Читателски Дневник: Български пощи? Не, благодаря!

Читателски Дневник: Български пощи? Не, благодаря!

© Цветелина Белутова



Читателски Дневник: Получихме писмото на Борис Петров от Пловдив, което е разказ за сблъсъка му с местен клон на "Български пощи" в града. Публикуваме "дневника" му за една-в-крайна-сметка-недостигнала-до-получателя-си-коледна-пратка, защото показва нуждата от реформа нуждата от реформа в държавната компания и ако тя изисква време, то поне промени в стила на обслужване на нейните служители могат да се случат веднага. "Дневник" ще потърси официален коментар и от пощите по казуса. Ето историята (подчертаните места са на автора):


Отворено писмо на вниманието на всички частни и корпоративни "клиенти" на Български пощи ЕАД и на ангажираните с обществени и икономически проблеми медии.


09.12.2011 Бабата и дядото на сина ми изпращат пакет с коледни подаръци в Перну, Естония.




16.12.2011 Пратката пристига благополучно в РСЦ-Пловдив и още около 8 часа сутринта е вече в ПС 4023, която се намира на около 1.5 км от дома ми. За това ще разбера седмици по-късно.


23.12.2011 В последния работен ден преди празниците отивам до пощенската станция. След дълго разлистване на куп измачкани листове с налепени стикери по тях служителката на гише "Пратки и писма" ми обяснява, че няма нищо за съответния адрес. Избрал съм това гише, защото именно там става разпределянето на пратки за пощальоните и близо 20 години съм търсел информация на същото място.


От около 6 месеца вместо абонат на списание "National Geographic България" съм се превърнал в пощальон, защото от ПС 23 не ми го доставят, а ми изпращат известие всеки месец за получаване. Обяснение: новият пощальон не може да се ориентира и не е много удачно да разнася списанието?!? Недоволен съм от подобна услуга, но не съзнавам, че чашата на потребителското ми търпение тепърва ще прелее.


05.01.2012 Празниците вече са отминали и заставам отново пред служителите от "Български пощи" с молба да прегледат своите допотопни купища хартия. Отново нищо!


12.01.2012 Тъщата ми получава и ми продиктува проследяващ номер, след като става ясно, че пратката се забавя подозрително дълго дори и за тукашните стандарти.


ШОК И УЖАС!!! С пълно недоумение виждам в онлайн системата за проследяване, че на същия този 12-ти януари пратката заминава от София обратно за Естония! Причина: НЕПОТЪРСЕНА ОТ ПОЛУЧАТЕЛЯ!


13.01.2012 На път за работа в 8:00 часа влизам в пощенския клон, за да потърся обяснение. Получавал съм редовно известия за пратки и писма от чужбина от средата на 90-те. До входа на жилищната сграда има заключваща се обща пощенска кутия, в случай че входната врата е заключена, а съседите са ми гласували доверие да бъда единственият отключващ въпросната кутия. За изчезнало известие не може да става и дума!


"Шефката я няма", отговаря на молбата ми да говоря с началник-контрольора смутена служителка. Часът е вече около 8:10. В 8:40 часа съзнавам, че не мога да чакам повече, тъй като имам по-стриктни служебни задължения от "шефката" и се обръщам към други служители. Почти трогателно ми обясняват как е трябвало да се обърна към гише "Колети", а не към "Пратки", което отстои на няколко метра от първото.


"Изпратихме ви известие, а на петия ден ви изпратихме и втора покана! Даже ви потърсихме телефонния номер, но не успяхме да го намерим, въпреки че не сме длъжни да го правим." Нито за момент през главите на служителките не преминава дори бегла мисъл, че нещо може да се е объркало. "Спестете си противоречивите обяснения за официалната проверка, която предстои," заявявам преди да напусна неугледната станция.


Изпращам своевременно сигнал до Дирекция "Съобщения" с настояване за проверка по случая. В разговор със съседка разбирам, че два месеца по-рано по щастлива случайност в ПС 23 е  видяла пакет, адресиран до нея, подготвен за изпращане обратно за Белгия, след като не е била известена.


16.01.2012 Повторен опит за среща с г-жа Несторова, началник-контрольор, завършва отново безуспешно.


Прибирам се от работа и виждам, че семейството ми е на ръба на нервна криза. Опитът ми за аудиенция с г-жа Несторова е довел до някакъв уродлив резултат. През деня е пристигнала Втора покана за получаване на пощенска пратка с клеймо от 06.01.2012 (?!). Нищо неподозиращата тукашна баба на сина ми напразно е отишла до пощенския клон в мразовития януарски ден, за да чуе грубото "Ама тази пратка я няма вече! Синът ви я търсеше онзи ден!"


В опит за прикриване на нарушението на служебните си задължения някой е допуснал онази сериозна грешка, която ми предоставя не само енергия за сериозна борба с архаичното ведомство, но и веществено доказателство за нередности.


17.01.2012 Както в приказките, срещата ми с г-жа Несторова се състои едва при третия опит. Твърде бързо обаче красивите сини очи на началник-контрольора придобиват ледено изражение.


"Какво още искате? Чух ви как заплашвахте онзи ден колежката, че ще пускате жалби и сигнали," е първото, което чувам. "Г-жо Несторова, не бяхте ли на съвещание във въпросния ден? Нима сте били наоколо? Отказвате ли ми официално съдействие?" "Не, не! Не ви отказвам. Не можете да докажете по никакъв начин, че не сме ви уведомили." Разбирам, че от клиент съм се превърнал в подсъдим пред безукорната държавна фирма. "Г-жо Несторова, най-парадоксалното е, че изглежда и вие не можете да докажете, че съм бил уведомен. Къде са копията от известията с изходящите им номера?" "Нямаме такива!" Рационално и ефективно, по сталински! Няма работа, няма клиент, няма проблем!


"Как ще ми обясните защо получавам Втора покана (оградено е с червен маркер) десет (10!) дни след клеймото?" "А вие как ще докажете, че сте я получили чак вчера?"


Приемам, че съм сериозно заподозрян и спирам да се представям като клиент на услуга. "Да приемем, че не е имало проблем с доставката. Според вашите служители съм бил известен втори път на петия ден от пристигането на пратката. Моля, изчислете 5 дни от пристигането на 16.12.2011 г." В този момент нещо се случва с матросовския плам на г-жа Несторова. "Това може би  е била трета покана – търсили са ви упорито!" "Г-жо Несторова, виждате ли надписа Втора покана, ограден с червен маркер? А можете ли да ми кажете защо, ако това известие е пратено в петък на обяд, пратката потегля обратно като непотърсена още на следващия вторник преди 8:00 часа?"


Г-жа Несторова ми връща "известието" и поглежда настрани с усмивката, с която магазинерка през 80-те поставя пред чакащите табела "Санитарен полуден".


"Вижте, аз не мога да стоя до всеки от 40-те души, които работят тук!" Така изречени, думите на началник-контрольора, чиито служебни задължения се състоят именно в контрол над въпросните 40 души, ме убеждават, че напразно губя времето си пред вехтото гише.


19.01.2012 Точно на седмия ден след изпращането обратно разочарованата тъща в Естония получава известието, че може да получи отново своя пакет. Показва ми известието пред уеб-камерата – красив фирмен формуляр с размер А4, на който са РАЗПЕЧАТАНИ всички сведения, дати и номера, свързани с обработването на пратката. Колко различно в сравнение с полуграмотно изписани на ръка име и непълен адрес с фиктивна драскулка вместо подпис върху невзрачно листче!


Тъщата едва сдържа сълзите си, когато обяснява пред мен и съпругата ми как за първи път в живота си се е почувствала нещастна, че получава пратка. Внукът й още няма три години и някак си забрави какво стана с подаръците, които баба беше обещала. На нея не й е останало нищо друго освен да заплати EUR 17 (разходите по връщането от България), за да вземе пратката, с надеждата че след време все пак ще подари някак си съдържанието на кутията на своето първо внуче. От Eesti Post й оказват пълно съдействие и я молят да напише жалба, за да могат да изискат проверка от своите български колеги. Изпраща ми е по препоръчана поща всички документи и квитанции, защото е убедена, че в ЕВРОПЕЙСКА държава е невъзможно подобна немарливост да остане без последствия и компенсации.


Отказвам да преглътна унижението, нанесено на семейството ми и на страната, в която живеем! Отказвам също да приема, че хаосът в един изключително отблъскващ с вида си и оставен без надзор пощенски клон може да бъде толериран. Убеден съм, че през 1879 г. Български пощи е предлагала по-качествени услуги в бившите конаци и чифлици, защото не е била в лапите на колективна безотговорност, насадена в един от последните бастиони на фалиралия 45-годишен социален експеримент в България. 


Междувременно, в очакване на проверката по случая от Дирекция "Съобщения," се обръщам и към Санома Блясък България, издател на National Geographic, със следния призив в началото на Новата година: Уважаемо издателство, искрено се надявам, че скоро ще бъде възможно да получаваме изданията ви на адреса си чрез някоя коректна и ценяща клиентите си фирма за пощенски услуги, каквито несъмнено се утвърждават на българския пазар. Не ни причинявайте разочарования чрез Български пощи ЕАД и ще ви бъдем благодарни с подновени абонаменти!

Коментари (213)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 3284 Неутрално

    ТЕпично по комунистически!Държавните служители я карат по старо му,и на ум не им минава,че не са началници на клиентите,а слуги!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  2. 2
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  3. 3 Профил на ban
    ban
    Рейтинг: 1283 Неутрално

    Уважаеми лизач, а частните фирми си я карат ТЕпично по капиталистически! Казвам това като работник работил в куриерска фирма! Т.е. това че абонатът ще се абонира към частна фирма въобще не означава че ще получва редовно или въобще списанието си, ако го обслужва куриер, който трябва да обиколи половин София, например!

  4. 4 Профил на Натътрузен десебар, слуга на БСП
    Натътрузен десебар, слуга на БСП
    Рейтинг: 1162 Неутрално

    Да де. Но като стане дума за приватизация на пощите комунетата веднага оврещяват света и околностите, че "разпродадохме държавата на безценица"

    Няма шики-мики.
  5. 5 Профил на wds23355772
    wds23355772
    Рейтинг: 1191 Неутрално

    Че случая с Български пощи е ясен. Компанията се фалира и дела и се взима от 3-4 частни Спидите, Еконти и тем подобни.

  6. 6
    Натътрузен десебар, слуга на БСП
    Рейтинг: 1162 Неутрално

    Коментарът е скрит от модераторите, защото съдържа вулгарни, нецензурни квалификации, лични нападки, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на други коментиращи и лица, цитирани в публикациите. Ако въпреки това желаете да го видите, натиснете тук.

  7. 7
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  8. 8 Профил на Прокопиадата: "ЦЕНЗУРА!" - мотото на Дневник!
    Прокопиадата: "ЦЕНЗУРА!" - мотото на Дневник!
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    До коментар [#1] от "lz2":

    Какво направи ГЕРБ за тези две години по въпроса? Само те цитирам ... иронично нали?

    [quote#1:"lz2"]ТЕпично по комунистически!Държавните служители я карат по старо му,и на ум не им минава,че не са началници на клиентите,а слуги![/quote]

    Който не следва линията на Економедиа е тотално цензуриран!
  9. 9 Профил на richardnixon
    richardnixon
    Рейтинг: 684 Неутрално

    Комунизъм в действие! Точно така ни обслужваха и при непрежалимия Тато - скандални лелки с отврътелно безхаберие, наглост и професионален цинизъм! Незабавна продажба или ликвидация на Български пощи, те са само "български", но не и пощи. Нямам нито едно писмо или пратка от чужбина, която да не е била грубо отваряна и преровяна, а имам и много изчезнали безследно по параграфите от Пловдивската одисея!

  10. 10 Профил на dohco
    dohco
    Рейтинг: 524 Гневно

    Просто всеки коментар е излишен!!!!!!!!!!!!!

    Най-добрите неща в живота идват безплатно...
  11. 11 Профил на Alexandros
    Alexandros
    Рейтинг: 564 Неутрално

    Тъпа работа! Ми подавайте жалби и дано да има санкции. В смисъл не е нещо кой знае какво и грешки стават навсякъде, но тая патка ако така се е държала наистина така ( а все пак имаме само твойта страна на историята ) си заслужава някаква санкция.

    Inside every cynical person, there is a disappointed idealist.
  12. 12 Профил на Прокопиадата: "ЦЕНЗУРА!" - мотото на Дневник!
    Прокопиадата: "ЦЕНЗУРА!" - мотото на Дневник!
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    До коментар [#7] от "lz2":

    Драги, грамотността не се доказва с титли и дипломи ... а с действия. Но и признанието за Винету говори вече много.

    Работата с клиенти им куца на Бг Пощи ЕАД.

    Който не следва линията на Економедиа е тотално цензуриран!
  13. 13 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 3284 Неутрално

    [quote#3:"ban"]Уважаеми лизач, а частните фирми си я карат ТЕпично по капиталистически! [/quote]

    Частни фирми има всякакви,но държавните служители са само един модел-ВСИЧКИ СЕ ПРАВЯТ НА НАЧАЛНИЦИ!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  14. 14 Профил на StiffUpperLip
    StiffUpperLip
    Рейтинг: 571 Неутрално

    До коментар [#3] от "ban":

    Ти нали работеше в БАН? Какъв работник в куриерска фирма си бил? Какво работиш в БАН шофьор ли? Или си обикновено комуне, кйоето се прави на учен и кисне във форумите да плюе.

    "Демагогията е на върха на БСП", "партийната аристокрация е една от най-уродливите форми на обществото". Жан Виденов ви го каза.
  15. 15 Профил на TED (moderator är en faggot)
    TED (moderator är en faggot)
    Рейтинг: 650 Неутрално

    ""Изпратихме ви известие, а на петия ден ви изпратихме и втора покана! Даже ви потърсихме телефонния номер, но не успяхме да го намерим, въпреки че не сме длъжни да го правим."

    НЕКАДЪРНОСТ И БЕЗОЧИЕ!

    Аз имах подобен случай, с писмо за което платих да ми бъде доставена обратна разписка че е получено. Доста тъпо гледах, когато пощальона гордо ми заяви "имате препоръчано писмо" и писмото което ми даде беше същото, което аз бях изпратил. Т.е. подател и получател бях АЗ . Пощальона видимо се сконфузи за гафа, защото отчетливо беше отбелязано на разписката кои е получател и кой е подател. Въздъхна дълбоко и ми заяви, че в тези пощи хората се сменят постоянно и при заплатите, които получават на никой не му пука какво, кога и как доставя и не доставя.
    Над 90% от ДЪРЖАВНИТЕ фирми се управляват напълно безхаберно и подсъдно. Отдавна служители във министерствата, ведомства и такива фирми са забравили, кой им плаща заплатите и на кого са призвани да служат.

  16. 16
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  17. 17 Профил на ban
    ban
    Рейтинг: 1283 Неутрално

    [quote#14:"donchoquihote"]Ти нали работеше в БАН? [/quote]
    това пък къде го прочете! а друга дума освен комуне не знаеш ли?

  18. 18 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 3284 Неутрално

    До коментар [#12] от "capricornicus":

    КАКВО НАПРАВИ БЕ БРАТ!

    Ти отрече най-голямото достижение на цивилизацията-разделениет на труда,в частност ОБРАЗОВАНИЕТО!

    Евалла! От ППО ще получиш похвала!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  19. 19 Профил на borko_to
    borko_to
    Рейтинг: 515 Неутрално

    Ми след като ползват най-евтината услуга - обикновен колет - какво очакват? Винаги съм се удивлявал на хора, които умишлено плащат най-евтиния вариант, а очакват чудеса...Да не би пък в Естония да няма вариант на Булпост или куриери...хем срока на доставка е по-малък, хем ти се доставя до вратата..

    Правите дървета в гората, първи се отсичат!
  20. 20 Профил на ugi
    ugi
    Рейтинг: 571 Неутрално

    Позната картинка. За съжаление съм 99% сигурен, че няма да има никакви последствия. Просто там трябва да се вземе голямата лопата и да се рине наред всичко що е работило преди 90 година и задължително всички "шефове", "директори" и тем подобни.
    Имах подобна на автора случка, само че с куриерската служба булпост и пратка с важни оригинални лични документи, която просто изчезна и никога не се получи. И при разговорът с директорът на пощенския клон на искането ми и официалната ми жалба да бъде проведено официално разследване къде е изчезнала пратката (тъй като съдържаше оригинална диплома за образование и други лични документи) ми беше отговорено, че пратката била напуснала България и оттам не се знаело какво е станало с нея (разбирайте, открадната и покриваме следите на някой), при което осъзнавайки, че няма да си получа пратката поне изисках да ми бъдат възстановени разходите за куриерските услуги - при това ми искане, коментарът на директора беше - "е, ти какво сега - до тия 35лв ли си опрял". При което или просто трябваше на място да го удуша или да си изляза. Пощите просто трябва да бъдат закрити в този им вид.

  21. 21 Профил на SSS
    SSS
    Рейтинг: 953 Неутрално

    Всъщност, тази история е умален вид на "онази" с освобождаването на пратки от митниците. И двете са резултат на едно много тежко и мъчително сбогуване с комунизма - 22 години по-късно. А всичките служители на държавни дружества все едно са застинали във вида отпреди 40 години. Нагли, нахални, безотговорни и подтиснати от мижавото си битие и неясното си бъдеще. Да не говорим за истинския собственик - държавата и за отдавна предъвканата истина , че тя е най лошия собственик. Особено БГ държавата от всички държавни собствености по целия свят тук се намира една от най-лошите държавни собствености.
    Заведете държавните служители на концерт на Йосиф Кобзон - за два часа ще им олекне малко.

  22. 22 Профил на ban
    ban
    Рейтинг: 1283 Неутрално

    [quote#16:"greenman"]Хей, Боко няма общо с тва[/quote]
    Няма зер, то и от ИПИ това казват, за който и да гласуваш все тая! Затова да затваряме държавата, какви са тези Пощи, БДЖ-та, БАН-ве, университети и училища, болници, който има нужда от нещо плаща си, и готово! Е може малки изключения да се направят, за спорта основно, и някоя магистрала!

  23. 23 Профил на Haftor
    Haftor
    Рейтинг: 515 Неутрално

    Мдааам поредният пример.
    Мен за да ми доставят пратките от чужбина трябваше да нося тетрадки и химикалки "дарение", защото е пощите компютрите служат единствено за разпечатване на дос-овската програма за (не знам за какво служи честно...).
    Изключително неприветливите служителки се държат така сякаш за да те обслужат ти правят лична услуга направо жертва, а въпроси са забранени....
    Да не говорим, че едната не знае къде са и пратките а другата не може да ги открие в тетрадката. Има и една по заместване, която ме караше да и диктувам ЕГН-то си на висок глас...
    Е има и една невероятно изключение, която ми се обажда по телефона, винаги знае къде са ми пратките и си отбелязва в тетрадката (егати 21-вия век) с листчета с кого се е свързала по телефона за да не търси излишно.... Но тя е една единствена.

  24. 24 Профил на Прокопиадата: "ЦЕНЗУРА!" - мотото на Дневник!
    Прокопиадата: "ЦЕНЗУРА!" - мотото на Дневник!
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    До коментар [#18] от "lz2":

    Образование, система на образование, която е дала "висше" на Боцко, Цецко и Цецка ... ндам, наистина оксиморон нали?

    Който не следва линията на Економедиа е тотално цензуриран!
  25. 25 Профил на antikomunist
    antikomunist
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#1] от "lz2":

    по скоро по боиковски винаги невинни

  26. 26 Профил на elevation04
    elevation04
    Рейтинг: 627 Весело

    Калъвто ни беше социализъма, такъв ни е и капилазъма !
    Каквито ни пощите, такива ни и железниците !

  27. 27 Профил на ugi
    ugi
    Рейтинг: 571 Неутрално

    До коментар [#19] от "borko_to":

    Чакай, бе мен, какво значи най-евтиния вариант? Щом пратиш пратка - другия трябва да я получи. Ако смятат, че цената на услугата е ниска - да я вдигнат. Но аз, отивайки като клиент, очаквам, че щом това е цената да ми бъде извършена услугата. Цената не съм я определил аз. Защото е най-лесно да пращаме с DHL, ама тогава какво ще стане с тия търтеи в нашите пощи? То може би трябва да стане, та да се оправят нещата.

  28. 28 Профил на TED (moderator är en faggot)
    TED (moderator är en faggot)
    Рейтинг: 650 Неутрално

    До коментар [#22] от "ban":

    Така ли скача кога БСП, НДСВ и прочие дълги години бяха на власт или тихо и кротко си близа келявите кокали, които са ти подхвърляли? Стилът на управление на държавни предприятия си е точно соц модел. ПРЕСТЪПНО поведение на директорите и хората, които са ги сложили там. Кражбите частни, загубите общи. Най добре, тези пощи да се приватизират. То и без друго не остана. Поне игрите им няма да се трупат на наш гръб.

  29. 29 Профил на pariah
    pariah
    Рейтинг: 1080 Неутрално

    Уволнение.
    За всички.
    Назначаване на 50% от състава с подходящо образование и възраст.
    И така във всички държавни дружества.

    - A witty saying proves nothing. Voltaire
  30. 30 Профил на ь
    ь
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    Навсякъде са на това дередже! Махаленският им клон при нас, се използва само за разплащане на сметки и изплащане на пенсии. Реших веднъж да си изпратя данъчната декларация чрез тях, но бяха изумени и възмутени, че нямам плик Те напълно естествено, поне според тях - нямаха Съгласен съм, че в тоалетната си може и да нямат тоалетна хартия, но в поща да няма пликове, е като да си закараш колата в сервиз, като си носиш и необходимия набор с инструменти

    Простотията ходи по хората! Затова обичам животните! Цъкам само "+" ... но не на всички :)
  31. 31 Профил на ban
    ban
    Рейтинг: 1283 Неутрално

    Абе стига сте ревали бе! Нали вече ви писах телеграфен запис се праща по нета, и стига до всяка точка на България най-много за час! Скоро пратих колет, който стигна до село за по-малко от 24 часа! Фирмата Ейвън ползва БП, познайте защо! Служителките в нашата поща са млади, и услужливи, т.е. аз съм доволен от БП, доволен съм и от БДЖ, чисто, топло, просторно, дори и до Бургас пътувам с детето с влака, верно лятото е малко неприятно, но за това не е вновен машиниста, и т.н.!

  32. 32 Профил на ban
    ban
    Рейтинг: 1283 Неутрално

    [quote#28:"greenman"]Кражбите частни, загубите общи[/quote]
    Ха, много добре го каза, именно, именно! Тя и кризата оттам тръгна! Затова сега започват да фалират и големите западни фирми! Щот като е за папкане, милиони за мениджърите, като е за отговорности, никакви ги няма и са на загуба все!

  33. 33 Профил на tily_lily
    tily_lily
    Рейтинг: 593 Неутрално

    Аз лично не съм имала подобен сблъсък с Български Пощи, но пък намирам за абсурдна цялата тая система от безумна бумащина и липсата на съвременни средства за работа...
    Едно изпращане на малка пратка или препоръчано писмо се превръща в едно писане на ръка на сто места - то в тетрадката, то в друга тетрадка, после в някакъв дневник, после се късат едни листчета - едното остава на кочана; преминава се към въвеждане нещо на компютър, връстник на демокрацията,в DOS-овска програма, която би скъсала нервите и на най-запаления компютърен маниак. После се почва с едни печати -поставят ги на няколко места, с отработено движение - е, нищо,че после нито печата, нито написаното на ръка се чете....
    Намирането на получена пратка пък е сериозно предизвикателство - започва едно ровене в пет тетрадки, шест дневника и седем шкафа.
    Ми ясно ни е - някой иска да вземе на безценица Български Пощи, и умишлено те са водени към фалит и държани в 19 век. Служителите пък са последна грижа и на настоящите, и на бъдещите собственици.

  34. 34 Профил на d10001
    d10001
    Рейтинг: 924 Неутрално

    имам подобен опит, но кои ли няма?

  35. 35 Профил на Maria Ivanova
    Maria Ivanova
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Още по-лошото е, че много институции са задължени да водят кореспонденция с гражданите по пощата и човек може да бъде блокиран по някоя бюрократична процедура заради тяхна грешка. За лични цели отдавна не ги ползвам, но закони и правилници могат да ни принудят да имаме взимане-даване с тях.

  36. 36 Профил на Dimana Dyakova
    Dimana Dyakova
    Рейтинг: 233 Гневно

    Български пощи са в топ 1 на най-гнусната, неучтива и противна държавна служба въобще! Ужасен хаос, ужасни тетки, ужасни помещения ... Все още се чудя как ми пристигат пратките от eBay ... Успех на автора с разрешаването на случая ...

  37. 37 Профил на бабачко
    бабачко
    Рейтинг: 715 Неутрално

    Нищо ново под слънцето. С БГ Пощи трябва да се почне от нулата иначе няма оправяне. Поръчка от Амазон - Германия изпратена по ДиЕйчЕл с номер за проследяване отне 12 дни: 2 дни да пристигне в Рапределителен център - Летище София и оттам системата за проследяване спря да дава информация. Започвам да звъня всеки ден по веднъж в пощенския клон дали ми е дошла пратката, на 5-я ден отговор: "Стига сте звъняли, ние ще ви пратим известие". Спрях да звъня. Известието дойде след още 5 дни и като отидох да взема пратката по датата в книгата, където се подписах с ужас установих, че е отнело 5 дни на пратката да стигне от летището до пощенски клон в София и после още 5 дни да получа известието ... Когато става въпрос за БГ Пощи просто млъквам с недоумение как е възможно в 21-и век в държава от ЕС?????

    искаш нов монитор? изтрий тук: ##############
  38. 38
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  39. 39 Профил на u2h2
    u2h2
    Рейтинг: 515 Неутрално

    Отвратителни същества с маниери на продавачки в НарМаг от късния соц обитават повечето пощенски станции. Те освен, че са зли и мързеливи, са потресаващо некомпетентни.

  40. 40 Профил на ivuzunov
    ivuzunov
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Според мен няма никаква разлика за коя от всичките държавни институции говорим и колко годишни са хората зад гишетата. Повечето хора който работят за частни фирми се стараят да си гледат служебните задължения поради простата причина че са изкючително лесно заменяеми. Всеки работник в такава фирма е напълно наясно, че навън е криза и е по-добре да имаш работа и някакви пари с който да се препитаваш отколкото да си на борсата. Не малко хора (включвам и себе си в това число) изпитват удоволствие от това което работят и когато в края на работния ден са свършили работа Х се прибират доволни от изминалия ден.
    Да погледнем сега държавния служител. Той не се притеснява за работата си тъй като в повечето случай това са нископлатени и непривлекателни длъжности за който никой нормален млад човек не би се кандидатирал. Той не търси кариерно издигане тъй като е наясно, че това няма да му се случи, шефските позиции се раздават с нареждания от много много високо и човека зад гишето работил 10+ години в системата отлично знае това.
    Е кажете ми сега кой нормален човек би искал да работи такава работа в която всеки ден е абсолютно точно копие на предишиния и утрешния също ще бъде такъв. Не ме разбирайте погрешно не оправдавам нито за миг тези хора но това са фактите. Човекът зад гишето няма никакъв интерес да ви помогне той просто чака да мине 8 часовия му работен ден.

  41. 41
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  42. 42 Профил на Vassco
    Vassco
    Рейтинг: 593 Неутрално

    Какво може да се очаква от едно дружество, в което тежката дума имат синдикатите. Абе направо да ги затварят тези пощи! Особено в провинцията положението с кадрите трагично. А тези от чужбина по-добре пращат пратките по друга куриерска фирма.

  43. 43 Профил на Mai Tai
    Mai Tai
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    Много активно използвам Български пощи - трябва да кажа, че нито една пратка от чужбина не ми беше загубена. Вярно, не всички служителки са любезни, но отлично знам какво ще стане след приватизацията на пощите - цените умножени по 10, а служителките - млади кифли, но много по-бавно схващащи от сегашните лелки и също толкова прости, а за загубите на пратки просто не ми се мисли... Само че тогава ако ви се загуби пратка няма да пишете опуси по медиите, а ще се жалвате "по каналния ред" и съответно жалбите ви ще се отичат в канала - също както със сгрешените ви сметки към Мтел, софийска вода и ЧЕЗ

  44. 44 Профил на FakePath
    FakePath
    Рейтинг: 827 Неутрално

    Гнусотия! Пълна гнусотия и долнопробна простащина!

    Български пощи трябва да се закрият /или да оставят 2% от настоящия персонал, колкото да обслужват някакви държавни секретни пратки/ и да останат само частните куриерски компании. Тогава ще се създаде конкуренция - цените ще са по-ниски, а качеството на обслужване по-високо.

  45. 45 Профил на ban
    ban
    Рейтинг: 1283 Весело

    [quote#44:"$"]Пълна гнусотия и долнопробна простащина! [/quote]
    Прав си, и ти си прав, нещо тази тема на там отиде, ама за това са виновни тези от форума!

  46. 46 Профил на ncuxonam
    ncuxonam
    Рейтинг: 684 Неутрално

    Статията е супер, браво на човека, че си защитава правата..

    Браво и на дневник че помага, защото когато става въпрос за държавна служба жалби и молби до директора нямат много смисъл..
    В тази връзка още помня статията за митниците и тениските на Еленко Еленков..

    @ Дневник - в първия абзац има повторение: "нуждата от реформа нуждата от реформа"

    Животните отвън се взираха от прасе към човек, от човек към прасе и отново от прасе към човек; но вече беше невъзможно да се каже кой какъв е.
  47. 47 Профил на ban
    ban
    Рейтинг: 1283 Неутрално

    [quote#43:"Mai Tai"]ъответно жалбите ви ще се отичат в канала - също както със сгрешените ви сметки към Мтел, софийска вода и ЧЕЗ[/quote]
    Браво, добре им го каза. Така, че много +++!

  48. 48 Профил на впх
    впх
    Рейтинг: 458 Неутрално

    От една страна - свят като човешка длан. От друга - служба която работи само с един пръст. Показалец. Да си го плюнчат и да отгръщат стари тефтери и формуляри, и подлепени с тиксо кочани от миналия век що-годе...

    I always tell the truth, even when I lie...
  49. 49 Профил на Знам и Мога
    Знам и Мога
    Рейтинг: 796 Весело

    До коментар [#3] от "ban":

    Ти май си женен за чиновничка в пощите, я признай. Оня ден защитаваше с плам тяхната физическа красота и приветливост, днес пък защитаваш явната им некомпетентност.

  50. 50 Профил на ь
    ь
    Рейтинг: 1416 Весело

    Настоение: умрЕл от смЕх
    [quote#7:"lz2"]Борисов е ДОКТОР НА НАУКИТЕ,а Първанов-не е!Кой е малограмотен?[/quote]

    Мисля, че днес изби рибата с този цитат! не бях се смял така от онзи ден, когато прочетох това -
    "А ГЕРБ е рожба на баварските християнсоциален съюз и на германските християн-демократи!!! Десен проект!!!
    Само леваци няма как да го харесват!"
    Руслан
    Рейтинг: 1680
    Любопитно
    17718:29

    Простотията ходи по хората! Затова обичам животните! Цъкам само "+" ... но не на всички :)
  51. 51 Профил на Знам и Мога
    Знам и Мога
    Рейтинг: 796 Весело

    Най-тъжното е, че има наши съграждани, които са доволни от услугите на Български пощи.

    Чудя се, дали никога не са имали работа с друга поща, или просто са оскотяли толкова безнадежно, че не могат и да си помислят да бъдат обслужвани качествено и любезно.

  52. 52 Профил на ncuxonam
    ncuxonam
    Рейтинг: 684 Неутрално

    [quote#43:"Mai Tai"]Само че тогава ако ви се загуби пратка няма да пишете опуси по медиите, а ще се жалвате "по каналния ред" и съответно жалбите ви ще се отичат в канала[/quote]

    До коментар [#43] от "Mai Tai":
    Напротив, от личен опит го казвам.. не че съм голям жалбописец де.. имам примерно 3 случая през живота си със частни фирми (клон, представител или собственост на чужди компании), които са ми били разрешени след един мейл (във стила на статията по горе) дори последния път ми предложиха компенсация..

    Ако е към държавна служба=администрация, няма шанс.. и там законов срок дрън-прън, никакъв отговор..

    Въпрос ако се оплачеш в комисията за защита на потребителите, кой би се стреснал повече - 1. частна фирма, която трябва 3-4 дни да пише обяснения и да разхожда проверяващи насам натам или 2. държавна служба, която ще бъде проверена от държавна служба (да не говорим че в някой случаи/градове и двамата "началници" са назначени не от една партия ами направо от един и същи човек" )

    Животните отвън се взираха от прасе към човек, от човек към прасе и отново от прасе към човек; но вече беше невъзможно да се каже кой какъв е.
  53. 53 Профил на Минаващ
    Минаващ
    Рейтинг: 684 Неутрално

    БТК преди приватизацията бяха същите - мързеливи лелки по касите, нагли техници, искащи пари на ръка да си свършат работата.

    Най- смешни бяха обясненията на пощенския шеф защо били пред фалит - заради ненавременната либерализация, ако бяха останали законово закрепен монополист, всичко щяло да било наред.

    "На нож препасан и на звяр, на тиха бара, на женски поглед и на цар да нямаш вяра." - Панчатантра
  54. 54 Профил на ban
    ban
    Рейтинг: 1283 Весело

    [quote#51:"Знам и Мога"]Най-тъжното е, че има наши съграждани, които са доволни от услугите на Български пощи. [/quote]
    Да, женен съм за пощажийка, и съм стрелочник в БДЖ! Сега ядем шкембе с много чесън в кръчмата на Мърчево, с кондуктора на влака София-Перник, щот той натряска с мастика и си изпусна влака! А по-сериозно не прочете ли, че и Ейвън харесват български пощи!

  55. 55 Профил на xymax
    xymax
    Рейтинг: 592 Любопитно

    Борисе,

    Първо бих изразил мнение, че доста си оцветил случилото се с неща, които нямат нищо общо с услугата!

    Второ не е много ясно от къде - за къде е била пратката и как е била адресирана (Адресирана до 3 год ти син ли?; Имаш ли табелка на пощата? А може би входната врата се заключва и пощальона трябва да се телепортира?)

    Трето не хората работещи на ниските нива в БП са отговорни какви средства използват, за да ти свършат услугата, а началниците им!

    Аз съм използвал стотици пъти услугата им в последните 2 години, и освен че е най-евтината, всяко едно изпратено писмо е пристигало до получателя и за всяко едно съм получавали обратна разписка, забележи НЕ на адреса на подателя, а на трети адрес, извън България и пак забележи без да ми се начисляват допълнителни такси, въпреки че трета поща доставя обратната разписка до третия адрес!




  56. 56 Профил на Gopeто
    Gopeто
    Рейтинг: 3386 Неутрално

    До коментар [#6] от "daniel_defoe": Виновен е, че нищо не прави за да промени начина на работа на държавните служители и манталитета им. След описания миналата година случай в митниците, до сега какво се промени съществено? Защото скоро тук беше описан подобен на миналогодишния.
    А междувремнно хората просто се отказват (когато могат) да ползват законовия начин и измислят всевъзможни начини за заобикаляне.

    "За мен върхът е онова високо място, от което ясно съзирам следващата си цел" Боян Петров
  57. 57 Профил на xymax
    xymax
    Рейтинг: 592 Неутрално

    До коментар [#51] от "Знам и Мога":

    Ами ти кого защитаваш ве знаещий и можещий? Собствения си интерес нали? Както всички днешни тукашни "демократи"?

  58. 58 Профил на ban
    ban
    Рейтинг: 1283 Неутрално

    [quote#53:"Минаващ"]БТК преди приватизацията бяха същите[/quote]
    А след приватизацията, как е усмихнати кифлички, ти обясняват как нямат повече информация за твоята сметка и ще трябва да се обадиш на оператор, а ей тъй на са на -1 милиард, и се чудят на кой да ги шитнат, а в МТЕЛ пък да не гороим, там е нон-стоп лудница!

  59. 59 Профил на Вени Марковски
    Вени Марковски
    Рейтинг: 796 Разстроено

    За съжаление и електронното правителство няма да помогне в този случай.

    Автор съм на статиите "Интернет трол" и "Атака Ad hominem" в БГ-Уикипедия. С други думи - номерата на троловете от този форум при мен не минават.
  60. 60 Профил на Mai Tai
    Mai Tai
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    До коментар [#51] от "Знам и Мога":

    Да, имала съм работа с Роял мейл в УК и мога да ти кажа, че нашата поща е много по-качествена, колкото и да не искаш да повярваш "щото онази е Западна"

  61. 61 Профил на 5149mich
    5149mich
    Рейтинг: 1149 Неутрално

    За жалост комунистите не са само във властта, те са на всяко ниво и са много. Тази страна няма спасение. Прекалено е късно. Куфарите и аут.

  62. 62 Профил на monarchist
    monarchist
    Рейтинг: 571 Любопитно

    Реформи, че трябват - трябват. Това е факт. Но за съжаление, както нашите криворазбрани разбирания за "демокрация", така става и с реформите. За управляващите реформа е да се съкращава докато един човек не почне да върши работата на 10 за 200лв заплата.
    А това, че трябват някакви нови технологии, систематизирани процеси, внедряване на бази данни достъпни за потребителя за да може да проследява пратката си по всяко време никой не го вълнува.
    По-важното е да съкращаваме и да лъжеме масите, че правиме реформи. Пък то всъщност всичко ще си бъде, както си е било и преди, просто с по-малко персонал.

    "Всеки ден се радвай на слънцето и на това, че си жив" --- Стоян Венев
  63. 63 Профил на TheJ0kerr
    TheJ0kerr
    Рейтинг: 515 Весело

    Ами просто спирате да използвате Български пощи и закономерното в една пазарна икономика ще с случи - фалит. Аз преди няколко месеца се разправях за един пощенски плик с тях - пълна дебилщина и аматьорщина от страна на техните служители. От тогава съм се заканил че дори няма да ми МИНЕ през ума да ги ползвам. Ако Тиквата твърдеше че БАН били феодални старци, то значи не е ходил в Пощата. Това, заедно с БДЖ няма реформиране...само със закриване става работата.

    Способността да се прави зло се оказа най-благодатният талант на комунистическата епоха, тъй като това ЗЛО се оказваше ДОБРО за политиката на партията Г. Марков
  64. 64 Профил на xymax
    xymax
    Рейтинг: 592 Разстроено

    До коментар [#63] от "TheJ0kerr":

    Аре и тоя ще закрива

    И какво предлагаш да стане с хорицата дето ще ги пратят на борсата, които са нечии майки и бащи, на които им трябва още някой година да се пенсионират? Нали ТИ и аз и трети плащащ данъци и осигуровки, ще трябва да ги издържа пак умнико? Не е ли по-добре да се въведат нови стандарти, технологии, услуги (БП имат "1000" различни лиценза сигурно) в пощата и да се развие пазара (щото има голям потенциал)?

  65. 65 Профил на zidane
    zidane
    Рейтинг: 686 Весело

    много пъти съм писал тук за БГпощите, сега още веднъж, но за последно.
    Проблемите на пощите по света са абсолютно едни и същи - малко по малко се разделят с държавните си монополи. Което единствено значи, че държавата дотира с малко непечелившата иначе дейност, наречена универсална пощенска услуга. Демек, писмо. Нашите пощи в това отношение са царе, т.е. доставят. Това, че загубиха като проекти доставката на ВСИЧКИ видове фактури, но отвориха мрежата си за конкурентите за доставка на ВСИЧКИ видове фактури е друг въпрос.
    Това, че не могат да развият куриерската си дейност го отдавам на сииотата им от 1990 насам.
    Това ,че не развиха е-услуги го отдавам на сиайотата си от 1999 насам.
    Това, че не оптимизираха мрежата си отдавам на зам-министрите си по ресор от 1990 насам.
    Това, че нямат практически никакви нови услуги, го отдавам на сиемотата от 1995.
    Това, че имат 10 ли са или 12000 служители, от които 90% с основно образование го отдавам на ейчар-директорите от 1990 насам.
    Това, че искат превод на думата "маркетинг", за да бъде "вложено в докладна записка" отдавам на сиемотата от 2000 насам.
    Това, че доказано БГпощи са най-евтините контрабандни канали отдавам на сиесото.
    А че са на пълна и тотална загуба го отдавам и на сиефотата, депутатите, главните директори по места и други паразити около тази структура.
    Казвал съм и пак ще кажа - няма да ги привитизират скоро, защото Пощите генерират поне 80 000 гласа на вот. И защото това е последна и невидима касичка.
    Някога при преврат пощите са били първата цел. Сега, ако има, - няма да се сетят за тях!

  66. 66 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2573 Неутрално

    До коментар [#3] от "ban":

    Така ли, последния път когато частна фирма ми загуби пратката получих компенсация 10 пъти такса доставка на третия ден след като пропуснаха срока за доставка. И писмено извинение за причиненото неудобство + устно извинение от приемащия офис с обяснението какво е станало.

  67. 67 Профил на pch
    pch
    Рейтинг: 235 Неутрално

    Хахаха за мен супер тенденциозна статия. Казвам го като редовен клиент на пощите ...Грешки винаги стават с всички куриери. За огромното количество пратки които доставя бг пощи са на едно добро ниво. Не казвам, че няма нужда от промяна, напротив има нужда от по-голяма автоматизация на някои дейности, но бг пощи за мен си вършат работата...Са мен конкретния случай е по-скоро изключение.

  68. 68 Профил на бабачко
    бабачко
    Рейтинг: 715 Неутрално

    Ето какво ми беше написал един търговец от eBay: "Dear customer, Thank you for your recently purchase. As the Bulgaria customs and post office will always lost the parcel during the delivery and inspection, in order to guarantee your benefits, the registered Airmail upgrade is required"

    искаш нов монитор? изтрий тук: ##############
  69. 69 Профил на mickytto
    mickytto
    Рейтинг: 233 Неутрално

    За съжаление четях тази статия със комбинация от гняв и напушващ ме смях; най-вече защото абсурда ми е до болка познат.
    Аз живея от близо 9 години вече в Щатите, но цялото ми семейство е все още в България, и следователно всяка година по празниците подаръци летят от тук занатам и от там занатук; последните няколко години, обаче, за родителите ми да си получат подаръците е ходене по мъките, а аз обикновено отварям моите в началото на февруари. Историята на Борис е почти едно-към-едно историята на Злополучната Коледа от 2009-та: изпратих пакета с подаръците малко преди Коледа, на 21-ви или 22-ри декември от пощенския клон в Ментор, Охайо, и за да стигне възможно най-бързо платих около $50, което ми гарантираше до една седмица; проследих пакета онлайн и според американските пощи колетчето бе доставено в клон на БГ Пощи на 27-ми декември. Казах на родителите си да очакват всеки момент уведомяване да ходят да си го вземат пакетчето, но декември си отмина без уведомяване, както и по-голямата част от януари. На няколко пъти те ходиха до пощата или се обаждаха само за да им бъде казано, че пакетче за тях няма, а на мен все още ми пишеше, че пакетчето е получено от БГ Пощи на 27ми декември. Най-накрая баща ми, загубил вече всякакво търпение, отиде до централен клон на пощата (между другото, действието в тази история се развива в столицата ни София, не в някое малко градче!) и се скара със сума ти хора там, поне така ми бе обяснено по телефона. С други думи, подаде официално оплакване, с принтирана страница от сайта на американските пощи, където пише, че БГ Пощи са получили пакета. Неочаквано за всички, пакетчето изведнъж се появи! Следващата стъпка бе да се опитат да накарат баща ми да плати мито за да си прибере коледните подаръци в края на януари...както казах, "опитаха се"; честно казано ми се иска да съм била там точно в този момент да го видя ...Между временно аз се върнах в пощата в Ментор, Охайо, и ги попитах какво е станало, защо пакета се получава толкова късно. Те ми обясниха, че редовно имат проблеми с пратки до и от България, затова по принцип не гарантират дата на доставка за тази страна (при думите "тази страна" нещо ме жегна много неприятно, че пощенски служител в малкото градче Ментор знае за България, НО САМО заради лоши взаимоотнопения с нашите Пощи). След което се извиниха, и ми върнаха (до цент!) парите, които платих за да изпратя злополучната пратка ВЪПРЕКИ ЧЕ не беше тяхна грешката.
    Но това преди две години. Понастоящтем все още чакам едно пакетче което бе изпратено на 17-ти декември. На сайта на БГ Пощи пише, че е "сложено в торба" на 22ри декември. Сега, тази торба къде се намира, не ти казва. Вече три пъти звънях на американските пощи да ги питам дали не знаят нещо случайно. Казаха ми, че пакета не е влязал в Щатите още, иначе щяха да могат да го проследят. И ми се извиниха, много пъти, че нямат никаква информация. Нищо, че пак не е тяхна грешката...

  70. 70 Профил на ooonufri
    ooonufri
    Рейтинг: 684 Неутрално

    Към шестия абзац се разбира откъде закъде е пратката. Дали авторът или журналистът подготвил статията, не му е ясен българския?
    09.12.2011. ...изпращат В Перну...
    А трябва ОТ Перну.

  71. 71
    ХФБ
    Рейтинг: 515 Неутрално

    Коментарът е скрит от модераторите, защото съдържа вулгарни, нецензурни квалификации, лични нападки, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на други коментиращи и лица, цитирани в публикациите. Ако въпреки това желаете да го видите, натиснете тук.

  72. 72 Профил на Aliz
    Aliz
    Рейтинг: 627 Неутрално

    ох...до болка познат казус.
    на мен редовно ми изчезват пратки и винаги никой,нищо не знае по въпроса

  73. 73 Профил на Водолаз
    Водолаз
    Рейтинг: 469 Неутрално

    И аз имах подобен случай. По реклама от телевизията поръчах да ми доставят рекламирания продукт, с който исках да направя коледен подарък на съпругата си. Заявката направих на 28 ноември, за да има достатъчно време, за да го получа за Коледа. Тъй като до 17 декември не получих никакво известие, започнах да ходя всеки ден до пощенската станция София 30 (ПК 1330), в района на която живея. Отговорът беше, че няма пратка за мене. На 15 януари получих известие, че имам пратка и да отида и да си я получа. Когато отидох, се установи, че предметът е пристигнал в пощата на 15 декември (!!!) и за да си я получа, трябвало да платя магазинаж за 30 дни и че това било третото известие, което ми са изпратили, а всъщност, беше първото. Така, благодарение на Български Пощи, жена ми остана без коледен подарък, а аз бях обвинен в лъжа.

    dragoon
  74. 74 Профил на Живко
    Живко
    Рейтинг: 409 Неутрално

    Г-н Петров, искам да изкажа възхищението си от стойцизма, проявен от Вас в тази отвратителна ситуция, в която сте попданали и в която се сблъскват хиляди българи всеки ден. Ако всички бяхме, като Вас нещата щяха да са различни.

  75. 75 Профил на Знам и Мога
    Знам и Мога
    Рейтинг: 796 Весело

    До коментар [#57] от "xymax":

    Естествено, че моя си! Който е - да бъда обслужван качествено и любезно, доставките да се изпълняват в срокове, сравними с пощенските услуги в западноевропейските държави, а грешките да се признават и компенсират!

    За теб интересът ти обаче сигурно е леля ти, чиновничката в пощата, да продължава да взима 300 лв за нищонеправене по цял ден.

  76. 76
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  77. 77 Профил на malart
    malart
    Рейтинг: 775 Неутрално

    Моите Коледни картички до България още не са пристигнали...

    malart.blog.bg
  78. 78 Профил на asenovko
    asenovko
    Рейтинг: 233 Неутрално

    [quote#70:"ooonufri"]09.12.2011. ...изпращат В Перну...
    А трябва ОТ Перну. [/quote]
    И аз това се запитах в началото.. ОТ или ЗА...

  79. 79 Профил на Penetrating
    Penetrating
    Рейтинг: 233 Неутрално

    Аз проблема с Нешънал Географик съм го решила така: правя годишен абонамент за списанието в пощата. Наемам и пощенска кутия в пощенския клон (заплаща се около 30-50 лв. годишно). Преди ми носеха списанието в пощенската кутия в блока, но някой го прибираше преди мен. Иначе с колетите по Коледа и на мен един пакет ми изчезна и още го търся. Надявам се ,че до Великден ще се появи при получателя или при мен.

    Nothing personal
  80. 80 Профил на Comandante Marques
    Comandante Marques
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    До коментар [#79] от "Penetrating":

    е така не излиза ли по-скъпо, отколкото да си го купиш от РЕП-а?

    low riders team
  81. 81
    ****

    Мненията на потребителя Zlodeyski бяха изтрити поради системно и целенасочено нарушаване на <a href="http://www.economedia.bg/forum/">правилата за форумите</a>.

  82. 82 Профил на vaya_
    vaya_
    Рейтинг: 458 Неутрално

    С българските пощи си е въпрос на късмет! Докато Комунизмът е ползвал инерцията на България от 20те и 30те години, сега нашата "демокрация" е инертна заради соц годините...

    Седмицата преди Коледа майка ми от София ми е пратила пакет, който дори не се надявам да получа. Но тъй като южноиталианските пощи не се различават много от българските, съм се отказала да си търся правата поне в този случай.

    http://vayakoprin.wordpress.com/
  83. 83 Профил на deny
    deny
    Рейтинг: 233 Неутрално

    До коментар [#19] от "borko_to":
    Може и да си прав, когато става дума за колет, може да избереш кой да ползваш.
    Но когато от Англия, Китай, САЩ или коя да е европейска държава пускаш картичка (или писмо), било тя и препоръчана, не избираш частна поща, а ползваш съответната държавна такава. И това, че си сложил марка, вече е достатъчно, за да бъде получена картичката ти в съответния срок, който е описан срещу цената на марката!!! Такова нещо като "Български пощи" няма никъде по света, очевидно и в Естония!!!

  84. 84 Профил на Mda
    Mda
    Рейтинг: 796 Неутрално

    От 2 години и половина работя в Холандия и първата зима тук реших да последвам холандската традиция да си изпращат коледни картички за празниците. Смътно си спомням, че такива неща правехме като бях малка, но предположих, че сме спряли заради удобството телефон и интернет. Уви, след като едва половината ми картички бяха получени МЕСЕЦ след празниците, се усетих, че проблема не е бил в това, че хората не искат да пращат писма. Проблема е, че не ги получават. Вече съм към 20тина картички и един малък колет (книга), която изпратих за рождения ден на приятел. От тукашния пощенски клон (TNT) ми издават електронен номер, с който мога да проследя пратката докато пристигне в България.. След това, очевидно я получават в Тъмна Индия. Интересно е, че единствените пощенски картички, които бяха получени, бяха тези, без плик - директно марката на картичката и текста видим към всеки любопитен чиновник - никоя от другите не пристигна.

  85. 85 Профил на ivils
    ivils
    Рейтинг: 233 Неутрално

    а кво се оплакваш поне от българия до естония има поща пробвай да пратиш нещо до малта да те видя да извадиш 100$ за три листа в пакет с dhl. как може две страни в ЕС да нямат поща по между си ей богу не мога да го проумея. то затуй вси4ко е на тоз хал щото в ЕС институция до институцията мила моя майно льо ама за да се сжърши работа за 5 пари търсиш DHL

  86. 86 Профил на asenovko
    asenovko
    Рейтинг: 233 Неутрално

    Cocaine sacks accidentally shipped to UN headquarters - Telegraph
    www.telegraph.co.uk
    Two sacks of cocaine were accidentally delivered to the UN's New York headquarters after apparently getting lost in the post.
    Хмм....а сега дали ще могат да проследят пратката..?

  87. 87 Профил на Г-н D
    Г-н D
    Рейтинг: 571 Неутрално

    Неотдавна реших да отпечатам един тираж в печатницата на Бълг. пощи, известна в нашите среди като Филателията. Преди 20 г. това беше една много модерна печатница. И, сега ми скъсаха нервите и почти съсипаха тиража. Печатари и пр. персонал от сутринта са на чашка! Водка, не кафе! И защото имало заповед на щефката им да не се употребява алкохол в работно време, сипват водката в чаша МЛЯКО!!!

  88. 88 Профил на B52
    B52
    Рейтинг: 1518 Гневно

    1 дума само УВОЛНЕНИЕ!

    Ако тази пача запази поста си значи страната ни е обречена!

    Толкоз ли НЕ можем????

    He had decided to live forever or die in the attempt, and his only mission each time he went up was to come down alive.
  89. 89 Профил на vaya_
    vaya_
    Рейтинг: 458 Неутрално

    "Какво още искате? Чух ви как заплашвахте онзи ден колежката, че ще пускате жалби и сигнали"

    Само да добавя, преди година имах противоречия в един магазин за дрехи. След дълги уговорки с продавачката и с касова бележка в ръка, бях решена да подам жалба в Комисия за защита на потребителите. В крайна сметка успях да се свържа с управителя чрез телефона на продавачката. Първото, което шефът ми каза, бе "Значи, най-мразим да ме заплашват! Ходи, оплаквай се, където щеш...."

    http://vayakoprin.wordpress.com/
  90. 90 Профил на 5149mich
    5149mich
    Рейтинг: 1149 Неутрално

    Всеки път когато пращам писмо по пощата от Германия, в плика слагам и кратко отворено писмо до тези които ще отворят плика в нашите пощи. Пожелавам им всеки път да се разболеят от лоша болест и да им се наложи да се лекуват в чужбина, с надеждата един ден да дойдат при мен.

  91. 91 Профил на Мария
    Мария
    Рейтинг: 1531 Разстроено

    До коментар [#51] от "Знам и Мога":

    Взе ми думата от устата. Само дето аз нямаше да се изразя толкова меко.
    И нека уточня: далеч не става дума за проблемите, които държавните пощи И по света били имали, а за пещерния мазохизъм на много наши сънародници.((

  92. 92 Профил на невалиден
    невалиден
    Рейтинг: 554 Неутрално

    затриха ми скъпо лекарство и след 3 месеца кореспонденция с тъпите им шефове,ме обезщетиха с 3.40 лв.
    да ги затрият без следа!!!

    поручик Т.
  93. 93 Профил на Десен
    Десен
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    Подобни, да не кажа напълно същите, случки съм имал с пощенски станции 1680, 1404 и 1408, както и по-централните 1303 и 1202.
    Имам чувството че с конкурс подбират най-неграмотните и некадърните лелки, които не само не могат да смятат добре, ами често и не могат да се изразяват дори на правилен български.
    Само смятат по цял ден некви отчети на допотопни елки, чакат се една друга да си начукат цифрите на елка с хартиена лента която късат и шефката им се подписва на нея и им приема отчета за продадените марки и не знам си какво си.
    БП отдавна изгубиха възможността да влезнат в релси, сега от тях остава само да фалират по подобаващо безболезнен начин, т.е. да се пристъпи към ликвидация на клоновете им и те да се разпродадат на най-високата оферта измежду еконт, сити, и подобни.

    Не цъфтиш ли като цвете, гниеш като бурен.
  94. 94 Профил на Десен
    Десен
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    [quote#21:"SSS"]Всъщност, тази история е умален вид на "онази" с освобождаването на пратки от митниците.[/quote]
    Ами не баш, направо си е същата за сухопътните пратки.
    Само че там бавни лелки няма. Всичките са много окомуш оцъклили очетата в очакване на рушвета. Там те са посредника между митничаря и получателя на пратката. Заплашват те как митничаря щял да ти я спре, едн одруго, правят ти психоатаки, извеждат те до съседен офис и по пътя трябва да им мушнеш нещо. Уж любезно те водят до митничаря, разбираш ли. Даваш им взятката, а те театрално те спират и викат - чакай тука. После делят каквото делят с него/нея и излизат и викат - дай да я правим тая пратка най-сетне и да се маха. 10 миути максимум по късно вече си аут от митницата с колета си.

    Не цъфтиш ли като цвете, гниеш като бурен.
  95. 95 Профил на Десен
    Десен
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    Сигурно сте чели статията - "Откраднали са ми полицията" в Сега: http://www.segabg.com/article.php?id=585981
    Е тая се квалифицира за статия "Вместо да ми откраднат колета, са ми откраднали пощите"

    Не цъфтиш ли като цвете, гниеш като бурен.
  96. 96 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 4221 Неутрално

    Докато живеех в Америка през 90-те, всичките ми писма до България (тогава още нямаше Интернет) пристигаха разкъсани, уж докато са пътували, а всъщност нашенските просяци търсели долари и кой знае какво в тях. За колети изобщо не можеше да става дума. Сега имам близка в Англия, която всяка Коледа ми праща много хубава картичка (знам, че е хубава, понеже тя ми я снима с телефона си и ми я изпраща и по мейла), но ... вече пета година не я получавам. Майка ми, която живее в провинцията, ми праща мартеници за малкия ми син. Нито веднъж не съм ги получил.

    Български пощи са неизлечимо болни, също като Българската православна църква. Те не могат да се реформират, при тях не важи САРА (коригиращи и превантивни действия). Те трябва да се разтурят, всичките им хиляди намусени служителки да се уволнят без право на компенсация, и да се създаде напълно нова организация, която - по възможност - да се захранва с кадри от някоя чужда държава, за предпочитане северна.

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  97. 97 Профил на ban
    ban
    Рейтинг: 1283 Неутрално

    Фирмата Ейвън се отказа от Спиди, и ползва БП! А #76 ти не е по-темата и е простотия, няма ли да го махнете?

  98. 98 Профил на ban
    ban
    Рейтинг: 1283 Неутрално

    [quote#96:"dodge_ram"]ми праща мартеници за малкия ми син[/quote]
    А стига бе, пощенската ти кутия как е? Щот аз получавам пък картички от братовчедка ми в Испания!

  99. 99 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 4221 Неутрално

    [quote#98:"ban"]А стига бе, пощенската ти кутия как е? Щот аз получавам пък картички от братовчедка ми в Испания! [/quote]

    Пощенската ми кутия се намира в сграда с портиер и охрана. Само дето е на баир, та на тъпанарите от БП не им се бие път до мен.

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  100. 100 Профил на ban
    ban
    Рейтинг: 1283 Весело

    [quote#99:"dodge_ram"]Само дето е на баир, та на тъпанарите от БП не им се бие път до мен. [/quote]
    браво, вие сигурно и сметки не получавате!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK