Учебният материал - неясно и ядосано

Този текст е извадка от анонимна анкета на учениците от шести до десети клас в едно софийско училище. Идеята за провеждането й е на родителското настоятелство, за да се видят нещата отвътре, от гледната точка и на учениците. Публикуваме част от отговорите без редакция, защото смятаме, че, от една страна, са реална обратна връзка за взимащите решения в сектора на образованието, а от друга - че в тях се отразява и отношението на родителите, т.е. на обществото към него.

Учебният материал - неясно и ядосано

© Надежда Чипева, Капитал



Този текст е извадка от анонимна анкета на учениците от шести до десети клас в едно софийско училище.  Идеята за провеждането й е на родителското настоятелство, за да се видят нещата отвътре, от гледната точка и на учениците. Публикуваме част от отговорите без редакция, защото смятаме, че, от една страна, са реална обратна връзка за взимащите решения в сектора на образованието, а от друга - че в тях се отразява и отношението на родителите, т.е. на обществото към него.

Обичаш ли да ходиш на училище и защо?
Обичам горе-долу, защото искам по-добър живот.
Не, но е препоръчително, за да не попадам в групата "неграмотен".
Да, защото там мога да науча много неща, които са ми от полза.
Не, не обичам да ходя на училище.
Нашите ме карат да ходя.
Не, защото много се уморявам.
Мама ме кара, но не обичам, защото учителите са лоши и не ми се учи.
Не, защото е тъпо.
Защото можем да получим нови знания.
Да, защото се забавлявам.
Защото е задължително.
За да се срещам с повечето ми приятели.
Само когато няма контролни!
Понякога, зависи дали има трудни предмети.
И заради ученето, и заради учителите, и заради приятелите.
Ходя, за да мога да вляза в университет, за да мога да стана баскетболист в Америка.
Да, за да се образовам и забавлявам.
Не, мразя. Училището е тъпо и скучно.
Ууууу за даскалото.
Ходя на училище, за да уча, но не мисля, че системата е добра.
Обичам, но от време на време.
Ходя на училище, защото не искам да бъркам по кофите, а да се образовам, и защото ще ми се карат.
Да, защото искам да бъда умна и грамотна.
Без учение не мога да работя.
Вярно, че научаваме някои неща, но е много скучно.
Училището ни предоставя среда за общуване и развиване.
Да, обичам, защото ми харесва атмосферата в него.
Загуба на време е.
Не го обичам, защото много ме е страх преди контролно, но го обожавам заради приятелите. Те оправят всичко.
И да, и не, защото някои учители ти мислят злото.


Какво би променил в училище?
Тоалетните!!!
По-хубав физкултурен салон и тоалетни.
Отвратителна мръсотия е понякога.
Да има по-малко домашни и по-малко изпити.
Да има по-големи междучасия.
Бих премахнала някои предмети, например музиката.
Бих променил всичко.
Да имаме повече свободно време.
Щях да променя смените – да има само една от 9.00 до 15.00 ч плюс един час обедна почивка.
Чистотата и поведението на някои от учениците.
Учителите.
Бих променила тежките чанти например.
Ако имаме униформи – да са сладки.
Ще променя учителите, програмата, спортните съоръжения и външни асансьори до всяка стая.
Бих го бутнал!!! С трактора през него!!!
Всичко бих сложил – експлозиви и гранати, ще пострелям с базуки и гранатомети, докато не се разруши.
Да не гонят от час.
Щях да променя строгото отношение.
Запълване на дупката в ъгъла на училището.
Бих променил нещата в лавката.
Бих променила правилата относно това да не се говори в час.
Бих искал да има по-малко ученици. Нали не е редно да идват деца от Равно поле?
Да има електронни учебници.
Вместо ние да ходим, би било добре учителите да се разменят по класните стаи.
Бих направила басейн и бих включила час по готварство.
Учебниците да са написани по по-достъпен начин.
Програмата и метода.
По-добри игрища.
Видът на изпитване и наказателните тестове.
Класните стаи да са с повече растения и да бъдат в зелени и сини плочки.
Бих добавила опции при езиците – азиатски например.
Бих сложил система за презентация във всяка стая.
Бих искал учителите да се държат еднакво с учениците си.
Бих възстановил всички баскетболни кошове.
Бих оправила стола, за да може да се яде като в американско училище.
Напрежението, което е причина за постоянната агресия.
Бих променила скучния учебен процес.
Бих го направила по-интересно и по-цветно.
По-големи ваканции да има. И уют.


Кой е любимият ти учител? Защо?
Всички, защото няма лоши учители, а ученици.
Госпожата по български - преподава разбираемо и си върши работата съвестно.
Нямам любим учител, всичките са задръстени.
Господинът по физическо и господинът по трудово – защото не се учи при тях.
По биология е голям пич госпожата.
По физическо – не е строг и ни забавлява.
По български – защото обяснява подробно материала.
По музика – има богата обща култура.
По български е мила.
По математика, защото пише шестици.
Класната - държи се добре с нас.
По БЕЛ (български език и литература - бел. ред. ) госпожата е върхът!
По физическо, защото позволява всичко, което всеки от нас може да поиска.
Най-добре са тези, които разказват интересно и се държат човешки.
В часа на N играем игри и не преподава скучни неща.
С госпожата по английски можеш да се държиш като приятел и тя винаги е насреща.
Д. преподава интересно и обича учениците си.


Има ли учител, когото не харесваш? Защо?
Госпожата по география вика и се кара твърде много.
По трудово е гаден, пише 2.
По музика е много строга и вика много.
Според мен учителите винаги са прави и не мога да критикувам никого.
Учителите са изморени и учебният материал се преподава неточно, неясно и ядосано.
По география – ако може да е по-добра. Ако не се промени, да се маха.
Имаме една дърта сприхава бабка.
Всички даскали, които крещят и обиждат.
Гадно се държат.
По руски, защото говори неразбираемо, нетърпелива е и непрекъснато прекъсва учениците, а пък е по-глупава от нас.
Не обясняват материала и не ми е ясен.
Господинът по трудово понякога ни удря силно.
По математика не обяснява както трябва и е скучна, и е лоша.
Не харесвам няколко учители, защото техните предмети са скучни.
Не харесвам госпожата по немски, защото се отвращава от мен.
Не харесвам учители, които не обясняват добре.
По руски, защото нямаме възможност да задаваме въпроси.
Заместник-директорката е много строга и ни плаши.
Г-жа Х е критичен случай. Тя си говори сама и трябва да я уволнят.
В часовете е пълна лудница.

Ключови думи към статията:

Коментари (18)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на tucker case
    tucker case
    Рейтинг: 1268 Весело

    е...? кво сте се разтревожили... ногу са си нормални дяцата... и преди 20-ина години отговорите биха били подобни..

    Now what's a few miles between the beauty and the beast...
  2. 2 Профил на charlyb
    charlyb
    Рейтинг: 909 Неутрално

    Приятно изненадан съм от смислените отговори на децата.

    Протестите ще стимулират управляващите да започнат реформи – протестират нереформираните, онези които смучат от държавата!
  3. 3
    ****

    Този коментар беше изтрит в 17:40 на 09/03/2011 от неговия автор.

  4. 4 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 2772 Неутрално

    Имам внуци във втори клас и вчера ми показаха учебника си по Родинознание, където бише буквално следното :

    "" ЧАРДАК е ТУРСКАТА дума за балкон ""

    Искам да попитам съставителите на този учебник как са се наричали четрите етажа ЧАРДАЦИ в Рилския манастир , че и в Бачковския , че и в Троянския , че и в ДЕСЕТКИ други манастири построени мнооого преди да се появят Османлиите на Балканския полуостров в ЕВРОПА ! ! !

    Чардак и балкон имат прилики , но са различни . Чардака е типична БЪЛГАРСКА АРХИТЕКТУРА , докато БАЛКОНА (не българска дума) идва като наименование в края на 19 и началото на 20 век , когато по градовете започват да се строят домове по западен тип архитектура.

    И само тази грешка и недомислица да е

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  5. 5 Профил на 3аНиЗа
    3аНиЗа
    Рейтинг: 2104 Разстроено

    "Ходя на училище, за да уча, но не мисля, че системата е добра." Има и УМНИ деца, но повечето май искат "...за да може да се яде като в американско училище." Натрапват се МОДЕЛИ, които не са адаптивни към БГ възпитанието или нарочно променяме възпитанието?!?

    Коментиране на анализираното, вече...
  6. 6 Профил на Кирил Кирилов
    Кирил Кирилов
    Рейтинг: 1303 Неутрално

    Като чета отговорите на учениците вече съм сигурен, в България проблема с образованието не в учениците.

    Кирил Кирилов
  7. 7 Профил на gwendolin
    gwendolin
    Рейтинг: 684 Неутрално

    Аз също съм приятно изненадан от написаното от децата.
    А какво си мислете за този отговор?
    "Най-добре са тези, които разказват интересно и се държат човешки."
    Значи има и такива, които не са интересни, и не се държат човешки!

  8. 8 Профил на Milva
    Milva
    Рейтинг: 938 Неутрално

    Нацъкайте ми минуси, но много от отговорите са чисто популистки най-вече на първия въпрос. Трудно е са се довериш, че анонимната анкета ще остане анонимна.

    I don't want to believe. I want to know.
  9. 9 Профил на msp
    msp
    Рейтинг: 458 Неутрално

    До коментар [#4] от "Чардо":

    Чардак си е турска дума, и няма никакво значение, че някои си мислят, че това е архитектурен терми. И той не е български, а балкански, навсякъде по полуострова се използва това название, плюс Кипър, Сирия и Ливан.

  10. 10
    ****

    Този коментар беше изтрит в 14:59 на 10/03/2011 от неговия автор.

  11. 11 Профил на Албена Тодорова
    Албена Тодорова
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    А коригирани ли са правописът и пунктуацията или първоначално са така перфектно изгладени? Или са подбрани само отговори без грешки? Или под "без редакция" се разбира и "без корекция"?
    Това ще каже доста за самите учители и за училището.

  12. 12 Профил на concept
    concept
    Рейтинг: 740 Весело

    ако трябва да съм честен, очаквах идиотски отговори

    дори, ако трябва да ги защитя, при нас отговорите бяха по шантави, може би заради повечето бунтарство преди

  13. 13 Профил на Кирил Кирилов
    Кирил Кирилов
    Рейтинг: 1303 Неутрално

    До коментар [#8] от "Milva":

    Не си права. Ако не можеш да се довериш на анонимна анкета ето нещо което не е анонимно.

    Конкурс за есе на тема "Изгонете скуката от училище"
    http://www.silenstart.bg/winners_book/

    Кирил Кирилов
  14. 14 Профил на Andon Staykov
    Andon Staykov
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Отговорите са Ок, ама се опасявам, че това са топ100.
    Странно грамотни ми се струвта - запетаи и т.н.

  15. 15 Профил на Petak
    Petak
    Рейтинг: 571 Неутрално

    Правописните грешки със сигурност са коригирани. Ако искате да добиете представа как пишат децата, влезте в някой форум (не този на Дневник, очевидно). Освен това въпросното училище явно е от по-добрите, щом има училищно настоятелство, на което му пука достатъчно, че да си прави труда да организира анкети.

    Ако такава анкета бъде проведена в някое средностатистическо училище, ще ви се изправят косите. Ще видите едни груби, агресивни, прости, необразовани , нечистоплътни и безпътни деца - точно каквито са и родителите им. Никога няма да допусна някоя от дъщерите ми да учи в "средностатистическо училище", каквото и да ми струва това.

  16. 16 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 2772 Неутрално

    До коментар [#9] от "msp":

    Явно не си наясно от коя част на Азия тръгват ОСМАНЛИИТЕ , кои части на Мала Азия завземат , като предмостие , преди да поемат към Балканския полуостров.

    Би ли ми обяснил тогава УНГАРСКАТА дума ЧАРДА , след като унгарците не са били под турско .

    А имай предвид и следното : за 5 века съвместно живеене има доста турцизми в българския , НО има и обратния резултат -=- българизми в турския.

    А на края не е лошо да вземеш и да погледнеш все пак от къде тръгват прабългарите , от коя част на света .

    А нашите ХРИСТИЯНСКИ манастири с типичната си архитектура съществуват ВЕКОВЕ преди да дойдат османлиите.

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  17. 17 Профил на riki
    riki
    Рейтинг: 120 Неутрално

    Това училище вероятно е над средното ниво,струва ми се твърде розово ,за да се приеме като представителна извадка за образователната система в България.Но пък и "Капитал" не твърди,че тази анкета води до изводи за образованието изобщо.
    Според един виц майка буди сина за училище,а той й отговаря,че не иска да ходи в училище,защото всички го мразят-и ученици,и учители."Кажи ми поне една причина да отида!"-казва синът.А майката:"Все пак,директор на училището си".Мисля,че нито една от страните в училището родно не е доволна от случващото се там-нито родители,нито децата,нито директорите,нитоучителите.

  18. 18 Профил на kait
    kait
    Рейтинг: 8 Неутрално

    И децата ни се лутат като нас... Двуполюсно, триполюсно, безпътно..





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK