Държава на аристократите

Държава на аристократите

© Иван Кутузов



Това ли е събитието за една държава – че депутат е дошъл на работа за пръв път от две години?!"
Репликата, заредена с високоволтово възмущение, е отправена към журналистите в парламента.


Премиерът Бойко Борисов, който не благоволи да почете с присъствието си предишните два вота на недоверие (с изключение на първия, когато се появи за минути при гласуването), е искрено ядосан, че репортерите са се вторачили в тържественото осияване на парламента от лидера на ДПС Ахмед Доган, снизходил да се появи на работа


по бял костюм и с театрално посърнала физиономия




"Той (Доган) идва да каже, че е срещу мен. По-ясен знак от това..." – не завършва въздишката си Борисов. В това време Доган разправя, че "държавата потъва", че "цялото гражданско общество трябва да се мобилизира, за да сложи точка на този процес", че българският народ - забележете! - "не е толкова глупав да продължи подкрепата си за такова управление".


След малко лидерът на ДПС се изсулва от парламента, а третият вот на недоверие, внесен от собствената му партия и подписан първо от него, отшумява с предизвестен резултат. При това предизвестен не само от наличието на "независимите" отломки, сръчно пренасочили лоялността си към управляващите, но и от дистанцирането на депутата от Движението за права и свободи Делян Пеевски.


В битността си на медиен магнат Пеевски продължава да контролира богато и особено еластично портфолио от проправителствени вестници, телевизии и електронни издания, които от своя страна се радват на любезното спомоществователство на Корпоративна търговска банка.


В нея пък, от друга страна, се намират на разплащателни сметки или депозити близо 70% (по данни от февруари 2011 г.) от свободните средства на държавните компании под шапката  на министерството на икономиката, сред които са енергийните гиганти, "Булгартабак холдинг", Национална компания "Индустриални зони" и "Кинтекс"...


Многословието по-горе може да бъде събрано в една дума - цинизъм, но само тя ще е слаб и, уви, банален етикет на отблъскващата конструкция, в чието подножие


се препъна и срути вече и имитацията на някаква демокрация


Защото този път в изплезването пред "не толкова глупавия български народ" има една съществена разлика: наглостта се покатери на билото, пренебрегвайки напълно базовите лагери.


Появата на Ахмед Доган в парламента наистина е събитие, или знак, както я определи самият той. Но знак не за нарушаване на пакта за ненападение, сключен негласно с управляващите (в това нарушаване дълбоко се съмнявам), нито единствено за откровеното му намерение да се разположи на предизборната сергия като евентуален съюзник, петимен да почне пазарлък.


Демонстрацията е важна с това, което я (на)прави възможна. С това, което позволява на Доган да продължи да се държи със самочувствието на "Аз съм властта, аз разпределям порциите" и дори да има безочието да вкарва вотове на недоверие тъкмо заради провал в областта на правосъдието и вътрешния ред, украсявайки ги с клиширани метафори за потъващата държава.


"Държавата потъва" обаче не е метафора. Държавата потъва, ако вече не е на дъното, заради явлението, което олицетворява лидерът на ДПС. То може да се опише така: безконтролно и безнаказано упражняване на властта, съсредоточено предимно в задкулисното извличане на публичен ресурс и напълно лишено от санкцията на "гражданското общество", от чието име явлението вече се изказва и с неприкрита подигравка.


Метафората, с други думи, е самият Доган. Неговата недосегаемост не просто не бе накърнявана от спорадично допусканите на руля капитани на българския "Титаник", а в съглашателство с тях той допълнително разширяваше влиянието си - далеч отвъд електоралната си тежест и със спокойствието, че никой никога не би се осмелил да оспори неговото лидерство.


Това му даваше комфорта да не подава данъчни декларации, да не стъпва на работа в парламента, да не се съобразява с основните правила. Грижливо поливаният му имидж на загадъчен и мъдър владетел, който "дава знаци" и зад чиито нищо-не-казващи изречения приближените до него журналистки ни убеждаваха да търсим втори план, не помръкна особено, дори когато му се наложи да се легитимира във властта, включително като мандатоносител на проблематичната тройна коалиция.


Бедата обаче е там, че междувременно всички останали


приеха тази игра, превърнаха се в негови съучастници


И именно тежко деморализиращият консенсус, че Доган е над законите и е в реда на нещата всички закани за ревизия на необяснимото му материално благополучие да спихват като плондири, улесни и ускори безспирното потъване. Улесни и ускори го не от невнимание, не от примирение, не дори от страх, а умишлено, планирано и в добре изчислена градация. С целия набор от цинични номера и врътки, до които може да стигне въображението.


"Това ли е събитието за една държава – че депутат е дошъл на работа за пръв път от две години?!" – "гневи" се обаче премиерът Борисов. И, да, не това е събитието:
Доган не е депутат, чието постоянно отсъствие да остане незабелязано. Доган е институция, самоприсвоила си с постоянството на бавно поглъщаш жертвата си питон правото да неглижира правото. Доган е всичко от онова, за което, и всички онези, за които сегашните управляващи обещаваха въздаване на справедливост.


Доган в края на краищата е най-плътната илюстрация за техния провал като "алтернатива", а появяването му в парламента "целият в бяло" само подсилва трагикомичния ефект от напъна на олигархичната конюнктура да изглежда по-прилично от постланото върху цирковата арена в известния на всички виц...


Тук ще отворя една скоба. Същият този Доган, който досега не е предложил запомнящ се проект за политическото и икономическото развитие на страната и е автор само на един план за привличане на 1 до 3 милиарда долара от Ислямската банка за развитие в срок от 1000 дни (за което банката научи от българските вестници), както и на сценарий за внасянето на 12 хиляди свещени бивола от Индия (останал впоследствие нереализиран), веднъж се похвали: "През последните 15 години сигурно половината бизнесмени, които са над средното равнище, са или с мое съдействие, или най-малко с моя усмивка." Това ще рече, че щом видимата част на айсберга,


причинил същинските пробойни по корпуса на държавата


не полага минимални усилия да предложи жива перспектива, дори се явява малко нещо антипод на популизма, скритите енергии под ледовете са още по-безотговорни, още по-презрителни към съдбините на тази държава. Ще рече още, че това, което виждаме на повърхността, е далеч по-малко страшно от случващото се в сумрака на задкулисието, където вратовръзките се разхлабват, ръкавите на ризите се навиват над лактите, а баналните метафори с циничен кикот биват изтикани под масата на договорките.


Ако пак не е ясно, ще го преразкажа по друг начин: и гневът на Борисов, и демонстрациите на Доган обслужват единствено дневния ред на конструкцията, в която всички са вплетени здраво, бидейки неразделни, взаимосвързани части. Никъде в този дневен ред го няма "не толкова глупавият" български народ, който две десетилетия търпи "такова управление".


Нещо повече – който се е съгласил, иначе безропотно изпълнявайки процедурите, но не и духа на демокрацията, моделът да се самопроизвежда все по-нахално и грозно, с едни и същи хора, с постоянно "менкане" на местата (което предстои да се случи за пореден път на предстоящите избори).


Всъщност, когато преди три години един седмичник описа летния разгул на мандатоносителя Доган на яхта, купена за 2.3 млн. евро (без ДДС), при това в разгара на критики и замразени средства от Европа, и аз се изкуших с метафора за потъването. Тогава си спомних за филма "Рим на аристократите", чийто сюжет се въртеше около забавленията на няколко богати безделници, които от сутрин до вечер се наливаха със скъп алкохол и гушкаха готини мацки.


Финалът му беше особено поучителен: при един купон на яхта веселата компания се напи и скочи да поплува в морето. И понеже никой не се беше сетил да спусне преди това стълбата, аристократите се паникьосаха и удавиха.


С тази аналогия, видите ли, наивно внушавах, че всяко властово разпищолване, породено от чувство за недосегаемост и безнаказаност, все някога "ще си получи заслуженото". Наивно, ами! В държава на аристократите стълбата винаги е спусната за когото трябва и по правило го отнася само третата класа.

Ключови думи към статията:

Коментари (115)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Миша
    Миша
    Рейтинг: 783 Неутрално

    Статията е много на място. Люба както винаги е във форма.
    А Доган според мен се е заел да помага на ГЕРБ със своето поведение. Преди помогна на Волен. Сега трябва да помогне на Бойко, като настрои избирателите му срещу себе си. Дали сега Бойко няма да му върне жеста? С някой скандал срещу активист на ДПС.

    Миша
  2. 2 Профил на berbenkov
    berbenkov
    Рейтинг: 1303 Разстроено

    Депутатите
    да ги пратите
    при пиратите!

    www.berbenkov.hit.bg
  3. 3 Профил на alchemist
    alchemist
    Рейтинг: 1036 Неутрално

    "всички са вплетени здраво, бидейки неразделни, взаимосвързани части. Никъде в този дневен ред го няма "не толкова глупавият" български народ, който две десетилетия търпи "такова управление"."

    Това казва всичко за нашата мила Родина.

    Ако спориш с идиот, вероятно точно същото прави и той.
  4. 4 Профил на biba_jaba
    biba_jaba
    Рейтинг: 575 Весело

    Много неща които са си съвсем в реда да се случват, обелязваме като събитие или опция даже.
    Леля Саска отвори бакалията.....това не е събитие, защото се случва всеки ден. Леля Спаска си ходи на работа. Ще си купя цигари, хляб, бира......та и стилаж с вестници има. Работата на леля Спаска ми носи някаво удобство.
    Доган или който и да е.....дали ще отиде на работа.....все ми е тая. Защото тази работа се разпределя извън сцената на официалните действия- Парламента.
    Де да бяхме държава на аристократи.........
    Ние една нормална буржоазия не успяхме да създадем!

    Пребиваването в социалните мрежи от служебния компютър е по-голяма заплаха за капитализма от пролетарска революция.
  5. 5 Профил на gullwing
    gullwing
    Рейтинг: 678 Неутрално

    Има едно различие, което у нас не се прави. Това е различие между Държава и Власт. В България има власт, борба за власт, злоупотреба с власт. И всичко това го има защото държавата е слаба. А държавата е слаба там, където народът е прост. Това още римляните са го казали.
    У нас всичките основни партии се ориентират към простия електорат и провеждат съответна политика. Колкото е по-прост е определен електорален сегмент, толкова по-масово се гласува и толкова по-голяма е конкуренцията за тези гласове. Най-много гласуват циганите, след това турците, след това селяните. Да се чудим ли тогава на всичко останало?
    А Доган е удобен за анализиране просто защото няма нужда дори да се преструва. Той просто се простира според своята си черга.

  6. 6 Профил на melchett
    melchett
    Рейтинг: 577 Неутрално

    gullwing казва това, което авторката на статията не казва всеки път, ами върти и суче около проблема, опиянявайки се от собствените си думи. Да ме прощават феновете и, но това е скромното ми мнение.

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  7. 7 Профил на аз
    аз
    Рейтинг: 472 Неутрално

    браво. за съжаление само г-жа русева е достатъчно смела да каже това.
    поздравления и за редактора, че е позволил това да се каже де....

    from all the things i've lost i miss my mind the most
  8. 8 Профил на woland
    woland
    Рейтинг: 954 Неутрално

    До коментар [#1] от "Миша":

    +++++++++++++

  9. 9 Профил на Bicho Raro
    Bicho Raro
    Рейтинг: 1461 Весело

    Ахмед Доган, снизходил да се появи на работа
    ************

    Снизходил се? Страхотно попадение! Г-жа Русева отново цели право в целта.

    "Tolerance is a crime when what is tolerated is evil or sin" - Thomas Mann
  10. 10 Профил на wreck
    wreck
    Рейтинг: 952 Неутрално

    "Нещо повече – който се е съгласил, иначе безропотно изпълнявайки процедурите, но не и духа на демокрацията, моделът да се самопроизвежда все по-нахално и грозно, с едни и същи хора, с постоянно "менкане" на местата (което предстои да се случи за пореден път на предстоящите избори)."
    -------------
    Люба, тая работа е присъща за представителната демокрация. Особено в малка страна като тази, на която сме аборигенно население.

    "In 2004 Norway celebrated a century of independence, not with fireworks and self-congratulation but a voluminous study of its constitution's health. It took five years and yielded 50 books, forming an astonishing Domesday survey of democracy in one country. Like apiarists round a beehive, scholars studied every minute facet of political life and party affiliation, every local association, newspaper, lobby and minority group.

    The majority of the scholars reached the conclusion that their country's "democratic infrastructure" was in urgent need of repair. The traditional "chain of command", from voters and localities to decisions of central government, had eroded. With just 4.9 million people – a population smaller than Scotland's – Norway faced being run by a self-perpetuating oligarchy of Oslo officials, bankers, lawyers and media. They would be overseen by an ineffective rolling coalition of politicians elected under proportional representation and thus rarely out of office."

    http://www.guardian.co.uk/commentisfree/2011/jul/26/norway-illiberal-britain-patronising

    You should never underestimate the predictability of stupidity .
  11. 11 Профил на далекоглед
    далекоглед
    Рейтинг: 575 Весело

    Де такъв късмет, да видим парламентарните ни "аристократи" в ролята на римските, зад борда на отплаващия кораб -парламент....Ще им осигурим с удоволствие бърз път към вечността. Сладки мечти

  12. 12 Профил на Stewie
    Stewie
    Рейтинг: 2029 Любопитно

    "Доган в края на краищата е най-плътната илюстрация за техния провал като "алтернатива", а появяването му в парламента "целият в бяло" само подсилва трагикомичния ефект от напъна на олигархичната конюнктура да изглежда по-прилично "

  13. 13 Профил на Dehumanizer
    Dehumanizer
    Рейтинг: 1303 Неутрално

    Че за какво да ходи Ахмед Доган (агент Ангелов, Сергей, Сава, III управление, 11-ти отдел, 4-то отделение ОУ-МВР-Варна, I-во главно управление, 5-ти отдел) на работа? Той пари си има, дадохме му достатъчно. Впрочем да припомня, че вдигаше сватби на стадиони още в началото на 90-те. Явно и тогава не е бил беден.

    «Высокоэффективная экономика при отсутствии реальных политических и гражданских свобод - хрустальная российская мечта.»
  14. 14 Профил на bane_man
    bane_man
    Рейтинг: 368 Неутрално

    Съгласен съм с автора за посочените проблеми в управлението, но не мисля че темата заслужава толкова чувство, гняв и драма. Няма лесно решение - колкото и да се пише, това няма да достигне до съзнанието на масата анти-граждани, които гласуват не за бъдещето, а ден за ден. Гласуват не със съвест а със стомах. Който и от нас - коментатори и автори - да се окаже на чело на държавата ще се провали. Няма как да се изчисти политиката за година две - трябват много качествени нови хора да влязът в политиката за да има алтернатива. И се обзалагам, че никой от вас, активни граждани - коментатори, не му стиска да се гмурне в тинята на българската политика.

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    --==[[(( BANE ))]]==-- <a href="http://www.eigri.com">igri</a>
  15. 15 Профил на С Стоянов
    С Стоянов
    Рейтинг: 3416 Неутрално

    За пореден път браво на авторката за изключително точната позиция

    ВЯРНОСТ И ПОСТОЯНСТВО
  16. 16 Профил на red_rose
    red_rose
    Рейтинг: 1094 Неутрално

    До коментар [#5] от "gullwing":

    Евалла за поста ти! ++++++++++++++++++

    Статията също е много точна. Поздравления за авторката.

    Да пишеш на български с латиница е като да пишеш с лайна по стената - чете се, но не е красиво!
  17. 17 Профил на Wornoxmaniak
    Wornoxmaniak
    Рейтинг: 1146 Весело
  18. 18 Профил на Георги Камов
    Георги Камов
    Рейтинг: 1303 Неутрално

    ОК, ясно. И какво правим?

    Честно казано, предпочитам да слушам за успели малки български компании или деца, спечелили поредното първо място на олимпиада по математика или биология.

    Моят период на горчилка и критика бавно отминава. Вече мога без лошите примери. Но не и без добрите.

  19. 19 Профил на Анастасия Петрова
    Анастасия Петрова
    Рейтинг: 646 Неутрално

    Ах, че хубаво, г-н Камов, но "Септемврийче" и "Дружинка" вече не се печатат. Моля Ви, напишете една статия само с добри примери, за да видим как ще се получи.

    Анастасия Петрова
  20. 20 Профил на raylight
    raylight
    Рейтинг: 888 Неутрално

    До коментар [#9] от "VеnRus 2008":

    когато имам проблеми със стомаха и отивам до тоалетната, казвам, че гласувам за Доган

    Истината е висша ценност
  21. 21 Профил на Bicho Raro
    Bicho Raro
    Рейтинг: 1461 Весело

    До коментар [#20] от "raylight":

    Оригинално. Доган е като хронично разстройство.

    "Tolerance is a crime when what is tolerated is evil or sin" - Thomas Mann
  22. 22 Профил на wreck
    wreck
    Рейтинг: 952 Неутрално

    До коментар [#18] от "Георги Камов":

    Г-н Камов, преди 15-тина години една малка българска компания успяла да продаде няколко бебета в чужбина. Всички тези бебета
    станали медалисти в олимпиади по математика и биология.

    You should never underestimate the predictability of stupidity .
  23. 23 Профил на gaudien
    gaudien
    Рейтинг: 523 Неутрално

    До коментар [#5] от "gullwing":
    Напълно споделям извода ти, че така даржава може да се случи само на "прост народ".... Според мен това бе заветна цел на българските комустически диваци, още след като дойдоха на власт под дулата на съветските картечници тук. Физическото унищожение на интелектуалния неконформистки елит на нацията е заветна цел на червената напаст във всяка държава, която е имала нещастието да се докопат до властта там. За жалост много малко хора си дават сметка днес, че берем горчивите плодове на това съзнателно опростачване на нацията през годините на комунистически терор. Съчетано с тотална дезинформация на безпросветната маса, довела до 20 годишна агония на БКП/БСП и мутантните й политически отроци.... Днешното политическо чучело Доган е класика в жанра в този процес

  24. 24 Профил на ARRI
    ARRI
    Рейтинг: 1303 Неутрално

    '' "Държавата потъва" обаче не е метафора. Държавата потъва, ако вече не е на дъното, заради явлението, което олицетворява лидерът на ДПС. То може да се опише така: безконтролно и безнаказано упражняване на властта, съсредоточено предимно в задкулисното извличане на публичен ресурс и напълно лишено от санкцията на "гражданското общество", от чието име явлението вече се изказва и с неприкрита подигравка.

    Метафората, с други думи, е самият Доган. Неговата недосегаемост не просто не бе накърнявана от спорадично допусканите на руля капитани на българския "Титаник", а в съглашателство с тях той допълнително разширяваше влиянието си - далеч отвъд електоралната си тежест и със спокойствието, че никой никога не би се осмелил да оспори неговото лидерство.''

    Такааааа ........ титаника(България), не потъва от днес, вчера или онзи ден. Като се направи една бърза ревизия на последните 22години на криминалният ни преход, нещата ясно се виждат. Виновен не е само доган. Ако беше само той, все един властимащ щеше да го отсвири трайно и ЗАВИНАГИ ! ОоооООбаче, никой , ама никой не го направи. Това ще рече , че никой нямаше интерес да го направи. Просто той им е нужен. Размятат го из всички сцени, играе всякаква роля, която им е нужна. Веснъж е добър, веднъж сив касрдинал, веднъж лош разпределител на порциите. Той играе всякаква поддържаща роля на главния парцалес(премиер). Той е удобния артист за всички. Пък и нали за тва го създадоха. Да помага в нужда. На никой до сега не е отказал услуга. НО не можем да отречем, че за сегашния парцалез, направи най-много. Без блестящата му поддържащата игра с порциите по време на изборите, парцалесата нямаше да успее да управлява сам. И сега поддържащия актьор доган, продължава да се раздава на сцената и да дава всичко от себеси и през този театрален сезон(мандат). И скъпи мои зрители, поддържащия актьор, ще продължава да ни ''радва'' с брилянтните си изпълнения още мноооогоооо сезони, на театъра или сцената на цирка , както искате така наречете политическото шоу на Титаник . Така че, въоражавайте се с търпение. Освен барбекюто , нищо друго няма да му пострада. А както всички знаем, той е скъпоплатен актьор и може всичко да си позволи.

    Поздрави ARRI

    Плащат ми от швейцарското посолство да пропагандирам ПРЯКАТА ДЕМОКРАЦИЯ ! Признавам, че трол-я в тяхна полза с/у 5 франка на пост!
  25. 25 Профил на Майстор Балкански (00:00–24:00)
    Майстор Балкански (00:00–24:00)
    Рейтинг: 1303 Неутрално

    Блестяща статия от Любослава Русева - за пореден път активна гражданска позиция, изказана в блестящ журналистически стил.

    "И ний сме европейци, ама не чак дотам..."
  26. 26 Профил на ВЕЧЕН ПРЕХОД!
    ВЕЧЕН ПРЕХОД!
    Рейтинг: 679 Неутрално

    [quote#24:"ARRI"]Метафората, с други думи, е самият Доган. [/quote]

    Абе метафора, метафора, ама си е истински феодал. Електоратът на ДПС е най закрепостен, но пък пълзящата феодализация ще ни стигне и нас. Иначе добър коментар си направил. Поздравления! Поздравления и за Любослава Русева!

    Абсурдът има смисъл само тогава, когато не се примиряваме с него.
  27. 27 Профил на читател
    читател
    Рейтинг: 632 Неутрално

    Доган е фурнаджийска лопата, консултант или там какъвто искате го наречете...и като такъв е нужен на безпринципните политици, за да се въртят на софрата и да замезват. За съжаление и българският народ е безпринципен и затова избира и такива политици.

    Един хладилник с луканка, Бентли или яхта, на всеки според чергата, и забравяме за всякакви принципи, докато нямаме здрава основа вътре в себе си, нещата няма да се променят.

    "Man will be what he was born to be, free and independent" - John F. Kennedy
  28. 28 Профил на Рубиконан от Балъкимерия
    Рубиконан от Балъкимерия
    Рейтинг: 1303 Неутрално

    Единственото "аристократично" в държавата са политическите бракове между "близки роднини"... с всички видими и невидими белези на анемия и прочее малформации

    П.П.
    Хлябът свършва се опасно,
    тавата с пасти отшумя -
    май че виждаме неясно
    политиците в тава...

  29. 29 Профил на alexander_1
    alexander_1
    Рейтинг: 8 Весело

    Ами докато слугинските ни медии се вторачват в Доган и го третират като "аристокрация", така ще е...

    То вече няма критерии в нашата кочина...

    Мерните единици за величие са измекяри като Доган, Слави Биневци и Митьо Пищовци...

    Само медиите са в състояние да превърнат един боклук като Доган във важна фигура, и доколкото забелязваме - успешно се справят...

    За толкова години (дете бях, но помня...) се изредиха всички да му падат наколене и да звират лица в слабините му...

    Балкански нрави, балкански критерии, балканаска реалност...

    Аз понякога се питам: "Сънувам ли?"

    Светът работи, опитва се да стане по-развит, по-добър и по-модерен, а ние се занимаваме с идиоти-комунисти, с побъркани ефендита и с циркове...

    И така пораснах... И промяна - никаква... Откакто се помня...

    Ужас!

  30. 30 Профил на Иван Петров
    Иван Петров
    Рейтинг: 480 Неутрално

    Спомних си за тази сцена от "Рим на аристократите"
    Докато тези в морето се паникьосваха, разбрали че няма как да се качат на яхтата, над тях мина самолет, в който бяха един епископ и съпруга на една от давещите се. Гледаха как отдолу размахват ръце и май епископът каза: "Нека да ги оставим да се забавляват".
    Горе на яхтата беше останало само едно кученце.

  31. 31 Профил на alexander_1
    alexander_1
    Рейтинг: 8 Весело

    Аз не мога да разбера защо не го изолират тоя и да спрат да му обръщат внимание???

    Какво го третират като е някакъв корифей, егати?

    Убийте го с липса на внимание тоя селяндур бе!

    Един впиянчен кретен, който фъфли и не знае вече къде се намира, разтреперва мартинките на всички...

    Тоя е някакъв набеден герой, герой на измислена легенда, и всичко живо се държи като да е влязла Мадона в парламента, а не някаква ченгесарска отрепка...

    Полудя този народ...

    Обезумя...

    Какво го дъвчат медиите?

    Изолацията би го довършила...

    Не му давайте трибуна - и той е жив труп...

    Тиражирайте му мазната мутра - и той ще цъфти...

    Толкова е просто...

    Тая змия...

  32. 32 Профил на msp
    msp
    Рейтинг: 419 Неутрално

    До коментар [#31] от "Alexander_1":

    Много точно написано, ама ми се струва, че и двамата главни герои в статията имат еднаква характеристика.

  33. 33 Профил на Стенли1
    Стенли1
    Рейтинг: 471 Любопитно

    Много добър анализ на политическата ситуация в България и всичко свързано с Доган. У нас безнаказано и така фриволно се държат представители на две велики сили - Русия и САЩ. По-скоро бих свързал Доган с обидената от бившия си съюзник Русия. Тя, чрез Доган демонстрира и силата на влиянието си и отмъщението на отхвърления съюзник. Много недалновидно впрочем, ако съм прав. Както и да е, това няма значение- кой стои зад този позьор. За нас има значение как да се отървем от такива влияния. Не се сещам за друго, освен с векове изпитания способ за оцеляване на по-малките държави -баланс, колкото и да е труден!

  34. 34 Профил на балкандо
    балкандо
    Рейтинг: 523 Весело

    Нещата се развиват по правилата, но не на хората, а на природата. Един ден всичко ще се оправи, да го дочакаме живи и здрави.

    Насила хубост и наужким лудост няма !
  35. 35 Профил на Георги Камов
    Георги Камов
    Рейтинг: 1303 Неутрално

    До коментар [#19] от "Анастасия Петрова":
    До коментар [#22] от "wreck":

    http://www.dnevnik.bg/tehnologii/2011/04/19/1077455_bulgarska_kompaniia_e_sred_nai-perspektivnite_v_sveta/

    Доколкото виждам, не сте коментирали под тази статия. Най-вероятно сте я пропуснали.

    И нямам представа какво са "Септемврийче" и "Дружинка".

  36. 36 Профил на dow_jones
    dow_jones
    Рейтинг: 579 Неутрално

    Аристокрация, примесена с непотизъм и клептокрация. Това е "системата" в нашата държава.

  37. 37 Профил на drakar65
    drakar65
    Рейтинг: 1303 Неутрално

    Чудесна статия за пореден път!
    Но само и това да бе написано, то казва всичко:
    "Ако пак не е ясно, ще го преразкажа по друг начин: и гневът на Борисов, и демонстрациите на Доган обслужват единствено дневния ред на конструкцията, в която всички са вплетени здраво, бидейки неразделни, взаимосвързани части."

    Там е проблема, че на много хора им е пределно ясно какво се случва сега. Особено на хора наблюдавали отначало т.н."преход". В началото бе трудно да се разбере какво става заради наивността и манипулацията на ДС. Но вече минаха 22г. Нещата си дойдоха на място. Вече е ясно кой, кой е, и за какво се бори.
    Доган не е най-големия проблем, както е написано той е върха на айсберга/просто зарани неговото арогантно, безочливо и ненаказано поведение/ Страшното е отдолу! Където маските падат, както е написала Любослава Русева, и мултиплицирането на явлението Доган сигурно има чудовищни размери!

    Без кардинална промяна на "дневния ред на конструкцията", не само, че ще продължи да функционира по същия начин, но и ще се надгражда до уродливост! Ще продължаваме да гледаме този театър на абсурда, сигурно и през следващите 22г.
    И ще си останем само чудесно, блестящо написани статии и с нашите мнения споделяни тук или на маса...

    “Сега е моментът да превъртим Рубикон-а” - Гай Юлий Ц... Аз-"Картаген трябва да бъде разрушен"!
  38. 38 Профил на Рубиконан от Балъкимерия
    Рубиконан от Балъкимерия
    Рейтинг: 1303 Неутрално

    [quote#37:"drakar65"]Нещата си дойдоха на място. Вече е ясно кой, кой е, и за какво се бори.
    Доган не е най-големия проблем, както е написано той е върха на айсберга/просто зарани неговото арогантно, безочливо и ненаказано поведение/ Страшното е отдолу! Където маските падат, както е написала Любослава Русева, и мултиплицирането на явлението Доган сигурно има чудовищни размери![/quote]

    Почит... за добре формулираната квинтесенция на "парламАнтарна демокрация", от каквато ни втръсна!

    Образува ми чувство за мита за Лернейската хидра - оная, чиято всяка отрязана от Херкулес глава бивала заменяна от три нови! Но накрая Херкулес започнал да обгаря прерязаните шии и те спрели да се мултиплицират - и дотам с хидрата... Може би трябва да се поучим от зрънцето истина в древна легенда като тази - че злото се сече из корен

  39. 39 Профил на Polusa
    Polusa
    Рейтинг: 576 Неутрално

    Да разбулиш масовото съзнание, НЕ Е НИКАК ЛЕСНА РАБОТА!
    Доган е идентифициран, като ИЗВЪНЗЕМЕН депутат. Той е мъдър, но това не значи, че е философ. По-скоро е духовен мислител, а не философ. Да съкрушиш САРКАЗМА на Доган, Дуганската парламентарна ХЕГЕМОНИЯ, есенцията на МЮСЮЛМАНСКИТЕ чувства и да ги превърнеш в БЕТОННИ РЕЛСИ на националните ни чувства е ФИЛОСОФИЯ. България е лудница, една ПРАЗНА БЪЧВА без дъно, която НИЕ ЛУДИТЕ я пълним, пълним от 1944 г. насам, докато се ОСЪЗНАЕМ, че ТЯ НЯМА ДЪНО. Събуди ли ви се креативността сега? Който гради къща от ИЗМАМИ и ПОДЛОСТИ, тази къща трябва да се събори. Това което Любослава казва и онова което е ВИДИМО за очите ни, в същност е само една ТОЧКА от действителността. Онова което е НЕВИДИМО за очите ни е неизмеримо, без представа, немислимо, конфузия за човешката ни интелигенция и капацитет.

    Истина, Енергия и Мотивация на Сила, която Градим за България, не е Материя и не е Емоция!
  40. 40 Профил на Nelumbo
    Nelumbo
    Рейтинг: 606 Неутрално

    До коментар [#29] от "Alexander_1":


    [quote#29:"Alexander_1"]За толкова години (дете бях, но помня...) се изредиха всички да му падат наколене и да звират лица в слабините му...
    [/quote]
    Не всички! Най-оплютият човек в държавата по време на управлението си натика Доган в ъгъла. Негова беше фразата:"Доган е проклятието на България", колко обаче чуха и разбраха.............

  41. 41 Профил на Хи-хи
    Хи-хи
    Рейтинг: 2185 Неутрално

    Ами следващият път плебеите да си вземат по 1-2 домата и да хвърлят по който и да е от "аристократите" или по която и да е от осн. държ. институции - мин. съвет, нар. събрание...

  42. 42 Профил на CIA Germany
    CIA Germany
    Рейтинг: 909 Разстроено

    Дупетатите са така!!!

    Hope is the first step on the road to disappointment.
  43. 43
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  44. 44 Профил на B52
    B52
    Рейтинг: 1372 Гневно

    имитацията на някаква демокрация....

    Това сумира всичко за състоянието на Булгаристан и се допълва от "безконтролно и безнаказано упражняване на властта, съсредоточено предимно в задкулисното извличане на публичен ресурс и напълно лишено от санкцията на "гражданското общество", от чието име явлението вече се изказва и с неприкрита подигравка."

    Помпиерът участва с всичко което може и неможе в този маскарад! И това, разбира се, го прави (съ)участник на маскарада псввдо-демокрация....

    И да, гн. Костов нарече Сопола "проклятието на БГ"!

    He had decided to live forever or die in the attempt, and his only mission each time he went up was to come down alive.
  45. 45 Профил на serafin
    serafin
    Рейтинг: 830 Неутрално

    Спомням си един период, в който този титан на мисълта и делото беше натикан където му е мястото. Обаче за масата този период е най-черният в историята. По-черен от няколкото фалита, по-черен от лагерите в Белене, Ловеч и Скравена, по-черен от курс долар-лев 1:3600... Мина обаче благодетелят и обеща 800 дни и... ето го на Доган на бял кон. И сега хитрата лисица се пазари и дърпа конците на баламурника. А той пък се сърди като пощипана мома като му кажат истината в очите...

    Ако искаш нещо да НЕ бъде свършено създай комисия
  46. 46 Профил на serafin
    serafin
    Рейтинг: 830 Неутрално

    До коментар [#5] от "gullwing":
    Всички изброени гласуват или за който им даде повече, или за който им обещае повече. В сбърканата ни държава гласуват за този който обещава. Накаква шизофрения....

    Ако искаш нещо да НЕ бъде свършено създай комисия
  47. 47 Профил на reagan
    reagan
    Рейтинг: 523 Неутрално

    Статията е написана като скучен преразказ на тъпните, ставащи на още по-скучно място. Жалко за авторката, тя не е намерила начин да ни внуши нещо ново и нейно лично преосмисляне на ставащото. Дълги, неясни изречения, оплетена логика без интересни изводи...писане заради хонорар, не заради вътрешна убеденост, че казва нещо ново

  48. 48 Профил на Окото
    Окото
    Рейтинг: 1375 Неутрално

    За явлението "Доган" всички думи с негативно значение в българския език вече са изчерпани. Въобще думите за доганов свършиха и не вършат никаква работа. Доган, философът и депутатът, шеф на партия, взе два милиона като консултант на язовири! и само за това нещо в нормална държава щеше да потъне като тухла на дъното на политиката за 5/пет/ дни. Не би! Немам нито думи, нито нерви за тоя.........!

    Част от диаметъра на кръга "Капитал"
  49. 49 Профил на B52
    B52
    Рейтинг: 1372 Разстроено

    В държава на аристократите стълбата винаги е спусната за когото трябва и по правило го отнася само третата класа.

    БРАВО Люба! Безпощадно точна!
    недоумявам само как толкова много хора са се предали и се приели че са 3-та класа....
    Докато е така все някой ще го или "отнася" или "издухва", а страната ни ще се приближава по-скоро до 3-тия свят, отколкото 1-виа (към който уж сме се запътили)....

    He had decided to live forever or die in the attempt, and his only mission each time he went up was to come down alive.
  50. 50 Профил на otkroven
    otkroven
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Прекрасна статия както винаги! Удоволствие е да бъде прочетена!

    Дай на глупака власт и му гледай сеира.
  51. 51 Профил на stg
    stg
    Рейтинг: 1371 Неутрално

    много добра статия

    "Ceterum censeo ГЕРБ esse delendam"
  52. 52 Профил на Анди
    Анди
    Рейтинг: 836 Неутрално

    Интересно. Русева захапа Сокола.
    Бих желал да видя един рудн между двамата.
    Даже бих заложил на Русева.

  53. 53 Профил на venelingeologia
    venelingeologia
    Рейтинг: 931 Неутрално

    Доган е достатъчно образован човек. Познава устройството на Държавата /от панделата до парламента/, както и душевното устройство на нейните политици или бизнесмени... След което ги използва без да се притеснява. Защото ги познава. За хала ни не е виновен Доган!

  54. 54 Профил на kaka_ginka
    kaka_ginka
    Рейтинг: 783 Неутрално

    До коментар [#40] от "Nelumbo":
    До коментар [#45] от "serafin":

    Хайде стига смешки.

    Нали точно този, дето уж наврял Доган в миша дупка, му отвори пътя към властта като отказа да прави коалиция с царистите.

  55. 55 Профил на kirkor
    kirkor
    Рейтинг: 533 Неутрално

    Едно е да нарисуваш нещо с мозайка, където са събрани милиони цветни камъчета, друго е да събереш пъзел от няколко предварително моделирани елемента! И елементите на пъзела се състоят от стотици хиляди малки цветни камъчета, но подредени около няколко оси.
    Някои се опитват да првърнат обществото в купчина мозаечни камъчета, които могат да разхвърлят с лопатата както си искат. Други се мъчат да подредят камъчетата по цветове и така по-лесно да съберат пъзела, трети заливат направената вече мозайка с цимент и застилат отгоре балатум!
    Този път Любослава нещо издиша, но не мога да определя точно къде?!

  56. 56 Профил на Demokrat
    Demokrat
    Рейтинг: 835 Неутрално

    Люба, браво!

    Люба: "Защото този път в изплезването пред "не толкова глупавия български народ" има една съществена разлика: наглостта се покатери на билото, пренебрегвайки напълно базовите лагери."

    Ще си позволя да цитирам себе си.
    "Напоследък БКП/Д(П)С и ГЕРБ ходят без бельо и леко приведени към българите."
    Това е, за да може да се види "уважението" към "електората", чрез показване на съответната "най-умана" част от тялото.

    Само платени и/или умствено увредени лица могат да пишат в подкрепа на БКП и нейните производни Атака/ДпС/ГЕРБ. Ще дойде ден и... всекиму според заслугите!
  57. 57 Профил на kaka_ginka
    kaka_ginka
    Рейтинг: 783 Неутрално

    Между другото, авторката вместо да се опитва да лепне Доган за Бойко, можеше да изкоментира амнистията, която си гласува предишният парламент и обективният независим съд, който реши, че лидер на партия от управляваща коалиция с философско образование, взел милионен хонорар за хидроинженерски консултационни услуги, няма конфликт на интереси.

  58. 58 Профил на barsa
    barsa
    Рейтинг: 627 Весело

    Хубава статия .... но
    трябваше "да излезе" преди ........ 7-8 години,

    когато мутрата Доган се беше разпищолил, не само по яхти ..... при заменките на гори .... при "енергийните проекто-кражби" и "консултациите".

    Сега наистина по-удачно е медийното заглушаване на мутрата Доган.
    На умряло куче като вадите нож .... се създава впечатлението, че все още е живо .....

    P'S
    Моля за линк за подобни статии преди 3, 4, 5, 6, 7 години .........или тогава все още "хапеше" мастията .... аааААА ??!

    "BARSELONSKI" отново е "модериран", но НЕ може да бъде цензуриран !
  59. 59 Профил на barsa
    barsa
    Рейтинг: 627 Неутрално

    До коментар [#57] от "kaka_ginka":

    Между другото, авторката вместо да се опитва да лепне Доган за Бойко, можеше да изкоментира амнистията, която си гласува предишният парламент
    =====================


    Селективна амнезия, кака .....

    сега вадят нож на умрялото куче .... на гърба на Борисов.

    Жул.Фак. винаги са били много тъпи ...... в слово-писанията.

    "BARSELONSKI" отново е "модериран", но НЕ може да бъде цензуриран !
  60. 60 Профил на barsa
    barsa
    Рейтинг: 627 Гневно



    Не си правете "упражнения" по

    критика на Доган на гърба на Борисов ..... само прилича на "анализ".


    "BARSELONSKI" отново е "модериран", но НЕ може да бъде цензуриран !
  61. 61 Профил на Натътрузен десебар, слуга на БСП
    Натътрузен десебар, слуга на БСП
    Рейтинг: 1088 Неутрално

    Дрън-дрън ярина. Толкова лобославино, че може да му се догади на човек. Дрън-дрън-дрън-Бойко Борисов, плюв-плюв-плюв-Бойко Борисов. И така цялата статия, всичките й статии и целия й живот като гледам. Обсесия, трябва дасе лекува.

    Няма шики-мики.
  62. 62 Профил на xflood
    xflood
    Рейтинг: 998 Неутрално

    Ми депутатът, който е дошъл на работа за пръв път от две години що не го санкционирате ве??

    Fail with honour then succeed by fraud
  63. 63 Профил на bobhunter
    bobhunter
    Рейтинг: 708 Неутрално

    Съществуването на партии на етническа основа в държавата ни е абсурдно.45- те години тоталитарно, комунистическо управление доведе народа до пълно видиотяване и като малки деца вършехме глупост след глупост. Все трябваше да се докосваме до печката за да разберем, че пари. Че всичко в държавата ни е безобразно объркано е ясно на всички, но на никого не е ясно как да почнем от начало. На първо време да започнем стриктно да се придържаме към 10-те Божи заповеди и основните принципи на Християнството. Може би тогава по естествен път нещата ще се оправят и явления като Доган, ще са само неприятен спомен.

  64. 64 Профил на Лодка в гората
    Лодка в гората
    Рейтинг: 1062 Неутрално

    По-добре Л.Русева да беше преписала няколко пасажа от статии на Христо Ботев,в които разяснява турското робство и лошите чорбаджии-аристократи!Или нещо за яхтата "Радецки" и аристократите на нея!По -добра ще е аналогията!

  65. 65 Профил на Polusa
    Polusa
    Рейтинг: 576 Неутрално

    Ясно И точно, ГОНИШ ЛИ ДВА ХВАНЕШ ДВА ЗАЕКА, ЩЕ ГИ ИЗТЪРВЕШ И ДВАТА! А на практика, има МНОГО ЗАЙЦИ ЗА ГОНЕНЕ и това са партийните лидери. Ако обаче, заека е само един и МНОГО ОТ НАС НЯМА ДА НА ИМА ТУКА. Ето това е демокрация. С много партийността, живеем като ДЪРЖАВА в ДЪРЖАВА. Ето защо и ИЗБОРИТЕ НЕ СА ИЗБОРИ, те са ОПТАЦИЯ (Избор на поданство при преминаване от една държава, към
    властта на друга държава). ФАНТАЗИЯ! Война която НЕ МОЖЕ и НЯМА никога да бъде спечелена. Ще сновеш покрай Созопол. Ще се радваш на хубавия изглед и 2 два милионната ЯХТА на Доган. Ще му теглиш една майна и ДА НЕ Е САМО ТОЙ и кой автор беше казал, „КАТО НЯМА УПРАВИЯ, ПЛЮЛ СЪМ В ТАЯ ОРИСИЯ”.

    Истина, Енергия и Мотивация на Сила, която Градим за България, не е Материя и не е Емоция!
  66. 66 Профил на Хипчо
    Хипчо
    Рейтинг: 1307 Весело

    До коментар [#58] от "barsa":

    Ето ти линк от 11 юни 2002!!!!:

    http://www.dnevnik.bg/analizi/2002/06/11/42115_dps_kato_dogan_pritiska_simeon/

    ВОДА, ПОВЕЧЕ ВОДА!
  67. 67 Профил на Анастасия Петрова
    Анастасия Петрова
    Рейтинг: 646 Неутрално

    До коментар [#52] от "Анди":

    Че Русева отдавна го е "захапала", Анди. Имала е и по-добри текстове за него от този, но може би й е писнало и изпитва погнуса да се занимава с едни и същи говеда

    Анастасия Петрова
  68. 68 Профил на Дони
    Дони
    Рейтинг: 628 Неутрално

    Стаията е блестяща...!
    Но аз имам няколко въпроса:
    1. Позволено ли е на един депутат да не ходи изобщо на работа, при това да получава заплата?
    2. Няма ли някакви санкции за подобно поведение и ако има къде са санкциониращите органи в Парламента и защо не си вършат работата?
    3. Има ли начин избирателите да отзоват един депутат от парламента, ако счетат, че той не върши работата, за която е избран?

  69. 69 Профил на Tai Lung
    Tai Lung
    Рейтинг: 784 Неутрално

    "И именно тежко деморализиращият консенсус, че Доган е над законите и е в реда на нещата всички закани за ревизия на необяснимото му материално благополучие да спихват като плондири..."

    е, има едно изключение - събориха му барбекюто...

  70. 70 Профил на woland
    woland
    Рейтинг: 954 Неутрално

    "отблъскващата конструкция, в чието подножие се препъна и срути вече и имитацията на някаква демокрация"
    Перфектно казано!

  71. 71 Профил на Десен
    Десен
    Рейтинг: 1303 Неутрално

    Kaкич, след като имаш крила, защо ходиш?

    Не цъфтиш ли като цвете, гниеш като бурен.
  72. 72 Профил на Вождът Бял Полуовес
    Вождът Бял Полуовес
    Рейтинг: 524 Неутрално

    Наивно е да се мисли,че в голямата игра за разлапване на посткомунистическа България има случайни "актьори".Никой не е дошъл "от нищото",поради "собствени заслуги",или издигнат от всенародната любов и доверие.

    Доган не е нито иззел правомощия,които не би могъл,нито е това,което е,защото е много "умен","мъдър","фолософ","хитър" и т.н. !Той е това,което се иска от него да бъде.Което е част от сценария...Нали звучи невероятно-парчетата от "баницата" да отидат при "случайни фигури",които успеят "да се преборят"?!Няма нищо случайно в създаването на Доган и поддържане на имиджа му такъв,какъвто е.Съществуването му създава усещане за постоянна несигурност и ежеминутно възможен дестабилитет...което е изгодно за всички "оправници"...

  73. 73 Профил на panzerino
    panzerino
    Рейтинг: 928 Неутрално

    Във всяка цивилизована държава знаят как да се борят срещу типове като Доган. Капоне отиде в затвора за данъчни престъпления, да припомним... .

    Иначе статията е великолепна- това е истинска журналистика.
    Колко отдавна не бях чел неща, казващи ставащото с истинските му имена. И на хубав български език... .

  74. 74 Профил на woland
    woland
    Рейтинг: 954 Неутрално

    Като чета тази статия и някак неволна асоциация за политиците ми дойде - реално за нашите родни такива, думите са като тоалетна хартия - употребяват ги веднъж и ги хвърлят - все тая е какво са казали вчера, няма смисъл човек да гледа и търси, иначе ще се оцапа до невъзможност. Вместо това - "по делата им ще ги познаете" - делата, за разлика от думите (и когато можем да ги видим в истинската им светлина), показват какви гангстери всъщност ни управляват, цялата политическа класа.

  75. 75 Профил на umoren
    umoren
    Рейтинг: 421 Неутрално

    "Премиерът Бойко Борисов, който не благоволи да почете с присъствието си предишните два вота на недоверие (с изключение на първия, когато се появи за минути при гласуването), е искрено ядосан, че репортерите са се вторачили в тържественото осияване на парламента от лидера на ДПС Ахмед Доган, снизходил да се появи на работа"-ядосан,колко да е ядосан премиера?Може би колкото на съда дето реши,че хонорара на Доган е в реда на нещата, или пък на венцехвалията на вестниците на делян Пеевски към премиера?Толкова за ядовете на единия и за демонстрациите на другия,а за нас:"напълно лишено от санкцията на "гражданското общество", от чието име явлението вече се изказва и с неприкрита подигравка".Докога тоя ще е фактор и депутат и докога останалите "аристократи"ще го подпират,за да запазят статуквото за себе си,че и винаги да имат паравана на един недолюбван политик-перде/като всички тях,възпитаниците на дс/

  76. 76 Профил на panzerino
    panzerino
    Рейтинг: 928 Неутрално

    [quote#75:"umoren"] е искрено ядосан, че репортерите са се вторачили в тържественото осияване на парламента от лидера на ДПС [/quote]
    Силният лидер не се смущава от никого - той има спокоен и здрав сън, здрави нерви, и не показва емоции на публично място.


    " Не обяснявай, не се оправдавай, не фъфли...".
    Крайъгълен камък на всяко "успешно" политическо поведение ( и външна политика).

  77. 77 Профил на panzerino
    panzerino
    Рейтинг: 928 Неутрално

    [quote#60:"barsa"]критика на Доган на гърба на Борисов[/quote]
    Гн- Доган е символ на мафията в нашата държава.
    Символ на кукловодщината и корупцията.

    Всяка поява на Доган в публичното пространство е вид "напомняне", що за държава сме. И вид " напомняне" - " кой е реалния Господар тук".

    Само присъствието и появата на публична сцена на хора като Доган, Овчаров, Масларова, предизвикват целия ЕС да си извади носната кърпичка за употреба "по предназначение", и като "филтър" на неприятния и зловонен мирис, донасящ се от далеч.

  78. 78 Профил на alexsilver
    alexsilver
    Рейтинг: 949 Любопитно

    "...В държава на аристократите стълбата винаги е спусната за когото трябва и по правило го отнася само третата класа..."

    Единственото успокоение е, че е трудно, много трудно, да се нарече България държава на аристократите, защото далеч не е едно и също мутрократ и аристократ...

  79. 79 Профил на 4i4ok
    4i4ok
    Рейтинг: 420 Неутрално

    Този път и на мен ми хареса статията.
    С една лека забележка:струва ми се че се дава малко повечко "тежест"на Доган като фактор в бг политиката/така беше но вече не е/.Та човекът вече си отива.слиза от сцената.Заедно с ДПС.
    Дано повлече и БСП.

  80. 80 Профил на bora bora
    bora bora
    Рейтинг: 956 Неутрално


    [quote#24:"ARRI"] ОоооООбаче, никой , ама никой не го направи. Това ще рече , че никой нямаше интерес да го направи. Просто той им е нужен. Размятат го из всички сцени, играе всякаква роля, която им е нужна. Веснъж е добър, веднъж сив касрдинал, веднъж лош разпределител на порциите. Той играе всякаква поддържаща роля на главния парцалес(премиер). Той е удобния артист за всички. Пък и нали за тва го създадоха[/quote]
    Да прав си , ама е по -лесно да се пише за последното събитие - щото е прясно и извиква силни емоции.

    Той мислеше да се оттегля от този ангажиращ пост, може би ролите са му дошли в повече.

    И сега ще го направи - не знам по какъв начин ,ама ще си отиде.

  81. 81 Профил на Ментор
    Ментор
    Рейтинг: 732 Неутрално

    за пръв път да ми хареса статия на авторката.
    Браво!

  82. 82 Профил на владимир бояджиев
    владимир бояджиев
    Рейтинг: 419 Гневно

    Браво! Макар и доста омекотена и с приличен език, статията посочва истинското лице и истинското отношение на сокола. Ако мога да се изразя с езика на истинските му похвати, бих казал
    "Съм ви биип мамата на всички, били те българи,турци,цигани и всичкия останал боклук! Аз коля,аз беся,аз ви биип,аз ви храня,аз изгрявам,аз залязвам! Ако на някой не му харесва, да ми биип един биип и да ме биип с език биип.."
    Това мисли той и така действа. И всички управляващи досега не са доказали и показали нещо против това.
    Мизерници и нещастници!

  83. 83 Профил на mayabaya
    mayabaya
    Рейтинг: 422 Разстроено

    Дали е тъжно или страшно не мога да реша. Но със сигурност е истина. Все по-често се сещам за двата изхода... Ако не за мен, поне за децата ми.
    Страхотна статия на Любослава Русева. Илюстрацията на Иван Кутузов също е отлично попадение! Поздравления за авторите!

  84. 84 Профил на kkk_20
    kkk_20
    Рейтинг: 1296 Неутрално
  85. 85
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  86. 86 Профил на Forgive me, if it was my fault
    Forgive me, if it was my fault
    Рейтинг: 984 Весело

    " и зад чиито нищо-не-казващи изречения приближените до него журналистки ни убеждаваха да търсим втори план"

    Да, изключително добре усетено и пресъздадено! Доган е с най-търпеливо и свидно тъкания имидж от бг политиците! Цяла кохорта журналисти провъзгласяват мълчанието му непременно като "загадъчно"; НЕявяването му като редовен народен представител- за екцентричност, която му подхожда /и не е плебейска работа дори да се изисква обяснение/; а цинизмът му да признава, че всяка партия е обвързана с "обръчи от фирми", се смята за невероятен, възхитителен жест на откровеност и добродетелност! А, и още едно клише из къртовското трупане на фундамент за граденето на култ към личността му!...Само той бил достоен да бъде начерен политик! Професионален политик! Неприятно впечатление ми направи, когато и Бойко подходи с реверанс и призна Доган за единствен политик в България! Това не беше просто леко почистване на статуята-Доган с четка от щраусови пера, а направо подмяна на бронзовото й покритие със сиещо злато! А междувременно журналистКИТЕ се трудят неуморно да четкат всеки крайчец от егото на Доган...Затова и никой от познатите ми отдавна вече не си купува вестника, където се разхожда "по пантофи" една негова възхвалителка!

    Smile, smile, a little baby!
  87. 87 Профил на moon74
    moon74
    Рейтинг: 575 Неутрално

    Спокойно, пасажери! Корабът потъва бавно, в морето има място за всички. Най-близката земя е дъното.

  88. 88 Профил на renegat
    renegat
    Рейтинг: 1096 Неутрално

    До коментар [#86] от "di^^di":

    ...че то кой да възхвалияват всички един дол дренки. От президента, до последният партпкрат.

    Продукти на БКП/ДС - от началото от първия ден, до ден днешен.

    Както и на КПСС/КГБ - ИНСТРУКТАЖА.

  89. 89 Профил на moon74
    moon74
    Рейтинг: 575 Неутрално

    В отсъствието на държавност автократите наистина приличат на аристократи, във вените им не тече синя кръв, а синьо гориво. Доган е добър пример, може би най-добрият, но има и други. Вече повече от 20 години политическата класа търси начини да се еманципира от избирателите и от народа си. Тя си е самодостатъчна, а електоратът е гарнитура или канапе, както казват в по-аристократичните заведения. Сакскобургготски - лош държавник, поиска от народа си 800 дни, за да се убеди по примера на баща му, че българите на стават за нищо. Костов - добър държавник, поиска доверие без да усети мъката на народа. Борисов - магистрален менестрел, защото в криза от строителство разбират най-тъпите, а и не само в криза. И така, но докога ли?

  90. 90 Профил на renegat
    renegat
    Рейтинг: 1096 Неутрално

    Преходът няма да завърши, докато той не започне в СССРУСИЯ.

    Всичко поднесено ни сега за близо четвърт век е някъква пародия на приспособяване.

    Уроци за това как се преобразува партократична власт в икономическа и отново пак в политическа, същата, под ново име и нова външност, но останала същата в сърцевината си, унищожителна и безпардонна.

    Облагодетелствала малцина тогава, продължаваща същото и сега, но без социално неадекватни самозаблуди.

  91. 91 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 829 Весело

    Политиката е умение да са балансира в рамките на очакванията на "драгият електорат", който, като правило, е беден, отруден, простоват, злобен и отмъстителен Андрешко....
    99.99% от него въобще не са чували за филма "Рим на аристократите" или "Разперени ръце над водата" (още повече че се въртеше преди 40 години...
    -------------------------------------
    Затова и Доган, заедно с другата "политическа аристокрация" прави шоу, за да си гарантира необходимата част от "бъдещата" любов на "драгият електорат"...
    --------------------------------------
    А и както показа опитът от 1989 насам, сиджимката на стълбата винаги му е в ръката......

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  92. 92 Профил на СВОБОДЕН
    СВОБОДЕН
    Рейтинг: 477 Неутрално

    По точно е че ТЕ са на кораба България
    а народът е хвърлен в океана и няма предвидени
    стълби . НА КОЙ СА МУ НУЖНИ .?????????????
    НО НЕ САМО ДОГАН Е НА КОРАБА ,ТАМ СА И ТИЯ
    КОИТО ГО СЪЗДАДОХА УДОБНО И СЕГА ВИЖДАМЕ
    НЕГО А ТЯХ НЕ..!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    СВОБОДЕН
  93. 93 Профил на asenvidenov
    asenvidenov
    Рейтинг: 418 Неутрално

    Добра тема, но хайде стига с този Тургеневски стил!!! Ние не сме печални руснаци! Атакувайте, Любослава Русева.

  94. 94 Профил на д-р Петроff
    д-р Петроff
    Рейтинг: 474 Неутрално

    ББ повече се възмущава,че не са го снимали за 5 минути.Доган му в отнел малко фото/камерно време.Провъзгласения от Валерия Велева за брилянтен политик винаги се е присмивал на " не простия народ" Само по времето на Костов гълташе въздух,но това беше за кратко.Всички обекти за които се говореше в Девин,че са на Костов се оказаха на Доган,че и повече дори.Както винаги съм казвал:Беше лошо стана страшно.Беше гадно,стана гнусно...Ако народа не беше токова "умен",Доган отдавна щеше да е спомен.Ако политиците бяха на место,Доган щеше да е спомен.Доган си създаде Атака и когато му е необходима,тя го атакува....

    ПРАВИ КАКВОТО ТРЯБВА ЗА ДА НЕ СТАВА КАКВОТО СИ ИСКАТ
  95. 95 Профил на raylight
    raylight
    Рейтинг: 888 Неутрално

    Ето какво съм писал по темата аз, има доста сходни тези, защото мислим сходно:

    http://raylight.blog.bg/politika/2010/08/21/paradigmata-na-dyrjavata-ili-v-koi-vek-jiveem.594069

    Истината е висша ценност
  96. 96 Профил на Gerasi
    Gerasi
    Рейтинг: 648 Неутрално

    Браво Люба!

    Изгони ГЕРБ преди да отровят Добружда заради шистовия газ, тогава освен бедни ще бъдем и гладни... Петиция http://citizenspeak.eu/node/45
  97. 97 Профил на petranica
    petranica
    Рейтинг: 425 Неутрално

    Гнус! Не статията...

    Любов и светлина!
  98. 98 Профил на 4i4olin
    4i4olin
    Рейтинг: 472 Любопитно

    Защо упреквате Доган?! Той е илюстрация на приказката "Двама се карат, третият печели". Вежди много преди прозренията на Любослава ни го каза и се зачуди, че го търпим. Статията на Любослава е актуална като ланския сняг.

  99. 99 Профил на mik2
    mik2
    Рейтинг: 1095 Неутрално

    До коментар [#91] от "boby1945": Е, хайде сега! Даже сме го гледали този филм Лошото е, че нашите депутати притежават азиатска хитрост и първо си спускат стълбичката и после "уж" скачат!

  100. 100 Профил на Анастасия Петрова
    Анастасия Петрова
    Рейтинг: 646 Неутрално

    До коментар [#93] от "asenvidenov":

    Какъв тургеневски стил, бре?! По-ясно от това как да се каже???? Аман от критикари, стигнали едва до Тургенев...

    Анастасия Петрова




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK