Предаването "Топ Гиър" отново е уличено в подвеждащо представяне на електромобил

© shutterstock



Предаването на BBC за автомобили "Топ Гиър" беше уличено в клевета от "Нисан", след като в последното си издание през юли представи електрическия модел на компанията Leaf, съобщи вестник "Гардиън".


В епизода от 31 юли водещите Джереми Кларксън и Джеймс Мей изпробват Nissan Leaf в 100-километрово пътуване до Клийторпс в графството Линкълншир. Когато стигат до град Линкълн, приблизително по средата на пътя, батерията на колата внезапно пада и се налага да се придвижват с бутане. Заключението на водещите е, че "електромобилите не са бъдещето".


В Nissan Leaf обаче има устройство, което запаметява информация за състоянието на батерията. Данните от него са показали, че компанията е доставила автомобила напълно зареден, но авторите на шоуто са изтощили батерията преди тръгването си, така че да остане заредена само до 40% от капацитета си. Според "Нисан" не е възможно водещите да не са знаели за това, тъй като дисплеят на автомобила съобщава на водача за колко километра ще му стигне енергията. В шоуто обаче на зрителите не се съобщава, че батерията е била заредена под 50%, коментира случая вестник "Таймс". Според вестника данните от компютъра на колата сочат също, че тя е обикаляла 15 километра по улиците на град Линкълн, докато батерията напълно се изтощи.



Това не е първият случай, в който "Топ Гиър" се опитва да убеди зрителите си, че електромобилите не стават за нищо. В момента срещу шоуто тече съдебно дело, заведено от производителя на електромобили "Тесла" заради твърдението, че техният модел Roadster изминава само 90 километра с едно зареждане вместо 340, както твърди компанията. Изпитанието на автомобила в предаването е показало също, че батерията е паднала внезапно. Според "Тесла" обаче провалът е бил режисиран и твърденията са неверни.


Изпълнителният продуцент на "Топ Гиър" се аргументира, че предаването не е имало за цел да тества твърденията на производителите за пробега на електромобилите, нито е твърдяло, че те са неверни. Но в случая с модела на "Нисан" зрителят наистина остава с впечатлението, че колата внезапно отказва, при това в град без зарядни станции за електромобили. На въпрос на "Таймс" един от водещите, Джереми Кларксън, признава, че е знаел за частично изтощената батерия преди тръгването. Според него обаче "така се прави телевизия."


Повторният скандал с "Топ Гиър" предизвика остри критики срещу BBC, които продължават да продуцират и продават епизодите на предаването, въпреки че то очевидно нарушава железните редакционни правила на обществената медия. Това, което отличава ВВС, е липсата на реклама и бизнес интереси, но и наличието на строги стандарти за точност и безпристрастност, изключващи умишленото подвеждане на зрителя, коментира "Гардиън".


Според вестника предаването има целенасочена политика за проповядване на екстремна форма на либертарианство и индивидуализъм, подиграва се на усилията за опазване на околната среда и насърчава стил на шофиране, който застрашава спокойствието и живота на околните. То често създава впечатлението, че правилата за безопасност на пътя са просто досадни ограничения, които могат да бъдат нарушавани с лека ръка, пише още "Гардиън". "Топ Гиър" има ключова роля за насаждането на толерантност към агресивното шофиране и дори възхищение към него, допълва вестникът.


Предаването, което се излъчва и в България, се радва на голям зрителски интерес и финансов успех и е сред най-добре продаваните продукции на BBC. Критиците на "Топ Гиър" предполагат, че това е факторът, който кара ръководството на медията да си затваря очите пред нарушенията на редакционните правила от страна на авторите му.

Ключови думи към статията:

Коментари (61)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на ironhorse
    ironhorse
    Рейтинг: 1267 Неутрално

    Тук е ясно.
    Нисан да заведат дело, дай Боже да го спечелят, пък аудиторията да си прави изводите !

    Комунизмът/социализмът, фашизмът и ислямският фундаментализъм са еднакво човеконенавистни идеологии за методично изтребване на човечеството!
  2. 2 Профил на alchemist
    alchemist
    Рейтинг: 1369 Неутрално

    "На въпрос на "Таймс" един от водещите, Джереми Кларксън, признава, че е знаел за частично изтощената батерия преди тръгването. Според него обаче "Така се прави телевизия.""

    Или някой дава петродолари за правилните внушения!

    Ако спориш с идиот, вероятно точно същото прави и той.
  3. 3 Профил на diegos
    diegos
    Рейтинг: 1584 Неутрално

    Ако са направили такъв номер, не им прави чест. Предаването е хубаво, с онази типично британска щипка чувство за хумор. Понякога обаче прекаляват с шовинизма- особено Джереми... а останалите от екипа явно му подражават

  4. 4 Профил на B52
    B52
    Рейтинг: 1607 Неутрално

    Джереми Кларксън, признава, че е знаел за частично изтощената батерия преди тръгването. Според него обаче "Така се прави телевизия."

    Може да са купонджии, но определено са И доста рядки лайна. Телевизия не знам как се прави, ама се нядявам да си съдят до дупка и до разоряване за системно разпространяване на лъжлива информация!
    Целта - забавление - не оправдава средствата. Поне в БиБиСи би следвало да е така!

    He had decided to live forever or die in the attempt, and his only mission each time he went up was to come down alive.
  5. 5 Профил на 1951
    1951
    Рейтинг: 931 Неутрално

    "Топ гиър" е много яко забавление, но като цяло има много за какво да се замисли човек по отношение на политиката им.
    Това, което пишат в Таймс е безспорно. Екологията за Кларксън не важи. Ебавките с икономичните коли, хибридите и електромобилите са просто отвратително натрапени.
    А факта, че проповядват каране като за последно е неуспорим.
    Надявам се Нисан да им скъсат задниците!

    Цензуриран от "Икономедиа"
  6. 6 Профил на vlado1978
    vlado1978
    Рейтинг: 1018 Неутрално

    не вървеше ли по ТВ7, не по бТВ?

  7. 7 Профил на brightside
    brightside
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Предаването не се дава по бтв ,а по вашата "любима" тв7

  8. 8 Профил на Dehumanizer
    Dehumanizer
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    "Предаването, което се излъчва и в България по bTV, се радва на голям зрителски интерес и финансов успех..."

    Съдейки по всичко среднощните убийци от бул. България - прокурорския син и оня другия, дето още не му казват името, са му почитатели. И не само те.

    «Высокоэффективная экономика при отсутствии реальных политических и гражданских свобод - хрустальная российская мечта.»
  9. 9 Профил на yavooor
    yavooor
    Рейтинг: 1500 Неутрално

    Никой от Топ Гиър никога не е шофирал опасно извън пистата. Това го правите вие и децата ви, които се състезават по улиците.

  10. 10 Профил на J.J.
    J.J.
    Рейтинг: 1166 Неутрално

    Гледах епизода и наистина се усещаше лека нотка на пресиленост, но както и да го гледаме Лондон -> Клийтхорпс е 303 км по най-краткия път, а максималния обсег на Лийф-а при напълно идеални условия е 222 км, а при по-реални е около 110 км. Топ гийр най-вероятно са снимали няколко пъти дадени участъци или нещо от сорта, но също така е всеизвестно, че водещите не са най-големите любители на електромобилите. Въпреки това, не мисля че едно дело би имало успех, защото просто е невъзможно от Лондон до Клийтхорпс да се стигне с едно зареждане с Лийф-а. Даже се учудвам, че са стигнали до Линкълн (223 км от Лондон). Нисан нямат case.

  11. 11 Профил на _az_
    _az_
    Рейтинг: 472 Неутрално

    "Според вестника данните от компютъра на колата сочат също, че тя е обикаляла 15 километра по улиците на град Линкълн, докато батерията напълно се изтощи."

  12. 12 Профил на J.J.
    J.J.
    Рейтинг: 1166 Неутрално

    Понеже няма функция едит, съжалявам аз не съм запомнил правилно. Не тръгват от Лондон, а от някъде по-близо. Зачеркнете горното мнение.

  13. 13 Профил на mobiman
    mobiman
    Рейтинг: 544 Неутрално

    Вече няма да гледам "Топ Гиър".

  14. 14 Профил на diegos
    diegos
    Рейтинг: 1584 Неутрално

    Самият Джереми е един от най високо платените водещи в ББС. Говореше се за близо 1 милион паунда. Все пак говорим за човек който е сменил в гаража си или притежаващ Ферари-та, Ламборджинита, високоскоростни версии на Мерцедес, БМВ-та, Астин Мартин, Мазерати и прочие...

  15. 15 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 3833 Неутрално

    С идването на електромобила, половината (и то от най-скъпите) чаркове на днешния автомобил заминават на кино. Двигател, впръскване, цялата електроника по запалването, катализатор, резервоар, стартер...дори скоростната кутия е под въпрос. Така всяка година протакане на това нововъведение гарантира милиарди печалби на старата индустрия - струва си да се залепи малко бакшиш на челото на 2-3 лайна в някакво предаване за реднекове, за да помътят водата

    ДЕОС - българските либерали. Няма други на хоризонта!
  16. 16 Профил на dgorgi
    dgorgi
    Рейтинг: 573 Неутрално

    Аз гледах едно предаване за електромобила на Мицубиши, който също го направиха на пух и прах и накрая го качиха на камион с платформа, за да стигнат за където бяха тръгнали. А дали и там не са пресилили леко нещата. Не им прави чест да мамят по този начин

  17. 17 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 3833 Неутрално

    До коментар [#16] от "dgorgi":

    На входа на музея на Мерцедес имаше една каручка, а под нея беше изписана мисълта на Кайзер Вилхелм II "Автомобилът е временно явление - Бъдещето принадлежи на коня! "

    ДЕОС - българските либерали. Няма други на хоризонта!
  18. 18 Профил на 1951
    1951
    Рейтинг: 931 Неутрално

    [quote#9:"yavooor"]

    Никой от Топ Гиър никога не е шофирал опасно извън пистата. [/quote]

    Да, карат с 200 км/ч на остров Ман щото там ограничения няма.
    Ама върви обяснявай на такива като теб, че народа е тъп и попива. И после кара по бул. България със същата скорост, но не отчита, че кара трошка и няма опит.

    Цензуриран от "Икономедиа"
  19. 19 Профил на Dude
    Dude
    Рейтинг: 652 Неутрално

    правилно, така се прави телевизия, нисан и да го съдят, ще го отнесе ББС, които са си направили сметката.

  20. 20 Профил на Тъпата майна
    Тъпата майна
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    За съжаление Нисан са прави - очевадно има хора, които приемат Топ Гиър за автомобилно предаване, а не за шоу, и които взимат абсурдните заключения от предаването и ги приемат за факти. За съжаление идиотите по света не са малко и трябва да се съобразяваме с тях...

    Това мнение е дело на една тъпа майна
  21. 21 Профил на alchemist
    alchemist
    Рейтинг: 1369 Неутрално

    До коментар [#10] от "J.J.":

    Явно не са тръгнали от Лондон(от статията):
    "В епизода от 31 юли водещите Джереми Кларксън и Джеймс Мей изпробват Nissan Leaf в 100-километрово пътуване до Клийторпс в графството Линкълншир."
    Което значи, че едно зареждане е повече от предостатъчно! Освен това според статистиката на батерията, при започване на пробега, батерията е била със заряд под 50%! Това ако не е манипулация...

    Ако спориш с идиот, вероятно точно същото прави и той.
  22. 22 Профил на diablo
    diablo
    Рейтинг: 483 Неутрално

    И аз съм изненадан и разочарован! Това не е случайно, явно са взели пари за да го направят. Смятам да ги бойкотирам!

  23. 23 Профил на Rael
    Rael
    Рейтинг: 717 Неутрално

    До коментар [#15] от "cinik":

    Очевидно е, че срещу електрическите автомобили се води война. Вече не може да се скрие, че се използват дори най-мерзките средства. Целта вече не е той да бъде спрян, а само процесът да бъде протакан. Някои хора печелят трилиони долари лесни пари от родажба на петрол, въпреки че на сондата той пак си струва толкова, колкото и преди 100 години - нищо. Целият свят плаща данък на дебелосерците от петролния бизнес и с тези пари те не могат да се разделят.
    Аз пък вече правя планове за следващата си кола, която ще е електрическа - тихичка, бърза и супер-икономична.

  24. 24 Профил на ТМаринов
    ТМаринов
    Рейтинг: 442 Неутрално

    Гледал съм го веднъж-опитват се да налагат стандарти в противоречие с истината.

  25. 25 Профил на Морски
    Морски
    Рейтинг: 1326 Неутрално

    До коментар [#15] от "cinik":

    Много си прав , идеята за електромобила е спъвана умишлено още от 70 -те , но вече е трудно да бъде спряна ( ех, ако електромобилите се бяха развивали 30-40 години , технологиите и електрониката са го позволявали)

    колкото повече,толкова повече
  26. 26 Профил на Tademan
    Tademan
    Рейтинг: 1948 Разстроено

    Предаването беше за мен много хубаво и професионално, но вече ще имам едно наум.

  27. 27 Профил на Gerasi
    Gerasi
    Рейтинг: 714 Неутрално

    "В Nissan Leaf обаче има устройство, което запаметява информация за състоянието на батерията. Данните от него са показали, че компанията е доставила автомобила напълно зареден, но авторите на шоуто са изтощили батерията преди тръгването си, така че да остане заредена само до 40% от капацитета си."

    Браво на Умните Японци сетили са се да пъхнат някоя и друга електронна джаджа така че отворковци като тези да не могат да ги измамят ! А може ви са се поучили от горчивият опит на TESLA.

    Изгони ГЕРБ преди да отровят Добружда заради шистовия газ, тогава освен бедни ще бъдем и гладни... Петиция http://citizenspeak.eu/node/45
  28. 28 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 1178 Неутрално

    Разбирам кларксън да ненавижда електромобилите и да иска от тях да правят неща за каквито не са предвидени (все пак той е доказан олигофрен), ама мей уж е по напред с технологиите, но и той е на същия акъл. И айде да кажем че електромобилите наистина в момента не могат да се ползват за дълги пътувания и човек трябва да си проверява колко пробег има ПРЕДИ да е тръгнал, както и да проверява къде са станциите за зареждане в началото, не когато му остават 10 мили. Нисана има много хубава навигация, на която с голям кръг се показва докъде могат да ти стигнат батериите. Освен това са много скъпи. Ама накрая като обсъждаха каква е алтернативата, мей се изцепи че е водород, и хонда вече били намерили отговора... и всички взеха да кимат. Това дали предаването трябва или не трябва да се взима на сериозно е едно, факта е че много хора го гледат и си формират мнението от него.

    А хонда наистина са го измислили, как да правят модел на водород вместо за 2 млн долара, "само" за 300-400 хил. Интересно колко ли станции за водород има в линкълн, и като говорят че тока за батериите може да замърсява повече от бензина в ДВГ (въпреки че има проучвания които доказват че и в най-лошия случай пак е по-добре), дали взимат предвид замърсяването за добива на петрол, транспорта и рафинирането? И според тях откъде се взима магически водорода? Сигурно ще кажат "ми от вода"... Нищо че на малкото колонки за водород в англия има емблемки на такива зелени фирмички като TOTAL и Eni. А те и останалите им дружки са основните които натискат за водород, за да не губят контрола върху производството и снабдяването с гориво. И другата изцепка че в зависимост от тарифата можело зареждането на тока да излезе колкото пълненето на резервоар като цена... но защо не казват че може и да излезе много по-малко, ако се ползва нощна тарифа, каквато е и идеята на електромобилите? Зареждаш в къщи на нощна тарифа, денем на станция за бързо зареждане със скъп ток само при необходимост... Бензина си има една цена на бензиностанцията, независимо сутрин ли зареждаш или вечер.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  29. 29 Профил на Джон Доу
    Джон Доу
    Рейтинг: 410 Неутрално

    Идеята за електромобила е неконкурентна. Единствената причина тя въобще да види бял свят са тия работи около климата.Ако беше конкурентна и реална не мислите ли ,че за толкова години все някой щеше да я развие ?

    И моля ви стига с тия глупави конспирации как петролните магнати спирали развитието на електромобила.

    В момента просто няма батерии , които да осигурят някаква конкурентност на резервоара в бензин/дизелите. Има много разработки за по-екологична кола и тук съм съгласен с Кларксън електромобила не е бъдещето.

    И естествено ,че шоуто ще е нагласено , то за това е шоу. Аз не съм виждал нито 1 сериозен тест направен от Топ Гиър в последните му 17 ! сезона. Точно този несериозен тон го поставя на върха на шоутата за автомобили.

    Всъщност за мен това е най-доброто ТВ предаване в последните 20 години.

    Понякога имат големи неточности и леко дразнят , но все пак целта на шоуто не е да те осведоми с голяма точност коя е по-изгодната кола ( за това си има хиляди други предавания и списания) , целта му е чисто и просто забавление.





    All I'm gonna do is just go on and do what I feel. Jimi Hendrix
  30. 30 Профил на Gerasi
    Gerasi
    Рейтинг: 714 Неутрално

    [quote#29:"jorji24"]Ако беше конкурентна и реална не мислите ли ,че за толкова години все някой щеше да я развие ?
    [/quote]
    Ами ето развиват я.

    [quote#29:"jorji24"]В момента просто няма батерии , които да осигурят някаква конкурентност на резервоара в бензин/дизелите. [/quote]

    Не бъди толкова сигурен, може и да има прототипи в нечия дисертация които в близко време да станат реалност. Иначе алтернативата Fuel-Cell също не е лоша. Така или иначе бензина/дизела като ефективност няма да мръднат повече от 30/35%

    Изгони ГЕРБ преди да отровят Добружда заради шистовия газ, тогава освен бедни ще бъдем и гладни... Петиция http://citizenspeak.eu/node/45
  31. 31 Профил на The Stig
    The Stig
    Рейтинг: 1113 Неутрално

    Няма да навлизам в дълги спорове около теориите за конспирация и дали въобще има смисъл и бъдеще в електрическите автомобили. Който вярва и най-вече може - купува, който не - не, а и еко фанатиците никога няма да разберат удоволствието от управлението на автомобила.
    Мисълта ми е друга. Снощи се прибрах от морето (което едва ли би станало с Leaf и iOn, дори да ги сменям по трасето) и ситуацията с некадърниците на пътя е станала доста заплашителна! Мнозинството шофьори просто не могат да карат. Затова, независимо какъв автомобил управлявате, по-добре впрегнете този модерен еко гняв в нещо по-ползотворно, като например усъвършенстване на шофьорските си умения или тези на вашите деца. Това може да ви спаси живота, за разлика от драскането по форуми.

  32. 32 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 1178 Неутрално

    До коментар [#31] от "The Stig":

    мда, точно "еко гневните" карат като ненормални по пътищата от морето до софия и обратно. Само те са, друг няма кой да е просто.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  33. 33 Профил на The Stig
    The Stig
    Рейтинг: 1113 Неутрално

    Офф... Айде пак! На този етап купуването на електричка е само прищявка. Няма нормален човек, който да даде поне 30000 евро/60000 лева за автомобил, с който изминаването на 500 километра ще му коства повече от денонощие, при всяко излизане отвъд магазина трябва да изготвя подробен график с марштута като за самолетен полет и цялото това нещо да го търпи само 5 години, защото в най-добрия случай животът му е толкова.
    Така автомобилът се превръща в нещо досадно и проблематично, а в помощник, който да улеснява живота ти. Да не говорим за всички останали лишения, камо ли пък за основното - удоволствието от шофирането, което никога няма да изпиташ с това нещо. Изключвам високия въртящ момент, но пък така или иначе не можеш да се възползваш от него, защото отива на кино еко идеята, пробега... и не е като доброто старо турбо.
    Да продължавам ли?

  34. 34 Профил на The Stig
    The Stig
    Рейтинг: 1113 Неутрално

    До коментар [#32] от "DareDebil":

    О, не! Съвсем не разделям псевдо състезателчетата с надвишените възможности от най-обикновените некадърници, които натискат спирачка за щяло и не щяло, например.

  35. 35 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 1178 Неутрално

    До коментар [#29] от "jorji24":

    Климата е точно толкова причина, колкото и популацията на синигери в Буркина Фасо. Реалността е че развитите страни искат да намалят зависимостта си от вносен петрол.

    И колко са многото разработки за автомобил на бъдещето? Да не е точно ЕДНА разработка - водород? Ако водорода е бъдещето, къде са автомобилите на водород, къде са станциите за зареждане? Ако водорода беше реална конкуренция за бензина/дизела, не мислиш ли че някой щеше да я развие за токова години?

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  36. 36 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 1178 Неутрално

    До коментар [#33] от "The Stig":

    да, продължавай, обясни за удоволствието от шофирането на 1.3 литра бензи, или 1.5 литра дизелов автомобил, каквито има с милиони по пътищата, и с какво то е много по-голямо от шофирането на електромобил (особено ако бензиновия модел е автоматик, каквито са 90% от колите в САЩ примерно). С какво въртящия момент от доброто старо турбо е по-добър от въртящия момент на електродвигател? Тръпката да чакаш да те удари като стигнеш обороти ли? С какво е по-добре от това да имаш целия въртящ момент на разположение от самото начало? Съдейки по отзивите за тесла роудстър, може да има много недостатъци, ама никой никога не е посочвал липса на удоволствие от шофирането. Дейвид Култард, който е карал най-бързите болиди във формула едно, нещо не изглежда да му липсва "удоволствието от шофирането" при тестовете на SLS eCell. Ама какво ли знае той, сигурно от мерцедес са му платили да хвали модела.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  37. 37 Профил на 1951
    1951
    Рейтинг: 931 Неутрално

    [quote#33:"The Stig"] Да не говорим за всички останали лишения, камо ли пък за основното - удоволствието от шофирането, което никога няма да изпиташ с това нещо[/quote]

    Говориш като човек тествал всички видове електромобили произвеждани някога..
    Що не вземеш да се скриеш нейде, а?

    Цензуриран от "Икономедиа"
  38. 38 Профил на The Chicago Boys
    The Chicago Boys
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Според вестника предаването има целенасочена политика за проповядване на екстремна форма на либертарианство и индивидуализъм, подиграва се на усилията за опазване на околната среда и насърчава стил на шофиране,

    Комунетата от Гардиан пак се изцепиха, сигурно ще обвинят Топ Гиър, че са крайно десни християн фундаменталисти.

  39. 39 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 1178 Неутрално

    До коментар [#33] от "The Stig":

    на този етап купуването на електромобил е само и единствено за хора които могат да си го позволят и са си направили сметката дали ще трябва да се ограничават или не, и дали това им пречи. Няма случай някой да са му натрапили електромобил и да са му взели бензиновата кола насила. Ти чувал ли си за такъв случай? Малоумието че ако ползваш високия въртящ момент, екото отивало на кино няма да го коментирам...

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  40. 40 Профил на The Chicago Boys
    The Chicago Boys
    Рейтинг: 8 Неутрално

    [quote#33:"The Stig"]удоволствието от шофирането, което никога няма да изпиташ с това нещо. Изключвам високия въртящ момент, но пък така или иначе не можеш да се възползваш от него, защото отива на кино еко идеята, [/quote]

    Кой ти каза, че няма да изпиташ удоволствие от шофирането с елмобил, защо сравняваш електромобил -градска кола с по мощен ДВ, Тесла по нищо не отстъпва на Порше.

  41. 41
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше вулгарни, нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  42. 42 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 1178 Неутрално

    http://www.youtube.com/watch?v=58Wua-5nDx0

    ""In many ways it's more responsive than the standard V8"... без коментар.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  43. 43 Профил на The Chicago Boys
    The Chicago Boys
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#41] от "1951":

    Нали не очакваш отговор.

    P.S. Кьопек. Можеш да се чувстваш напсуван.

  44. 44 Профил на 1951
    1951
    Рейтинг: 931 Весело

    До коментар [#43] от "The Chicago Boys":

    Е, все пак санитарите не ви ли дават график или нещо подобно?
    Сериозно питам

    Цензуриран от "Икономедиа"
  45. 45 Профил на The Chicago Boys
    The Chicago Boys
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#42] от "DareDebil":

    Единственият недостатък на ел двигателя за подобни спортни автомобили е липсата на характерният шум от ДВГ, а батерията не е проблем за тях , защото те така или иначе се карат малко -не повече от 3-5 хиляди километра годишно.

  46. 46 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 1178 Неутрално

    До коментар [#45] от "The Chicago Boys":

    Е нека да не се самозалъгваме, шума е нещо което лесно, ама много лесно може да се симулира с добра озвучителна система в купето. Такива скъпи спортни коли си имат вече доста мощно озвучаване, като опция се предлагат обикновено неща като 1000W системи с 13 говорителя и няколко субууфера. Но няма абсолютно никакъв смисъл да хабиш ток за да наподобяваш шума на V8 двигател, след като спокойно можеш да си купиш модела с V8 ако толкова ти липсва шума. Ако държиш другите коли и пешеходците да чуват че караш V8 AMG, а не ти да му се радваш, това вече си е признак на сериозна комплексарщина.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  47. 47 Профил на The Chicago Boys
    The Chicago Boys
    Рейтинг: 8 Неутрално

    [quote#46:"DareDebil"]Е нека да не се самозалъгваме, шума е нещо което лесно, ама много лесно може да се симулира с добра озвучителна система в купето[/quote]

    В никакъв случай не се самозалъгваме, факта е, че мощните коли издават мощен рев това е неразделна част от преживяването и се приема като задължително .Компаниите харчат милиони за да звучат колите им по определен начин, бях гледал филм за Порше и звукът от ауспусите им,гледаха доста сериозно на работата си и доста усилия вложиха за да го докарат до желаният резултат.
    Аз лично съм раздвоен , защото харесвам звука на мощна кола, но и тишината на ел двигателя не е лошо нещо.
    Всичко е въпрос на възприятие и свикване, сега за добро или лошо е така, но след години, ако навлязат ел- мобилите това ще се промени и едва ли на хората ще им липсва ревът на мощен двигател, както между впрочем е станало след преминаването от парни към електрически влакове, вече на никой не му липсва шумът на парният двигател, но на времето на доста хора им липсвал.

  48. 48 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 1178 Неутрално

    О, да, работят по акустиката, спор няма. Повечето имат клапа в изпускателната система, като при нормално каране колата си е тиха като всяка нормална градска кола, но като настъпиш се отваря и газовете не минават през заглушителите. Характерният звук на V12 ферари, или дълбокият рев на V8 на AMG си е запазена марка и никой не е тръгнал да го маха. Обаче ако погледнеш игри като GranTurismo, Forza Motorsport, че даже и NFS, производителите им са се постарали доста да наподобят звука на двигателите. Въпроса е, ако може да се симулира този звук, дали няма да се окаже че човек не може да направи разликата и да изпитва същото удоволствие от шофирането. Доста безсмислена операция като цяло, но интересен психологически експеримент.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  49. 49 Профил на Джон Доу
    Джон Доу
    Рейтинг: 410 Неутрално

    До коментар [#35] от "DareDebil":

    Кой каква зависимост иска да си намаля не знам. Реалността е ,че за момента ел. колите могат да послужат единствено за гъзария. Или ако си някой еко фанатик.

    А и изгледите за подобрение не са твърде розови. Ел. двигатели има от твърде много време за да повярвам ,че те ще решат проблема с петрола. Според мен нещото , което ще измести петроловите коли ще е напълно ново и непознато до сега.

    ПС: Не знам защо си решил , че според мен водорода е бъдещето. Никъде не съм споменал подобно нещо .

    All I'm gonna do is just go on and do what I feel. Jimi Hendrix
  50. 50 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 1178 Неутрално

    До коментар [#49] от "jorji24":

    [quote#29:"jorji24"]Има много разработки за по-екологична кола[/quote]

    Добре, ако не е водорода, изброй някои от тия многото разработки за които говориш. Електромотора от самото начало има много по-добри характеристики от ДВГ, проблема не е електромотора, проблема са батериите. В зората на автомобилите електрическите коли са били много по-популярни от шумните, миризливи, скъпи за поддържане коли с ДВГ. Но в момента в който технологията е напреднала малко и вече е можело човек да си запали колата без манивела и без да си счупи ръката, електрическите коли са изчезнали. Сега за първи път има на пазара батерии които дават приемлив пробег с приемлив живот, като има и няколко доста обещаващи разработки в напреднал стадии. Борбата сега е за почване на масово производство и нови методи за производство, за да се намали цената драстично.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  51. 51 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 1178 Неутрално

    До коментар [#49] от "jorji24":

    И ако се съдеше за технологията по това каква е реалността 1-2 години след излизането на пазара на първите модели, човечеството щеше да се е отказало от бензиновия двигател преди 100 години. Като някой файтонджия видел заседнал край пътя човек опитващ се да си запали колата в дъжда, му е казвал "купи си кон, стига си се мъчил."

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  52. 52 Профил на The Chicago Boys
    The Chicago Boys
    Рейтинг: 8 Неутрално

    [quote#49:"jorji24"]Ел. двигатели има от твърде много време за да повярвам [/quote]

    Гледам DareDebil ти е отговорил за ел двгателя, че той не е проблема, а батерията, аз ще добавя, че за последните 5-7 години капацитета на батериите се вдигна два три пъти. Навярно си спомняш старите никелови батерии на телефоните какви кютюци бяха. Тоест в следващите 5-7 години нищо чудно капацитета батериите да са напълно достатъчен за пробег от 300-400 километра. А ел двигателите освен всички предимства, имат едно безспорно не харчат в задръстване и на светофар.

  53. 53 Профил на The Chicago Boys
    The Chicago Boys
    Рейтинг: 8 Неутрално

    [quote#49:"jorji24"] Според мен нещото , което ще измести петроловите коли ще е напълно ново и непознато до сега. [/quote]

    Възможно е, но в близките 50 години едва ли ще се пръкне нещо ново и непознато . Така, че поне за мен единствените които могат реално да ако не да изместят ДВГ то поне да отхапят значителен дял са ел мобилите.

  54. 54 Профил на Gerasi
    Gerasi
    Рейтинг: 714 Неутрално

    Всъщност лоша реклама няма. Какво пък след като това явно е (анти-)шоу за лъжлива и неточна с цел подигравка инфо, какво пък, и това е реклама

    Изгони ГЕРБ преди да отровят Добружда заради шистовия газ, тогава освен бедни ще бъдем и гладни... Петиция http://citizenspeak.eu/node/45
  55. 55 Профил на Джон Доу
    Джон Доу
    Рейтинг: 410 Неутрално

    Разбирам че сте върли фенове на ел. мобилите , но те поне в близките 10 години няма да навлязат сериозно. На ход са хибридите. Водещите производители вадят доста интересни технологии и ако разхода ти падне на 2-3л никой няма да се затърчи да купува електромобили. Освен това най-модерните дизели са супер икономични .

    Батерии има от кажи речи 2000 години. Дори да направят такива които карат 300-400км , зареждането по 12-13 часа си остава неудобство , което липсва при бензин/дизел. Абе прекаленно много са минусите , батериите карат 5-6 години , пробега е малък , зареждането е бавно , цената им е висока...

    Може би ако се създаде някакъв друг начин за съхраняване на електричество ел. колите имат шанс , но до тогава аз лично не вярвам ,че те са отговор на проблема с петрола.

    До DareDebil не съм се интересувал какви разработки има , но далеч не е само 1. Има идеи да се правят биогорива от най-различни култури и всяка местност да може да си произвежда сама.

    All I'm gonna do is just go on and do what I feel. Jimi Hendrix
  56. 56 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 1178 Неутрално

    До коментар [#55] от "jorji24":

    е като не си се интересувал, защо каза че има много други разработки? Аз пък съм се интересувал, и ЕС имаше планове да субсидира производството на био горива, ама май и те дадоха заден, защото се усетиха че за да изкарат 1 единица петролен еквивалент, трябва да вкарат почти толкова, необходими са огромни площи обработваема земя и т.н. САЩ се опитват да правят етанол от царевица, с огромен неуспех. Единствено бразилия успява там, защото имат захарна тръстика, нещо с което малко страни в света могат да се похвалят.

    Падането на разхода на хибридите до 2-3 л/км е пряко свързано с развитието на батериите също. А батерии може да има от 2000 години в някоя езотерична книжка, но първата батерия фактически е изобретена от Алесандро Волта, първите литиеви батерии се появяват на пазара в началото на 90те, от Сони. От тогава, колкото и да не ти се вярва, са изминали доста път. Живота им се съкращава ако се зареждат до горе и после се използват напълно постоянно. Но проучванията показват че средно човек в англия или в САЩ изминава по 60 км на ден. Ако една батерия има пробег 160 км, но изминеш 60, и я заредиш след това, това не се един цикъл на зареждане, брои се като 1/3 или 1/4 и е много по-благоприятно за батерията. Батериите с железен фосфат примерно имат над 10 пъти повече цикли от конвенционалните кобалтови батерии. Бош и Континентал (по случайност два от най-големите автомобилни доставчици в света), са обявили че ще се включат във разработката и производството на второ поколение батерии за автомобили, това сега малко или много е използване на технологиите за батерии на лаптопи. Но си прав че и да ги направят да издържат много и са евтини, бързото зареждане ще изисква огромна мощност, и ще им съкращава живота. Затова електромобилите никога няма да станат доминиращи, те не са за всеки, но спокойно поне 50% от колите могат да станат електрически в бъдеще. Факта е че не всеки изминава по 300 км на ден, а средно се изминават по 60. Който прави всеки ден курсове софия-бургас, или берлин-мюнхен, много ясно че няма да си купи ел. кола. Но колко хора го правят в действителност? Електричеството е много по-евтино от петрола и за разлика от биогоривата, а и суровия петрол, може да се произвежда във всяка страна по много начини. Има много, ама много хора, които биха предпочитали да си зареждат колата в гаража или пред блока вечер, и после да ходят на работа с нея, да ходят на пътувания примерно до 200 км, да си зареждат колата там и да се връщат. За по-дълги пътувания винаги има коли под наем, влакове, и самолети.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  57. 57 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 1178 Неутрално

    Относно цената на батриите и това че трябвало да се сменят след 5-7 години и струват 10000 долара/евро, дали е така времето ще покаже, но е факт че след 7 години тези батерии не струват 0 евро, и могат да се използват в други приложения, като буфер за производителите на електроенергия, особено вятърна и слънчева. Ако има начин произведената енергия от тях да се съхранява, те се превръщат в базови мощности. Батерията като тегло е предимно мед и алуминии, и други редки метали, които могат да се рециклират. Така че тя няма да струва стотинки, но със сигурност човек ще трябва да доплати за да си вземе нова. След 5-7 години обаче капацитета на батериите, а вероятно и живота им, ще се е увеличил. Да, след 5-7 години ако дадеш 10 000 долара получаваш нова кола на практика, електромотора и контролера имат доста по-дълъг живот. В западна европа и САЩ така или иначе хората си сменят колите на 5 години, продават ги и за това време те със сигурност са загубили значителна част от първоначалната си стойност. Ако след изтичане на гаранцията (3/5 години, 100 000 км) нещо стане с колата, например турбуто на някой дизел се скапе (което не е рядкост), или трансмисията, или нещо по двигателя, ремонта лесно може да надхвърли няколко хиляди евра. В такъв случаи колите се продават. Така че в най-лошия случаи ел колите не са много по-различни от бензиновите или дизеловите, само дето разходите са наведнъж, докато човек някак си е по склонен да пръсне маса пари за нови филтри, катализатори, помпи, турбота и т.н. ама в по-голям период от време.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  58. 58 Профил на Джон Доу
    Джон Доу
    Рейтинг: 410 Неутрално

    До коментар [#57] от "DareDebil":

    Батериите в момента не струват , няма какво да ме убеждаваш в противното. Батериите на лаптопите издържат само по няколко часа , батериите на телефоните държат само 3-4 дена имайки предвид колко малка е консумацията . А мобилните телефони и лаптопите не е като да не са агресивно развивани индустрии.

    Имайки предвид темповете на развитие при тях , ако до 10 години успеят да докарат пробег от 5-600км , може и да има някакъв шанс електромобила.

    И въобще за какво спорим след като дори ти не смяташ ,че ще минат 50% пазарен дял ?


    All I'm gonna do is just go on and do what I feel. Jimi Hendrix
  59. 59 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 1178 Неутрално

    До коментар [#58] от "jorji24":

    Има и телефони, които издържат по две седмици, с черно-бял дисплей 96х96 пиксела примерно. Телефоните наистина се развиват бясно, дисплеите им станаха по 4 инча, имат wlan b/g/n, ползват 3g и 4g стандарти за бърз интернет, процесорите им са като на лаптопи отпреди 5 години, има двуядрени на по 1 гхц че и повече, на тях могат да се играят игри и са горе-долу толкова мощни колкото някои по-стар модел playstation (не съм сигурен дали 1 или 2). А освен това е модерно и да са супер тънки и леки. Еми как няма да сгъва батерията, нека същата батерия като във iphone се сложи на един телефон с 96х96 пиксела, без wlan и със 60mhz процесор, да видим колко ще издържи. Отгоре на това лаптопите и телефоните са с предвиден кратък живот, никои не работи за увеличаване живота на батерията, така или иначе се сменят като носни кърпички, а и се продават резервни батерии, от които фирмите печелят доста добре. За коли обаче е съвсем друга работата, там батериите първо не се зареждат до горе и не се разреждат напълно, да не говорим за различните технологии които се ползват. Провери батериите на A123 systems или SAFT VLFe или VLM, и ела пак да кажеш че са като на телефон.

    50% от пазара на автомобили са десетки милиони бройки, ето затова спорим. Няма друга технология в момента, даже и на експериментално ниво, която да има потенциала да достигне такъв процент в обозримо бъдеще.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  60. 60 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 1178 Неутрално

    Имаше сравнение за развитието на електрониката и автомобилостроенето до средата на 90те. Резултатите бяха, че ако автомобилостроенето се беше развивало със същите темпове като електрониката, един ролс-ройс щеше да струва 2 долара, да развива свръхзвукова скорост, и да гори по 0.00001 литра на 1000км. Но е едно да правиш по-малки транзистори на подложка от разтопен пясък, друго е да се сблъскваш с ограничения наложени от химически и термодинамични закони. Никоя индустрия не се развива като електрониката, затова и батериите изостават от развитието на телефони и лаптопи. Литият е най подходящият материал за използване в батерия, това няма как да се промени, менделеевата таблица го казва, и теоретично капацитета на една батерия с литии е ограничен от химически закони. В момента е около 1/3 от теоретичния максимум. Практически е невъзможно да се преодолее това, а и една батерия ВИНАГИ е компромис между капацитет и мощност. Работи се усилено за подобряване на издръжливостта и стабилността, и намаляне на цената, по-бързо зареждане и т.н.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  61. 61 Профил на customize
    customize
    Рейтинг: 520 Неутрално

    смея се на "топ гиър"- толкова са пристрастни, че са жалки.

    Англичаните почнаха да разбират от коли в момента когато ТАТА пое Джагуар и Ленд Ровер.



За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах