Лекари съветват ентусиастите да не се опитват да правят упражнения, докато са болни

© Надежда Чипева, Капитал



Хремата и симптомите на грип могат да попречат, забавят или съвсем да угасят ентусиазъма за упражнения, който започва да намалява с отдалечаването на новогодишните обещания. Експертите по фитнес обаче препоръчват вместо да се опитвате да поддържате нормалната си фитнес програма докато сте болни, да излезете на една бърза разходка, пише Ройтерс.


"Класическият съвет на всички лекари по спортна медицина е "Ако можеш да го направиш, направи го, ако не можеш – недей", обяснява д-р Леви Г. Махарам, автор на книгата "Наръчник на тичащия лекар за здравословно тичане" ("Running Doc's Guide to Healthy Running.").


Обикновено ако симптомите са от врата нагоре няма проблем да се правят упражнения, смята той, но при температура около 38 градуса по Целзий е по-добре да не се си останете вкъщи.




"Температурата на тялото се вдига при физически упражнения, за да се ускори метаболизма", обяснява Махарам, който е лекар в Ню Йорк. "Ако започнете с висока температура, механизмите на тялото да се охлади са извън баланс. Когато температурата стане прекалено висока, тялото започва да разгражда протеини, понякога в бъбреците и черния дроб", каза още той.


Средно хората се разболяват от три дихателни инфекции на година.


Според д-р Дейвид С. Нейман, професор по здравни науки в Апалачианския държавен университет в Северна Каролина, хората, които правят редовно леки аеробни упражнения, засилват имунната си система и по този начин боледуват по-малко от околните си, които не спортуват.


Той смята, че ако се правят аеробни упражнения по пет дни на седмица или повече, това ще намали драстично заболеваемостта. "Дори упражнения три или четири дни в седмицата имат ефект. Другото е заседналост", смята той.


Изследвания върху животни показват, че ако бъдат принудени да правят физически упражнения докато са с висока температура и болки, симптомите се изострят, продължават по-дълго, а понякога са и животоопасни.


"Това е много опасно", каза д-р Нейман, който е автор на книга за влиянието на упражненията върху пациенти с настинка. "Ако сте болни от грип или вирус, който причинява болка и треска, най-доброто лекарство е да си лежите в леглото. Най-лошото нещо, което можете да направите е да се хвърлите да се потите с упражнения".


Той напомня, че вирусите могат да живеят върху предмети, като дръжки на врати или бягаща пътека, както и върху клавиатурата, с часове. Основният път на инфекцията е чрез докосване на устата или носа с неизмити ръце.


Д-р Нейман обяснява още, че докато за обикновените хора нормалните упражнения подсилват имунната система, професионалните спортисти преживяват повишаване на нивата на стресовите хормони и спад на имунната система за около 90 минути след високо интензивна физическа дейност. Д-р Махарам пък разказва, че имунната система на маратонските бегачи отслабва за близо 72 часа след бягане. През това време те са по-податливи към настинки и грип.


"В края на бягането ти си потен и те са потни, няма нужда от прегръдки и целувки", казва Махарам. "Имунната ти система не е толкова силна както обикновено".


Експертите като цяло препоръчват болните от грип да не ходят на фитнес. Това не е вредно не само за тях самите, но и за околните.

Коментари (40)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на rapidfire
    rapidfire
    Рейтинг: 1696 Неутрално

    Трябва да си тотално откачен за тръгнеш да тичаш, ако си с температура над 37.0 с болки по ставите или силна кашлица. Слава богу, ако у нас има толкова луди, са малко.

    It is nice to be important, but it's more important to be nice!
  2. 2 Профил на Dragomir Dimchev
    Dragomir Dimchev
    Рейтинг: 489 Неутрално

    Много неточен превод бе.
    Nieman said that while moderate exercise strengthens the immune system, elite athletes will experience a rise in stress hormones and a dip in immunity after about 90 minutes of high-intensity activity.
    "Д-р Нейман обяснява още, че докато за обикновените хора нормалните упражнения подсилват имунната система, професионалните спортисти преживяват повишаване на нивата на стресовите хормони и спад на имунната система за около 90 минути след високо интензивна физическа дейност."

    Не за обикновените хора, а се говори за нормалните упражнения. Няма разлика за обикновени хора и елитни спортисти що се отнася до нормално упражнение, което е полезно и интензивна тренировка, която и за тях и нормалните хора е опасна и предизвиква временен
    спад на имунитета !

    Одит на държавата от 90та година насам и лустрация за лица над 40 години за депутатски места!
  3. 3 Профил на reality
    reality
    Рейтинг: 765 Неутрално

    До коментар [#1] от "rapidfire":

    Нямаш си представа колко мои познати си мислят че едно изпотяване във фитнеса помага да си излекуват настинката...

    Stupidity should be painful
  4. 4 Профил на Dragomir Dimchev
    Dragomir Dimchev
    Рейтинг: 489 Неутрално


    До коментар [#3] от "reality":

    Ами то помага , Но при условие че се третира с пот в първите часове или колкото се може по-рано. След това вреди.

    Одит на държавата от 90та година насам и лустрация за лица над 40 години за депутатски места!
  5. 5 Профил на Чеша си езика
    Чеша си езика
    Рейтинг: 870 Неутрално

    До коментар [#2] от "dragomir.dimchev":

    Аз пък не мога да схвана смисъла на това изречение: "......но при температура около 38 градуса по Целзий е по-добре да не се си останете вкъщи."

    Явно преводача е разчитал само на гугъл транслейтъра.

    Работя бързо, евтино и качествено. Можеш да избереш две от трите опции.
  6. 6 Профил на SSmart
    SSmart
    Рейтинг: 1343 Весело

    До коментар [#5] от "Чеша си езика":
    При температура 38С и нагоре ми е много интересно кой въобще ще е в състояние да тренира!

  7. 7 Профил на Quicksand
    Quicksand
    Рейтинг: 388 Неутрално

    Пълни глупости, не е ли подсъдно да се разпространяват лъжи в средствата за масова комуникация ?!

    Those Who Are About to Die Salute You ! (mind hazard contamination)
  8. 8 Профил на new_ghost
    new_ghost
    Рейтинг: 507 Неутрално

    [quote#7:"Ванко"]Пълни глупости, не е ли подсъдно да се разпространяват лъжи в средствата за масова комуникация ?! [/quote]
    Кое е глупост?

  9. 9 Профил на citoyen
    citoyen
    Рейтинг: 648 Неутрално

    Тай джи няма да навреди.

  10. 10 Профил на iukwim
    iukwim
    Рейтинг: 388 Неутрално

    "пише Ройтерс"

    Можеше още в заглавието да го напишете, да не си правя труда да отварям статията. Направете един отделен раздел за Reuters, AFP, NY Times, CNN, FOX, да не се отваря от хора, които нямат желание да четат пропагандите на военно-индустриалния комплекс.

  11. 11 Профил на Quicksand
    Quicksand
    Рейтинг: 388 Весело

    До коментар [#8] от "new_ghost":
    Че, автора на статията го е срам да си напише името !
    Не е зле, и адреса да си напише, та доволните от съветите му да идат да му благодарят лично !

    Those Who Are About to Die Salute You ! (mind hazard contamination)
  12. 12 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 1950 Неутрално

    До коментар [#2] от "dragomir.dimchev":

    Не мога да разбера! На морето сутрин при изгрева на слънцето,тичам по плажа. Сега,това вредно ли е,или си чешаме езиците?

  13. 13 Профил на Dragomir Dimchev
    Dragomir Dimchev
    Рейтинг: 489 Неутрално

    До коментар [#12] от "deaf":

    ако ти доставя удоволствие и е умерено е полесно важното е да не се напрягаш за време да тичаш

    Одит на държавата от 90та година насам и лустрация за лица над 40 години за депутатски места!
  14. 14 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 1950 Неутрално

    До коментар [#13] от "dragomir.dimchev":

    Разбира се,че не се напрягам. Тичам си спокойно,дишайки с пълни дробове. Като завършвам с плуване.

  15. 15 Профил на prodigious_123
    prodigious_123
    Рейтинг: 388 Неутрално

    До коментар [#14] от "deaf":
    Човече , късметлия си ,че живееш до морето.

  16. 16 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 1950 Неутрално

    До коментар [#15] от "prodigious_123":

    Не,не живея до морето. От Перник съм. Но до нас има село Рударци с минерални извори и плувен комплекс. И там тренирам. А през лятото-на морето.

  17. 17 Профил на herbaltea
    herbaltea
    Рейтинг: 630 Неутрално

    При настинка нищо не ми помага така както една гореща супа, горещ душ и дълъг сън под 100 кила одеяла и юргани. Тялото има чудесни механизми за справяне с болестите, просто трябва да му се даде тази възможност.
    Спорт при 38 градуса най-много да усложни състояните на трениращия.

    НАЦИ ->КОМУНИ<- СТИТЕ са най-новото зло за България!
  18. 18 Профил на GM
    GM
    Рейтинг: 605 Неутрално

    Верно ли ? Ех, тия британци, постоянно въртят водомера за топлата вода. Разтегнали са "Ако можете - тренирайте, ако не - недейте" до 600 думи и ето ви - статия!

    "Давайте БЪЛГАРИ, да се съберем и да строшим на ламята главата!!!Ма аз баш тогава не мога да дойда, че ми излезна една работа..."
  19. 19 Профил на Irina
    Irina
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    Един аспирин и тренировъчно изпотяване още преди да те събори грипа е доста добро средство.Ако обаче изтървеш момента ,по-добре да се гушиш под одялото през следващите няколко дена.

  20. 20 Профил на Ивайло Киров
    Ивайло Киров
    Рейтинг: 489 Неутрално

    Креватната гимнастика отпушва носа и премахва като с вълшебна пръчица главоболието и болката в гърлото.
    Единственото условие е да не стигате до края иначе симптомите на настинката се връщат с удвоена сила.
    Това от личен опит по времето, когато работих в затворено помещение и боледувах всеки месец от така наречените настинки.

    Сега да чукна на дърво(главата си) не съм боледувал поне от няколко години нито веднъж.

    Трябва да си се чалнал, за да блъскаш в залата когато ти е зле.

    От друга страна не съм много съгласен за това, че след свръхнатоварвания като маратона има спад в имунната система.
    Тренирам едва едва колкото да не е без хич, но веднъж на два месеца си почивам активно като се подлагам на именно такива свръхнатоварвания от по 4 до 6 дни от сутрин до вечер с 20 кила на гърба.
    Толкова съм бил изтощен, че ми се е повръщало от изтощение заради изгубени соли и веднъж заспах докато вечерях и щях да се удавя в супата си , но никога не съм се чувствал по-здрав.
    Това при положение, че за седмица не съм се къпал, не съм си мил ръцете, пил съм вода от локвички, ял съм колкото да залъжа стомаха си, изпотявал съм се, а потта е замръзвала на гърба ми, спал съм само по няколко часа и т.н.

    Гореспоменатите условия при които си почивам активно съвсем точно отговарят на уж научните изследвания и според тях би трябвало всеки път да се разболявам.
    Да , ама не.

    Когато човек е мобилизиран просто не се разболява, но когато се отпусне, бацилчетата атакуват. В случая не говоря за физически упражнения, а за състояние на духа .

    Общо 105 дена БАН от 3 март до 24 юни. Изглежда съм бръкнал в ...*здравето* на Нощник..
  21. 21 Профил на valve_stem
    valve_stem
    Рейтинг: 1448 Весело

    До коментар [#6] от "SSmart":

    Аз... ама коства сериозни усилия и воля да не идеш да си легнеш.
    Честно казано наистина не е оферта. По-добре да си лежиш.

    Значи след интензивни тренировки спада имунитета. Не го знаех това. Все се пазя да не се пипам никъде докато съм в залата, ама аз съм там всеки ден и при толкова много народ все ще се намери някой да ми кихне в лицето или поне в посока лицето.

    Жената е покана за щастие
  22. 22 Профил на valve_stem
    valve_stem
    Рейтинг: 1448 Весело

    До коментар [#20] от "ivailo_kirov":

    То в гората няма кьорав бацил, щото няма и народ. Кой да ги разнесе и как ще се разболееш като средата е почти стерилна?

    Жената е покана за щастие
  23. 23 Профил на Irina
    Irina
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    [quote#20:"ivailo_kirov"]Когато човек е мобилизиран просто не се разболява, но когато се отпусне, бацилчетата атакуват. В случая не говоря за физически упражнения, а за състояние на духа . [/quote]
    В това е истината!

  24. 24 Профил на subsonic
    subsonic
    Рейтинг: 705 Неутрално

    До коментар [#19] от "Irina":

    Аспирин - твърдо не. Особено на деца и младежи.

  25. 25 Профил на Irina
    Irina
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    [quote#24:"subsonic"]Аспирин - твърдо не. Особено на деца и младежи. [/quote]
    Е,че едно време мене все с аспирин ме лекуваха,- аспирин и амидофен(въпреки ,че съм от лекарска фамилия),разтривка-масаж и изпотяване.Треньорът-също .аспирин и тренировка и на другият ден си кукуряк.Сега избуяха лекарства като парацитамола ,спряха амидофена ,че имал странични ефекти-сякаш ,че парацитамола няма...

  26. 26 Профил на SSmart
    SSmart
    Рейтинг: 1343 Неутрално

    До коментар [#21] от "bgpainter":
    И аз ги правех тези работи до преди няколко години!Не се занимавай със зали и тежести -вредят повече от колото помагат!

  27. 27 Профил на Irina
    Irina
    Рейтинг: 1366 Любопитно


    [quote#26:"SSmart"]Не се занимавай със зали и тежести -вредят повече от колото помагат! [/quote]
    А какво трябва да правим (освен джогинг в парка)?

  28. 28 Профил на valve_stem
    valve_stem
    Рейтинг: 1448 Весело

    До коментар [#26] от "SSmart":

    Аз съм мацка и не огъвам железа, а по-скоро раздвижвам и не вдигам нищо тежко... само за релефче
    В общи линии колкото и да съм уморена от работа много яко си разпускам там. Ама навици от години, какво да се прави, просто не мога без да ходя там.

    Жената е покана за щастие
  29. 29 Профил на SSmart
    SSmart
    Рейтинг: 1343 Весело

    До коментар [#28] от "bgpainter":
    В такъв случай бягай от пътеките - разбиват ставите! Ако правиш кросчета да е на стадиона или сред природата- там е истината! Успех!

  30. 30 Профил на Paprika
    Paprika
    Рейтинг: 877 Неутрално

    Редовно спортувам, ходя да тичам в парка или на аеробика като е по студено.не знам дали е заради това, но рядко боледувам, случва ми се на няколко години веднъж, температура не си спомням от колко години не съм вдигала.

    На 12 май с 27 номер
  31. 31 Профил на valve_stem
    valve_stem
    Рейтинг: 1448 Весело

    До коментар [#29] от "SSmart":

    Не бягам, колената са ми скъпи много.
    Ползвам степер по много - отразява се прекрасно за задната част на краката и д-то - целулит нула.

    Жената е покана за щастие
  32. 32 Профил на Ивайло Киров
    Ивайло Киров
    Рейтинг: 489 Неутрално

    До коментар [#22] от "bgpainter":

    Аз не ходя на Марс да го практикувам това.
    Пълно е по тези места с хора, които носят скритите и явните си болести и микроби и лоши хигиенни навици.
    Самозаразяването също е възможно.
    Болестотворни латентни бацили има навсякъде в човешкото тяло.
    В устата, в гърлото, в дебелото черво.... и само чакат да ни спадне имунитета или да не си измием ръцете след като сме си бърсали задника, а в планината чистата вода за миене и пиене си е лукс.
    Стадата от животни които дрискат навсякъде са заразили откритите водоеми.
    Няма как средата да е стерилна.









    Общо 105 дена БАН от 3 март до 24 юни. Изглежда съм бръкнал в ...*здравето* на Нощник..
  33. 33 Профил на Лудколю Деликолев
    Лудколю Деликолев
    Рейтинг: 826 Неутрално

    Абе не съм съвсем съгласен. Ако се усетиш преди да се разболееш напълно една умерено тежка и изцеждаща тренировка, след това горещ душ, два аспирина - и си патрон. Виж ако си легнал да боледуваш няма смисъл.

  34. 34 Профил на herbaltea
    herbaltea
    Рейтинг: 630 Неутрално

    До коментар [#29] от "SSmart":

    Разбил ви се е мозъка, не ставите. От години тичам всякакви дистанции от 5 до 25 км и никакви стави не са ми се разбили. Митът за разбиването на ставите идва най-вече от:
    - недостатъчно загряване
    - несъобразяване на собствените възможности с дистанцията и темпото
    - неподходящ избор на наклон за бягане
    и т.н. (да не продължавам). С други думи - бягай колкото можеш и не се надценявай, понеже после после не само стави болят ами и цялото тяло.

    НАЦИ ->КОМУНИ<- СТИТЕ са най-новото зло за България!
  35. 35 Профил на SSmart
    SSmart
    Рейтинг: 1343 Неутрално

    До коментар [#34] от "herbaltea":
    Аз бягах повече от 30 г. и проблемите ми започнаха когато за половин година бях принуден да бягам на пътека! След тази половин година продължих на земя ,но беше вече късно и в момента не мога и там без надежда за оправяне.
    Нямам претенции за меродавност! Всеки сам за себе си си знае!

  36. 36 Профил на futurama
    futurama
    Рейтинг: 388 Неутрално

    Това е известно, но е добре да се напомни. Дневник, рубриката ще е по-интересна, ако просто копирате подбраните новини от тук:

    http://www.buckinstitute.org/healthyaging

  37. 37 Профил на futurama
    futurama
    Рейтинг: 388 Неутрално

    До коментар [#35] от "SSmart":

    Поразрових се и не открих потвърждение за връзка между бягането и проблемите с коленете. Изглежда е спорен въпрос. Най-интересната и достъпна статия, която намерих по въпроса, е тази:

    http://www.myhealthnewsdaily.com/2427-5-experts-answer-running-bad-knees.html

    Сигурно има много променливи в това уравнение. Сигурно зависи от цялостния стил на живот. Примерно от диетата.

    Ето и една статистика на CDC за артрита:

    http://www.cdc.gov/arthritis/data_statistics/arthritis_related_stats.htm

    Внушението е голяма работа. Като прочетох мнението ти и почнаха да ми парят коленете. Аз тичам по стълби, отскоро, за което не ми трябват учени за да знам, че не е готино за коленете, но внимавам как го правя.

    Добрата новина от бъдещето е, че в момента се правят обнадеждаващи опити за възстановяване на хрущял със стволови клетки.

  38. 38 Профил на SSmart
    SSmart
    Рейтинг: 1343 Неутрално

    Не съм говорил за колене ,а за стави! При мен проблем са ахилесите! Сигурен съм и без да съм чел,че има връзка и с диетата!

  39. 39 Профил на futurama
    futurama
    Рейтинг: 388 Неутрално

    До коментар [#38] от "SSmart":

    Някой горе спомена колене и реших, че за това говориш. За диетата имах превид хранене, което стимулира например производството на колаген, който е важен за хрущяла и кожата, но не исках да уточнявам, защото не знам тази седмица коя теория е на мода.

  40. 40 Профил на begajmani
    begajmani
    Рейтинг: 435 Неутрално

    Кой се поти от анаеробни тренировки? Аз лично не.
    Да тичаш болен за мен е леко глупаво. Но лицеви и набирания може. И задължително корем, защото от "лекуването" на грипа с "дай да хапна това и дай да хапна онова" се качва доста.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах