Технологичен пробив ще понижи значително цената на електромобилните батерии

Технологичен пробив ще понижи значително цената на електромобилните батерии

© Associated Press



Калифорнийската компания Envia Systems обяви, че е постигнала "сериозен пробив" в технологията за производство на литиево-йонни батерии, който се очаква да повиши значително капацитета и да понижи цената им, съобщава New York Times.


Ще можем да произвеждаме по-малки автомобилни батерии, които ще бъдат по-леки и много по-евтини, обяснява изпълнителният директор на компанията Атул Кападия. По думите му цената на новите батерии ще е по-малко от половината на днешната или около 45%, а капацитетът им ще е почти тройно по-голям.


Не става дума за експерименти или демонстрации, а за завършен продукт, който може да присъства в серийно произвеждани електромобили в рамките на година и половина, обяснява Кападия в интервю за New York Times.




През 2009 Envia получи от енергийното министерство на САЩ финансиране в размер на 4 милиона долара. Сумата беше отпусната по програмата ARPA-E, която финансира водещи разработки в областта на енергетиката. Една от основните цели на програмата е да работи за създаването на литиево-йонна батерия с най-високия капацитет в света.


Сред инвеститорите в Envia е и G.M. Ventures, дъщерна компания на General Motors. Миналата година тя обяви, че влага 7 милиона долара в Envia, защото материалите й ще позволят да се съхранява повече енергия спрямо единица маса от сега използваните.


Според информация от Envia, новите батерии ще могат да съхраняват 400 ватчаса на килограм тегло. За сравнение параметрите на батерията на Roadster, произвеждан от Tesla Motors, са 121 ватчаса на килограм. Според Envia тези показатели на продуктите й са потвърдени при тестове на прототипи в изпитателен център на военноморските сили.


Ако е вярно, това наистина е огромен пробив, коментира Дейвид Коул от независимия Център за автомобилни изследвания пред New Your Times. В момента най-голямата пречка пред масовата комерсиализация на електромобилите са цените на батериите.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (106)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Newave
    Newave
    Рейтинг: 496 Неутрално

    Електромобилите са бъдещето.

    Само българите, можем да направим Бългaрия велика...
  2. 2 Профил на 100 Рублей за Доллар
    100 Рублей за Доллар
    Рейтинг: 1106 Весело

    бенЦина стане ли 5-6лв, може и без тех. пробив

    Жуеш нагло ть1 хамон... Ах, как видно что шпион...!
  3. 3 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 2689 Неутрално

    АЙДЕ, айде, че тия от лукойл ни скъсаха джобовете Желая Ви УСПЕХ.

  4. 4 Профил на mitkobomb
    mitkobomb
    Рейтинг: 506 Любопитно

    Всъщност технологията я има от 10години насам ,но алчните петролни компании имащи акции в автомобилостроенето ,няма да допуснат технологията да стане по -евтина и достъпна!!!

  5. 5 Профил на akostamosta
    akostamosta
    Рейтинг: 395 Неутрално

    Стискам палци на такива иноватори! Браво!

  6. 6 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 1902 Неутрално

    До коментар [#1] от "Newave":

    Със сигурност отпадат доста части спрямо колите с ДВГ. Резервоар, цялата система за запалване, катализатор, гърне, ауспух, смазките и филтрите. Дори скоростната кутия май са успели да я заменят с електроника, които дават същия ефект. Това ще пренареди логистичните вериги за производство и дано България се включи сега, защото при колите с ДВГ картите бяха раздадени още по времето на СИВ, и България остана завинаги страничен наблюдател

    ДЕОС - българските либерали. Няма други на хоризонта!
  7. 7 Профил на klecho
    klecho
    Рейтинг: 617 Неутрално

    Батерии или акумулатори?

    Та казвате, било байганьовщина смело да заявиш, че всички са маскари!
  8. 8 Профил на BGman1
    BGman1
    Рейтинг: 1391 Весело

    Ето това е новина...рано или късно ще си джиткаме с електрокарчета...

    الرجل الكبير
  9. 9 Профил на ЗаНи3А
    ЗаНи3А
    Рейтинг: 2648 Неутрално

    "...цените на батериите..." - така де, така - колкото по-ниски цени, толкова повече... Днес в САЩ, утре в цял свят!

    Коментиране на анализираното, вече...
  10. 10 Профил на popovski31
    popovski31
    Рейтинг: 1065 Любопитно

    Арабите много добре знаят,че няма да се возим вечно на петрол.Затова инвестират в туризъм,авиолинии,футболни отбори...Дано по-скоро да имаме достъп до коли на ток.То засега и инфраструктура няма за тях,но това да е проблема.

  11. 11 Профил на ARRI
    ARRI
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    Ако от НАСА пък си изкарат технологиите, а не ги крият от офффчестадото, няма да имаме нужда нито от ядрена енергетика, нито от зелена енергия.......пък да не говорим за други чудесии които имат......Ама нали не могат да закачат за тях електромер и бензино колонка та за тва всичко е скрито покрито......

    Плащат ми от швейцарското посолство да пропагандирам ПРЯКАТА ДЕМОКРАЦИЯ ! Признавам, че трол-я в тяхна полза с/у 5 франка на пост!
  12. 12 Профил на Newave
    Newave
    Рейтинг: 496 Весело

    [quote#6:"cinik"]Със сигурност отпадат доста части спрямо колите с ДВГ. Резервоар, цялата система за запалване, катализатор, гърне, ауспух, смазките и филтрите. Дори скоростната кутия май са успели да я заменят с електроника, които дават същия ефект. Това ще пренареди логистичните вериги за производство и дано България се включи сега, защото при колите с ДВГ картите бяха раздадени още по времето на СИВ, и България остана завинаги страничен наблюдател[/quote]
    ========================================== И не само! Да не забравяме и отпадането на вредните емисии от ДВГ-тата, шума посред лятна нощ и т.н.

    Само българите, можем да направим Бългaрия велика...
  13. 13 Профил на convince
    convince
    Рейтинг: 1893 Неутрално

    Не само цените, а обема и капацитета. Ел. енергия не се съхранява лесно.

    Бъдещите нано техноогии ще се свържат с иновативни карбонови материали и ще се създаде малка и мощна батерия.

    Но и това не е бъдещето на галеника на човечеството -автомобила.

    Само водородният двигател, като захранван с неограничени конвергентни ресурси ще реши веднъж завинаги проблема.

    В разработката на неговата батерия е бъдещето. А не в горивото, което е практически неизчерпаемо.

  14. 14 Профил на krasimiren
    krasimiren
    Рейтинг: 450 Весело

    а-а-а=-- петролната индустрия , какво казва по въпроса?

  15. 15 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3027 Неутрално

    Електромобилите чисто технологично трябва да са около 10-15 пъти по евтини от тези които са с двигател с вътрешно горене.
    Но благодарение на патентите и корпоративната алчност развитието на електрическите коли се забави с половин век сега цените ще спадат бавно през следващите 50-60 години !




    Libertarianism is just anarchy for rich people
  16. 16 Профил на the place
    the place
    Рейтинг: 554 Неутрално

    Абе ще е много трудно , но ще пробият. Успех!!!!!

  17. 17 Профил на Чоко и Боко
    Чоко и Боко
    Рейтинг: 584 Весело

    Няма да е толкова трудно и бавно преминаването. Дори и у нас има доста елтромобили. Само батерийката се чака и ще стане масово преустройството. Нещо като със смяна на дирекция(дясна-лява), но по-скъпо.

    Левски до Каравелов: Дочувам, че сте решили да докарате миризливият казашки бутуш в Булгурско? Ако туй е тъй то аз с моите кунки ще ви отрежа чепките.“
  18. 18 Профил на Moi6e from Israel, с деактивиран акаунт
    Moi6e from Israel, с деактивиран акаунт
    Рейтинг: 1358 Весело

    [quote#15:"comandante"]Електромбилите чисто технологично трябва да са около 10-15 пъти по евтини от тези които са с двигател с вътрешно горене. [/quote]
    Как така, би ли го обяснил? Карусерии, колела, вътрешна мобилировка, компютри...има ги и в двете алтернативи. Само двигателите ли ще направят тази разлика? А батериите-и те не са без пари.
    П.С. Питам, не се заяждам

    I REFUSE TO JOIN ANY CLUB THAT WOULD'VE ME AS A MEMBER!
  19. 19 Профил на ijj
    ijj
    Рейтинг: 1795 Неутрално

    Ами ето затова има смисъл да се дават субсидии за научно-изследователска работа

    Технически подробности за анодите (със силициево-въглеродно композитно тяло, получено чрез нано технология) и литиево-мангановите композитни катоди има на следния линк:

    http://www.greencarcongress.com/2012/02/envia-20120227.html

  20. 20 Профил на Маргарит Пицов
    Маргарит Пицов
    Рейтинг: 616 Неутрално

    В основата на литиево-йонните батреии е маталът мед (една мед)... Cu... там е интересна играта...

    На спортни състезания с/у Германия не викайте "Бъъългари - юююююнаци" , защото Дойчо разбира "You , nazi!"
  21. 21 Профил на foure
    foure
    Рейтинг: 583 Неутрално

    До коментар [#17] от "Чоко и Боко":

    Батерииката не е удачен вариант. Каквато и да е батерия, без значение от цената и капацитета има нужда от ВРЕМЕ за зареждане. Не можже да и набиеш високо напрежжение и тя за 0 време за се зареди. Вярвам на никой не му се иска да чака 3-4 часа на станция за зареждане.
    Бъдещето е в суперкондензаторите. Колега по-горе беше писал за нанотехнологиите и въглерода - там е истината. Суперкондензатор, практически вечен, не зависи от цикли заряд-разряд, зарежда се мигновенно и отдава мигновенно огромно количество енергия, непостижимо за каква да е батерия.

  22. 22 Профил на Чоко и Боко
    Чоко и Боко
    Рейтинг: 584 Весело

    До коментар [#18] от "Moi6e ot Israel (onziSa6tia ve!)":

    Няма да са по-евтини, но това да ти е проблема. Представи си липсата на сервизно обслужване от сегашния вид- масла, и т.н. Още не са отворили пробката и си олекнал със стотак. За пример скоро ми провериха антифриза за скромната сума от 35лв в официален сервиз. Както се казва паднали са си на оная работа.

    А представяте ли си на покрива на автомобила слънчевия модул генерира електичество и колата е прохладна вътре дори и в най-топлия летен ден. А вие поглеждате съседната бензиностанция и леко подсмихвайки се почесвате на едно място...

    Левски до Каравелов: Дочувам, че сте решили да докарате миризливият казашки бутуш в Булгурско? Ако туй е тъй то аз с моите кунки ще ви отрежа чепките.“
  23. 23 Профил на nqma zna4ka koi
    nqma zna4ka koi
    Рейтинг: 783 Весело

    Реално към момента карането на ДВГ би било сравнително по-евтино от това на електромобил ако не съществуваха всичките данъци и акцизи върху горивата. В един момент ако все пак се премине масово към ток обаче средствата от акцизи ще се наложи да се набавят от другаде. Също така основната част от производството на електричество все още е базирано на изкопаеми горива...

  24. 24 Профил на Dehumanizer
    Dehumanizer
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    "През 2009 Envia получи от енергийното министерство на САЩ финансиране в размер на 4 милиона долара."

    Гледай какво се прави в подходящи условия с 4 милиона долара. У нас се прави 2 км. магистрала, която става на дупки след 2 години, и се бие тъпана.

    «Высокоэффективная экономика при отсутствии реальных политических и гражданских свобод - хрустальная российская мечта.»
  25. 25 Профил на b_d_s
    b_d_s
    Рейтинг: 727 Неутрално

    Щатите са винаги на технологичния връх. Навсякъде се прави какво ли не, но процесорите и софтуера е в Щатите. Сега дръпват напред с друго тясно място - батериите. Правителството им действа умно и знае къде да налее пари.

  26. 26 Профил на Чоко и Боко
    Чоко и Боко
    Рейтинг: 584 Весело

    До коментар [#21] от "4e":

    Не може, не става, няма начин не е най-удачния пътна мислене. Според мен правилният въпрос е: как ще се получи? Вариантите за щастие са достатъчно много. Нека се започне от някъде пък с времето ще изкристализира.
    И както обичам да казвам "Началото е повече от половината на цялото".

    Левски до Каравелов: Дочувам, че сте решили да докарате миризливият казашки бутуш в Булгурско? Ако туй е тъй то аз с моите кунки ще ви отрежа чепките.“
  27. 27 Профил на stoicho2
    stoicho2
    Рейтинг: 576 Неутрално

    До коментар [#8] от "BGman1":

    Аз си помислих че БАН са направили разработката.

  28. 28 Профил на Маргарит Пицов
    Маргарит Пицов
    Рейтинг: 616 Неутрално

    До коментар [#24] от "Dehumanizer":

    Сравнението ти е неуместо... По-яко е да се сравни какво става от долар даден на тез Енвиа... и долар даден на БАН.....

    На спортни състезания с/у Германия не викайте "Бъъългари - юююююнаци" , защото Дойчо разбира "You , nazi!"
  29. 29 Профил на dimko
    dimko
    Рейтинг: 616 Неутрално

    Батериите миже да се сменят , като бутилките пропан-бутан за домашно ползване . Интересното е , че лития на Афганистан става всякак хит , а хамериканците си отиват от там ...

  30. 30 Профил на stoicho2
    stoicho2
    Рейтинг: 576 Неутрално

    До коментар [#25] от "b_d_s":

    Така ще е защото открай време изсмукват кадърните хора от цял свят. Преди Втората световна война изсмукаха евреите от Германия и те им направиха атомната бомба, след войната пък учените от разорена Европа отидоха в САЩ (в Америка не е падала бомба). Едни от най-изявените им учени са от Индия, Корея дори и българи. Един от авторите на Фотошоп е българин. И т.н.

  31. 31 Профил на the_sceptic
    the_sceptic
    Рейтинг: 840 Неутрално

    Електромобилите имат един потенциален недостатък, който не съм чувал да се споменава, но не виждам как ще се преодолее на практика.

    Отоплението през зимата. При ДВГ има отпадъчна топлина така или иначе, щото кпд-то стига до към 30% само, и то при дизелите. Тази енергия се изхвърля така или иначе. Ако през зимата се използва да отоплява купето, това (почти) не вдига разхода.

    При електромобилите как се предвижда да става отоплението при -15? С реотани, черпещи ток от батериите? Как ще се отрази това на "разхода"? Когато ни казват колко може да измине с напълно заредени батерии еди кой си ел мобил, това не предвижда сериозен допълнителен ток за отоплението на купето.

  32. 32 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 4560 Неутрално

    До коментар [#18] от "Moi6e ot Israel (onziSa6tia ve!)":
    Електродвигателите би трябвало да са доста по-евтини. Електрониката също става все по-евтина.

    Мултигруп и подобните и бяха нужни на ЦК на БКП за да охраняват от конкуренцията активите, които в последствие управляващата клика придоби през приватизацията
  33. 33 Профил на nqma zna4ka koi
    nqma zna4ka koi
    Рейтинг: 783 Весело

    До коментар [#31] от "the_sceptic":

    Ами при двигатели с мощност от 100кв и нагоре колко мощност трябва за да се отопляват няколко кубика въздух ако ще и при минус 100 градуса да е Прецени колко мощност изполваш в дома си и я съпостави с 100кв за да си представиш картинката... Отоплението е наистина значим разход, но не по-голям от охлаждането през лятото... Тогава между другото няма остатъчна хладина от ДВГ

  34. 34 Профил на Маргарит Пицов
    Маргарит Пицов
    Рейтинг: 616 Неутрално

    До коментар [#31] от "the_sceptic":

    отопление на газ/бензин... малка допълнителна печица... колкото кутия... да гори там 1 л. / час.... пак по-добре е от 6 л....

    На спортни състезания с/у Германия не викайте "Бъъългари - юююююнаци" , защото Дойчо разбира "You , nazi!"
  35. 35 Профил на takeshi303
    takeshi303
    Рейтинг: 838 Неутрално

    До коментар [#31] от "the_sceptic":

    Отоплението не е проблем, колите са с малък обем и разхода за отопление ще е минимален.

  36. 36 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 2894 Неутрално

    До коментар [#6] от "cinik":


    [quote#6:"cinik"]Дори скоростната кутия май са успели да я заменят с електроника, които дават същия ефект[/quote]
    ========================

    Това го има и моята електрическа акомулаторна количка.
    Тя е с до 50 км ход и с макс.скорост до 18 км/час
    За града е кеф !

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  37. 37 Профил на Маргарит Пицов
    Маргарит Пицов
    Рейтинг: 616 Неутрално

    До коментар [#33] от "nqma zna4ka koi":

    Зависи как е изолиран автомобила.... ако дуфа от вратите си трябват яко киловати....

    На спортни състезания с/у Германия не викайте "Бъъългари - юююююнаци" , защото Дойчо разбира "You , nazi!"
  38. 38 Профил на nqma zna4ka koi
    nqma zna4ka koi
    Рейтинг: 783 Весело

    До коментар [#37] от "duduka":

    То ако дуфа баце, за да се стоплиш при минус 15 трябва да го запалиш буквално без значение с какво работи

  39. 39 Профил на mentra65
    mentra65
    Рейтинг: 1252 Неутрално

    До коментар [#7] от "klecho":

    НЕ ВРАТ,А ШИЯ....................................

  40. 40 Профил на Маргарит Пицов
    Маргарит Пицов
    Рейтинг: 616 Неутрално

    До коментар [#38] от "nqma zna4ka koi":

    Ама и стъклата си треба двойна изолация... и ламарините и те терба да ги подплатят със стиропор....

    На спортни състезания с/у Германия не викайте "Бъъългари - юююююнаци" , защото Дойчо разбира "You , nazi!"
  41. 41 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1632 Весело

    До коментар [#11] от "ARRI":

    Например?
    Или информацията е толкова секретна, че ще трябва всички ни да застреляш след като ни кажеш?

    Знанието е сила, информацията - власт
  42. 42 Профил на foure
    foure
    Рейтинг: 583 Неутрално

    До коментар [#26] от "Чоко и Боко":

    Що да не става, става, ама не е най-удачния вариант. Суперкондензатори се използват вече в автобуси....дори рекорда за ускорение е на автомобил с ел. двигател и кондензатори. Производството на Ли-Йон батерии е едно от най-мръсните. Както и да се сменят, дори и на абонамент като пропан бутана да са пак са с ограничен жизнен цикъл и цапат много-страшна отрова са.

  43. 43 Профил на vinetu
    vinetu
    Рейтинг: 524 Неутрално

    Сега някоя петролна компания ще купи технологиятя и ще я погребе като "неперспективна". Справка: http://fuel-efficient-vehicles.org/energy-news/?p=690

    https://sites.google.com/site/demokraturailidictatura/
  44. 44 Профил на jordani
    jordani
    Рейтинг: 261 Неутрално

    @the_sceptic - dude, ти на твоя компютър охлаждане имаш ли ? А в електрическият автомобил електроника има ли ?
    Прочети за контурни охладители за електродвигатели.
    Досега нулево триене не е измислено - т.е. отпадъчна топлина бол. Също и електроника с нулеви топлинни емисии.
    Всъщност повече енергия отива за охлаждането, отколкото за отоплението.

  45. 45 Профил на dr_t
    dr_t
    Рейтинг: 410 Неутрално

    Дано влязат бързо в огромни количества при производството на електромобилите, зашото последните са бъдещото на транспорта в същевременната борба за опазване на околната среда.

  46. 46 Профил на Россприматрезил
    Россприматрезил
    Рейтинг: 566 Неутрално

    [quote#7:"klecho"]Батерии или акумулатори?[/quote]

    Без или.Акумулаторна батерия. Когато се свържат 2 или повече клетки се нарича батерия. Без значение дали са акумулаторни или галванични елементи. Учи се в училище, но го научават само които учат.

    WWW . ДЕНьГИ .ru.net
  47. 47 Профил на BlueWater
    BlueWater
    Рейтинг: 1059 Неутрално

    Единственият неизчерпаем и безвреден източник на енергия за автомобилите може да е течният водород. Акумулирането на енергия е най-ефективно при електролиза на вода до водород и кислород. Цялата енергия, която се произвежда на Земята за един ден се съдържа в един басейн вода с олимпийски размери. В БМВ отдавна са създали водороден автомобил, който е минал успешно много практически изпитания .

    Unlike other hydrogen cars, which are powered by fuel cells, the Hydrogen 7 is powered by a 12-cylinder internal combustion engine (ICE). The BMW Hydrogen 7 also generates 260 hp, accelerates from 0 - 60 mph in just 9.4 seconds and runs on liquid hydrogen fuel instead of compressed hydrogen as is typical for fuel cell vehicles. The vehicle's top speed is electronically limited to 143 mph.

    Човек трябва да бъде достатъчно голям, за да признае грешките си; достатъчно умен, за да спечели от тях и достатъчно силен, за да ги поправи. - Джон С. Максуел
  48. 48 Профил на foure
    foure
    Рейтинг: 583 Неутрално

    До коментар [#29] от "dimko":

    Сетих се за още едно предимство - когато спираш, жпо-голямо количество енергия ще отива в кондензатора, отколкото в батерия, точно поради времето за зареждане. Те и за това се използват в хибридите и Ф1 (КЕРС)

  49. 49 Профил на foure
    foure
    Рейтинг: 583 Неутрално

    До коментар [#31] от "the_sceptic":

    Ти мй не си си играл с безколекторни двигатели. Електрониката така грее, че и трябва солидни радиатори.

  50. 50 Профил на faeton.
    faeton.
    Рейтинг: 1425 Неутрално

    Технологиите продължават да бъдат изобретявани в САЩ или ЕС.

  51. 51 Профил на Tai Lung
    Tai Lung
    Рейтинг: 785 Неутрално

    "По думите му цената на новите батерии ще е по-малко от половината на днешната или около 45%, а капацитетът им ще е почти тройно по-голям.

    Не става дума за експерименти или демонстрации, а за завършен продукт, който може да присъства в серийно произвеждани електромобили в рамките на година и половина"

    Уау, това ако наистина е така, наистина е "пробив"!

  52. 52 Профил на Ангел
    Ангел
    Рейтинг: 267 Неутрално

    До коментар [#47] от "BlueWater":

    Колко идейно е да си носиш супер бомба в багажника? При евентуална катастрофа ще си имаш какво , разрушен квартал? Да не говорим че за разделянето на вода на кислород и водород се изразходва повече енергия от колкото при изгарянето на водорода после !

  53. 53 Профил на ijj
    ijj
    Рейтинг: 1795 Неутрално

    До коментар [#31] от "the_sceptic":

    Прав сте, това си е допълнителна консумация.

    По принцип най-икономично би било ако автомобилният климатизатор през зимата работи в режим на отопление - т.е. като термопомпа (както това правят повечето стайни климатизатори).

    Като се има предвид, че един стаен климатизатор в режим на отопление консумира някъде около 800-1200 вата, то автомобилният би консумирал само около 100-200 вата - колкото фаровете. Все пак топлинните загуби на автомобила са по-малки, а и хората вътре (шофьорът и пътниците) също отделят топлина.

    При всички положения сигурно ще трябва малко по-дълго да се стопля електромобилът при първоначално тръгване. А и опасно би било ако някой електромобил закъса на дълъг път. Един хибрид в такъв случай би вършил по-добра работа

    От друга страна, интересно дали някой модел електромобил използва спирачната енергия за зареждане на акумулаторите? Това май се прави при някои трамваи, тролейбуси и дори влакове-мотриси, ама за електромобилите не знам

  54. 54 Профил на Георги
    Георги
    Рейтинг: 1316 Неутрално

    Само да вметна че големият печеливш от търговията с горива не са петролните компании, а държавите...или поне в ЕС е така. 70% от цената на горивата са данъци!!!

    Раковски: "Русите са били един най-див и най-варварски народ, както са си и досега останали такива в най-голямата си част. "
  55. 55 Профил на Россприматрезил
    Россприматрезил
    Рейтинг: 566 Неутрално

    До коментар [#31] от "the_sceptic":

    Имат климатици.

    WWW . ДЕНьГИ .ru.net
  56. 56 Профил на Россприматрезил
    Россприматрезил
    Рейтинг: 566 Неутрално

    [quote#37:"duduka"]Зависи как е изолиран автомобила.... ако дуфа от вратите си трябват яко киловати....[/quote]

    Руските коли духаха от всякъде. Няма да си купуваш руска и си готов.

    WWW . ДЕНьГИ .ru.net
  57. 57 Профил на Россприматрезил
    Россприматрезил
    Рейтинг: 566 Неутрално

    [quote#43:"vinetu"]
    Сега някоя петролна компания ще купи технологиятя и ще я погребе като "неперспективна".[/quote]

    Компанията е на Дженерал Мотърс и те няма да изпуснат тоя огромен кокал. Бъдещите "петролни шейхове" ще са производителите на батерии за коли.

    WWW . ДЕНьГИ .ru.net
  58. 58 Профил на Дразнител
    Дразнител
    Рейтинг: 821 Неутрално

    До коментар [#47] от "BlueWater":

    "Акумулирането на енергия е най-ефективно при електролиза на вода до водород и кислород."

    Напротив - това е изключително неефективно. Електролизата е съпроводена с големи топлинни загуби. Да не говорим, че съхраняването на (втечнен) водорид е сериозен проблем. Въпросното БМВ е разработка от миналия век, чиято цел беше демонстриране на ДВГ на водород. А той е също толкова неефективен като всеки друг ДВГ.

    Защо "Титаник", а не "Аврора" ?!
  59. 59 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1685 Неутрално

    До коментар [#33] от "nqma zna4ka koi":

    Енергийния капацитет на батерия и течно гориво е горе-долу следното. 10 квтч кръгло литър гориво. Батериите са по има няма 20. Айде 30 да станат. Т.е си представи, че имаш 2-3 л. в резервоара. Ще пестиш не ами да. Отделно и мощността и капацитета на батериите падат значително с температурата. И при -20С може и да не тръгнеш.
    Още много път има да изминат батериите. Реално това е малка крачка. На сайта на фирмата има данни. Който го интересува и разбира.

    Дневник, разкарайте таз малоумна визия!
  60. 60 Профил на Мазен чех
    Мазен чех
    Рейтинг: 664 Неутрално

    Не знам за колите, но хубави и евтини батерии ще могат да ме разкачат от ЧЕЗ поне през половината година.

    икономист - неграмотник с диплома
  61. 61 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1685 Весело

    До коментар [#46] от "a...":

    Айде по-полека. На английски няма акумулаторни. Наричат се първични и вторични (праймъри и секондари). У нас обаче под батерия се разбира първична. Т.е няма презареждане.
    И съвсем между другото в болшинството батерии има само по 1 елемент.

    Дневник, разкарайте таз малоумна визия!
  62. 62 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1685 Неутрално

    До коментар [#51] от "Tai Lung":

    Тъй като я гледам батерията издържа едва 300 цикъла. И то при сравнително малък ток (поне за кола с/3 е малко - при 40 квтч батерия ще рече няма и 15 квт).
    Новината е добра, но това е една от многото необходими стъпки преди успеха. Аз лично повече разчитам на разработките с въздушни електроди.

    Дневник, разкарайте таз малоумна визия!
  63. 63 Профил на Karla Hanneman
    Karla Hanneman
    Рейтинг: 1052 Неутрално

    Аууу , ами сега какво ще правим с теорията на конспирацията!? Не бяха ли американските петролни компании дето спираха прогреса? Сега какви ли "аргументи" ще трябва да измислят динените "зелени"?

    Виолетовите боклуци са по-големи боклуци от червените боклуци , на които служат! Гъз е тяхното знаме!
  64. 64 Профил на shumkar
    shumkar
    Рейтинг: 951 Неутрално

    Електромобилите няма да са по-евтини от колите с ДВГ. Ако станат 3-4 пъти по-евтини, това означава сульо-пульо да е на кола, и градовете да се задушат. Но със сигурност фискално ще бъдат облекчени, или отделни райони на градовете ще станат недостъпни за класическите автомобили. Бъдещият градски автомобил е електрическия. А представете си 20% от градските автомобили да са на ток- това ще поуплаши спекулантите износители на петрол И тогава черното злато ще се превърне в една стока като житото, плодовете, металните руди.


  65. 65 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1685 Весело

    До коментар [#63] от "Karla Kaas 90º":

    Линка го има по-горе. Въпросът как така никой не е създал подобна на уникалната батерия (щото литиеви се правят от много производители, и има доста патенти) остава незададен. Още повече, че и никел-металхидридни батерии си се произвеждат в доста големи количества.

    Дневник, разкарайте таз малоумна визия!
  66. 66 Профил на Moi6e from Israel, с деактивиран акаунт
    Moi6e from Israel, с деактивиран акаунт
    Рейтинг: 1358 Неутрално

    [quote#24:"Dehumanizer"]"През 2009 Envia получи от енергийното министерство на САЩ финансиране в размер на 4 милиона долара."

    Гледай какво се прави в подходящи условия с 4 милиона долара.[/quote]
    + още $7млн от дъщерна компания на GM, +още незнайно колко от високорискови инвестиционни фондове. Но всичко това се изплаща, в дългия период на време.
    Иначе щяхме да скачаме от клон на клон

    I REFUSE TO JOIN ANY CLUB THAT WOULD'VE ME AS A MEMBER!
  67. 67 Профил на Moi6e from Israel, с деактивиран акаунт
    Moi6e from Israel, с деактивиран акаунт
    Рейтинг: 1358 Весело

    [quote#25:"b_d_s"]Щатите са винаги на технологичния връх[/quote]
    НЕ ДУМАЙ?!? Пък 22 г след прехода разни форумни комуняги все още твърдят че гнилия капитализъм загнива, бият негрите, напиват се с Кока Кола, и още малце социализма се превръща в комунизъм, и задминава капитализма

    I REFUSE TO JOIN ANY CLUB THAT WOULD'VE ME AS A MEMBER!
  68. 68 Профил на skara
    skara
    Рейтинг: 1339 Весело

    Електрическите автомобили са доминирали над петролните във началото на автомобилизацията - скорост и сигурност.
    Сега просто отвръщат на удара
    И тези акумулатори няма да ги бъде
    Просто етап във развитието.

    Прави каквото трябва, да става каквото ще.
  69. 69 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 1053 Неутрално

    До коментар [#62] от "Цецо":

    прав си че данните на сайта не са толкова добри, но това там е за малка батерия 2032, за които C/3 не е толкова зле. В съобщението създателя на фирма говори за 1200w/kg, което значи че 100 кг батерия ще може да захрани 120кв мотор. батерията на тесла е 400кг. Освен това говорят за 1000 цикъла до 80% от капацитета, което е подобно на батериите на нисан, използвани в leaf, и много по-добро от това на тесла, там батериите на панасоник ги дават до 500 цикъла, или 300 за тези с капацитет 4.1Ah за клетка. Но това са пълни цикли на зареждане, на практика електрониката не позволява батериите да се заредят или разредят на пълно. С 1000 цикъла на зареждане, живота на тази батерия ако е с капацитет 75кВч отива към 300,000 мили. Въздушните електроди обещават повече, но все още ги мислят, IBM бяха казали че очакват комерсиализация до 2020 година. Тази батерия, дори само цената да смъкнат на половина, и да е със същите характеристики като сегашните на тесла, цената пак пада значително.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  70. 70 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 1053 Неутрално

    До коментар [#64] от "shumkar":

    борбата не е да са по-евтини, а да са сравними по цена.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  71. 71 Профил на Василена Доткова
    Василена Доткова
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    [quote#53:"ijj"]интересно дали някой модел електромобил използва спирачната енергия за зареждане на акумулаторите?[/quote]

    Използват я, поне така ми казаха от Пежо, когато правих тест драйв на техния iOn миналата година на конференцията на Капитал за електрическите превозни средства. Предполагам, че не е само при техния електромобил.

  72. 72 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 1053 Неутрално

    До коментар [#42] от "4e":

    имаш ли бегла идея колко кила суперкондензатори ще ти трябват за да изминеш 160км? Приготви си як теглич и ремарке с поне 2 оси, за цената да не говорим. И като много цапат литиевитер батерии, може ли ка кажеш КОЛКО точно цапат. Да сравним с петрола поне, като се почне от добива, транспортирането, рафинирането, и се стигне до консумацията. Аз съм чувал за разливи на петрол, миналата година имаше един доста масивен в мексиканския залив, имаше и в бразилия, щетите там са огромни, какви щети е нанесло производството на литиеви батерии досега?

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  73. 73 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 1053 Неутрално

    До коментар [#65] от "Цецо":

    все едно някой да е питал 39та година как досега никой не е измислил реактивния двигател, или ядрения реактор... тази батерия в статията е резултат от сътрудничеството с argonne national laboratory, които са изобретили катода, и са го лицензирали за комерсиализация. Това е доста сериозна организация, няма лабаво при тях. Анода също се говори от много време за такъв базиран на силиций, и има научни излседвания за комбиниране с въглерод. Това е просто комерсиализация на тези изследвания.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  74. 74 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 1053 Неутрално

    До коментар [#63] от "Karla Kaas 90º":

    конспирациите са едно, историческите факти друго. Или можеш да докажеш че chevron не са купили патентите за големоформатни NiMH батерии от general motors? И не са забранили после производството им? И не се съдиха с panasonic след това? Причината разработките на тези батерии да не бъдат спрени от някоя петролна компания е, че няма как да ги купят, понеже никой няма да им ги продаде. Никой вече не е толкова тъп колкото GM преди 20 години, даже и самите GM, които са инвестирали 7 млн в компанията.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  75. 75 Профил на Трезвен
    Трезвен
    Рейтинг: 1423 Весело

    ОПЕК, Русия и Венецуела направо подскачат от щастие от такива новини... :Д

    Благи глътки и приятни тръпки на www.trezven.wordpress.com
  76. 76 Профил на Rage Against
    Rage Against
    Рейтинг: 1114 Неутрално

    къде е сега оня гей-джуджар Владимир Пичкин, да се появи пред камерите и с голи зъби да изгризе една такава батерия?

    това е империалистическа провокация!
    кой!? кой може да пусне батерии такива и да застраши пазарите на нафтата и газа на Нафтпром и Газпром?

    РЕФОРМИ !
  77. 77 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1366 Весело

    Алилуя!
    Надявам се да е истина, а не кьорфишек.

    Лицемеркел акбар!
  78. 78 Профил на Batko Mahno
    Batko Mahno
    Рейтинг: 720 Неутрално

    1 кг литиево-йонни батерии = 400 ватчаса
    1 кг бензин = 12 000 ватчаса
    1 кг свръхпроводящ магнит = 40 000 ватчаса
    1 кг Кобалт-60 = 1 200 000 000 ватчаса

    Химическите акумулатори са достигнали физическия си лимит. Ако се правят електродвигатели със свръхпроводими намотки, тогава акумулатор и двигател по естествен начин се обединяват в един блок (намотките на електромотора запасяват нужната енергия). Има няколко проблема за разрешаване - свръхпроводими комутатори, компактни рефрижеракторни станции за охлаждане на намотките, достъпен хелий и др.
    Лично аз обаче смятам, че по голямо бъдеще биха имали ядрените акумулатори, както се вижда кило радиокативен изотоп кобалт-60 (който не е най удачен избор, но е сравнително евтин) носи енергията на 100 000 кг бензин (т.е. 125 000 литра)...

    Вечно молодой - вечно пьяный!
  79. 79 Профил на sgasharov
    sgasharov
    Рейтинг: 395 Неутрално

    Влагаш пари в изследвания, образование и правиш още повече пари но и прогрес, пред другите си, по-силен и с власт. Тия дето изнасят нафта, дърва за огрев, скрап, проститутки и т.н. ги е яд, викат - там бият негрите и голяма работа, някакви батерии, ще я караме с 0,05% за наука. Желязно.

  80. 80 Профил на valkiry
    valkiry
    Рейтинг: 450 Неутрално

    ОЧАКВАЙТЕ СКОРО - ВЕЧНА БАТЕРИЯ ЗА ЛАПТОП !!!!

  81. 81 Профил на Rael
    Rael
    Рейтинг: 732 Неутрално

    Такива новини се очакваха отдавна, и въпреки това е приятно! Петролният бизнес, Русия, Иран и други "средища на прогреса" да си гризат топките, и това е най-малкото наказание за наложените ни десетилетия технологичен застой.
    Мислех, че по-следващата ми кола ще е електрическа, сега като гледам направо ще е следващата.
    Бих казал, че тази новина дава надежда не само за нови технологии, но и за по-добър и справедлив свят. Защото петролът е даденост - или го имаш, или го нямаш, докато електроенергия всеки може да си произведе, с организация и ум. Както Интернет промени бизнеса и пренареди картите, така и електрическата тяга ще промени играчите в световния бизнес. Много съм горд, че Америка пак е начело, въпреки, че точно те правят трилиони от бизнес с петрол, и компании като Ексон и ГМ направиха много, за да забавят такива открития. Но тук има и много будни умове, които не се плашат да се борят със силите на старото. И не на последно място, това е поредното доказателство, че Обама и демократите са движещата сила през последните десетилетия, докато републиканците единствено се грижат да не пострадат интересите точно на петролния бизнес (3000 данъчни облекчения на година, почти изцяло предложени и гласувани от републиканците) и няколко други големи, вредни, упадъчни индустрии (застраховки, военна индустрия, финансов сектор...).
    Знам кой ще е първият купувач на новата технология: Карлос Гон от Рено-Нисан, върл привърженик на електромобилите и заложил много на тази идея.

  82. 82 Профил на rio
    rio
    Рейтинг: 395 Неутрално

    До коментар [#31] от "the_sceptic":

    Електромобилите в България:
    какво се случва при (и под) -20°С http://www.ecars.bg/elektromobili/item/2751

  83. 83
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  84. 84
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  85. 85 Профил на Ka Lo Jan
    Ka Lo Jan
    Рейтинг: 229 Неутрално

    До коментар [#4] от "mitkobomb":

    Ще я допуснат, защото вече се вижда, че няма на къде, а и не могат да я крият вечно.

    Humans are the only species that pay to live on the Earth
  86. 86 Профил на hypercube
    hypercube
    Рейтинг: 516 Неутрално

    [quote#31:"the_sceptic"]При електромобилите как се предвижда да става отоплението при -15?[/quote]

    С Webasto, как иначе. Ако не знаеш, питай малкото щастливци влизащи в топли коли при минус 15 сутринта. Иначе и руснаците имаха подобна разработка - ако ти попадне ЗАЗ може да я видиш. Проблема не е в отоплението. Батериите и зареждането им са проблема - другото са подробности и дребни технически детайли.

    Не питайте какво страната ви може да направи за вас, попитайте какво вие можете да направите за нея! Дж.Кенеди
  87. 87 Профил на mitkobomb
    mitkobomb
    Рейтинг: 506 Весело

    До коментар [#86] от "dreamboxer":Прекрасна кола с бензинова печка и въздушно охлаждане !!

  88. 88 Профил на Дамян
    Дамян
    Рейтинг: 1384 Неутрално

    [quote#13:"convince"]Само водородният двигател, като захранван с неограничени конвергентни ресурси ще реши веднъж завинаги проблема. [/quote]
    По принцип съм съгласен с теб, но водородът не се копае Той по-скоро гигантски акумулатор, доколкото за да се добие, трябва да се похарчи много енергия. И тази енергия трябва да не е от фосилни горива.

  89. 89 Профил на Дамян
    Дамян
    Рейтинг: 1384 Неутрално

    До коментар [#78] от "petka":
    Как се преминава към полезна енергия от Кобалт 60? През вода - водород? През електромагнитна индукция?
    Малко ни е раничко да сложим едно кило Кобалт в багажника

  90. 90 Профил на Иван К
    Иван К
    Рейтинг: 3176 Неутрално

    До коментар [#15] от "comandante":
    "Но благодарение на патентите и корпоративната алчност развитието на електрическите коли се забави с половин век сега цените ще спадат бавно през следващите 50-60 години ! "

    Ако не са печалбите от патентите няма да има развитие - справка - технологичната изостаналост извън западния свят.

    тел 032 644 150
  91. 91 Профил на Иван К
    Иван К
    Рейтинг: 3176 Неутрално

    До коментар [#78] от "petka":
    "1 кг литиево-йонни батерии = 400 ватчаса
    1 кг бензин = 12 000 ватчаса "

    Не е точно, защото 1 кг бензин носи тези 12000 ватчаса, но се оползотворяват около 1000. С новите хибриди се оползотворяват до 3000 и това е границата

    тел 032 644 150
  92. 92 Профил на Дамян
    Дамян
    Рейтинг: 1384 Неутрално

    [quote#78:"petka"]1 кг литиево-йонни батерии = 400 ватчаса
    1 кг бензин = 12 000 ватчаса [/quote]
    Ако вместо 50 кг бензин имаме 150 кг. батерии нещата се получават. Защото разликата от 100 кг. се компенсира от дригателя и скоростната кутия. Остава обаче 1000 ватчаса в батрията да са по-евтини от 1000 ватчаса в бензин. Ако един литър безин ни стурва 1.5 лв. (без данъци и акцизи) и ни дава 1 Квтч енергия това значи 1Квтч от батерия трябва да е 0.5 лв. Ами тези цифри изглеждат доста в полза на батерията? Или бъркам

  93. 93 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 1035 Весело

    До коментар [#78] от "petka": При бензина го умножи на КПД на двигателя и трансмисията и ще получиш щъде 5 кВтч на кг....
    А че химическите батерии са стигнали прагът на "компетентност", това определено е вярно....

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  94. 94 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 1035 Весело

    До коментар [#92] от "Дамян":
    Яко бъркаш, трябват ти 625 кг от новите батрии, вместо 50 кг бензин (с отчитане КПД 40% на бензиновата кола) но токът за домакинствата е по евтин от бензина на кВтч, така че се търси батерия или нещо друго.....

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  95. 95 Профил на Дамян
    Дамян
    Рейтинг: 1384 Неутрално

    До коментар [#94] от "boby1945":
    Такива ми бяха изходните данни. Дай по-подробни сметки.
    За да се получи ел. кола с динамични характеристики подобни на ДВГ кола (пробег и скорост) мисля че батерия даваща 400 ватч на 1 кг. вече е доста близо. За цената не съм толкова наясно. Ако е вярно, че едно градско електромобилче можеше да измине 80 км. с едно зареждане в градски условия, то с новата батерия (ако са верни данните) би трябвало да се изминат 320 км. и то със същите килограми батерия. Очевидно с новата батерия могат да се сложи повече мощност за приемливо тегло.
    За кое от двете ми трябва 600 кг. батерия?
    И защо рипате толкова по повод развитието на електромобилите? Някой да ви кара да си ги купувате?
    Очевидно е, че ще влязат в масова употреба тогава и само тогава, когато станат конкурентни на ДВГ. Но за това си трябва време, нали? Електромобилите ВЕЧЕ тръшкат отвсякъде един автомобил от 20-те години на м.в. не е ли така?
    А що се отнася до изчерпването на капацитета на "химическите" акумулатори... айде да почакаме още няколко годинки. Капацитета ще бъде изчерпан, по това спор няма, но има да се изчерпва още поевтиняване от навлизане в масово производство. Като сложиш към това и неотклонното и неизбежно поскъпване на горивата - поне спред мен, навлизането на електромобилите в обозримо бъдеще е просто неизбежно.

  96. 96 Профил на Müller
    Müller
    Рейтинг: 510 Весело

    Татко ми когато учил в механо-техникума “Сталин“ през 50-те години чел някъде, че през 60-те години всички коли ще са тип “Амфибия“!

    Тогава си казал Е, таман ще завърша и започна работа и ще си взема една такава кола, за да мога да се движа и по вода!

    Татко, така си и отиде от този свят в началото на 2010-та година, ама без такава кола де!

    Та, така и за тези ел. автомобили. Да, ама не за нас..!

    The structure of the EU today is based on the Nazi plans published in Berlin in 1942 - Rodney Atkinson
  97. 97 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 1267 Неутрално

    [quote#89:"Дамян"] да сложим едно кило Кобалт в багажника[/quote]

    То ако наистина това едно кило носи енергия 1.25 милиона кВч, колко ще струва това кубче кобалт? Мислиш ли, че ще можеш да си оставяш колата пред блока тогава? Те сега ги разбиват, за да крадат еърбеговете и фаровете, пък с тези нови технологии... При нас никога няма да навлезе нашироко.

  98. 98 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 1267 Неутрално

    Все едно както едно време крадци източваха нощем бензина на колите (чувам, че пак са взели да го правят). Само че вече с едно разбиване ще ти източат гориво колкото за целия живот на колата.

  99. 99 Профил на iazdakaja
    iazdakaja
    Рейтинг: 688 Весело

    До коментар [#96] от "bimbo":


    [quote#96:"bimbo"]през 50-те години чел някъде, че през 60-те години всички коли ще са тип “Амфибия“! [/quote]

    А през 60-те са смятали, че през 2000г ще са летящи! Има много картинки и винаги ги рисуват горе-долу като реактивен изстребител - понеже само това са виждали тогава.

    Човекът е традиционно слаб в прогнозиране за бъдещето. На шах повечето хора виждат само няколко хода напред, въпреки, че могат да запомнят милиони снимки, примерно. Понеже в еволюционното минало бъдещето не се е променяло много, явно цялата изчислителна мощ е насочена към обработка на текущата ситуация.

    Иначе всички по-сериозни прогнози дават незначителен % електроколи и в по-далечно бъдеще. Причината е в супер ефективните ДВГ, които тепърва идват. И съчетани със супер леките карбонови каросерии, обезсмислят всякакви електроекзотики.

    Това е знанието ни за бъдещето, за сега. Но както казахме, то е лабилно по природа.

  100. 100 Профил на Batko Mahno
    Batko Mahno
    Рейтинг: 720 Неутрално

    До коментар [#89] от "Дамян":

    Кобалт-60 се самозгрява до няколкостотин градуса, тогава какъвто и да е двигател с външно горене ти прави механична енергия. Стърлингът е добър вариант за преобразуване. Има само един проблем - ще работи и когато не е в движение, но тогава пък може да се включва и да отдава в мрежата.

    Вечно молодой - вечно пьяный!




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах