Опасността от инфлация на научните степени

За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Коментари (24)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Вив всяко село-университет
    *****
    Неутрално

    Инфлацията е най напред на Университетите!
    Колкото университетите ни са университети, толкова и научните степени са реални.

  2. 2 Профил на Водолаз
    *****
    Неутрално

    Ако проектът на Закона за развитие на академичния състав се приеме в представеният вид, инфлацията на научните степени е сигурна.

  3. 3 Профил на Ваньо
    *****
    Неутрално

    Научните среди трябва да са наясно, че парите за тяхната работа се осигуряват от данъкоплатците и степените им не струват нищо, ако не генерират адекватен продукт.

  4. 4 Профил на Тарзан
    *****
    Неутрално

    Има много лигика в предложението ти, Жоро. Повечето университети у нас не могат да се сравнят и с хохшуле от немско и затова изобщо не отговарят на критериите за университет. Но да им се отнеме регистрацията е невъзможно на сегашния етап заради лобитата им.

  5. 5 Профил на Разочарован
    *****
    Неутрално

    Масови съкращения на асистенти предстоят до 3 месеца.
    Много хора ще си загубят работата
    А след това - масово произвеждане на оцелелите асистенти с докторат в професори

  6. 6 Профил на чл.кор.
    *****
    Неутрално

    След инфлацията на висшето образование следва и яка инфлация на професорски звания. Нормално е.

  7. 7 Профил на ПАВЛИНА
    *****
    Разстроено

    Не е възможно професори над 65 години да продължават да се държат инфантилно спрямо младите докторанти особенно към нежната половина.Всички жени не се слагат под един знаменател нека това да запомнят.

  8. 8 Профил на Кеми
    *****
    Неутрално

    Абе, Павлинке, вероятно предпочиташ инфантила Сергей, автор на налудничавия проекто-закон!!!!???

  9. 9 Профил на Найден
    *****
    Неутрално

    Не може да се приемат всички работещи в един университет за "качествени", само защото работят в "качествен" университет. И обратното - щом работят в провинциален университет, значи не са достатъчно квалифицирани.
    Това е слабото място на идеята на Вайсилов.
    Какво да правят хората, които искат и могат да правят наука, а работят в базов университет?
    Проблемът пак е да се намери начин за персонална оценка на отделния човек, а оценката на университета лесно ще се пресметне от оценките не работещите в него.

  10. 10 Профил на неутрално
    *****
    Неутрално

    Първо да се редуцира броя на университетите и колежите, прекалено много са, след това броя на специалностите, има такива специалности, които вече въобще не се търсят от бизнеса. С унищожаването на промишленността и селсското стопанство много от специалностите не се търсят. Да се намалят вузовете с икономика и право, да си останат само старите, които подготвяха такива кадри СУ, УНСС, Икономическия Варна и Академията в Свищов за икономисти. Инженерните да са в ТУ, ТУ Варна и ТУ в Габрово и в РУ Русе, но да му се забани да учат право там, а бе с една дума да си останат старите уневерситети, а колежите, напрово да ги махат. Там влизат с тестове, почти не учат и после си плащат и завършват магистратура.
    Преподавателите да преподават в не повече от два университета. Да се набляга повече на практиката, а не на суха теория, реално да се създават продукти, а не да се преписват книги. Сега кандидат докторантите преписват и стават докторант, после продължава да преписва и хоп доцент и до там. Реален продукт, машина ли или нещо друго но реално създадено и приложимо в практиката.
    Така си мисля че ще се избегне инфлацията на научните степени и звания, но иска и политическа воля. В противен случай ще си произвеждаме висшисти, доценти и професори на килограм без покритие.

  11. 11 Профил на vanya
    *****
    Неутрално

    Направо виждам как Кант, Нилс Бор или акад.Лихачов са ги принуждавали да създават:
    "Реален продукт, машина ли или нещо друго но реално създадено и приложимо в практиката.", както предлагат някой хора ( и министър Дянков).
    Аз самата съм физик, но смятам че философията е науката на науките. Това че у нас я смятат за излишна, само говори за нивото на участниците в дискусията.

  12. 12 Профил на vanya
    *****
    Весело

    Направо виждам как Кант, Нилс Бор или акад.Лихачов са ги принуждавали да създават:
    "Реален продукт, машина ли или нещо друго но реално създадено и приложимо в практиката.", както предлагат някой хора ( и министър Дянков).
    Аз самата съм физик, но смятам че философията е науката на науките. Това че у нас я смятат за излишна, само говори за нивото на участниците в дискусията.

  13. 13 Профил на paradoksa e che
    *****
    Неутрално

    колкото "университета" е по "базов" толкова заплатите на лекторите са по-високи. Всъщност, защо ли това положение в чалгария никак не ме учудва?

  14. 14 Профил на |
    *****
    Неутрално

    До коментар [#9] от "Найден":

    Никой няма да те спре да правиш наука. Просто ако искаш по-сериозно финансиране или докторанти -- отиваш в изследователски университет.

  15. 15 Профил на ali aga
    *****
    Неутрално

    Браво на автора. Така е не само в САЩ, а и в Япония и много други места, където чактисват от наука и ВО. Но дали нашите политици ще направят правилното ? Или ще играят по гайдата на сивата маса, популистки. Не вярвам да направят нещо свястно, освен ако Бруксел на ги натиске яко.

  16. 16 Профил на Phycon
    *****
    Весело

    Али, приятелю, разбира се, че политикът с главно "П" няма да "направи правилно", след като назначи за министър човек с биографията и качествата на Сергей. Но какво да искаме от него след като научната общност позволи да същетвува "университет" като "новия". Университет където няма физика, химия, биология, математика и инженерни ... науки. Но пък има песни и танци на народите египтология и философия (май?). Хора и БАН не се гнусяха да се разходят веднаж дваж то там и да вземат някой лев. Хак да ни е сега министър Сергей.

  17. 17 Профил на dlr52475613
    dlr52475613
    Рейтинг: Неутрално

    В САЩ научните степени ги раздават след като имената на авторите на публикации бъдат поместени тук: http://www.technologytransfertactics.com/content/university-patents

  18. 18 Профил на Дискриминация на „научна” основа – а всъщност на „верска”!
    *****
    Неутрално

    Дискриминация на „научна” основа – а всъщност на „верска”! „Верните другари” искат да си запазят възможностите за приоритетно финансиране!

    Ако сте около и над 50-те, гарантирано знаете, кой можеше да иде на Хумболдт стипендия в Западна Германия преди 1989, кой можеше да отиде на командировка и специализация не само в Западна, а дори и в Източна Европа!
    Искаше се разрешение и одобрение от ЦК на БКП - само проверени и верни хора можеха да получават квалификация на запад!
    И тези хора са сега на водещи и възлови позиции както в "науката", така и в образованието. Те държат и сега -благодарение на верността си на БКП преди всичко, както и на фалшивия си имидж на "големи учени"- кранчетата на парите по проекти, те си ги раздават един на друг, канят с тях учени от запад, ходят на командировки ( и без да ги канят! - много от тях са персона нон грата в много научни центрове и обект на подигравки дори с българските учени!)
    И сега искат да запазят позицията си на „водещи” учени и да получават повече пари!

  19. 19 Профил на по-добре да си се нарича колеж
    *****
    Неутрално

    Ако ще е университет, да е университет!
    Ако ще е "базов", по-добре да си се нарича колеж, който дава професионални знания!
    Проблемът е в нашата акредитационна комисия!

  20. 20 Профил на въпросът е за същността на университетското висше образование
    *****
    Неутрално

    Всъщност статията на доц. Вайсилов поставя въпроса за същността на университетското висше образование и за необходимостта от него в този вид, в който сега съществува!

    Ако университетското висше образование е това, което "дава полет" на творческата мисъл, на изследователския дух у младите хора, ако провокира изобретателността и развива заложбите им, то дали наличието в един университет на преподаватели с висок импакт фактор е достатъчен критерий за оценката на университета като такъв?!

    И пак ли тая наша акредитационна агенция ще определи университета като "изследователски" или "базов"?!

  21. 21 Профил на Академик от БАН
    *****
    Гневно

    До коментар [#9] от "Найден":

    Абе Найдене , КЪДЕ ТИ В БЪЛГАРИЯ КАЧЕСТВЕН УНИВЕРСИТЕТ ? Има ли го , няма ли го такова животно изобщо ?! Качество има, когато има КОНКУРЕНЦИЯ за заемане на мястото - и за студентите и за преподавателите ! Сега конкуренция няма - има търговия , търгашество , " спонсориране " и НУЛЕВ научен принос ! ... Студентите вече ги канят с луксозни картички да се запишат , че да може ТЪРГОВСКИТЕ ДРУЖЕСТВА , наречени " университети " да си докарат печалбата ! Затова и произвеждат масово ДИПЛОМИРАНИ ПОЛУИДИОТИ с високо самочувствие и нисък интелектуален потенциал ! СЪЩО КАТО ПРЕПОДАВАТЕЛИТЕ СИ ...

  22. 22 Профил на РАБФАКОВЦИ
    *****
    Неутрално

    До коментар [#13] от "paradoksa e che":

    А кой докара БГ до "Чалгария" - нали бяхте уж високо образовани, грамотни - много "по-" от сега!
    Защо тия "високо образовани" и "грамотни" българи станаха "чалгари" - дали пък не е заблуда всичкото това приказване за високото ниво на образованието преди!

    Щото половината учители, доценти и професори бяха РАБФАКОВЦИ, защото и сега да погледнете граматиката и правописа на пишещите из тия "академични" форуми издава неграмотността им.
    Защото соцморалът учеше на лъжа, заблуждение, непочтеност и лицемерие - затова възпитаните от него сегашни доценти, професори и "учени" не се свенят да идат да вземат високия хонорар в "чалга" университета и в същото време да викат колко е зле образованието у нас!

  23. 23 Профил на Войсилов
    *****
    Гневно

    Абе, Вайсилов, сега няма ли инфлация !? Кажи си направо, че не искаш блатото да бъде изринато ! Да, Игнатов е герой, иска се смелости настойчивост, за да бъде приет най-после един качествено нов закон за научните степени и звания, който да отмени това болшевишко изчадие от 1972 г. ! Този закон е индикатор за волята на мнозинството в народното събрание да промени нещичко в България !

  24. 24 Профил на Помнещ
    *****
    Гневно

    БКП отрочетата се изпращаха да следват в ГДР, СССР, Чехия и Полша. След завършването им, кариерата почти на всички протичаше по следната схема: една година работа в институт (БАН) или университет; половин година езиков курс(английски или немски); изпращане три години за аспирантура в съответната страна; 1 година работа като кандидати на науките; изпращане в западна страна (Хумболдова степендия) или ползване на някакъв друг европейски или американски фонд. Глупаците западняци едвали са подозирали, че обучават децата на комунягите





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK