Ричард Брансън инвестира в свръхскоростните влакове "Хиперлуп 1"

Прототипът на пътническа капсула

© Camilo Sanchez, wikipedia

Прототипът на пътническа капсула



Корпорацията "Върджин груп" (Virgin Group) на милиардера Ричард Брансън съобщи, че е инвестирала в американската стартъп компания "Хиперлуп 1" (Hyperloop One), която разработва технология за свръхбърз превоз на хора и товари, съобщава БТА.


Компанията съобщи, че ще промени името си на "Върджин Хиперлуп 1" (Virgin Hyperloop One) заради инвестицията, чиито размер не се посочва.


"Това е невероятно иновативен и вълнуващ нов начин за придвижване на хора и предмети с авиационна скорост по земята", написа британският предприемач в блога си.




"Хиперлуп" е свръхскоростна транспортна система, задвижвана на принципа на магнитни полета. Хора и стоки ще бъдат превозвани в капсули, носещи се на въздушна възглавница през тръби с ниско налягане. Очаква се капсулите да могат да достигнат скорост от 1080 км/ч, движейки се през тръбите, които ще бъдат построени на колони над земята или в подземни тунели.


Технологията "Хиперлуп" е в ранен етап на разработка за търговски цели и в момента преминава изпитания край Лас Вегас, щата Невада.

Ключови думи към статията:

Коментари (42)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 2909 Неутрално

    За стоки, става, ама за хора, ... да не ги закара на салата, че 1080 км/ч, си е скорост на изтребител и не всеки може да я понесе.

  2. 2 Профил на ruby: Религията-спасение за неспасяемите
    ruby: Религията-спасение за неспасяемите
    Рейтинг: 1132 Весело

    За някой държави - реалност, но за България - кон, каруца и убреее.

  3. 3 Профил на Doge
    Doge
    Рейтинг: 670 Неутрално

    До коментар [#1] от "442":

    Сама по себе си скоростта нищо не означава. Ако набира и намалява плавно, и ако завоите са с голям радиус, G-то въобще няма да е по-голямо от спортен автомобил.

  4. 4 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 2909 Неутрално

    До коментар [#3] от "Doge":

    Едва ли ще набира и спира чак толкова плавно, това е като куршум в цев.

  5. 5 Профил на vtl53383951
    vtl53383951
    Рейтинг: 367 Неутрално

    До коментар [#1] от "442":

    Само, че си във вакуум и няма такова усещане :)

  6. 6 Профил на DS
    DS
    Рейтинг: 797 Неутрално

    За някой държави - реалност, но за България - кон, каруца и убреее.
    —цитат от коментар 2 на ruby: Религията-спасение за неспасяемите


    Това в коя държава казваш. че е реалност........

    Както „Дневник” се бори с БСП, така „Работническо дело” не се е борило с капитализма"
  7. 7 Профил на dpy24528611
    dpy24528611
    Рейтинг: 47 Неутрално

    Скоростта не проблем. Справка Конкорд и Ту 144.
    Ами това е добра новина. Брансън и Мъск, успехът е въпрос на време🙂👍

  8. 8 Профил на citoplast
    citoplast
    Рейтинг: 1693 Весело

    До коментар [#1] от "442":Само, че си във вакуум и няма такова усещане :)
    —цитат от коментар 5 на vtl53383951


    По горе пише, "ниско налягане"! Къде го видя този вакуум?

    Имало едно време ссср...
  9. 9 Профил на Боби Колев
    Боби Колев
    Рейтинг: 1110 Неутрално

    До коментар [#1] от "442":Само, че си във вакуум и няма такова усещане :)
    —цитат от коментар 5 на vtl53383951


    Дори ако приемем, че наистина е във вакуум ( а не мисля, че е), казаното пак няма никакъв физически смисъл.

    Вакуумът не променя наличието на земното притегляне, нито пък ефекта на ускорението върху организма.

    С други думи дали ще е във вакуум или не няма отношение към субективното усешане.

    http://www.bbc.com/news/magazine-37612083
  10. 10 Профил на Milva
    Milva
    Рейтинг: 782 Неутрално

    Скоростта не е проблем - те и самолетите летят с толкова.

    Рентабилността е една друга супа. Ако превозът струва три пъти по-скъпо от самолет, ще е трудно да привлекат клиенти, дори технологията да е налице.

    I don't want to believe. I want to know.
  11. 11 Профил на usero
    usero
    Рейтинг: 2064 Весело

    Магнитни полета на въздушни възглавници в тръбопровод ниско налягане. То е ясно, че едва ли медиите знаят каква точно е технологията, ама това, дето са разбрали, е нещо като самолет на подводни криле, който лети по автомагистрала. Е, некои коментатори са по-напред.

  12. 12 Профил на Ivan Minev
    Ivan Minev
    Рейтинг: 415 Неутрално

    Налягането в тръбите на Hyperloop е около 1% от атмосферното - така че на практика си е вакуум.

  13. 13 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1633 Неутрално

    До коментар [#3] от "Doge":Едва ли ще набира и спира чак толкова плавно, това е като куршум в цев.
    —цитат от коментар 4 на 442


    Стига писа глупости. Пътническите самолети се движат с такава скорост. Защо не обясниш и за тях, как пътниците им стават на салата? От значение е ускорението при тръгване и спиране, а постоянната скорост е без значение. За да разбереш колко си зле, ще ти дам 2 числа: Така, както си седиш, се движиш заедно със Земята със скорост над 106 ХИЛЯДИ км/ч, която би трябвало поне 100 ПЪТИ повече да те превърне в салата! Освен това Земята се върти около оста си със скорост 1712 км в час. Още 1,7 ПЪТИ да станеш на салата. Ако глупостите ти бяха истина, би трябвало да си не салата, а някакво пюре.

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  14. 14 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1633 Неутрално

    Скоростта не е проблем - те и самолетите летят с толкова. Рентабилността е една друга супа. Ако превозът струва три пъти по-скъпо от самолет, ще е трудно да привлекат клиенти, дори технологията да е налице.
    —цитат от коментар 10 на Milva


    Мъск беше казал, че цената ще е като на автобусните билети.

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  15. 15 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1602 Весело

    За стоки, става, ама за хора, ... да не ги закара на салата, че 1080 км/ч, си е скорост на изтребител и не всеки може да я понесе.
    —цитат от коментар 1 на 442


    Реактивните пътнически самолети летят с 900-950 км/час и возят хора без проблем........

    Знанието е сила, информацията - власт
  16. 16 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10159 Неутрално

    Размерът на инвестицията май е доста голям :) нещо като 50:50 с Маск.
    Иначе скоростта няма значение за усещането, важно е ускорението и силите при завой (какъвто май не се предвижда )

  17. 17 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1633 Неутрално

    Размерът на инвестицията май е доста голям :) нещо като 50:50 с Маск.Иначе скоростта няма значение за усещането, важно е ускорението и силите при завой (какъвто май не се предвижда )
    —цитат от коментар 16 на penetrating


    Самолетите се движат с такава скорост и завиват без да се усеща. Важен е радиусът на завиване. Той и скоростта определят центробежните сили.
    Тук много от коментиращите обясняват как това не може да стане, а е по-добре първо да се замислят, с колко много специалистите, които го разработват, са ПО-КОМПЕТЕНТНИ от тях.

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  18. 18 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 1513 Неутрално

    До коментар [#7] от "dpy24528611":

    Скоростта наистина не е проблем. Не и докато не спре рязко. После въпроса за салатата пак става актуален :)

  19. 19 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 5704 Неутрално

    Хем вакуум, хем на въздушна възглавница... Статията отново бъка от посредственост...
    Терминът "магнитно окачване" чужд ли ви е?

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  20. 20 Профил на galapagas
    galapagas
    Рейтинг: 818 Неутрално

    Такива хора движат историята.

  21. 21 Профил на todorus
    todorus
    Рейтинг: 318 Весело

    Добре дошли в бъдещето!

  22. 22 Профил на valtoro
    valtoro
    Рейтинг: 2217 Неутрално

    Такива хора движат прогреса, не знам каква ще е цената на билета
    но строителството и поддръжката на такова съоръжение ще е
    безумно скъпо, никой ли не си дава сметка че цената на поддръжката
    на всяко скъпо съоръжение във времето надминава стойността му !!!

  23. 23 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3634 Неутрално

    До коментар [#1] от "442":

    "... 1080 км/ч, си е скорост на изтребител и не всеки може да я понесе."

    Конкорд се движеше доста по-бързо (с до 2,200 км/ч) и изпълняваше редовни полети от Париж и Лондон до Ню Йорк и Рио, пък не съм чувал някой да се е оплакал.

    НЕ СПОРЯ С ИДИОТИ И НЕ ОТГОВАРЯМ НА ТРОЛОВЕ.
  24. 24 Профил на sadparrot
    sadparrot
    Рейтинг: 493 Неутрално

    За такова съоръжение мерките за сигурност по гарите трябва да са като на летищата, което ще доведе до забавяне и няма да е точно "като автобус".

  25. 25 Профил на man_un
    man_un
    Рейтинг: 1357 Неутрално

    Бе то добре, освен това идеята се развива отдавна, но специално за превоз на хора защо с 1000...дето се лъгали ония кой има най бърза кола и наш Ганьо рекъл, че като кара покрай зеленчуковите градини, панорамата изглежда на мешана салата. Лично аз съм пътувал с читави бързи влакове, първа класа меки седалки, анатомия, 6 местно купе, ресторант вагон, кефиш се на гледката...Ама що са решили, за товар-да.

  26. 26 Профил на Indiana Jones
    Indiana Jones
    Рейтинг: 269 Весело

    ... кефиш се на гледката...Ама що са решили, за товар-да.
    —цитат от коментар 25 на man_un


    К'ва гледка в тръба?!

    ;-)

    It’s not the years, honey. It’s the mileage.
  27. 27 Профил на tie_interceptor
    tie_interceptor
    Рейтинг: 922 Неутрално

    До коментар [#26] от "Indiana Jones":

    Каквато пуснат на дисплеите вместо прозорци... :)
    Може даже и около Земята или до Марс... Назад във времето...

  28. 28 Профил на tie_interceptor
    tie_interceptor
    Рейтинг: 922 Неутрално

    До коментар [#22] от "valtoro":

    Едва ли ще е по-скъпо на км от софийското метро...
    Е, няма да имат еврофондове, но и ГЕРБ няма да имат.

  29. 29 Профил на ilinko
    ilinko
    Рейтинг: 714 Неутрално

    До коментар [#12] от "Ivan Minev":

    Аз се чудя обаче от гледна точна на сигурността как това нещо ще издържа. При един малък пробив на тръбата ще стане меле по цялото трасе. А не виждам как може да се изолира тръбата на сектори. Сигурно са мислили за това...

  30. 30 Профил на bobyb
    bobyb
    Рейтинг: 879 Неутрално

    До коментар [#12] от "Ivan Minev":Аз се чудя обаче от гледна точна на сигурността как това нещо ще издържа. При един малък пробив на тръбата ще стане меле по цялото трасе. А не виждам как може да се изолира тръбата на сектори. Сигурно са мислили за това...
    —цитат от коментар 29 на ilinko


    И какво ще стане? Ще нахлуе въздух, който ще действа като спирачка, скоростта на влака ще падне драстично, но не е фатално.

  31. 31 Профил на rainbou1
    rainbou1
    Рейтинг: 677 Любопитно

    Не знам колко им трябва да се движат влаковете с 1000 км/ч, ама е крайно време в Европа да се наблегне на влаковия транспорт вместо на въздушния - все пак голяма част от континента е в умерения/субтропичния климатичен пояс. С 300/400 км едно отиване до Виена например ще е 4 часа вместо час и 15 мин както сега, ама то като сметнеш секюритито и чакането, то излиза същото. Да не говорим за несравнимия екологичен ефект. Въобще с малко стягане можем доста да намалим осирането на планетата, но малко хора си дават сметка за това.

  32. 32 Профил на ilinko
    ilinko
    Рейтинг: 714 Неутрално

    До коментар [#30] от "bobyb":

    Не съм сигурен, че ще е толкова просто. Нахлуването на въздуха ще е с голяма скорост и може да създаде ударна вълна.

  33. 33 Профил на bobyb
    bobyb
    Рейтинг: 879 Неутрално

    До коментар [#32] от "ilinko":

    Такова нахлуване на въздух при работещи декомпресори по цялата линия за да създаде вълна, трябва да е от много голям пробив. Но ако говорим за диверсии, и обикновените влакове могат да бъдат взривявани или дерайлирани нали?

  34. 34 Профил на byrd
    byrd
    Рейтинг: 36 Неутрално

    До коментар [#10] от "Milva":

    Цената ,разбира се, ще е височка ,та затова Брансън ще се закачи за парите на данъкоплатците. Неговото финансиране е малко тип "Пеевски".

  35. 35 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8868 Неутрално

    Въпрос на време и на пари, естествено.

  36. 36 Профил на Г.Е.М.
    Г.Е.М.
    Рейтинг: 1164 Любопитно

    Баси, от някои новини в последните дни имам чувството, че бъдещето вече е тук... пардон, някъде наоколо. Някои хора от световния елит ме карат да се чувствам като през 22-ри век, други в БГ - като през 19-ти...

  37. 37 Профил на citoplast
    citoplast
    Рейтинг: 1693 Весело

    Налягането в тръбите на Hyperloop е около 1% от атмосферното - така че на практика си е вакуум.
    —цитат от коментар 12 на Ivan Minev


    То и на Марс си е 1% от земното на морското равнище, но направо си има атмосфера!

    Имало едно време ссср...
  38. 38 Профил на vstoyanov
    vstoyanov
    Рейтинг: 564 Неутрално

    За някой държави - реалност, но за България - кон, каруца и убреее.
    —цитат от коментар 2 на ruby: Религията-спасение за неспасяемите


    напротив, това е прекрасна възможност да се наваксат 50 години изоставане в железопътното развитие.
    бдж може да е брутално фалирала кочина, но западните железници също страдат от свръх-регулации, свръх-профсъюзиране и дале. това, че няма конкуренция от текущите скоростни влакове и евтини и надеждни, но бавни регионални, само ще намали риска и направи по-изгодна инвестицията в подобно нещо. трябва само някой да има акъл за това.

  39. 39 Профил на ali_ibn_isa
    ali_ibn_isa
    Рейтинг: 879 Неутрално

    За усещането на хората има значение ускорението и центробежната сила(сама по себе си и центробежната сила е един вид ускорение), а не големината на скорстта. Това го е забелязал още Галилей.., ама айде да не задълбаваме :)
    По-скоро въпросът е технологичен и финансов.

  40. 40 Профил на rainbou1
    rainbou1
    Рейтинг: 677 Неутрално

    Аз пък не мисля, че ни трябва чак такова нещо...високоскоростни влакове с 300-400 км/ч ще са напълно достатъчни.

  41. 41 Профил на Генералисимус Фелдмаршал Путин
    Генералисимус Фелдмаршал Путин
    Рейтинг: 51 Весело

    Ще има свръхскоростно разпадане на подобни капиталистически пирамидки.

  42. 42 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 584 Весело

    Оф, справка в списание "наука и техника за младежта", от краят на 60-те или началото на 70-те години на 20-ти век. Секция за кратки новини от чужбина, не помня как точно се наричаше въпросната секция накратко. Технологии: магнитно окачване, в технически вакуумиран тунел, скорост около 1000км/ч. Напредък горе-долу същият като сега, само че 40-50 години преди сега. А да, тогава технологията не е предложена от Мъск. Всеки сам да се сети защо :D

    мурзилка




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах