Регистрация
24 ное 2011, 12:42

Държавата обмисля как да намали използването на дърва и въглища в домакинствата

Междуведомствена група от представители на няколко министерства обмисля как да стимулира домакинствата, отопляващи се с твърдо гориво, да преминат на екобрикети или висококалорични въглища с ниско съдържание на пепел, съобщи заместник-министърът на околната среда и водите Евдокия Манева, цитирана от БТА. ...

За да прочетете тази статия, трябва да се регистрирате. Регистрацията е безплатна.

Предимства:

  • Достъп до над 600 000 статии от архивите на Капитал и Дневник
  • Единен вход за всичките сайтове
  • Възможност за персонализация на вашия профил

Ако вече сте регистрирани, влезте с вашия email и парола.

46 коментара
 
Преглед на профил

galin83

Рейтинг: 82 Неутрално
  • 1
  • 12:51
  • 24 ное, 2011

От къде пари, за да си подобрим толкова стандарта на живот
Който иска чист въздух да хори на балкана

Оценка
-10 +25
 
Преглед на профил

442

Рейтинг: 3047 Неутрално
  • 2
  • 12:51
  • 24 ное, 2011

С тези увеличения, на ток, на акциза на метана направо се чудя, как има още дървета. Гледам и старите гуми от гумаджииницте изчезват доста бързо. Продължавайте да увеличавате, пък се чудете защо и как ???

Оценка
+46
 
Преглед на профил

Bulgarische Motoren Werke

Рейтинг: 2103 Неутрално
  • 3
  • 12:52
  • 24 ное, 2011

Много просто - построяваме АЕЦ Белене!!
Нищо, че може да ни струва €10 млрд.

(за неразбралите, това беше сарказъм)

Бюрократичен (законов) геноцид - индиректен геноцид чрез малоумни закони и задушаваща бюрокрация

Оценка
-2 +27
 
Преглед на профил

banananna

Рейтинг: 247 Неутрално
  • 4
  • 12:53
  • 24 ное, 2011

Безкрайно се надявам тази инициатива да е успешна, защото в София зимата просто не се диша. Мисля обаче, че подходът трябва да се разшири, хората да се образоват какво причиняват на себе си, на децата си, и на всички околни, когато използват твърдо гориво в гъстонаселени големи градове...да осъзнаят какво е да живееш с астма, и как може да се сдобиеш с нея....и т.н. Може би трябва да има и голям акциз върху въглищата или данък ползване на комин...?

Оценка
-32 +15
 
Преглед на профил

lyekka

Рейтинг: 242 Гневно
  • 5
  • 12:56
  • 24 ное, 2011

Така, така. Ще имат нахалството да стоят на топло, без да плащат скъпо и прескъпо на монополистите, а!!! Дери кожа до кръв, иначе с какво ще се вдигат вили и хотели!!!

Оценка
-2 +44
 
Преглед на профил

нервна

Рейтинг: 1485 Любопитно
  • 6
  • 12:56
  • 24 ное, 2011

Смех!!! И как ще стане това,при положение,че:

2/3 от българите се топлят на дърва и кюмюр
57,9% от жилищата у нас се отопляват с дърва и въглища, показват последните данни от преброяването. С печки на електричество пък се греят 26,2 на сто от българите.
С централно парно разполагат 13,7% от жилищата, а на отопление с природен газ разчитат едва 1,2 на сто от домакинствата.2/3 от жилищата в столицата са на централно парно, следвани от Перник с 21,7 на сто. В останалите области обаче делът на домакинствата с парно е много малък
И при положение,че:
Мин.пенция - 136, МРЗ- 270,дето не стигат нито за хляб,нито за погребение,че чак пък за нови инсталации и скъпи екобрикети.

Оценка
-2 +29
 
Преглед на профил

zap

Рейтинг: 98 Неутрално
  • 7
  • 12:57
  • 24 ное, 2011

зимата просто не се диша. Мисля обаче, че подходът трябва да се разшири, хората да се образоват какво причиняват на себе си, на децата си, и на всички околни, когато използват твърдо гориво в гъстонаселени големи градове...да осъзнаят какво е да живееш с астма, и как може да се сдобиеш с нея....и т.н. Може би трябва да има и голям акциз върху въглищат- цитат на коментар #4 от “banananna”


Говориш за София, но трябва да видиш какво е например в Гълъбово сега, Ковачки (Брикел) раздаде сума ти безплатни брикети на хората за да преизберат кмета, и после имали наднормени нива на серни окиси... ами ще има.

Оценка
-1 +18
 
Преглед на профил

КМЕТ В СЯНКА

Рейтинг: 3539 Неутрално
  • 8
  • 13:02
  • 24 ное, 2011

ЕДНА ОТ НАЙ- ЗАПРАШЕНИТЕ ОБЩИНИ Е СОФИЯ БЛАГОДАРЕНИЕ НА ФАНДЪКОВА , ЗА КОЕТО РАЗПОЛАГАМ С ПИСМЕНИ ДОКУМЕНТИ !!!

ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ ! ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!

Оценка
-6 +15
 
Преглед на профил

Поразяващата уста

Рейтинг: 664 Неутрално
  • 9
  • 13:04
  • 24 ное, 2011

Ами много лесно как да стане това. Спират се всички процедури по АЕЦ Белене. Стопира се проектът и се разпродава инвентара.

Милиардите предвидени за Аеца-а се пренасочват към програми за саниране на жилищни блокове и сгради.

Създава се легална работа за доста хора и се подобрява търговията със строителни материали по време на ужасяваща криза.

От там намалява електропотреблението и потреблението на горива съответно. И накрая въздухът е по чист, хората доволни и държавата спира течките.

Идеята е на Мартин! Поздрави!

Пауновски е измамник решил да изкара някой лев! Помияр! Дано не убие някой на пътя! Двоен помияр. Троен!

Оценка
-12 +10
 
Преглед на профил

КМЕТ В СЯНКА

Рейтинг: 3539 Гневно
  • 10
  • 13:04
  • 24 ное, 2011

ПОЗНАВАМ ХОРА в София,които от парно , ток и газ минаха на твърдо ГОРИВО ЗАРАДИ ЦЕНОВАТА ПОЛИТИКА НА ГЕРБ !!!

ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ ! ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!

Оценка
-4 +25
 
Анонимен потребител

****

  • 11
  • 13:05
  • 24 ное, 2011

Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше вулгарни, нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

 
Преглед на профил

Philip

Рейтинг: 2060 Неутрално
  • 12
  • 13:05
  • 24 ное, 2011

До коментар [#2] от "442":

Точно това щях да напиша и аз - нормално е хората да търсят поносими източници на топлина. Моето семейство се отоплява с електричество и мога да кажа, че първо е скъпо, второ - при по-голяма авария (а такива стават доста често, поне в Люлин!) стоим на студено. Щяха да газифицират блоковете като нашия, които изобщо не са включени към топлофикационната мрежа, но проектчето потъна някъде около магистрала Люлин...

PHILIP

Оценка
+14
 
Преглед на профил

gogo2011

Рейтинг: 658 Неутрално
  • 13
  • 13:06
  • 24 ное, 2011

До коментар [#4] от "banananna":

В София наистина не се диша. Да вземат да оправят нещата с топлофикациите и всичко ще си дойде на мястото.

Оценка
-3 +6
 
Преглед на профил

bokko

Рейтинг: 1521 Гневно
  • 14
  • 13:07
  • 24 ное, 2011

До коментар [#6] от "нервна":

Много лесно 5 бона глоба ако имаш дърва в мазето и Дянкоф е щастлив изпълнил бюджета .Смотаняци кой не иска да се топли културно с парно и ток ама монополите го прецакват ..

Оценка
+19
 
Преглед на профил

Bulgarische Motoren Werke

Рейтинг: 2103 Неутрално
  • 15
  • 13:09
  • 24 ное, 2011

До коментар [#12] от "Philip":

Газификация, олеле! Съветвам те да стоиш по-далеч от тази опция. Който се е хванал на това "чалга" хоро, знае за какво говоря.

Бюрократичен (законов) геноцид - индиректен геноцид чрез малоумни закони и задушаваща бюрокрация

Оценка
-2 +11
 
Преглед на профил

phh

Рейтинг: 1585 Гневно
  • 16
  • 13:10
  • 24 ное, 2011

"За целта те трябва да сменят отоплителните си уреди, коментира Манева"

Ама всички ли или само тези в гетата?! Защото циганите вече не искат дърва и въглища. За да не цапат ползват ток. Без да плащат!

Оценка
-1 +13
 
Преглед на профил

ju.li

Рейтинг: 1021 Весело
  • 17
  • 13:12
  • 24 ное, 2011

Още малко остава и само крематориумите ще замърсяват въздуха

Оценка
-2 +9
 
Преглед на профил

нервна

Рейтинг: 1485 Любопитно
  • 18
  • 13:16
  • 24 ное, 2011

До коментар [#14] от "bokko":
Аз ще повторя статистиката: 13,7% от жилищата са топлофицирани,от които 2/3 в София.Делът на топлофикация в останалите областни градове или е много малък,или изобщо няма ТЕЦ.ДянкОФФ кво предлага? Безплатен ковчег и епитафия?

Оценка
+10
 
Преглед на профил

lorem_ipsum

Рейтинг: 251 Неутрално
  • 19
  • 13:16
  • 24 ное, 2011

Значи аз да запаля цигара е огромният проблем, но прошляците могат целия град да усмърдят с първобитните си кюмбета? Ако сте твърде бедни да си позволите нормално отопление - в Африка е винаги топло и ще сте сред свои.

Оценка
-17 +6
 
Преглед на профил

ivils

Рейтинг: 137 Неутрално
  • 20
  • 13:17
  • 24 ное, 2011

как да накараме домакинствата да не ползват дърва за огрев ами като бъзкресим баи тошо след някоя друга година че да се хване човека да построи още една атомна. аз по друг на4ин не виждам туи да 4акаш тез идиоти на две магарета слама да разделят умряла работа. те хората си направиха и камини и парови системи и устроиства все на твърдо гориво щото знаеш ли колко ще струва тока догодина има ли грам яснота.

Оценка
+7
 
Преглед на профил

neznaiko_2011

Рейтинг: 1381 Неутрално
  • 21
  • 13:17
  • 24 ное, 2011

До коментар [#4] от "banananna":Добри идеи имате,ама за хора с много пари,а масата българи са бедняци.Ако имате в къщи бебе или възрастен болен човек и трябва да е топло 24 часа в денонощието,ще запеете друга песен.Аман от умници,като вас.Сигурно парите Ви извират от някъде.Ще плащам данък комин.Ама и Вие плащайте,данък полиран мозък.

Оценка
-3 +21
 
Преглед на профил

Ogiigo

Рейтинг: 6306 Неутрално
  • 22
  • 13:18
  • 24 ное, 2011

Браво на тези умници! Ами начинът е следният- увеличение на доходите неколкократно! Тези да не си мислят че хората имат огромното желание да употребяват за отопление дърва и особено въглища, да чистят, носят, палят и т.н. Повечето го правят защото е по-евтино и нямат друга алтернатива! Сега освен ниски и замразени доходи ще им осигурите и данък пушек ли? Браво! Това ли е решението, мамка Ви! Наистина като чи ли денят за национален протест идва, за да изметен тази нагла и безочлива управленска паплач!

Колкото един предмет е по-кух, толкова повече шум вдига.

Оценка
-1 +10
 
Преглед на профил

maxxx

Рейтинг: 125 Неутрално
  • 23
  • 13:18
  • 24 ное, 2011

Чета коментарите и наистина не мога да разбера повечето хора. В София наистина не се диша вечер. Този проблем съществува и в други градове. На първия коментар бих отговорил, че този който не може да живее нормално в градовете той трябва да ходи в Балкана, а не този, който иска да диша чист въздух. Аз не съм виновен, че някой е решил да гори на баба си галошите че няма пари, за да ме наказва вдишвайки отровите от комина му.

Оценка
-17 +3
 
Преглед на профил

DrAvalanche

Рейтинг: 2082 Неутрално
  • 24
  • 13:21
  • 24 ное, 2011

До коментар [#15] от "Bulgarische Motoren Werke":

Аз съм се хванал на това хоро, но не зная за какво говориш. Единственият проблем, е че има държавен и частен монопол, но даже и при тези условия, цената не излиза по-висока от отоплението на ток. Надявам се до 2-3 години да имаме връзка с Турция и Гърция, алтернативни доставки и по-разумна ценова политика

Оценка
+5
 
Преглед на профил

neznaiko_2011

Рейтинг: 1381 Неутрално
  • 25
  • 13:23
  • 24 ное, 2011

До коментар [#23] от "maxxx":А аз виновна ли съм,че ми плащат колкото да не дам фира?

Оценка
-2 +12
 
Преглед на профил

нервна

Рейтинг: 1485 Весело
  • 26
  • 13:29
  • 24 ное, 2011

До коментар [#21] от "neznaiko_2011":

Ама и Вие плащайте,данък полиран мозък. - цитат на коментар #21 от “neznaiko_2011”

++++++++
Наистина са им полирани мозъците.Статистиката им казва,че огромен брой жилища в градовете ИЗОБЩО НЕ СА ТОПЛОФИЦИРАНИ/с изключение на столицата/,те ни пращат в Африка.В България има 28 областни града.Доколкото си спомням,не повече от десетина изобщо имат ТЕЦ

Оценка
+12
 
Преглед на профил

rapidfire

Рейтинг: 2862 Неутрално
  • 27
  • 13:30
  • 24 ное, 2011

Хайде да не слагат дървата и въглищата в един кюп, може ли?
Хората са горили дърва векове наред и Земята е била много по-чиста, отколкото е сега след изнамирането на изкопаемите горива.
Въглищата цапат по принцип, но откакто хората започнаха масово да се отопляват с нискокачествената Бобовдолска продукция, нещата съвсем се омазаха.
Екобрикети, добре, ама като се остави настрана цената, за да са екологични трябва да са произведени от стърготини от чисто дърво.
И тука иде въпросът, защо да са екобрикети, а не самото дърво? Каква е разликата?
Става дума за цапане, не са сеч, искам да поясня.
Ако са направени от стърготините на работилница, която работи с ПДЧ и други изкуствени материали, ще съдържат много смоли и лепила, които чадят все едно гориш мазут.

It is nice to be important, but it's more important to be nice!

Оценка
-1 +11
 
Преглед на профил

wladoal

Рейтинг: 105 Неутрално
  • 28
  • 13:31
  • 24 ное, 2011

От три години съм на пелети. Доволен съм, но цената на печките е висока. В Австрия се помага от държавата закупуването им.

Оценка
+6
 
Преглед на профил

bokko

Рейтинг: 1521 Гневно
  • 29
  • 13:32
  • 24 ное, 2011

Матряла е виновен че позволи да го върнат в каммената ера да се топлят с дърва и сега да се жалва на себе си

Оценка
-1 +6
 
Преглед на профил

еuroГаньо

Рейтинг: 306 Весело
  • 30
  • 13:33
  • 24 ное, 2011

Нима някой иска скок от сто години да стане просто така?

Оценка
-2 +1
 
Преглед на профил

Bulgarische Motoren Werke

Рейтинг: 2103 Неутрално
  • 31
  • 13:35
  • 24 ное, 2011

До коментар [#24] от "DrAvalanche":

Ползата от газификацията е напълно илюзорна. Като дръпнеш чертата, накрая си вътре. Да спомена само някои неща:

- променлива цена на тока според кефа на някои другари;
- котел + радиатори + газови тръби + ремонт на дома (щото няма как да си прекараш тръбите като безжичен Интернет) + такси за инсталация, узаконяване, пуск + годишна такса за поддръжка на инсталацията и др.
- котелът е консуматив и обикновено издържа не повече от 4-5 години. След това трябва да се сменя, т.е. имаш 1500-2500 лв на всеки 5 години, в най-добрия случай.
- повреди и ремонти (цена неизвестна)
- сметка от порядъка на 200-300 през зимата

И к'во стана?

Бюрократичен (законов) геноцид - индиректен геноцид чрез малоумни закони и задушаваща бюрокрация

Оценка
-3 +6
 
Преглед на профил

Demokrat

Рейтинг: 1004 Разстроено
  • 32
  • 13:37
  • 24 ное, 2011


Аз знам как!

Първо - МУТРАТА трябва да започне още по-често да обикаля телевизиите> Той и без нищо друго и полезно не прави>

Второ - Фидосова да разработи програма за стимулиране на нотариусите! Не търсете връзка - всичко предложено от тоя "тежък авторитет" е без връзка с България!

Трето - Янев да се обяви за конструктивно подкрепящ. Понеже му свършили флашките.

Четвърто - "апаратментчикът" да предложи увеличаване на парите за подслушване на 150 000 000 лв. Защо това, ли?
Ами, защото той Цветанов САМО това знае, съответно само това може да предложи.

Пето - ДПС да си поискат целувка и "хонорара" за "консултации"

Шесто - ....

Седмо - ....

Най-важното е НИКОЙ да не предлага доходите на хората да са такива, че да не им се НАЛАГА да ползват дърва и "кюмюр" за топлене.


www.koenigsegg.com; The car !

Оценка
-1 +6
 
Преглед на профил

DrAvalanche

Рейтинг: 2082 Неутрално
  • 33
  • 13:42
  • 24 ное, 2011

До коментар [#31] от "Bulgarische Motoren Werke":

Явно не са ти ясни нещата. Такса за поддръжка на инсталация няма, а котелът не е консуматив.

Оценка
-2 +5
 
Преглед на профил

Bulgarische Motoren Werke

Рейтинг: 2103 Неутрално
  • 34
  • 13:55
  • 24 ное, 2011

До коментар [#33] от "DrAvalanche":

Вярно, таксата беше за котела или нещо такова.
А котелът е консуматив и още как. Питай техниците.
Ако си газифициран от 2-3- години, честито, скоро ще провериш думите ми на практика.

Бюрократичен (законов) геноцид - индиректен геноцид чрез малоумни закони и задушаваща бюрокрация

Оценка
-3 +6
 
Преглед на профил

saseff

Рейтинг: 2827 Неутрално
  • 35
  • 13:59
  • 24 ное, 2011

Предлагам да се набляга повечко на ракийката в студените зимни дни и повече секс през нощите....


Публикувано през m.dnevnik.bg

saseff

Оценка
+7
 
Преглед на профил

Enchev,Iliya

Рейтинг: 448 Неутрално
  • 36
  • 14:12
  • 24 ное, 2011

МНОГО ЯСНО КАК!!
КАТ СЕ ВДИГНЕ ЗАПЛАТАТА НА РАБОТНИКА И МУ СЕ ДАДЕ ПРАВО НЕ САМО ДА ПРОИЗВЕЖДА ПЕЧАЛБИТЕ НО И ДА ИМА ПРАВО ДА УЧАСТВА В РАЗПРЕДЕЛЕНИЕТО ИМ.
СЛКЕД ТОВА ДА МОЖЕ ДА СИ КУПИ КЛИМАТИК ВМЕСТРО ПЕЧКА !

В ЗАЩИТА НА ГОСУДАРСТВОТО СИ, Русия ще разположи съвременни ракетно-ударни оръжейни системи, които да гарантират неутрализиране на европейските НАТО-PETROL-АГРЕСИВНИ компоненти на САЩ.
БРАТУШКИ, САМО ВИЕ МОЖЕТЕ ТОВА!
СТЪПЕТЕ НА ГЛАВАТА НА РАЗПИЩОВИЛИТЕ СЕ НАТО-ПЕТРОЛ-ГЕНОЦИДНИ КОВБОЙЧЕТА И ВСИЧКИТЕ ИМ ПОДВЛАСТНО-НАЕМНИ МАРИОНЕТКИ, ДАЖЕ И БЪЛГАРСКИТЕ ПИС-КИЛЪРИ, ЧЕ НИ СЕ КАЧИХА НА ГЛАВАТА С ТЕРОРИСТИЧНИТЕ СИ ИЗМАМИ В СТРЕМЕЖА ИМ ДА ВЛАСТВАТ НАД СВЕТА, ОТ 11/9.2001г.НАСАМ

Я - Pусский человек и это много значит,
Смирением своим наш славится народ...
От горя много пьёт, от счастья тихо плачет,
Он любит всей душой и в нищете живёт.

И никогда его поставить на колени
Не смог во все века ни Запад, ни Восток!
И никогда ему, гниющему от лени
Не создавать прямых к развитию дорог...

Он любит шиковать, разбрасывать деньгами,
Спуская лишь за час, что нажил за года...
Он может сохранять, что создавал веками,
И рушить всё подряд, теряя навсегда...

В нём - праздность и разруха, свобода и плененье,
Чуть зримая усталость и тоска...
Достойная любви и восхищенья,
И осуждения... слегка...

Я - Pусский человек по месту и по сути...
И никогда не стану я другим.
И пусть меня за русский нрав осудят...
Я буду только благодарен им...
*********************************
БИ-СМИЛ-AЛЛО, РАХМАН Ал-РАХИМ, АМИН!!
СМЪРТ НА ПРО и П€ТРОЛ-Г€НОЦИДНИTE ПИС-КИЛЪРИ!

„Тaм където ГЛУПОСТТА Е образец,
Там РАЗУМЪТ е БЕЗУМИЕ”!!
Йохан Волфганг Гьоте

С уважение:
И.П.Енчев / enchev.i@abv.bg

"За ПЪЛНОТО си щастие, Човек трябва да има СЛАВНО Отечество" Симонид Кьоский, 5 век преди Новата ера.

Оценка
+3
 
Преглед на профил

soave

Рейтинг: 1468 Неутрално
  • 37
  • 14:18
  • 24 ное, 2011

Последните две години управлението спря да плаща 20 % по програма енергийна ефективност. В други европейски страни държавата поема до 50 % от цената на котел на пелети, газов кондезационен котел или термопомпа. Държавата може да стимулира тези, които преминават на горива, опазващи въздуха.

Оценка
+4
 
Преглед на профил

DrAvalanche

Рейтинг: 2082 Неутрално
  • 38
  • 14:29
  • 24 ное, 2011

До коментар [#34] от "Bulgarische Motoren Werke":

Продължаваш да говориш наизуст. Котелът не е консуматив и не се сменя на 4-5 години.
Няма годишна такса за котела "или нещо такова".

Оценка
-1 +3
 
Преглед на профил

ugi

Рейтинг: 995 Неутрално
  • 39
  • 14:35
  • 24 ное, 2011

До коментар [#25] от "neznaiko_2011":

Доста е възможно... Човек, който не търси проблема и в себе си обикновено има доста голям проблем във финансово отношение.
А иначе проблема с дървата и въглищата е наистина финансов, но и в манталитета и управленски.
За малките градове, където няма централно отопление трябва да се работи за газификация - има много хора, които биха ползвали, но просто няма газ до домовете им - за останалите няма какво да се промени, но дори и 10% да минат на газ промяната ще е осезателна.
За големите - ами крайно време е да се реши проблемът с неплащането на сметките - имаш ли повече от 3 неплатени сметки директно изпълнително дело и идват съдиите да събират. Ама хората нямали пари - не може да живееш в тристраен апартамент, собствен, в която и да е част на София и казваш, че нямаш пари да си платиш парното. Като нямаш - продаваш и отиваш на село да се грееш на дърва. Докога в България хора със собственост за стотици хиляди ще се водят бедни и ще получават помощи и едва ли не ще се изкарват жертви. Не че Топлофикация и другите монополи са съвършени, но в крайна сметка като ползваш нещо е редно да си платиш за него.
И за такива дето не искат да ползват - ами затова има закон за етажната собственост - ако мнозинството е решило да се ползва парно - ползваш или пък, ако не си съгласен продаваш/ отдаваш под наем и отиваш да живееш някъде, където си съгласен с общите условия на сградата.

Оценка
-4
 
Преглед на профил

lorem_ipsum

Рейтинг: 251 Неутрално
  • 40
  • 15:24
  • 24 ное, 2011

До коментар [#27] от "rapidfire":

Хората са горили дърва от хилядолетия, но 7 милиарда сме отскоро. Колко е била София при навлизане на електричеството? - Я да са имали стотина хиляди, я не.
Екобрикети се правят от отпадъчна дървесина - тази, която не става за мебели/паркет/строителство.

Оценка
+5
 
Преглед на профил

opt_02

Рейтинг: 509 Гневно
  • 41
  • 15:45
  • 24 ное, 2011

Значи аз да запаля цигара е огромният проблем, но прошляците могат целия град да усмърдят с първобитните си кюмбета? Ако сте твърде бедни да си позволите нормално отопление - в Африка е винаги топло и ще сте сред свои. - цитат на коментар #19 от “lorem_ipsum”

Значи така - като няма хляб, яжте пасти?!! "Прошляците" не си палят печките, за да си правят кефа, като ти усмърдяват "жизненото пространство", а защото нямат друга възможност. Ама пак те са си виновни, като търпят общество, в което може да има и подобен морал...

Оценка
+4
 
Преглед на профил

Mechanosaurus

Рейтинг: 452 Неутрално
  • 42
  • 15:47
  • 24 ное, 2011

До коментар [#8] от "КМЕТ В СЯНКА":

Ми прати ги на Биволъ! За какво пишеш някакви непроверени и недоказани неща тука?

Оценка
+1
 
Преглед на профил

neznaiko_2011

Рейтинг: 1381 Неутрално
  • 43
  • 16:21
  • 24 ное, 2011

До коментар [#39] от "ugi":Първо:живея в малка къща в София.Второ:не си определям сама заплатата и нямам вина,че това за което съм учила не е оценено..,а на 54 години нямам друга перспектива.Трето:нямам село защото цялата ми рода по бащина и майчина линия е родена и живяла в София.Четвърто:акъл от хора дошли от село,довчера бърсали си задника с листо и срамуващи се от селският си произход,не взимам.

Оценка
+5
 
Преглед на профил

shileto

Рейтинг: 1227 Весело
  • 44
  • 16:33
  • 24 ное, 2011

Алтелнатива има , с 20 кила кюмур се топлиме две зими и има още поне за две На който му студено мята чувала с кюмура на рамо обикаля за половин час блока с лек тръс и се прибира дори запОтен и най важното че е много екологично

Оценка
+5
 
Преглед на профил

lorem_ipsum

Рейтинг: 251 Неутрално
  • 45
  • 16:39
  • 24 ное, 2011

До коментар [#41] от "opt_02":

Как да няма друга възможност. Да се върнат на село, където сто комина насред балкана не са чак такъв проблем. Наемите са ниски, могат сами да си гледат храната и ракията, и наоколо всички ще са хора техен тип.

Оценка
-2 +2
 
Преглед на профил

rapidfire

Рейтинг: 2862 Весело
  • 46
  • 18:00
  • 24 ное, 2011

До коментар [#40] от "lorem_ipsum":

И всичките седем милиарда се топлят на дърва?
О, хайде де.
Не ми сравнявай дима от дървата с дима от въглищата. Сам знаеш, че ще загубиш по точки.

Освен това, след като материалът е един и същи, не виждам защо дървата трябва да бъдат ограничавани и санкционирани, за сметка на по-скъпите екобрикети.
Нещо няма логика, разбираш ли?

It is nice to be important, but it's more important to be nice!

Оценка
-1 +2
Добавяне на коментар Правила за писане на коментари

За да коментирате, моля влезте в профила си или се регистрирайте.