Строителство на магистрала "Струма" през Кресна ще бъде пагубно и скъпо, твърдят еколози

Строителство на магистрала "Струма" през Кресна ще бъде пагубно и скъпо, твърдят еколози

© "За Земята"



Построяването автомагистрала "Струма" през Кресненското дефиле ще бъде пагубно и скъпо за природата, местните хора и за цялата страна. Това заявяват група организации на пресконфереция по темата в четвъртък - коалиция "Да спасим Кресненското дефиле", Сдружение за дива природа "Балкани", Екологично сдружение "За Земята", Бенкуоч – мрежа от централна и източна Европа, "Приятели на Земята Европа".


Кресненското дефиле е място с богато биоразнообразие, част от мрежата НАТУРА 2000.


Строителството й се финансира с европейски средства и би струвало 781 милиона евро – сума, която България ще трябва да възстанови на Европейската комисия, ако има нарушение на законодателството, твърдят българските и международни неправителствени експерти.




Според тях алтернативи извън защитеното дефиле съществуват и те отговарят на изискванията на европейското законодателство. "Ако бъдат избрани и добре разработени, строежът на магистралата между София и Солун ще бъде завършен."


Това би предотвратило и вече високия брой на пътни произшествия и човешки жертви, загубата на застрашени видове от европейска значимост. Запазването на съществуващия път като локален би стимулирало местното икономическо развитие – селското стопанството, производството на вино и туризма.


Организациите обясняват, че строежът на магистралата трябва да бъде приключен до края на 2023 г. и осъществен по начин, който отговаря на всички изисквания на европейското екологично законодателство – единствено така може да се избегне връщането на 781 милиона евро субсидии.


Това оставя малко време да се избере и планира най-добрата алтернатива.
През 2008 г. ЕС реши, че насочването на трафика от магистралата през дефилето би било незаконно.


"Посетих Кресненското дефиле и видях как това място е уникална "гореща точка" на биоразнообразие както за България, така и за цяла Европа. Как си представяме, че ще се построи магистрала тук, без тя напълно да унищожи дефилето и без да бъде пагубна за местните хора?", коментира Роби Блейк, координатор по биоразнообразие към мрежата "Приятели на Земята Европа", на пресконференцията, цитиран от "За Земята".


Според Даниел Попов от коалицията "Да спасим Кресненското дефиле" няма никаква нужда да се прекарва магистрала през дефилето, тъй като съществува подходяща алтернатива, която избягва изцяло Кресненския пролом, запазвайки уникалното му биоразнообразие.


"Алтернатива, която ще бъде далеч по-щадяща и ще предотврати жертвите на пътни инциденти в град Кресна." Съществува и разработена визия от Любомир Попйорданов от Българската асоциация за алтернативен туризъм (БААТ) за такова развитие при сценарий магистралата да минава извън дефилето. Властите трябва да работят по тази алтернатива, смятат еколозите.


Във връзка с позицията на екологичните организации редакцията на "Дневник" потърси за коментар експерти от МОСВ и МРРБ.


Българското правителство понастоящем работи по Оценка на въздействие върху околната среда (ОВОС) с цел да се избере най-подходящата алтернатива, която се очаква до края на април тази година. Заинтересованите ще имат възможност да изразят мнението си по време на обществените консултации. След това следва одобряването на екологичната оценка и от Европейската комисия. Тази седмица представителите на българските и чуждестранни екологични организации се срещнаха с представители на община Кресна, правителството и Агенция "Пътна инфраструктура", за да обсъдят и предложат конструктивен диалог и сътрудничество за висококачествена екологична оценка, която да отговаря на европейското законодателство. Целта им е да бъде завършена навреме автомагистрала "Струма", заобикаляйки Кресненското дефиле.

Коментари (61)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на kalingeorgiev
    kalingeorgiev
    Рейтинг: 338 Любопитно

    Построяването автомагистрала Струма през Кресненското дефиле ще бъде пагубно и скъпо за природата, местните хора и за цялата страна.

    1. Кога е правена оценка колко ще струва единиятпроект с еднопосочно движение към Гърция в Кресненсконто дефели и изнесен срещуположен извън дефилето?
    2. Кой е правил тази оценка?
    3. Каква е методиката на изчисление, който е използвал при тази оценка и кои са експертите, които са я подкрепили?
    А иначе и аз утре мога да се изцепя, че най-евтино е да се мине през дефилето и ще струва точно толкова като твърдение.

    Загниваща РУСИЯ: https://youtu.be/LslDx7X3gLE
  2. 2 Профил на deepblue
    deepblue
    Рейтинг: 641 Неутрално

    Това заявяват група организации на пресконфереция по темата в четвъртък - коалиция "Да спасим Кресненското дефиле", Сдружение за дива природа "Балкани", Екологично сдружение "За Земята", Бенкуоч'

    Понеже на са засадили и едно дърво.

  3. 3 Профил на Vassco
    Vassco
    Рейтинг: 577 Неутрално

    У нас е така - всеки "зелен" с номера си. Важното е да се вдига патаклама и да се търси "зелено" за разни "зелени" проекти

  4. 4 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4110 Неутрално

    Аз не мога да преценя. Нека победи истината.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  5. 5 Профил на lustmord
    lustmord
    Рейтинг: 1423 Любопитно

    Някакви приблизителни цифри ще чуем ли за двете алтернативни трасета най-накрая? От 15 години се говори по темата и така и не стана ясно колко струва едното и колко другото, колко време ще отнемат да се направят в единия и другия вариант и каква би била разликата в поддръжката им.

  6. 6 Профил на 001
    001
    Рейтинг: 584 Весело

    Щели да защитават пеперудите, а през това време за последните години в този участък са загинали хиляди хора в катастрофа...
    Ама на кой ли му пука за българите , че се топят с по 50 хиляди на година.
    Миналата година за преброяване на птици еколози са взели милиони евро по европейски програми , няма такива хрантутници като българските еколози.
    Уж много дейни , а въздухът в България най мръсен от цяла Европа, но иначе имитират дейност и защитават блатни кокичета, костинурки и червеии

  7. 7 Профил на lout66
    lout66
    Рейтинг: 563 Неутрално

    Единственото което знам със сигурност е че във България не можем да строим и поддържаме качествени тунели.
    Другите които няма да са съгласни с друг маршрут са жителите на селата покрай които преминава сегашният път, те ще останат и без малкото възможности за препитание.

  8. 8 Профил на kutlovchanin
    kutlovchanin
    Рейтинг: 411 Неутрално

    Много се плюе напоследък срещу еколозите. Аз обаче на тях вярвам повече, защото на управляващите политици - никак!!!

  9. 9 Профил на 001
    001
    Рейтинг: 584 Любопитно

    Истината е че ако не започне спешно изграждането на участъка, трябва да върнем на Европа всичките пари дадени за останалите участъци от магистрала Струма.
    За пореден път от бюджета ще трябва да се отделят няколко стотитин милиона евро.
    Но България е богата страна , няма проблеми ...

  10. 10 Профил на ikar_01
    ikar_01
    Рейтинг: 696 Неутрално

    А НЕнепострояването на авточагистралата и всекидневните жертви през лятото не водят ли до намаляване ва биоразнооразието на Българския народ?

  11. 11 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1633 Неутрално

    А кой, финансира тая пресконференция? Кой плати разходите за зала и т.н.

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  12. 12 Профил на КраСивият Кардинал
    КраСивият Кардинал
    Рейтинг: 248 Неутрално

    ДГД малоумните платени еколози. Строеж на пълна пара, магистрала с по 2 широки ленти и аварийна в посока, междуосева линия, бордюри и другите прилежащи части. Не трябва да се дава трибуна на платените пишман еколози, дето са отвън зелени, отвътре - червени.

  13. 13 Профил на svoboden
    svoboden
    Рейтинг: 1354 Неутрално

    Някой знае ли, чии са тези "сдружения", че ни занимават с техните мераци и претенции. Подозирам, че са регистрирани от Гошо и Тошо от Левуново и цялата държава едва ли не трябва да играе по гайдата на тия двамата!

  14. 14 Профил на m_hakkinen
    m_hakkinen
    Рейтинг: 253 Неутрално

    Важно е да спасим гущерите и жабите в дефилето, а пък на човекоподобните, дето се трепят на пътя майната им...аман от пишман спецове

    Never hold discussions with the monkey when the organ grinder is in the room.
  15. 15 Профил на Gopeто
    Gopeто
    Рейтинг: 2577 Неутрално

    До коментар [#1] от "kalingeorgiev":
    Като включиш наказателната процедура - изцяло да си платим магистралата, че и отгоре най-вероятно и всички други сметки стават излишни. А иначе организациите със сигурност имат изчисления. Те са работили и с МРРБ (АПИ) по тези въпроси.

    "Новите системи неизбежно генерират нови проблеми"
  16. 16 Профил на Gopeто
    Gopeто
    Рейтинг: 2577 Неутрално

    До коментар [#2] от "deepblue":


    [quote#2:"deepblue"]Понеже на са засадили и едно дърво[/quote]
    А ти колко дървета засади?

    "Новите системи неизбежно генерират нови проблеми"
  17. 17 Профил на firstcmt
    firstcmt
    Рейтинг: 237 Неутрално

    Аман от пишман "еколози". Като черна сянка са - никакви лица, а самогенериращ се спам в пространството са - зорлем нещо се построи. Има крещяща нужа от нормален път и придвижване през Кресненското дефиле. Интересно и е същите дали ползват магистралите или се приджижват с каруци по ччерните пътища.

  18. 18 Профил на Zizu
    Zizu
    Рейтинг: 1087 Гневно

    Много прост народ сме!
    Ама много!
    По цял ден се занимавам с мързеливи тъпаци!
    На всичкото отгоре и чета за други тъпаци!

    На всякъде природата е красива в България!
    Навсякъде и тъпаци....

    Машини прости, народ неук.
  19. 19 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 1899 Неутрално

    Ако движението в едната посока е качено горе на ската, долу в дефилето ще остане по-малко движение, отколкото има в момента

    ДЕОС - българските либерали. Няма други на хоризонта!
  20. 20 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 1197 Весело

    [quote#6:"001"]Щели да защитават пеперудите, а през това време за последните години в този участък са загинали хиляди хора в катастрофа...[/quote]
    На еколозите, работата им е да защитават пеперудите, а защитата на хората от катастрофи е работа на КАТ. Ако ви притеснява реалността, проверете дали защитниците защитават правилните неща.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  21. 21 Профил на totodd
    totodd
    Рейтинг: 475 Неутрално

    До коментар [#13] от "svoboden":

    Те, Гошо и Тошо не можаха да си издействат отклонение от АМ "Струма" при тяхното си село Левуново, малко след Сандански за Кулата, макар че там щеше да е най евтиното отклонение. Минете например през Марикостиново за Петрич, там е такова безумие, че някой е за разстрел.

  22. 22 Профил на totodd
    totodd
    Рейтинг: 475 Неутрално

    Някои искат едната посока на магистралата да минава през дефилето, а другата по хълмовете. Никой обаче не си прави сметка за изискването, там където има магистрала, да има и паралелен път от по-ниска категория. Това се прави с цел въвеждане на Тол-такса. Освен това там е специфичното, че това единствения пряк път между България и Гърция. Някой спомня ли си какво стана, когато преди няколко години, Струма отнесе пътя в близост до ж.п. гара "Пейо Яворов" в дефилето.

  23. 23 Профил на one_1980
    one_1980
    Рейтинг: 274 Неутрално

    тия "зелени" аке не се возят на джипове
    че сега тоя трафик от къде минава се пита ?
    до кога ще ни занимават псевдо зелени, които очакват рушвети в особено големи размери

  24. 24 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 7032 Неутрално

    В последните години в медиите се хвърлят различни суми за цената на този участък от магисталата, но липсват каквито и да са оценки на експерти с обосновани бюджети

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  25. 25 Профил на FvH
    FvH
    Рейтинг: 749 Гневно

    Влязох им в сайтчето, само пише, че предлагат нещо много готино, но изобщо не се разбира каква е алтернативата?!

    "Според тях алтернативи извън защитеното дефиле съществуват и те отговарят на изискванията на европейското законодателство." Какви!?

    One should be free to do whatever he wants, as longs this does not interfere with the equal right of everybody else to do the same.
  26. 26 Профил на m.assenov
    m.assenov
    Рейтинг: 230 Неутрално

    До коментар [#20] от "gost22":

    Значи всеки да си гледа работата, а еколозите да пречат на всички, така ли?
    А само работа на КАТ ли да се намалят загиналите при катастрофи в дефилето?
    Някой знае ли дали в някоя европейска държава е спряно строителството на магистрала по екологични причини. Гърците как си направиха магистрала Солун – Игуменица. Тя да не би да минава през по-малко важни места. Или пък там няма жаби, гущери и др. животни. Някой от така наречените еколози дали е пътувал по нея да види откъде минава.
    Крайно време е да им се спре кранчето на така наречените "Български еколози" и всичко ще стане мирно и тихо.

  27. 27 Профил на tvr18355030
    tvr18355030
    Рейтинг: 980 Неутрално

    [quote#3:"Vassco"]У нас е така - всеки "зелен" с номера си. Важното е да се вдига патаклама и да се търси "зелено" за разни "зелени" проекти [/quote]

    Явно ГЕРП са пропуснали да ви съобщят детайлите по договорката с ЕК за магистрала Струма. Едно от условията по финансирането от ЕС е да се построи цялата магистрала до 2023. Друго условие е да не се строи през Кресненското дефиле. Реално единствения съгласуван с ЕС и удобрен от тях вариант до момента е този с дългия тунел. За него няма и да има проблеми с финансирането. Там единствения "проблем" е, че няма родна фирма която може да го прокопае и съответно родната мафия ще изпусне голяма баниця. А "алтернативните" "евтини" трасета, които се пропагандират от АПИ по родните медии реално въбоще никога не са представяни на Европейската Комисия или удобрявани за финансиране. И ако решиме да ги строиме на собствена глава, това ще бъде нарушение на договорите и ще се наложи да връщаме парите за цялата магистрала Струма!

  28. 28 Профил на tvr18355030
    tvr18355030
    Рейтинг: 980 Неутрално

    [quote#22:"totodd"]Никой обаче не си прави сметка за изискването, там където има магистрала, да има и паралелен път от по-ниска категория. Това се прави с цел въвеждане на Тол-такса[/quote]

    Такова изискване няма! Дори е обратното - ако дадена магистрала се финансира от ЕС то не може да се събират тол-такси за нея!

  29. 29 Профил на tvr18355030
    tvr18355030
    Рейтинг: 980 Неутрално

    И не знам какъв ви е проблема със "зелените". Не те ще ви накарат да плащате брутални глоби + да си платите сами цялата магистрала Струма ако се построи участъка през дефилето. Сърдете се на ЕС (тия дето ви дават парите) автоталибанчета скапани!

  30. 30 Профил на dun
    dun
    Рейтинг: 720 Неутрално

    До коментар [#4] от "КМЕТ В СЯНКА":

    дотук имаш 7 минуса - готино а?

  31. 31 Профил на dun
    dun
    Рейтинг: 720 Неутрално

    До коментар [#26] от "m.assenov":

    ""кранче" никога не е имало - то е само за псевдоорганизациите които казват ДА на всяко управленско безумие!

    пък и какво означава "мирно и тихо" - мирно и тихо да продължава унищожаването на природата, имитацията на разследване, държавно обвинение и съдебна система, мирно и тихо да продължава нарушаването на човешки права, злоупотребата с парите на данъкоплатците?

    май си сбъркал държавата - мирно и тихо е в русия която е в международна изолация! в демократичните държави всеки има права над харченето на обществените пари, право на достъп до правосъдие, право да протестира и т.н.

  32. 32 Профил на hammurabi
    hammurabi
    Рейтинг: 1095 Неутрално

    Под сурдинка - у нас 30% се взема отнапред от обществена поръчка, ако не вярвате - питайте някой от бранша; затова след това строителят "избива" и като се возим с по-висока скорост може да ни хване морска болест, а някъде вече и друса, като дори понякога има опасност и човек да изпусне колата. В случая проблемът е, че единствено одобреният вариант от Европейската комисия не може да се построи от български строител. Което ще рече, че ония 30% отнапред стават проблемни - никоя уважаваща себе си чужда фирма не би рискувала авторитета си при евентуален корупционен скандал и така да загуби милиони от спадането на акциите си. Та затова се говори за невъзможност да се построи трасето с два тунела, па било сеизмична зона /все едно има значение дали ще падна от виадукта от 50 метра или ще ме затрупа скалата на дълбочина 50 метра/, па имало радиоактивни материали, па щяло да вали червен сняг, па на девер ми Петко зълвиния син щял да идва на гости и други подобни.

  33. 33 Профил на dun
    dun
    Рейтинг: 720 Неутрално

    До коментар [#12] от "КраСивият Кардинал":

    да де - те и взимащите решенията в държавата мислят така като теб - затова и платихме вече толкова грешни пари за Белене, скоро започваме да плащаме за еконарушенията на калиакра, скоро идват и глобите за заменките, за мръсния въздух и т.н. и т.н.

  34. 34 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8868 Неутрално

    Всеки си говори, каквото му е изгодно. И понеже ние тука не си вярваме / по понятни причини/ , защо не доведат европейски специалисти, те да кажат къде и как да се строи.

  35. 35 Профил на dun
    dun
    Рейтинг: 720 Неутрално

    До коментар [#19] от "cinik":

    повече детайли и информация можете да видите тук:

    http://kresna.org/

  36. 36 Профил на alabalko
    alabalko
    Рейтинг: 690 Неутрално

    До коментар [#26] от "m.assenov":

    да, например в Щутгарт спряха строежа на ЖП гара за милиарди евро (бяха 5, сега са 10) заради няколко десетки дървета, в които живеят застрашени бръмбари. Та са наложи да преместят дърветата с цялата им коренова система на други места за да не застрашат бръмбарите. И това не е единственият случай на инфраструктурни проекти в Германия, които са спирани заради екологични или други причини. Например германците адски ненавиждат вятърни перки. За германеца вятърната перка загрозява силно идиличният пейзаж и затова масово блокират строежа на перки. Другото, което не обичат са далекопроводи за високо напрежение, които също загрозяват. Пада голямо блокиране. В Германия югът е силен икономически, но електрическите мощности са на север. Десетилетия не могат да изградят електро-магистрали север-юг заради блокиране от обществото. Прекарването на кабелите под земята ще излезе твърде скъпо.

  37. 37 Профил на dun
    dun
    Рейтинг: 720 Неутрално

    До коментар [#25] от "FvH":

    алтернативата за пълен обход от изток който избягва дефилето е включена в Заданието на екооценка която се работи в момента. само този вариант и дългия тунел от запад изпълняват условията на европейското законодателство и договорът който българското правителство е подписало с ЕК за отпускане на финансиране за цялата магистрала

  38. 38 Профил на bj_int
    bj_int
    Рейтинг: 295 Неутрално

    Какви ще са последиците ако не се построи:
    1. всеки българин ще има да връща по 500 лева на Европа за построеното - тъй като това няма да стане пряко, а през бюджета по почина на КТБ няма да се разбере. Просто беднотията ще остане по-голяма
    2. Най-вероятно ще се наложи да се правят тол-пунктове, защото иначе няма как да се върнат парите и така всеки пътуващ за Гърция ще плаща поне 20 лева в посока.
    Така че....

  39. 39 Профил на grozmaistor
    grozmaistor
    Рейтинг: 532 Неутрално

    До коментар [#6] от "001":

    Загинали са много хора, защото шофирането им е все едн оса на магистрала "Тракия" и заото няма никакво прилагане на закона от ченгесарското-милиционерско предприятие КАТ.

  40. 40 Профил на totodd
    totodd
    Рейтинг: 475 Неутрално

    До коментар [#28] от "tvr18355030":

    Това е едно от правилата, но дали ще бъде така и след 10-20 години. Спомнете си "крадлив дедо", какво се опита да направи с АМ "Тракия". Не съм сигурен дали и гръцката магистрала от Промахон надолу е изграждана с европейски средства, но гърците сложиха Тол-такса. Там обаче няма алтернативно трасе.

  41. 41 Профил на 001
    001
    Рейтинг: 584 Неутрално

    До коментар [#39] от "grozmaistor":

    В този участък е много натоварен трафика, има само по една лента в посока и е пълно с тирове.
    Когато сегашното трасе го освежат и стане еднопосочно с две ленти, ще намалят и пътните произшествия, няма да се образуват задръствания и ще е по екологично.

  42. 42 Профил на dun
    dun
    Рейтинг: 720 Неутрално

    До коментар [#11] от "quatro_4x3":

    Европейската комисия

  43. 43 Профил на gembirdkz
    gembirdkz
    Рейтинг: 750 Неутрално

    Аман от тия организации които паразитират на гърба на данъкоплатеца.АМАН!

  44. 44 Профил на Lazar Petrov
    Lazar Petrov
    Рейтинг: 613 Неутрално

    Зелените акули надушиха кръв около магистрала Струма и се настървиха. От години подготвят плячката. Без няколко десетки милиона да потънат в техните безмислени проекти няма да се разминеме. Или трябва да пратим ДАНС да ги подпука или да плащаме.

  45. 45 Профил на totodd
    totodd
    Рейтинг: 475 Неутрално

    До коментар [#37] от "dun":

    Да не дава господ дълъг тунел. Това е все едно да експлоатираме атомен самолетоносач. Вижте колко струва поддръжката на такъв тунел в Алпите и преценете дали ние можем да си го позволим. Но и не това е най-важното. Преди години съм слушал от стари хора, че по време на Кресненското земетресение в началото на двадесети век, в дефилето, Струма е изчезнала и два-три дни не е текла надолу по коритото си. Водата е влизала в дупки по дефилето. Смятайте какво представлява Кресненския разлом.

  46. 46 Профил на tenevski
    tenevski
    Рейтинг: 437 Неутрално

    [quote#11:"quatro_4x3"]А кой, финансира тая пресконференция? Кой плати разходите за зала и т.н. [/quote]
    Как кой ?
    Птичките .Птичките, дето бяха броени за десетина милиона .

  47. 47 Профил на dun
    dun
    Рейтинг: 720 Неутрално

    До коментар [#44] от "Lazar Petrov":

    оо, разбира се - поздравления за коректния анализ!

    зелените "акули" срещу добрите "делфини" от строителните компании и честните, работливи и отговорни държавни служители в пътното строителство

    ...само сте забравили да добавите че зелените акули са виновни за живота на българката в тунел ечемишка, както и че те са направили тройно по-високия финансов разчет за последващия спешен ремонт!

  48. 48 Профил на dun
    dun
    Рейтинг: 720 Неутрално

    До коментар [#46] от "tenevski":

    правилния отговор е "европейската комисия"

  49. 49 Профил на Росен (Путлер капут)
    Росен (Путлер капут)
    Рейтинг: 2903 Неутрално

    Откъдето и да мине трябва да я има "Струма". Минавах няколко пъти от София до Сандански и знам. След Дупница беше ад, сега до Благоевград е супер, но след това ада е същият.

    И не е въпрос за време-път, там постоянно стават катастрофи, защото човек се изнервя страшно много и прави рискови изпреварвания.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  50. 50 Профил на tenevski
    tenevski
    Рейтинг: 437 Неутрално

    [quote#48:"dun"]правилния отговор е "европейската комисия"
    [/quote]
    Та скоро за #получените парички# ще ви питат много учтиво от #раираната комисия# . Има я у сяка пандела и там на място ша обяснявате

  51. 51 Профил на Lazar Petrov
    Lazar Petrov
    Рейтинг: 613 Неутрално

    До коментар [#47] от "dun":

    Айде стига Вече с тези глупости - Кресненско дефиле не е някакъв природен уникат в Европа или в България. Дори не е резерват.Има точно толкова видове колкото има в останалата част на страната. просто там ще минат едни 2 млрд лева и зелените акули предполагат че ще отскубнат спокойно няколко десетки милиона. Относно делфините - добър пример, нека зелените се занимават със смъртността на делфините. А защо не са активни там е ясно - няма пари за южен поток. Ако почне строежа ще изпълзят от опушените с трева удобни софийски офисчета.

  52. 52 Профил на dun
    dun
    Рейтинг: 720 Неутрално

    До коментар [#50] от "tenevski":

    Вече питаха! Знаеш ли какво каза проверяващия прокурор "момчета, срещу 20 хил. лева изхарчени вие на момента ми показвате десетки налични продукта! Знаете ли какво е да проверяваш проекти за десетки милиони, например в земеделието, и да не могат да покажат дори един продукт насреща!!

    Тия "закачки" си ги запази за диалог с медиите на държавна сигурност..а ако си падаш по проверките поинтересувай се от строителния бранш :-)

  53. 53 Профил на PavelCZ
    PavelCZ
    Рейтинг: 1972 Неутрално

    Ние тук си чешем езиците (тук-таме и другаде се почесваме), но за сериозно съставяне на мнение не са ни дадени данни:
    1. Варианти маршрути, които реално могат да бъдат построени
    2. Кой вариант какви щети на природата нанася - мисля, че на български му се казва екооценка
    3. Кой вариант какви икономически ползи принася
    4. Кой колко струва

    E PLVRIBVS VNVM
  54. 54 Профил на PavelCZ
    PavelCZ
    Рейтинг: 1972 Неутрално

    Иначе - спокойно другарки и другари - и в братска Чехия е батак с изграждането на нови магистрали. По всички точки, които споменавам по-горе.

    E PLVRIBVS VNVM
  55. 55 Профил на dun
    dun
    Рейтинг: 720 Неутрално

    До коментар [#51] от "Lazar Petrov":

    и аз така казвам - стига глупости!

    ти откъде взе информацията че Кресненско дефиле не било специално?

    знаеш ли че 108 български учени по биоразнообразие (което си е горе-долу цялата научна общност в областта) поискаха в официално писмо магистралата да е извън дефилето по същите причини? задаваш ли си въпроса защо не знаеш този факт, но пък много добре знаеш колко и как са платени природозащитниците?

  56. 56 Профил на dun
    dun
    Рейтинг: 720 Неутрално

    До коментар [#53] от "PavelCZ":

    логиката е обратна - тъй като имаме изключително ценни местообитания, Европейската директива за местообитанията казва така "съществува ли алтернатива, тя трябва да бъде приета за да се опази природата", чак тогава идва финансовия параметър...

    ...просто трябва българските власти да го обосноват добре с хубав и ясен проект и ще получат парите ... вместо това обаче загубиха 5-6 год. да се борят като прасе с тиква и да се чудят как да заобиколят закона!

  57. 57 Профил на dun
    dun
    Рейтинг: 720 Неутрално

    До коментар [#51] от "Lazar Petrov":

    нали разбираш юридическото значение на термини като "обида", "клевета", "уронване на престиж"?

  58. 58 Профил на tenevski
    tenevski
    Рейтинг: 437 Неутрално

    [quote#52:"dun"]Вече питаха! Знаеш ли какво каза проверяващия прокурор "момчета, срещу 20 хил. лева изхарчени [/quote]
    Кви 20 хол лева и кви проверки ,бе алоууу.
    Проверките сега започват . Ама тотални
    Тия смешки за 20 хилядарки ги разправяй на Фтичките

  59. 59 Профил на blurred
    blurred
    Рейтинг: 456 Любопитно

    Тунелът действително ще бъде доста скъп за поддръжка и най-вероятно ще трябва да му се сложи такса за ползване, за да бъде финансирана поддръжката, както е например в Алпите. Което пък ще забавя движението, защото ще се образуват опашки от чакащи да платят.

    А и строителната мафия всячески ще пречи на варианта с тунел, защото няма да имат възможност да си вземат корупционната лепта - такъв тунел биха могли да строят със сигурност само чужди фирми.

    Не че искам да бъде облагодетелствана мафията, но в интерес на това да се случи възможно най-бързо строителството и да бъдат избегнати още човешки жертви по това ужасно трасе, алтернативата с източния обход, извън дефилето и без тунел ми се струва доста добра и логична. Защо да не бъде направена така???

    https://goo.gl/Gn8hAJ

    Дневник, откакто сте с лайняния нов дизайн, влизам 10 ПЪТИ по-рядко. Върнете стария!!!
  60. 60 Профил на totodd
    totodd
    Рейтинг: 475 Неутрално

    До коментар [#59] от "blurred":

    Минавал съм по района около Стара Кресна, и на юг под Влахи и в посока Градешница. Източно от Е-79, на правия участък между Струмяни и Градешница, има път между хълмовете, който почва полегато на север. Там някога е имало стопанско селище на римската кохорта, която е охранявала дефилето. От там е минавал и римския път, който продължава на север. поне така ми обясняваха археолозите. Историята е показала, че римляните знаят, къде да прокарват пътищата си.

  61. 61 Профил на blurred
    blurred
    Рейтинг: 456 Неутрално

    До коментар [#60] от "totodd":

    Интересно! Ще мина някой път да поразгледам. Дано да се сетят, че това е най-добрият вариант и да престанат да губят ценно време с глупости.

    Дневник, откакто сте с лайняния нов дизайн, влизам 10 ПЪТИ по-рядко. Върнете стария!!!




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах