В "писмо до човечеството" 15 000 учени предупреждават за сериозни заплахи за планетата

© Reuters

През 1992 г. 1 700 учени от цял свят публикуват "предупреждение към човечеството." В него те заявяват, че хората употребяват екосистемите на Земята до краен предел и са на път да унищожат планетата. В обръщението си те изброяват последиците от човешката дейност върху околната среда, които звучат катастрофално: разрушаване на озоновия слой, замърсяване на въздуха и водата, загуба на рибните запаси и ерозия на почвата, обезлесяване, загуба на видове и катастрофално глобално изменение на климата, причинени от изгарянето на изкопаеми горива.

Според учените, начело с физика и съосновател на "Съюза на загрижените учени" Хенри Кендъл, много от човешките практики излагат на сериозен риск бъдещето на човечеството, на растителните и животински видове.

Но от това предупреждение досега нещата се влошават.

С днешна дата в чест на 25-та годишнината от "предупреждението към човечеството" група изследватели публикуват ново писмо към човечеството. В началото на седмицата в научното онлайн издание BioScience повече от 15 000 учени от 184 държави публикуват нов научен анализ на различните заплахи за околната среда и действията на човечеството.

"Човечеството не успя да постигне значителен напредък в цялостно решение на прогнозираните предизвикателства и проблемите за околната среда. Притеснително е, че повечето от тях в момента са далеч по-сериозни", пишат те.

Това "писмо", публикувано под ръководството на еколога Уилям Рипъл на Държавния университет в Орегон е "второ предупреждение към човечеството". В него авторите съобщават, че скоро ще дойде времето, когато ще бъде твърде късно за каквито и да е действия. Учените се позовават на данните на правителствени агенции, организации с нестопанска цел и отделни изследователи.

Глобалните промени в климата са на чело на списъка със заплахи за планетата ни, който учените са направили в своето ново предупреждение. Средните температури са се повишили с повече от половин градус по Целзий от 1992 г. и годишните емисии въглероден диоксид са се увеличили с 62%.

Климатичните промени не са единственият проблем, пред който са изправени хората. Достъпът до прясна вода е намалял, същото се отнася и залесените с гори територии, количеството уловена риба в открито море. Увеличили са се и т.нар. мъртви зони в океаните. Популацията на човечеството е нараснала с 2 000 милиарда, докато популацията на всички останали видове (бозайници, влечуги, земноводни и риби) е намаляла с почти 30 на сто.

Единствената позитивна тенденция пред тези 25 години от първото предупреждение е свиването на дупката в защитния озонов слой на планетата, която в момента е "възможно най-малка" от 1988 г. насам. Според учените това се дължи на постепенно премахване на хлорфлуор-въглеводородите - химикали, използвани за хладилници и климатици, които разрушаваха озоновия слой.

"Бързото ограничаване на озоноразрушаващите вещества доказва, че можем да направим положителна промяна, когато действаме решително", се посочва в писмото.

Авторите дават и 13 предложения за преодоляване на човешкото негативно въздействие върху планетата. Като решения те посочват създаване на природни резервати, намаляване изхвърлянето от хранителни продукти, разработване на екологични технологии и създаване на икономически стимули за промяна на начините на консумация.

За тази цел Рипъл и колегите му създават нова организация: "Алианс на световните учени", която има за цел да предостави научна основа за въпросите, засягащи благосъстоянието на хората и планетата.

"Работата на учените е да анализират данни и да виждат дългосрочните последици", казва Рипъл в съобщението към човечеството. "Тези, които подписаха това второ предупреждение посочват очевините знаци, че човечеството е поело по неустойчив път. Надяваме се нашият доклад да предизвика широк обществен дебат за околна среда и климата на планетата."

1. 1 Профил на karabastun
    karabastun

Мммдааа, горката ни планета - на доизживяване е ...........

karabastun@abv.bg
  2. 2 Профил на The Core
    The Core

Китайците са виновни!

Ние обичаме да сме сред природата, защото тя няма мнение за нас! Ницше
  3. 3 Профил на Г.Е.М.
    Г.Е.М.

Колко от хората по света си дават реално сметка за средата, в която живеят? Малко! Поглеждаш през прозореца сутрин, виждаш винаги едно и също и си викаш:" Е, к'во толкова само пищят разните му учени, все същото е, няма промяна"... А промяна има, ще има и винаги е имало - и на климата, и на екосистемите. Просто някои промени ще бъдат драстични, такива, с които не сме свикнали. Затова или се нагаждаме към промените, които предстоят, или изчезваме. Планетата е преживяла много катаклизми и винаги е оцелявала, ще оцелее и този път, за нас обаче това не е много сигурно...

4. 4 Профил на Цайко
    Цайко

Няма да мине без редуциране на популацията.

5. 5 Профил на phuncky
    phuncky

До коментар [#3] от "Г.Е.М.":

Не е задължително планетата да оцелее. Човешката дейност може да наклони везните до точка, от която връщане няма – нито за нас, нито за какъвто и да е биологичен вид. Съседна Венера е идеален пример за това какво ни очаква, ако продължаваме по тази наклонена плоскост.

Късата памет е най-големият враг на българите.
  6. 6 Профил на patsis
    patsis

До коментар [#2] от "The Core":

Путин е виновен!

7. 7 Профил на lustmord
    lustmord

40 години алармизъм по тази или онази тема, като неизменно предлаганото решение е глобално правителство, контрол върху енергийните ресурси и ограничения на личните свободи на хората.

8. 8 Профил на patsis
    patsis

До коментар [#4] от "Цайко":

А не може ли популацията да редуцира потреблението си?

9. 9 Профил на selqnin
    selqnin

Да татуират резюмето на "писмото" върху челото на Тръмп!!!

10. 10 Профил на Цайко
    Цайко

До коментар [#8] от "patsis":

Може, но, ако популацията продължи да набъбва, тогава е все тая. В крайна сметка няма как да се реше потреблението на ресурси до безкрай.

11. 11 Профил на Цайко
  12. 12 Профил на saint evlampi
    saint evlampi

Ще взема и аз да стана алармисче - вайкаш се нонстоп за всичко - боужкейиии кви бедствия, боужкейиии ква алчнотия и консуматорщина, боужкейиии тоз страдащ клет бедин народиц.

Апа ти целия в бело с нимба отгоре. Кеф

13. 13 Профил на traveler1
    traveler1

Затъването в материализма има своята цена. Е, за някои тя ще е прекалено висока, за други не толкова, но какво тук значат няколко милиарда живота пред въхода на егоизма и безвъзвратната загуба на човечността, красотата и многообразието на природата?

ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО
  14. 14 Профил на Дундурук
    Дундурук

Според мен не само промените в климата, а самото отравяне на околната среда ще ни самоубие.

15. 15 Профил на traveler1
    traveler1

До коментар [#4] от "Цайко":А не може ли популацията да редуцира потреблението си?
    —цитат от коментар 8 на patsis

Явно не. А причината е много комплексна тъй като се смята, че означава намаляване стандарта на живота от една страна, както и намаляване на печалбите и данъците, БВП и прочие икономически глупости.
    Въобще сами(или с малко помощ от вън) сме с евкарали в спиралата на затъването.
    Не че няма изход или възможност за поправяне на грешките, но явно никой не желае да си причини трудности и изпитания, след като може още малко да продължи да паразитира леко и меко на гърба на природата.

ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО
  16. 16 Профил на bobix
    bobix

В Африка от 200 млн, населението е станало над 1.2 млрд. Тук в европа раждаемостта е 1.4 деца на жена, ама в някои африкански страни стига и до 7. Средно. В някои азиатски страни също е висока раждаемостта.

17. 17 Профил на Маршалов
    Рейтинг: 1046 Гневно

Тия 15К "учени", ако вместо да си/ни губят времето като драскат разни предупреждения, го употребяваха, за да разработват и внедряват технологии, с които да се живее на същото или по-добро на комфорт, като същевременно това се постига с намалена консумация на ресурси и занижени замърсявания, отдавна вече щяхме да сме извън опасност. Вместо това, те си клатят краката, вземат си хубавите заплати, трупат си банкови сметки и набират стаж за пенсия и между другото и ни плашат какво щяло да стане, ако това или онова. Колко десетилетия вече чакаме за реално приложение на разни технологии, с които те се хвалят наляво и надясно и колко статии, в повече или по-малко научен, но несъмнено в популярен стил, повече, или по-малко, неграмотно изписан, с прозираща отвсякъде функционална неграмотност на авторите на статиите , се изписаха за тези "изобретения", в повече или по-малко жълти издания, налице - нищо и тези технологии все така си седят на ниво разработка в лабораториите на научните институти?

18. 18 Профил на hodounski
    hodounski

Навремето Бернахард Гжимек предупреди ,че имунизациите в Африка довеждат до бавна смърт от глад, Обявиха го за фашист. Трябва намаляване на популацията. Съвременната медицина е част от проблема . На необразованите трябва да се предлага имунизации и храна срещу кастрация след 3-то дете.

19. 19 Профил на john_3volta
    john_3volta

20. 20 Профил на stedim
    stedim

До коментар [#17] от "Маршалов":

Очаквах някакъв идиотски коментар, но ти достигна сияйни върхове по идиотизъм.

21. 21 Профил на patsis
    patsis

До коментар [#10] от "Цайко":

В момента популацията набъбва поради тъй наречената демографска инерция. над 50% от населението на Земята живее в страни или части от страни, където раждаемостта не достига нивото на простото възпроизводство, а в повечето от останалия свят бързо спада. Единствено Африка южно от Сахара прави изключение.

22. 22 Профил на patsis
    patsis

До коментар [#15] от "traveler1":

Явно не.

Какво "не"? Не може, не бива или не иска? Или управляващите не искат?

23. 23 Профил на galapagas
    galapagas

И нито дума за главната причина: безконтролното размножаване в Третия свят?!

24. 24 Профил на galapagas
    galapagas

Според учените: " ... хората употребяват екосистемите на Земята до краен предел и са на път да унищожат планетата". Колко удобно, а? А кой даде на хората инструментите да злоупотребяват с екосистемите; не бяха ли учените?Трудно можеш да разрушиш озоновия слой без химикалите на химиците, Трудно можеш да обезлесиш планетата с брадва, но с резачките и камионите на инженерите е къде по-лесно.
    —цитат от коментар 19 на john_3volta

Викаш да си скачаме още по дърветата е най-добре, нали?

25. 25 Профил на saint evlampi
    saint evlampi

Ако човечеството не се осъзнае и не превъзмогне алчния консуматорски егоизъм връщайки се към своите корени в хармония с Природата всички сме обречени!!!

Предварително се извинявам на уважаемата публика понеже това са първите ми плахи стъпки в алармисткото мрънкачество и вероятно звуча напълно неправдоподобно, ама то никой не се е родил научен, нали?

26. 26 Профил на ivan_
    ivan_

До коментар [#16] от "bobix":

Кво се косиш, какво е това пред числото от статията "Популацията на човечеството е нараснала с 2 000 милиарда"?

ДНЕВНИИИИИИИИК,

какво ви става, спите ли, влюбени ли сте, загубени ли сте?

Днес даже за вашето ниво грешките в статиите и заглавията са прекалено много.
    Това е трета статия от 4, в които съм влязъл и ви пиша какви безумия сте публикували, а четвъртата е читателски материал, само в него няма грешки, защото ви го е изпратил читател явно:(

27. 27 Профил на patsis
    patsis

До коментар [#24] от "galapagas":

Не мой да скачаш по дърветата, бе човек, чупиш клоните!
    Присъединяваш се към фрутарианците - те ядат само плодове, които сами са окапали от дървото, щото късането на плодове било насилие!
    А за да не тъпчеш тревата направо лягаш под дървото с отворена уста и чакаш!

28. 28 Профил на Цайко
    Цайко

До коментар [#21] от "patsis":

Хубаво инерция, ама като гледам прогнозите за популацията в обозримо бъдеще тенденцията е само нагоре.

29. 29 Профил на Маршалов
    Маршалов

Хах, верно, тия хиляди милиарди човешка популация, не могат дори братчедите да народят чак толкоз чаавета. Браво Иване! Четеш докрай, а аз, признавам си,спрях още преди средата на поредното публично реване на разните му там учени-недоучени.

30. 30 Профил на usero
    usero

[quote#0:"15 000 учени"Популацията на човечеството е нараснала с 2 000 милиарда][/quote]

Е те това е проблем!

31. 31 Профил на usero
    usero

—цитат от коментар 17 на Маршалов

Тия са специалност предупредители, не внедрители.

32. 32 Профил на Deepdish
    Deepdish

Това специално да се посочи на Нено Димов и Банскалии. Хората предлагат решения, ние си искаме сеч...

33. 33 Профил на Маршалов
    Маршалов

Ох, "жива да не бях"! Дори в жълтурника "Блиц", са превели горе-долу правилно въпросното изречение:
    " С 2 милиарда души се е увеличило световното население от 1992 г. или скок от 35%, предупреждават учените."
    А ето как е поставено тук:
    " Популацията на човечеството е нараснала с 2 000 милиарда, докато популацията на всички останали видове (бозайници, влечуги, земноводни и риби) е намаляла с почти 30 на сто."
    Някак не ми се чини проблемът да е само в превода, явно има свободни съчинения, от който се е занимавал с побългаряването на писмото на 15000-те "учени" ("предупредители" - thanks to "usero") ;)

34. 34 Профил на jelev_jelqzko
    jelev_jelqzko

Не научно!Земята е на над 5млрд години
    Запознайте се подробно с истори1та и
    И тогава няма да се връзвате на ненаучни спекулации

35. 35 Профил на labby
    labby

И нито дума за главната причина: безконтролното размножаване в Третия свят?!
    —цитат от коментар 23 на galapagas

За намаляването на популацията в третия свят по принцип съм съгласна, но направи едно проучване за консумацията на природни ресурси и ще видиш, че развитите страни консумират много повече от жителите на страните от 3 свят - например един американец само вземайко 5 минутния си душ на ден използва повече вода отколкото жител на развиваща се страна ще използва за цял ден. Има изследвания, че 1 американец използва толкова ресурси колкото 35 индийци или 53 китайци. Така че освен за намаляване на раждаемостта, трябва да се говори за намаляване на консумацията, но това ще засегне интересите на единия процент от населението на земята и затова нищо не се говори и прави по въпроса.

36. 36 Профил на neadekvaten
    neadekvaten

Проблемът е не само в нарастването на населението, но и нарастването на консумацията от страна на всеки човек (средно).
    Примерно преди 100 години населението на Земята е било 5 пъти по-малко, но и всеки човек е консумирал 5 пъти по-малко, отколкото сега.
    Така че сега общата консумация е (примерно) 25 пъти по-голяма, отколкото преди 100 години.
    Пренаселеност, съчетана със свръхконсумация.
    Съответно, изчерпването на природните ресурси и замърсяването сега вървят с много по-голяма скорост. Преди 100 години ракът е бил много рядка болест.
    И човечеството очевидно е много тъпо, защото продължава да се държи по същия начин, само защото все още не е стигнало самия ръб на бедната. Все едно сме някакви мутанти и зомбита без разум и самоконтрол.
    Още през 1974 г. в "Закуска за шампиони" Кърт Вонегът предупреди, че се самоунищожаваме.
    А по това време беше събитие да си купиш обувки, или риза, или кило банани, и пр. Сега в коридора ми се въргалят 6-7 чифта маратонки. Консумираме (вкл. и храна) много повече от необходимото. Не искаме да се лишаваме и ограничаваме - считаме това за нецивилизовано, вместо обратното.
    Искаме да пътуваме бързо и удобно по целия свят - със самолет, или поне с кола (в днешно време кой ще тръгне пеш, с каруца, или с велосипед?; има и такива чешити, и за тях пишат, като че ли са извънземни ) - и не се замисляме, че това също допринася за замърсяването.
    То е ясно, че ще платим много скъпо за това си нехайство и безотговорност. Видов ден ще дойде, въпросът е дали след 5, 10, или 20 години ...

37. 37 Профил на saint evlampi
    saint evlampi

До коментар [#36] от "neadekvaten":

"Преди 100 години ракът е бил много рядка болест"

38. 38 Профил на Сд
    Сд

До коментар [#16] от "bobix":

И аз мисля,че жените имат голяма вина за свръхнаселеността.Те искат да имат семейства и деца.

39. 39 Профил на Vorknkx
    Vorknkx

Може да го наричате "алармизъм", но от това проблемите не стават по-малко страшни.

Всичко написано от тези учени е истина и отговорността е наша.

40. 40 Профил на bobyb
    bobyb

До коментар [#36] от "neadekvaten":"Преди 100 години ракът е бил много рядка болест"Айде бабините деветини почнаха. Преди сто години от десет чавета у семейство са оцелявали половината и хората са мрели като мухи от неща дето сега се лекуват с щракване с пръст. Просто се е мряло от много неща преди да се стигне до рака.Удивително е че има хора у сепак бела държава дето не си дават сметка колко огромен скок като качество на живота сме направили сапиенсите за век само
    —цитат от коментар 37 на saint evlampi

Е твоите твърдения, или по-скоро на сенсей дилбърт за масовата илюзия за глобалното затопляне откъде знаеш дали не са бабини деветини.
    Впрочем сенсея на аватара ти сетил ли се е за аналогията с евгениката, също така масово смятана за научен подход преди около 100 години - както в книгата Състояние на страх на Майкъл Крайтън?

41. 41 Профил на saint evlampi
    saint evlampi

До коментар [#40] от "bobyb":

Айде сега къде заби, що мислиш че лягам и ставам с Дилбърт? Понякога вкарвам и мое виждане към нещата.

Мрънкачеството е модерна епидемия въпреки че тея дето най-много мрънкат обикновено са с най-малко заслуги за това да живеят невероятно по-добре от прадядо си

42. 42 Профил на neadekvaten
    neadekvaten

До коментар [#36] от "neadekvaten": "Удивително е че има хора у сепак бела държава дето не си дават сметка колко огромен скок като качество на живота сме направили сапиенсите за век само
    —цитат от коментар 37 на saint evlampi

Очевидно има скок в качеството на живота. Определено не искам да живея преди 100 години.
    Но изпитвам носталгия по далеч по-простичкия и естествен начин на живот преди 40 години (е, тогава бях още дете, и не си давах сметка за мракобесния политически режим у нас). Нямахме парно в къщата в София (която беше като дядовата ръкавичка), отоплявахме се с нафтови печки в спалните и печка с въглища в кухнята. Въздухът в София и тогава беше мръсен. Храната беше по-еднообразна, но по-чиста. Живеехме далеч по-мизерно, но по-задушевно, хората бяха по-дружелюбни и задружни. Всеки влизаше в двора на съседа, без да пита. Вратите на двора и къщата ни бяха постоянно отключени. Сега в панелния блок дори не познавам повечето съседи. И не искам да ги познавам. Мизантропщина ме е обхванала. Не съм щастлив, но някак си не забелязвам и другите хора сега да са по-щастливи, отколкото преди 40 години. Защо ли, след като качеството на живота е по-високо? Че и демокрация имаме ...
    Извинявам се за отплесването от темата.

43. 43 Профил на saint evlampi
    saint evlampi

До коментар [#42] от "neadekvaten":

44. 44 Профил на Маршалов
    Маршалов

Мрънкането и гръмките, заплашващи и сензационни заглавия, произхождащи от "учените", за съжаление и напоследък и от някои от световно известни учени, станаха модерни почти колкото "спомнянето" за сексуални посегателства у застаряващи актриси и актьори, които уж са се случили преди месеци, години или десетки години, на които поради одъртяването, все повече им се изплъзват главните роли в продукциите с висок бюджет., а те са свикнали да живеят в суперлукс, който има свойството да изисква широки пръсти и да има какво да изтича през тях. То не бяха опасностите от изкуствения интелект, от изяждане на природните ресурси, от падането на астероиди, от изригването на вулкани, от глобалното затопляне, от глобалното изстудяване от поредното слънчево изригване, от подреждането на планетите, от това и от онова. Ами човечеството все още е налице и въздуха навън си се диша, въпреки че вече е студено и кюмбетата димят.

мурзилка

До коментар [#43] от "saint evlampi":

Много вярно! Сега почваме да плачем от сутринта щото няма мляко за кафето,по обяд че интернет е много бавен,а вечер за органик салатата от репички и стръкчета пшеница!

46. 46 Профил на bobyb
    bobyb

До коментар [#42] от "neadekvaten":"Не съм щастлив, но някак си не забелязвам и другите хора сега да са по-щастливи"Хората сме диференциални роботчета. Ако десет години от живота ти бяха минали по мокри окопи и беше късметлия че минохвъргачка дето ви удари ти е откъснала само три пръста а не двата крака кат на съседа след войната щеше секи ден да се радваш на самото съществуване нищо че акаш у миризлива дупка на двора и ядеш чер леб с гъгрици.Изглежда че да понасяме съвременния готин живот БЕЗ да мрънкаме можем само силните духом :)
    —цитат от коментар 43 на saint evlampi

Трудно си е.
    Сещам се за един съселянин, починал наскоро на близо 100, как във втората световна бил нацелен от бомба почти директно, и затрупан напълно от пръстта. Отписали го, дори не го търсили, но въпреки това излезнал по-късно сам. Не го познавах лично, да го питам колко е зле сега.

Практически планетата е необитаема в огромната си част,храна произвеждаме в несметни количества,продължителноста на живота скоро ще стане трицифрена!

48. 48 Профил на jelev_jelqzko
    jelev_jelqzko

До коментар [#47] от "klimentm":
    И един милиярд гладу2ат.Имаме огромен проблем,a eko проблема е мижав в сравнение с другите рискове.Нямам и на идея що се хиперболизира.

49. 49 Профил на Цайко
    Цайко

До коментар [#48] от "jelev_jelqzko":

А па ко знайш колко са неграмотните, разбийш. И не само тва, дават им достъп до нетя, и клавиатура им осигуряват. Z@weби.

50. 50 Профил на artdaisy
    artdaisy

Не можем да победим природата.
    Не можем да опазим природата.
    Можем само да живеем в хармония с нея, като част от нея..., но имаме ли разум за това!?!?

51. 51 Профил на Боян Таксиров
    Боян Таксиров

До коментар [#50] от "artdaisy":

НЕ.

mutricata.blogspot.bg deinstall.blogspot.bg
  52. 52 Профил на tsu
    tsu

Съгласен съм напълно с духа на писмото, но считам, че трябва отново да се уточни - ние влияем негативно НЕ на планетата, а на някои животинскии растителни видове, както и на самите себе си.

Планетата ще е тук дълго след като човечеството се е затрило, а равновесието ще е възстановено по нов начин.

Но нас не ни чакат добри дни, това е сигурно.

53. 53 Профил на saint evlampi
    saint evlampi

До коментар [#52] от "tsu":

"Но нас не ни чакат добри дни, това е сигурно"

Така е, тея дето ше измислиме текнолъджито да ни изметка на по-сгодно място като почне да нервничи слънчо тоя път ше направиме и детектор за мрънкелщина и нема да ви пускаме киселяците да се качите на кораба майка

54. 54 Профил на dante_18
    dante_18

До коментар [#36] от "neadekvaten":

Тоя коментар е пълен бълвоч. )

""Преди 100 години ракът е бил много рядка болест.""

Откъде я имаш тази статистика? ))
    Това са пълни глупости. Сега хората живеят по-дълго и вероятността от рак се увеличава с възрастта.
    Разликата сега и преди 100 г е огромна. Тогава измирали като мухи от болести, които днес се лекуват.

If you are going through hell... Keep going!
  55. 55 Профил на bvu13521181
    bvu13521181

До коментар [#34] от "jelev_jelqzko":

нда... на всеки 20 год. възрастта на Земята се увеличава с 100 млн. години :)

56. 56 Профил на tsu
    tsu

До коментар [#53] от "saint evlampi":

57. 57 Профил на brainless
    brainless

Едва ли ще унищожим планетата, но виж себе си е по-вероятно.

58. 58 Профил на saint evlampi
    saint evlampi

До коментар [#56] от "tsu":

"Ще направите, но само ако ви остане малко време от коментари в Дневник и другаде..."

Заблуда. Креативността се крие на неочаквани места.

Архимед и Нютон не са се забавлявали по онлайн форуми не щото са били сериозни хора осъзнаващи своята важна мисия а просто щото е намало онлайн форуми по тяхно време.

Линус Торвалдс например е съвременен умопомрачителен гений който умее чудесно да се заяжда по интернет

59. 59 Профил на princess_x
    princess_x

До коментар [#18] от "hodounski":''На необразованите трябва да се предлага имунизации и храна срещу кастрация след 3-то дете.''

По-големи опасности за планетата причиняват т.н. образовани индивиди, които ламтят за все повече.

60. 60 Профил на princess_x
    princess_x

Проблемът вече е дали алчността, която ни е заложена от Бог или който и да е, ще се окаже по-силна от инстинкта ни за оцеляване. Но всички изгледи са, че вървим към самоунищожаване. След като съсипем и планетата.

61. 61 Профил на Питащият
    Питащият

Когато аз съм се родил преди 60 години във Африка живеят около 260 милиона , в Азия 1,5 милиарда , в Европа 580 милиона и в света към 2,8 милиарда .Днес в Африка живеят около 1,2 милиарда , в Азия 4,4 милиарда , а в Европа 740 милиона .Значи за 60 години населението на Африка се е увеличило почти 5 пъти , на Азия почти 3 пъти , а на Европа май няма 30% . Защо развитите държави трябва да подпомагат тези страни в зелено , които са предимно в Африка ?Защо Европейците не се погрижат за собственото си възпроизводство и тогава да хранят африканците , които въпреки че гладуват продължават да се увеличават . Гузна съвест? Човещина ?
    Въпрос на време е да пламне някоя война и епидемия . Африка наистина е огромна , но защо трябва да е пренаселена ? С Латинска Америка положението е същото Хората и без това са прекалено много и товарят екосистемата Вече сме повече от 7,5 милиарда .https://www.facebook.com/photo.php?fbid=504503066577899&set=a.158950971133112.1073741828.100010546297322&type=3&theater

Обичам да питам
  62. 62 Профил на edin drug
    edin drug

До коментар [#61] от "Питащият":

абсолютно си прав , но да се има в пред вид ,че медицината напредна и причината за увеличаване на населението е и удължаване на живота , в Европа затова застарява населението ,а че е необходим контрол на раждаемостта и контрол на консумацията на природни ресурси е въпрос на време , освен всичко друго ,трябва и контрол на придвижването и създаване на ограничения при пътуванията ,защото голямото замърсяване на природата е от масата излишни пътувания на хората .

63. 63 Профил на subaru