Редакционен: Историята се повтаря като фарс

Данъчни проверки по Черноморието изкарали на светло 1.5 млн. лв. оборот", "Само за ден глобиха десетки търговци, не издавали касови бележки", "Данъчни "вдигнаха" 14 пъти оборота на варненска дискотека", "НАП: 7 от 10 лв. оборот по морето не се отчитат"...


Това са само четири случайно избрани заглавия от десетките подобни, които от началото на август пълнят националните и регионални медии. Поводът - активизирането на Националната агенция за приходите и по-точно на нейното ръководство, което този месец заля Черноморието с инспектори от вътрешността на страната.


На първо четене случващото се е еднозначно положително. На второ показва поне два симптома.




Единият е, че данъчните дирекции по Черноморието явно изобщо не работят - или работят нещо друго, след като контролираните от тях собственици на заведения и търговци си позволяват толкова масово и нагло да мамят държавата.


И вместо да говори как "всеки ден се натъкваме на все по-фрапиращи случаи на данъчни нарушения", шефът на НАП трябва да обясни какви мерки взима, за да стегне собствените си редици (предвид българската практика изобщо не повдигаме въпроса дали няма да се сети да поеме и отговорност за ситуацията).


Вторият симптом ни връща към максимата "Нищо ново под слънцето". Преценете сами: "Масирани проверки от нов тип започват инспекторите по приходите... Данъчните по морето ще бъдат подкрепени от колеги от вътрешността на страната... Органите по приходите... ще осъществяват физическо наблюдение на високооборотни обекти... (следва цитат) "Очаквам в много от случаите да установим съществени разминавания между досега декларираните обороти и това, което е в действителност". И не, това не е цитат от медиите с дата август 2010 г., а съобщение за акция на приходната агенция от юли 2008 г. в news.burgas24.bg.


Тук по-паметливите може и да се сетят, че за първи път масираното "присъствие" на данъчни от цялата страна по морските курорти започна в далечната 2000 г. Десет години по-късно методите са същите, риториката - еднаква, резултатите - все така кампанийни. Та на какво точно трябва да се радваме?


Рубриката “Анализи” представя различни гледни точки, не е задължително изразените мнения да съвпадат с редакционната позиция на “Дневник”.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK