Най тъпи и безумни действия наблюдаваме в управлението на образование и здравеопазване - защо ли??? Тайно си мисля, че е защото много трудно се взимат големи поръчки и комисиони от тях. Никой не ще да се мине.
Аз ли нещо не разбирам или нещо в главите на управляващите пак е мътно като боза ?!
Значи, ще дават пари на добрите училища , за да ги СТИМУЛИРАТ ...
Значи ще дават пари на лошите училища , за да СЕ ПОПРАВЯТ ...
И все ще НАЛИВАТ ПАРИ в една КАЦА БЕЗ ДЪНО , поставена ВЪРХУ ПЯСЪЧНИ ДЮНИ !...
За да се оптимизира системата , считам, че са задължителни ДВЕ ЕЛЕМЕНТАРНИ МЕРКИ :
- да се ликвидират училищата с по 5 деца и 15 „обучаващи „ ги ;
По-рентабилно е да се осигури безплатен транспорт на децата да друго училище, отколкото да се плащат излишни заплати на купища излишни гарджета, накацали на клона...
- да се увеличи двойно норматива за учебна работа на даскалите, с което ПОЧТИ ще се изравни работното им време с това на ВСИЧКИ ОСТАНАЛИ работници и служители в страната ,а излишните бройки бъдат съкратени .
Това ще доведе до поне 30 000 СПЕСТЕНИ ЗАПЛАТИ , които до сега се плащат излишно …
Задайте си въпроса къде членува многоуважавания просветен министър....доколкото си спомням е в "Отворено общество"...това обяснява доста от постъпките му....
Нещо в главите на управляващите е пак мътно, dermanik. Обаче за да се оптимизира системата, са нужни повече от 2 елементарни мерки: трябва първо да имаме яснота какво означава "системата" и какво означава "оптимална" такава. Имаме ли яснота по тези въпроси?
До момента - в изреченото, написаното и стореното от образователните "експерти", такава яснота липсва. И след като тя липсва, те очевидно не знаят къде искат да стигнат и затова зациклят в някакви странни решения и контрорешения. Разбиранията на "експертите" за философията на "образованието" са крайно мътна работа. Неясни и непонятни са целите на "образованието" и на "училищното образование" в частнност.
Е тя затова Коджабашиева хем е "освободена", хем остава в МОНМ, където 10 години е била все така компетентна.
Тя е била 4 години директор на Дирекцията координация и контрол, проспала е това, което министъра "откри" - че учебниците са лоши, прикривала е всички глупости на ДПС активистите там, и на полицейската сестра, вилнееща из гимназиите при проверки, и пробутваща най-скапания комплект пособия за 1-4 клас навсякъде .....
Е, било не знам си какво образованието? Голяма работа.
...да се увеличи двойно норматива...на даскалите, с което ПОЧТИ ще се изравни работното им време стова на ВСИЧКИ ОСТАНАЛИ...
аз пък предлагам да им го увеличат тройно...щото като се върнат в къщи нито проверяват писмени работи, нито готвят уроци...нито им се налага да пътуват от там, дето живеят до там, дето работят (това от "там" до "там" понякога е 30-40 километра...)...пък и да им намалят заплатите - айде от мен да мине - само два пъти, че получават колкото същински членове на някой директорски борд...
??? А докато се намъдруват какво да правим с учениците???
Да се качат мигновено всички учебници, помагала и всичко касаещо децата (пряко или косвено) в интернет! Така поне тези, които се интересуват ще могат да са в час. А администраторите да продължават да валсират в кабинетите си.
Цялата реформа в образованието е на принципа на "претопляне на боба". От много претопляне накрая бобът ще вземе да изгори. Сменете готвача и рецептата.
И един конкретен коментар по повод на изнесената информация: Повечето деца си имат вкъщи и легла, и бюра, и играчки, и книжки, а много от тях си имат и компютри. За какво ги вземате насила от пет годишни, за да спят върху дюшеци на пода (каквото е обикновено едно от най-евтините решения, масово използвано в детските градини и ясли), да се хранят с някаква измислена храна и да си губят времето?
Я стига рИвали бе , даскале !
Проверявали писмени работи - 5 дни в годината ;
готвили уроци - като са малоумни готвачи и не си знаят рецептите ВЪН ;
пътували по 30- 40 километра - всички останали си работят в къщи !
Баси тъпоумнаята " логика" !!!
Типично ДАСКАЛСКА ...
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
lim
Рейтинг: 392 НеутралноНай тъпи и безумни действия наблюдаваме в управлението на образование и здравеопазване - защо ли??? Тайно си мисля, че е защото много трудно се взимат големи поръчки и комисиони от тях. Никой не ще да се мине.
Atanas Atanasov
Рейтинг: 8 НеутралноПоне ги наблюдаваме и се коментират...
radioham
Рейтинг: 497 НеутралноДо коментар [#1] от "lim":
Защото министъра е боксьор....
solen
Рейтинг: 442 ГневноДокато обсъждат предложенията за новия закон първокласниците ще станат първокурсници
vaskov17
Рейтинг: 8 Неутралноглупавите хора по-лесно се контролират и манипулират, затова нищо не се случва в образованието
dermanik
Рейтинг: 442 НеутралноАз ли нещо не разбирам или нещо в главите на управляващите пак е мътно като боза ?!
Значи, ще дават пари на добрите училища , за да ги СТИМУЛИРАТ ...
Значи ще дават пари на лошите училища , за да СЕ ПОПРАВЯТ ...
И все ще НАЛИВАТ ПАРИ в една КАЦА БЕЗ ДЪНО , поставена ВЪРХУ ПЯСЪЧНИ ДЮНИ !...
За да се оптимизира системата , считам, че са задължителни ДВЕ ЕЛЕМЕНТАРНИ МЕРКИ :
- да се ликвидират училищата с по 5 деца и 15 „обучаващи „ ги ;
По-рентабилно е да се осигури безплатен транспорт на децата да друго училище, отколкото да се плащат излишни заплати на купища излишни гарджета, накацали на клона...
- да се увеличи двойно норматива за учебна работа на даскалите, с което ПОЧТИ ще се изравни работното им време с това на ВСИЧКИ ОСТАНАЛИ работници и служители в страната ,а излишните бройки бъдат съкратени .
Това ще доведе до поне 30 000 СПЕСТЕНИ ЗАПЛАТИ , които до сега се плащат излишно …
tanuco
Рейтинг: 225 НеутралноЗадайте си въпроса къде членува многоуважавания просветен министър....доколкото си спомням е в "Отворено общество"...това обяснява доста от постъпките му....
Павел Лазаров
Рейтинг: 497 ВеселоНещо в главите на управляващите е пак мътно, dermanik.
Обаче за да се оптимизира системата, са нужни повече от 2 елементарни мерки: трябва първо да имаме яснота какво означава "системата" и какво означава "оптимална" такава. Имаме ли яснота по тези въпроси?
--> http://www.novoobrazovanie.org/celite/celite_links .htm
Навсякъде, където има проблем, има нещо прекалено голямо.До момента - в изреченото, написаното и стореното от образователните "експерти", такава яснота липсва. И след като тя липсва, те очевидно не знаят къде искат да стигнат и затова зациклят в някакви странни решения и контрорешения. Разбиранията на "експертите" за философията на "образованието" са крайно мътна работа. Неясни и непонятни са целите на "образованието" и на "училищното образование" в частнност.
За щастие има хора, които са разбрали точно и заявили ясно каква е целта/целите на "училищното образование в България" и какво следва от това!
Павел Лазаров
Рейтинг: 497 ВеселоСистемата ми отряза постинга. Ето тук продължението му
.htm
Навсякъде, където има проблем, има нещо прекалено голямо.____________________________________
http://www.novoobrazovanie.org/celite/celite_links
potrebitel3
Рейтинг: 225 НеутралноЕ тя затова Коджабашиева хем е "освободена", хем остава в МОНМ, където 10 години е била все така компетентна.
Тя е била 4 години директор на Дирекцията координация и контрол, проспала е това, което министъра "откри" - че учебниците са лоши, прикривала е всички глупости на ДПС активистите там, и на полицейската сестра, вилнееща из гимназиите при проверки, и пробутваща най-скапания комплект пособия за 1-4 клас навсякъде .....
Е, било не знам си какво образованието? Голяма работа.
Вашето мнение просто няма значение.
С такива компетентни кадри много ще успеем....
marrad
Рейтинг: 605 ВеселоДо коментар [#6] от "dermanik":
...да се увеличи двойно норматива...на даскалите, с което ПОЧТИ ще се изравни работното им време стова на ВСИЧКИ ОСТАНАЛИ...
аз пък предлагам да им го увеличат тройно...щото като се върнат в къщи нито проверяват писмени работи, нито готвят уроци...нито им се налага да пътуват от там, дето живеят до там, дето работят (това от "там" до "там" понякога е 30-40 километра...)...пък и да им намалят заплатите - айде от мен да мине - само два пъти, че получават колкото същински членове на някой директорски борд...
ju.li
Рейтинг: 1024 Гневно??? А докато се намъдруват какво да правим с учениците???
Да се качат мигновено всички учебници, помагала и всичко касаещо децата (пряко или косвено) в интернет! Така поне тези, които се интересуват ще могат да са в час. А администраторите да продължават да валсират в кабинетите си.
dobrich
Рейтинг: 1209 ВеселоДо коментар [#10] от "potrebitel3":
Абсолютно съм съгласен с вас! Чиновници, които са допринесли за по нататъшното пропадане на системата - ВЪН!!!!
Петкова
Рейтинг: 448 НеутралноЦялата реформа в образованието е на принципа на "претопляне на боба". От много претопляне накрая бобът ще вземе да изгори. Сменете готвача и рецептата.
И един конкретен коментар по повод на изнесената информация: Повечето деца си имат вкъщи и легла, и бюра, и играчки, и книжки, а много от тях си имат и компютри. За какво ги вземате насила от пет годишни, за да спят върху дюшеци на пода (каквото е обикновено едно от най-евтините решения, масово използвано в детските градини и ясли), да се хранят с някаква измислена храна и да си губят времето?
caravagqio
Рейтинг: 442 НеутралноДо коментар [#11] от "marrad":
Я стига рИвали бе , даскале !
Проверявали писмени работи - 5 дни в годината ;
готвили уроци - като са малоумни готвачи и не си знаят рецептите ВЪН ;
пътували по 30- 40 километра - всички останали си работят в къщи !
Баси тъпоумнаята " логика" !!!
Типично ДАСКАЛСКА ...