Хайде отначало: А, Б, В... за да не се стига до Г

Хайде отначало: А, Б, В... за да не се стига до Г

© Иван Кутузов



В края на юни 1970 г. в тесен политически кръг тогавашният американски държавен секретар Хенри Кисинджър заявява: "Не виждам защо трябва да допуснем една страна като Чили да стане марксистка само защото народът й е безотговорен?"


Думите са по повод очерталата се изборна победа на радикалния социалист Салвадор Алиенде. Четиридесет години по-късно разумната част от света вече е дала оценката си както за фаталните последици от безотговорността на чилийците, така и за престъплението на атентата, с който Алиенде е свален от власт. А позицията на Кисинджър остава в класиката на тайната дипломация.


Нейното припомняне е полезно винаги когато трябва да бъде по-бързо проявена снимката на някакъв мътен политически проект. В случая – АБВ, зад който предстои да застане Георги Първанов.




В средата на януари 2006 лидерът на Общонародния комитет за защита на националните интереси (ОКЗНИ) Добромир Задгорски промотира римейка на движението, като за целта избра Кърджали. Както подобава на възраждаща се крайна националистическа формация първите й учредителни събрания бяха насрочени в "столиците" на регионите, компактно населени с етнически турци – Шумен, Търговище, Силистра...


ОКЗН се възроди само година преди изборите за местни органи на властта през 2007 г. с ясна цел, обявена от самия му лидер – да бъдат лансирани непартийни, "граждански" кандидатури за кметове. Тази идея сега бе повторена и като


контролиран теч на информация


около предстоящото учредяване на президентското АБВ. По-интригуващ от това съвпадение обаче е друг слух – че ОКЗНИ вероятно ще е сред колективните сподвижници на проекта, който Първанов трябва да обяви официално на 11 ноември. И как иначе? Като лидер на ОКЗНИ Добромир Задгорски – агент Роман на VI отдел на ДС, фигурира под №100 в инициативния комитет, издигнал кандидатурата на Първанов за втори президентски мандат.


В оригиналния си вариант комитетът бе сформиран в началото на 1990 г. като симетрично патриотично мероприятие, имащо за цел да пресрещне учреденото горе-долу по същото време Движение за права и свободи. По-късно разсекретяването само на част от досиетата на комунистическата Държавна сигурност освети до критична степен и двете структури като политически клубове на тайната й агентура.


И защото "собствениците" на партиите са точно толкова важни за изясняване на поведението им, колкото и на медиите, сега пак и пак трябва да бъде припомнено, че политическата кариера на Първанов започва точно оттам – говорител на ОКЗНИ и сътрудник Гоце на ДС.


В резултат на методичното политическо шарлатанство след 1989 г. възмездната услужливост към репресивния апарат на комунистическия режим у нас беше каширана като безинтересна и нямаща отношение към дневния ред на обществото. Но когато президентът си позволи да лъже, това нямаше как да не влезе в "дневния ред".


"Нито ред, нито знак от мен", каза Първанов в момента, когато бе принуден да признае, за съществуването на т.нар. папка Гоце в архива на ДС. Само 18 месеца по-късно от разсекретеното му агентурно дело стана ясно точно обратното. И още - че е приел сътрудничеството за тайните служби на Живков "с готовност и разбиране".


Каквито и усилия да полага с подобно CV, Първанов няма как да избяга нито от имиджа на идеологическата си ретроградност, нито от същинската си принадлежност към миналото. Не към бъдещето! Потвърждава го и ретушът на първите щрихи от новия му политически проект.


С всички уговорки за предпремиерност АБВ-то на президента вече навява усещане за политическо дежа вю. И по-лошото в сценария на онова, което предстои да се случи на 11 ноември, е липсата на фантазия.
Първо, защото проектът на Първанов ще повтори


целия технологичен цикъл, по който бе свирен сборът на НДСВ


за да има какво да оглави царят.


Второ, идеолозите му не се сетиха за друг трик, освен да копират уж аморфната гражданска инициативност за европейско развитие на България, в чийто калъп след това се втвърди ГЕРБ.
Трето, защото сред всички, които до този момент потвърдено или не бяха осветени като бъдещ елит на АБВ, има само предимно втръснали, номинално леви и десни физиономии. 


Четвърто, защото още преди създаването си президентският проект на практика вече е признал визионерската си недостатъчност, като пробутва вместо нея преопакованото послание за поредно национално възраждане.


И, пето, защото също като НДСВ и АБВ ще крие докрай родилните си срамотии, за да може след това като ГЕРБ да шикалкави вляво и вдясно до последния възможен момент, в който ще му се наложи да се дефинира политически.


Между другото, компилирайки философията на АБВ в очертания дотук вариант, Първанов спокойно би могъл да ползва една вече тествана матрица.


"Ние възнамеряваме да реализираме безусловно стратегията за обновление на... Но се нуждаем от подкрепата на всички нейни граждани! Ние разбираме, че истинската демокрация е възможна само ако хората са наясно с важността на собствената си позиция за съдбата на страната и чувстват своята причастност към текущите промени. За това каним всички да участват в обновяването на страната. Ние избираме една свободна, обединена, суверенна и просперираща...!"


Този цитат може да бъде част от произволна политическа платформа, без значение от позицията й вляво или вдясно. В оригиналния му вариант на мястото на многоточията стои името на Русия, а самият той е заключителен абзац от програмното заявление на


партията на Владимир Путин "Единна Русия"


Преди да стигне до края му обаче, читателят на документа получава и пълна представа за страната, която членовете на партията смятат да строят. Тя е формулирана в десет точки, а най-първата от тях гласи: "Това е силна и ефективна държава, притежаваща мобилни и боеспособни въоръжени сили, способна да защити своя суверенитет и териториална цялост от всички посегателства."


Правовата държава, свободата, демокрацията, модерната икономика и пр. идват чак след това. Подобна последователност, разбира се, няма нищо общо с цивилизованата същност на политиката като процес, при който хора с различни интереси и позиции съумяват да достигат до колективни решения, нито с ценностите на западната демокрация, от която дори и формално, България вече е част. В нея координатите на политическия център се определят единствено по класическите дефиниции за ляво и дясно.


Вляво са желанието за повече държава в икономиката, социалната справедливост, схващана не като тенденция, а най-вече като равенството на доходите, исторически демонстрираната склонност към отстъпчивост от принципите на свободата в полза на повече сигурност.


Вдясно стоят икономическата инициатива на личността, неприкосновеното право на избор, равните възможности на всички да се грижат сами за себе си и свободата като неотменима ценност.
Всичко останало са само безогледни и мрачни опити за култивиране и експлоатация на общонародната безотговорност, за която говори Кисинджър. От нея


България страда вече прекалено дълго


Затова сега, дори само съмнението, че нероденото АБВ се кани да представи тайната си двойственост като някаква масовост, трябва да активира алармата за политическа корист. Нейните методи са винаги едни и същи - периодично заглушаване или рестартиране на системите за гражданско позициониране, чистене на кратката историческа памет чрез внезапни пренареждания на т.нар. обществени приоритети и догматично повтаряне до припадък на първите три букви от азбуката А, Б и В, за да не се стигне никога до Г.


Рубриката “Анализи” представя различни гледни точки, не е задължително изразените мнения да съвпадат с редакционната позиция на “Дневник”.
Коментари (66)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на |
    |
    Рейтинг: 1054 Неутрално

    Защо Първанов да не копира от НДСВ и ГЕРБ след като се видя, че номерът им мина пред българските избиратели? Очевидно е, че те нямат нищо против да настъпват мотиката на всеки 4-8 години.

    Children are hereditary: if your parents didn't have any, neither will you.
  2. 2 Профил на lordcris
    lordcris
    Рейтинг: 695 Неутрално

    България - родина на идиоти!
    вервайте ми

  3. 3 Профил на Stewie
    Stewie
    Рейтинг: 1333 Любопитно

    браво много то4ен анализ !!! естествено той едва ли ще бъде 4ут и разбран от бг стадото което се ве4е се оглежда нетърпеливо за нов мисия ?

  4. 4 Профил на KOBA_STALIN
    KOBA_STALIN
    Рейтинг: 1211 Весело

    Вижте сега другари,
    Първанов е бита карта в политиката. И тези, които се нареждат около него са точно хората, които не са разбрали това. Или не им се иска да раберат, а още по-малко - да повярват.

  5. 5 Профил на Калин Петров
    Калин Петров
    Рейтинг: 8 Весело
  6. 6 Профил на charlyb
    charlyb
    Рейтинг: 845 Неутрално

    До коментар [#4] от "KOBA_STALIN":
    Първанов и мръсниците около него разчитат на подкрепата на носталгично настроените по старите времена хора. Те, заедно със безмозъчните им синове, дъщери и внуци съвсем не са малка част от хората, които гласуват в България.Не подценявайте опасността, която надвисва над България!

    Протестите ще стимулират управляващите да започнат реформи – протестират нереформираните, онези които смучат от държавата!
  7. 7 Профил на wreck
    wreck
    Рейтинг: 983 Неутрално

    До коментар [#1] от "|":

    ^ +

    You should never underestimate the predictability of stupidity .
  8. 8 Профил на noclue
    noclue
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#1] от "|":

    Тук не съм съгласен. Първанов и да иска не може да повтори НДСВ и ГЕРБ, поради простата причина, че тези партии бяха създадени върху имиджа на двама лидери, които поне до тогава не бяха компрометирани. Първанов е едно от най-далечните неща в българската политика от “некомпрометиран”. Второ, лидерите на тези две организации можеха да претендират, че ще донесат промяната. Ще е смешно, ако участник на най-високо ниво в българската политика от 1997 насам се опита да бъде избран със същият аргумент, въпреки че като гледам май това е планът с това “възраждане”. Като цяло мисля, че Първанов надцени глупостта на българския избирател.

  9. 9 Профил на Big Muzzy
    Big Muzzy
    Рейтинг: 1469 Неутрално

    До коментар [#1] от "|":

    Един път със стомна за вода, втори път със стомна за вода, накраяа ще се счупи. МИсля че избирателите няма да се минат вече. "Проектът" обаче ще влезе в парламента което ще си е успех за Гоце.

  10. 10 Профил на |
    |
    Рейтинг: 1054 Неутрално

    До коментар [#9] от "Lost":

    Ще видим какво ще се случи. Ако не се появи нов спасител, мисля че избирателите ще гласуват за Първанов. Защото мнозинството българи винаги гласуват "против", а не "за".

    Children are hereditary: if your parents didn't have any, neither will you.
  11. 11 Профил на KOBA_STALIN
    KOBA_STALIN
    Рейтинг: 1211 Весело

    До коментар [#6] от "charlyb":

    Прав сте другарю,
    Опасността не е за подценяване. И все пак, реставрация на социализма, няма да има. Отново борбата е за едни пари...

  12. 12 Профил на donyon
    donyon
    Рейтинг: 689 Неутрално

    До коментар [#9] от "Lost":

    Имунитет ,те това е...

  13. 13 Профил на Иван Петров
    Иван Петров
    Рейтинг: 524 Неутрално

    Проекта е много логичен, за изпълнението му се работи отдавна и с успех.
    Не мога да разбера, защо заложиха на този гьотверен Първанов, а не дръпнаха някой с чисто минало, градски произход и високо чело. Все щяха да намерят с какво да го държат изкъсо.
    Единственото ми обяснение е че искат и да ни унижат.

  14. 14 Профил на Plamen_
    Plamen_
    Рейтинг: 5 Неутрално

    Е добре де защо Гоце ползва наши пари за да си оправи бъдещето работно място???
    Нека да му свърши мандата и след това да го прави този "АБВ проект" със собствени пари за обиколки по страната за събиране на "съмпатизанти-членове";!

    Няма ли кой да го съди за прахосване на парите на данъкоплатците????

  15. 15 Профил на Дон Кихот
    Дон Кихот
    Рейтинг: 2843 Неутрално

    До коментар [#11] от "KOBA_STALIN":

    "......И все пак, реставрация на социализма, няма да има. Отново борбата е за едни пари...".
    Парите действително са движеща сила за добре известните политически карикатури, които се надяват и за тях накрая да изпадне някоя троха от вече ометената баница. Но за Първанов с неговото патологично самолюбие е по-важно да направи нещо, за да не остане на бунището на историята като президент-недоразумение. Защото такова е неговото текущо битие, дори на фона на дивите балкански нрави.

  16. 16 Профил на k_
    k_
    Рейтинг: 2000 Неутрално

    Няма как да стануе номера на Путин.
    Верно, че по доста неща си приличат - и оня беше абсолютно неизвестен безличен мишок, и нашия лъхти на мухлясъл комсомол. И оня е ченге от долните нива, нашия пък от още по-долните информаторче.
    Путин, обаче го посочи Елцин за наследник, а Елцин по това време си беше авторитет, което в Русия значи много.
    Поне харизма да имаше Гоцето - а то едни тъпи, скучни, празни комсомолски лафове. Чуйте го само - "Европейската стратегия 2020..." и пр. тинтири-минтири.
    Ха, ходите го обяснете това на бабичките кво значи.
    Другата комсомолка Кунева, дет се прочу със забрана на някви китайски запалки и детски играчки в София и щото уж беше "много успешна" ресора и го закриха в Брюксел също няма комуникативен канал с българите.
    И като капака на всичко гледайте сеир ква чета ще се събере в НДК.
    Нямат никакъв шанс.

  17. 17 Профил на Demokrat
    Demokrat
    Рейтинг: 826 Неутрално


    Аз мога само да поздравя автора за логичния и полезен анализ.

    И със съжаление да напомня, че ще бъдат недостатъчно ония, които ще прочетат и осмислят написаното.

    Затова, ако не ви е безразлично поредното "политическо ГМО / не АБВ/ чудовище " от лабораторията на ДС - реагирайте!
    Така както е реагирал и авторът.

    Само платени и/или умствено увредени лица могат да пишат в подкрепа на БКП и нейните производни Атака/ДпС/ГЕРБ. Ще дойде ден и... всекиму според заслугите!
  18. 18 Профил на k_
    k_
    Рейтинг: 2000 Неутрално

    До коментар [#17] от "Demokrat":
    Итеята за реакция не е лоша. Може например Съюза на репресираните и други организации да си свикат митингче пред НДК на 11-ти срещу ДС изстъпленията, да стане малко шоу.

  19. 19 Профил на B52
    B52
    Рейтинг: 1473 Любопитно

    До коментар [#1] от "|": Очевидно е, че те нямат нищо против да настъпват мотиката на всеки 4-8 години.

    Говорим все пак за матрЯл чието ниво на образованост рязко спада. Така че настъпването е гарантирано и урЕдено.
    От един "национално отговорен" тъмно червен капитал, който окончателно иска да се препере и излезе на светло, ни лук ял, ни мирисал...

    Няма имунна система, няма ГРАЖДАНСКО об6тество! Има купчина поданници, които се осланят на "здравите сили", които за съжаление е пределно ясно чии интереси обслужват.
    А Гоцко не си заслужава да се коментира, гнусен и ясен е!

    He had decided to live forever or die in the attempt, and his only mission each time he went up was to come down alive.
  20. 20 Профил на dissident
    dissident
    Рейтинг: 740 Неутрално

    Докато не бъдат премахнати всички "бивши" - партийни лидери, доносници и служители на ДС от управлението, или както казвате лустрацията да влезе в сила, всичко ще продължава да е преливане от пусто в празно и България ще продължава да пропада.
    Единствено чехите направиха лустрацията както трябва и от 2009г са признати като много високо развита страна в класацията на "Human Development Index". България направи промените по руски образец и продължава да е подобие на Русия, колкото и да не ви се иска.

  21. 21 Профил на mastikata
    mastikata
    Рейтинг: 678 Неутрално

    ДОЛУ БКП и Държавна Сигурност - този лигав боклук Гоце да зминава на бунището на историята!

    Граждани бият ПРАСЕТА брат!
  22. 22 Профил на Булаир
    Булаир
    Рейтинг: 661 Неутрално

    Започнах четенето с добро чувство, но след като видях "...промотира римейка си ... " - спрях, а чувството вече беше нецензурно !!! ... Не знам какво е завършил авторът, но явно българският доста го затруднява.

  23. 23 Профил на Технолог
    Технолог
    Рейтинг: 605 Неутрално

    Статията е много точна!

    Последните дни обаче има нещо, което ме смущава. Бойко показва, че приема този проект много на сериозно. Той много добре знае, че това вдига рейтинга на проекта. Дали Бойко няма също участие в този проект?

    Да не стане така, че Доган, РЗС, БСП и проекта стигнат 51% ?

    Когато искат да задържат топката, играчите от един отбор си я подават.

    Дали всичко това не е едно шоу за публиката? От опит знам, че човек може да направи компромис с много неща, с изключение на бизнес-интересите си.

  24. 24 Профил на dobrich
    dobrich
    Рейтинг: 1211 Весело

    Добромир Задгорски е човече високо цели 150 см.....

  25. 25 Профил на КАФ
    КАФ
    Рейтинг: 8 Весело

    ,,когато трябва да бъде по-бързо проявена снимката на някакъв мътен политическия проект. В случая – АБВ, зад който предстои да застане Георги Първанов."

    Да Ви представя моя ,,бистър" Политически проект !

    Аз като обикновен гражданин ,реших ,че съгласно Демократичните закони също имам право да представя свой ПОЛИТИЧЕСКИ ПРОЕКТ :
    Днес 1 Ноември 2010 в 17 : 00 часа пред група духове, призраци,таласъми, караконджоли и други обитатели на отвъдния свят представих политическият си проект ,,Десет малки негърчета " по мотиви от Агата Кристи. Целта на моя политически проект е да бъде изхвърлена системата за управление на обществото. Въобще не съм го усуквал с разни евфемизми .

    С оглед практическата реализация на проекта ми се очаква :

    1. На власт да идват все по големи дебили докато управлението на обществото се превърне в пълна кретения.

    2. Да бъдат приемани такова количество закони с които и каменояд да не може да се справи.

    3.Разлагането на държавността да продължи до пълния и окончателен разпад на Държавата.

    4.Всичко това да доведе до физическото изхвърляне на Властта от управлението и най сетне да можем да се наречем свободни както е казал народният будител Добри Чинтулов :

    Докле е мъничка змията ( Властта ),
    елате да се съберем,
    със крак да й строшим главата
    и после да я изядем ( свободни да се назовем ) !

    Как ви звучи, не е ли по хаховско от проекта на Първанов ?

    ,,Колкото един проект е по абсурден, толкова по голям шанс има да се реализира "

  26. 26 Профил на 2029
    2029
    Рейтинг: 597 Неутрално

    "Каквито и усилия да полага ...Първанов няма как да избяга нито от имиджа на идеологическата си ретроградност, нито от същинската си принадлежност към миналото."

    Така е.

  27. 27 Профил на nqma zna4ka koi
    nqma zna4ka koi
    Рейтинг: 770 Весело

    Гледам някои се мъчат да поставят Първанов наравно с НДСВ, че чак и с ГЕРБ! Първанов е политически неудачник, чиято кариера се свежда единствено до предварително подготвените му речи, които изнася периодично и предварително подготвени в точно определни "услужливи" медии и предавания!
    Агентурното му минало и лъжите, които е изнасял в публичното пространство по същата тема са оставили неотменим отпечатък върху политическата му кариера! Както автора визира макар и позабравени тези факти ще бъдат напомнени когато това бъде неоходимо. Също така той няма база на която да стъпи - за токова години в политиката свършено от него е една некадърна тройна коалиция и един чувал с раздадени ордени и накрая, немалко финанси изхарчени в популизъм и подготвяне на лични политически проекти.
    Точно този политически търтей многократно компрометиран и бездарен може да създаде само същото такова бездарие - все пак той няма как да надскочи себе си! Това се подкрепя и от политическия спектър, който е събрал - опит да се реабилитират същите бездарници като него като се съберат в гръмко обединение АБВ! За мен лично този проект може да привлече единствено и само сдухани сподвижници на тройната коалиция и нищо повече!
    Колкото до тезата на автора за лявото и дясното - тук вече не мога да се съглася - границите на провежданите политики по време на криза се размиват много и зависят от икономическата обстановка. Това не е българска мода - политиките се променят често към момента по целия свят... Тоест няма лява и дясна политика, а има добра и лоша такава!

  28. 28 Профил на КАФ
    КАФ
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До ,,nqma zna4ka koi" № 27 - Е заради такива като теб , които сте мнозинството от Българския народ на човек му се налага да ползва нетрадиционни методи за да си постигне целите !

  29. 29 Профил на Пешо Атома
    Пешо Атома
    Рейтинг: 374 Весело

    До коментар [#27] от "nqma zna4ka koi":

    Що така ми ти слагат само "минусчета", не ти ли говори това, че не си много умен, ама ти си знаеш това , сигурно....

  30. 30 Профил на andimo
    andimo
    Рейтинг: 531 Неутрално

    До коментар [#27] от "nqma zna4ka koi":

    Значка според теб тиквата ако е против гоце защо не направи една лустрация?

  31. 31 Профил на Comandante Marques
    Comandante Marques
    Рейтинг: 1316 Любопитно

    аз на 11.11 смятам да се затътря до НДК, да видя тия мърши отблизо

    low riders team
  32. 32 Профил на NK /имигрант в родната страна/
    NK /имигрант в родната страна/
    Рейтинг: 845 Неутрално

    Поздравления за г-н Спасов! Много добър анализ!

    Правителството ОЛИГАРСКИ призовава: "ПЛУВАЙ, БЪЛГАРИНО... НЕ Е РИБА!"
  33. 33 Профил на volarok
    volarok
    Рейтинг: 1854 Неутрално

    Първо движение, което после става партия - схемата е ясна и отработена вече повече от 20 г. Акушерите на този проект поне да се бяха постарали да измислят нещо по-оригинално.
    Интересно ще е да се наблюдават останалите подобни проекти, пръкнали се напоследък по подобен начин, кога и в каква форма ще си направят ритуално харакири в полза на новото творение.

  34. 34 Профил на dobrich
    dobrich
    Рейтинг: 1211 Весело

    До коментар [#31] от "Comandante Marques":

    Ще има изненади - разни мошенници, представяли се в миналото за десни....

  35. 35 Профил на k_
    k_
    Рейтинг: 2000 Неутрално

    До коментар [#34] от "dobrich":
    Ще се събере цвета, мъпетите на ДС политиканите.
    Ще бъдат повече от 50%, обзалагм се.
    Предполагам, че ще излязат па припек Г. Марков (Николай), може би Кеворк (Димитър), полковник Гарелов, македонстващия агент Иван, шестака Димитър Иванов може би ще се появи, съименника му - набедения "професор от Лондон", Бригадира и кохорта "водещи офицери" на шебеци тип "Гоце". Задлъжително ще има и нещо турско за екзотика и некоя рода на тетевенското помаче-трактористче.
    Ректорът на УНСС, задължително ще бъде по-служба. Ректора на СУ също, като верна потомствена номенклатура.
    От докторите може би оня Баташки, дето забатачи пловдивската болница в борчове до гуша. Като нищо може да цъфне и дедо Николай по линия на руско-българското православие. От късните комсомолци Бунджулов, Юри Борисов и някоя и друга стара комсомолска чанта от мачкан лак.
    Въобще ще има шоу.


  36. 36 Профил на reges
    reges
    Рейтинг: 217 Неутрално
  37. 37 Профил на 4i4olin
    4i4olin
    Рейтинг: 479 Разстроено

    Като вещаете провал на проекта АБВГ-оце защо не отчетете нещо много съществено: Гоце с цялата си комунистическа наглост хрантутен по Конституция от правителството организира ОБЩ ФРОНТ срещу ГЕРБ, който ще привлече много мераклии - застрашени и пострадали от управлението на кабинета както и изпаднали от властта, и обнадеждени пак да я яхнат. Там ще видите и Ив. Костов ако не всред явните членове, то поне като пригласящ в техния хор - гласецът му все повече се долавя. Убедихте се в способнистите на БСП и сродният й синдикат да организира демонстрации, всенародни вълнения и медийни манипулации - това им е работата и я вършат вещо. Към момента от всички налични и обилно посрани политици Гоце е с най-големите шансове "да освободи страната от ужасното управление". Така че, на който му се прави политическа кариера, да не се бави защото натам напливът е голям, а местата - ограничени.

  38. 38 Профил на k_
    k_
    Рейтинг: 2000 Неутрално

    Ауу, как забравих!
    Ужас!
    Такова събитие няма как да мине без Стефан Цанев, Недялко Йорданов, Нешка.
    Моралните стълбове на нацията!
    Естествено Велислава Дърева.
    И Титито да ги весели с малко клоунада в почивките.

  39. 39 Профил на владимир бояджиев
    владимир бояджиев
    Рейтинг: 426 Неутрално

    До коментар [#8] от "noclue":

    Именно!И царя и пъдаря,бяха нови лица.Единия разчитащ на славата на баща си и харизмата на монархията,а другия на известността си през последните години,като полицай и кмет,и личната си харизма.Никой не можеше да каже,какво могат да предложат и затова бяха избрани.За Гоце обаче,могат романи да се напишат за малоумието,безидейността,празните приказки,манипулативните ходове,простотията, надменността, наглостта,безхаберието,политическите машинации, непригодността... то,чудо!Има материал за поне 10 тома. И поради това,че е добре познат и се знае,че е пълен боклук,проекта му няма да успее.Разбира се,има хора които ще се наредят на хранилката и ще се събере някаква избирателна маса.Количеството ще е пределно малко обаче.Всъщност...дали не е това целта?-Да има там,колкото да не е без хич!..Пожелавам на него и всички негоподобни (Родиноубийци), да им се връща!

  40. 40 Профил на kikot
    kikot
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Всичкото хубаво, смо че Спасчо прави малък но съществен пропуск! На мястото на НДСВ и Царят, в статията, е трябвало да изпише СДС и ръководители! Щото, в последствие се оказа, че те, изцяло, са били проект на ДС! За Костакис няма да говоря! Фактът, че подхлъзна П. Стоянов, за да стане президент Гоце, е достатъчен! А за да дойде на власт, на Царят, не му беше нужна подкрепа от никого! И между другото периодът 2001 - 2005 г. беше най-добрият за България, през последните 20 години, благодарение на НДСВ ! Така че, Спасов, тия да ги разправя на други!

  41. 41 Профил на Ændil
    Ændil
    Рейтинг: 426 Неутрално

    На всички е ясно че Гоце е смешник, един компроментиран службаш който друго освен обединител на криминални елементи, ДС агенти и подобни нему тунеядци друго не може да бъде в това агрегатно състоние.

    Въпроса обаче е друг - защо разиграва това театро и продължава агонията си? Може би за да се разграничи, или да го разграничат от Партията - Майка.

    Ама той народа знае че Гоце = БКП = БСП.

    Колкото и да го натякваме че щял да си прави проект и не знам си какво си фактите са:
    ГОЦЕ Е НЕРАЗРИВНО СВЪРЗАН С БСП, НЕЙНИЯ ИДЕЕН ЛИДЕР, НЕЙНИЯ ГАУЛАЙТЕР, ПАРТАЙГЕНОСЕ С ПЛАЩ И КИНЖАЛ, ЛОБИСТА С ПАРТИЙНА КНИЖКА И ТО ТЯ Е ЧЕРВЕНА.

    Откъдето и да се въртиш - печата "комунист - ДС-ар си е все на челото ти.

  42. 42 Профил на Paul Kane
    Paul Kane
    Рейтинг: 374 Неутрално

    @37

    Ей, говедо неграмотно!

    Колко дълбоко ви бръкна в гъза Иван Костов, че толкова години все ви е черен - чак пък до любимия ти президент да го нареждаш не е редно. Погледай малко снимки от миналото за митинги, НАТО, чужди самолети, Сърбия, Русия, българия...

  43. 43 Профил на emil
    emil
    Рейтинг: 1249 Весело

    Сега почва най-интересното - плюенето на Станишев по Първанов. Ясно е че всичко това е натиск върху БСП за смяна на Станишев.

    ДЕПУТАТИТЕ ГЛАСУВАЛИ ПРОТИВ ВОЛЯТА НА 2.5 МИЛИОНА БЪЛГАРИ ГЛАСУВАЛИ С "ДА" НА РЕФЕРЕНДУМА СА ЕДНИ ПРЕВРАТАДЖИИ. ТЕ ВЕЧЕ ПРЕДСТАВЛЯВАТ САМО СЕБЕ СИ.
  44. 44 Профил на TFH
    TFH
    Рейтинг: 8 Весело

    До коментар [#12] от "donyon":

    Имунитет... важен стимул... сигурно има защо...

  45. 45 Профил на Weingro
    Weingro
    Рейтинг: 793 Гневно

    До коментар [#9] от "Big Muzzy":

    <<<"Проектът" обаче ще влезе в парламента което ще си е успех за Гоце.>>>

    Не мисля, че ще е успех за АБВГоце, а ще си е за партията-майка. Нямам никакво съмнение относно лицемерното "разграничаване" на агента от агентурата. На партизанина от партията. На свинята от кочината.

    "Не човек, а желязо", както учехме едно време стихотворението на самоубилия се през 1991 поет Веселин Андреев. Първанката обаче вече е твърде ръждясала работа. Както се казва във филма "Колите" - толкова ръждясала, че почти не хвърля сянка.

    На комунизма това му е лошото - смърди, вони и тлее дълго след като го мислиш за смачкан. И току изскачат привидения, вампири, таласъми, караконджули и всякаква вредна и гнусна гад.
    Отивам да си дезинфекцирам ръцете...

  46. 46 Профил на Angelo
    Angelo
    Рейтинг: 5 Любопитно

    А,Б,В,Г,З. Пресметливите политици правят кариерите и милионите си с помощта на фанатици като вас дето пишете тези "блогове". Бог да ви благослови всичките, а най-вече да прогледнете че корупция не може да няма -иначе защо кадърни хора ще си зарежат професиите заради политиката? Некадърниците са нужни за да могат да гласуват както им се каже и да се оцапат до шия та да са податливи на шантаж. Гражданско общество ние нямаме и няма да имаме. Идеята на Гоце е чудесна, ако зад нея стоят хора с принципи и без корист, ОФ аналози има в страните с "развита демокрация", най-вече те са ефективни в малък мащаб - населени места с 4-5хил. жители (Швейцарея, САЩ,скандинавието...) Но нейсе... ще преживеем и това. Бог да ни пази от благожелателите ни, с враговете все някак сме се оправяли 1300 и повече години.

  47. 47 Профил на sting
    sting
    Рейтинг: 479 Неутрално

    Гоце-добре де този номер го правих вече три четири пъти.Защо да не мине и още един път-народът е прост до отчаяние.Всички са забравили на кого съм приятел-на Милошевич,Йосич,Доктора ,и другите едри мафиоти.За ученичката да не говорим-това на българина му харесва.За архара също-всички преди мен са го правили.Какво ми е лошото на мене.Ще си направя и нова прическа даже.

  48. 48 Профил на bosko
    bosko
    Рейтинг: 242 Неутрално

    Ами кой ще каже за Яне, Трактора, правосъдието, "масовите" стачки? Всичко това е в проекта на Първанов.

    Онези стари муцуни са евтини конфети.

  49. 49 Профил на frederiko
    frederiko
    Рейтинг: 217 Разстроено

    От всички написани до тук коментарии толкова много "любов" към Първанов струе,че човек да се просълзи.Смятам,че княз Борис Първи,братятя Асен и Петър,всички предосвобожденски будители са несъизмерими с този "титан ма мисълта" както бяха писали Иля Илф и Евгени Петров в незабравимото си произведение с главен герой Остап Бендер.Но този литературен герой можеше да се похвали с известни черти предизвикващи симпатия и съчувствие.Какви са положителните черти на лицето изпълняващо длъжността Президент на РБ?

  50. 50 Профил на Зора Чернева
    Зора Чернева
    Рейтинг: 583 Неутрално

    Сценарият е ясен. Правителство на националното спасение или друга някаква високопарна фразеология. В тази смес от управляващи ще бъдат всички проруски агентури, наречени партии. Там ще се обединят БСП, абв, Атака, ГЕРБ и може би ДСБ, доколкото това зависи от Костов. По-интересно ще е поведението на НДСВ или по-точно на електората му, ако предварително му се обясни, какво следва, ако гласуват за НДСВ. На Атака електоратът е много фанатизиран и няма да иска да повярва, че те съществуват само, за да бавят или преустановят истинската ни интеграция в ЕС. Такъв е електоратът и на ДСБ. Колкото до капиталът, то той не е червен. Това са наши пари, откраднати и умножени чрез проституция, наркотици и др. такива висококвалифицирани дейности на нашия националнооотговорен капитал.

  51. 51 Профил на Вишински
    Вишински
    Рейтинг: 496 Неутрално

    Чета тук, че този проект на Първанов бил обречен на неуспех. Че няма да успее. Че самият Първанов е декласиран човек, нямащ нито авторитет сред обществото, нито доверие. Че хората не го харесват и на никой няма и през ум да му мине да го подкрепя.

    Ако е така - добре. Тогава няма прични за безпокойство, тогава на всичкото това може да се гледа с насмешка. Нещо подобно на новия "Български орел".

    Ами ако не е така? Тогава?

    Това е въпросът - така ли е или не е така? Има ли потенциал Първанов или е изхабен?

    Мисля, че отговорът е ясен.

    Много е важно да не се смесват понятията. Въпросът е "Способен ли е Първанов да направи нещо, с което всички да се съобразяват?". Въпросът не е "На вас приятно ли ви е да допуснете, че Първанов е спсобен да направи нещо, с което всички да се съобразяват?".

    Едно е нещо да ти е неприятно. Друго е да е възможно. И съвсем трето е, а и съвсем глупаво, да отричаш такава възможност само задето ти е неприятна.

    Много по-съществен е всъщност един друг въпрос.

    По какъв именно начин възнамерява така нареченото "дясно" да се противопостави на такъв проект?

    С повтаряне "Първанов е Гоце"? От 4 години това се повтаря непрекъснато. Някой да е видял полза? Случайно Първанов да е станал непопулярен, с отслабени позиции или да е декласиран в следствие на това?

    Със същия успех може да се рецитира и "Аз съм българче."

    Или ще се противопостави нов идеен проект на "дясното"? Какъв и от кой? И кое е ляво вече и кое е дясно?

    Или пък личност ще се противопоставя?

    Дано да не е само пак Неделчо Беронов. Или негов еквивалент. Все си мисля, че няма да сработи...

    Изобщо, има ли някой, който да знае какво да се прави?

  52. 52 Профил на Добре Облечен Бизнесмен
    Добре Облечен Бизнесмен
    Рейтинг: 794 Любопитно

    В някои постове се прокрадва твърдението, че видиш ли българският избирател не бил пълен идиот. Само да напомня кои са последните политически формации, които са печелили избори - бившият цар(2001), бившото БКП(2005) и накрая черешката - бившият охранител на бившият шеф на бившото БКП(2009). Колко пъти Гоце Архароубиеца е печелил избори - 2. Нещо неясно има ли?

  53. 53 Профил на grem
    grem
    Рейтинг: 350 Неутрално

    Пиесата се повтаря до втръсване - появява се някой "нов", почва да плюй по "старите" (бамбам по мишока, гоце по бамбам), предлага мана, спасение, матрияла настъпва мотиката(№1) и БУМ - матрицата презареждане.

  54. 54 Профил на Petar Pountchev
    Petar Pountchev
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Добър анализ. Така, както изглежда проекта към ден днешен, шансовете му за изкласяване са минимални...Обаче!... Има нещо, което ми се струва важнол Заслепени от омраза към Президента Първанов, вие сте склонни да му отричате неща, които говорят за неговата, може би минала, сила и психическа издръжливост. Той спечели обречени избори срещу Петър Стоянов, като заложи всичко на карта - никой тогава не искаше да си слага главата в торбата, защото провал на изобирте беше провалпна цялата му потенциална палитическа кариера. Първанов направи абсурдното и убеди електората си в ползата от НАТо, при онази ситуация БСП беше достатъчно силна да спре влизането н Организацията... Така че, Първанов не е за подценяване... Във ваш интерес е да си го припомните.
    На мен не ми се вярва, без да имам някакма вътрешна информация, че ще заложи на хора като проф. Кръстю Петков и други подобни изкопаеми, защото те са сдухани, изхабени и безинтересни, а Първанов е всичко друго но не и глупав. Стефан Данаилов и дори Костадин Паскалев имат някакъв потенциал, ако към тях се прикачат млади, модерни имена, нещо може и да се случи...
    Да изчакаме 11 ноември - тия неша трябва да се изчакват спокойно, нито нечия омраза, нито нечия еуфория ще променят нещата.
    Като цяло шансът за успешна формация е минимален - във въздуха не витаят нови послания, няма и чак толкова голяма нужда от това.

  55. 55 Профил на bosko
    bosko
    Рейтинг: 242 Неутрално



    Първанов убедил електората, заложил всичко на карта - хахаха!
    Да ти кажа ли кой му спечели изборите? Същият, който на последните избори дозирано прехвърляше гласове, където му е изгодно - на ЛИДЕР, НДСВ; а взимаше от други. П.Стоянов направи глупости, безспорно.

    Това "движение" е параван за другите прояви на проекта.
    То не трябва да се нарича "абв" заради появата на името в някакъв вестник с шеф от ДС. По този начин всички ставаме смешни и показваме колко сме податливи на евтини номера.

  56. 56 Профил на Коки
    Коки
    Рейтинг: 531 Весело

    Предлагам заглавието да се тълкува така: Хайде отначало: Аа Бее Вашта ... за да не се стига до Г...

  57. 57 Профил на alec
    alec
    Рейтинг: 10 Весело

    Българският избирател вЕрно е пълен идиот.Ама друго не може и да бъде.Кой е бългрския избирател!?Нация с 10% мислещи и грамотни хора и 90% безмозъчен ниско- културен,полуграмотен ЕЛЕКТОРАТ.Хора които дори не могат да се самоопределят към коя социална група пренадлежат/а то и какви социални групи има!??двуполюсно общество-мизерия и парвенюшки разкош./Какви са им личните интереси гласувайки за един или друг.Политическата култура е НУЛА-като на футболни запалянковци.Всеки си има идол.Българина се идентифицира със своя любимец.Политикът е бай,бате......нещо близко,обичано.В България съм срещал хора от ниските социални среди,едва свързващи двата края да ми развиват нео-либерални теории като,че ли са акционисти-майористи от някой мултинационал или въртят големите пари на Пазара за ценности,обратно твърдящи,че са големи "бизнесмени"прегърнали лявото?!?
    Политиците на "оферта"са едни и същи от 21 години.Електората ги сменя един с друр само с наказателна цел.Оттегляне доброволно от политиката няма-цоцане до дупка!
    Спомням си навремето един комунистически кьор-фишек/1981/"1300 годинин и 33 от тях".Истината е друга България от векове не може са се управлява сама.От тези 1300 да извадим 200,после 500,да не говорим и за последните-от комаржията Кобург-Готски,45години комунистически "възход"и 21 години въздишки по тоталитаризма.
    Проблемът не е в политиците,а в Нацията.А как това се поправя,аз лично не зная.

  58. 58 Профил на sir__lanselot
    sir__lanselot
    Рейтинг: 426 Весело

    До коментар [#6] от "charlyb":
    А ти защо ли си въобразяваш, че си много " мозъчен " ?
    Само защото ръсиш простотиите си или имаш и други "основания" ?

  59. 59 Профил на Настрадин Ходжа
    Настрадин Ходжа
    Рейтинг: 1316 Неутрално

    "В нея координатите на политическия център се определят единствено по класическите дефиниции за ляво и дясно.
    Вляво са желанието за повече държава в икономиката, социалната справедливост, схващана не като тенденция, а най-вече като равенството на доходите, исторически демонстрираната склонност към отстъпчивост от принципите на свободата в полза на повече сигурност.
    Вдясно стоят икономическата инициатива на личността, неприкосновеното право на избор, равните възможности на всички да се грижат сами за себе си и свободата като неотменима ценност."

    добра статия, но тук автора се е изложил. защото освен ЛЕВИ или ДЕСНИ по отношение на икономическата свобода на индивида партиите са ЛИБЕРАЛНИ или КОНСЕРВАТИВНИ според отношението си към обществената свобода на индивида.

    пакетирането на лявото (по-социална държава и органичено от тежка регулация поле за предприемачество) с консерватизъм (орязани граждански свободи, цензура, строги закони и силни служби и сили за опазване на реда, морален традиционализъм) не е задължително, и прясно доказателство за това е социализма/комунизма от 20-и век, който заедно с осмирителната риза на плановата икономика донесе равноправие на жените, скъсване с традиционните религии, масовизиране на културата и просветата и прочие либерални инициативи.

    #ДАНСwithme до #ОСТАВКА
  60. 60 Профил на metilena
    metilena
    Рейтинг: 8 Неутрално
  61. 61 Профил на sir__lanselot
    sir__lanselot
    Рейтинг: 426 Весело

    До коментар [#52] от "Добре Облечен Бизнесмен":

    +++++++++++++++++++++++++++++++++++++

    Не е идиот ! ПЪЛЕН идиот е ...

    След като избра Боко Глупандера ! ...

  62. 62 Профил на verin
    verin
    Рейтинг: 374 Неутрално

    Нека бъдем справедливи.Един месец преди 10.11.1989 г. Георги Първанов става "Гоце". Досието му в Държавна сигурност започва оттогава. Да е писал нещо срещу някого през този месец не се показа от Комисията по досиетата, а след това започва разпадането на ДС и е малко вероятно точно по това време той да й е сътрудничил активно. Остава, значи, като негов грях само закняълото му съгласие да се нареди между сътрудниците на ДС.Двадесет години след 10.11.1989 г., обаче на 04.06.2010 г., което ще рече двадесет години и шест месеца, по-късно, Боко Борисов заявява (цитиран от в."Труд": “За съжаление навремето не ме взеха в Държавна сигурност - не ме харесаха, не знам защо.". Да виждате принципна разлика в отношението на двамата към Държавна сигурност? Първанов е бил неин секретен сътрудник един месец, Борисов и досега, двадесет години оттогава, въздиша, че не е станал неин щатен сътрудник. Не ми е до Георги Първанов, имам много възражения срещу него, например, че обръща гръб на партията си след като се е възползвал от нея да стигне до върха на държавата, че замисля нещо като поредния политически тюрлюгювеч, че е на всяка манджа мирюдия, изказвайки се всеки ден с повод и без повод Но не мога да приема, че в морален и още по-малко в интелектуален, да не говорим в образователен, план е превъзхождан от Бойко Борисов, веднъж комунист, друг път антикомунист, според изгодата; един ден десен-следващия ляв, поради непросветеност; уж христиандемократ, а се възхищава от Хитлер, Сталин и Мао; подвизавал се в ъндърграунда като "Ипон", сего пък голям борец (досега само на думи) срещу него; от пожарникар по неведоми начини станал милионер; маниакелен в самовлюбеността и самоизтъкването си ("аз","аз). Ако искаме да съдействаме за повече култура, морал и принципност в полиниката, трябва да се откажем от двойния аршин.

  63. 63 Профил на k_
    k_
    Рейтинг: 2000 Неутрално

    До коментар [#62] от "verin":
    Не са баш така нещата, друже. Тва че се записва в ДС един месец преди да падне Тато означава, само че е бил един не особено интелигентен селски комсомолец. Едва ли е чел по онова време руската преса (Огоньок, Лит Газета, Московския новости) да види за кво става въпрос и накъде духа вятъра.
    Сетне, веднъж вързали го на каишка почнаха да го разиграват като мечка на мегдана - "
    Хайде сега, Гоце, покажи български националист!" И Гоцето сбърчи вежди, разроши перчема и говори с корема си кат оговорител на ОКЗНИ.
    Хоп локумче за Гоцето.
    "Я, Гоце, да видим със Саддам можеш ли да врътнеш нафта през Захари и Дионисиев!" Може, що да не може. Подписва нашто Гоце и тук, и тук и там отдолу като коскоджамити шеф на партия без много-много да му мисли.
    Хоп, още едно локумче.
    "А сега, Гоце, можеш ли да цункаш Слобо?"
    "Мога, ама само кажете къде да го цункам?" "
    "Е, Гоце, ти пък малко срам нямаш ли? Само така да го прегърнеш и символично, иначе става излагация."
    Айде, още едно локумче.
    Е, тва е.
    А тоя дето баламосва, че се "преборил и спечелил президентските" избори да ги разправя тия на шапката ми.
    Помним как активираха оня пернишки тарикат Бонев, дето Костов си го хареса за шеф на МВР (най-младия член на БКП!) и как Елена Драгалевска позеленяваше и сигур щеше да се гътне, ако Антонина останеше президентша, та така.
    Ако не беше Бонев и деструктивното поведение на Костов тогава Гоцето щеше да се размине с поредното локумче.
    Нейсе, запуши я...

  64. 64 Профил на Petar Pountchev
    Petar Pountchev
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Добре ще е да запазим възпитания тон на спора. Първо, не съм "тоя" и второ темата не е "Причините за неуспеха на изобрана кампания на Петър Стоянов"... Те са много, повечето от тях - субективни - на президента Стоянов, на Нери Терзиева и предизборния щаб, който задълба в компромати и отрови тона на петърстояновото послание... Не за това ми е думата, обаче. Вътрешната сила на Първанов беше връщането на мандата и залагането та кариерата на всичко, или нищо, в една направ поглед обречена кампания. Това никой, дори умните му врагове не отричат. Другото са волни разсъждения.
    Същевременно, при все още висок рейтинг за човек с два мандата зад гърба си, Първанов започва да прави същите грешки, като тези на Стоянов и неговия еип. Нервничи, слиза на махленско ниво в споровете с този и онзи, злобее. Предизвиква журналистическата гилдия, не реагира на случая с абсурдния арест на репортерка, а трябваще - лицемерно да е дори....
    Това са малки, на пръв поглед, но значими пропуски, които не са добри за някой, който ще започва проект. А Първанов започва, кажи-речи от нулата... И като добавим умората на хората от всички стари лица, от "нласическите" партии у нас и от тези,които ги представляват, нещага ставата ясни - има нужда пазарът от нещо друго, не от това, което му замислят. Не стари муцуни... Някакво движение, идващо отдолу, като Чаено парти в САЩ... Ще се появи, няма къде да ходи.

  65. 65 Профил на znayko84
    znayko84
    Рейтинг: 561 Любопитно

    Ха на бас, че и този път ще успеят. Всички плюсове са на тяхна страна. Обществото трябва да намери съпротивителни сили в себе си и да смени посоката. Виждате ли начин това да стане? Аз не. Кой ще се "вдигне"? Чалгизираният, оскотял български народ? Или може би някоя част от него - несъществуващата средна класа? Кой? Няма като как да стане. Отново ще ни приложат стария БКП трик. В периоди на криза се разрояваме, прикриваме, обезличаваме, но винаги сме си ние и си правим каквото си знаем най-добре - стрижем тъпите овце наречени българи.

  66. 66 Профил на Stream
    Stream
    Рейтинг: 1317 Неутрално

    До коментар [#65] от "znayko84":

    Просто неможе да е по друг начин.
    А сега си представете, че преди 55 години съюзниците бяха спрели на границата на Нацистка Германия и бяха казали:
    "Точка. От днес не сте Фашисти а Национал социалисти. И точка първа отпада!"
    Мислите ли, че щеше да се промени нещо без Нюрнбергския процес.
    Мислите ли, че в Германия щеше да се промени нещо без публично признаване на вината за подпалването на Втората световна война и чудовищните престъпления спрямо човечеството?
    Същото нещо се случва в България. Защото ние сме резултат на една "условна капитулация", което основна черта е запазването на властта на червената върхушка иводещото до това нищоправене и тлеещ социализъм на който сме свидетели в момента.
    Филип Боков (брат на шефката на Юнеско) цинично заяви за "Вината за лагерите на смъртта" че, : "Ние вината я приемаме само с мезе!"
    Представяти ли си подобно исказване в Германия. Та собственните му съпартийци трябва да го убият с камъни на площад Батемберг за подопно нещо.
    Да но не би! Именно защото нищо не се е променило.
    Да се върнем на Германия. На времето Хитлер тои избива маса социалдемократи и пилитически противници, аоще по-голяма част изпраща на източния фронт( където ако не са били убити то нагледно са видели що екомунизъм в Съветските военнопленнически лагери). А това че г-н Кондрат Аденауеир не е минал през комина на Треблинка е просто една случаиност. Без "нюрнберския процес"шанса му да вземе власста е равен на този: "Честен Българин да влезе в политиката и да оглави правителството!"

    Така, че не винете народа! Той няма и средна класа тъи като всички Български политици упорито воюваха и още воюват срещу нея. Защото бедния оскотял от глад и липса на перспектива народ се управлява лесно аи се краде на воля. Средна класа е държавния служител а капиталист в България е политика.
    Той Българския политик е направо Феодална класа а не капиталист.
    И стига толкова засега.

    Хитростта пречи на мисълта!




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK