Скъпо технологично оборудване стои неизползвано в общински администрации

Снимката е архивна.

© Анелия Николова

Снимката е архивна.



За да могат услугите на електронното управление за гражданите и бизнеса да се реализират по-най-добрия начин, е необходимо оптимално използване на наличните финансови и човешки ресурси, както и тези в областта на информационните и комуникационни технологии (ИКТ). Това коментира директорът на Дирекция "Развитие на комуникационни и информационни системи"  към Изпълнителна агенция "Електронни съобщителни мрежи и информационни системи" Васил Василев по време на 16-ата конференция за е-управление.


"Сблъсквали сме се със случаи, при които ново и скъпоструващо ИКТ оборудване е налично в общинските администрации, но не се използва по различни причини. На други места такъв ресурс е нужен, но не може да бъде осигурен поради липса на финансовия средства.  На трети пък имат идеи и оборудване, но не разполагат с ИТ специалисти. Ето защо е необходимо известно оптимизиране и централизация на наличните и планирани ИКТ ресурси в добре осигурени, поддържани и защитени центрове за данни, които ще са в състояние да предоставят на администрациите информационна инфраструктура, изчислителни платформи и софтуерни приложения под формата на облачни услуги. Административните структури ще могат да използват тези услуги когато и колкото са им необходими", коментира Василев.


Василев обяви, че в ИА ЕСМИС има функциониращ прототип на център за данни, в който се тестват различни облачни услуги. Идеята е, че те могат да бъдат предоставяни на отделните административни структури, когато те имат необходимост от тях. Например докато се сдобият с необходимото оборудване и/или специалисти. Когато администрациите вече не се нуждаят от тези облачни услуги, същите ще могат да се освобождават за използване от други потребители. По такъв начин ще се осигури оптимално използване на ресурсите и ще е в интерес на общините, допълва Василев.




ЕСМИС има свободни помещения в цялата страна, в които по-големите общини могат да създадат собствени центрове за данни, които агенцията ще поддържа. Такива центрове са създадени за Агенцията по вписванията и НОИ, казва Василев. Свободните мощности пък могат да се използват и като резервни на съществуващите центрове, допълва той. Чрез подобен подход може за няколко години и с доста по-малко средства да се изгради инфраструктура от центрове за данни, които да да предоставят облачни услуги за администрацията, заявява Василев.


Той казва още, че от гледна точка на физическа свързаност, по-голямата част от мрежата по проекта високоскоростен интернет достъп от следващо поколение ще е готова до края на април т.г. До края на годината пък ИА ЕСМИС ще е готова с процедурата за избор на оператор, на който инфраструктурата да се отадде под наем. Василев казва, че вече са изградени и приети оптичните кабелни трасета Пловдив-Брезово, Перник-Ковачевци и Разград-Самуил. Проблеми има само с трасетата във Видин и Смолян, а в другите общини изграждането върви по график, допълва той.

Коментари (24)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на majorman
    majorman
    Рейтинг: 1247 Весело

    Ушев в нашето районно ми издаде служебна бележка на пишеща машина. За какво изобщо си говорим?

    We are just a war away from Amerikhastan/ When God versus God;the undoing of man
  2. 2 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 1854 Неутрално

    Нищо ново. 264 общини, от които поне половината са на доизживяване. Каквито и компютри да им докарат, полза никаква, след като им липсва задклавиатурното устройство.

    ДЕОС - българските либерали. Няма други на хоризонта!
  3. 3 Профил на oporna_to4ka
    oporna_to4ka
    Рейтинг: 1428 Неутрално

    Важното е че оборудването на Сименс дето го поръча Сергей Дмитриевич влезе в употреба хи хи

    Добрата тролска практика повелява - Дявол трябва да играе в главите на гражданите на републиката, за да може крадците да олепят властта
  4. 4 Профил на kapitalcho
    kapitalcho
    Рейтинг: 611 Неутрално

    До коментар [#2] от "cinik":

    90 % от администарцията да се уволни и да с е мине на e-government...............гарантирам ти,че никой няма да усети липсата им в отрицателна посока,а само в положителна.

  5. 5 Профил на Безуспешно чакащ промяна
    Безуспешно чакащ промяна
    Рейтинг: 421 Неутрално

    Докато не се разработи механизма за е-рушвети никой нема ползва това е-правителство.

    Леко обезчовечен...
  6. 6 Профил на mapuhcku
    mapuhcku
    Рейтинг: 411 Весело

    Напомня ми за чакането на опашка в община Овча Купел. Под строгия поглед на една пенсионерка си идвам с песен на уста, нареждам се опашката и веднага коментара "Извинете, но вие не сте тука, опашката почва от другаде", при което погледа ми попада на опакованата в найлон, тънещ в прах, машина за раздаване на номерца

  7. 7 Профил на bitaka
    bitaka
    Рейтинг: 622 Любопитно

    До коментар [#3] от "oporna_to4ka":

    за оборудването не знам ама комисионната със сигурност.справка:моника

    харпун
  8. 8 Профил на Rob Roy
    Rob Roy
    Рейтинг: 522 Неутрално

    Идеята е да събира прах. Това е жизненоважна функция в повечето държавни и общински помещения

  9. 9 Профил на TrakerBG
    TrakerBG
    Рейтинг: 469 Неутрално

    Какво е-правителство бълнуват тия... Онзи ден реших да им видя сайта (egov.bg) - последната "новина" е от 25.02.2014, а предпоследната - от 17.09.2013 г....
    Тези заплатаджии първи трябва да си отидат.

    Практикуването и толерирането на тъпотия е престъпление.
  10. 10 Профил на oex13531876
    oex13531876
    Рейтинг: 814 Любопитно

    Ами вижте що за хора работят в общините !
    - Който не става за нищо, вади връзки и го взимат в общината. От двеста и кусур общини трудно ще се съберат 200-300 можещи хора. Или си книжна бабичка която си чака пенсията, или партийно-некадърно назначение - това са причините да "работиш" на такова място.

  11. 11 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 2646 Неутрално

    Хубаво коментира човекът.

    Дано се вслушат непослушните и въобще всички
    легитимно платени слуги на НАРОДА.

    "За да могат услугите на електронното управление за гражданите и бизнеса да се реализират по-най-добрия начин,

    е необходимо оптимално използване на наличните финансови и човешки ресурси, както и тези в областта на информационните и комуникационни технологии (ИКТ).

    Това коментира директорът на Дирекция "Развитие на комуникационни и информационни системи" към Изпълнителна агенция "Електронни съобщителни мрежи и информационни системи" Васил Василев по време на 16-ата конференция за е-управление.

    ....
    ....
    ....
    ....
    "

  12. 12 Профил на Fred - Дневник, защо скапахте дизайна?
    Fred - Дневник, защо скапахте дизайна?
    Рейтинг: 2428 Неутрално

    И се сетих как преди месец ми издаваха удостоверение за наследници. Напълно излишно впрочем защото вече имам издадено такова като единствен наследник но то било важело само 6 месеца. Сякаш ще възкръснат родителите ми за това време. Но важното е администрацията да развива дейност и такси да се събират.

    Та това удостоверение ми отне точно 1 /един час/, от 16:00 до 17:00 часа. Издаваха го 3 служителки и нямаше никой друг по гишетата. Първо попълвах молба на ръка сякаш не сме във века на компютрите. След това служителките нещо оплескаха и удостоверението излизаше на друго име. След дълги консултации включително телефонни с изчислителният център накрая са установи, че просто са сбъркали една цифра в ЕГН-то на баща ми.

    Компютри ли... IBM да им докараш пак ще са същите. Просто тотално уволняване и преназначаване след конкурси но не повече от 20%. И изпитващите да не са българи.

    Политкоректността е Гестапо за Истината.
  13. 13 Профил на сидер
    сидер
    Рейтинг: 3153 Весело

    До коментар [#12] от "Fred":

    ,,...Компютри ли... IBM да им докараш пак ще са същите. Просто тотално уволняване и преназначаване след конкурси но не повече от 20%. И изпитващите да не са българи. ,,

    Какво става ве. Ти май Европейска администрация ще искаш да ни докарат. Ами от тези дето ще ги уолниш, перачки, гладачки и миячки ли става само ве

  14. 14 Профил на сидер
    сидер
    Рейтинг: 3153 Весело

    До коментар [#12] от "Fred":

    ,,След това служителките нещо оплескаха...,,

    За твое сведение, аз съм един седемдесет годишен дядо. И както ме виждаш, независимо, че бъкел английски не знам се оправям сносно във форума, да ти разкажа подобен случай с мене. Миналата година за подобно удостоверение бях в общината и като видях как чиновничката, едно около трийсетина годишно момиче се наведе над клавиатурата и почна с пръст да търси буквите и цифрите направо се уплаших да не обърка нещо, че отиде ми коня в ряката както е думата

  15. 15 Профил на misho73
    misho73
    Рейтинг: 1322 Неутрално

    До коментар [#2] от "cinik":

    Над 1600 са селата с ДВУЦИФРЕНО население. Поне 1/3 от общините са с население под 2000 човека, като друга 1/3 са между 2 и 5 хиляди. Общините трябва да се уедрят, както и областите. Ловеч като област например е 140 хиляди, Смолян - 120 хиляди, и това - по преброяване, в което имам едни съмнения. Не само ИТ проектите, цялата администрация страда от раздробяване до абсурдни нива. Някои областни и общински служби си имат по едноцифрен брой субекти, които лицензират, контролират и проверяват, от което последните само бягат, защото вместо да работят се превръщат в музейни уредници от типа "ето г-н чиновник как изглежда фирма".
    Засегнал си много болна тема.

    Кримнашизма и Алахакбарщината са дивачество.
  16. 16 Профил на misho73
    misho73
    Рейтинг: 1322 Неутрално

    До коментар [#14] от "сидер":


    [quote#14:"сидер"]едно около трийсетина годишно момиче се наведе над клавиатурата и почна с пръст да търси буквите[/quote]

    По принцип в БГ, самия факт че един човек работи общинска или държавна работа, означава че поне едно от условията е вярно:
    * глупав е;
    * няма приложимо в практиката образование;
    * явява се роднина на някой от началниците на службата;
    * корумпиран е.
    В цитирания от теб случай явно говорим за първите три качества

    Кримнашизма и Алахакбарщината са дивачество.
  17. 17 Профил на serafin
    serafin
    Рейтинг: 879 Неутрално

    До коментар [#2] от "cinik":

    Какво електронно управление, какви чудесии???
    Леличките ВСИЧКИ имат сертификат за компютърна грамотност, една на сто може да направи елементарна excel таблица!
    Добре, че все пак навлизат млади деца в по-големите общини, та нещо читаво се върши там

    Ако искаш нещо да НЕ бъде свършено създай комисия
  18. 18 Профил на serafin
    serafin
    Рейтинг: 879 Неутрално

    Впрочем не са ли ни твърде много 30 и кусур области и над 250 общини, че сега и една нова има?
    Що за община е тази с 2-3 хиляди жители?
    Още нещо! Освен да разкарват костюмите си и да контролират актовете на общинските съвети областните управители какви други функции имат? А, да има и държавна собственост...
    Какви авгиеви обори само е държавната и местната администрация!!!
    На едни братя чужденци така и не можах да им обясня какво е държавна, какво е общинска собственост, какво е публична държавна собственост, какво е частна държавна собственост, какво е публична общинска собственост, какво е частна общинска собственост... и защо трябва да ходят на разговори при кмета за проект, който искат да осъществят върху имот държавна собственост и обратно...

    Ако искаш нещо да НЕ бъде свършено създай комисия
  19. 19 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 1854 Неутрално

    [quote#12:"Fred"]вече имам издадено такова като единствен наследник но то било важело само 6 месеца. [/quote]

    А какво да кажем за декларирането на имоти по чл. 14 и 17 от ЗМДТ ? 11 страници кутийки и още няколко с инструкции. Накрая излиза самият министър и си признава, че между 40-годишна панелка и същата панелка, обаче подсилена, паспортизирана, топлоизолирана, с нова дограма, покрив, ел. инсталация, слънчеви панели даже, разликата в данъка щяла да бъде между 1 и 3 лева. А това са почти всички кутийки. Значи 11 страници коренно различно съдържание води до разлика 1 до 3 лева , за София примерно - от 250 на 251 лева.

    И като се навреш малко повече да питаш що за простотия е това, все някой ще ти подскаже "Ахалеле, батко, тойо видЕ ли го къде слезна са от БМВ-то? Печатница ... гуори ли ти нешо? Есач' се кАчи при минсътъра ъ си пият кафето 2 часа..."

    ДЕОС - българските либерали. Няма други на хоризонта!
  20. 20 Профил на xyha
    xyha
    Рейтинг: 440 Неутрално

    "Сблъсквали сме се със случаи, при които ново и скъпоструващо ИКТ оборудване е налично в общинските администрации, но не се използва по различни причини. "

    Не знаят как , а тези , които могат да го използват нямат достъп.

  21. 21 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 1182 Любопитно

    [quote#17:"serafin"]Леличките ВСИЧКИ имат сертификат за компютърна грамотност, една на сто може да направи елементарна excel таблица! [/quote]
    Точно това не е работа на леличките. Леличките трябва да тракат десетопръстно БДС и да попълват бързо и лесно данни, както и да имат представа къде и как да правят търсенето на информация за лицето, което обслужват (или чиито данни обработват). "Таблиците и базите данни са работа на специалисти, но... за толкова пари, толкова...

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  22. 22 Профил на DS
    DS
    Рейтинг: 788 Неутрално

    До коментар [#2] от "cinik":

    Със Община Сърница 265....

    Както „Дневник” се бори с БСП, така „Работническо дело” не се е борило с капитализма"
  23. 23 Профил на buiko
    buiko
    Рейтинг: 779 Неутрално

    А кой ще започне най-сетне да говори за слона в стаятя, че държавата изсипва милиони левове за лицензи на Майкрософт, при това на надценена цена, за да може лелите в общините да си цъкат пасианс на последна версия уиндоус!

  24. 24 Профил на Modestmouse
    Modestmouse
    Рейтинг: 2211 Неутрално

    След като всички назначения в администрацията са по роднинска и приятелска линия, нормално е да липсва качествен персонал, който да може да ползва нови технологии.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах