Организации обжалват в Брюксел строителство на "Струма" през Кресненското дефиле

Организации обжалват в Брюксел строителство на "Струма" през Кресненското дефиле

© Мария Съботинова



Български и европейски неправителствени организации са внесли днес официална жалба в Европейската комисия срещу строителството на финансираната с европейски средства автомагистрала "Струма", която е част от Трансевропейския коридор 4, който свързва Хамбург (Германия) със София и Солун (Гърция).


Коментари (46)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на гошо
    гошо
    Рейтинг: 1619 Любопитно

    и през къде предлагат да мине финалната отсечка

    гошо
  2. 2
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше вулгарни, нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  3. 3 Профил на СърПичук
    СърПичук
    Рейтинг: 614 Неутрално

    Гърците за няколко години направиха пътища слънце (а са в криза).
    Да направят необходимите заграждения и прелези за животни и да се свършва тази мъка.
    Магистрала трябва да има!

    Неудобен за комунисти и турци - неудобен за ДНЕВНИК!!!
  4. 4 Профил на Jumbo Jet
    Jumbo Jet
    Рейтинг: 1103 Неутрално

    "Жалбоподатели са "Приятели на Земята - Европа (Friends of the Earth Europe)"

    "Приятели" на земята и неприятели на България и пътуващите частност. Винаги се чудя чии интереси защитават и кой толкова не иска да има сносен път към Гърция.

  5. 5 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 2865 Неутрално

    Тези еколози са убийци.Съвсем съзнателно блокират строежа на Струма,защото получават външно финансирсне за това. Заради тях вече години се зсбавя завършването и всяка година десетки загиват и са ранени.Дори един от еколозите беше блъснат,но акъла му не дойде.Господ му е дал знак.Да се сеща-всяко забавяне означава повече жертви в този участък.Нека знаят,че са убийци.

  6. 6 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 2865 Неутрално

    До коментар [#3] от "СърПичук":

    Цялата работа е в това,че при завършването на магистралата,трафикът от Солун ще се измести до голяма степен от стария път през МК и Сърбия.Това значи загуби за Сърбия,както в пари,така и във влияние.Да не говорим,че еколози има навсякъде,където има големи проекти-зелен десятък искат.

  7. 7 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 1297 Весело

    Лаладжии, в България, винаги ще се намурят!! Не им обръщайте внимание.....
    А магистралка Струма трябваше да е готова за Олимпиадата в Атина!!! Кво се мотаем още???? Чакаме сама да се построи!!???

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  8. 8 Профил на adventure
    adventure
    Рейтинг: 341 Неутрално

    усещам как ще си я плащаме цялата магистрала сами, след като заради безкрайните жалби срещу абсолютно всяко решение, не може да започне строежа и цялата магистрала да бъде завършена в срок до 2022г.
    А междувременно се газят и хора редовно. Егати малоумната история.

  9. 9 Профил на lol
    lol
    Рейтинг: 1731 Весело

    съвесем ли се отказаха от тунела българските неможачи? некадърни ама не пускат кокъла...

    К** за руслямският халифат и емира ал Джуджани!
  10. 10 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 1297 Весело

    До коментар [#9] от "lol":
    Съвсем на съвсем!!
    А и ти си помисли как ще караш 15 км нон стоп в тунел с таралясницата!!!!

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  11. 11 Профил на lustmord
    lustmord
    Рейтинг: 2123 Любопитно

    Някъде написа ли се ценоразписа на трите варианта:
    1)Изцяло в дефилето: Х пари
    2)1 лента в дефилето + 1 на баира: Y пари
    3)Цялата на баира: Z пари

    Пък и времето необходимо за реализацията им и последваща поддръжка.

  12. 12 Профил на zegi
    zegi
    Рейтинг: 1169 Неутрално

    Не се бойте. Така е било и навремето в Англия. Е, сега е малко променено.
    Сърните /и зайците вероятно/ изядоха хората.

  13. 13 Профил на Индиана
    Индиана
    Рейтинг: 940 Неутрално

    Строителството на магистрали се оказва непосилна задача за България. Столетия са необходими да се направи това, което в нормалните държави са прави за няколко години.

    intergalactic
  14. 14 Профил на dogwoman
    dogwoman
    Рейтинг: 2375 Неутрално

    Продажни измекяри. За нещо полезно и добро никога не се обаждат, само за рекет стават.

    Доброто е заразно
  15. 15 Профил на Ватник
    Ватник
    Рейтинг: 808 Неутрално

    Заланите терористи и триихъгарите пак са се активизирали - явно са потекли нови грантове за нищоправене.

    http://istinata.bg/?p=1027 Русия ограбва България
  16. 16 Профил на Ватник
    Ватник
    Рейтинг: 808 Неутрално

    Зелените*

    http://istinata.bg/?p=1027 Русия ограбва България
  17. 17 Профил на ЙЕИ
    ЙЕИ
    Рейтинг: 719 Неутрално

    До коментар [#11] от "lustmord":

    Прекарването на една магистрала през планината не е само разходи за построяването и.
    А разходите по увеличените разходи за бензин?
    А разходите за отработените газове.
    Да не се окаже че прекарвайки я през планината за да се спасят 2 гущера ще замърсим 100 пъти повече планетата.
    Излиза че еко-.... не са хич еко лобирайки за увеличаване на потребленито на нефтопродукти и парникови газове

  18. 18 Профил на paralelepiped
    paralelepiped
    Рейтинг: 442 Неутрално
  19. 19 Профил на The.Teacher
    The.Teacher
    Рейтинг: 1008 Неутрално

    Не са им дали процент явно. Има и един, който се прави на алпинист и в свободното време "брои" умрели животни по пътищата срещу заплащане естествено. Просто е отвратителен начина по който тези индивиди поставят на риск ежедневно живота на десетки хиляди хора, които минават по този път. Тази отсечка трябва да се строи денонощно на три смени за да стане бързо и да се спасят човешки животи и съдби. Всичко друго е долнопробна алчност и смърди на корупция.

    Местоживеене:---> Магратеа. Образование:---> Антична филология, трансформационна етика и вълново-хармонична теория на историческата перцепция.
  20. 20 Профил на lustmord
    lustmord
    Рейтинг: 2123 Неутрално

    До коментар [#17] от "ЙЕИ":

    Една от причините поради, които аз лично предпочитам трасето да минава отгоре е, че всеки път минавайки през Витиня нагледно виждам как се строят и поддържат тунели в България.

  21. 21 Профил на alabalko
    alabalko
    Рейтинг: 705 Неутрално

    Като цяло борбата е в това, че българските строители не могат да строят толкова дълги тунели. Известно време аргументът беше, че ще спестим пари, ако не е с тунели и ще ги използваме за Хемус. Само че европейската комисия каза, че пари за Хемус няма да дава. Така че спестеното ще го спестим на европейския съюз. Само западняци и гърците биха могли да строят дълги тунели. В Гърция А2 е масово в тунели и проблеми няма.
    Швейцарците построиха 50км тунел на Готард. Още в 19-ти век правят ЖП тунел там, който е километри дълъг. В София метрото в крайна сметка се движи в тунели, нали? Не ги ли поддържат?

  22. 22 Профил на alabalko
    alabalko
    Рейтинг: 705 Неутрално

    И имайте предвид, че долу в дефилето магистрала няма да е. Ще е двулентов път с някаква минимална аварийна лентичка, но завоите ще си останат, а те убиват скоростта. Който е влизал в Гърция от Кулата знае, че нагоре в планината е магистрала, но завоите са бесни и ограничението е 80. Т.е. желаните по-високи скорости са невъзможни или просто отново ще има жертви. Вярно, няма да са нацепени коли в насрещното, но пък ще са в мантинелите.
    А долу в дефилето и в момента могат да сложат бетонни разделители по среданата на шосето така, че да се избегнат неправилните изпреварвания. Който не внимава ще плаща за ремонт на автомобила си.
    Как в тунела на Люлин сложиха бетонни разделители за да не се кара по трамвайните линии? И не само там направиха така в София.

  23. 23 Профил на milenmihailov
    milenmihailov
    Рейтинг: 433 Неутрално

    По-скоро управленска некадърност. Тази отсечка трябваше да се почне още в началото на строежа на магисралата, а политиците захапаха кокала откъм мръвката. Още в началото от Европа им казаха, че там ще е най-големият проблем, и че няма да ни дадат пари да разрушаваме дефилето, защото за разлика от нас знаят какво богатство е. Имаше общо 6 варианта на трасето от който избраха варианта с 13 км. тунел, и от Европа плеснаха с ръце. След това се разбра, че обръчите от фирми такива тунели не могат да строят, и че парите не могат да се откраднат. Така, че да виновни сме ние хората, а не природата...
    А бойко като го избраха в началото, на втория ден по телевизията отиде там и заяви, че ще взривява дефилето с екплозиви по готови бойни планове на военните...

  24. 24 Профил на ijj
    ijj
    Рейтинг: 1795 Неутрално

    До коментар [#11] от "lustmord":

    В една статия отпреди 5 месеца сравняват двата варианта, които са изцяло в дефилето - с 15-километров тунел (800 милиона евро) и вариант като се следва сегашното трасе, със 7 тунела, 11 моста и виадукта и 3 км естакади (при естакадите трасето в едната посока е над трасето в другата посока). За този втория вариант разходите са оценени на 600-700 млн. лв.

    Вариантът с 15-километровия тунел е отпаднал заради радиоактивността под северната част от дефилето.

    Статията е на следния линк:

    https://www.24chasa.bg/Article/5285050

  25. 25 Профил на milenmihailov
    milenmihailov
    Рейтинг: 433 Неутрално
  26. 26 Профил на shule
    shule
    Рейтинг: 815 Неутрално

    "За сравнение, на един квадратен километър от Кресненското дефиле живеят повече видове пеперуди, отколкото в цяла Великобритания."

    Убеден съм, че по тежка травма по самочувствието на Британия не е нанасяна. Всякакви тъпизми и простотии бях чул и прочел от тез "радетели на природата", но такава идиотщина, наистина ме разби.
    Абе, да ги попитам тези престъпници да сметнат колко хора ще загинат в дефилето докато те по всякакъв начин пречат на строителството на нормален път и какво точно ще се случи с така драгоценните пеперуди?!

  27. 27 Профил на alabalko
    alabalko
    Рейтинг: 705 Неутрално

    "За сравнение, на един квадратен километър от Кресненското дефиле живеят повече видове пеперуди, отколкото в цяла Великобритания." Убеден съм, че по тежка травма по самочувствието на Британия не е нанасяна. Всякакви тъпизми и простотии бях чул и прочел от тез "радетели на природата", но такава идиотщина, наистина ме разби. Абе, да ги попитам тези престъпници да сметнат колко хора ще загинат в дефилето докато те по всякакъв начин пречат на строителството на нормален път и какво точно ще се случи с така драгоценните пеперуди?!
    —цитат от коментар 26 на shule


    в дефилето умират хора, защото хора убиват други хора, не заради друго. В дефилето много лесно може да се спре с неправилните изпреварвания като се сложат бетонни разделители. Така няма да има невъзможни изпреварвания и трафикът ще се нормализира. Само че в АПИ са май кухи лейки. Те едни преходи от едно платно на магистралата в другото не могат да направят безопасно, да не говорим за превръщането на трилентово платно в двулентово със слагане на колчета в средата на третата лента.
    Хора в дефилето ще умират и дори да има магистрала, поради завоите.

  28. 28 Профил на deymus
    deymus
    Рейтинг: 1929 Неутрално

    Австрия могат да строят дълги тунели, ние не можем. За справка, техния най-дълъг тунел е 14 км, ако не греша.
    Аз съм за сложното и скъпо съоражение, минаващо изцяло отгоре. Било то тунел, мост или комбинация. За да продължим пак сравнението с Австрия, да направят отсечката с тол такса, за всички преминаващи.

  29. 29 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 1689 Неутрално

    Ако се сложат бетонни разделители на един тесен път, това ще означава, че всяка прегряла или изгаснала трошка ще направи километрична колона.

    Еретик
  30. 30 Профил на ЙЕИ
    ЙЕИ
    Рейтинг: 719 Неутрално

    До коментар [#20] от "lustmord":

    Вземи мини отдолу, да видиш в какво състояние са естакадите. Ще спреш да ползваш магистрала.
    А по-високото не стига че ще се качва 600 м денивилация, ами ще има 3-4 тунела и 7-8 естакади.

    Така че най-добре е да е в ниското. Както искат така да го правят.

  31. 31 Профил на nik_77.
    nik_77.
    Рейтинг: 800 Неутрално

    Европа даде пари и на гърците за магистралата от границата до Солун. Без излишна пушилка, като от раз хората я направиха. Тук не е така. Манталитетът е друг. Философстване до безкрай, съвети, екологични терзания... Я еколозите да кажат как се отразява на животинските видове непрекъснатият поток бумтящи автомобили и тирове в две посоки, с 40 кмІч, бълващи отровни газове. И как би се отразило на въпросните животински видове движение само в една посока с двойно по-висока скорост?

  32. 32 Профил на ahasver
    ahasver
    Рейтинг: 2259 Неутрално

    Този участък трябва да бъде преминат с един тунел от класата на Сен Готар, Симплон и др. Скъпо е, но решава проблема .

  33. 33 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 1475 Неутрално

    За сравнение, на един квадратен километър от Кресненското дефиле живеят повече видове пеперуди, отколкото в цяла Великобритания.

    За сметка на това в Англия на 1 квадратен километър живеят 6 пъти повече човека отколкто в България. Явно обаче трябва да ни разредят още малко.

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  34. 34 Профил на arcanum
    arcanum
    Рейтинг: 753 Гневно

    Разбира се, животът на хората е измерим с този на животните. Същото е!

  35. 35 Профил на сидер
    сидер
    Рейтинг: 2629 Весело

    До коментар [#3] от "СърПичук":

    ,,
    ,, Гърците за няколко години направиха пътища слънце (а са в криза).
    Да направят необходимите заграждения и прелези за животни и да се свършва тази мъка.
    Магистрала трябва да има!,,

    Ъъъ остави ти Гърцити, глей си нази. Добре ди бехме с волскити пътища, изгазвани саму от нашти волски коля, кой додиши с ахтомбилъ затъвъши до шиятъ в калтъ и съ отказваши. Сакати магистрали, ся кой доди с ахомбил за полин час е до Софиятъ и България пада

  36. 36 Профил на nibelungs
    nibelungs
    Рейтинг: 341 Неутрално

    ДА СА ЖИВИ И ЗДРАВИ ПЕПЕРУДИТЕ!!! ХОРАТА ДА МРАТ!!!

  37. 37 Профил на zle_platen_trol
    zle_platen_trol
    Рейтинг: 928 Неутрално

    Австрия могат да строят дълги тунели, ние не можем. За справка, техния най-дълъг тунел е 14 км, ако не греша.Аз съм за сложното и скъпо съоражение, минаващо изцяло отгоре. Било то тунел, мост или комбинация. За да продължим пак сравнението с Австрия, да направят отсечката с тол такса, за всички преминаващи.
    —цитат от коментар 28 на deymus



    До коментар [#28] от "deymus":

    Най- удачното решение, но я си представи какъв вой ще се вдигне за тол таксата, без която няма как да се поддържа подобно скъпо съоръжение. Австрийците и швейцарците имат, но не мрънкат постоянно, когато трябва да си платят за нещо необходимо, за разлика от един малък балкански народ.

  38. 38 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8265 Неутрално

    Почнах да се чудя, в други страни по света, как са си построили магистралите.

  39. 39 Профил на трън в петата  новия  дневник го хакват постоянно
    трън в петата новия дневник го хакват постоянно
    Рейтинг: 6366 Неутрално

    Едно време са ни пращали диверсанти, сега ни финансират разни антибългарски екоталибански организации, по ефикасно саботират държавата и от терористи

  40. 40 Профил на miho45
    miho45
    Рейтинг: 525 Весело

    В името на пеперудите да затворим и съществуващия път.Връзки с Гърция през другите КПП-та.

  41. 41 Профил на hammurabi
    hammurabi
    Рейтинг: 1110 Неутрално

    Да си го кажем просто - българска фирма не може да построи два дълги тунела. Чужда фирма може - ама не иска да даде отнапред 30% от сумата в черните партийни каси. Затова търсим такива (различни) варианти, при които да може да откраднем повече пари. Качеството на магистралата и природата - кучета ги яли. За тези, които желаят да ми опонират и да ми дават за пример лошите природозащитници - да ми дадат определение за ТУНЕЛ. След това да тръгнат по магистрала Люлин от Перник за София и да ми кажат дали първият "тунел4 попада в това определение (и дали първо не са просекли земната маса, а след това не са поставили отгоре стоманобетонните обръчи и да са ги засипали с малко пясък). Минете, проверете, споделете. За другите два "тунела" може да се поспори, но за този първият - ситуацията е фрапираща. Такава ни е цялата работа, включително и за двете трасета в Кресненското дефиле. Накрая ще загубим финансирането и на крадлив Баце природозащитниците ще са му виновни.

  42. 42 Профил на milenmihailov
    milenmihailov
    Рейтинг: 433 Неутрално

    До коментар [#41] от "hammurabi":

    Пуснах ти плюс. Но, по принцип в заданието се знаеше че и трите "тунела" ще се строят по този метод (с изкопаване и последващо зараване на конструкцията). Но парите на "Люлин" са окраднати ("нали не били наши") от това, че я вдигнаха с излишни виадукти. В последвие, всички мизерии ще се проявят там...

  43. 43 Профил на WALL-E
    WALL-E
    Рейтинг: 651 Неутрално

    т.нар природозащитни организации са организирани по старата и изпитана схема на сектите (религиозните движения, политическите партии и тн) - един или група на върха си трупкат активи а маса от вярващи-в-нещото балъци надолу са готови на всичко "за каузата".
    Имам немалко принципно интелигентни приятели, които прегръщат всички еко каузи доста безрезервно и безкритично, често без да осъзнават, че са обект на манипулация, че ги използват и че ги правят на глупаци.

    Да, България!
  44. 44 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 9629 Неутрално

    Затова Борисов ще забрани в България да протестира. Ама, че ограничен политик ни управлява...
    При него границите са границите на мозъка му...

  45. 45 Профил на batzdravo
    batzdravo
    Рейтинг: 2558 Неутрално

    Природата, може без хората, но хората не могат без Природата!
    Кога автоталибаните и другите, мечтаещи за волно "препускане" с всичките "коне" под капака" на гоуфа, ще разберат това?! Неглежирането на проблемите, се заплаща скъпо, и това винаги е по вина на хората, зад волана на автомобила и на държавата!
    А алчността на тези, от които зависят правилните решения, е огромна и ненаказуема, поне за сега! "Загрижеността" им за хората, скрива алчните пламъчета в очите им, а полезните "умници", доброволно им съдействат във войната срещу Природата, и тези които осъзнават извършваните престъпления!

  46. 46 Профил на dun
    dun
    Рейтинг: 665 Неутрално

    До коментар [#27] от "alabalko":

    Хората на пътя не умират заради пеперудите или еколозите - умират заради лошо каране и липса на контрол! Умират не само по струма, но и на тракия и хемус - има подробна статистика на сайта на мвр - за да няма жертви там стига една полицейска кола, не са нужни няколкостотин милиона, нали?





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах