Отново ще се погазва свободата на вярата

За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Коментари (108)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на haokarapora
    haokarapora
    Рейтинг: 497 Любопитно

    "Ако държавата не спазва закона, някой трябва да й помогне и това са нейните граждани."
    Кога се, е сдобила въпросната държава с граждани...едно население само щъка!

    haokarapora
  2. 2 Профил на Гражданин
    *****
    Неутрално

    Доколкото религията има общо със свободата на мисълта и словото. Доктрините на традиционните религии са достатъчно фашизоидни - не забравяйте, че именно в евангелието се съдържат думите "Който не е с мен е против мен." Прекалено либералното отношение към по принцип нелибералните религии е тежък парадокс.

  3. 3 Профил на slave
    slave
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Браво!
    Основните естествени права на всеки човек са тези на живот и свободна воля (свобода на избора). Християнската религия предшества държавната Константинова ("православна" черква. В Христовото учение има човеци, а не раси, класи и "националности". Запенените от омраза към всичко различно от собственото безлицие са назад 2000 години. Останалите сме виновни че им позволяваме да ни налагат пещерния си манталитет.

  4. 4 Профил на slave
    slave
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Браво!
    Основните естествени права на всеки човек са тези на живот и свободна воля (свобода на избора). Християнската религия предшества държавната Константинова ("православна" черква. В Христовото учение има човеци, а не раси, класи и "националности". Запенените от омраза към всичко различно от собственото безлицие са назад 2000 години. Останалите сме виновни че им позволяваме да ни налагат пещерния си манталитет.

  5. 5 Профил на до гражданина
    *****
    Неутрално

    Гражданино първо поколение, моля да ме извините, че се обръщам така към Вас, но за гражданите, които са на повече от три поколения, вярата в Бог им е завещана от дедите. Само вие, които нянак набързо станахте граждани, освен с атеизъм, се оказахте закърмени с много злоба дрещу вярващите и срещу хората изобщо. Защо,след като сте си атеист по рождение, започвате да си давате некомпетентното мнение по въпрос, който изобщо не ВИ ВЪЛНУВА? Моля Ви, след като ни взехте имотите, парите и здравето, оставете ни поне вярата!!!

  6. 6 Профил на читател
    *****
    Неутрално

    проблемът май е доста по-сложен, отколкото го виждаме в статията. но във всички случаи е права за това, че не може да се отнема на никого личното право на религиозна идентичност - един глас в нейна подкрепа с бутона вдясно от заглавието!

  7. 7 Профил на Скептик
    *****
    Неутрално

    Малко се престарава тоя дфн и си противоречи доста често, макар и по принцип да съм съгласен, че държавата не и е работата да се меси в духовния живот на хората.

  8. 8 Профил на BohrMottelson
    *****
    Неутрално

    До коментар [#2] от "Гражданин":
    Да, абсолютно съм съгласен. Това, да бъдеш толерантен към нещо, което по своята същност е нетолерантно, е патология.



  9. 9 Профил на todor_kochev
    *****
    Неутрално

    Проблемът е в това взаимно да се търпим - вярващи те в нещо и невярващите в нищо.Не е нужно да се обичаме,защото не сме сигурни какъв ще е плодът на любовта ни....

  10. 10 Профил на балкандо
    балкандо
    Рейтинг: 551 Неутрално

    Много е трудно да се разсъждава за свободата, целейки установяването на правило (в случя закон). Такава цел в известен смисъл противоречи на идеята за свобода. Да приемем, че всяка религия има право на свободно регистриране. Как ще се отнесем тогава към религиите, отричащи всички останали ? Като например радикалния ислям, радикалното християнство и радикалния юдеизъм ? Нали те ще насаждат радикализъм и естремизъм в обществото ! Свобода, ама за кого !? Мярката е важна, но е най-трудна за откриване.

    Насила хубост и наужким лудост няма !
  11. 11 Профил на сами
    *****
    Неутрално

    Авторът е собственик на блок свързан с какво се пита. Защо се пита четяшия се публикуват подпбни статии. Сензация! Спредливост! Свобода! Манипулация!
    Имаме закони- ако са калпави,както всичко друго,няма какво да плачем преди бебето да се е раплакало.

  12. 12 Профил на Тъп
    *****
    Неутрално

    Човек без религия, е като риба без велосипед! Свободен превод от протестантски английски! Мартинчо ще страда! А за толерантност, питайте Ленин, Хитлер и Сталин! А що е свобода, питайте адв. дфн. Виктор Костов! Голям смях ще падне!!!

  13. 13 Профил на Annie
    *****
    Неутрално

    До коментар [#10] от "балкандо":

    Проблемът с радикалните течения в рамките на отделните религии не се решава със забраната на регистрацията. Регистрирани или не, тези радикални течения ще продължават да съществуват, ако налице са обществени условия, които правят възможно съществуването им (обикновено това са бедност, необразованост, безперспективност, чувство за несправедливост сред обществото и т.н.).

    Напротив, държавата би трябвало да има интерес всякакви религиозни течения да са регистрирани, за да са "обозрими" и "класифицирани" от държавната власт. Нерегистрацията води не до спиране на съществуването, а до нелегалност.

  14. 14 Профил на ПХ
    *****
    Неутрално

    На автора препоръчвам книгата на Р.Докинз "ДЕЛЮЗИЯТА БОГ".

  15. 15 Профил на Сони
    *****
    Любопитно

    Не виждам как, това което днес е православната църква, ще оцелее в условията на равноправна конкуренция. Май само традицията я поддържа още жива. Превърнала се е в търговско дружество с касиери-свещеници. Дейността й се преценява по брой на продадени свещи и събрани такси от ритуали. А къде е помощта, проповедта, благотворителността?

  16. 16 Профил на Чико от Порто Рико
    *****
    Неутрално

    Статията няма да я коментирам защото не ми е интересна.
    Интересни са ми понятията "вярващ" и "невярващ". Невярващият е лице, което може да вярва в хиляди "други" неща но ако не вярва в Христос, Аллах, Буда, Зевс и пр. - той се явява "невярващ". Нещо повече. Ако вярва в един от изброените, пак се оказва невярващ за останалите/гяурин, безбожник и пр./ Значи ако твоят бог е различен от този на останалите, ти не си дори "друговерец" - ти си "безбожник".
    Не мога да не се съглася с горното мнение, че в религиите има всичко друго, освен "толерантност". Ако някой не е съгласен, нека не спори с мен а с историята.
    Но религиозната нетолерантност е човешко творение. Тя е езуитско отричане от бога "в неговото име". И затова нека когато говорим за човешки дела - регистрации, молитви, църковни служби и други ритуали, да не намесваме Бога. Той е над всичко това и търпеливо чака да превъзмогнем егоцентризма си.

  17. 17 Профил на ***
    *****
    Неутрално

    Комунизмът забраняваше останалите религии, за да не стане ясно, че самият той е фундаменталистка религия: догматичен светоглед за света, признаващ само една истина. По време на комунизма, традиционните религии - православие, католицизъм и т.н. - даваха възможност на привържениците си да си изградят идентичност, алтернативна на "социалистическия гражданин." Това никак не се харесваше на комунистическите власти.

    Съгласна съм с тези, които обръщат внимание, че традиционните религии често забраняват свободата на изразяване.

  18. 18 Профил на ri
    *****
    Неутрално

    ДОЛУ ДС,
    ДОЛУ АГЕНТИТЕ
    ДОЛУ РЕПРЕСИОННИЯ АПАРАТ НА БСП

  19. 19 Профил на ___
    *****
    Любопитно

    Авторе, а ако аз примерно си падам малко сатанист, какво? Пак ли ще искате да ми дадете абсолютна свобода на вярата?
    А ако вярата ми минава за мирна и човеколюбива, с малката уговорка, че повелява да я налагам над неверниците с огън и меч, тогава какво правим?
    И, въобще, вместо да словоблудствате на тема свобода и равенство на изповеданията, защо не вземете да се хвърлите отнякъде?



  20. 20 Профил на Do 19
    *****
    Неутрално

    Ами ако се опитваш да налагаш религията си с огън и меч, в една светска държава, просто ще нарушиш гражданските закони, и ще те осъдят, толкова. Въпросът е да имаш свободата на вероизповедание дотолкова, доколкото не нарушаваш правата на другите. А по проблема с "хвърлянето от някъде" за тези, които не са съгласни с теб, можеш да се обърнеш към психолог. Мисля, че здравната каса го покрива.

  21. 21 Профил на Никола
    *****
    Неутрално

    Адвокате, дфн. Виктор Костов, правиш изключително гадни и дълбоко неверни внушения - че православен е равно на комунист.
    Ти чувал ли си за чудовищните гонения, на които са били подложени православните в болшевишка Русия и стотиците убити православни български свещеници в Белене и Скравена.
    Пред милионите убити християни от комунистите бледнеят дори гоненията на Нерон и Диоклетиан, които ти йезуитски споменаваш. Православието и комунизма са като олиото и водата няма как да бъдат смесени освен от хора, които са станали дфн по времето на комунизма. Чудя се от коя секта си -ако изобщо мислиш себе си за християнин - но по написаното от тебе личи, че си отличник по ДИАМАТ - диалектически материализъм, който явно отлично си усвоил, но си отчайващо богословски неграмотен. Но дори и ти ще трябва да се съгласиш, че както няма два Бога, два Св. Духа, така и не може да има две църкви, понеже Утешителя няма как да пребъдва във всички протестантски общоности, които претендират да са църкви.
    Би ли ми пояснил къде се е губил Св. Дух от Петдестница до 1517 г., до Лутер и защо е напуснал Църквата си през тези 15 века, въпреки, че Христос казва друго.
    Нещастен, объркан, религиозно неграмотен, заиграващ с политиката сектант и безродник - това си ти с докторе ф.н.

  22. 22 Профил на Лина
    *****
    Неутрално

    Браво!Най-сетне някой да напише истината за Закона за вероизповеданията и за подхода към сектите...
    Всичко, що е ИНОСЛАВНО, е под ножа! С изключение, може би, на Католическата църква, защото тя е: СИЛНА, МОЩНА, БОГАТА...А Папата е посрещан по-добре от най-големия монарх!И постепенно ще наложи властта си във всички области. А е добре известно от историята какво става, когато църквата срасне с държавата...
    България е страна с комунистически манталитет -това си е! За да ни приемат в Европейския съюз, трябваше да се приеме либерален закон за вероизповеданията.
    а в действителност се прави всичко възможно да се толерира Православната църква и да се заврат в кюшето другите. Е, не е така с исляма - там винаги дебне опасността да бъдете обвинени в създаване на етническо напрежение...
    Но да не повтарям автора на статията. Хвала на него!!!

  23. 23 Профил на Do 20
    *****
    Неутрално

    Те гражданските закони са продукт на гражданите. А когато прекомерната свобода даде път на едни определени граждани може да се окаже, че законите съответстващи на изповеданията им не са дотам ГРАЖДАНСКИ. Справка - Иран и Саудитска арабия (а по-късно може би и все по-ислямизиращата се, но затова пък ЛИБЕРАЛНА, Европа).

  24. 24 Профил на Борис
    *****
    Неутрално

    С изключение на внезапно патетичния последен параграф, поздравления за коментара!

  25. 25 Профил на oh
    *****
    Разстроено

    СОНИ е права. Нашата църква от години е потресаващо куха.
    И не виждам какво може да ги върне тези духовно нищожни попя
    към основните ценности и служба на стадото верующи. Много си харесват скъпите коли и богатата диета. Жалка работа.

  26. 26 Профил на До автора
    *****
    Неутрално

    Ти защо така много си се загрижил за разните секти ? Да, има самоубийства сред хората участващи в тях. Лично познавах един. Личеше си, че центровката му е избягала. Ами ония шантавите, които преди години раздаваха книги в София и ти говореха за Господ и т.н. за нещо нормално ли ги приемаш ? Все още разни момченца с костюмчета се разхождат по София и на ривера имат значки, на които на български е написано нещо от рода на Вси светии....Защо ли напр. в Атина не видях такива момченца ? Защо ли напр. в Атина не раздават така книжки по улиците ? Гърция е православна.
    Че Мартин Димитров е от някаква си Блага вест и му личи - само го погледни колко смахнато изглежда, колко напрегнато говори, как погледа му е неспокоен и колко много глупости говори.... Помниш ли му приказките, че лятото на 2009 г. щяло да е синьо)) Или че СК щяла да ключ към управлението на България, ама Бойко така здраво ги отсвири, че още им държи влага)). Ами другия сектант Филип Димитров какво представляваше ? Виждал съм го на метър-два и откровено казано и той изглеждаше доста шантаво. А защо нищо не казваш за това, че преди време Соломон Паси бе казал нещо от рода на "майната му на православието" ? Я кажи кой финансира тези секти и защо ? Защо не кажеш какви са хората, които ги посещават ? Че православната църква у нас не е цвете за мирисане е ясно. Но другите какво представляват след като си тръгнал да ги защитаваш ? Няма абсолютни прави, няма ! Че по твоята логика е възможно да се сформира клуб на самоубийците и държавата не трябва да реагира, защото тези които са го сформирали имат такова право ?!?!
    Я кажи каква е ролята на православивето в нашата история и на другите ?
    Накрая - аман от вечните демократи, които защитават глупостите на М. Балева, сектите, грузинския малоумник (той си яде вратовръзката), американските червеи, защото са американски и винаги са срещу православието, Русия и руските червеи защото са руски......

  27. 27 Профил на В Джунгла е така
    *****
    Неутрално

    Много добра публикация от г-н Виктор Костов, но май се отнася за друго място -- я за Европа, а за Цивилизован някой Свят...

    По тези места комунизмът падна многократно
    върху своите жертви,
    върху народната маса,
    върху материала.

    Това могат марксистките антихристи, това правят.
    Това могат коминтеньовските батакчии, това правят.

    Без лустрация -- към още тирания, изродителски процеси, болшевизъм, сатанизъм.

    Още от същото.

    "В този смисъл ограниченията, предложени от г-н Димитров и "Атака", можем да оприличим на опит за отхвърляне на конституционния режим, който установява плурализъм на убежденията и забранява установяването на държавна идеология.

    В България законодателният тормоз над вярващите под формата на "пререгистрация" е нещо като традиция.

    След падането на комунизма..."

  28. 28 Профил на Десен
    Десен
    Рейтинг: 442 Неутрално

    Статията не ми харесва, нито изложенията и.
    Не ми харесват и тия от Клонка Давидова, костюмираните проповедници - протестанти, не ми харесват фереджосани мюсюлмани виещи като наритани псета от кули. Не ми харесват амишите които не ползват ток защото е "сатанинско дело".
    Да, аз съм нетолерантен син на нетолерантните родители които са изгонили арабите от Европа.
    Ако всички бяха като автора, религията щеше да е равна на нещо не интимно, а просто няколко символа в лична карта.
    Не, не искам в моята страна такива хора.
    Не искам талибани веещи ми религиозните си свободи под носа ми. Не ми трябва втори Брюксел тука. Не ми трябва Еврабия.
    Трябва ми Християнска Европа.
    За икуменизма автора нищо не казва, неслучайно.
    Айде мерси от инсинуации. Преяли сме с такива.

    The biggest risk in life is not taking one.
  29. 29 Профил на ГУМАТА
    *****
    Гневно

    Срещу меча се излиза с меч, а срещу словото със слово! Когато започнете да използвате меча срещу словото, както го правите с този закон един ден ще изгубите битката. Ще загубите, защото не поощрявате упорството и чистотата на вярата и пазите позорни, прости, алчни опорочени личности, на които целувате ръка и се кланяте. От тях не лъха онази простота, която ви е описана, от тях лъха омраза, лакомия и невежество. Те дават пример с богатството си и общуват надменно с народа, единици са скромните и примерните, но и те се страхуват да проявяват вярата си. Такива хора пазите с такъв закон и си вярвате, че пазите Църквата ни, но нямате критика към светотатствата им.
    Познавачите на вярата, проявили усърдие в изучаването бягат от вас, защото мърсотията ги задушава. Вие оставате сами с враговете, а прогонвате братята и съюзниците си. Скоро от невежество на тиранин ще се доверите и горчиво ще съжалявате. Къде ви е скромността и вярата! Самият министър разрешава разкопаването на тракийските гробове, но за това светотатство нямате критика и говори за ценностите там..
    Не е от закона, а от Бог да бди над народа и вярата ни!

  30. 30 Профил на ATAKA
    *****
    Неутрално

    Жалка антибългарска статийка. В България има регистрирани над 120 "религии", а в Румъния 18 - в България ли нямало свобода на религиите? Има не свобода, а слободия. Крайно време е да набием обръчите на разните секти финансирани с пари отвън! И да се върнат имотите на православната ни църква!

  31. 31 Профил на Драма
    *****
    Неутрално

    Ленин е бил един ДЕЙСТВИТЕЛНО ПРОСТ ЧОВЕК!
    Мързелив, никъдърен, тръгнал ми и той С ТРИЦИ МАЙМУНИ ДА ЛОВИ.
    Да отричаш съществуването на Бог е все едно да отричаш ТОЗИ КОЙТО ТИ Е СЪЗДАЛ!

  32. 32 Профил на Белият Негър
    Белият Негър
    Рейтинг: 750 Весело

    Има някаква логика в написаното от автора.
    Днес е сряда.
    Статията е написана в неделя.След църква.
    Разпределени са пари и за него.
    Нормално.
    Бърка аудиторията.Балами няма.
    А за свободата вече няма граници.........
    На който не му харесва..........................
    Не е ли така?
    А ценностите си остават за тези които могат да ги съхранят.
    За останалите-личен избор.
    Лично мнение.

    Действителноста е грешка, породена от липстата на алкохол.Ърнест Хемингуеий.
  33. 33 Профил на Bullet
    Bullet
    Рейтинг: 1146 Неутрално

    До коментар [#20] от "Do 19":

    Я сеха да идеш и да изровиш кокалите на цар Борис-Михаил и да го пратиш на психолог ,че той бая е въртял калъча докато наложи цивилизационния си избор на права вяра.

    Gor det idag, imorgon kan deta vara förbjudet.
  34. 34 Профил на другара Тодар Живков
    *****
    Неутрално

    Тва, че религията на Марксизъма и Ленинизъма создавала роби с удавен човешки образ в нейната "духовна парцуца", сметам, че го вденах.
    Две неща обаче не можах да разбера, та мола за пояснение:

    1. "Свободната и демократично устроена държава има следните черти: 1. Не се идентифицира с цялото общество ...".

    Ако афтора има пред вид чуздите шпионе на ръководящи постове, сметам, че е правилно дръжавата ни да са не идентифицира с техното "общество", а да ги лови кат плъхове и да им подкастрюва гражданските права откъм главата надоле.
    Чини ми са обаче, че той е имал нещо друго изпонапредвид, ама не смее да си го каже!?


    2. "Следва да бъде отменена от конституцията и "традиционността" на православието ..."

    Ама чекай сага. Тя, конституцията, и да иска, не може да отмени традиционността на православието, както не мое да са отмени традицията.
    Както не може да са отмени и историята, а може най-много да са сочини фалшива историография и с тая "духовна парцуца" тия, дека не се "идентифицират" с българската дръжавност, да отроват неколко поколения българе.
    Християнството на българете е изначално Православно, защото им е предадено директно от Христовите пръвоапостоли Павел и Андрей още през 48-52 г. и техните ученици - 70-те апостоли и им е препредавано от деди и бащи.
    Традиционноста му тук въобще не подлежи на коментари от по-новите - марксистко-ленински и прочие - вероизповедания.

    Привилегиите му могат да са обсъждат, но не могат да са обсъждат напр. Кръстовете връху четирите Царски корони на българския дръжавен герб.
    Тия кръстове въобще не ограничават правата на другите вероизповедания, защото в Царството, като в сека нормална плуралистична Империя, те са гарантирани по дефиниция, с изключение правата само на тия, дека са не "идентифицират" с българската дръжава.
    Представене си напр. кво ша стане., ако некой идиот махне кръстовете връху 4-те български Царски корони.
    Ми нали бъдните поколения могат да останат с лъжовното впечатление, че традиционната форма на българската дръжава е не Царството, а болшевишката "республика".
    Нема как да са преиначи историята, тва е положението!

  35. 35 Профил на Да ама не
    *****
    Неутрално

    Волно или не, авторът адвокат подаква
    на марксисткия терорист антихрист Владимир Илич.

    На един бившо, но "не умиращ", безбожен марсистстки терорист сифилистик.

    Марксизмът е интерционална антикултура, диктатурска и антитеистична, а Илич е безбожен марксистки терорист, креатура на юдоционистка престъпност организирана
    още през 19 век.

    Нищо сакрално няма в марксизма, нищо гениално няма в Илич.

    Авторско вайкане и лицемерно морализаторстване е срещу само няколко дръвчета в гора от гнили дървета.

    Христос е казал, че и двама вярващи правят църква...
    Ако вярват в Господ Бог Исус Христос, а не в какво да е.

    А гявол като чете евангелие "намира" благи думи и за марксизъм...

    Всички религии НЕ са равни.

    ОСВЕСТЕТЕ СЕ.

    www.sluntse.com Вечните книги, Християнска етика

    ---

    "Религията е род духовна парцуца, в която робите на капитала удавят човешкия си образ, исканията си за поне долу-горе човешки живот."
    Ленин

    ---

    Грубиянското и простовато виждане за сакралното на гения на октомврийската революция

    сякаш е оставило неизличим отпечатък върху българското властническо отношение към вярата.

  36. 36 Профил на BohrMottelson
    *****
    Весело

    До коментар [#35] от "Да ама не":

    Прав си. Всички религии не са еднакви.
    Но всички религии са еднакво идиотски.

  37. 37 Профил на Ивайло
    *****
    Неутрално

    Или поне всички познати добре на тебе ...
    Което не ти дава право да генеразлизираш .

  38. 38 Профил на Владислав
    *****
    Весело

    Коментаторите на статията, ако я прочетат внимателно, ще забележат, че там са изказани очевидни истини, на които се базира собственото умозаключение на автора. Аз мога да си изведа различно умозаключение, но фактите остават.
    Времената са се променили и в нашата родна православна църква една шепа висше духовенство се опитва да си осигури охолни старини и много малко ги е грижа изобщо за духовността на народа. Сред всички степени на духовенството цари разврат, пиянство и противоестествени страсти.
    А бедните попове със нехигиеничните черни раса, с които метат улиците и дългите спластени бради са се превърнали във анахронизъм, пародия на съвременното ни общество. В православната църква много рядко се чува нещо от Библията изобщо, камо ли тя систематично да се изучава. Народа се държи без светлина, прост и духовно гладен.

    Господ Иисус Христос каза ясно за такъв ти хора:
    "Матея: 23:13 Но горко вам книжници и фарисеи, лицемери! защото затваряте небесното царство пред човеците, понеже сами вие не влизате, нито влизащите оставяте да влязат."

    Ако днес Иисус би бил жив, Той би основал протестантска църква и би се борил против закостенялото невежество на това духовенство, което не се отличава много от фарисеизма по Негово време. И 100% тази църква би била забранена, от управляващите, както беше и по Негово време а Той беше разпнат на кръст от хората, които би трябвало да Го очакват. Та нали САМ ГОСПОД, дойде да направи реформа сред закостенялите виждания на народа! Днес със всички хора, които мислят прогресивно се случва това ...

    Вярно е че не мога да сложа под един знаменател всички църкви, напоследък се нароиха клончета и подклончета църквички, които се различават само по стила музика в едните се пее Джаз в другите Поп в третите Рок и метъл, уви някои съвременни църкви трябва да им сменят заглавията и да ги превърнат в дискотеки. Тъкмо няма да имат проблем с регистрацията по търговският закон ... Но има и такива, които не спират да работят вече 1-2 столетия за доброто на нашият народ... В историята е записано, че именно английски протестантски мисионери работили в България се застъпват и пледират упорито пред английското правителство и Англия гласува за, това Русия да има правото да нападне Османската империя, докато всички анализатори са очаквали вот против. Поради предишна своя война Русия е била ограничена да не води повече войни със Османската империя без разрешението на западните сили и в този момент вота на Англия се оказва решаващ и по тази причина ние сме свободни днес. Освен това, един безпристрастен преглед на Българската история показва, че ние сме били от край време уникален случай.
    Първо се сдобиваме първи със Свещенните писания на роден език, които нито православните нито католиците са от други страни са притежавали.
    Второ те стават достояние на народа, което през цялото средновековие е един парадокс.
    Трето получаваме независима патриаршия, което по всички канони до този момент е било невъзможно. Патриарх би трябвало да има само 1, за това днес на този в Истамбул му казват вселенски, за да има някъква индикация, че е по висш все пак...
    Идва обаче моментът когато властта взема цар Петър. Той е бил покорен слуга на Византия, през целият си живот само дарява пари на манастирите и кани още гръцки духовници да работят в страната ни, вместо да поддържа курса на независимост, държан от предшествениците му. И не случайно в този момент започва да назрява народното недоволство към забогатялото духовенство, което по-късно се проявява като най-едрият феодал в страната. Това недоволство се въплътява във богомилското движение, което е било толкова масово, че може да се каже било подкрепено от почти целият народ. Малка шепа са били останали привържаниците на гръцките набогатяли феодали, облечени в свещеннически одежди. И за разлика от западна европа, където са ги лъгали и мятали на крушата цяло средновековие, нашият народ отрано се отърсва от загнилият тип лъжехристиянство. Ето това е истински патриотизъм, това е визия и това е действие, смело и неопровержимо! И както винаги се случва някои клонове на богомилството кривват във еретизъм. Това се случва и днес, протестантизмът като цяло цели една много дълбока и сериозна реформа във цялостното християнско виждане, доближаването му до Библията и Евангелието ! Но има и църкви, които заблуждават. При апостолите също имаше, групички лъжебратя и други движения, учения и течения, но те нито са ги гонили, нито да ги забранявали, а със думи и с дело са ги изобличавали!

    Атака проповядват да има 1 църква, така както подобни радикални фракции проповядват и във исляма и във всички възможно религии. Те си проповядват това, заради единството, без да отдават значение дали ученията са правилни и съобразни с учението на Христос! Тогава защо изобщо използват и боравят с Божието име за техните политически цели? Това е грозна и гнусна постъпка, на хула против Бога.
    За това те ще отговарят пред Него един ден, но дали съдбата им ще споделим аз и ти зависи изцяло от нашият избор!

  39. 39 Профил на Ивайло
    *****
    Неутрално

    Напълно подкрепям това, което Владислав написа. Само искам да изясня, като четях по-горните изказвания. Със цитатът си от Ленин в началото авторът цели да го осмее този цитат и да го обори. Да докаже, че Ленин не е прав и не схваща нещата. Тези, които са си помислили, че автора подкрепя Ленин по какъвто и да било начин им препоръчвам да четат преди да пишат.

    Една Българска народна поговорка гласи:
    "Три пъти мери, един път режи" ...

  40. 40 Профил на BohrMottelson
    *****
    Неутрално

    До коментар [#37] от "Ивайло":

    За да ме обориш, достатъчно е да посочиш една неидиотска
    Желая ти успех

  41. 41 Профил на k
    *****
    Неутрално
  42. 42 Профил на slave
    slave
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Допълнение към Владислав - чипровското възстание е направено от българи - католици. И стига сте бъркали вяра с религия и с черква. Мечовете ги освещават черквите, както патриарсите ги назначава политбюро.

  43. 43 Профил на SATYR
    *****
    Гневно

    До АВТОРА:
    Статията е тенденциозна, непрофесионална и агитира за мнението на пишещия я.
    Г-н Костов, никой, нито Волен Сидеров, нито Божидар димитров, никога не са казали нищо за даване на предимство за БПЦ по закон.Целта на поправките в закона е да се затруднят максимално Ал-кайда и нейните емисари, които много активно щъкат из Родопите.
    Г-н Костов, не пишете глупости и не заблуждавайте хората, аман от мекерета!!!

  44. 44 Профил на Да ама не
    *****
    Неутрално

    Грешиш.

    BohrMottelson
    Весело
    * 36

    До коментар [#35] от "Да ама не":

    Прав си. Всички религии не са еднакви.
    Но всички религии са еднакво идиотски.

  45. 45 Профил на Да ама не
    *****
    Неутрално

    Лъжеш, клеветник, лъжеш.

    Факт:

    Вашата родна православна църква след 1944,
    а май и от по-рано, е милиционерска,
    е марксистка антихристиянска антибългарска изродщина.

    Морализаторстващите дрънкала
    първо публично да се откажат от марксизма.

    Нищо по-малко.

    Владислав
    * 38

    Коментаторите на статията, ако я прочетат внимателно, ще забележат, че там са изказани очевидни истини, на които се базира собственото умозаключение на автора.

    Аз мога да си изведа различно умозаключение, но фактите остават.

    Времената са се променили и в нашата родна православна църква
    ...

  46. 46 Профил на 1848-2009
    *****
    Неутрално

    Не си разбрал.

    Вторът уж иронизира марксисткия ленинизъм,
    а си остава марксистко зомби.

    Докато не се откажете от марксизма,
    от същия "материал" сте.

    Ивайло
    * 39

    Само искам да изясня, като четях по-горните изказвания. Със цитатът си от Ленин в началото авторът цели да го осмее този цитат и да го обори. Да докаже, че Ленин не е прав и не схваща нещата.

    Тези, които са си помислили, че автора подкрепя Ленин по какъвто и да било начин им препоръчвам да четат преди да пишат.

  47. 47 Профил на скандинавия
    *****
    Любопитно

    По принцип съм атеист но ми направи впечатление следното становище на автора: "....Как дбикновеният човек да се противопостави....на докопалите се до власта......да го задължат да се покланя на Бог,на който не желае?"
    Естественно е да си зададем въпроса: Колко са боговете в представите на автора?
    Разбира се всеки има правото да изповядва своята вяра във форма,която му е угодна и в това отношение монополът върху вярата е комичен!

  48. 48 Профил на stupidon
    stupidon
    Рейтинг: 551 Неутрално

    Българската православна църква продължава да се изживява като спасител на българското през годините на робство, но упорито пропуска да си спомни, че именно православието изиграва водеща роля за погърчването на населението... Хайде да не се увличаме в псевдопатриотарски парарелигиозни изкушения... Всички много добре си знаем поповете, защото те са като нас- алчни и мързеливи... Амин!

    "Животът е като стълба на кокошарник - къс и осран." - Есхил
  49. 49 Профил на Гласът на народа:
    *****
    Неутрално
  50. 50 Профил на Хесапов
    *****
    Неутрално

    Да си толерантен към ислямът, когато той не е толерантен към теб е Велика глупост...
    ... и след всички приятни приказки за вяра и религия, да не забравяме, че религията е един от политическите инструменти за осъществяване на основните цели, които си е поставила дадена общност, а вярата е социалната легитимация на религията.

  51. 51 Профил на Х 0000 2009
    *****
    Неутрално

    Отговор:

    С отстояване на истина, достойнство и свобода - своите истина, достойнстово и свобода, и на ближните хора,
    защото едното е свързано с другото.

    Първо, не извъртайте, не лъжете себе си и когото и да е.

    Второ, просвещавайте се, възраждайте се.
    Историята до голяма степен е забравяне и преоткриване на истини.

    Рационалното мислене е напълно съвместимо с идеите за Безкраен ограничено-познаваем Свят и Бог.
    Обратното многократно се е оказвало наивно - че светът свършва с твоята пещера, колиба, махала, село...

    Човешката вяра винаги има интимни, лични страни,
    затова и Светската култура, Светската държавност.

    Все пак, човек е обществено "животно". Част е от нещо по-голямо, от "околна среда". Кооперира се и конкурира с други същества. Затова е от значение не само вътрешна духовна,
    ментална и прочее Етика, но и Етика на отношенията с други същества.

    Не припявайте на изродени изродители и лъжеморализатори.

    Държавната власт трябва да не се меси във верския живот на хората и да не експлоатира религиите в своя угода.

    Но, различните Етики не са равни, различните Ценностни системи, различните Религии Не са равни.

    Християнството е култ към Истина и Умереност, освен друго.

    Парадиране с християнка символика и прочее подсказва
    фалш, корист, лъжехристиянство... или невинно незнание.

    По делата се познават. По словесните дела, в частност.

    www.sluntse.com Вечните книги, Християнска етика

    скандинавия
    Любопитно
    * 47

    По принцип съм атеист но ми направи впечатление следното становище на автора:

    "....Как дбикновеният човек да се противопостави....на докопалите се до власта......да го задължат да се покланя на Бог,на който не желае?"

  52. 52 Профил на *
    *****
    Неутрално

    Повечето атеисти не са прочели статията, но много искат да спорят по темата дали има или няма Бог. Явно имат нужда от затвърждаване на собствените си ценности. Е, не смятам да им помагам.

    Чисто технически христянствоно е секта на юдаизма, така че пполека с определението "секта". Православието е хиляда години назад по отношение на разбирания, идеи и практики. Всъщност днешното православие е пълно с кухи, но пък скъпи, ритуали с минамален смисъл за извършващите ги. Държавата и проф. Димитров, който има изключително елементарно мислене от край време, се опитват да я предпазят от пълен разпад.

  53. 53 Профил на konservator
    *****
    Неутрално

    Сигурно аз съм глупав и непросветен, но цялата тази статия е напълно безидейна и безсмислена. Прилича на нещо написано по времето на комунизма. Разтегливи и сложни понятия - изречения от 10 реда и т.н. Целта е да прикриеш, че нищо съществено не казваш, но да изглежда авторитетно.
    Авторът явно се взима на сериозно да ни обяснява какво е демократично общество и т.н. И как може да плюе авторитети без да му мигне окото - "щото е пич".
    За мен простата истина е, че на религиозен признак най-лесно се разединява народ - прозрял го е Св. Княз Борис І и затова е забранил останалите религии освен християнството.
    Ето защо въобще не е лишено от логика усилието да се направи по-строг контрола върху вероизповеданията - при равни други условия имаш по-малко променливи величини в уравнението за стабилност на държавата
    А нали това искаме - стабилност и просперитет Това е нещо което не се постига с разединяване и разпиляване на усилията на народа
    Може ли да предложа на в Дневник да не използва подобни автори - на сериозен вестник като него не му подхождат

  54. 54 Профил на ...
    *****
    Неутрално

    Абе повечето от църквите може и целта им да не е стопанска но бая обороти въртят.

  55. 55 Профил на ХА ХА
    *****
    Неутрално

    РЕЛИГИЯТА Е ОПИУМ ЗА НАРОДИТЕ - ВЯРВАЙ В БОГА,ПОЧИТАЙ ЦАРЯ...БАЙ ТОШО...БАТ БОЙКО...И ТВОЕ ЩЕ Е ЦАРСТВОТО НЕБЕСНО - ТОВА Е ИСТИНАТА ..

  56. 56 Профил на балкандо
    балкандо
    Рейтинг: 551 Неутрално

    До коментар [#13] от "Annie":
    Въпросът за ролята на съвременната държава спрямо религиите е твърде сложен. Най-важното в случая е, чии позиции изразява закона и изпълнителната власт по отношение на религиите. Позициите на група законотворци ? Позициите на избирателите, постигнали мнозинство на изборите ? Позициите на отделни политически субекти ? Позициите на обществото ? Позициите на външни сили ?
    Пълната толерантност на държавата към всички възможни религии представлява краен либерализъм в това отношение. Той би влязъл в конфликт с традициите и ценностите на мнозинството български граждани - християни и мюсюлмани. Т.е. би било нарушено демократичното правило мнозинството да определя правилата. Другата крайност, както пише №17, е забрана на всички, освен една. Това също е твърде неуместно. Обществената цялост се крепи до голяма степен на традиции и консерватизъм, които във взаимодействие с новите и различни неща, дават възможност на обществото да израства. Да се развива съобразно променящата се среда. Та затова писах накрая, че мярката е важна, но е най-трудна за постигане. Това, според мен, е задачата на народните избраници и държавата - да намират мярката, съобразно даденостите в нашата държава.

    Насила хубост и наужким лудост няма !
  57. 57 Профил на ТЕК
    *****
    Неутрално

    Моше, вярваш ли си?

    Твоето, впрочем, е популярно заблуждение, както и популярно съзнателно изопачаване.

    Общо казано, популярно е сред юди и юдаисти по едни грешни причини.

    Популярно е и сред араби, мохамедани и пр. поради други грешни причини /взаимна вражда/.

    Популярно е и сред други мижитурки, дикатурки, лумпени, марксисти и вся остальная.

    Историческите факти са Други:

    През столетията има развитие на Свободолюбива Култура -
    автентично истинолюбива, демократична, републиканска, хуманистична, християнска ; както и обратното на това: мракобесна параноидна тиранична Антикултура.

    *
    Неутрално

    * 52

    Чисто технически христянствоно е секта на юдаизма, така че пполека с определението "секта".

  58. 58 Профил на Х 0000 2009
    *****
    Неутрално

    Изпускаш много важни неща.

    Между другото, Борис, Цар на българи и гърци,
    е бил много повече от княз.

    Ако е за "консерватизъм", тогава консерватизмът би могъл да се тълкува и по друг начин - държавността на Борис да остане "извън" Християнството.

    Обаче Християнската Цивилизация вече съществувала
    и в сравнително формален светски смисъл на думата,
    освен в смисъл на много българи и прочее хора приели Христа.

    Благодарение на Светите Елена и Константин Велики
    Римската империя, наследник на Македонската,
    приема Християнската вяра като обща вяра за земното Царство
    и отстъпва наследството си на Тракийската християнска империя със столица Бизантион /Цариград, Константинопол/.

    Европейската Християнска Цивилизация, за добро както и не съвсем, става нещо като елитен клуб де факто признаващ или
    не дали държави които не членуват в клуба са легитимни, цивилизовани, културни.

    В частност заради това Цар Борис приел християнството като единствена държавна религия - за да спечели авторитет за държавата и себе си, да признае историческите реалии,
    приемайки Христа, да се присъедини към Европейския "клуб",
    да укрепи вътрешно държавата и не на последно място --
    да защити идентичността на българския език и култура
    срещу претопяването им сред гръцки и други.

    консерватор

    "За мен простата истина е, че на религиозен признак най-лесно се разединява народ - прозрял го е Св. Княз Борис І и затова е забранил останалите религии освен християнството."

  59. 59 Профил на Зедикус Зорандер
    Зедикус Зорандер
    Рейтинг: 8 Разстроено

    Празнодумците от типа на автора, които защитават правата на хората по принцип, са в основата на много конфликти на етническа, верска и културна основа. В природата няма "права по принцип". Те се извоюват и ако сам се откажеш от тях, някой друг налага своите правила и норми на поведение.
    ..
    Примери за това са "мюсолманския клуб за приятелство" с ятаган на стената, повторното потурчване на помаците в Родопите, възникването на сатанински секти с прилагането на странни ритуали и какво ли още не!

    Тихон
  60. 60 Профил на Гана
    *****
    Неутрално

    Ако може представете си тази статия в гръцки всекидневник....

  61. 61 Профил на Евтимий
    *****
    Неутрално

    Днес т.нар. "Българска православна църква" с шеф полк. Максим си е подразделение по "религиозния шпионаж" на репресивната ДС! И световно известният безпортфейлен лизач на "научно"-"историчеси" неподмитости "Телериг" Димитров е от "историческия шпионаж" на същата репресивна ДС! Както и националистическите файтонни групички са си част от "помиярския шпионаж" на ДС!

  62. 62 Профил на Драма
    *****
    Неутрално

    Колеги дайте да се разберем, едно е да се критикува дадена религия и друго е тя да се отрича.
    Доказано е, НЕОПРОВЕРГАЕМО – БЕЗПРЕЦИДЕНТНО – ФЕНОМЕННО съществуването на Бог. Сега, кой пратеник на Бог вие ще изберете, Христос, Мохамед, Буда или друг, то си е ваша работа. Не ми дразни вашата ФИЛОСОФИЯ, ИНТЕЛИГЕНТНОСТ, просто съжелявам, че не сте на деменция с прозирливоста си, със знанията си на практика, да сразите дифектните си възражения, вяри и дифрагмирани убеждения.
    Динамиката ви е умна но динамика не се неутралезира. Универсалните умове и желания, желания за кретивно изказване чрез акция на концентрирано мислене и желание за отдих от акциите на деконцентрирано мислене, са ИЗКЛЮЧИТЕЛНО ТРИКИ И ЧУПЛИВИ МИСЛИ, ОТНОШЕНИЯ.
    Както няма нито водород и нито кислород във водата, така няма и перфектна религия или вероизповедатели, но БОГ ИМА!

  63. 63 Профил на SIDDHARTHA
    *****
    Разстроено

    НЕ ВЯРВАМ ВЪВ НИЩО!
    НИ В ДЯВОЛА , НИ В БОГА!
    НИТО В ДОБРИТЕ И ЛОШИТЕ ХОРА!
    НЕ ВЯРВАМ!
    НЕ ВЯРВАХ В СТАНИШЕВ!
    НЕ ВЯРВАХ В ДОГАН!
    НЕ ВЯРВАМ И БОЙКО!
    НА СЕБЕ СИ ДА ВЯРВАМ ЛИ НЕ ЗНАМ!
    НЕ ВЯРВАМ В СЪДА!
    НЕ ВЯРВАМ И В НАП!
    НЕ ВЯРВАМ В СТРАХА!
    НЕ ВЯРВАМ И НА КАТ!

    НЕ ВЯРВАМ ВЪВ НИЩО!
    НИ В ДЯВОЛ , НИ В БОГА!
    ДОРИ И НА БОЙКО БОРИСОВИТЕ ХОРА!

    НЕ ВЯРВАМ!

  64. 64 Профил на Дон Домат
    *****
    Неутрално

    Авторът е напълно прав дотолкова, доколкото си е получил хонорара. Иначе - нали религията е била конституцията на Европа в лицето на християнството, най-вече православието, наложено от Константин Велики. Борис обръща гръб на езичеството, за да бъде равен на могъщата източна римска империя, да има същата модерна конституция, просъществувала хилядолетия. Сега се вайкаме за друга конституция, светска, че не била спазвана. Извинете, ама библията е доста по-дебела от всяка нова конституция и в нея е казано всичко. Затова в модерните конституции има нужда от катадневни поправки, за да станат и те толкоз дебели, колкото светото писание, та и те на свой ред да докосват всеки аспект на съвременния начин на живот. Т.ч. Конституцията не може да бъде три страници и половина и да спекулираме с нейното върховенство. Тя е като десетте божи заповеди, но с обратен знак.Десетте божи заповеди имат забранителен характер, а конституцията - позволителен. Конкретиката е в полза на забранителния текст, защото субектите са детерминирани. В позволителния текст имаме "свобода на словото". Какво слово, има скверно, има елейно. "Свобода на действие" - какво действие, има насилие, има доброволно. "Права на чоека" - какви права, в ущърб на другите или в техен интерес. Ето - тук нищо не се казва. Всеки ред е с подобна окраска - маскира дуалистичния характер на понятията. И врезултат е налице един ужасяващ семантичен Франкенщайн. И, позовавайки се на този семантичен Франкенщайн, авторът ни пробутва тезата за свобода на религиозното излияние. Кое религиозно излияние, като тук от хилядолетия има религиозни норми, пуснали котва в родовата памет на хората. Или трябва да сме много отворени към всеки мормон, който идва, вади библията от раничката си и започва да ни разказва какво пише в нея? То и Царя, ако го питате за горите, ще ви каже, че полага грижи. Само че за изсичането им. И тук езиковият режим е позволителен - има правото да се грижи. Така и евангелистите - и те трябва да имат правото да се грижат за душите ни.

  65. 65 Профил на Х 0000 2009
    *****
    Неутрално

    Бюрократ съвецки, законите без друго са дебели и сложни.

    Библията е дебела, но като прескочиш което противоречи
    на Христовия Завет, на Новия Завет, не е толкова много.

    Никакви формални закони, обаче, никакви писани закони,
    Не могат да заместят Духовността в човеците и човешките общности. А това е важно. Може би най-важно.

    Не знам дали ме разбираш.

    Дон Домат
    * 64

    Авторът е напълно прав дотолкова, доколкото си е получил хонорара. Иначе - нали религията е била конституцията на Европа в лицето на християнството, най-вече православието, наложено от Константин Велики. Борис обръща гръб на езичеството, за да бъде равен на могъщата източна римска империя, да има същата модерна конституция, просъществувала хилядолетия.

    Сега се вайкаме за друга конституция, светска, че не била спазвана. Извинете, ама библията е доста по-дебела от всяка нова конституция и в нея е казано всичко.

    Затова в модерните конституции има нужда от катадневни поправки, за да станат и те толкоз дебели, колкото светото писание, та и те на свой ред да докосват всеки аспект на съвременния начин на живот.

  66. 66 Профил на ras16377431
    ras16377431
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    А защо църквите да не се регистрират по закона за фирмите? Предлагат услуга (спасение на душата), имат приходи (наеми от имоти, търговия с религиозни аксесоари и литература, дарения) и извършват рекламна дейност (камбаненият звън и пеенето на ходжата са външна звукова реклама).

    gradinko.bg
  67. 67 Профил на Grimm
    Grimm
    Рейтинг: 388 Неутрално

    "гения на октомврийската революция" - още първите редове ме отказаха от четенето.
    Защо наричате този кретен гений?

  68. 68 Профил на Мечката
    *****
    Неутрално

    Авторът правилно казва:

    Най-доброто решение би било, разбира се, да бъде отменен изцяло дискриминационният религиозен закон и да бъде върната практиката на регистрация на религиите пред съда при условия, както за всички други нестопански организации. И хората да бъдат преследвани от прокурора само за престъпни действия, а не за различни убеждения. Следва да бъде отменена от конституцията и "традиционността" на православието, която така допада на социалистите и "Атака".

  69. 69 Профил на коректор
    *****
    Неутрално

    Исус Христос е Месия, а не Господ Бог, той е Син на Отца и Спасител, но не е Бог. Номер 35 по-горе допуска грешка сравнявайки Го с Бога.

  70. 70 Профил на Гражданин
    *****
    Весело

    Коректоре, познанията ти за православната доктрина са неверни. Чети основополагащия Символ на вярата:

    1. Вярвам в един Бог Отец, Вседържител, Творец на небето и земята, на всичко видимо и невидимо.
    2. И в един Господ Иисус Христос, Сина Божий, Единородния, Който е роден от Отца преди всички векове: Светлина от Светлина, Бог истинен от Бог истинен, роден, несътворен, единосъщен с Отца, чрез Когото всичко е станало.

    http://www.pravoslavieto.com/molitvoslov/molitvi/symvol_veruju.htm

    Според православната христология Иисус е и Господ, и Бог...

  71. 71 Профил на Gen.Gurko
    *****
    Неутрално

    Първоначално като прочетох "произведението" на доктора си помислих, че може би се нуждае от доктор по хуманна медицина. Но може би по- правилен е извода , че нас иска да "лекува", за да бъдем в подходящо състояние и без никакви съпротивителни сили и опори, колкото и паянтови да са за съжаление те. Ние сме аморфизирани до такава степен не без помощта и на такива философи като този господин.

  72. 72 Профил на Orwell
    *****
    Неутрално

    Само дето не е написал ВЕЛИКА октябърска революция...

    Освен това става реч за Марксистки Военен Преврат.

    По юдоционистка рецепта от 1848:
    Манифест на Комунистическата Партия.

    Рецепта за световна еднопартийна антихристка диктатурска нация от диктатурски нации на "пролетариата".

    За световен и локален фашизъм, нацизъм, екстремизъм, изродщина.

    Всичко с обратен знак. "Войната е Мир"...

    dgd
    Неутрално
    * 67

    "гения на октомврийската революция" - още първите редове ме отказаха от четенето.

    Защо наричате този кретен гений?

  73. 73 Профил на Nick
    *****
    Неутрално

    Според гръцката конституция източното православие е официална религия на страната.!

  74. 74 Профил на zo
    *****
    Неутрално

    От любопитство: как е парцуца на руски?

  75. 75 Профил на Дон Домат
    *****
    Неутрално

    #65, в главата ти е пълен крем карамел. Библията е единно и неотменно писание, от нея нито се притуря, нито се вади. Не можеш ти да определяш кое е стойностното в тази книга, като извадиш това и онова. Поне почети малко, бе, човек, преди да се изхождаш така грубо. И духовността не е нещо, което лети свободно в небето и по собствена приумица каца върху тогова или оногова. Духовността има своето определение, облечено в думи, и има своето място, също така наречено с думи, има и своята технология, ако щеш, за придобиване, което също е описано с думи. Та тези именно думи са в светото писание. То затова е ценно и затова толкоз скачат връз него, защото е извор на духовност и мъдрост. И всячески рачат да търсят извън нея на баба си фърчилото, но всуе - там, извън нея, тази мъдра книга, е само на баба ти фърчилото.

  76. 76 Профил на Todo
    Todo
    Рейтинг: 551 Неутрално

    Винаги като стане върпос за вяра и религия споревете са разгорещени. Аз съм християнин и чета Библията и там се говори че Бог е любов и не е против никой човек. Много тендециозно някои от коментиращите вземат само част от стиховете и показват че е нетолерантна. А иначе относно закона - няма как да контролираш някой ако иска да вярва дори ако ги отричате те стават по задружни, относно радикални вярвания те самите си знаят че са извън закона и никога няма да отидат да се регистрират все пак не са толкова глупави. Предполагам че атака и Димитров повдигат този въпрос защото знаят че обществото е чувствително по темата и те се радват че се чуват техните имена в медиите. Но все пак искам да кажа че законите се правят за хората, а не хората за закона.

  77. 77 Профил на Sin
    *****
    Неутрално

    СОНИ е права.

  78. 78 Профил на Кабалист
    *****
    Неутрално

    Защо има разделяне на три религии? След като Бог е един, Защо съществуват тези различия?

    Религиите са дадени, за да се развива човекът в периода, в който Творецът е скрит. При разкриването на Твореца, те естествено остават само в качеството си на народни обичаи, като култура на народа.

    Тъй като в духовното ние се придвижваме по три линии, като отражение на това, в периода на скриване има също три линии – три религии. На дясната линия съответства Ислямът, на лявата – Християнството, а на средната линия съответства Юдаизмът. По същия начин са построени и техните календари: Ислямският – по Луната, Християнският – по Слънцето, а Юдейският е смесен – и по Луната и по Слънцето. Откъде хората са знаели какви календари да създадат? Всичко в нашия свят изхожда от духовните корени и човекът действа неосъзнато или съзнателно (кабалистът), взависимост от силата на тяхното проявяване в нашия свят. Останалите духовни методики се считат не за религии а за вярвания. Те са около 3800 в света...

    от Кабала Днес

  79. 79 Профил на Румяна
    *****
    Неутрално

    Свободата е нещо за което си струва да се бориш. Неграмотните хора не я ценят, защото вероятно не са я имали. За да погледне задълбочено човек в проблематиката, която се дискутира, трябва да притежава повече знания, а не просто да се е информирал мимоходом. Събитията в историята на човечеството имат своеобразна цикличност. Четете повече..... и цитирайте източници, които лично сте проучили.......

  80. 80 Профил на Митко
    *****
    Неутрално

    На тези, който се позовават на цар Борис би трябвало да им се напомни, че не сме в Средновековието. Съвременна Европа е изградена на принципа на разделение между религия и държава.

  81. 81 Профил на ИЖЖ
    *****
    Неутрално

    "Всяко общество, което се осланя на еднообразието на мислите на своите членове, няма надежда и възможност да направи духовен напредък (да се развие като духовна сила)"

    Извинявам се - не успявам да открия от кой автор е цитатът.
    Но заключението в него е вярно. Виктор Костов е прав, че повдига този въпрос.

  82. 82 Профил на ras16377431
    ras16377431
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    До коментар [#74] от "zo":

    самогон

    gradinko.bg
  83. 83 Профил на 135
    *****
    Неутрално

    България от създаването си е била езическа държава, а през комунизма унищожителния атеизъм доведе до незнание и мрак!
    Съвременните учени разполагат с все повече даказателства за съществуването на Бог /Божидар Палюшев/, въпреки , че за вярата не са нужни доказателства...Започнете да четете Библията ...

  84. 84 Профил на Х 0000 2009
    *****
    Неутрално

    Бюрократ съвецки, кога стана по католик от папата?

    Библията се състои от много книги, преписи и преводи.

    Дори в най-авторитетни преводи /на български и английски, например/ се намират неясноти и противоречия.

    Нещо по-важно: Господ може да отменя свои предишни заповеди.

    Друго нещо по-важно от червените ти "мисли".

    Словото може да изразява Духовност, но непълно и неточно.

    Непълно и неточно спрямо ограничените възможности на кой да е нормален /средно статичстически/ човек, а може би и изобщо.

    Тъй че, закостенял червен бюрократ съветски, опитай се поне да вденеш, че един Господин Началник може да отмени предишни свои инструкции. Това се е разбирало дори от незакостенели червени домати бюрократи.

    Дон Домат
    * 75

    Библията е единно и неотменно писание, от нея нито се притуря, нито се вади. Не можеш ти да определяш кое е стойностното в тази книга, като извадиш това и онова.


    Дон Домат
    * 75

    Библията е единно и неотменно писание, от нея нито се притуря, нито се вади. Не можеш ти да определяш кое е стойностното в тази книга, като извадиш това и онова. Поне почети малко, бе, човек, преди да се изхождаш така грубо.

    И духовността не е нещо, което лети свободно в небето и по собствена приумица каца върху тогова или оногова.

    Духовността има своето определение, облечено в думи, и има своето място, също така наречено с думи, има и своята технология, ако щеш, за придобиване, което също е описано с думи. Та тези именно думи са в светото писание.

  85. 85 Профил на ПЛУРАЛИЗЪМ
    *****
    Неутрално

    Цитатът е едно Въобще изобщо Свръх обобщение Изхвърляне.
    Кьорфишек.

    Факт е че още доминира Тиранична тоталитарска изродителска антикултура, която възпроизвежда себе си, възпроизвежда невежество, повърхностност и лъжеплурализъм.

    Далеч не всяко "многообразие" е здравословно и дори поносимо.

    Ако наистина сте загрижени за нормалност, плурализъм, развитие и духовност

    ОТКАЖЕТЕ МАРКСИЗМА ЯСНО И КАТЕГОРИЧНО.

    ИЖЖ
    * 81

    "Всяко общество, което се осланя на еднообразието на мислите на своите членове,

    няма надежда и възможност да направи духовен напредък (да се развие като духовна сила)"

    Извинявам се - не успявам да открия от кой автор е цитатът.


    Но заключението в него е вярно. Виктор Костов е прав, че повдига този въпрос.

  86. 86 Профил на Мария
    *****
    Неутрално

    СВОБОДАТА НА ВЯРАТА Е НЕПРИКОСНОВЕНА!

  87. 87 Профил на КОНСТИТУЦИЯ
    *****
    Неутрално

    Вярата е неприкосновена докато е твоя интимна работа.
    Вярата се познава по делата.

    Расистка или нацистка вяра, агитация и пропаганда /например/
    никак не е неприкосновена. Никак.

    Мария
    * 86

    СВОБОДАТА НА ВЯРАТА Е НЕПРИКОСНОВЕНА!

  88. 88 Профил на ИЖЖ
    *****
    Неутрално

    До ПЛУРАЛИЗЪМ:

    По отношение за неприемането на марксизма съм съгласен с Вас. В неговата идеология и практика също има еднообразие.



  89. 89 Профил на BohrMottelson
    *****
    Весело

    До коментар [#83] от "135":

    Дааа
    Проста да падладееш

  90. 90 Профил на Ивайло
    *****
    Неутрално

    Хареса ми много изказването на "Ступидон"

    "Българската православна църква продължава да се изживява като спасител на българското през годините на робство, но упорито пропуска да си спомни, че именно православието изиграва водеща роля за погърчването на населението..."

    На БорМотелсон искам да отговоря:
    Религия е термин, който обозначава връзката- отношенията между човека и Бога. Моята религия, която аз имам със Бог, не е никък глупава. Аз осъзнавам ръководството и помоща в живота ми по удивителен начин и разбирам какво се изисква от мен. Уча и раста от Някой, който е много по велик и могъщ от теб и мен. Това не е нито глупаво, нито безсмислено.
    Проследи моята логика:

    1. Ти си невероятно комплексен и сложно устроен и съществуваш. От тези два факта произлиза логическият извод, че някой още по сложен и умен от теб те е създал, а не си плод на случайно взривили се камъни в морето, както учи еволюцията.

    2. След като Този някой те е създал, когато преживееш в живота си, че един по-силен, по-умен и всезнаещ интелект те пази, ръководи и учи, тогава логично е да го свържеш с причината за своето съществуване и тази връзка, която се получава между вас е твоята религия.

    3. Този интелект освен лично е оставил и правила за живот на тази земя валидни за всички. Логично е да го направи. Тези правила понякога са като заповеди, а понякога като истории, от чийто положителен или отирцателен пример ние разбираме кое е добро и кое не е добро за човека. Част от тези правила и важни истории са събрани в Библията, която разкрива и пътя по който ние може да избереме да живеем вечно със нашият Създател. Оставена е обаче и опция да пожелаем да не живеем.

    И така ето, от естествената човешка логика достигнах до религията... Ако не ти е достатъчно мога в детайли да ти обясня, кое точно от кое следва и защо... А това, което днес хората наричат религия. Сиреч общности от хорица, братства, които извършват определени ритуали... Не че е лошо, човек трябва да изрази външно своята вяра, това му е вродено, но аз лично мисля, че висчко, което е нужно за да се изрази външно вярата е записано в Библията. А православните и много други църкви вършат неща на своя глава, за които няма указания от Бога ...

  91. 91 Профил на Дон Домат
    *****
    Неутрално

    #85, ти си обратен. Веднага те разпознах. С педали не си общувам, съжалявам. Даже колата си съм тунинговал да е на лостове. Карам я като багер. Ненавиждам педалите.

  92. 92 Профил на Ивайло
    *****
    Неутрално

    Понеже ми стана интересен въпросът, защо има толкова религии, след като Бог е един.
    Първо има 3 типа религии. Първият вярват в Бог. Вторият наблягат на човек. Третият вярват в митични същества и сили.

    Първият тип: Вярващите в един Бог са християни, мюсюлмани и юдеи, те всички приемат Старият Завет от Библията. За юдеите това е най-важната част, за християните е еднакво важна със новият, а за мюсюлманите е още една свещенна книга, която им е препоръчано да четат. Ние християните вярваме не само, че Бог е един, но и че е най-малко Триединен. Множествеността на Бог е представена на няколко места в Библията. Още в Битие: "Да създадем човека по Нашия образ, по Наше подобие;"
    Битие 1:26 . Тази част Мюсюлманите и Евреите не я схващат защо е в множествено число, ние знаем че има Отец, Син и Свети Дух.

    Християнството се дели на 3 типа: Католицизъм, Православие и Протестантизъм.

    Католицизма има доминиращо отношение спрямо националните държави. Самият папа се води и президент на Ватикана, но и духовен глава на света. Като добавим и усърдното поклонение на Дева Мария, това прилича на вторият тип религия- преклонението към хора. Православието има подчинено положение спрямо националните държави и служи да се утвърди властта на управлението. Църква винаги покорна на власт имащите. Византия използваше своят патриарх за да ни скрои не един мръсен номер, точно затова Симеон настояваше да имаме своя независима патриаршия, което буквално означава и нова деноминация. При православието се практикува спасение, чрез дела: Целуване на икони, посещаване на манастири, даряване на лепти, построяване на параклиси, докосване до чудодейни кости и всевъзможни благодеяния и добродетелстване.


    Протестантизма е основан на няколко стълпа:

    Само Писанието! - Сола скриптура
    Само, чрез Вяра! - Не чрез дела
    Само, чрез Христос! - Не чрез свещенник
    Само по Благодат! - Не по заслуги

    Църквите, които се придържат към тези постулати са единствената правилна от Библейска гледна точка религия.

    Вторият тип религия величае човека, към нея бих добавил гностицизма, будизма, хуманизма, комунизма, масонството и всички други религии, които са ръководени от свръх лидер, (какъвто между другото има претенции и да е папата).

    Библията казва за тези религии, че да се уповаваш на човек е глупост и носи проклятие, но да уповаваш на Бога е мъдрост и води към благословение...

    Третият тип религии са тези, които величаят свръхсъщества, които обаче не са нито хора, нито Бог. Според Християнството това са ангели и демони. Ангелите Бог не ги е пратил да ги величаем, а да ни служат. Докато демоните имат за цел да унищожат човешката раса и да установят царството на своя водач Люцифер - свръхинтелигентен но покварен херувим, изгонен от Божието присъствие. Много езически култуве се кланят на ангели или демони, или други свръх същества от индийският, африканският, китайският, вавилонският и старогръцкият епоси.

    В тотално различна категория ще поставя и пантеизма, който всъщност вярва, че има Бог, но че Бог е навсякъде и всичко. Включително във хлебарките и молците в гардероба. Поради което ни е забранено да ги убиваме .

    Библейската гледна точка учи, че Бог и творението са две различни неща, които са разделени едно от друго. Също учи, че Бог е по-голям и по-могъщ от всичко сътворено някъде и някога. Той е извън времето и извън пространството, но може да има своето спецялно присъствие на едно определено място, на което да се среща и общува със сътворените от Него същества.

    Аз, четейки Библията стигам до извода, че единствено общата протестантска гледна точка е Библейски правилна религия. Освен това е и разумно обоснована и добре подредена като концепция. Протестантизма обаче има клончета, които не са много наясно в какво точно вярват, търсещи още пътя ... За такива можем просто да се молим да Го открият ...

  93. 93 Профил на BohrMottelson
    *****
    Неутрално

    До коментар [#90] от "Ивайло ":
    "Ти си невероятно комплексен и сложно устроен и съществуваш. От тези два факта произлиза логическият извод, че някой още по сложен и умен от теб те е създал, а не си плод на случайно взривили се камъни в морето, както учи еволюцията"

    Не искам да се заяждам, но 'логическият извод' , че 'някой още по сложен и умен от теб те е създал' е точно толкова 'логически', колкото и че 'си плод на случайно взривили се камъни в морето, както учи еволюцията'
    Ти бъркаш логика с вяра.
    Няма нищо лошо във вярата (и аз съм вярващ, но в никакъв случай религиозен), освен когато не те принуждава да изоставяш рационалното мислене и да го заменяш с безумни постулати.

  94. 94 Профил на BohrMottelson
    *****
    Неутрално

    До коментар [#90] от "Ивайло ":
    "Ти си невероятно комплексен и сложно устроен и съществуваш. От тези два факта произлиза логическият извод, че някой още по сложен и умен от теб те е създал, а не си плод на случайно взривили се камъни в морето, както учи еволюцията"

    Не искам да се заяждам, но 'логическият извод' , че 'някой още по сложен и умен от теб те е създал' е точно толкова 'логически', колкото и че 'си плод на случайно взривили се камъни в морето, както учи еволюцията'
    Ти бъркаш логика с вяра.
    Няма нищо лошо във вярата (и аз съм вярващ, но в никакъв случай религиозен), освен когато не те принуждава да изоставяш рационалното мислене и да го заменяш с безумни постулати.

  95. 95 Профил на Дон Домат
    *****
    Неутрално

    Протестантизмът води човека до самота. Най-самотни са хората там, дето доминира протестантската етика. Още Калвин го е прозрял, че е отишъл твърде далеч, но вече самият той бил достатъчно остарял, за да обръща вече зададената посока. Протестантизмът е благодатна почва за система като либералния капитализъм, каквато е налице в САЩ. Там социалната алиенация е налице. Протетстанството има порочен генезис - идеята му е отмяната на църквата като институция. Институцуя, която наред със своите слабости е била крепител на моралния императив. Днес няма такъв. Всеки иска да бъде себе си. Естествено - в потребителски смисъл. Имаме императив, но потребителски. Това е печалният резултат. Всичко е обърнато с краката нагоре. "Поискай и ще ти се даде". Ферари с цвят червен.

  96. 96 Профил на rapidfire
    rapidfire
    Рейтинг: 1366 Весело

    хехехе

    http://www.youtube.com/watch?v=3Uqha0Mq-ck
    Това е истината, братя

    Всичко останало еот лукаваго

    It is nice to be important, but it's more important to be nice!
  97. 97 Профил на Илиян
    *****
    Весело

    Невероятна статия просто, написана на език достъпен за всеки.
    Относно съдържанието съм съгласен нямам търпение проф, д-р Костов да публикува следващата си статия.

    По лични наблюдения проф. д-р В. Костов винаги пише актуални статии и анализи, този човек има потенциял.

  98. 98 Профил на @@@@@@@
    *****
    Весело

    Отдавна не бях чел нещо толкова добро браво на автора.
    Относно съдържанието съм съгласен нямам търпение проф, д-р Костов да публикува следващата си статия.

    По лични наблюдения проф. д-р В. Костов винаги пише актуални статии и анализи, този човек има потенциял.

  99. 99 Профил на @@
    *****
    Любопитно

    Еми още едно правителство дирижирано от комунисти и безбожници това е браво на автора

  100. 100 Профил на smelo_sarce
    *****
    Неутрално

    Чудесна статия, идваща точно навреме. Живеем в исторически момент, в който поради нарастващото беззаконие любовта на мнозинството охладнява. Вижте колко перверзия и фалшиви послания ни заливат ежедневно, а управляващите са тръгнали да се борят с еднствения начин моралните ценности да се запазят - борейки свободата идваща от изповядването на Христос. Внимавайте господа, да не би да се намерите противници на Господа. Мислейки, че погребвате вярата да не се окаже, че погребвате нещо, от което дори без да осъзнавате всъщност винаги сте се нуждаели.

    Сърцето ми се счупи
    на хиляди парчета,
    когато вникнах
    на човека
    във очите.
    Не познавам гледка
    по-ужасна,
    от гледката
    на гробището
    на мечтите.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK