През изминалата година 8700 души не са приети в "Пирогов" заради липса на здравни осигуровки

© Красимир Юскеселиев



През изминалата година 8700 души са потърсили медицинска помощ в "Пирогов", но не са получили такава заради липсата на здравни осигуровки. Това заяви директорът на болницата Асен Балтов. От "Пирогов" уточниха, че това е трайна тенденция, която продължава и през тази година.


Коментари (47)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10056 Неутрално

    Бърза помощ не беше ли извън здравните осигуровки?

  2. 2 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 2653 Неутрално

    Демокрация, кво да прайш. Има и такива дето не им се дават пари за осигуровки и с нЕкой уеф джобпарасъ на доктора минават.

  3. 3 Профил на 4ort
    4ort
    Рейтинг: 1209 Неутрално

    До коментар [#1] от "penetrating":

    Пирогов и Бърза помощ нЕмат нищо оПщо.

  4. 4 Профил на ЗаНи3А
    ЗаНи3А
    Рейтинг: 2895 Любопитно

    "но не са получили такава заради липсата на здравни осигуровки" - не е ли сПЕШната помощ без алтернатива? Не е ли "Пирогов" болница за спешна помощ? Пак трябва да спретват нЕкой и друг закон.

    Коментиране на анализираното, вече...
  5. 5 Профил на ЗаНи3А
    ЗаНи3А
    Рейтинг: 2895 Неутрално

    До коментар [#3] от "4ort":

    Университетска многопрофилна болница за активно лечение и спешна медицина „Николай Иванович Пирогов“, ЕАД е най-големият по рода си център за спешна медицинска помощ в България

    Коментиране на анализираното, вече...
  6. 6 Профил на 4ort
    4ort
    Рейтинг: 1209 Неутрално

    До коментар [#5] от "ЗаНи3А":

    Тавагиш чукча, преди да пишеш чети!!
    Ти тавагишч, различаваш ли Бърза помощ, Неотложна и Спешна помощ?

  7. 7 Профил на GreenEyes
    GreenEyes
    Рейтинг: 2765 Неутрално

    Българските (не) здравни заведения са места за бавно (мъчително) или бързо ( не толкова мъчително) умъртвяване на българите. Дори само поради тази причина двата и половина милиона българи напуснали България няма никога да се върнат.

  8. 8 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10056 Неутрално

    До коментар [#3] от "4ort":

    Не знаех, ще го имам предвид :)

  9. 9 Профил на 4ort
    4ort
    Рейтинг: 1209 Неутрално

    До коментар [#7] от "GreenEyes":

    Дрогарьо,, двата и половина милЬОна, които напуснаха България няма да се върнат, защото тук управляа още Партията, а не заради здравеопазването.

  10. 10 Профил на leslin
    leslin
    Рейтинг: 484 Неутрално

    Спешна помощ е тогава ,когато си закаран до Пирогов с кола за спешна помощ.И тогава независимо имаш или нямаш осигуровки,ти се оказва безплатно спешна помощ.Отидеш ли на крака там по собствена инициатива,те водят че не се нуждаеш от спешна помощ,и ти пишат сумата по сметката за лечението. Щото някои си мислят,че ако нямат осигуровки,могат да си спестят парите за преглед при джипи,като отидат за преглед и лечение в Пирогов,щото там всичко е "безплатно"

  11. 11 Профил на GreenEyes
    GreenEyes
    Рейтинг: 2765 Неутрално

    До коментар [#7] от "GreenEyes":двата и половина милЬОна, които напуснаха България няма да се върнат, защото тук управляа още Партията, а не заради здравеопазването.
    —цитат от коментар 9 на 4ort


    Така е, вашата партия не е падала от власт. Тя си упрявлява почти без прекъсване от 1944 година насам. Съответно си прав за здравеопазването в татковината, което е една от вариациите на тема "антибългарско комунистическо упрвление". Дори ако идваш от планетата Зог и си проспал 72 години от българската история, пак би го проумял, ако прекараш един месец в България. Айде със здраве и отдалече.

  12. 12 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3062 Неутрално

    Ако имаш легитимен доход, няма как да ни си платил данък здраве. Ако нямаш никакъв, той Господ ще те лекува. Както при първобитните хора. При социализма имаше безплатно здравеопазване, сега вече няма, защото сме свободни да умрем.

  13. 13 Профил на Uprsport
    Uprsport
    Рейтинг: 680 Неутрално

    Похвални са усилията на учениците от Троян за това, че са изработили 6000 мартеници. Придобили са трудови умения (да се надяваме и знания за функционирането на икономиката и финансите, които ще бъдат в полза на тях и на България).
    Не са похвални обаче действията на здравния министър, НЗОК и всички други чиновници имащи отношение към осигуряване дейността на "Пирогов". Да събираш пари от продажбата на мартеници за да купиш съвременни хирургически инструменти за водеща многопрофилна болница за активно лечение и спешна медицина е меко казано несериозно. В мен остава единствено надеждата добрите знания и умения придобити от учениците от Троян да не се изродят в управленчески "умения" на управляващия "елит".

  14. 14 Профил на Антикорупционен блок-Да Корупция!
    Антикорупционен блок-Да Корупция!
    Рейтинг: 2725 Разстроено

    Демокрацията иска жертви! Да мрем, ако трябва! За демокрацията да е!

    Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на ток
  15. 15 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 2000 Любопитно

    Първа помощ е тази помощ, която се оказва от хора намиращи се най-близко до пострадалият. Първата помощ не предполага специализирани медицински познания, апаратура, медикаменти и инструменти. Задачата на Първата помощ е максимална защита на пострадалият от продължаващо увреждащо въздействие и помощ за запазване на неговият жизнен потенциал, което аз определям като организирането за пострадалия на максимално неутрална среда и възможност за максимално разгръщане на неговите собствени защитни механизми. Всеки човешки организъм е добре проектиран и максимално защитен. В такава ситуация трябва да помагаме на собствените му възможности за оцеляване.

    Спешната помощ се оказва от СПЕЦИАЛНО ОБУЧЕН ПЕРСОНАЛ със СПЕЦИАЛНА АПАРАТУРА и МЕТОДИ. В България това се прави от доктори, в почти всички останали развити страни от ПАРАМЕДИЦИ. Задачата на СПЕШНАТА ПОМОЩ е, да стабилизира и в повечето случаи да транспортира пострадалият до МЕДИЦИНСКО ЗАВЕДЕНИЕ. С няколко думи, СПЕШНАТА ПОМОЩ трябва да закара пациента ЖИВ до болницата, където случаят се поема от доктори с различни специалности и съвършено различни методи.

    Неотложната медицинска помощ се осъществява само и единствено във Медицински заведения и се регламентира с:
    НАРЕДБА № 10 ОТ 31 МАЙ 1994 Г. ЗА НЕОТЛОЖНАТА МЕДИЦИНСКА ПОМОЩ

    Който пита, е глупак за пет минути. Който не пита, си остава глупак завинаги
  16. 16 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 3334 Неутрално

    До коментар [#1] от "penetrating":

    Бърза помощ не беше ли извън здравните осигуровки?
    —цитат от коментар 1 на penetrating


    За съжаление е. А не би трябвало. Всякаква медицинска помощ на здравно неосигурени лица трябва да бъде отказвана, освен срещу заплащане. Върнатите 8 700 души са тарикати без здравни вноски, които отиват в Пирогов за да минат като спешни случаи без въобще да са такива. И правилно са били върнати.

  17. 17 Профил на bodensee
    bodensee
    Рейтинг: 426 Разстроено

    Значи в Западна Европа всеки работещ може да плаща средно по 15% от дохода си за здравна осигуровка, а тарикатите в БГ - Не! Тук здравната застраховка е задължителна, защо рано или късно почти на всеки се случва да потърси мединска помощ, недай Боже Спешна. Колко време е нужно на българина да открие топлата вода, че безплатно здравеопазване няма и че в момента в БГ то е крайно недофинасирано и затова дори на здравноосигурените се налага да доплащат. Но все пак ми простете, че задавам такива „безумни“ въпроси. Най–вероятно съм безкрайно наивен и тъп за да вникна в логиката и душевността на българина!

  18. 18 Профил на socialen
    socialen
    Рейтинг: 1220 Неутрално

    Това е плачевният резултат от 27 години Класически Пазарен Либерализъм, познат днес още като Неолиберализъм, Палеолиберализъм, Пазарен Фундаментализъм и Либертарианство, Дясно, Реформаторство и остеритетен Фетишизъм, който ни се продаде като "Демокрация". Срамота!

    Бях блокиран 69 пъти: 22.06-22.07; 12-19.06; 5-6.06; 25-26.05; 10-17.04; 5 -8.04; 27-28.02; 30.1-6.2; 29.12-29.1; 28.11-28.12; 24.10-24.11; ... Пиша и в dnes.bg
  19. 19 Профил на socialen
    socialen
    Рейтинг: 1220 Неутрално

    До 1989 година всички без изключение се лекуваха.

    Бях блокиран 69 пъти: 22.06-22.07; 12-19.06; 5-6.06; 25-26.05; 10-17.04; 5 -8.04; 27-28.02; 30.1-6.2; 29.12-29.1; 28.11-28.12; 24.10-24.11; ... Пиша и в dnes.bg
  20. 20 Профил на socialen
    socialen
    Рейтинг: 1220 Неутрално

    Напълно неразбираемо след като демографската криза тука е най-висока в Света.

    Бях блокиран 69 пъти: 22.06-22.07; 12-19.06; 5-6.06; 25-26.05; 10-17.04; 5 -8.04; 27-28.02; 30.1-6.2; 29.12-29.1; 28.11-28.12; 24.10-24.11; ... Пиша и в dnes.bg
  21. 21 Профил на hipocrat20060
    hipocrat20060
    Рейтинг: 412 Весело

    Това е плачевният резултат от 27 години Класически Пазарен Либерализъм, познат днес още като Неолиберализъм, Палеолиберализъм, Пазарен Фундаментализъм и Либертарианство, Дясно, Реформаторство и остеритетен Фетишизъм, който ни се продаде като "Демокрация". Срамота!
    —цитат от коментар 18 на socialen


    Аз пък като по-прост от теб го казвам така: Всеки трябва да си плаща масрафа! Останалото е бошлаф!

  22. 22 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 7702 Неутрално

    "Асен Балтов изрази задоволство, че тази година по Великден в "Токсикологията" на болницата няма настанени деца, които да са препили"

    Слаб родителски контрол, вероятно мама и татко също са паднали под масата

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  23. 23 Профил на bludniq_sin
    bludniq_sin
    Рейтинг: 1611 Неутрално

    До коментар [#6] от "4ort":

    доста слабо, колега, доста слабо.

    Лесно е - http://gramatika-bg.com/pravopis/koga-pishem-pi6em-i-i-koga-j.html
  24. 24 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 3334 Неутрално

    До коментар [#19] от "socialen":

    До 1989 година всички без изключение се лекуваха.
    —цитат от коментар 19 на socialen


    Това е комунистическа пропаганда. Тъпа, естествено. Но понеже тук става дума за върнати от "Пирогов" държа да Ви кажа, че това се случваше и преди 1989 г. Лично мен от спешната хирургия са ми казвали да не се правя на много интересен че са ми по-близо и са ме отпращали да си решавам проблема със забралия нокът в районната поликлиника на Руски паметник.

  25. 25 Профил на Bramasole
    Bramasole
    Рейтинг: 4640 Весело

    До коментар [#21] от "hipocrat20060":

    Нямам против да бъда на нивото на Вашата "простотия", защото и аз мисля така. Редовните платци на данъци у нас са потърпевши във всяко отношение - те си плащат и здр.-осиг. вноски чрез отчисления на доходите, и за платени прегледи, поради липса на направления.

    "Човек не се дави, като падне във водата, а като остане там” - Едуин Луис Коул
  26. 26 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2365 Любопитно

    До коментар [#21] от "hipocrat20060":

    "Всеки трябва да си плаща масрафа! "
    Е как да плати човек авансово като не знае дали няма да го погребат или направят инвалид!? Ей на, откакто са въведени здравните осигуровки, от 1999 г., броят на инвалидите се е увеличил от 122 хил. души за 2002 г. на 860 хил. инвалидни пенсии. Това са загубени половин милион здравни осигуровки годишно. Заради неефективна медицина броят на болничните е увеличен на 36 млн. болнични дни - това са още 120 хил. загубени здравни осигуровки годишно. Отделно увеличената смъртност -най-високата в Европа, по 110 хил. годишно въпреки намалялото с 20% население.
    При такива резултати как човек да плаща по 2448 лв. годишно? На всичко отгоре му увеличаван пенсионни данък, що не стигат парите за инвалидни пенсии.

  27. 27 Профил на rainbou1
    rainbou1
    Рейтинг: 750 Неутрално

    Преди 2 години имах нужда от спешна помощ и още тогава пролича нежеланието на хората от линейката да ме вземат...май първо си провериха ЕГН-то дали съм здравноосигурен и чак тогава тръгнахме..

  28. 28 Профил на Македонски ☦
    Македонски ☦
    Рейтинг: 690 Неутрално

    Съвсем политкоректно сте пропуснали да спометете етническия им състав. Те имат кулутната особеност след като се напият (с помощите за децата си), да си решават споровете я с брадви, я с ножове, а по-заможните и с огнестрелно оръжие.

  29. 29 Профил на PavelCZ
    PavelCZ
    Рейтинг: 2056 Неутрално

    Тук с неосигурени процедираме по друг начин - дава им се помощ, колкото да преживеят, после им се издават сметки и, ако не платят, се вкарват в държавните регистри (май са общи за цялата ЕС) на длъжниците. Освен, че им се пращат съдия-изпълнители.
    Вярно е, не си събираме 100 % от вересиите, но и никой не може да ни обвини, че отказваме животоспасяващо неотложно лечение.

    E PLVRIBVS VNVM
  30. 30 Профил на hipocrat20060
    hipocrat20060
    Рейтинг: 412 Неутрално

    До коментар [#21] от "hipocrat20060":"Всеки трябва да си плаща масрафа! "Е как да плати човек авансово като не знае дали няма да го погребат или направят инвалид!? Ей на, откакто са въведени здравните осигуровки, от 1999 г., броят на инвалидите се е увеличил от 122 хил. души за 2002 г. на 860 хил. инвалидни пенсии. Това са загубени половин милион здравни осигуровки годишно. Заради неефективна медицина броят на болничните е увеличен на 36 млн. болнични дни - това са още 120 хил. загубени здравни осигуровки годишно. Отделно увеличената смъртност -най-високата в Европа, по 110 хил. годишно въпреки намалялото с 20% население.При такива резултати как човек да плаща по 2448 лв. годишно? На всичко отгоре му увеличаван пенсионни данък, що не стигат парите за инвалидни пенсии.
    —цитат от коментар 26 на wanderer


    Пълна каша си забъркал в опита си да се оправдаеш сам пред себе си за това дето се скатаваш с плащането на осигуровки! Нищо общо няма проблема с ТЕЛК, болничните и дори смъртността!

  31. 31 Профил на hipocrat20060
    hipocrat20060
    Рейтинг: 412 Неутрално

    До коментар [#21] от "hipocrat20060":Нямам против да бъда на нивото на Вашата "простотия", защото и аз мисля така. Редовните платци на данъци у нас са потърпевши във всяко отношение - те си плащат и здр.-осиг. вноски чрез отчисления на доходите, и за платени прегледи, поради липса на направления.
    —цитат от коментар 25 на Bramasole


    Добре е повече такива "простаци" като нас двамата да щъкат из татковината ни. С последното за платените прегледи не съм съвсем съгласен (аз съм семеен лекар и имам малко по-друго виждане по въпроса), но конструктивният ни подход ще ни даде възможност да стигнем до компромис и разбирателство!

  32. 32 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2365 Весело

    До коментар [#30] от "hipocrat20060":

    "Нищо общо няма проблема с ТЕЛК, болничните и дори смъртността!"
    Прав сте! То, парите от здравни осигуровки нали отиват за луксозни лимузини, кабинети и екскурзии на директорите на търговските дружества "Болница".
    И да, какво общо имат лекарите със смъртността. Забравих, че е грижа на Погребалните агенция. Като вдигнат цените на услугите си и клиентите няма да прибягват към услугите им.

  33. 33 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2365 Любопитно

    До коментар [#29] от "PavelCZ":

    "после им се издават сметки"
    На какъв адрес? Защото тука ни регистри имаме (наличните са непълни дори имаме над 600 хил. фиктивни избиратели), ни може да се посочи адрес/имот за изпълнение на съдия-изпълнителите. Дори вкарването в затвора струва по-скъпо отколкото заобикалянето на закона за здравното осигуряване с едни 750 лв. за "възстановяване на осигурителни права" за три години назад. Същите тия пари, 832 лв., ги плащам за четири месеца без да съм ползвал "здравни услуги" от началото на рИформата и от преди това. У нас, колкото повече не ползваш, толкова повече плащаш ... за безхаберието на едни, скатаващи се с болнични, и други, издаващи им болнични.

  34. 34 Профил на ivan_
    ivan_
    Рейтинг: 4302 Неутрално

    До коментар [#16] от "Един препатил":

    Казваш щом нямаш пари да умираш...

    Интересно становище!

    Аз не съм съгласен!
    Смятам, че следва да се оказва безплатна спешна помощ за всички български граждани!

  35. 35 Профил на ivan_
    ivan_
    Рейтинг: 4302 Неутрално

    До коментар [#17] от "bodensee":

    И когато нямаш доход защото си безработен?

    Колко са средно 15% от 0?

  36. 36 Профил на hipocrat20060
    hipocrat20060
    Рейтинг: 412 Неутрално

    До коментар [#30] от "hipocrat20060":"Нищо общо няма проблема с ТЕЛК, болничните и дори смъртността!"Прав сте! То, парите от здравни осигуровки нали отиват за луксозни лимузини, кабинети и екскурзии на директорите на търговските дружества "Болница".И да, какво общо имат лекарите със смъртността. Забравих, че е грижа на Погребалните агенция. Като вдигнат цените на услугите си и клиентите няма да прибягват към услугите им.
    —цитат от коментар 32 на wanderer


    Пак общи приказки! Лозунги за прикриване на нежеланието да се спазват наредбите! Типична нашенска черта! Все някой друг ни е виновен, че паркираме в градинката пред блока например!

  37. 37 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 3334 Неутрално

    До коментар [#34] от "ivan_":

    До коментар [#16] от "Един препатил":Казваш щом нямаш пари да умираш...Интересно становище!Аз не съм съгласен!Смятам, че следва да се оказва безплатна спешна помощ за всички български граждани!
    —цитат от коментар 34 на ivan_


    Не се правете на луд. Не съм казвал "щом нямаш пари". Казвам "щом не плащаш". Това са две много различни неща. Колкото до умирането - да, казвам го! Пет души трябва да умрат на малкия паркинг пред "Пирогов" за да се наредят на опашки и си платят здравните вноски 1,2 млн. тарикати дето си мислят, че другите са луди да ги носят на гърба си. И хич не ми се умилявайте за тези, които наистина нямат пари. Има си много начини да им се помогне. Включително и от страна на свръхбогатата Българска православна църква.

  38. 38 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3062 Неутрално

    "Това е плачевният резултат от 27 години Класически Пазарен Либерализъм, познат днес още като Неолиберализъм, Палеолиберализъм"
    До коментар [#21] от "hipocrat20060":

    Много сложно беее! И никой не те разбра. Кажи го простичко "криминална държава".

  39. 39 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 9430 Неутрално

    В този брой не осигурени повече от 80% със сигурност са ромляни.

  40. 40 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3062 Неутрално

    В този брой не осигурени повече от 80% със сигурност са ромляни.
    —цитат от коментар 39 на Peni Nikol


    Те не ходят в Пирогов.

  41. 41 Профил на ivan_
    ivan_
    Рейтинг: 4302 Неутрално

    До коментар [#37] от "Един препатил":

    Значи има два варианта за да не си платиш здравните вноски.
    Не можеш, защото нямаш пари
    или
    не искаш въпреки, че имаш пари.

    Ако не искаш си има механизми държавата да си вземе дължимото.
    Ако държавата не използва тези механизми не означава, че следва да "санкционираме" чрез отказ от здравеопазване.

    Ако не можеш, някой друг плаща вместо теб и това следва да е регламентирано чрез закон/и.
    За съжаление във България не е така. И да не можеш държавата вместо да регламентира кой ще плати те гони за здравни задължения.

    Имате според мен доста крива ценностна система за да напишете "Пет души трябва да умрат на малкия паркинг пред "Пирогов" за да се наредят на опашки и си платят здравните вноски 1,2 млн. тарикати дето си мислят, че другите са луди да ги носят на гърба си."

  42. 42 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10056 Неутрално

    До коментар [#16] от "Един препатил":

    Значи кашата е пълна...

  43. 43 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7870 Неутрално

    " Пирогов" като болница и за спешна медицина може ли да отказва лечение, ако наистина е спешно.

  44. 44 Профил на hipocrat20060
    hipocrat20060
    Рейтинг: 412 Неутрално

    До коментар [#43] от "Роси":

    Ако наистина е спешен - не, разбира се, като това се отнася за всяко едно лечебно заведение, независимо дали е амббулатория на семеен лекар, кабинет на консултант или болница от какъвто и да е калибър! Записано е изрично в Закона за здравето и това е едно от малкото неща, които всеки лекар наистина е длъжен да върши безплатно. Разминаванията идват в тълкуването на понятието "спешен" - нашенците са свикнали да наричат всеки сопол спешно състояние, а това не е така!

  45. 45 Профил на PavelCZ
    PavelCZ
    Рейтинг: 2056 Неутрално

    До коментар [#33] от "wanderer":

    Системите явно са много различни. Тук няма неосигурени граждани. Ако си гражданин, или се осигуряваш в някоя от здравните каси според дохода си (те са 7), или си "държавно осигурен", т.е. си дете/учащ до 26 навършени години, пенсионер, професионален войник или безработен. Държавно осигурените са по принуда към "Всеобща Здравна Каса" и вноските им се плащат от бюджета и се актуализират спрямо минималния осигурителен доход.
    Така че при нас неосигурени чешки граждани няма. Изключенията са граждани, живяли по-дълго от 6 месеца зад граница и прекъснали осигуровките си тук. Те обаче имат поне задгранични паспорти, което ги прави много лесно идентифицируеми.
    За чужденци от ЕС няма проблем - всички сме осигурени в страните си и осигуровките се признават за неотложни грижи.
    Граждани от страни извън ЕС може обаче да не са осигурени, или нашата система да няма договорни отношения с техните системи. Тогава - както казах - работи се, но им се издава сметка. Ако не я платят - и те имат паспорти, правят се правни постъпки пред техните страни чрез посолствата им, понякога, при големи суми - направо през правните системи на техните страни. бавно и сложно е, но става.

    E PLVRIBVS VNVM
  46. 46 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 5462 Неутрално

    До коментар [#29] от "PavelCZ":

    Същото важи и за САЩ,спешното отделение -ЕР не връща абсолютно никой без значение имаш или нямаш осигуровка,след това се опитват да си съберат парите.

    klimentm
  47. 47 Профил на murry
    murry
    Рейтинг: 521 Гневно

    Понеже съм син на медици (лека им пръст на майка ми и баща ми), искам да кажа - това е истинско безобразие - да откажеш медицинска помощ на човешко същество, което се нуждае от нея. Какво са лекарите - ЛЕКАРИ, или някакви застрахователни агенти, търговци или нещо подобно? Искам да припомня на всеки с диплома на медик, който вероятно е забравил - В ПЪРВИ КУРС СТЕ ПОЛАГАЛИ ХИПОКРАТОВА КЛЕТВА! Припомнете си думите от нея, които сте изричали! И ако не искате да помагате на болни хора, при всякакви обстоятелства - сменете си професията!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах