Скъпо технологично оборудване стои неизползвано в общински администрации

Снимката е архивна.

© Анелия Николова

Снимката е архивна.



За да могат услугите на електронното управление за гражданите и бизнеса да се реализират по-най-добрия начин, е необходимо оптимално използване на наличните финансови и човешки ресурси, както и тези в областта на информационните и комуникационни технологии (ИКТ). Това коментира директорът на Дирекция "Развитие на комуникационни и информационни системи"  към Изпълнителна агенция "Електронни съобщителни мрежи и информационни системи" Васил Василев по време на 16-ата конференция за е-управление.


Коментари (24)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на majorman
    majorman
    Рейтинг: 1204 Весело

    Ушев в нашето районно ми издаде служебна бележка на пишеща машина. За какво изобщо си говорим?

    We are just a war away from Amerikhastan/ When God versus God;the undoing of man
  2. 2 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2186 Неутрално

    Нищо ново. 264 общини, от които поне половината са на доизживяване. Каквито и компютри да им докарат, полза никаква, след като им липсва задклавиатурното устройство.

    ДЕОС - българските либерали. Няма други на хоризонта!
  3. 3 Профил на oporna_to4ka
    oporna_to4ka
    Рейтинг: 1673 Неутрално

    Важното е че оборудването на Сименс дето го поръча Сергей Дмитриевич влезе в употреба хи хи

    Добрата тролска практика повелява - Дявол трябва да играе в главите на гражданите на републиката, за да може крадците да олепят властта
  4. 4 Профил на kapitalcho
    kapitalcho
    Рейтинг: 746 Неутрално

    До коментар [#2] от "cinik":

    90 % от администарцията да се уволни и да с е мине на e-government...............гарантирам ти,че никой няма да усети липсата им в отрицателна посока,а само в положителна.

  5. 5 Профил на Безуспешно чакащ промяна
    Безуспешно чакащ промяна
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Докато не се разработи механизма за е-рушвети никой нема ползва това е-правителство.

    Леко обезчовечен...
  6. 6 Профил на mapuhcku
    mapuhcku
    Рейтинг: 427 Весело

    Напомня ми за чакането на опашка в община Овча Купел. Под строгия поглед на една пенсионерка си идвам с песен на уста, нареждам се опашката и веднага коментара "Извинете, но вие не сте тука, опашката почва от другаде", при което погледа ми попада на опакованата в найлон, тънещ в прах, машина за раздаване на номерца

  7. 7 Профил на bitaka
    bitaka
    Рейтинг: 668 Любопитно

    До коментар [#3] от "oporna_to4ka":

    за оборудването не знам ама комисионната със сигурност.справка:моника

    харпун
  8. 8 Профил на Rob Roy
    Rob Roy
    Рейтинг: 542 Неутрално

    Идеята е да събира прах. Това е жизненоважна функция в повечето държавни и общински помещения

  9. 9 Профил на TrakerBG
    TrakerBG
    Рейтинг: 477 Неутрално

    Какво е-правителство бълнуват тия... Онзи ден реших да им видя сайта (egov.bg) - последната "новина" е от 25.02.2014, а предпоследната - от 17.09.2013 г....
    Тези заплатаджии първи трябва да си отидат.

    Практикуването и толерирането на тъпотия е престъпление.
  10. 10 Профил на ТМаринов
    ТМаринов
    Рейтинг: 429 Любопитно

    Ами вижте що за хора работят в общините !
    - Който не става за нищо, вади връзки и го взимат в общината. От двеста и кусур общини трудно ще се съберат 200-300 можещи хора. Или си книжна бабичка която си чака пенсията, или партийно-некадърно назначение - това са причините да "работиш" на такова място.

  11. 11 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 2416 Неутрално

    Хубаво коментира човекът.

    Дано се вслушат непослушните и въобще всички
    легитимно платени слуги на НАРОДА.

    "За да могат услугите на електронното управление за гражданите и бизнеса да се реализират по-най-добрия начин,

    е необходимо оптимално използване на наличните финансови и човешки ресурси, както и тези в областта на информационните и комуникационни технологии (ИКТ).

    Това коментира директорът на Дирекция "Развитие на комуникационни и информационни системи" към Изпълнителна агенция "Електронни съобщителни мрежи и информационни системи" Васил Василев по време на 16-ата конференция за е-управление.

    ....
    ....
    ....
    ....
    "

  12. 12 Профил на Fred - Дневник, защо скапахте дизайна?
    Fred - Дневник, защо скапахте дизайна?
    Рейтинг: 2564 Неутрално

    И се сетих как преди месец ми издаваха удостоверение за наследници. Напълно излишно впрочем защото вече имам издадено такова като единствен наследник но то било важело само 6 месеца. Сякаш ще възкръснат родителите ми за това време. Но важното е администрацията да развива дейност и такси да се събират.

    Та това удостоверение ми отне точно 1 /един час/, от 16:00 до 17:00 часа. Издаваха го 3 служителки и нямаше никой друг по гишетата. Първо попълвах молба на ръка сякаш не сме във века на компютрите. След това служителките нещо оплескаха и удостоверението излизаше на друго име. След дълги консултации включително телефонни с изчислителният център накрая са установи, че просто са сбъркали една цифра в ЕГН-то на баща ми.

    Компютри ли... IBM да им докараш пак ще са същите. Просто тотално уволняване и преназначаване след конкурси но не повече от 20%. И изпитващите да не са българи.

    Политкоректността е Гестапо за Истината.
  13. 13 Профил на сидер
    сидер
    Рейтинг: 2285 Весело

    До коментар [#12] от "Fred":

    ,,...Компютри ли... IBM да им докараш пак ще са същите. Просто тотално уволняване и преназначаване след конкурси но не повече от 20%. И изпитващите да не са българи. ,,

    Какво става ве. Ти май Европейска администрация ще искаш да ни докарат. Ами от тези дето ще ги уолниш, перачки, гладачки и миячки ли става само ве

  14. 14 Профил на сидер
    сидер
    Рейтинг: 2285 Весело

    До коментар [#12] от "Fred":

    ,,След това служителките нещо оплескаха...,,

    За твое сведение, аз съм един седемдесет годишен дядо. И както ме виждаш, независимо, че бъкел английски не знам се оправям сносно във форума, да ти разкажа подобен случай с мене. Миналата година за подобно удостоверение бях в общината и като видях как чиновничката, едно около трийсетина годишно момиче се наведе над клавиатурата и почна с пръст да търси буквите и цифрите направо се уплаших да не обърка нещо, че отиде ми коня в ряката както е думата

  15. 15 Профил на misho73
    misho73
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    До коментар [#2] от "cinik":

    Над 1600 са селата с ДВУЦИФРЕНО население. Поне 1/3 от общините са с население под 2000 човека, като друга 1/3 са между 2 и 5 хиляди. Общините трябва да се уедрят, както и областите. Ловеч като област например е 140 хиляди, Смолян - 120 хиляди, и това - по преброяване, в което имам едни съмнения. Не само ИТ проектите, цялата администрация страда от раздробяване до абсурдни нива. Някои областни и общински служби си имат по едноцифрен брой субекти, които лицензират, контролират и проверяват, от което последните само бягат, защото вместо да работят се превръщат в музейни уредници от типа "ето г-н чиновник как изглежда фирма".
    Засегнал си много болна тема.

    Кримнашизма и Алахакбарщината са дивачество.
  16. 16 Профил на misho73
    misho73
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    До коментар [#14] от "сидер":


    [quote#14:"сидер"]едно около трийсетина годишно момиче се наведе над клавиатурата и почна с пръст да търси буквите[/quote]

    По принцип в БГ, самия факт че един човек работи общинска или държавна работа, означава че поне едно от условията е вярно:
    * глупав е;
    * няма приложимо в практиката образование;
    * явява се роднина на някой от началниците на службата;
    * корумпиран е.
    В цитирания от теб случай явно говорим за първите три качества

    Кримнашизма и Алахакбарщината са дивачество.
  17. 17 Профил на serafin
    serafin
    Рейтинг: 928 Неутрално

    До коментар [#2] от "cinik":

    Какво електронно управление, какви чудесии???
    Леличките ВСИЧКИ имат сертификат за компютърна грамотност, една на сто може да направи елементарна excel таблица!
    Добре, че все пак навлизат млади деца в по-големите общини, та нещо читаво се върши там

    Ако искаш нещо да НЕ бъде свършено създай комисия
  18. 18 Профил на serafin
    serafin
    Рейтинг: 928 Неутрално

    Впрочем не са ли ни твърде много 30 и кусур области и над 250 общини, че сега и една нова има?
    Що за община е тази с 2-3 хиляди жители?
    Още нещо! Освен да разкарват костюмите си и да контролират актовете на общинските съвети областните управители какви други функции имат? А, да има и държавна собственост...
    Какви авгиеви обори само е държавната и местната администрация!!!
    На едни братя чужденци така и не можах да им обясня какво е държавна, какво е общинска собственост, какво е публична държавна собственост, какво е частна държавна собственост, какво е публична общинска собственост, какво е частна общинска собственост... и защо трябва да ходят на разговори при кмета за проект, който искат да осъществят върху имот държавна собственост и обратно...

    Ако искаш нещо да НЕ бъде свършено създай комисия
  19. 19 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2186 Неутрално

    [quote#12:"Fred"]вече имам издадено такова като единствен наследник но то било важело само 6 месеца. [/quote]

    А какво да кажем за декларирането на имоти по чл. 14 и 17 от ЗМДТ ? 11 страници кутийки и още няколко с инструкции. Накрая излиза самият министър и си признава, че между 40-годишна панелка и същата панелка, обаче подсилена, паспортизирана, топлоизолирана, с нова дограма, покрив, ел. инсталация, слънчеви панели даже, разликата в данъка щяла да бъде между 1 и 3 лева. А това са почти всички кутийки. Значи 11 страници коренно различно съдържание води до разлика 1 до 3 лева , за София примерно - от 250 на 251 лева.

    И като се навреш малко повече да питаш що за простотия е това, все някой ще ти подскаже "Ахалеле, батко, тойо видЕ ли го къде слезна са от БМВ-то? Печатница ... гуори ли ти нешо? Есач' се кАчи при минсътъра ъ си пият кафето 2 часа..."

    ДЕОС - българските либерали. Няма други на хоризонта!
  20. 20 Профил на xyha
    xyha
    Рейтинг: 453 Неутрално

    "Сблъсквали сме се със случаи, при които ново и скъпоструващо ИКТ оборудване е налично в общинските администрации, но не се използва по различни причини. "

    Не знаят как , а тези , които могат да го използват нямат достъп.

  21. 21 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 1867 Любопитно

    [quote#17:"serafin"]Леличките ВСИЧКИ имат сертификат за компютърна грамотност, една на сто може да направи елементарна excel таблица! [/quote]
    Точно това не е работа на леличките. Леличките трябва да тракат десетопръстно БДС и да попълват бързо и лесно данни, както и да имат представа къде и как да правят търсенето на информация за лицето, което обслужват (или чиито данни обработват). "Таблиците и базите данни са работа на специалисти, но... за толкова пари, толкова...

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  22. 22 Профил на DS
    DS
    Рейтинг: 805 Неутрално

    До коментар [#2] от "cinik":

    Със Община Сърница 265....

    Както „Дневник” се бори с БСП, така „Работническо дело” не се е борило с капитализма"
  23. 23 Профил на buiko
    buiko
    Рейтинг: 721 Неутрално

    А кой ще започне най-сетне да говори за слона в стаятя, че държавата изсипва милиони левове за лицензи на Майкрософт, при това на надценена цена, за да може лелите в общините да си цъкат пасианс на последна версия уиндоус!

  24. 24 Профил на Modestmouse
    Modestmouse
    Рейтинг: 2007 Неутрално

    След като всички назначения в администрацията са по роднинска и приятелска линия, нормално е да липсва качествен персонал, който да може да ползва нови технологии.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах