Редакционен: Походът срещу малкия и средния бизнес продължава

Малкият и средният бизнес се очертават като основна жертва на икономическата политика на ГЕРБ, доколкото не минава и седмица без някой бранш да не надигне глас с притеснения в тази посока.


В една от ярките илюстрации се превърна едногодишната епопея с опитите на управляващите да прокарат каквито и да било промени, но да оставят на пазара на пътническите превози само няколко големи играча.


Миналата година лансираните прозрачно лобистки промени в закона за превозите все пак не издържаха продължителната позиционна война между управляващото мнозинство и организацията на заплашените от закриване десетки фирми. Но катастрофата на магистрала "Тракия" преди дни, при която загинаха осем души, послужи за старт на нов поход - не за очакваното затягане на контрола върху безопасността на превозните средства, а отново за пресяване на пазара.




Вътрешният министър Цветанов, който в четвъртък беше основен говорител на кръгла маса за набелязване на мерки за подобряване на безопасността на превозите, предложи като изходна позиция за тях невероятното твърдение, че сега "всяко физическо лице може да си купи автобус и да започне да вози пътници".


И още - че "няма как да гарантираме необходимия технически контрол и да се спазват изискванията на контрола за всяко превозно средство" при 3000 превозвача. Следователно превозваческите компании ще се прелицензират, което в контекста на недоволството от броя им означава, че ще сведат до "колкото трябва".


Разбира се, на министъра не му е бил зададен простичкият въпрос: броят на автобусите ли му пречи да гарантира необходимия технически контрол или броят на превозвачите. Защото, ако за извършването на тази дейност в страната пазарът изисква Х превозни средства, на него би трябвало да му е все едно те собственост на 30 или 3000 фирми са. Защото - елементарно Уотсън! - автобусите, а не собствениците им подлежат на контрол за техническа безопасност.


Изпълнителната власт дори не крие, че не желае да изпълнява функциите си да упражнява контрол, но не желае да спести и парите на данъкоплатците за издръжката на гвардията в ДАИ и КАТ.


В добавка - докато премиерът повтаря пред камерите дежурния лозунг "Тези пътища, които строим, дават възможност да пътувате, да идват инвеститори, да идват туристи", мнозинството на ГЕРБ в парламента прие промени в условията за кредита от Световната банка за пътища, с които планираните 450 км шосета бяха намалени на 300 км, а парите за консултантски услуги бяха увеличени четири пъти.


Рубриката “Анализи” представя различни гледни точки, не е задължително изразените мнения да съвпадат с редакционната позиция на “Дневник”.

Ключови думи към статията:

Коментари (64)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на wreck
    wreck
    Рейтинг: 1028 Неутрално

    Поклон пред Цветан Генчев Цветанов - физическото лице, мислителят и консултантът.

    You should never underestimate the predictability of stupidity .
  2. 2 Профил на Demokrat
    Demokrat
    Рейтинг: 822 Неутрално


    Група за
    Екстремно
    Разсипване на
    България
    "прие промени в условията за кредита от Световната банка за пътища, с които планираните 450 км шосета бяха намалени на 300 км, а парите за консултантски услуги бяха увеличени четири пъти."

    Само платени и/или умствено увредени лица могат да пишат в подкрепа на БКП и нейните производни Атака/ДпС/ГЕРБ. Ще дойде ден и... всекиму според заслугите!
  3. 3 Профил на Танас
    Танас
    Рейтинг: 1291 Весело

    Редакционен: Походът срещу малкия и средния бизнес продължава
    =======================================

    А дивите зайци ще ги броим наесен

    Цацарoff - Оставка ! >:-)
  4. 4 Профил на ЗаНиЗа
    ЗаНиЗа
    Рейтинг: 2833 Разстроено

    "...основна жертва на икономическата политика на ГЕРБ..." - май не са само малкият и средният БИЗНЕС!?! Когато "целите" се сменят според конюнктурата, тогава и жертвите са повече. А дали се спазват правилата? Това за диктуващите "икономическата" полиТИКА няма никакво значение...

    Направи съд от глината, празнината вътре в него го прави полезен.
  5. 5 Профил на ПАСТОРА
    ПАСТОРА
    Рейтинг: 968 Неутрално

    Тотален контрол върху всяка една дейност с правилните хора със съответната отчетност на когото трябва. Който не е с нас не е просто против нас, той просто не съществува. Естествено по-лесно е да контролираш 5 вместо 500. Следователно ще ги сведем до 5, които ще си платят за да останат и ще продължават да си плащат, защото има конкуренция и може да ги сменим с други които са съгласни да плащат - година 1991 (бой и рекет)
    Навремето имаше един лаф - "Днешата милиция не бие, но виж ми следите от вчерашната"
    Днешната власт не краде. Тя се научи да консултира като Доган.
    Лъчо Мозъка като депутат е получил по-малко пари отколкото от консултации за година. Този човек къде му е основното работно място - в парламента или в офисите за консултация. Неговата сума все пак е дребна работа. Оня ден правителството реши да похарчи европейски пари за акъл, защото за 2 години не могат да разберат какво става в МВР, НЗОК и НОИ. Предлижи и 1% от проектната стойност на АЕЦ"Белене" за да бъде оценката положителна. Сега малко от заема на Световнатра банка - Дянков ще ги прехвърли от пусто в празно и те ще изчезнат безкрайно.
    Днешната власт не краде, но виж следите от вчерашната!
    Сори! Следи няма!

  6. 6 Профил на panta60
    panta60
    Рейтинг: 418 Неутрално

    Някой събрал два струга в насипно състояние и си мисли че е среден бизнес,същото е и със автобусите.Много станаха чорбаджиите .Някой хванал 20 женички държи ги на минимална,и на всичкото отгоре не им плаща няколко месеца,кара джип за 250 хилки .Вече ми се повръща от думата бизнесмен.

  7. 7 Профил на Боно Нончев
    Боно Нончев
    Рейтинг: 616 Любопитно

    До коментар [#6] от "panta60":

    Кой ги държи бе, да не е сложил ключалка на вратата да не могат да си излязат? Ми не един, пет мерцедеса да си купи, след като дава поминък на тези 20 души. А те да си преценяват могат ли да живеят с такава заплата.

  8. 8 Профил на Сбогом, тъпаци от "Дневник"!
    Сбогом, тъпаци от "Дневник"!
    Рейтинг: 778 Неутрално

    "Походът срещу малкия и средния бизнес продължава".

    В това твърдение може би има истина, но изобщо не е вярно тъкмо за тази област, която е дадена като пример.

    Вие да сте чували, че Германия има най-добрите железници? Сигурно сте чували.

    А да сте чували, че в Германия има ЗАКОН ОТ 1931 г., който гласи, че ТАМ, КЪДЕТО ИМА ЖЕЛЕЗНИЦА, НЯМА АВТОБУСИ!

    И сега разбирате ли защо Германия има железница?

  9. 9 Профил на panta60
    panta60
    Рейтинг: 418 Неутрално

    И друг път съм го казвал пи пи,София не е България.

  10. 10 Профил на panta60
    panta60
    Рейтинг: 418 Неутрално

    Понеже стана дума за германия ,в Хамбург транспорта е общински .Ако на спирката пише че автобуса пристига в 12 и 5 на спирката до 12 и 3 минути няма никой .Ако пристигне автобуса по рано чака да стане 12 и 5 .Без майтап.

  11. 11 Профил на alexsilver
    alexsilver
    Рейтинг: 1098 Любопитно

    "...И още - че "няма как да гарантираме необходимия технически контрол и да се спазват изискванията на контрола за всяко превозно средство" при 3000 превозвача..."

    Малееей, ами над 1 милион лични автомобила как се контролират ве? Айде бързо да се намалят до 100000, за да е по-лесно! И всичките да са до 3 години! За безопасност.

  12. 12 Профил на Крез
    Крез
    Рейтинг: 719 Весело

    До коментар [#9] от "panta60":


    До коментар [#9] от "panta60":
    Не бой се ,както ни е подкарал ББ скоро ще се изнесеме повечето
    от БГ и тогава пролетарята ще заживее охолно и щастливо.
    Е ще останат Лукойл,ЕРП,мобилните,топлоикациите ,ВиК,
    и други едри риби те ще ви осигурят работни места за по
    2-3000 на месец.Нема страшно мачкай Бойко.
    Само един проблем виждам ,като останат само монополите,чиновниците и циганите ,кой ще внася данъци и кой ще произвежда стоки и услуги? Е тогава ще му мислите
    то и без това мисленето не ви е силна страна!

  13. 13 Профил на Окото
    Окото
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    До коментар [#6] от "panta60":

    Боже, колко неграмотно! Като си нямаш понятие от икономика, от предприемачество, от къртовски труд, от създаване на оцеляващ бизнес, от плащане на заплати, от плащане на осигуровки, от плащане на данъци, от данъчни проверки, от сблъсъци с администрацията - просто замълчи и не пиши повече! Като ти се повръща от думата "бизнес", живей някъде, където няма бизнес, по твой избор! Когато почнеш да осигуряваш 20-30-50 работни места за хора, които искат да работят заедно с теб, тогава се обаждай! Иначе си трай за благото на всички, които имат желание да дърпат каруцата напред!

    Част от диаметъра на кръга "Капитал"
  14. 14 Профил на woland
    woland
    Рейтинг: 932 Неутрално

    С всяко свое действие правителството на ГЕРБ показва, че ни управляват гангстери.

  15. 15 Профил на мОДИ ти си........ши....к
    мОДИ ти си........ши....к
    Рейтинг: 449 Неутрално

    Вместо армията на ДАЙ да рекетира на пътя да проверяват директно във фирмите,тия прословути тахошайби по техния закон се съхраняват 3 години а чужденците на границата
    На пътя само кантарите да останат и КАТ са достатъчно

  16. 16 Профил на Lord
    Lord
    Рейтинг: 627 Неутрално

    До коментар [#11] от "aldy":

    Ами не се контролират, това е истината. И на теб ако ти е приятно навсякъде по тротоарите да са нацвъкани някакви 20-годишни бараки и пред всеки блок да е пълно с бракми, щото нашенецът е пич и не е куул да се вози с градски транспорт - на мен това изобщо не ми харесва. Много бих се радвал колите в България да са сто хиляди и да са на по три години максимум. Ама за съжаление не е така.

    Живеем си в лудницата, дето всеки трябва задължително да има кола и да ходи до кръчмата и кафето с Голфа - и да не плаща данъци и застраховки, щото не е балък, все пак, нали?

    Същото е положението и с малкия и средния бизнес. Много е лесно за всичко да се обвиняват големите фирми и всеки опит да се вкара някакъв ред в лудницата, а истината е че голяма част от т.н. бизнесмени скатават всякакви приходи, не плащат никакви данъци и осигуровки и са отворили хей такава уста да получават пари от държавата. Има ги и доста нормални бизнесмени, но Андрешковците и тарикатите на дребно са много повече.

  17. 17 Профил на truth
    truth
    Рейтинг: 470 Неутрално

    Малкият и среден бизнес трябва да бъдат гръбнакът на нашата икономика.Това е на теория. Но на практика се получава различно. Много от т.нар."бизнесмени" са алчни парвенюта, които нямат никакво уважение нито към работниците си, нито към клиентите си. Главната им цел са покриване на данъци и кражба на ДДС. Начинът им на живот не отговаря на размера на печалбата им, затова те се стремят да намалят колкото се може повече разходите за работни заплати. Жалка карикатура на средна класа! Разбира се има и изключения, но те не са много.Такива са резултатите от първоначалното натрупване на капитала в България.

  18. 18 Профил на roromir
    roromir
    Рейтинг: 12 Неутрално

    До коментар [#16] от "Lord":

    готин, скоро беше обявена една евростатистика и познай коя беше държавата в евросъюза с най-ниска заплата?

    Та, нямам нищо против всеки с 3 годишна кола, ама когато една средно евтина кола струва колкото една четвърт от годишната заплата на един стредностатистически българин, тогава можем да си говорим за всичките ти "мечти"

    Обявената средна заплата беше 2.2 хил евро, това годишна, в Германия сигурно средната месечна е по-голяма.

    Айде, драги ми Лорд, радвай се на голямата си заплата и си карай тригодишната кола, ама ако имаш баба, ходи я питай как си плаща тока зимата с 100-200 лв пенсия и какво яде.

  19. 19 Профил на Lord
    Lord
    Рейтинг: 627 Неутрално

    До коментар [#18] от "roromir":

    Готин, имам си добра заплата и си карам хубава кола. И такива като тебе, дето само врънкат колко им е зле тука им пожелавам да ходят където си искат и най-добре да не се връщат. И за баба ми има пари. Ти му мисли за твоята, не давай акъл на останалите.

    Още нещо. Миналата седмица бях в Париж и една вечеря в съвсем обикновено кафе на улицата ми струваше 50 евро - за един стек и 2-3 чаши бира. Да те открехна ли колко ще струва това в подобно заведение в София? 30 лева максимум. Та това заплатите колко са различни в България ясно, ама защо не пишем за цените? Сравни колко струва десетина минути обиколка с такси в София и кажи колко ще ти струва в Берлин.

  20. 20 Профил на чобанмахала
    чобанмахала
    Рейтинг: 682 Неутрално

    То не е поход срещу дребния и среден бизнес ,ами е направо наказателна експедия в последните две години. Опитаха се да прокарат лобистки промени в закона за автомобилния транпорт- не успяха. След последната катастрофа - пак почнаха. Това ,че виновни за кетастрохата са АПИ,Напи ,Трайчо и Рапоня,не ги стряска . Нямало дупка.На снимките ясно се вижда откъде почва следата ,ама не - ще цакаме малките фирми. И тук разните му разбирачи скочили срещу "бизнесмените". Абе ,аланкоолу, например новите касови апарати ще ги плати сега бизнеса,ама до година парите ще са излезли от вашия и нашия джоб - и ще са насочени към определи джобове - които не са държавата ,а на пет фирми ,продаващи касовите апарати и мобилните оператори. Само от операцията с касовите апарати в джоба им ще влязат минимум 135 млн лева,а всеки месец мобилните оператори ще прибират заради мутрите пискливеца и рапоня по милион и половина минимум. Вместо за тия пари хората да си купят стоки за потребление ,те ще са само елемент от поскъпването на стоките.

  21. 21 Профил на sandman
    sandman
    Рейтинг: 976 Весело

    До коментар [#19] от "Lord":

    Така де и около кафенето в Париж всичките коли под три годишни,нали?

    You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.
  22. 22 Профил на Lord
    Lord
    Рейтинг: 627 Неутрално

    До коментар [#21] от "sandman":

    Не бе, братле. Има и там стари коли, има и просяци. Всичко си имат. Но нали каквото и да кажеш за Европа, някой се намира да обяснява колко били заплатите тук и колко били в Европа, та затова се ядосах и исках да покажа, че и цените са доста различни.

    Това, че заплатите тук са нереално ниски е ясно на всички. Но това, че държавата отдавна не е причината за това нещо народа не иска да го вдене. В държавния сектор работят към 20% от всички заети. Истината е, че какви ще са заплатите в България го определя частния бизнес в момента. Поне на цифри, над 95% от всички фирми са малки и средни, а работещите там са 60-70% от всички заети, ако не ме лъже паметта.

    В любимата на всички Германия, не може който си иска да предава старо желязо където си иска и не може всеки да си купи някаква стогодишна барака и да се прави на превозвач. Но тука може и всеки опит това да се прекрати приключва с някакви идиоти дето подскачат по площадите и след това правителството клеква. Е това не го разбирам...

  23. 23 Профил на alexsilver
    alexsilver
    Рейтинг: 1098 Любопитно

    [quote#22:"Lord"]В държавния сектор работят към 20% от всички заети. Истината е, че какви ще са заплатите в България го определя частния бизнес в момента.[/quote]

    А сега кажи като как, аджеба, частниците определят заплатите в държавната администрация? С рекет, с бой, с протести?
    Пречи ли нещо държавните служители да получават европейски заплати и ако "да", какво е то? То е ясно, че другите кучета ги яли...

  24. 24 Профил на Lord
    Lord
    Рейтинг: 627 Неутрално

    До коментар [#23] от "aldy":

    Досега не ми се беше случвало да имам 4 коментара за една статия и мисля този да е последен.

    Частниците не определят заплатите в държавната администрация. Не знам откъде ти дойде на ума такава глупост. Но 80% от работещите у нас не са в държавната администрация. Ако там чорбаджиите се сетят да карат по-малко Мерцедеси и да плащат по-високи заплати, може и да се пооправят нещата. А иначе - всичките кучета ги яли, не само държавните служители.

  25. 25 Профил на sandman
    sandman
    Рейтинг: 976 Неутрално

    До коментар [#22] от "Lord":

    Накратко каквато ни "държавата",такъв ни и бизнеса.Държавата ни не създава условия за честен бизнес.Прекалено тромава и "съветска" администрация.Трябва да има реална конкуренция,а не лобизъм и чадъри над наши хора.Ако си болен и имаш температура,пиенето на хапове за сваляне на температура няма да помогне.Тук не се лекува причината.

    "Изпълнителната власт дори не крие, че не желае да изпълнява функциите си да упражнява контрол, но не желае да спести и парите на данъкоплатците за издръжката на гвардията в ДАИ и КАТ."
    Коментара е излишен!

    You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.
  26. 26 Профил на ПАСТОРА
    ПАСТОРА
    Рейтинг: 968 Неутрално

    До коментар [#22] от "Lord":

    Приятелю! Хубаво е човек да отиде да види да сравни, защото иначе ще се изказва неподготвен. добре е обаче да не сравняваме само повърхността, защото не могат да се видят подводните течения.
    Добър пример даваш с цената на услугата за едно такси в Германия и България.
    Ако направим обаче едно сравнение на разходите на германеца и на българина за една и съща услуга, ще видим, че те се различават основно в частта им за труд и свързаните плащания. Цената на авомобила е същата (амортизационните отчисления), цената на ГСМ и резервни части. Упражняват дейността в много по-добри условия (пътища без дупки-запазване на автомобила).
    Сега! При почти развни разходи и със значително по-ниска цена на услугата боже ли нашият предприемач да се сравнява с германския по получени пари'. Но по-малките "допълнителни " приходи се обларат с не по-малка данъчно-осигуррителна тежест от германската.
    Не е възможно нашият превозвач да осигури същото качество като германския. Затова купува изведен от употреба автомобил от Германия и се мъчи да гради бизнес в условията които има.
    Задължение на държавата е да осигури по-добри условия за бизнес, а не да се стреми да регулира бизнеса. В цяла европа бизнеса се саморегулира чрез браншови и съсловни организации.
    За съжаление всеки парламент през своя мандат се занимава с изборния закон, но досега не е приет закона за браншовите и съсловни организации. Така, че държавата не сие изпълнила задълженията за да иска.
    На държавна хранилка в България са не 20%, а 26,3% - най високия в ЕС при среден 13-14%. Първенци са словенците с 9,8%, следвани от германците с 10,2%. (къде са те - къде сме ние). На всичкото отгоре държавните служители не плащат осигуровки.
    Няма такава система където осигуряващия се на ниска заплата да осигури ранна висока пенсия на неосигуряващия се. Това не е логично и обезателно ще се срине. Добре е че можеш да подсигуриш своята майка, но да помислим и за майките на другите които са дали своя дан и са в постоянна несигурност.

  27. 27 Профил на sandman
    sandman
    Рейтинг: 976 Неутрално

    До коментар [#26] от "ПАСТОРА":

    ++++....

    You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.
  28. 28 Профил на shumkar
    shumkar
    Рейтинг: 624 Неутрално

    До [#6]
    Глупак! Колко са тия фирмаджии, дето карали джипове за 250 000 хилки? Приятелят ти Боко да не го возят в Дачия?
    Иди да работиш тогава в държавно предприятие!

  29. 29 Профил на errata
    errata
    Рейтинг: 920 Неутрално

    Елемнтарен факт е, че 30 компании могат да бъдат контролирани много по-лено от 3000.

    Разбира се, който иска да се вози на самоходни катафалки, винаги може да отиде да протестира пред МВР-то.

    "Да, България"
  30. 30 Профил на bgkurshum
    bgkurshum
    Рейтинг: 587 Неутрално

    До коментар [#1] от "wreck":

    Какъв поклон? Шут в задника на тоя цървул. И ритници за цялата им мутренска банда.

    На 11.07. да изринем сикаджията и мутренската му шайка! Този път завинаги!
  31. 31 Профил на МУНЧО
    МУНЧО
    Рейтинг: 264 Неутрално

    А големият биснес има 16% ръст на приходите!
    Целта е постигната, с шут или с поклон!

  32. 32 Профил на demonoid - чао тирани!
    demonoid - чао тирани!
    Рейтинг: 675 Любопитно

    Не съм любител на конспирациите, но не може да не направи впечатление в какъв удобен момент дойде въпросната катастрофа на "Тракия". Дали разрязаната гума е случайност? Прекалено удобна случайност.

    http://whynot-reflect.blogspot.com/
  33. 33 Профил на errata
    errata
    Рейтинг: 920 Неутрално

    "...Защото - елементарно Уотсън! - автобусите, а не собствениците им подлежат на контрол за техническа безопасност..."

    В България е без значение кой или какво подлежи на контрол, а кой обърсва пешкира най-накрая. Е ли това някакъв двайсет и нещо годишен, турчин бушон на малка, никому неизвестна транспортна фирма или мениджъра на голяма компания, който дори и да си плати рушвета на съда, пак ще бъде сочен с пръст докато е жив и избягван като чумав.
    Вие си преценете сами.

    "Да, България"
  34. 34 Профил на wreck
    wreck
    Рейтинг: 1028 Неутрално

    До коментар [#30] от "bgkurshum":

    Защо така грубо? Крак от стол, увит във вестник върши същата работа.

    You should never underestimate the predictability of stupidity .
  35. 35 Профил на Кирил Кирилов
    Кирил Кирилов
    Рейтинг: 1190 Неутрално

    "Докато премиерът повтаря пред камерите дежурния лозунг "Тези пътища, които строим, дават възможност да пътувате, да идват инвеститори, да идват туристи", мнозинството на ГЕРБ в парламента прие промени в условията за кредита от Световната банка за пътища, с които планираните 450 км шосета бяха намалени на 300 км, а парите за консултантски услуги бяха увеличени четири пъти."

    Да се осигурят огромните хонорари за "консултантите", първа мисъл е за ГЕРБ.

    Кирил Кирилов
  36. 36 Профил на Крез
    Крез
    Рейтинг: 719 Весело

    Такааа, значи всички са съгласни ,че в белите държави стоките и услугите са доста по скъпи от същите в БГ, като при някой от тях
    разликата не е в % а в пъти.На някой да му светва червената
    лампичка? Ми то излиза ,че при подобни разходи за правене на бизнес като цени на машини ,оборудване ,матеряли,горива,аиде
    ел енергията също вече е почти изравнена /за фирми е от край време по-скъпа отколкото за битови абонати/ и комуникации
    европейските бизнесмени продават стоки и услуги на доста по-високи цени от бизнеса в БГ.Ха сега сложете и неколкократно по -големите обеми продажби там и кажете кой е по-алчен
    наште или техните бизнесмени.
    Отговора ще ви го подскажа.Еднакво алчни са.Просто там
    хората си залагат разходите ,праскат си реално амортизацията
    калкулират високи заплати ,калкулират си и данъците и си слагат някаква нормална печалба .Това в БГ просто не може да се получи поради неплатежоспособноста на по-голямата част от населението ,просто бизнесмен с нормални цени би изфръкнал от пазара за месец.
    Даже и да реши някой да дигне заплати и съответно цени ,дори да е голямата част от малкия бизнес ,няма да се получи.
    В БГ има над 2,5 мил пенсионери които реално не потребяват
    има и огромен брой държавни чиновници със заплати 300 до 500 Е сложете и близо 700 000 цигани и какво стана?Кой ще купи тези" скъпи" стоки и услуги.Та се получава един омагьосан кръг които трябва да се разчупи от държавата
    която да подобри бизнессредата за да дойдат инвеститори и то сериозни ,за да се развива и расте бизнеса а от там и заплатите .Ако не може да го направи за какво ни е такава държава ,за чии я издържаме с данаците си.Така ,че каквито и глупости да си пишеме тука истината е една ,"рибата се вмирисва откъм главата"
    Така ,че мислете като гласувате ,не после все бизнеса да ви е виновен.

  37. 37 Профил на Athanatos
    Athanatos
    Рейтинг: 1349 Неутрално

    [quote#19:"Lord"]. Та това заплатите колко са различни в България ясно, ама защо не пишем за цените?[/quote]

    Отворко, и ние сме ходили "по Европата"... ти може и да си ял стек за 50 евро (имал си бол пари - дал си), но аз пък съм влизал в магазините им и знам, че по-голямата част от стоките за първа необходимост са по-евтини или еднакви с цените у нас.
    Живял съм известно време в Лондон, и повярвай, цените в супера си бяха същите като у нас. Ама абсолютно същите.
    Айде стига с това, че цените били различни...
    Цените на дрехите за обикновени хора (в смисъл не Армани и подобни) са по-ниски от тези в България. На мен лично ми е по-изгодно да си напазаря дрехи в Лондон, вкл. и самолетния билет с нискобюджетна компания, отколкото да си накупя същите дрехи в България.
    Ама ти ги разбираш повече...щом ходиш по ресторанти в Париж...ние селяните нищо не знаем...

    Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .
  38. 38 Профил на errata
    errata
    Рейтинг: 920 Неутрално

    До коментар [#37] от "Athanatos":

    Вярно в супермаркетите цените са горе долу същите като в Бълагрия, но голямата разлика е (или поне беше) в цената на услугите.
    Колко плащаш за една бърза пострижка в Лондон и колко в България (говорим за най-обикновени салони).
    Колко за едно кафе?
    Разликата би трябвало все още да е в пъти.

    "Да, България"
  39. 39 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 2694 Гневно

    Ей, няма такива нагли като ГЕРБ. Не разбраха, че функцията на държавата не е да определя кой ще извършва превози и кой не, а да създава правила и да следи да се спазват. Във всички сфери ще останат само техни фирми. На тях всъщност това им е целта. Чудя се простия български народ кога ще го проумее. Дано го удари нещо по главата до септември.

    Любовта ще спаси света!!!
  40. 40 Профил на kodjauzun
    kodjauzun
    Рейтинг: 418 Неутрално

    Държавната регулация е вредно нещо, ама аре да допуснем за момент, че така трябва, необходима е.
    Оттам нататък, чиновник проверява, наказва. Ако за всички е еднакво - ОК. Но нашите контролни органи, във всяка една област, не само бизнеса, си чоплят носовете. Така наредбата/регулацията, не само не върши работа, а може да се прилага избирателно-наказателно. Един го накъсват от проверки и глоби, а друг е галеник.
    Що се разкараха ония чужденци със завода за майонеза(или нещо подобно беше) в Добрич? "При нас е като в аптека, но всеки ден проверки, Съседният мутрешки завод е кочина, но никой не го закача."
    И си взеха хуя под мишница, и си преместиха бизнеса в Румъния и Унгария, и ручаме сега вносни.

  41. 41 Профил на Reveal
    Reveal
    Рейтинг: 778 Неутрално

    Големия бизнес расте, а малкия и дребния се мачка вместо алкохола, хазарта и цигарите. Това е симптом за вероятна предстояща национализация.

    Та нали така ще стане по-лесно обира. Чудно е как големите имат комфорт като увеличават голямотата си благодарение на недалновидност.

    Но те всъщност тук са едни миниатюри с оглед размера на икономиката и може да им е обещано да станат висши партийни функционери водени от вярата в правотата на член първи.

    "Да се махаш от тази банка веднага миличка. Шефа й е параноик и измъчва момчето само защото чело някакви си книги и филми за обири" из Призрачния град
  42. 42 Профил на Athanatos
    Athanatos
    Рейтинг: 1349 Неутрално

    До коментар [#38] от "errata":

    Прав си, при повечето услуги има разлики, но и повечето услуги не са задължителни.
    За кафето може да поспорим - в Лондон масовата цена за кафе е 1.0-1.50 паунда, което е 2.3-4 лв. Тук масовата цена (в провинциален областен град, над София скоро нямам наблюдения) е 1-1.50 лв. Разликата е около 2-2.5 пъти. Но в същия този провинциален град средната заплата за месец е около 400 лв, което е около 180 паунда... пари, които в Лондон се изкарват максимум за 3 дни.
    Да, вярно е, че има услуги, които са много скъпи, в сравнение с нашите цени, но основните неща са на същите цени.
    За 6 зимни месеца в Лондон сметката за газ и ток общо беше 600 паунда. Това прави по 100 паунда на месец или около 230 лв. В целия апартамент беше топло. Тук, при условие че отоплявам само 2 стаи, сметката ми е малко по-ниска, около 180-200 лв месечно.
    Факт е, че животът там е много по-различен и за нещата, за които в България хората се притесняват много, и им отнемат 90% от доходите - сметки, храна и дрехи - там са нищожен дял от доходите и никой не се притеснява, че ще остане без ток или без хляб.
    Има ресторантчета - най-вече китайски - където може да се наядеш на корем срещу 5-6 паунда (12-14 лв). Ама наистина на корем. Има и такива, като този, в който Лорд е вечерял в Париж, където ти взимат 50 евро, но пък може и да си готвиш в къщи, нали... както правят 90% от българите в България.
    Нека не правим сравнения, щото голият ни задник лъсва още повече...

    П.П. И телефонните ни разговори са едни от най-скъпите в ЕС. Щото сме пичове!

    Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .
  43. 43 Профил на NK /имигрант в родната страна/
    NK /имигрант в родната страна/
    Рейтинг: 829 Разстроено

    [quote#41:"Reveal"]Това е симптом за вероятна предстояща национализация. [/quote]
    Ако въобще има какво да се национализира вече.

    Големите предприятия са си на близки до властта хора, а друго... не остана.

    Правителството ОЛИГАРСКИ призовава: "ПЛУВАЙ, БЪЛГАРИНО... НЕ Е РИБА!"
  44. 44 Профил на mandrah
    mandrah
    Рейтинг: 367 Неутрално

    Лорде ном.22 ок.
    Товагиши разберете капитълизъм е. Държавата може да я натискаме за пенсии и здравеопазване.
    Всичко останало е интерес подчинен на печалбата.

  45. 45 Профил на kirkor
    kirkor
    Рейтинг: 521 Неутрално

    Едно е да търсиш рушвет от 3 000 превозвача, друго е от 30, например! Няма да си играем на шикалки, я!

  46. 46 Профил на ju.li
    ju.li
    Рейтинг: 1582 Разстроено

    Тези дни слушах едни хора от БАН, които миналата година са си направили таблети за тяхни нужди и се помъчили да намерят някой който да им поръча 300 - 400 бройки за да могат да задвижат някакво производство... е разбира се, не се намерил такъв поръчител, но само месец по-късно една голяма група си поръча и плати почти толкова iPad-а....

  47. 47 Профил на СОРОСОИДЕН ИЛЮМИНАТ
    СОРОСОИДЕН ИЛЮМИНАТ
    Рейтинг: 880 Весело

    До коментар [#2] от "Demokrat":

    Не, вече щели да се наричат КЕРБ

    Консултанти за
    Експертно
    Рекетиране на
    Баламите

    Свободните хора избират, пробват, грешат, успяват и вървят напред. Робите си кютат и чакат някой да ги оправи.
  48. 48 Профил на МУНЧО
    МУНЧО
    Рейтинг: 264 Весело

    До коментар [#13] от "Okoto":Няма кой да ти признае, че дърпаш каруцата напред!
    Тук си чорбаджия и изедник, и храненик на държавата!
    И криеш данъци - това е!
    Не разчитаи на съчувствие, няма!


  49. 49 Профил на mapto
    mapto
    Рейтинг: 1242 Неутрално

    България - държава в името на монополите:
    http://mapto-on.blogspot.com/2011/06/blog-post_17.html

    Думите в един език са това, което е безкрайно и изисква най-много усърдие и постоянство. Затова направихме http://lexicum.net
  50. 50 Профил на mapto
    mapto
    Рейтинг: 1242 Неутрално

    До коментар [#6] от "panta60":

    А това, което описваш се казва предприемачество и е основният източник на добавена стойност във всяка развита страна. Нещо повече - за мен това е една от основните причини България да е много далеч от понятието "развита".

    Думите в един език са това, което е безкрайно и изисква най-много усърдие и постоянство. Затова направихме http://lexicum.net
  51. 51 Профил на mapto
    mapto
    Рейтинг: 1242 Неутрално

    До коментар [#29] от "errata":

    Елементарен факт е, че ако държавата не може да регулира пазара, по-добре държавата да се реформира, отколкото пазара да се монополизира.

    Думите в един език са това, което е безкрайно и изисква най-много усърдие и постоянство. Затова направихме http://lexicum.net
  52. 52 Профил на Kupo
    Kupo
    Рейтинг: 121 Неутрално

    ''Защото, ако за извършването на тази дейност в страната пазарът изисква Х превозни средства, на него би трябвало да му е все едно те собственост на 30 или 3000 фирми са. Защото - елементарно Уотсън! - автобусите, а не собствениците им подлежат на контрол за техническа безопасност.''

    Тези двете неща изобщо не са еднакви от икономическа гледна точка На никой не би трябвало да му е все едно

  53. 53 Профил на mapto
    mapto
    Рейтинг: 1242 Неутрално

    До коментар [#52] от "hubaveca":

    Да, всеки би предпочел да няма олигополен пазар... всеки ли, я пак да се върнем на новината...

    Думите в един език са това, което е безкрайно и изисква най-много усърдие и постоянство. Затова направихме http://lexicum.net
  54. 54 Профил на Трудно е да бъдеш бг
    Трудно е да бъдеш бг
    Рейтинг: 462 Весело

    До коментар [#7] от "pi314_":

    "До коментар [#6] от "panta60":

    Кой ги държи бе, да не е сложил ключалка на вратата да не могат да си излязат? Ми не един, пет мерцедеса да си купи, след като дава поминък на тези 20 души. А те да си преценяват могат ли да живеят с такава заплата."
    Ти в някакъв друг паралелен свят ли живееш?

  55. 55 Профил на st._luciffer
    st._luciffer
    Рейтинг: 162 Весело

    До коментар [#8] от "Красимир Кабакчиев":
    Кебапче,
    Тази дрънканица вече сме я чували !
    Хайде да закрием летищата, че има железница и по техните маршрути в Европа ...
    По-голяма простотия от тази философия не бях чувал !

    Студен душ за ГЕРБ-ономиката от Брюксел

    http://www.trud.bg/Gallery.asp?GalleryId=921582
    ║♫♫♫♫♫♫♫♫♫♫♫♫♫♫♫♫♫║

    Предизвестената смърт и фалита ... за България , беше ясна още през лятото на 2009 година, след като ГЕРБ спечели изборите !
    Няма как пожарникари, милиционери, физкултурници , както и цялата останала треторазрядна , икономически и властово незадоволена номенклатура на БКП да има визия за развитието на една държава, та била тя и България...

    РАЗОЧАРОВАНИЕТО ни от НЕКАДЪРНАТА ,корумпирана мръсната , смрадлива , крадлива , ненормална гнусна и неморална НЕОНОМЕНКЛАТУРНА партия ГЕРБ е тотално, защото след триглавата си въобразявахме, че по зле не може да стане !!

    А и от ГЕРБ обещаваха да свалят слънцето по-близо до земята, че да пестим и от отоплението ...
    Но ни натресоха онова БАНКЯНСКОТО " СЛЪНЦЕ " , дето и за дупка на селски кенеф не става ...

    Един селски тарикат и лъжец лъхащ на пот, ракия и свинска мас ....
    Фердинанд Сакскобурготски, посочил на наследника си ,че :
    "...Народът въобще не разбира от добродетели, той величае винаги долните хора, хайдуците, развратниците, престъпниците, лъжците, изнудвачите и на такива той поверява своята съдба.... "
    Какво по-голямо доказателство за точното улавяне на народопсихологията от страна на Фердинанд е управлението на ГЕРБ ? То е точно 100 % доказателство за правотата на думите на бившия монарх .
    Последните две години управляват именно долните хора, хайдуците, развратниците, престъпниците, лъжците, изнудвачите ...

    Но все си мисля, че до време ще е и плебса ще вземе да поумнене !

    Дано се случи по-скоро


  56. 56 Профил на st._luciffer
    st._luciffer
    Рейтинг: 162 Гневно

    До коментар [#23] от "aldy":


    [quote#23:"aldy"]Пречи ли нещо държавните служители да получават европейски заплати и ако "да", какво е то? То е ясно, че другите кучета ги яли... [/quote]
    Ако НИЩОПРАВЕЩИТЕ трябва да получават европейски заплати , ТРЯБВА ДА ГИ ОТКРАДНАТ от мене и от тебе с данъците ...
    А защо гнидите да крадат от ПРОИЗВЕЖДАЩИТЕ, за да получават търтеите европейски заплати ?
    Че на държавните и ТЕЗИ ЗАПЛАТИ са им прекалено високи , за "семкочопленето" по цял ден ... Я виж милиционерите , зеленките чорапки и др. подобни като пример !

  57. 57 Профил на alexsilver
    alexsilver
    Рейтинг: 1098 Любопитно

    [quote#16:"Lord"]Много бих се радвал колите в България да са сто хиляди и да са на по три години максимум.[/quote]

    Хехе, ти да не си някой провинциален комплексар? И да те кефи, че на тротоара са паркирани новички супер-пупер джипове на "отговорния" капитал, купени със смъкнати мангизи от мене, тебе и другите? Новичкото Ауди Q7 на тротоара е в същото нарушение както 20 годишния Опел Кадет.
    Относно изправността на возилата - когато ти лично минаваш на технически преглед, изискваш ли да ти бъде проверена колата по всички правила и разпоредби? Или гузно си трайкаш, за да мине по-бързо прегледа?

  58. 58 Профил на alexsilver
    alexsilver
    Рейтинг: 1098 Гневно

    [quote#56:"st._luciffer"]Ако НИЩОПРАВЕЩИТЕ трябва да получават европейски заплати , ТРЯБВА ДА ГИ ОТКРАДНАТ от мене и от тебе с данъците ...[/quote]

    Ами те това и правят. Раздута и неефективна държавна администрация, хранилка за "наши" хора. Така е, защото в България НЯМА държавници, а само кокошкари на дребно. Няма ги тези, които последователно да изграждат държавността, правилното и независимо функциониране на трите власти и ефективния взаимен контрол. Няма ги тези, които първи трябва да дават пример как се спазва Конституция и закони. Какво да очакваме тогава?
    Нищо добро...

  59. 59 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 1725 Неутрално

    До коментар [#16] от "Lord":
    и до другите, за които "малък бизнес" и "среден бизнес" са мръсни думи:
    Отидете на екскурзия в Северна Корея. Там и коли почти няма, и малък бизнес няма (всъщност няма никакъв бизнес), обаче какъв здрав контрол налага държавата — не е за вярване.
    Повозете се на севернокорейски влак, поговорете от уличен телефон, отидете там на лекар)))

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  60. 60 Профил на faq
    faq
    Рейтинг: 418 Неутрално

    До коментар [#13] от "Okoto":

    И затова след още 20 години ще сме си на това положение.
    Хората искат да ходят на работа, а как работят - да мине времето, и да получават голяма заплата. Тях не ги интересува как частника им осигурява пари за заплата. Щом кара мерцедес значи има.
    Интересно ми е, защо поне един мърморко не направи така, че да започне някаква работа, да печели и ако иска самолет да си купи.

  61. 61 Профил на nabliudatel
    nabliudatel
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Условията за бизнес в една държава се създават от правителството, като зависят и от други фактори. Доброто управление помага на бизнеса и дори при криза прави така, че тя да се усети по-малко и излизането да бъде по-бързо. С 8 или 9 тримесечия на спад нашето правителство показа как не трябва да се управлява и че не става за работата, с която се е захванало. Да не говорим, че излизането от кризата ще е и то още толкова време, с минимален растеж, колкото да не е без хич!

    А по отношение на бизнесмените - навсякъде по света бизнес се прави, за да се печели и всеки се стреми към по-голяма печалба. В нормалните държави нещата са регулирани и законите се спазват и затова бизнесът си плаща данъците, осигуровките и заплатите. В България при много по-ниската производителност и качество на работа, малък пазар и лошата икономическа среда е логично заплатите да бъдат ниски - не че ми харесва - и аз работя на заплата. Единствено ако предложим продукти, които другите не могат да произвеждат, на добро качество и добра цена може да се повишат заплатите.

  62. 62 Профил на emil
    emil
    Рейтинг: 2369 Неутрално

    Баси гнусната РЕДАКЦИОННА статия. Така е написана че човек трябва три пъти да я прочете за да посхване извън цялостното внушение какво точно пише.

    Вместо да затегнели контрола ограничавали броя на автобусите. Т.е. вместо да слагат ограничение на възрастта на автопарка по-добре би било същите тези които досега са си затваряли очите за това че спирачки се връзват с тел да започнат да си ги отварят. Т.е. да се подобри контрола над контрола и над контрола на контрола. И това като че ли не знаем в коя държава и в кой край на света живеем. Най-много след една година да имаме поредната тежка катастрофа и пак да си почесват главите.

    А иначе средният и малкият бизнес са под натиск навсякъде по света. Ако 10-ти се беше случил преди 50, а не преди 20 години може би нямаше да строят молове, а щяхме да имаме частни кинкалерии и бакалнички. Ама го стискаха до последно тоя 10-ти та сега молове....

    Заглавие в Дневник: "ДЕМОКРАТИЧНА БЪЛГАРИЯ" Е ГОТОВА ДА УПРАВЛЯВА С БСП" (ЛЪЖИТЕ БЯХА ДОТУК)
  63. 63 Профил на Десен
    Десен
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    Тука в редакцията липсва основната идея.
    С тая икономика и платежоспособно търсене - това е което ще получаваме - завишен риск.
    Нали затова и ипотеките които плащат служителите ви са на по-висок процент от тоя в Германия, Франция и Англия?
    Да не би всички да си купувате мерцедеси с EuroNCAP 5 звезди?
    Всички имате застраховка живот може би?
    Това е цената на имиграцията която плащаме всички ние - завишения риск и малкия пазар в състояние на имплозия в себе си. Как се излиза от това чудо ли? Ами с ниски данъци, свобода на икономическата инициатива и либерална администрация, висока сигурност и никаква корупция и ефективно правораздаване.
    Замислете се и ако намерите друг път - ще ви черпя всичките от цялата редакция по едно след работа.
    Та ако не ще Цветанов ами Цветановица да е министър на МВР, ако ще и оня папауняк Плевналиев хиляда наредби да си изнапише - с тая цена на билетите - такива автобуси.

    Не цъфтиш ли като цвете, гниеш като бурен.
  64. 64 Профил на Дива селянка
    Дива селянка
    Рейтинг: 770 Неутрално

    Трябва да спрем да храним държавни говеда. Един прост балкански пример-в 7 милионна България-220 депутата и 158 партии/поне/,плюс 440 000 администрация. На 100 милионна Турция се падат 350 депутата и десет пъти по-малко партии.Разликите в икономиките са ОЧОизвадни. Да не каже някой ,че съм пристрастна -в САЩ държавната администрация са 2 милиона на 330 милиона нация.
    Та къде да се намести дребния и средния бизнес при толкоз искърски подобрени говеда,които освен капаци и забрани от друго не разбират.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK