quote#78:"Десен"]В България за разлика от това го няма. [/quote]
    местата където няма нет не са хич много, а пък 3G покритието на операторите не е никак лошо, може да провериш

    "Ceterum censeo ГЕРБ esse delendam"
  83. 83 Профил на stg
    stg
    Рейтинг: 1902 Неутрално

    [quote#77:"Приказки от Шипковия храст."]Дали пък не е защото тъпите ни политици-държавници хал хабер нямат от тази техника? И не са се намесили да го "регулират"? [/quote]
    и те и мутрите преди години и те не разбраха за какво става въпрос , опа извинявай те вече са една група

    "Ceterum censeo ГЕРБ esse delendam"
  84. 84 Профил на murttle
    murttle
    Рейтинг: 852 Неутрално

    [quote#78:"Десен"]Но и в западна европа и в САЩ можеш да получиш евтин и бърз интернет и извън градовете, къде по оптика, къде по коаксиал, къде по дсл.[/quote]

    Не съм съгласна. Бърз - може би, но евтин - в никакъв случай. И при нас е така, с тази разлика, че съотношението цена-качество е по-приемливо.

  85. 85 Профил на iazdakaja
    iazdakaja
    Рейтинг: 687 Неутрално

    До коментар [#76] от "murttle":


    [quote#76:"murttle"]И в другите страни е така. Колкото по-голямо населеното място, толкова по-добри възможности за достъп.[/quote]

    Да, то техните чинно влизат в сметката и понижават средните показатели, а нашия липсващ кабел до Каспичан едва ли е прихванат. Освен това горе пише, че класацията е и на база "личното усещане и мнение на потребителя" и се съмнявам, че бабите от Каспичан са питани. И понеже не знам случай да не сме се опитали да се покажем от сметановата си страна замитайки под килима аканата, се получава Лъжливото овчарче - винаги вярвам на западняшките данни, на българските никога.

  86. 86 Профил на Чарли
    Чарли
    Рейтинг: 2330 Неутрално

    [quote#43:"Лъчо"]Където най-малко се е намесвала държавата - IT индустрията - нещата се развиват отлично. [/quote]

    До коментар [#43] от "Лъчо":

    Причината е, че комунетата изтърваха новите технологии. Не, че нямат "техни хора", но не е както е в другите бизнеси: ток, бензин, телефон, телевизия, весници и т.н.

    Путин kiss май ЕС! ----- wwww . ДЕНьГИ .ru.net :-)
  87. 87 Профил на stephanco
    stephanco
    Рейтинг: 503 Весело

    [quote#70:"Росен (Проклет да си завинаги Сидеров)"]пп. Така е като не се пие редовно. Не съм пил не помня откога. [/quote]
    Искрено ти съчувствам!
    И мога само да те посъветвам да последваш примера ми и да не помниш откога не си пил!
    Наздраве! (сега с кафето, ама довечера - с червеното )

    Честността е най-добрата политика! Българите ставаме все по-прости, все по-бедни, все по-болни и все по-малко ...
  88. 88 Профил на патиуанчо
    патиуанчо
    Рейтинг: 506 Неутрално

    До коментар [#72] от "stg":

    абе вие сте верно българчета от село - един му се привижда сърбия, друг - русия. сърбия и русия са държави от наш тип -- нема фундаментална разлика.

    говорим за цивилизовани държави с развит интернет, където се задава нивото на услугата , не за некви изостанали дупки по картата.

    у нас при големите, които държат пазара ни има качество, ни има обслужване. дребните се мъчат да ги надвият с некви малки екстри, но и там невежеството е безподобно.

    добре, че оборудването с ембеднатия линукс е силно глупакоустойчиво, та от фейсбукващите даунлодаджии не се забелязва колко са зле доставчиците и колко е никакво качеството на услугата.

    ден година храни.
  89. 89 Профил на alex_p
    alex_p
    Рейтинг: 443 Неутрално

    Най-хубавата новина която прочитам тази сутрин!

  90. 90 Профил на stg
    stg
    Рейтинг: 1902 Неутрално

    До коментар [#88] от "патиуанчо":

    няма значение какво ще напишеш, разликата в развитието на интернет тук и в родната ти Русия е поне 10 години така стоят нещата , на пазара има и малки и големи кеф ти избирай, корпоративния нет тук също е на добра цена и с чудесно качество така че айде нема нужда

    "Ceterum censeo ГЕРБ esse delendam"
  91. 91 Профил на stg
    stg
    Рейтинг: 1902 Неутрално

    [quote#88:"патиуанчо"]абе вие сте верно българчета от село[/quote]
    опитвай се да си мериш приказките щом си в друга държава, предния път псуваше Захари Стоянов, сега българите били селяни, може да сме селяни ама не сме крепостни ако се сещаш

    "Ceterum censeo ГЕРБ esse delendam"
  92. 92 Профил на патиуанчо
    патиуанчо
    Рейтинг: 506 Весело

    [quote#90:"stg"]няма значение какво ще напишеш,[/quote]

    така е, кой се интересува от факти. то затова и родното село е на тоя хал, щото гражданите са такива като тебе -- с розови очила.

    [quote#91:"stg"]предния път псуваше Захари Стоянов[/quote]

    само децата и министър Йовчев лъжат глупаво като тебе.

    ден година храни.
  93. 93 Профил на mmiu
    mmiu
    Рейтинг: 401 Весело

    Кефи ме как винаги ше се намерят хейтъри да мрънкат. Първо, нетът е супер, защото са го ИЗМЕРИЛИ - не като нашите статистически проучвания, с по 1000 души на 8 милиона, ами десетки хиляди само от БГ са цъкали по сайта и добавяли статистика. После - нетът е супер не за друго, а защото някакви хора са се борили да е такъв, макар че държавата грам не я е*е какво се случва в ИТ-сектора от време оно. Когато я е*е - прецаква нещо, примерно стандартите на БАН за кирилица са пълен абсурд. Та така.

  94. 94 Профил на wehavearrived
    wehavearrived
    Рейтинг: 396 Весело

    До коментар [#88] от "патиуанчо":

    Не ни обяснявай, всички интернет ползваме, виждаме качеството на услугата. В родния си град съм бил на Виваком/местната кабеларка, в София съм бил на Спийди Нет, Мегалан, Нет1. С нито един от доставчиците не съм имал някакви особени проблеми, навсякъде нет-а хвърчи, я е имало прекъсване веднъж в годината, я не.

    Като потребители, нас ни интересува именно какво получаваме. Дали "ембеднатият Линукс" е дуракоустойчив, дали нещо друго, но в България имаме бърз, евтин и стабилен интернет - факт. Тук-таме се случва гнила круша, но то пък нищо съвършено няма.

    Пътували сме и ние, и приятели в чужбина имаме - на тия цени, такова качество по света няма. И затова сме на първо място. Ти ако искаш да казваш на черното-бяло, давай.

    People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
  95. 95 Профил на alabalko
    alabalko
    Рейтинг: 713 Неутрално

    Да не забравяме, че до скоро мтел имаха оферта за стационарен + мобилен интернет под цената на стационарния. За 20лв, някъде, 40 мбита надолу и 2,5ГБайта през 3G. Цената само на мобилния трафик в Германия е поне 10-15 евро. Добавяме и ДСЛът, който е примерно 16мбит/с надолу (за да минем по-евтино, защото 50МБит/с е с други цени), който е 25-30 евро на месец, поне.

  96. 96 Профил на ь
    ь
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    [quote#49:"grand funk railroad"]Във Франция плащам 50 евро/мес. за нет, телевизия и телефон, [/quote]
    За 92 лева използвам всичко това , като мобилния телефон е с пакет 360 мин.към всички моб.оператори в БГ и всички фиксирани мрежи в Европа, както и изплащам таблет с мобилен интернет! Щях да забравя - изплащам и телефон

    Простотията ходи по хората! Затова обичам животните! Цъкам само "+" ... но не на всички :)
  97. 97 Профил на чобанмахала
    чобанмахала
    Рейтинг: 762 Весело

    До коментар [#20] от "peron":Тихо да не те чуят ,че току виж държавата вземе да "организира" тоя хаос с някой и друга регулация и тогава и конкуренцията ще си иде с "окрупняването" на фирмите и цените ще се "оптимизират".

  98. 98 Профил на МM
    МM
    Рейтинг: 401 Неутрално

    Найстина имаме нет навсякъде и то на символични цени .
    По повечето летища навън нет-а е платен, при нас на терминал 1 и 2 е безплатен нет-а. В Брюксел в обикновен хотел на ден е 10 евро. В Манхатън в Пенсилвания хотел - 2 $ на час и то само с кредитна карта - кеш неможе.
    Така че можем само да се радваме и да си го ползваме със здраве

  99. 99 Профил на Борислава (be_free)
    Борислава (be_free)
    Рейтинг: 766 Неутрално

    [quote#55:"Георги"]Липсата на регулация, неадекватността на БТК и градските администрации, са трите основни причини да стигнем до тук. За съжаление с окрупняването на пазара, скоростите на достъп се заковаха на едни нива и вече трета година не правят никакви стъпки към покачване. Качеството леко се подобрява. В класацията на Спийдтест.нет бавно но сигурно губим позиции. Преди 3 години имахме 1 място по скорост на ъплоуд и 3-4 по скорост на даунлод. Бавно но сигурно, една по една, редица страни почнаха да ни изпреварват и тенденцията ще се запази.

    [/quote]

    Без държавните регулации, нямаше да можем да си позволим да проведем и един разговор по тела!

    Абсолютната свобода дава абсолютна власт, а власта покварява, а абсолютната власт абсолютно покварява!
  100. 100 Профил на Logicbg
    Logicbg
    Рейтинг: 424 Неутрално

    Просто не са прекалили с регулациите, защото не ги разбират. С даването на шахтите на бтк се опитаха да ооправят "грешката", но всъщност...беше късно за олигопол и ни направиха услуга: малките и често нестабилни доставчици излетяха, но средните останаха и стопираха ръста на цените и падането на скоростите :)

    Даже си мисля, че се е случило следното:
    "г-н Министър , дайте да вдигнем таксите на интернет доставчиците, да им сложим лицензни режими...
    -Аааа, не! Знаеш ли още колко филми и рок концерти имам да дърпам?! " :)

    Публикувано през m.dnevnik.bg





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах