Научните среди трябва да са наясно, че парите за тяхната работа се осигуряват от данъкоплатците и степените им не струват нищо, ако не генерират адекватен продукт.
Има много лигика в предложението ти, Жоро. Повечето университети у нас не могат да се сравнят и с хохшуле от немско и затова изобщо не отговарят на критериите за университет. Но да им се отнеме регистрацията е невъзможно на сегашния етап заради лобитата им.
Масови съкращения на асистенти предстоят до 3 месеца.
Много хора ще си загубят работата
А след това - масово произвеждане на оцелелите асистенти с докторат в професори
Не е възможно професори над 65 години да продължават да се държат инфантилно спрямо младите докторанти особенно към нежната половина.Всички жени не се слагат под един знаменател нека това да запомнят.
Не може да се приемат всички работещи в един университет за "качествени", само защото работят в "качествен" университет. И обратното - щом работят в провинциален университет, значи не са достатъчно квалифицирани.
Това е слабото място на идеята на Вайсилов.
Какво да правят хората, които искат и могат да правят наука, а работят в базов университет?
Проблемът пак е да се намери начин за персонална оценка на отделния човек, а оценката на университета лесно ще се пресметне от оценките не работещите в него.
Първо да се редуцира броя на университетите и колежите, прекалено много са, след това броя на специалностите, има такива специалности, които вече въобще не се търсят от бизнеса. С унищожаването на промишленността и селсското стопанство много от специалностите не се търсят. Да се намалят вузовете с икономика и право, да си останат само старите, които подготвяха такива кадри СУ, УНСС, Икономическия Варна и Академията в Свищов за икономисти. Инженерните да са в ТУ, ТУ Варна и ТУ в Габрово и в РУ Русе, но да му се забани да учат право там, а бе с една дума да си останат старите уневерситети, а колежите, напрово да ги махат. Там влизат с тестове, почти не учат и после си плащат и завършват магистратура.
Преподавателите да преподават в не повече от два университета. Да се набляга повече на практиката, а не на суха теория, реално да се създават продукти, а не да се преписват книги. Сега кандидат докторантите преписват и стават докторант, после продължава да преписва и хоп доцент и до там. Реален продукт, машина ли или нещо друго но реално създадено и приложимо в практиката.
Така си мисля че ще се избегне инфлацията на научните степени и звания, но иска и политическа воля. В противен случай ще си произвеждаме висшисти, доценти и професори на килограм без покритие.
Направо виждам как Кант, Нилс Бор или акад.Лихачов са ги принуждавали да създават:
"Реален продукт, машина ли или нещо друго но реално създадено и приложимо в практиката.", както предлагат някой хора ( и министър Дянков).
Аз самата съм физик, но смятам че философията е науката на науките. Това че у нас я смятат за излишна, само говори за нивото на участниците в дискусията.
Направо виждам как Кант, Нилс Бор или акад.Лихачов са ги принуждавали да създават:
"Реален продукт, машина ли или нещо друго но реално създадено и приложимо в практиката.", както предлагат някой хора ( и министър Дянков).
Аз самата съм физик, но смятам че философията е науката на науките. Това че у нас я смятат за излишна, само говори за нивото на участниците в дискусията.
Браво на автора. Така е не само в САЩ, а и в Япония и много други места, където чактисват от наука и ВО. Но дали нашите политици ще направят правилното ? Или ще играят по гайдата на сивата маса, популистки. Не вярвам да направят нещо свястно, освен ако Бруксел на ги натиске яко.
Али, приятелю, разбира се, че политикът с главно "П" няма да "направи правилно", след като назначи за министър човек с биографията и качествата на Сергей. Но какво да искаме от него след като научната общност позволи да същетвува "университет" като "новия". Университет където няма физика, химия, биология, математика и инженерни ... науки. Но пък има песни и танци на народите египтология и философия (май?). Хора и БАН не се гнусяха да се разходят веднаж дваж то там и да вземат някой лев. Хак да ни е сега министър Сергей.
Дискриминация на „научна” основа – а всъщност на „верска”! „Верните другари” искат да си запазят възможностите за приоритетно финансиране!
Ако сте около и над 50-те, гарантирано знаете, кой можеше да иде на Хумболдт стипендия в Западна Германия преди 1989, кой можеше да отиде на командировка и специализация не само в Западна, а дори и в Източна Европа!
Искаше се разрешение и одобрение от ЦК на БКП - само проверени и верни хора можеха да получават квалификация на запад!
И тези хора са сега на водещи и възлови позиции както в "науката", така и в образованието. Те държат и сега -благодарение на верността си на БКП преди всичко, както и на фалшивия си имидж на "големи учени"- кранчетата на парите по проекти, те си ги раздават един на друг, канят с тях учени от запад, ходят на командировки ( и без да ги канят! - много от тях са персона нон грата в много научни центрове и обект на подигравки дори с българските учени!)
И сега искат да запазят позицията си на „водещи” учени и да получават повече пари!
Ако ще е университет, да е университет!
Ако ще е "базов", по-добре да си се нарича колеж, който дава професионални знания!
Проблемът е в нашата акредитационна комисия!
Всъщност статията на доц. Вайсилов поставя въпроса за същността на университетското висше образование и за необходимостта от него в този вид, в който сега съществува!
Ако университетското висше образование е това, което "дава полет" на творческата мисъл, на изследователския дух у младите хора, ако провокира изобретателността и развива заложбите им, то дали наличието в един университет на преподаватели с висок импакт фактор е достатъчен критерий за оценката на университета като такъв?!
И пак ли тая наша акредитационна агенция ще определи университета като "изследователски" или "базов"?!
Абе Найдене , КЪДЕ ТИ В БЪЛГАРИЯ КАЧЕСТВЕН УНИВЕРСИТЕТ ? Има ли го , няма ли го такова животно изобщо ?! Качество има, когато има КОНКУРЕНЦИЯ за заемане на мястото - и за студентите и за преподавателите ! Сега конкуренция няма - има търговия , търгашество , " спонсориране " и НУЛЕВ научен принос ! ... Студентите вече ги канят с луксозни картички да се запишат , че да може ТЪРГОВСКИТЕ ДРУЖЕСТВА , наречени " университети " да си докарат печалбата ! Затова и произвеждат масово ДИПЛОМИРАНИ ПОЛУИДИОТИ с високо самочувствие и нисък интелектуален потенциал ! СЪЩО КАТО ПРЕПОДАВАТЕЛИТЕ СИ ...
А кой докара БГ до "Чалгария" - нали бяхте уж високо образовани, грамотни - много "по-" от сега!
Защо тия "високо образовани" и "грамотни" българи станаха "чалгари" - дали пък не е заблуда всичкото това приказване за високото ниво на образованието преди!
Щото половината учители, доценти и професори бяха РАБФАКОВЦИ, защото и сега да погледнете граматиката и правописа на пишещите из тия "академични" форуми издава неграмотността им.
Защото соцморалът учеше на лъжа, заблуждение, непочтеност и лицемерие - затова възпитаните от него сегашни доценти, професори и "учени" не се свенят да идат да вземат високия хонорар в "чалга" университета и в същото време да викат колко е зле образованието у нас!
Абе, Вайсилов, сега няма ли инфлация !? Кажи си направо, че не искаш блатото да бъде изринато ! Да, Игнатов е герой, иска се смелости настойчивост, за да бъде приет най-после един качествено нов закон за научните степени и звания, който да отмени това болшевишко изчадие от 1972 г. ! Този закон е индикатор за волята на мнозинството в народното събрание да промени нещичко в България !
БКП отрочетата се изпращаха да следват в ГДР, СССР, Чехия и Полша. След завършването им, кариерата почти на всички протичаше по следната схема: една година работа в институт (БАН) или университет; половин година езиков курс(английски или немски); изпращане три години за аспирантура в съответната страна; 1 година работа като кандидати на науките; изпращане в западна страна (Хумболдова степендия) или ползване на някакъв друг европейски или американски фонд. Глупаците западняци едвали са подозирали, че обучават децата на комунягите
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
*****
НеутралноИнфлацията е най напред на Университетите!
Колкото университетите ни са университети, толкова и научните степени са реални.
*****
НеутралноАко проектът на Закона за развитие на академичния състав се приеме в представеният вид, инфлацията на научните степени е сигурна.
*****
НеутралноНаучните среди трябва да са наясно, че парите за тяхната работа се осигуряват от данъкоплатците и степените им не струват нищо, ако не генерират адекватен продукт.
*****
НеутралноИма много лигика в предложението ти, Жоро. Повечето университети у нас не могат да се сравнят и с хохшуле от немско и затова изобщо не отговарят на критериите за университет. Но да им се отнеме регистрацията е невъзможно на сегашния етап заради лобитата им.
*****
НеутралноМасови съкращения на асистенти предстоят до 3 месеца.
Много хора ще си загубят работата
А след това - масово произвеждане на оцелелите асистенти с докторат в професори
*****
НеутралноСлед инфлацията на висшето образование следва и яка инфлация на професорски звания. Нормално е.
*****
РазстроеноНе е възможно професори над 65 години да продължават да се държат инфантилно спрямо младите докторанти особенно към нежната половина.Всички жени не се слагат под един знаменател нека това да запомнят.
*****
НеутралноАбе, Павлинке, вероятно предпочиташ инфантила Сергей, автор на налудничавия проекто-закон!!!!???
*****
НеутралноНе може да се приемат всички работещи в един университет за "качествени", само защото работят в "качествен" университет. И обратното - щом работят в провинциален университет, значи не са достатъчно квалифицирани.
Това е слабото място на идеята на Вайсилов.
Какво да правят хората, които искат и могат да правят наука, а работят в базов университет?
Проблемът пак е да се намери начин за персонална оценка на отделния човек, а оценката на университета лесно ще се пресметне от оценките не работещите в него.
*****
НеутралноПърво да се редуцира броя на университетите и колежите, прекалено много са, след това броя на специалностите, има такива специалности, които вече въобще не се търсят от бизнеса. С унищожаването на промишленността и селсското стопанство много от специалностите не се търсят. Да се намалят вузовете с икономика и право, да си останат само старите, които подготвяха такива кадри СУ, УНСС, Икономическия Варна и Академията в Свищов за икономисти. Инженерните да са в ТУ, ТУ Варна и ТУ в Габрово и в РУ Русе, но да му се забани да учат право там, а бе с една дума да си останат старите уневерситети, а колежите, напрово да ги махат. Там влизат с тестове, почти не учат и после си плащат и завършват магистратура.
Преподавателите да преподават в не повече от два университета. Да се набляга повече на практиката, а не на суха теория, реално да се създават продукти, а не да се преписват книги. Сега кандидат докторантите преписват и стават докторант, после продължава да преписва и хоп доцент и до там. Реален продукт, машина ли или нещо друго но реално създадено и приложимо в практиката.
Така си мисля че ще се избегне инфлацията на научните степени и звания, но иска и политическа воля. В противен случай ще си произвеждаме висшисти, доценти и професори на килограм без покритие.
*****
НеутралноНаправо виждам как Кант, Нилс Бор или акад.Лихачов са ги принуждавали да създават:
"Реален продукт, машина ли или нещо друго но реално създадено и приложимо в практиката.", както предлагат някой хора ( и министър Дянков).
Аз самата съм физик, но смятам че философията е науката на науките. Това че у нас я смятат за излишна, само говори за нивото на участниците в дискусията.
*****
ВеселоНаправо виждам как Кант, Нилс Бор или акад.Лихачов са ги принуждавали да създават:
"Реален продукт, машина ли или нещо друго но реално създадено и приложимо в практиката.", както предлагат някой хора ( и министър Дянков).
Аз самата съм физик, но смятам че философията е науката на науките. Това че у нас я смятат за излишна, само говори за нивото на участниците в дискусията.
*****
Неутралноколкото "университета" е по "базов" толкова заплатите на лекторите са по-високи. Всъщност, защо ли това положение в чалгария никак не ме учудва?
*****
НеутралноДо коментар [#9] от "Найден":
Никой няма да те спре да правиш наука. Просто ако искаш по-сериозно финансиране или докторанти -- отиваш в изследователски университет.
*****
НеутралноБраво на автора. Така е не само в САЩ, а и в Япония и много други места, където чактисват от наука и ВО. Но дали нашите политици ще направят правилното ? Или ще играят по гайдата на сивата маса, популистки. Не вярвам да направят нещо свястно, освен ако Бруксел на ги натиске яко.
*****
ВеселоАли, приятелю, разбира се, че политикът с главно "П" няма да "направи правилно", след като назначи за министър човек с биографията и качествата на Сергей. Но какво да искаме от него след като научната общност позволи да същетвува "университет" като "новия". Университет където няма физика, химия, биология, математика и инженерни ... науки. Но пък има песни и танци на народите египтология и философия (май?). Хора и БАН не се гнусяха да се разходят веднаж дваж то там и да вземат някой лев. Хак да ни е сега министър Сергей.
dlr52475613
Рейтинг: НеутралноВ САЩ научните степени ги раздават след като имената на авторите на публикации бъдат поместени тук: http://www.technologytransfertactics.com/content/u niversity-patents
*****
НеутралноДискриминация на „научна” основа – а всъщност на „верска”! „Верните другари” искат да си запазят възможностите за приоритетно финансиране!
Ако сте около и над 50-те, гарантирано знаете, кой можеше да иде на Хумболдт стипендия в Западна Германия преди 1989, кой можеше да отиде на командировка и специализация не само в Западна, а дори и в Източна Европа!
Искаше се разрешение и одобрение от ЦК на БКП - само проверени и верни хора можеха да получават квалификация на запад!
И тези хора са сега на водещи и възлови позиции както в "науката", така и в образованието. Те държат и сега -благодарение на верността си на БКП преди всичко, както и на фалшивия си имидж на "големи учени"- кранчетата на парите по проекти, те си ги раздават един на друг, канят с тях учени от запад, ходят на командировки ( и без да ги канят! - много от тях са персона нон грата в много научни центрове и обект на подигравки дори с българските учени!)
И сега искат да запазят позицията си на „водещи” учени и да получават повече пари!
*****
НеутралноАко ще е университет, да е университет!
Ако ще е "базов", по-добре да си се нарича колеж, който дава професионални знания!
Проблемът е в нашата акредитационна комисия!
*****
НеутралноВсъщност статията на доц. Вайсилов поставя въпроса за същността на университетското висше образование и за необходимостта от него в този вид, в който сега съществува!
Ако университетското висше образование е това, което "дава полет" на творческата мисъл, на изследователския дух у младите хора, ако провокира изобретателността и развива заложбите им, то дали наличието в един университет на преподаватели с висок импакт фактор е достатъчен критерий за оценката на университета като такъв?!
И пак ли тая наша акредитационна агенция ще определи университета като "изследователски" или "базов"?!
*****
ГневноДо коментар [#9] от "Найден":
Абе Найдене , КЪДЕ ТИ В БЪЛГАРИЯ КАЧЕСТВЕН УНИВЕРСИТЕТ ? Има ли го , няма ли го такова животно изобщо ?! Качество има, когато има КОНКУРЕНЦИЯ за заемане на мястото - и за студентите и за преподавателите ! Сега конкуренция няма - има търговия , търгашество , " спонсориране " и НУЛЕВ научен принос ! ... Студентите вече ги канят с луксозни картички да се запишат , че да може ТЪРГОВСКИТЕ ДРУЖЕСТВА , наречени " университети " да си докарат печалбата ! Затова и произвеждат масово ДИПЛОМИРАНИ ПОЛУИДИОТИ с високо самочувствие и нисък интелектуален потенциал ! СЪЩО КАТО ПРЕПОДАВАТЕЛИТЕ СИ ...
*****
НеутралноДо коментар [#13] от "paradoksa e che":
А кой докара БГ до "Чалгария" - нали бяхте уж високо образовани, грамотни - много "по-" от сега!
Защо тия "високо образовани" и "грамотни" българи станаха "чалгари" - дали пък не е заблуда всичкото това приказване за високото ниво на образованието преди!
Щото половината учители, доценти и професори бяха РАБФАКОВЦИ, защото и сега да погледнете граматиката и правописа на пишещите из тия "академични" форуми издава неграмотността им.
Защото соцморалът учеше на лъжа, заблуждение, непочтеност и лицемерие - затова възпитаните от него сегашни доценти, професори и "учени" не се свенят да идат да вземат високия хонорар в "чалга" университета и в същото време да викат колко е зле образованието у нас!
*****
ГневноАбе, Вайсилов, сега няма ли инфлация !? Кажи си направо, че не искаш блатото да бъде изринато ! Да, Игнатов е герой, иска се смелости настойчивост, за да бъде приет най-после един качествено нов закон за научните степени и звания, който да отмени това болшевишко изчадие от 1972 г. ! Този закон е индикатор за волята на мнозинството в народното събрание да промени нещичко в България !
*****
ГневноБКП отрочетата се изпращаха да следват в ГДР, СССР, Чехия и Полша. След завършването им, кариерата почти на всички протичаше по следната схема: една година работа в институт (БАН) или университет; половин година езиков курс(английски или немски); изпращане три години за аспирантура в съответната страна; 1 година работа като кандидати на науките; изпращане в западна страна (Хумболдова степендия) или ползване на някакъв друг европейски или американски фонд. Глупаците западняци едвали са подозирали, че обучават децата на комунягите